OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2010. október 7.
» Hozzászólások (9)

Az ofoe_pont_hu folyóirat

Egyesületünk az Underground Kiadóval közösen folyóiratot indít, amelyben negyedévenként adjuk majd közre az OFOE honlapon megjelent új írásokat.

A nyomtatott változat nyilván mást tud, mint az elektronikus, ahol a rendszeres frissítés következtében az egyes cikkek akkor is feledésbe merülnek, ha lett volna rajtuk még gondolkodni, vitatkozni való. A folyóirat megjelentetésével – reményeink szerint – bővül a honlap látogatóinak köre, azok is kíváncsiak lesznek rá, akik különben nem rendszeres látogatói az internetnek, netán idegenkednek a világhálótól.

Bízunk abban, hogy minél több kollégánknak sikerül örömet szerezni ezzel az újabb születésnapi ajándékkal.

Egyszer, nem is olyan rég, már jó alaposan, hosszasan nekifutottunk egy ofoe körökből induló folyóiratnak. Annyira nekifutottunk, annyit hátráltunk közben, hogy véletlenül lemásztunk a térképről. „Az iskola dolga” lett volna a címe. De nem lett. Nem mintha az iskolának nem lenne dolga.

Elég sokan gondoltuk azt akkor és talán azóta is, hogy jó lenne egy olyan igazi folyóirat, amit a tanárok kézbe tudnak venni, ki tudnak belőle lapokat tépni és kirakni a faliújságra, vagy amit egymás fejéhez bírnak vágni. Annyiszor hallottuk már, hogy az internet kiszorítja az újságot, a könyvet, a mittudoménmit, hogy már szinte el is hisszük. Bizonyos dolgokban persze, hogy kiszorítja. Én sem veszek tévéújságot. Mondjuk elég parttalan is lenne. Mit kezdenék vele tévé nélkül? És youtube műsorfüzetet meg persze, hogy nem lehet újságban kapni. De ahogyan könyv is lesz, hiába temették annyiszor, úgy újság is lesz. Persze jó internetről olvasni, meg persze jó, hogy ott lehet vitázni is. De jó dolog a villamoson is olvasni, meg jó dolog egy fotelban is olvasni, meg jó dolog addig is olvasni, amíg dolgozatot iratok, meg amíg egy értekezleten néhány idegesítő idióta beszél, meg igazából jó mindenütt olvasni. Meg jó beleszagolni, meg várni, hogy megjelenjen az újabb szám, meg lapozni, meg belefirkálni, meg odatolni más orra alá, meg buszjegyet belerakni oda, ahol éppen tartunk, meg úgy általában is jó dolog folyóiratot olvasni.

Julival azt találtuk ki, hogy kísérletezünk. Megnézzük, hogy vajon van-e az országban elegendő olyan pedagógus, akinek az ofoe oldalán zajló beszélgetések, viták printmédia formában érdekesek. Negyedévente fogjuk közreadni az ofoe oldalán megjelenő tanulmányokat, karcolatokat, publicisztikákat, és egyéb írásokat illetve a velük kapcsolatban zajló vitákat is. Mindezt napsütésben is jól olvasható módon. A folyóirat címe ofoe_pont_hu lett.

Ma ment nyomdába ennek az évnek a harmadik negyedévi száma: az ofoe_pont_hu 2010 ooesz. Hogy mi az az „ooesz”? Arra gondoltunk, hogy ha már az ofoe rövidítés latinos, vagy távirati műveltséggel ofőnek is olvasható, akkor az őszt írhatjuk távirati stílusban ooesz-nek. Vagány módon nem az első számmal kezdünk. Miért is tennénk? Hiszen tíz év munka van már mögötte. Igazából indulhatnánk a 9*4+3. számmal is. De az olyan hülyén jönne ki. Ezért inkább évek szerint számozzuk. És ha már a mostani korszerű nyomdatechnika ezt lehetővé teszi, akkor nyomdába küldtük ma a nyári és a tavaszi számot is, meg a 2009-es évből csináltunk egy évkönyvet. No ekkor lepődtünk meg igazán. A 2009-es évben 700 oldalnyi anyag jelent meg, ha a kommenteket, és az aktuális események hirdetéseit leszámítjuk, és ha kiszedjük a képeket.

Az elmúlt tíz évet végignézve, ugyanígy csak a nyers cikkeket számolva 7.266.000 (!) karakternyi tudást gyűjtöttek össze azok, akik az ofoe oldalán publikáltak. Elképesztő mennyiség. Normál, tömör újságban 3600 oldal.

Miközben annyira nagyon újságot szerettünk volna, hogy legyen „Iskola dolga”, észre sem vettük, hogy egy mekkora újság van a kezünkben. Kíváncsi vagyok, hogy milyen lesz olvasni egy olyan folyóiratot, amiben már eleve vitairatok jelennek meg. Az ÉS-ben hetenként vitatkoznak hónapokkal korábbi, néha teljesen elfelejtett írásokról, de itt valahogy közösségi és azonnali, építő és kiegészítő viták vannak a cikkek végén. Az ofoe közösségének segítségével. A ti segítségetekkel. A ti tudásotokkal.

A „kefelevonaton” élvezet volt titeket végre print médiában olvasni. Ha kézbe akarjátok venni ti is, gyertek el jövő szombaton (okt. 16.) a bemutatóra. Fél 4-kor lesz a tűzraktérben. Hegedű utca 3.

Szekszárdi Júlia
Hanczár Gergely

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Hozzászólások

OFOE | 2010. október 24.
Kedves Tamás Ferenc!
Köszönjük, majd mi is hasonlóképpen cselekszünk a Ti lapotokkal. A folyóirat most készül, de a honlapunkról tudunk bannert küldeni. Hová küldjük? Várjuk cserében a Tiéteket. Tehát: éljen az együttműködés!
Tamás Ferenc | 2010. október 24.
Sziasztok! Főleg természettudományos oktatással foglalkozó honlapot tartok fent önszorgalomból. Szívesen kirakom a reklámcsíkotokat, ha elkülditek! Tisztelettel:
Tamás Ferenc
Juli | 2010. október 14.
Nagyon köszönjük, reklámozzatok minél szélesebb körben!!!
Kati | 2010. október 14. | kincseskati[kukac]gmail[pont]com
én is szívesen reklámozom
hanger | 2010. október 12. | gergely[kukac]hanczar[pont]hu
kedves tanítónénik,
nem kell a vidékiséget sajnálni. sőt. az a jó, hogy nem csak egy szegregált pesti társulat az ofoe. a terjesztést is ki fogjuk találni, hogy hogyan kellene. és persze mindensegítség elkel, hogy nehogy a magyar király posta szolgáltatásait kelljen igénybe venni. belegondolni is szörnyű.
hanger | 2010. október 12. | gergely[kukac]hanczar[pont]hu
V. Attila, mi is várunk téged a megnyitónkon :)
gyere és szagolj ;)
kati tanító néni | 2010. október 8.
ilyenkor sajnálom a vidékiségemet. :( de nagyon. hej, ha én is ott lehetnék..
de majd olvasás közben sokat gondolok mindenkire :):)
Erika ttneni | 2010. október 7.
Ha küldtök néhány példányt, beszállok a terjesztésbe.
V. Attila | 2010. október 7.
Új folyóirat, szagolható!
Ráadásul ofoÉs!
Várom!
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.12.05.
A PSZ felmérése a pedagógusok munkaterheléséről
A Pedagógusok Szakszervezete felmérést készített a tanárok munkaterheléséről. Utoljára 2008-ban a TÁRKI-TUDOK Tudásmenedzsment és Oktatáskutató Központ Zrt. végzett kutatást a témá...
(Forrás: ckpinfo)
--
2019.12.05.
Rossz jegy miatt késelhette meg tanárnőjét a győri középiskola jó tanuló diákja
az elkövető egy nagyon jó tanuló tizedikes fiú, aki most hármast kapott a dolgozatára, ezért támadt késsel a tanárára. Ezt az Indexnek is többen megerősítették, hozzáfűzve, hogy a k...
(Forrás: 168 óra)
--
2019.12.05.
Életem legrosszabb napja volt, amikor rehabra vittem a gyerekemet
A ráckeresztúri rehabon külön csoportfoglalkozásokat tartanak a szülőknek, hogy tisztában legyenek, mivel jár a függőség. Sokszor ugyanis elbagatelizálják a problémát, vagy pont, hogy...
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.12.05.
Iskolaérettség: két hét haladékot kaphatnak a szülők
Elsősorban a gyermek után járó anyagi támogatások elvételével büntethetik azokat a szülőket, akik akkor sem viszik iskolába hatéves gyermeküket, ha az OH nem hagyta jóvá halasztási ké...
(Forrás: Népszava)
--
2019.12.05.
Nem feltétlenül sok tanulás és sok pénz kell a jó iskolai eredményekhez
A sok pénz mellett, ha nincs korszerű, hatékony oktatási rendszer, akkor nem lesz látványos eredménye a ráfordításoknak. Magyarország jóval az OECD-átlag alatt finanszírozza az oktatást...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.12.04.
Újra kiállította a bizonyítványt a magyar iskolákról a PISA-teszt
Kína mindent visz, a magyar diákok eredménye kicsit javult, de így is gyenge nemzetközi összehasonlításban: kijöttek a legfrissebb PISA-eredmények, beárazva az egyes országok oktatási rendszereit...
(Forrás: index)
--
2019.12.04.
A PSZ felmérése a pedagógusok munkaterheléséről
Utoljára 2008-ban a TÁRKI-TUDOK Tudásmenedzsment és Oktatáskutató Központ Zrt. végzett kutatást a témában. 2017-ben az Emberi Erőforrások Minisztériuma kezdeményezett hasonlót, de a kutat...
(Forrás: Pedagógusok Szakszervezete)
--
2019.12.04.
Nonszensz, hogy a gyerekeket is munkaszombatra kényszeríti a rendszer
Nagyon jó lenne, ha nem sugalmaznánk ilyen üzenetet már gyerekkorban, hogy a „tömbösített pihenés” annyit ér, mintha rendszeresen pihennénk. Ez nincs így – Gyurkó Szilvia gyerekjogá...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.12.02.
Megvizsgálják a tanárok további bérigényét
Konstruktívan állnak a minisztériumok a tanárok hétvégi akciójához és követeléseihez. A szombaton utcára vonuló pedagógusoknak azt ígérték: a kormány kész megvizsgálni a bérigényeket...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Dóra! Meg kell kérdezni a döntéshozót, hogy mi indokolja a lépést. Ha ez szóban nem működik, írásban kell megtennie, mégpedig hivatalos levélben: választ vár, és ezt indokolja (nem volt előzmény, váratlanul érte, ragaszkodik az indokláshoz stb.) Mindenképpen menjen másolat a fenntartónak. A levélen fel kell tüntetni, hogy kik kaptak másolatot. (Ha szakszervezeti tag, a szakszervezet támogatását is kérheti.) Felvethető a probléma nevelőtestületi értekezleten is, de ragaszkodni kell a jegyzőkönyvhöz. A levelezés online is lebonyolítható, de fontos, hogy legyen mindennek írásos nyoma. A szakmai munkaközösség támogatását van esélye elnyerni? Reméljük, sikerül tisztázni a dolgot, illetve orvosolni a problémát. Üdvözlettel az OFOE szerkesztősége

--
  Hesz Dóra Virág

Köszönöm a gyors választ!
Pedig így történt, gyakorlatilag ezen a héten, hétfőről keddre már megvonták az osztályfőnökségemet (semmi konkrétumról nem tájékoztattak, "jobb, ha nem is tudom", szülői megkeresések voltak). Valakik valamit mondtak...írásban nem kaptam semmit, fegyelmi, természetesen nem volt, hisz nem követtem el semmit. Van ennek a lépésnek v.milyen formai, írásbeli feltétele? Mind szakmailag, mind anyagilag súlyosan érint ez a döntés, amit nem tartok megalapozottnak. Előre is köszönöm a segítséget!
HEsz Dóra Virág

--
  OFOE

Kedves Dóra! Tulajdonképpen furcsa, hogy így történt. Gondolom, az ügynek voltak előzményei, valamivel feltételezhetően indokolták ezt a lépést.
Az iskolavezetőnek jogában áll lecserélni az osztályfőnököt, de nem csak úgy, ötletszerűen az egyik pillanatról a másikra.

--
  Hesz Dóra Virág

T. Cím!

Az iránt érdeklődöm, hogy tanév közben (szóval most, 2019. nov.végén)megvonható-e az ofő pótlék egy más kolléga kinevezésével egyik napról a másikra...

Várom szíves válaszukat:
Hesz Dóra Virág

--
  OFOE

Kedves Zoltán!
A munkaszerződéssel foglalkoztatottakra is a pedagógus-előmeneteli
rendszer vonatkozik, a hozzá tartozó illetményrendszerrel, és a
szabadság. valamint pótszabadság is azonos, a távolléti díj számítása
az Nkt. alapján történik, a túlmunka díjazása, beleértve a
pihenőnapokon végzett munkát, mindenki esetében az Mt .és a
326/2013-as rendelet alapján történik, ahogy az eseti helyettesítésre
vonatkozó előírások is azonosak. Nem jár jubileumi jutalom, és a
végkielégítés is csak az Mt. alapján, ahogy távozáskor nincs
felmentési idő, hanem jóval rövidebb felmondási idő van. A nők negyven
év jogosultsági idő alapján nem kérhetik a felmentésüket, hanem közös
megegyezéssel vagy felmondással mehetnek el. A munkaviszony sokkal
könnyebb felmondással megszüntetni, mint felmentéssel, mert csak annyi
a kritérium, hogy az indok legyen valós és okszerű. Ha valakit
felmondással el akarnak küldeni, az Mt. hatálya alá tartozó munkáltató
esetében nem kötelező az előzetes állásfelajánlás. Küldök egy
összehasonlító táblázatot

((A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk. Az ígért táblázatot a mail címre küldtük el).

--
  Tóth Zoltán

Üdvözlöm!
Szeretnék választ kapni az alábbi kérdésemre.
Alapítványnál, pedagógus munkakörben foglalkoztatott munkavállalóra a munatörvénykönyve vonatkozik. Minden kérdésben? Melyekben nem?
Különösen a heti munkaidő, az éves szabadság és a túlmunka díjazása (szombat, vasárnap) érdekelne.
Várom válaszát,
üdvözlettel: Zoltán

--
  ofoe

Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)

--
  ofoe

Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)

--
  Mohácsi Katalin

Tisztelt OFOE!

Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.

Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin

--
  Sasváriné Rita

Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek