OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2010. szeptember 30.
» Hozzászólások (5)
Címkék:
 

Más világ

Vacsora után fáradtan és gondterhelten, az egész napi munkám után, leülök a televízió elé. Színek, gyorsan váltakozó képek, zene és szöveg. Narrátor mondja, és most valamiért úgy érzem, hogy csak nekem sorolja a lehetőségeket: vedd, cseréld, tatarozd, egyél, igyál! Hívd! Legyen bankkártyád, hitelkártyád, hívj és házhoz megy a segítség. Csoda akciók: tea alig ötszáz forintért, csak most. Joghurtok, sütőporok, élelmiszerek, internet, mobiltelefon hihetetlenül kedvező áron! Hátradőlök a fotelemben, amit már régen át kellett volna húzatnom egy kárpitossal és azon tűnődöm, tényleg miért is vagyok ilyen lehetetlen és tehetetlen. Értelmes embernek számítok, két diplomám is van, miért is nem jut ez eszembe, amikor osztom a havi kosztpénzt, hogy ilyen egyszerűen is lehet boldogságot vásárolni.

Hiszen olyan egyszerű az élet! Hosszú az ősz, ma is milyen gyönyörűen, melegen sütött a nap!

Végig nézek a szobámon: mit is vennék, ha lenne bankkártyám, hitelkártyám? Először is lehet, hogy új könyves polcot, vagy új szőnyeget, de lehet, hogy a függönyömet cserélném le a leghamarabb? Vagy feltölteném a hűtőmet mindenféle akciós finomsággal? Mert hülye, azért nem vagyok? Segít nekem a Kiskegyed is! Médiás cuccok is kellenének: nincs DVD-lejátszóm sem, igaz eddig sem hiányzott, de ilyen olcsón bárkinek megéri! Vagy fűrész, fűnyíró, esetleg új telefon új dizájnban? Na és a reklámban, olyan gyönyörűen berendezett konyhák, szobák vannak, esetleg lecserélhetném a lakás teljes bútorzatát?

El is szörnyülködöm magamon: nekem reklám kell ahhoz, hogy felébredjek? Hát ilyen igénytelen lennék? Föl sem merült még eddig bennem, hogy ennyi mindenem hiányzik! Hol élek én? Hol és miben éltem eddig! Hisz a televíziót minden magyar ember nézi, ezt már rengetegen csinálhatják: vehetik, ehetik, ihatják, cserélhetik! Mióta mehet ez a reklám, lehet, hogy már minden akciós termék elfogy, mire én fölébredek! Elfog az idegesség, gyomorgörcs, hevesebb a pulzusom is: lehet, hogy holnap már késő! Mégsem ülök az autómba, és nem indulok, valami nem enged. Szorítom a fotel karfáját: ha most elindulok, először mindenképpen őszi kabátot veszek a gyereknek. A tavalyi már kicsi, a nővéréé meg mindig túl nagy.

De teát, azt veszek. De még sem az alig ötszáz forintosat, mert az „örlgréj” csak százharminc. A DVD-lejátszót, azt feltétlen megnézem. Nem fogjuk többé a számítógép monitorját nézni, a szőnyegen kucorogva: fotelből a televízió előtt, kényelmesen, micsoda felemelő érzés! Közben eszünk, akciós finomságokat: margarint, sonkát, vajat, csipszet, gumicukrot, jégkrémet. Segít a Kiskegyed is, hülye sem vagyok.

Még mindig a fotel karfájánál tartok, még föl sem álltam, a lábam sem mozdult.

Kabátot, azt feltétlen venni kell a gyereknek, az biztos. De tea, inkább mégsem veszek, mert van még hat filter és az elég lesz a következő fizetésig. DVD-lejátszót sem veszek inkább, akkor nem egymásba gabalyodva cirógatnánk egymást a gyerekekkel a szőnyegen, az olyan muris, meghitt is! Akciós finomságokra meg egyszerűen nem telik: még ki kell fizetnem az albérletét a nagyobbik gyermeknek, aki nem kapott kollégiumot az egyetemen, a kicsinek meg a napközi térítési díját kell vinni holnap. A mai postával megjött a gázszámla is, három napos határidővel.


Fogyasztói társadalom. Szűcs Édua rajza

De a hitelkártya, az fantasztikus lenne! Már, ha nem kellene egy összegben visszafizetnem tizenöt napon belül a felhasznált összeget, mert különben negyven százalékos téháem. A bankkártyámat közösen használjuk a férjemmel, a közös bankszámlánkhoz. Meg szoktuk beszélni, hogy ki, mikor, mennyit vesz le. És eszembe jut a mai napom. Családgondozóként dolgozom. Mára jutott egy fiatalkorú terhesség, kétségbeesett szülőkkel és fájdalmas fiatalkorúval. Volt két védendő fogyasztós adatlapom, elmaradt villanyszámla-tartozással, hátha nem kötik ki. Volt egy egymást összevert házaspárom öt gyermekkel. Láttam füsttől és párától fekete konyhaszekrényt, vastagon füstporos falakat. Elszomorodott emberarcokat, alkoholtól megmarkánsodott ráncokat és torzult vonásokat. Éreztem az igénytelen ember szagát. Elkísértem a gyógypedagógust a koraszülötten világrajött, ma már két éves, hiperaktív, enyhén autisztikus gyerek aggódó anyukájához. Ismerem, minden nap látom őket. Televíziójuk nekik is van, munkahelyük vagy tisztes jövedelmük régen nincs. Ők is nézik a reklámokat: ez a boldog másvilág.

Nekem még van mit beosztanom, nekik már régen nincs. Elkeseredettek, megkeseredettek, savanyú szagúak és megsavanyodottak. Kesergők és megkeseredettek. Bizakodók voltak egykor, ma már elbizonytalanodottak. Pedig ma a nap is sütött. De holnapra már esőt mond, hűvösebb időt. Eltűnnek az őszi napfény sárgái és az első hideg után minden rondazöld és sárbarna lesz. Hallgathatjuk az esőt, a szelet. Az utcán az emberek összehúzzák majd magukon a pulóvert, a kabátot. Az esernyő (már akinek van) alatt arc nélküli emberek fognak sietni egy ajtón belülre, a melegebbre. Leülnek a televízió elé, és nézik a más világot.

Ráczné Csajbók Csilla

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Hozzászólások

csilla | 2012. október 16.
ma mennyi lehet a Potyautasok halmazának számossága?
csilla | 2011. augusztus 15.
Nagyon tetszik a potyautasokról szóló írás, amelyhez már olvastam hasonlót. főleg a gyakorlati tapasztalat tetszik, amelyet az érintettektől ír le.
Ahol én élek a potyautasok anamnéziséből mindig az a fajta családi háttér bomlik ki, amely a cikk elején található: halmozottan hátrányos helyzet: de a legjavából: nem is biztos, hogy ismeri a szüleit, gyiviben, nevelőszülőknél nőtt fel, egy kis személyiségzavara volt gyermekkorában. Társadalmi, családi kapcsolatait nem is tudja feltérképezni: most keresgeti a testvéreit a neten, esetleg tudja, hol laknak, de eljutni hozzájuk az utazási költségek miatt lehetetlenség. családi minta, szerep nélkül felnőtt generáció, a hetvenes évek szülöttei, most szülők. nem romák.
a romáknál egy biztos: a nincstelenségben születni, élni és valahogy majd lesz, maga csak ne aggódjon,: jövőt tervezni.
a csökkenő gyermeklétszám korában, a kistelepülési iskolában, a folyamatos kontraszelekció mellett, a fenntartói, financionális fenyegetettség mellett, nevelőtestületet vezető igazgató, kitéve a politikai meghatározottságnak tűnő kinevezése mellett, a létbizonytalansága, szakmaisága megkérdőjelezése mellett, hogyan lehet ma szakmailag, pályázatilag, emberileg, családapa, családanyaként vezetni egy intézményt, úgy hogy közben oktatni és nevelni kellene egy potyautas generációt.....jaj!
én vagyok megint túl borúlátó?
csilla | 2011. augusztus 2.
Mindjárt itt az ősz!
átalakulóban van a társadalom politika, a szociálpolitika.
a felgyorsult szociálpolitikai, társadalompolitikai változásokban már szakemberként is nehéz követni a változásokat. a kiszámíthatóság megkérdőjeleződött. nemcsak a minimál lét biztonsága kérdőjeleződik meg, hanem a minimál biztonság léte is.
a társadalom nem csupán ketté szakad: hanem szétszakad a biztonság abszolutértékének mércéje mentén.
Mi a közoktatás abszolútértéke?
ki tud erre válaszolni? a matematika tanár? az élethelyzeteket dramatulgizáló pedagógus a gandhiban? vagy egy egyszerű dráma-pedagógus?
vagy várjunk a válasszal az államtitkárság határozatáig: a biztonság, szabadság abszolútértéke?
A szabadság: addig tart, amíg más ember szabadságát nem korlátozzuk. Mi és mekkora a korlát ma? mérhető ez jövedelemmel? beszélhetünk-e ma nyíltan ma Magyarországon a szabadságról úgy, hogy havi jövedelmem nem elég a létem biztonságára? szabad vagyok-e, ha nem vagyok biztonságban? Biztonságban vagyok-e, ha a jövedelmem nem elég ahhoz, hogy szabad akaratom tudatában felhasználjam szabadságomat a biztonság érdekében: nem vagyok szabad a jövedelmemmel? vagy mi?
pozitív és negatív szabadság? van ma nálunk? valaki a pedagógiában, szociológiában válaszolja meg nekem az aktuálist!!!
a generációk nem szabadságát, korlátozottságát: érzelmi, erkölcsi, akarati, fizikai, értelmi korlátozottságnak tartom.
Boldogság: a szükséglet kielégítése!
Melyik szükségleté? mindegyiké! egészséges lélek csak úgy nevelődhet, ha valamennyi szükségletét akkor és ott elégítem ki!
ehhez nem jótékonysági akciók kellenének, alapítványok, közösségek: jószándék, empátia, közösség, nem csak határon túl, itt közöttünk először: határon belül: magyar és magyar fogadja el egymást!
nora | 2010. október 5.
Kinek mit jelent a boldogság?
Egy 5.évet betöltő kisfiúnak a talán első és egyetlen mesekönyve, amit tegnap kapott a szülinapjára.Amúgy La Fontaine Tanmeséi.
Az anyukájának meg lehet, hogy az, hogy méltattam, és beszéltünk róla.
A bátyjának meg az, hogy este olvastak is mikor a két kisebb már aludt a kormos, füstös és kicsit sem jó-illatú szobában.
Mi mikor vagyunk boldogok?
subert maria | 2010. október 5.
Kedves Csilla!


Éjjel van, fáradt vagyok; kint esik az a tipikus, végnélküli New York-i eső. Most olvastam el az írásodat. Arc nélküli emberek itt is összehúzzák magukon a pulóvert és a kabátot. Túl sokuknak azonban nincs hová sietniük "ajtón belülre".

Azok akik a fogyasztói társadalom, még pontosabban a szabadversenyes kapitalizmus áldozatai, azok nincsenek rajta a reklámokon. Pedig ők lennének a hiteles tanuk arra hogy milyen hatékonyak azok a trükkök amik Amerika középosztályának nagy részét már hontalanná, vagy reménytelen eladósodott rabszolgákká tették. Most Európán a sor.

Nagy szükség van szem-és szívnyitogató irásokra. Köszönöm az élményt. Subert Maria
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.07.21.
Útmutatót készített a TASZ az új köznevelési törvény elől menekülőknek
Útmutatót készített a Társaság a Szabadságjogokért (TASZ) azoknak a szülőknek, akik szeretnének az Áder János által csütörtökön aláírt köznevelési törvény ellenére szabadon dö...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.07.21.
Budaörsön forranak az indulatok, miután az EMMI visszadobta két iskolaigazgató pályázatát
A polgármester azt írja hogy „évtizedek óta mindenki megelégedésére dolgozó, komoly sikereket maga mögött tudó két jelenlegi igazgató újabb öt évre benyújtott pályázatát dobták...
(Forrás: 444.hu)
--
2019.07.21.
Könnyen elhelyezkedhetnek a fiatalok és a képzetlenek
Tovább támogatja a kormány a következő években a 25 év alatti fiatalok, valamint a munkaerőpiaci szempontból hátrányos helyzetű csoportok elhelyezkedését a teljes foglalkoztatottság elé...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.07.21.
3600 pedagógus hiányzik, jó a „bármilyen szakos” tanár is
Tényleg nagy a baj a közoktatásban, amikor már a kormánypárti Magyar Nemzetben is ellensúlyozzák Rétvári Bence EMMI-államtitkár „mindenki nyugodjon meg" - típusú nyilatkozatát. Rétvá...
(Forrás: Népszava)
--
2019.07.19.
Nyáry Luca: A magántanulás mentett meg attól, hogy csődtömeggé váljak – Így látja az új törvényt egy érintett diák
A köznevelési törvény pénteken elfogadott módosításai szerint a következő tanévtől (tehát már idén szeptembertől) megszűnik a magántanulói státusz, felváltja az úgynevezett „egy...
(Forrás: wmn.hu)
--
2019.07.17.
Kell még 164 millió forint közpénz a milliós tandíjjal induló elit magániskolára
Szeptemberben nyit Debrecenben az alapítványi iskola, ahova a jelentkezés is 100 ezer forintba kerül. Ösztöndíjas helyek egyelőre nem lesznek, az építkezést az adófizetők állják, a szá...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.07.17.
Egyszerre 11 óvónő mondott fel egy újpesti óvodában
Olyan pedagógusok hagyták ott az óvodát, akik már az alakulás óta ott dolgoztak, alapítók voltak. Két olyan mesterpedagógus is felállt, akik óriási szaktudással is rendelkeznek. A távoz...
(Forrás: Újpesti Hírmondó)
--
2019.07.17.
Még egy dolog, amiben szembemegyünk Európával: egyre több a korai iskolaelhagyó
A 2010-ben elfogadott Európa 2020 Stratégiában Magyarország azt vállalta, hogy 2020-ra a korai iskolaelhagyók arányát 10 százalékra csökkenti, ettől a célkitűzéstől azonban egyre távolodunk...
(Forrás: Népszava)
--
2019.07.17.
Megőrülsz: almaügyi nyomozást rendelt el a tankerület
Valószínűleg megtaláltuk a hét agygörcsét, pedig még csak kedd van. A magyar általános iskolákban általában almát adnak a tízóraihoz, ám arra, ami most jön, egyetlen almagengszter, egyetlen...
(Forrás: Pécsi Stop)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
  ofoe

Kedves Krisztina! Nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül érdemi tanácsot adni, de megpróbálom. Az első lépés valóban átgondolni azt, hogy Te magad mennyiben vagy felelős az adott problémáért. A figyelmeztetőkkel, intőkkel csak a saját feszültségedet oldod némileg, eredményt nem tudsz elérni. Gondold át, hogy melyik ponton romlott el a kapcsolat az adott csoporttal, eleve így fogadtak, vagy menetközben történt valami. Az a soraidból kiderül, hogy nincs köztetek bizalmi kapcsolat, tehát kommunikáció helyett hadakoztok. Időt kellene szánni arra, hogy a problémát tisztázzátok, megállapodásra jussatok a közös megoldás módjában. Ennek vannak különböző technikái. Fontos, hogy ne személyes sértésként kezeld az ügyet, hanem közös megoldandó problémaként. Nem ördögtől való, amit a kollégáid tanácsolnak, hogy fordulj pszichológushoz, aki segíthet azon, hogy a Benned való görcsöt fel tudd oldani. Amíg Te magad nem jutsz túl ezen a görcsön, nem tudod kézbe venni az ügyeket. Ezek a diákok már nem kamaszok, fiatal felnőttek, nekik is fontos, hogy eljussanak az érettségiig, és matematikából is elérjenek egy bizonyos szintet. Ez lehet az a közös ügy, amin együttesen és nem egymás ellenében kellene dolgoznotok. Szívesen levelezek erről Veled privátban is, ha akarod, de nem minden részlet tartozik a nyilvánosságra. Jelezd, ha ezt szeretnéd. Üdvözlettel Szekszárdi Juli

--
  László Krisztina

Kedves OFOE!
Nem tudom mennyire válaszolható meg a kérdésem. Egy középiskolában tanítok, heti 27 órában matematikát, 8 érettségis csoportnak. (Plusz a korrepetálások, plusz a helyettesítések.) Nagyon szeretem a diákjaimat, de mint mindenhol, ahol emberek vannak, előfordulnak konfliktusok. A kb 110 diákból, akiket két éve tanítok, van kb 15, akik állandóan csak a hibát keresik a munkámban, agresszíven és lekezelően bánnak velem, sokszor megaláznak a csoport egésze előtt. Amikor esetleg szaktanári figyelmeztetést adok nekik, akkor hangosan kiröhögnek, hogy az ő szüleiket ez nem érdekli. (Ezek a diákok már 17-19 évesek, mivel a nyelvi tagozat nulladik évfolyama egy évvel megnöveli a középiskolai tanévek számát.) Semmivel nem tudom őket sem motiválni, sem fegyelmezni, tönkre teszik az óráimat.) Hiába fordultam az osztályfőnökökhöz segítségért, mind ők, mind az igazgató-helyettes és a munkaközösség vezető szerint, ez az én hibám, azért viselkednek így velem, mert ez "belőlem jön". Közben az iskolából folyamatosan mennek el a tanárok, és hiába keresett a szakom, (angol-matek) úgy érzem, hogy nem becsülik meg a munkámat. Hiába az a kb 90 diák aki jól teljesít, (nem egy dícséretes 5-ös is van, és emelt matematika érettségi előkészítő csoportok is), hiába a rengeteg dolgozat, számonkérés, ingyen korrepetálás, rendszeres, hogy káromkodva, csapkodva, üvöltözve csapják az asztalomra a kijavított dolgozatot, mert az nem négyes, hanem csak hármas. És közben a vezetőség, az osztályfőnökök és a munkaközösség vezető szerint is, nekem kell változtatnom, pszichológushoz mennem, mert engem nem lehet elviselni. Meg kell jegyezzem, ezek az emberek 25-30 éve vannak ebben az iskolában. Ez a matematika státusz, amit én megkaptam 2 éve, egy előző iskolavezetéstől, már nagyon régóta, úgymond, "forgó hely" volt, mert - más tanárok elmondása szerint - mindig "volt valami probléma a matek tanárokkal". Minden más matematika tanár az iskolában, már 10-20-30 éve itt tanít.
Nem igazán tudom, mit kezdhetnék a problémával. Tudnának esetleg tanácsot adni?
Köszönettel: Krisztina

--
  Eleonóra

Kedves OFOE Csapat!
Segítséget szeretnék kérni, azzal kapcsolatban, hogy egy egyházi iskolában dolgozom, mint 50% kollégiumi felügyelő, 50% kollégiumi ápoló. Érdeklődnék, hogy ilyen esetben számomra mennyi szabadság jár? Tavaly fél állásban tanítottam, akkor járt a pedagógusi szabadság, itt úgy olvasom, ebben a munkakörben is jogosult lennék.?
Köszönettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek