OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2011. február 8.
» Hozzászólások (8)

18. esélyegyenlőségi napló

Csak pozitívan...

A történet múlt heti. De ismerős, ezelőtt tíz évvel is lejátszódhatott volna. És attól tartok tíz év múlva is megtörténhet még. Valahogy hozzuk, cipeljük, változás nélkül, egyre rosszabb állapotokat gerjesztve magunkban is, és bennük is.

Egy kísérleti programban hatvan gyerek számára készítünk részletes fejlesztési tervet a művészeti iskolában. Ennek része az is, hogy meginterjúvoljuk az általános iskolai tanítójukat, mi a véleményük a gyerekekről.

Az időpont délután négy óra, a napközi vége. A két fiú, akikről információt szeretnénk, kilenc évesek, mélyszegénységben, nagycsaládban élők, romák. Tudom, nem könnyű velük. Nekem sem, de működnek az alkotás által, egyre jobban, egyre sikeresebben.

Az érdeklődésre a tanító néniből folyik a panasz: agresszívak, állandóan kötözködnek, Nem figyelnek, nem lehet tőlük órát tartani. Sosem csinálnak hétvégén otthon házi feladatot, nem gyakorolnak semmit. Sosem hozzák be az osztálypénzt, még 100 Ft-ot sem lehet tőlük kicsikarni. Mindig füstszagúak. Sokszor piszkosak. A szüleik meg isznak. Hallja a többitől, hogy állandóan veszekednek másokkal. Hogy meg kellett volna buktatni őket. Hisz semmit se tudnak. Ezek miatt viszik el innen a gyerekeket. Azokat, akik normálisan élnek, tanulnak. Mert ezektől nem lehet tanulni, dolgozni, stb...

Igen, sok dolog igaz. Sok meg nem. Sok az előítéletekkel terhelt sztereotípia, ami sikeres védekezés az információszerzés helyett.

De mit lehet elvárni attól a gyerektől, aki ilyenkor telente nyolcadmagával osztozik egy szobán? Ebben a szobában csak az ágyak férnek el, abból se sok, itt még alszanak „lábtól” és „fejtől” is. Néha egész éjjel rettegésben. Mert az uzsora miatt állandó a fenyegetettség. És füstszagú. Hát persze. A rossz kályhákra állandóan rakni kell, hogy reggelre ne hűljön ki teljesen a szoba. Az egy napra elég famennyiséggel egész nap bajlódik a családfő. És a vizes, fagyott ágak sokszor füstölnek. De itt ez van. Itt nincs központi fűtés. És nincs fürdőszoba sem. A hat-hét gyereket az utcai kútról hozott vízzel kellene esténként megfürdetni, persze előtte megmelegíteni a vizet, azon a bizonyos füstölő kályhán. Ha csak fél órát szánunk egy gyerekre, az is három és fél óra esténként. És akkor még nem beszéltünk a hajmosásról. És igen, nehezen szárad a ruha is. Hat gyerekre kézzel kimosni, kicsavarni, megszárítani... Nem egyszerű.

Innen tényleg nem megy osztálypénz. A jövedelmek a hónap feléig tartanak ki. Utána már az élelem is gond. Mindenhol hatalmas az áramtartozás. Van, ahol ki is kapcsolják, és sötétben telnek az esték. Itt csakugyan nehéz olvasást gyakorolni.

És az említett két gyerek szüleit még sosem láttam részegen. Hogy veszekednek? Ki nem veszekszik a nyomorban a másikkal? Igen, veszekszenek, képesek ordibálni egyetlen karnyi vastag akácnövésen is. Mert e tehetetlenség, és a „nincs” ezt szüli. A túlélés törvényeibe szocializálódó gyerekek agresszívak lesznek.

De ez a tanító nénit nem érdekli. Nem nézi meg, nem megy utána, nem gondol bele. Ez nem dolga. Az iskola falain belül pedig ennyit tapasztal.

Így nem is csodálkozom túlságosan, mikor a kérdésre, hogy milyen jó tulajdonságokat tudni mondani a gyerekekről, kikel magából: ezeknek nincs! Ezeknek nincs jó tulajdonságuk!

Nem jól van így. Így csak asszisztálunk mindannyian a nyomor újratermeléséhez. Miközben megnyugtatjuk a lelkiismeretünket, hogy mi pedagógusok mindent megtettünk.

L. Ritók Nóra

--

--

Linkek

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Hozzászólások

csilla | 2011. szeptember 28.
Egy villanyrezsón főz a fél utca, mert huszonnyolcadika van és nem telik már gázpalackra, a lakásfenntartási támogatás előlegét meg csak egy egy család kapta meg hivataltól. Van akinek kávéja van, van akinek cukorja, szóval tizenkét szempár mered rám, hogy kérek-e kávét, ha nemmel válaszolok szemrehányást kapok, hogy ciánynál nem iszok. már leoltottak hepa b-vel, tehát bólintok. porcelán csészében kapok, kanállal, a többiek kikeverve, kanál nélkül. az ülőgarnitúrán hátradőlni nem merek, közben macska ugrik az ölembe, amit megsimogatva magam mellé tessékelek, és hallgatok. Záporoznak rám a társadalom és szociálpolitikai kérdések és épp elúsznék, csak közben hazajön a túlkoros hetedikes és kéri az összes létező testvérére az osztálypénzt. Most kell visszavinni, különben igazolatlan óra. Hat gyereknek, huszonnyolcadikán ugyanolyan lehetetlenség, mint elsején. Nincs miből. és hogy ne maradjanak szégyenben, sőt a családi miatt, mindenki elkezd kotorászni a zsebében. ezer van. De túlkoros már ezzel elindul.
hivatástudat, alulfizetettség, motiválatlanság, kontraszelekció. Közöttük és velük. kell, hogy ők is akarják, de ne így motiváljuk őket. Üljön oda más is velem együtt, válaszoljon kérdésekre, és érezze a milliőt. nem rosszabbak senkitől, elkeseredettek és megkeseredettek, szegények és motiválatlanok, általunk motiváltathatatlanok. Emberek az embertelenségben. Lopnak , csalnak, hazudnak a mélyszegénységben. Ügyeskednek, kiutakat keresnek, elkeserednek, veszekednek, szeretnek, élnek és meghalnak. Farkasok a farkasok között. Kell, hogy szeretve neveljük őket. én ezt hiszem, akarom hinni. aki nem, azt várom és nézze meg azt, amit nap mint nap látok.
csilla | 2011. február 18.
Álprojektekhez:
az eddig ÚMFT: Új Magyarország Fejlesztési Terv, az unióhoz való csatlakozásunk után lehívható pályázati források és lehívásához szükséges projektek összeérése, találkozása, koordinációja, gyakorlatilag a szakterületi pályázati koordinátor intuitív, szakmaközi képzettségének determinációjaként volt sikeres. Ha csak szakterületeként volt meghatározott, akkor 6 önkormányzat, 6 pályázat eredményhirdetéseként volt nyertes, de nem értek össze: oktatás, teleprekonstrukció,(ROp) közösségfejlesztő, családsegítő csoport fejlesztő projektje, tartós munkanélküliek csoport fejlesztése, baba mama klub, szülők iskolája, kompetencia program, mentor program, vállalkozás fejlesztési programok: TÁMOP, de sehol egy koordinációs központban sem ért össze.
Leegyszerűsítve: egy telep rekontstrukciója: (Nyíregyháza, Huszártelep), infrastrukturálisan fejlődött a felhasznált pénzeszközök felhasználása tekintetében, de az ingatlan fenntartása érdekében nem ment párhuzamosan vele a foglalkoztatási program, : azok vakolják a házat, akik lakják, munkabérért, akik ott laknak, és nyertes pályázó foglalkoztatottjai ott dolgznak. A közösségek a foglalkoztatott apukák feleségének csoportja, akik személyesen is érdekeltek az alapítvány, szülői érdek képviseletek oktatási intézmények fejlesztéséért, kénytelenek voltak megismerni az integrációs programot, amely nem csak az iskolavezetés hanem a pedagógus attitűdjén keresztül minősíttetett meg a többi hozzáadott értéke alapján.
L.Ritók Nóra | 2011. február 18. | l[pont]ritoknora[kukac]gmail[pont]com
Kedves Kinga, talán részletesebben kellett volna kifejtenem, igaza van, így félreérthető.Nem mentség, csak ok, hogy Csillával már félszavakból megértjük egymást.
Természetesen nem az a bajom, hogy a felzárkózás segítését támogatja, hanem az, hogy ennek a túlhangsúlyozása a feltételek biztosítása nélkül nem lesz célravezető. És sajnos, türelmetlen is vagyok: nem látom a stratégiát, a konkrét lépéseket, az idő pedig telik, és gyerekek élnek és nőnek fel a nyomor újratermelésében, méltatlan körülmények között. Már régen azt gondolom, hogy nem az akarattal van baj, hanem a lehetőségek, elsősorban a munkalehetőségek hiányával. A szakképzetlenséggel, a hasznosulás nélküli képzések sorával,az analfabetizmussal, a munka világába visszavezető álprojektekkel, melyeknek a társadalmi hasznosulása semmi, vagy minimális. Hogy egy társadalmi réteg él ma a szociális megélhetés béklyójában, amiben persze az ő felelősségük is benne van, de sokkal nagyobb részben felelős a generációk óta a realitással szembe néző, álsikerekben tetszelgő politika (pártmeghatározástól függetlenül). Én, aki napi szinten dolgozom ebben az iszonyú problémahalmazban, más túl sok frázishalmazt próbáltam értelmezni. És mindig csodáltam az éppen aktuális döntéshozók magabiztosságát. És a riporttal csak annyi bajom volt, ami az államtitkár úr összes eddigi, általam ismert megnyilatkozásával: felszínesnek érzem, frázisnak, amiben nem látom a konkrét problémákra reagáló elgondolást, a konkrét feladatokat, megoldási módokat. És sajna nem tudok túllépni azon a nyilatkozatán sem,amikor a cigányságról ő a zenész cigányokra asszociál, és a megoldást a szórakózóhelyek cigányzenészekkel való ellátásában véli megtalálni.....Biztosan nincs könnyű helyzetben. Én is a magamét szajkózom, Csilla is, még sokan, és ő is. Biztos, hogy mindannyian megoldást szeretnénk. Én már nagyon. És az egyet nem értés nálam nem rágalmazás, vagy vádaskodás. Sosem.
Csak a dolgok jobb megértése iránti vágy.
De abban teljesen igaza van, hogy ez félmondatokkal félreérthető. Máskor részletesebb megközelítésekkel fogalmazok.de a véleményem vállalom.A jobbítás reményében.
dvkinga | 2011. február 18.
Kedves L. Ritók Nóra! Én is hallgattam ma reggel a rádiót. Úgy gondolom, talán mégsem azt kellene éllel bírálni, aki végre megpróbál tenni valamit az ügyben. Ha elfogulaltanul állunk a kérdéshez, senki nem gondolhatja komolyan, hogy nem épp a felzárkózás elősegítése az egyetlen helyes megközelítés - olyan, amely hosszú távon jelenthet megoldást.
L. Ritók Nóra | 2011. február 18. | l[pont]ritoknora[kukac]gmail[pont]com
És ma reggel hallom a Kossuthon Balog Zoltán úrtól, hogy nem felzárkóztatni kell, hanem felzárkózni...fontos az önerő, az akarat....igen..fontos.....szívesen beültetném egy hétre abba a családba, amivel épp most foglakozom. Hogy érezze kicsit, milyen fontos az akarat, és mennyi (!) lehetőség lenne, ha akarnák.....
csilla | 2011. február 17.
A "legviccesebb" behajtás a csatorna hozzájárulási díj, környezetkárosítás címén, ott ahol vezetékes víz sincs csak közkút, sőt a kukadíj, lakossági hulladék szállítás a térségi hulladék lerakóba. Szerződés szerint a ház kapujából elszállítandó. Ám nem hogy út, járda sincs a kanyargós, sártengerben. Szerződés szerint a cég alkalmazottja viszi a kapu elől. melyik jogcímen támadjam meg a végrehajtást, az inkasszót a lakossági folyószámlára: mélyszegénység miatt negyedévente nem tud 5200 Ft-ot fizetni a szemétért, vagy hogy a szolgáltató cég alkalmazottja nem megy be egy kétéltű járművel (pszh) a kapuig, az önkormányzat által pályáztathatott útalap rekonstrukció stb.stb. Itt nincs közmű, csak kötelezettség és inkasszó, háztartásonként, pályázat szerint lakásonként.
Betegség, bizalom, tudom miről beszélsz, amikor a mélyszegénynek az orvos odavágja: azt akarja, hogy meghaljon a gyereke? Nem!!! Csak nincs pénze antibiotikumra. Mennyibe is kerül 2000-3000 Ft. Generációk vélt vétkét miért kell a mai 3-10 éves korosztályon büntetni? Ingyenes vakcinák? Mennyi? Ki mérte fel? Hogyan fertőződik újra meg újra egy óvoda? Miért nincs meg a kihasználtsága, Normatíva visszavonás: hiányzás miatt? óvodáztatási támogatás hiányzás miatti igényelhetetlensége? (oktatási törvény szerint óvodásra, ha a szülő azt mondja, hogy beteg volt, nem tanköteles: akkor igazolható a hiányzás, így a szégyen miatt, hogy nem tudok gyógyszert kiváltani, nem is viszem el orvoshoz, hanem a reklámok után veszek, még mindig olcsóbb gyógyszernek nem minősülő készítményeket a saját diagnózisom mellé. Bizalom?
Közvetítenék: kirándulási pénz, csoportpénz , osztálypénz, fényképezés, foglalkoztató füzetek ára: mind elérhetetlen luxus. Felvetem esetkonferencián: újra kellene gondolni az alapítvány alapító okiratát: pénzt az kapjon, aki a pedagógus excel-táblája szerint javít 2-4 tizedet, ne csak a kitűnő, jeles, tudjuk mindannyian mely körből kerülnek ki többségében ezen településekről. siketség!!!
Részletezhetném a való élet valamennyi mindennapi megélt, minőségileg máshogy megélt, anyagiakban megélt,alacsony szociokulturális szinvonalon megélt, mélyszegénységben fogant, éhező terhes anya, mélyszegénységben született, mélyszegénységben cseperedett, mélyszegénységben óvodás, kisiskolás élet mindennapjait az oktatási intézmények utáni élet mindennapjait(nincs iskolaotthon mert drága a fenntartónak, nincs felsős napközi, mert drága a fenntartónak) áram nélkül, víz nélkül és következményeit, sehová sem kapcsolódik számomra, a nagy gondolkodó elméleti pedagógusok dilemmája mellé.
Van 12 éves unokaöcsém, aki négy nyelven beszél, hasonló gond a tehetségének gondozása is. A középszintet tudjuk, vagy ezt akarjuk: probléma mentességet.
Innen békából így látszik!
L. Ritók Nóra | 2011. február 17. | l[pont]ritoknora[kukac]gmail[pont]com
Igen, Csilla, próbálunk mindent, a helyzet pedig napról napra érzékelhetően romlik. Tegnap a villanykikapcsolások, majd a víz, ma a behajtócégek kérlelhetetlen saját szabályai. Keresem a logikát, az emberséget, a kiszámíthatóságot, de nincs, csak a bizonytalanságot, és az elkeseredettséget tapasztalom. Tapintható feszültséget a patikában, ahol nem tudják kiváltani a gyerekek gyógyszerét.
Már mindenkiben ellenséget látnak, az orvosban, ha nem gyógyul a gyerek, de legfőképp ma a polgármesterekben, akik nem adnak elég embernek közmunkát...Annyit érzékelnek a dolgokból, amennyit a bőrükön tapasztalnak. Közben pedig a döntéshozók a saját, mondjuk 10 évvel ezelőtti tapasztalatukból és sztereotípiáikból kreálnak szabályokat, ami szerintük majd utat mutat...de lesz e aki végigmegy ezen az úton?
csilla | 2011. február 16.
szerintem tegeződhetnénk-mondja jenő, nekem- hisz oly rég ismerjük egymást- mégis más a szó, na! nincs jelentősége a nagybetűnek a mondat elejének, hisz az élet egy folyamat, nem is tudjuk, honnan nézzük az elejét. Egy kávé? - kérdi, már gőzölög az arcom előtt. visszautasítani illetlenség, gondolom magamban végig. Befogadtak, ismét. 2004 óta fogott magánnyugdíj-pénztári egyenleg értesítő, hozam szociális segélyből, közfoglalkoztatott bérből, stb.- mi jár? Bankos, családgondozó, szociális munkás, közfoglalkoztatatottak jogsegélye, már minden vagyok. egyszerre, a másodperc töredéke alatt tudj válaszolni életet, mindennapi életet meghatározó, pénzbeli portfóliókra. Kommunikálok, alapértelmezetten, alfában. Próbálom omegáig eljuttatni. Olyan ez, mint a logika diszjunktív szillogizmusa. gondolkodási műveletek nyüvése általános szinten. Kis magyar-mélyszegény-halmozottan hátrányos helyzetű rapszódia.
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.06.25.
Iskolává válnak a tanulócsoportok, ha a kormány elfogadja a magántanulói státusz eltörlését?
A legvalószínűbb tehát, hogy a kormány e módosítással a tanulócsoportokba járó gyerekeket akarja visszaterelni a rendszerbe. Nekik ugyanis magántanulói státuszt kell felvenni, amihez szü...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2019.06.25.
Ónody-Molnár Dóra: Támadás az oktatási menekültek ellen
Vannak szülői csoportok, amelyek sajátos célja a gyerekeik kimenekítése az állami iskolarendszerből. Létezett 2010 előtt is e jelenség, de drámai felgyorsulása, az ilyen módon kilépő csal...
(Forrás: 168 óra)
--
2019.06.25.
Szél Bernadett parlamenti felszólalása a köznevelési törvény módosításának vitáján (videó)
Nagyon fontos javaslatot tárgyal a parlament egy nyári péntek utolsó napirendnek eldugva. A köznevelési salátatörvénnyel a kormány nekiment a gyermekeknek, minden tiltakozásra szükség van...
(Forrás: Facebook)
--
2019.06.25.
Jól vizsgáztak a magyar tanárok
Egészen jól szerepelt hazánk az egyik legfrissebb oktatási tematikájú nemzetközi felmérésen. A Nemzetközi tanítás és tanulás vizsgálat az OECD, azaz a Gazdasági Együttműködési és...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.06.25.
Online is be lehet majd iratkozni az iskolába
Az informatikai fejlesztés eredményeként a 2019/2020-as tanévben már elérhetővé válik az ügyfélkapun keresztüli beiratkozás és hitelesítés is, ezért az ügyintézéshez a szülőnek -...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.06.23.
A Fidesz szerint semmiség a közoktatási törvény módosítása, a TASZ Alkotmánybíróság elé viszi
A vita után sajtótájékoztatót tartottak a tiltakozó szervezetek, ahol Törley Katalin, a Tanítanék Mozgalom aktivistája elmondta, lelkiismereti és szakami kérdés felszólalni a törvénymó...
(Forrás: mérce)
--
2019.06.23.
Nem kaptak választ a bérkérdésre a tanárok, felkészülnek az őszi akciósorozatra
A Pedagógusok Szakszervezete nemrég kijelentette, eddig tartott a türelme, a tárgyalások nem vezettek eredményre, ezért ősztől akciósorozatot hirdetnek. A szakszervezet ugyanis úgy látja,...
(Forrás: mérce)
--
2019.06.23.
Kaotikus a helyzet a nyári gyermektáboroknál
Még mindig nincs egységes szabályozás arra vonatkozóan, ki lehet táboroztató, nincs személyi, vagyoni feltételhez kötve a tábor szervezése. Egyetlen feltétel, hogy maga a táborhely feleljen...
(Forrás: Infostart)
--
2019.06.23.
Egy pomázi iskolában kipróbálták azt, ami egyszerre jó a szülőknek, tanároknak és a háziorvosoknak is, és fényesen bevált
Van már pár iskola, ahol kipróbálták, hogy bizalmat szavaznak a szülőknek, és háromról 15-re emelték a szülők által igazolható napok számát. Ezt ugyanis saját körben eldönthetik. Ilyen...
(Forrás: 444.hu)
Utolsó üzenetek:
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
  ofoe

Kedves Krisztina! Nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül érdemi tanácsot adni, de megpróbálom. Az első lépés valóban átgondolni azt, hogy Te magad mennyiben vagy felelős az adott problémáért. A figyelmeztetőkkel, intőkkel csak a saját feszültségedet oldod némileg, eredményt nem tudsz elérni. Gondold át, hogy melyik ponton romlott el a kapcsolat az adott csoporttal, eleve így fogadtak, vagy menetközben történt valami. Az a soraidból kiderül, hogy nincs köztetek bizalmi kapcsolat, tehát kommunikáció helyett hadakoztok. Időt kellene szánni arra, hogy a problémát tisztázzátok, megállapodásra jussatok a közös megoldás módjában. Ennek vannak különböző technikái. Fontos, hogy ne személyes sértésként kezeld az ügyet, hanem közös megoldandó problémaként. Nem ördögtől való, amit a kollégáid tanácsolnak, hogy fordulj pszichológushoz, aki segíthet azon, hogy a Benned való görcsöt fel tudd oldani. Amíg Te magad nem jutsz túl ezen a görcsön, nem tudod kézbe venni az ügyeket. Ezek a diákok már nem kamaszok, fiatal felnőttek, nekik is fontos, hogy eljussanak az érettségiig, és matematikából is elérjenek egy bizonyos szintet. Ez lehet az a közös ügy, amin együttesen és nem egymás ellenében kellene dolgoznotok. Szívesen levelezek erről Veled privátban is, ha akarod, de nem minden részlet tartozik a nyilvánosságra. Jelezd, ha ezt szeretnéd. Üdvözlettel Szekszárdi Juli

--
  László Krisztina

Kedves OFOE!
Nem tudom mennyire válaszolható meg a kérdésem. Egy középiskolában tanítok, heti 27 órában matematikát, 8 érettségis csoportnak. (Plusz a korrepetálások, plusz a helyettesítések.) Nagyon szeretem a diákjaimat, de mint mindenhol, ahol emberek vannak, előfordulnak konfliktusok. A kb 110 diákból, akiket két éve tanítok, van kb 15, akik állandóan csak a hibát keresik a munkámban, agresszíven és lekezelően bánnak velem, sokszor megaláznak a csoport egésze előtt. Amikor esetleg szaktanári figyelmeztetést adok nekik, akkor hangosan kiröhögnek, hogy az ő szüleiket ez nem érdekli. (Ezek a diákok már 17-19 évesek, mivel a nyelvi tagozat nulladik évfolyama egy évvel megnöveli a középiskolai tanévek számát.) Semmivel nem tudom őket sem motiválni, sem fegyelmezni, tönkre teszik az óráimat.) Hiába fordultam az osztályfőnökökhöz segítségért, mind ők, mind az igazgató-helyettes és a munkaközösség vezető szerint, ez az én hibám, azért viselkednek így velem, mert ez "belőlem jön". Közben az iskolából folyamatosan mennek el a tanárok, és hiába keresett a szakom, (angol-matek) úgy érzem, hogy nem becsülik meg a munkámat. Hiába az a kb 90 diák aki jól teljesít, (nem egy dícséretes 5-ös is van, és emelt matematika érettségi előkészítő csoportok is), hiába a rengeteg dolgozat, számonkérés, ingyen korrepetálás, rendszeres, hogy káromkodva, csapkodva, üvöltözve csapják az asztalomra a kijavított dolgozatot, mert az nem négyes, hanem csak hármas. És közben a vezetőség, az osztályfőnökök és a munkaközösség vezető szerint is, nekem kell változtatnom, pszichológushoz mennem, mert engem nem lehet elviselni. Meg kell jegyezzem, ezek az emberek 25-30 éve vannak ebben az iskolában. Ez a matematika státusz, amit én megkaptam 2 éve, egy előző iskolavezetéstől, már nagyon régóta, úgymond, "forgó hely" volt, mert - más tanárok elmondása szerint - mindig "volt valami probléma a matek tanárokkal". Minden más matematika tanár az iskolában, már 10-20-30 éve itt tanít.
Nem igazán tudom, mit kezdhetnék a problémával. Tudnának esetleg tanácsot adni?
Köszönettel: Krisztina

--
  Eleonóra

Kedves OFOE Csapat!
Segítséget szeretnék kérni, azzal kapcsolatban, hogy egy egyházi iskolában dolgozom, mint 50% kollégiumi felügyelő, 50% kollégiumi ápoló. Érdeklődnék, hogy ilyen esetben számomra mennyi szabadság jár? Tavaly fél állásban tanítottam, akkor járt a pedagógusi szabadság, itt úgy olvasom, ebben a munkakörben is jogosult lennék.?
Köszönettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
  Emese

Tisztelt Szerkesztők!
Segítségüket szeretném kérni néhány információval kapcsolatban.
Magyar-német-könyvtár szakos egyetemi végzettséggel rendelkező pedagógus vagyok, azonban 2007. és 2019. között nem végig dolgoztam pedagógusként, viszont most lehetőségem van ismét tanárként tevékenykedni.
2007. dec. 13-tól egy iskolában könyvtárosként dolgoztam heti 30 órában. 2008. szept. 1-től ugyanebben az iskolában könyvtárostanárként tevékenykedtem heti 40 órában 2013. márc. 17-ig. Ebben az időszakban (2007. dec. 13. és 2013. márc. 17. között tanítottam is magyar nyelv és irodalmat. Ez a szerződésemben nem jelent meg, bérkiegészítésként kaptam meg az óráim díját.)
2013. márc. 18-tól egy kulturális központban, közalkalmazotti jogviszonyban dolgozom könyvtárosként (2016. július 31-ig), illetve gyűjteménykezelőként (2016. aug. 1-től a mai napig). Jelenleg a közalkalmazotti bértáblán H 5-ös besorolással rendelkezem.
Kérdésem a pedagógus előmeneteli rendszerrel kapcsolatban az lenne, hogy a fenti háttérrel, mire számíthatok (ped. II. besorolás pl.), hova kerülök besorolva a pedagógus bértáblát tekintve, mire figyeljek szerződéskötéskor?
Válaszukat előre is köszönöm! Üdvözlettel: Adoryán Emese

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek