OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2010. szeptember 30.
» Hozzászólások (5)
Címkék:
 

Más világ

Vacsora után fáradtan és gondterhelten, az egész napi munkám után, leülök a televízió elé. Színek, gyorsan váltakozó képek, zene és szöveg. Narrátor mondja, és most valamiért úgy érzem, hogy csak nekem sorolja a lehetőségeket: vedd, cseréld, tatarozd, egyél, igyál! Hívd! Legyen bankkártyád, hitelkártyád, hívj és házhoz megy a segítség. Csoda akciók: tea alig ötszáz forintért, csak most. Joghurtok, sütőporok, élelmiszerek, internet, mobiltelefon hihetetlenül kedvező áron! Hátradőlök a fotelemben, amit már régen át kellett volna húzatnom egy kárpitossal és azon tűnődöm, tényleg miért is vagyok ilyen lehetetlen és tehetetlen. Értelmes embernek számítok, két diplomám is van, miért is nem jut ez eszembe, amikor osztom a havi kosztpénzt, hogy ilyen egyszerűen is lehet boldogságot vásárolni.

Hiszen olyan egyszerű az élet! Hosszú az ősz, ma is milyen gyönyörűen, melegen sütött a nap!

Végig nézek a szobámon: mit is vennék, ha lenne bankkártyám, hitelkártyám? Először is lehet, hogy új könyves polcot, vagy új szőnyeget, de lehet, hogy a függönyömet cserélném le a leghamarabb? Vagy feltölteném a hűtőmet mindenféle akciós finomsággal? Mert hülye, azért nem vagyok? Segít nekem a Kiskegyed is! Médiás cuccok is kellenének: nincs DVD-lejátszóm sem, igaz eddig sem hiányzott, de ilyen olcsón bárkinek megéri! Vagy fűrész, fűnyíró, esetleg új telefon új dizájnban? Na és a reklámban, olyan gyönyörűen berendezett konyhák, szobák vannak, esetleg lecserélhetném a lakás teljes bútorzatát?

El is szörnyülködöm magamon: nekem reklám kell ahhoz, hogy felébredjek? Hát ilyen igénytelen lennék? Föl sem merült még eddig bennem, hogy ennyi mindenem hiányzik! Hol élek én? Hol és miben éltem eddig! Hisz a televíziót minden magyar ember nézi, ezt már rengetegen csinálhatják: vehetik, ehetik, ihatják, cserélhetik! Mióta mehet ez a reklám, lehet, hogy már minden akciós termék elfogy, mire én fölébredek! Elfog az idegesség, gyomorgörcs, hevesebb a pulzusom is: lehet, hogy holnap már késő! Mégsem ülök az autómba, és nem indulok, valami nem enged. Szorítom a fotel karfáját: ha most elindulok, először mindenképpen őszi kabátot veszek a gyereknek. A tavalyi már kicsi, a nővéréé meg mindig túl nagy.

De teát, azt veszek. De még sem az alig ötszáz forintosat, mert az „örlgréj” csak százharminc. A DVD-lejátszót, azt feltétlen megnézem. Nem fogjuk többé a számítógép monitorját nézni, a szőnyegen kucorogva: fotelből a televízió előtt, kényelmesen, micsoda felemelő érzés! Közben eszünk, akciós finomságokat: margarint, sonkát, vajat, csipszet, gumicukrot, jégkrémet. Segít a Kiskegyed is, hülye sem vagyok.

Még mindig a fotel karfájánál tartok, még föl sem álltam, a lábam sem mozdult.

Kabátot, azt feltétlen venni kell a gyereknek, az biztos. De tea, inkább mégsem veszek, mert van még hat filter és az elég lesz a következő fizetésig. DVD-lejátszót sem veszek inkább, akkor nem egymásba gabalyodva cirógatnánk egymást a gyerekekkel a szőnyegen, az olyan muris, meghitt is! Akciós finomságokra meg egyszerűen nem telik: még ki kell fizetnem az albérletét a nagyobbik gyermeknek, aki nem kapott kollégiumot az egyetemen, a kicsinek meg a napközi térítési díját kell vinni holnap. A mai postával megjött a gázszámla is, három napos határidővel.


Fogyasztói társadalom. Szűcs Édua rajza

De a hitelkártya, az fantasztikus lenne! Már, ha nem kellene egy összegben visszafizetnem tizenöt napon belül a felhasznált összeget, mert különben negyven százalékos téháem. A bankkártyámat közösen használjuk a férjemmel, a közös bankszámlánkhoz. Meg szoktuk beszélni, hogy ki, mikor, mennyit vesz le. És eszembe jut a mai napom. Családgondozóként dolgozom. Mára jutott egy fiatalkorú terhesség, kétségbeesett szülőkkel és fájdalmas fiatalkorúval. Volt két védendő fogyasztós adatlapom, elmaradt villanyszámla-tartozással, hátha nem kötik ki. Volt egy egymást összevert házaspárom öt gyermekkel. Láttam füsttől és párától fekete konyhaszekrényt, vastagon füstporos falakat. Elszomorodott emberarcokat, alkoholtól megmarkánsodott ráncokat és torzult vonásokat. Éreztem az igénytelen ember szagát. Elkísértem a gyógypedagógust a koraszülötten világrajött, ma már két éves, hiperaktív, enyhén autisztikus gyerek aggódó anyukájához. Ismerem, minden nap látom őket. Televíziójuk nekik is van, munkahelyük vagy tisztes jövedelmük régen nincs. Ők is nézik a reklámokat: ez a boldog másvilág.

Nekem még van mit beosztanom, nekik már régen nincs. Elkeseredettek, megkeseredettek, savanyú szagúak és megsavanyodottak. Kesergők és megkeseredettek. Bizakodók voltak egykor, ma már elbizonytalanodottak. Pedig ma a nap is sütött. De holnapra már esőt mond, hűvösebb időt. Eltűnnek az őszi napfény sárgái és az első hideg után minden rondazöld és sárbarna lesz. Hallgathatjuk az esőt, a szelet. Az utcán az emberek összehúzzák majd magukon a pulóvert, a kabátot. Az esernyő (már akinek van) alatt arc nélküli emberek fognak sietni egy ajtón belülre, a melegebbre. Leülnek a televízió elé, és nézik a más világot.

Ráczné Csajbók Csilla

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Hozzászólások

csilla | 2012. október 16.
ma mennyi lehet a Potyautasok halmazának számossága?
csilla | 2011. augusztus 15.
Nagyon tetszik a potyautasokról szóló írás, amelyhez már olvastam hasonlót. főleg a gyakorlati tapasztalat tetszik, amelyet az érintettektől ír le.
Ahol én élek a potyautasok anamnéziséből mindig az a fajta családi háttér bomlik ki, amely a cikk elején található: halmozottan hátrányos helyzet: de a legjavából: nem is biztos, hogy ismeri a szüleit, gyiviben, nevelőszülőknél nőtt fel, egy kis személyiségzavara volt gyermekkorában. Társadalmi, családi kapcsolatait nem is tudja feltérképezni: most keresgeti a testvéreit a neten, esetleg tudja, hol laknak, de eljutni hozzájuk az utazási költségek miatt lehetetlenség. családi minta, szerep nélkül felnőtt generáció, a hetvenes évek szülöttei, most szülők. nem romák.
a romáknál egy biztos: a nincstelenségben születni, élni és valahogy majd lesz, maga csak ne aggódjon,: jövőt tervezni.
a csökkenő gyermeklétszám korában, a kistelepülési iskolában, a folyamatos kontraszelekció mellett, a fenntartói, financionális fenyegetettség mellett, nevelőtestületet vezető igazgató, kitéve a politikai meghatározottságnak tűnő kinevezése mellett, a létbizonytalansága, szakmaisága megkérdőjelezése mellett, hogyan lehet ma szakmailag, pályázatilag, emberileg, családapa, családanyaként vezetni egy intézményt, úgy hogy közben oktatni és nevelni kellene egy potyautas generációt.....jaj!
én vagyok megint túl borúlátó?
csilla | 2011. augusztus 2.
Mindjárt itt az ősz!
átalakulóban van a társadalom politika, a szociálpolitika.
a felgyorsult szociálpolitikai, társadalompolitikai változásokban már szakemberként is nehéz követni a változásokat. a kiszámíthatóság megkérdőjeleződött. nemcsak a minimál lét biztonsága kérdőjeleződik meg, hanem a minimál biztonság léte is.
a társadalom nem csupán ketté szakad: hanem szétszakad a biztonság abszolutértékének mércéje mentén.
Mi a közoktatás abszolútértéke?
ki tud erre válaszolni? a matematika tanár? az élethelyzeteket dramatulgizáló pedagógus a gandhiban? vagy egy egyszerű dráma-pedagógus?
vagy várjunk a válasszal az államtitkárság határozatáig: a biztonság, szabadság abszolútértéke?
A szabadság: addig tart, amíg más ember szabadságát nem korlátozzuk. Mi és mekkora a korlát ma? mérhető ez jövedelemmel? beszélhetünk-e ma nyíltan ma Magyarországon a szabadságról úgy, hogy havi jövedelmem nem elég a létem biztonságára? szabad vagyok-e, ha nem vagyok biztonságban? Biztonságban vagyok-e, ha a jövedelmem nem elég ahhoz, hogy szabad akaratom tudatában felhasználjam szabadságomat a biztonság érdekében: nem vagyok szabad a jövedelmemmel? vagy mi?
pozitív és negatív szabadság? van ma nálunk? valaki a pedagógiában, szociológiában válaszolja meg nekem az aktuálist!!!
a generációk nem szabadságát, korlátozottságát: érzelmi, erkölcsi, akarati, fizikai, értelmi korlátozottságnak tartom.
Boldogság: a szükséglet kielégítése!
Melyik szükségleté? mindegyiké! egészséges lélek csak úgy nevelődhet, ha valamennyi szükségletét akkor és ott elégítem ki!
ehhez nem jótékonysági akciók kellenének, alapítványok, közösségek: jószándék, empátia, közösség, nem csak határon túl, itt közöttünk először: határon belül: magyar és magyar fogadja el egymást!
nora | 2010. október 5.
Kinek mit jelent a boldogság?
Egy 5.évet betöltő kisfiúnak a talán első és egyetlen mesekönyve, amit tegnap kapott a szülinapjára.Amúgy La Fontaine Tanmeséi.
Az anyukájának meg lehet, hogy az, hogy méltattam, és beszéltünk róla.
A bátyjának meg az, hogy este olvastak is mikor a két kisebb már aludt a kormos, füstös és kicsit sem jó-illatú szobában.
Mi mikor vagyunk boldogok?
subert maria | 2010. október 5.
Kedves Csilla!


Éjjel van, fáradt vagyok; kint esik az a tipikus, végnélküli New York-i eső. Most olvastam el az írásodat. Arc nélküli emberek itt is összehúzzák magukon a pulóvert és a kabátot. Túl sokuknak azonban nincs hová sietniük "ajtón belülre".

Azok akik a fogyasztói társadalom, még pontosabban a szabadversenyes kapitalizmus áldozatai, azok nincsenek rajta a reklámokon. Pedig ők lennének a hiteles tanuk arra hogy milyen hatékonyak azok a trükkök amik Amerika középosztályának nagy részét már hontalanná, vagy reménytelen eladósodott rabszolgákká tették. Most Európán a sor.

Nagy szükség van szem-és szívnyitogató irásokra. Köszönöm az élményt. Subert Maria
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2020.05.26.
Óriási az érdeklődés a nyári táborok iránt
A járvány miatt sok szülő használta fel a munkahelyi szabadságát, hogy a gyermekére vigyázhasson otthon, ezért ők nehezebben tudják majd megoldani a felügyeletet a nyári szünidő alatt....
(Forrás: magyar nemzet)
--
2020.05.22.
Negyedmillióért is találtunk nyári tábort, de az már tiszta Amerika
Minden akadály elhárult a nyári táborok útjából, mehetnek a gyerekek akár napközis, akár ottalvós táborokba. A bizonytalanság miatt így is kevesebben töltik majd így a vakációjukat, á...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.05.21.
Közalkalmazotti bértábla helyett titkos pontrendszer
lindult a szakképzésben dolgozó pedagógusok minősítése, ami majd az alapját képezi béreik meghatározásának, miután közalkalmazotti jogviszonyuk idén júliustól munkaviszonnyá alakul á...
(Forrás: Népszava)
--
2020.05.21.
Újranyíló iskolák: a tanárok szerint jó döntés
A kormány döntése meglepő, hiszen korábban egészen más opcióról volt szó: Horváth Péter, a Nemzeti Pedagógus Kar elnöke a hvg.hu-nak múlt héten arról beszélt, az oktatási akciócsoportban...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.05.21.
Lantos Gabriella: Tanárok és orvosok halálközeli élményei pandémia idején
Több százezer ember – tanárok, orvosok, ápolónők – azonnal megértette, hogy a magyar állam nincs többé. A közszolgáltatásokból csak annyi marad meg, amennyit ők személyesen meg tudnak...
(Forrás: 24.hu)
--
2020.05.19.
Jön a revans Gyöngyöspatáért: a Fidesz törvényt módosítana, hogy a szegregált diákok ne kaphassanak többé kártérítést
A gyöngyöspatai perrel csak egy szereplő járt jól, az a Soros-szervezet, amely az egészet kiagyalta, megszervezte és végigvitte - jelentette ki Horváth László miniszterelnöki megbízott, a...
(Forrás: 168 óra)
--
2020.05.19.
A gyermekmegőrzés nem váltja ki az otthoni tanulást
Megemelkedett az iskolai ügyeletet igénybe vevő gyerekek száma: míg a digitális munkarend első heteiben napi 3-400 diák, ma már 2400 tanuló veszi igénybe a gyermekfelügyeletet – válaszolta...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.05.19.
Csak egy jó kis válság kellett ehhez: óriási lehetőséget kaptak a magyar iskolák (interjú Vass Vilmossal)
Mennyi diákot ért el valójában a mostani munkarend? Mekkora volt a digitális eszközkielégítettség? Mennyire tudtak élni ezzel az új helyzettel a tanárok? Kik azok, akik innovatívak voltak...
(Forrás: Pénzcentrum)
--
2020.05.19.
Vissza az iskolába két hétre? Miért volna ez jó?
Az évet jobb lenne úgy lezárni, hogy személyes kontaktusban legyünk a kisgyerekekkel– foglalja össze egy borsodi tanító, miért is lenne jó egy tanév végi kéthetes „normál” iskola....
(Forrás: hvg.hu)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Erdélyi Virág! Úgy véljük, hogy ez a helyi vezetés (tankerület?) döntési joga. Az érintett kollégának pedagógiai végzettsége van, 6. osztályig az osztályfőnöki megbízatás jogossága sem lehet kétséges. A magasabb évfolyamokon nyilván nem lehet szakórája, nem biztos, hogy szerencsés, ha csak osztályfőnökként működik az adott osztályban. Hogy munkaközösségvezetőként be tudja tölteni a feladatát azon is múlik, hogy mi a munkaközösségvezető pontos feladatköre. Ha jó szervező, van megfelelő pedagógiai tudása, nem kizárt, hogy alkalmas a feladatra. Önmagában a szakvizsga és a középfokú vezetői végzettség nem garantálja a nagyobb hozzáértést főként az osztályfőnökséget illetően.

--
  Erdélyi Virág

Kedves Kollégák!
Lehet- e felső tagozaton osztályfőnöki munkaközösség- vezető az, akinek csak tanítói végzettsége van, amellyel max. 6 évfolyamon taníthat a műveltségterületének megfelelő szakon?
Mellesleg 3 éve van a munkaközösségben, ahol tőle 2 évtizeddel idősebb öt 50+os több diplomás, ped.szakvizsgás, ped.2 minősítésű, közoktatási vezetői végzettséggel rendelkező pedagógus van.

--
  OFOE

Kedves Doroginé Kiss Ildikó!
A Kjt. 24. § (1) bekezdése szerint "Ha a közalkalmazott munkaköre
ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más
munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős
többletmunkát végez, illetményén felül a végzett munkával arányos
külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti." A helyettesítési díj
mértékét jogszabály nem határozza meg, csak azt, hogy a végzett
munkával arányosnak kell lennie. Az a javaslatom, hogy a fenti
rendelkezésre hivatkozva kérje, hogy részére az Mt. 139. §-ában
meghatározott óradíj legalább 50 százalékának megfelelő helyettesítési
díjat állapítsanak meg. Ha ezt a munkáltató megtagadja, munkaügyi per
indítható. (A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk.)

--
  Szilágyi István

Tisztel Címzett!
Nagyon szépen köszönöm a szakszerű és megnyugtató válaszát.
Tisztelettel: Szilágyi István.

--
  OFOE

Kedves Szilágyi István! Pedagógus-munkakörben a köznevelési törvény 64. § (2a) bekezdése
alapján az évi 25 munkanap pótszabadság nem adható, hanem jár. A
pótszabadságból a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (2)
bekezdése alapján
a) továbbképzés, foglalkoztatást elősegítő képzés,
b) a nevelési-oktatási intézmény tevékenységi körébe tartozó nevelés,
oktatás, a pedagógiai szakszolgálati intézmény tevékenységi körébe
tartozó pedagógiai szakszolgálati tevékenység,
c) ha a pedagógus szabadságát részben vagy egészben a szorgalmi
időben, óvodapedagógus esetében - a június 1-jétől augusztus 31-éig
tartó időszak kivételével - a nevelési évben adják ki,
lehet legfeljebb 15 munkanapot igénybe venni. Az tehát nem jogszerű,
ha nem a fenti indokok valamelyike miatt, hanem úgymond, időarányosan
vesz le a pótszabadságból napokat a munkáltató. Javaslom, hogy ezt az
intézkedést ne fogadja el, hanem ragaszkodjon a pótszabadság
kiadásához. A felmentési időnek abban a felében, amikor munkavégzésre
kötelezhető, ki kell adni az időarányos szabadságot. Ha a szabadság
kiadására nincs mód, azt a jogviszony megszűnése esetén - az Mt. 125.
§-a szerint - pénzben kell megváltani. (A válszt a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Harmat Krisztina! Jogszerűnek jogszerű, mivel a munkaidő kötött és kötetlen munkaidőből
áll, csak éppen nem nevezhető etikusnak. Úgy lehet kivédeni, hogy a munkavállaló is kivehet az Mt. 122. § (2) bekezdése alapján hét munkanap szabadságot akkor, amikor akar, csak előtte 15 nappal be kell ezt jelenteni. (A válasz a PDSZ szakértőjétől érkezett.)

--
  Harmat Krisztina

Kedves OFOE!
Szeretném kérdezni, hogy jogszerű-e szorgalmi időben, tanítási (hétköznap) napon szabadságot elrendelni a pedagógus számára akkor, amikor annak nincs sem tanítási órája órarend szerint, sem más feladata a neveléssel-oktatással le nem kötött munkaidejében?
Köszönettel:
Harmat Krisztina

--
  Szilágyi István

Azt szeretném megkérdezni, hogy pedagógus munkakörben a 25nap pótszabadság jár, vagy adható? Nyugdíjazás előtt a munkáltató az időarányosan járó 18 nappótszabadságomból 11 napot igénybe vett a tanév zavartalan befejezése érdekében, amihez ugyan joga van, de én úgy gondolom, hogy mivel a felmentési időben nem került kiadásra az időarányos szabadság, azt a munkáltatónak pénzben kell megváltani. Sajnos nem igy történt. Kérdezem, hogy helyesen járt el a munkáltató? Várom megtisztelő válaszát!
Tisztelettel: Szilágyi István.

--
  Doroginé Kiss Ildikó

Tisztelt Egyesület!
Nyelvtanárként 2019 szeptember közepétől december 20-ig (téli szünet kezdete) az én tanulócsoportomat összevontam az említett idő alatt táppénzen levő kolléganőm csoportjával heti 3 órában. Ez összesen 3 osztályt érintett, ami heti heti 9 összevont órát jelentett. Mikor rákérdeztem, hogy ezért jár-e túlóra íj vagy valami plusz bér, azt a választ kaptam, hogy nem mert az összevont órákért semmi sem jár. Ráadásul ugyanígy több mint három hónapot már a tavalyi évben is helyettesítettem ugyan így. Kérdésem, valóban nem jár az összevont órák után túlóra? Mit mond erről a jogszabály?
Üdvözlettel: Doroginé Kiss Ildikó, tanár

--
  OFOE

Kedves Láng Róbert! Ime a szabály
Mt. 123. § (1) A szabadságot esedékességének évében kell kiadni.

(2) A szabadságot, ha a munkaviszony október elsején vagy azt követően kezdődött, a munkáltató az esedékességet követő év március 31-ig adhatja ki.

(3) A szabadságot, ha a munkavállaló oldalán felmerült ok miatt nem lehetett az (1) bekezdésben meghatározottak szerint kiadni, az ok megszűnésétől számított hatvan napon belül ki kell adni.

(4) Az esedékesség évében kell kiadottnak tekinteni a szabadságot, ha igénybevétele az esedékesség évében megkezdődik és a szabadság következő évben kiadott része nem haladja meg az öt munkanapot.

(A választ Nagy Erzsébettől, a PDSZ szakértőjétől kaptuk.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2020) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek