OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2011. május 16.
» Hozzászólások (0)

Személyiség- és közösségfejlesztés Középiskolásoknak

A Nagyító Alapítvány célja, hogy a középiskolás korosztályt érdeklő, de az iskolai oktatásban kellő hangsúlyt nem kapó témák feldolgozásán keresztül fejlessze a résztvevők személyiségét és közösségét.

Főképp kiscsoportos foglalkozásokat és különböző játékos gyakorlatokat alkalmazunk. Programjaink bentlakásos rendszerűek, péntek délutántól vasárnap délutánig tartanak. Ez egy intenzív együttlét, amely során új oldalukról ismerhetik meg egymást a résztvevők, az osztálykirándulásoknál strukturáltabb formában.

Képzéseinket igényesen kialakított, nyugodt légkörű, képzési- és konferencia központban tartjuk Berekfürdőn. A szállás helyszínén teljes ellátást biztosítunk.

A pályázó csoportoknak (25 - 35 fő) ebben 2011 őszére 5 időpontot és 8 témát kínálunk fel, amelyek közül a jelentkezők választhatnak. Egy pályázó egy témára és maximum három időpontra jelentkezhet.

Választható témák: önismeret, kommunikáció, szenvedélybetegségek, szerelem-párkapcsolat, tolerancia, pályaorientáció, esztétika, közösségfejlesztés

Választható időpontok: 2011. szeptember 23-25, szeptember 30-október 2, október 7-9, október 21-23 és november 18-20

Pályázni a http://www.nagyito.hu honlapon található „Személyiség- és közösségfejlesztés 14-18 éveseknek” 2011 őszi űrlapon lehetséges.

A pályázatokat kérjük postán és e-mailen is küldjék el nekünk 2011.május 25-ig!

Cím: Nagyító Alapítvány, 6722 Szeged, Kossuth Lajos sugárút 29. (nagyito@nagyito.hu)

Őszi akciónk!

Az első öt csoport, (közösség, osztály) akik jelentkeznek 2011 május 25-ig, 35% kedvezménnyel, 20.000,- helyett most csak 13.000,- forint/főért vehetnek részt tematikus tréningünkön!

A pályázat eredményéről 2011. június 6-ig, minden pályázót írásban értesítünk.

Elbíráláskor előnyt élveznek:

  • a teljes létszámú osztályok/közösségek - osztályfőnöki/közösségvezetői kísérettel,
  • diákönkormányzatok - DÖK- segítő-tanári kísérettel

A nyertes csoportokat a képzések előtt 2-4 héttel személyesen is felkeressük, hogy kölcsönösen megismerkedjünk és felmérjük a témával kapcsolatos igényeket, valamint ismertessük a képzési tudnivalókat.

A képzéseinkről írták:

Pedagógusi értékelés:

Kedves Csaba!

Leírnám a saját, a szülők és a diákok észrevételeit a 2011. március 4-6-i tréning tapasztalatairól.

A gyerekek nagyon jól érezték magukat ezen a hétvégén és leginkább azt emelték ki, mennyire pozitív hatással volt az együtt töltött idő és a feladatok az osztályközösségre. Azok is elkezdtek érdeklődni egymás iránt, akik korábban nem beszéltek túl sokat egymással...

Élvezték, hogy teljesen más keretek között zajlottak a foglalkozások, mint a hagyományos iskolai órák. Tetszett nekik, hogy aktív résztvevői lehettek a történéseknek. Az egyik foglalkozáson készített büszkeségfalat az osztályteremben is kifüggesztették. Nagyon megszerették a trénereket, akik nagyon sok figyelmet fordítottak rájuk. Úgy látom, hogy egy-két kivételtől eltekintve, nem az önmaguk megismerésében nyújtott sok újat a hétvége, hanem egymás belső, rejtett értékeinek, félelmeinek, gondolatainak felszínre kerülésében. Őszintén örülök, hogy az egymás felé kinyilvánított pozitív, építő kritika, egymás problémái iránti fokozottabb érzékenység megmaradni látszik. Az iskolai munkájukban is javulást figyeltem meg az elmúlt hetekben, ami talán a szilárdabb elhatározásnak, a nagyobb önbizalomnak és egymás motiválásának is köszönhető. Már alig várják az újabb közös programokat.

Szülői értekezleten a szülők is pozitívan értékelték a tréninget és annak hatásait. Az otthoni kapcsolatokban és a tennivalókhoz való hozzáállásban is tetten érhető a változás.

Összességében csupa építő, pozitív élménnyel tértek haza, ami személyiségük fejlődését és társas kapcsolataik javulását eredményezte. Nagyon fontos lenne, hogy az iskolai életbe rendszerességgel be tudjunk iktatni ilyen, nem a tananyaggal kapcsolatos foglalkozásokat, bár a rendszer jelenlegi állapotában erre nem sok esély látszik sajnos. Ezért különösen fontos a munkátok!

Köszönjük szépen és sok erőt és kitartást kívánunk a jövőben!

Üdvözlettel: Stefán-Veres Judit (Hajdúdorog, Szent Bazil Oktatási Központ, 10. B osztályfőnöke)

Diákok írták:

Amit hazaviszek a hétvégi programról:

Megfontoltság, ÖNBIZALOM, kitartás, odafigyelés, ráhangoltság, hallgatni tudás, hagyni másokat kibontakozni, nem beleszólni MIDENBE! Higgadtság.

Jó hangulat, lelki béke, remény, optimista hozzáállás dolgokhoz, tapasztalat, tanulság, őszinteség, csapatjátékos lettem, bajtársiasság, kitartó, reményteli hangulat, életérzés, nyíltság, szeretet, nyugodtság, relax :), tolerancia.

Magammal viszem az óriási hálát, hogy itt lehettem! Nagyon sok mindent kaptam, óriási élmény volt itt lenni! Gyönyörű a hely, és minden felülmúlta az elvárásaimat! A sok pozitív véleményt a természetemről, a kedves arcok emlékét. Jóval nyugodtabban fogok lefeküdni, nem fogok mindig a visszautasítások miatt remegni. KÖSZÖNÖM! ?

Amit kidobnék a hétvégi programról:

Önbizalomhiányt, félést hogy tetszik-e mindenkinek, amit mondok. Egyáltalán hozzá tudok-e szólni az adott témához. A megfelelni vágyást.

Gátlásosság, visszafogottság, félénkség, tapasztalatlanság, értelmetlen aggodalmak, előítéletek.

Az előzetes elvárásaimat, amik teljesültek, de sokkal többet és jobbat, hasznosabbat kaptam helyettük!

Üzenj a program szervezőinek:

Húú! Hát ez a hétvége után nem is nagyon lehet mit mondani. A hely egyszerűen csodás, a programok is hihetetlenül jók voltak. A csoportvezetőkről és a csoportvezetésről nem is beszélve. ? Nagyon jó volt azt érezni, hogy mennyire élvezitek, szereitek és értetek a munkátokhoz. Csak így tovább. Remélem, még találkozunk. Addig is jó munkát és sok-sok kitartást!

Nagyon rendesek és segítőkészek voltatok velünk. Csak jó emlékeket viszek magammal. Egyszerűen olyan élettapasztalatot kaptam általatok! Rávilágítottatok a foglalkozások során, milyen az élet napos és kevésbé napos oldala. Olyan dolgokat vettem észre és gondolkodtam el rajtuk, amiket a képzés nélkül nem biztos, hogy észrevettem volna. Tanácsokkal láttatok el, egy fajta felkészítés volt az életre. Óriási köszönettel és hálával tartozom főleg vezetőimnek, Áginak és Ádámnak. A sok szituáció során jobban megismerhettem önmagam, kiismertem, hogy hogyan is reagálok az egyes pozitív és negatív dolgokra. Számomra ez nagyon nagy segítség volt. További sikerekben gazdag vezetést és szép, békés életet kívánok az egész Nagyító csoportnak! Minden jót! :) Don’t worry, be happy!

Nagyon örülök, hogy van ilyen „szervezet” Magyarországon. Nagyon köszönöm mindnyájatok „jelenlétét”. Nem tudom, hogy mennyit kaptok ezért, de ez mindenképp nagy áldozat tőletek. Kedvességetek és közvetlenségetek lenyűgözött.

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2020.06.04.
Nemzeti Pedagógus Kar: Rendeljék alá az iskolaőröket az igazgatóknak
Az intézkedésről a Nemzeti Pedagógus Kar (NPK) országos elnöksége úgy vélekedik: az iskolaőrök kényszerintézkedéssel megakadályozhatják, illetve elrettentéssel meggátolhatják az agressz...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.06.03.
LEZÁRÓ ÚJRAKEZDÉS – FÖLDES PETRA MÓDSZERTANI AJÁNLÁSA
Június első felében két hetük van a pedagógusoknak és a diákoknak arra, hogy egy új munkarendbe belerázódjanak, s egyidejűleg ettől a – mindenki számára extrém terhelést jelentő –...
(Forrás: ckpinfo)
--
2020.06.03.
Iskolarendőrök: a kormány megint büntetésben gondolkodik problémamegoldás helyett
Szeptembertől iskolaőröket küld 500 általános és középiskolába a kormány, akik a 12 évesnél idősebb gyerekeket szükség esetén meg is bilincselhetik. A tanárokat védenék az agresszi...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.06.02.
Belépés csak maszkban: fura időszak kezdődik kedden az iskolákban
Keddtől kinyitnak az iskolák: ügyeletet, illetve szükség esetén felzárkóztató órákat kell tartani. Tanárokkal és szülőkkel beszélve úgy tűnik, nagy tömeg nem lesz a tantermekben. A...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.05.31.
L. Ritók Nóra: Rengetegen estek pánikba...
Az okostelefon ma egyfajta státuszszimbólum, a jólétet jelző dolog. Mindenki megveszi, szeretné birtokolni, még akkor is, ha csak a legegyszerűbb funkcióit tudja használni. Így a telefonál...
(Forrás: Szeretlek, Magyarország)
--
2020.05.31.
Nemzetstratégiai unalom: a magyar érettségi hülyének nézte a diákokat
Természetesen nagy öröm, ha mindenki, vagy legalábbis minél többen le tudják tenni az érettségit. És minden országnak, Magyarországnak is szüksége van értelmiségiekre, de amilyen irányba...
(Forrás: válasz online)
--
2020.05.31.
Azért közoktatás, mert mindenkit megillet
Magyarország március közepén nem a digitális közoktatásra állt át. Egy tanári webkamera meg az osztály valamekkora részét mutató kis képek a pedagógus laptopján ugyanúgy frontális oktat...
(Forrás: mérce)
--
2020.05.31.
Gyarmathy Éva: ez a szörnyszülött se nem távoktatás, se nem digitális
A pedagógusok igen nagy része rugalmasan tudott alkalmazkodni a hirtelen változáshoz, miközben az oktatásirányítás régi, „a tananyagot leadni/számonkérni” elvárásával nem segített....
(Forrás: infostart)
--
2020.05.31.
Már munkába is állnak az iskolaőrök Nem csak prevenciós foglalkozásokat, védelmet is várnak a hatóságtól az intézmények
Több, mint kétezer rendőr működik közre az iskolák életében a mostani tanévben, akik főleg baleset- és bűnmegelőzési tanácsokkal látják el a diákokat, a jövőben ugyanakkor a taná...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Olga! Ez olyan bonyolult munkajogi kérdés, hogy nem tudunk rá biztonságos választ adni. Javasoljuk, hogy keresse fel az
Oktatási Hivatal jogsegélyszolgálatát , ahonnan biztosan szakszerű választ kap.

Amennyiben tagja a PDSZ-nek, onnan is kaphat segítséget: http://www.pdsz.hu/cikk/36305

--
  Koszta Olga

Kedves OFOE!
A nők 40 éves kedvezményes nyugdíjba vonulásával kapcsolatban adódott problémám:
a Nyugdíjfolyósítótól már évekkel ezelőtt lekértem a pontos adatokat, amit azóta kötelezően kiegészítettek. Ennek alapján idén 2020.október 28-án meg lesz a kellő negyven évem, amivel jogosult leszek a kedvezményes nyugdíjra.Jár számomra 5 hónap felmentési idő és úgy beszéltük meg a munkaadómmal, hogy közös megegyezéssel kérem munkaviszonyom megszüntetését október 31-től.
Ennek alapján a felmentési idő június 1-től lép életbe.
Viszont mivel a szakoktatásban dolgozom,július 1-től1-től megszüntetik a közalkalmazotti jogviszony és átsorolnak a Munkatörvénykönyv hatálya alá.
Még nem írtam alá az új munkaszerződést.
Kérdéseim:
- Írjam-e alá az új szerződést?
- vonjam-e vissza a munkaviszonyom megszüntetésére vonatkozó kérelmemet?
- egyáltalán mit tegyek, mi lenne számomra a legkedvezőbb megoldás?
Nyugdíjba is szeretnék menni, viszont ha most felmondanak nekem, akkor nem lesz meg a 40 évem.
Tisztelettel: Koszta Olga

--
  OFOE

Kedves Erdélyi Virág! Úgy véljük, hogy ez a helyi vezetés (tankerület?) döntési joga. Az érintett kollégának pedagógiai végzettsége van, 6. osztályig az osztályfőnöki megbízatás jogossága sem lehet kétséges. A magasabb évfolyamokon nyilván nem lehet szakórája, nem biztos, hogy szerencsés, ha csak osztályfőnökként működik az adott osztályban. Hogy munkaközösségvezetőként be tudja tölteni a feladatát azon is múlik, hogy mi a munkaközösségvezető pontos feladatköre. Ha jó szervező, van megfelelő pedagógiai tudása, nem kizárt, hogy alkalmas a feladatra. Önmagában a szakvizsga és a középfokú vezetői végzettség nem garantálja a nagyobb hozzáértést főként az osztályfőnökséget illetően.

--
  Erdélyi Virág

Kedves Kollégák!
Lehet- e felső tagozaton osztályfőnöki munkaközösség- vezető az, akinek csak tanítói végzettsége van, amellyel max. 6 évfolyamon taníthat a műveltségterületének megfelelő szakon?
Mellesleg 3 éve van a munkaközösségben, ahol tőle 2 évtizeddel idősebb öt 50+os több diplomás, ped.szakvizsgás, ped.2 minősítésű, közoktatási vezetői végzettséggel rendelkező pedagógus van.

--
  OFOE

Kedves Doroginé Kiss Ildikó!
A Kjt. 24. § (1) bekezdése szerint "Ha a közalkalmazott munkaköre
ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más
munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős
többletmunkát végez, illetményén felül a végzett munkával arányos
külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti." A helyettesítési díj
mértékét jogszabály nem határozza meg, csak azt, hogy a végzett
munkával arányosnak kell lennie. Az a javaslatom, hogy a fenti
rendelkezésre hivatkozva kérje, hogy részére az Mt. 139. §-ában
meghatározott óradíj legalább 50 százalékának megfelelő helyettesítési
díjat állapítsanak meg. Ha ezt a munkáltató megtagadja, munkaügyi per
indítható. (A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk.)

--
  Szilágyi István

Tisztel Címzett!
Nagyon szépen köszönöm a szakszerű és megnyugtató válaszát.
Tisztelettel: Szilágyi István.

--
  OFOE

Kedves Szilágyi István! Pedagógus-munkakörben a köznevelési törvény 64. § (2a) bekezdése
alapján az évi 25 munkanap pótszabadság nem adható, hanem jár. A
pótszabadságból a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (2)
bekezdése alapján
a) továbbképzés, foglalkoztatást elősegítő képzés,
b) a nevelési-oktatási intézmény tevékenységi körébe tartozó nevelés,
oktatás, a pedagógiai szakszolgálati intézmény tevékenységi körébe
tartozó pedagógiai szakszolgálati tevékenység,
c) ha a pedagógus szabadságát részben vagy egészben a szorgalmi
időben, óvodapedagógus esetében - a június 1-jétől augusztus 31-éig
tartó időszak kivételével - a nevelési évben adják ki,
lehet legfeljebb 15 munkanapot igénybe venni. Az tehát nem jogszerű,
ha nem a fenti indokok valamelyike miatt, hanem úgymond, időarányosan
vesz le a pótszabadságból napokat a munkáltató. Javaslom, hogy ezt az
intézkedést ne fogadja el, hanem ragaszkodjon a pótszabadság
kiadásához. A felmentési időnek abban a felében, amikor munkavégzésre
kötelezhető, ki kell adni az időarányos szabadságot. Ha a szabadság
kiadására nincs mód, azt a jogviszony megszűnése esetén - az Mt. 125.
§-a szerint - pénzben kell megváltani. (A válszt a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Harmat Krisztina! Jogszerűnek jogszerű, mivel a munkaidő kötött és kötetlen munkaidőből
áll, csak éppen nem nevezhető etikusnak. Úgy lehet kivédeni, hogy a munkavállaló is kivehet az Mt. 122. § (2) bekezdése alapján hét munkanap szabadságot akkor, amikor akar, csak előtte 15 nappal be kell ezt jelenteni. (A válasz a PDSZ szakértőjétől érkezett.)

--
  Harmat Krisztina

Kedves OFOE!
Szeretném kérdezni, hogy jogszerű-e szorgalmi időben, tanítási (hétköznap) napon szabadságot elrendelni a pedagógus számára akkor, amikor annak nincs sem tanítási órája órarend szerint, sem más feladata a neveléssel-oktatással le nem kötött munkaidejében?
Köszönettel:
Harmat Krisztina

--
  Szilágyi István

Azt szeretném megkérdezni, hogy pedagógus munkakörben a 25nap pótszabadság jár, vagy adható? Nyugdíjazás előtt a munkáltató az időarányosan járó 18 nappótszabadságomból 11 napot igénybe vett a tanév zavartalan befejezése érdekében, amihez ugyan joga van, de én úgy gondolom, hogy mivel a felmentési időben nem került kiadásra az időarányos szabadság, azt a munkáltatónak pénzben kell megváltani. Sajnos nem igy történt. Kérdezem, hogy helyesen járt el a munkáltató? Várom megtisztelő válaszát!
Tisztelettel: Szilágyi István.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2020) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek