OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2011. május 23.
» Hozzászólások (2)

És akkor bezárták a Janikovszky iskolát (is)

A Janikovszky Általános Iskola és Gimnázium bezárásának története nem egyedi, hiszen az egész országban napirenden vannak a tüntetések, tiltakozások az önkormányzatok hasonló döntései ellen. Bosszú, megtorlás, anyagi érdekeltség, szakmai szempontok figyelmen kívül hagyása, visszaélés a politikai hatalommal – hangzanak sorra a vádak, miközben nem igazán tudjuk, legfeljebb sejtjük, hogy mi lehet egy-egy hasonló esemény pontos indítéka.

Persze folyamatosan lehet hivatkozni a demográfiai hullámvölgyre, a gazdasági válsággal együtt járó megszorításokra, az önkormányzatok sanyarú helyzetére, de higgadt, tárgyilagos esetismertetést még nem olvastam egyetlen iskolabezárásról sem.

A Janikovszky iskoláról megjelent sajtóhírek esetében is az indulatok diktálnak, felmerül a politikai indíték megalapozottnak látszó (hangfelvétellel igazolt) gyanúja. Az egyik publicisztikában az is megfogalmazódik, hogy a zajongás itt azért feltűnőbb, mint a többi hasonló sorsú iskola esetében, mert jobb a szülők érdekérvényesítő potenciálja, sikeresebben képesek eladni magukat a médiában.

Egyedül Lannert Juditnak a Kölöknet portálon megjelent írása próbál mérlegelésre, szakmai érveket is felsorakoztató párbeszédre serkenteni. (Legalábbis én nem találtam más ilyen szándékú és hangvételű írást.) Persze az ő okos érvei is pusztába kiáltott szavakként funkcionálnak, hiszen bár sokan „lájkolták” a tanulmányt, érdemi hozzászólás alig érkezett hozzá. Az érintett szülők általa is méltányolt civil kurázsija azóta sem hagyott alább, a szülői szervezetek petíciót adtak közre, aláírásokat gyűjtenek, iskolabezárási moratóriumot követelnek.

Közben meg sorra szűnnek meg, szerveződnek át nevelési és oktatási intézmények az ország egész területén.

Íme a Janikovszky iskola története a megjelent sajtóhírek tükrében

2007. február 15.

Befejeződött a VII. kerületi Janikovszky Éva Művészeti Általános Iskola felújítása - mondta el az InfoRádióban Varga Márta, az iskola igazgatója. Hozzátette: nem tart attól, hogy a most renovált és átalakított iskolát létszámcsökkenés miatt bezárnák. (Inforádió)

2008. június 2.

Budapest központjában, a VII. kerületben lévő Janikovszky Éva Általános Iskola és Gimnázium is elnyerte az ökoiskola címet. Az ökoiskola abban különbözik az átlagos iskolától, hogy elkötelezett a környezettudatosság és a fenntarthatóság iránt. (Hírextra)

2011. január 19.

Aláírásgyűjtéssel tiltakoznak a civilek az egyik VII. kerületi gimnázium megszüntetése ellen. A Janikovszky Éva Általános Iskola és Gimnáziumban jövőre már nem indulna 9. évfolyam, így kifutó rendszerben számolnák fel a középfokú oktatást. A kezdeményezők azt kifogásolják, hogy a döntést nem előzte meg semmilyen szakmai egyeztetés. (Népszava)

2011. április 27.

Az általános iskolai beiratkozási időszak után, alig egy hete döntött úgy a VII. kerületi önkormányzat, hogy szeptembertől megszünteti a Janikovszky Éva Általános Iskolát és Gimnáziumot. A szülők egyre dühösebbek, sokak szerint a kerületi képviselők egy alapítványi középiskolának akarják átjátszani az intézmény Rottenbiller utcai épületet.

Mind a tanárokat, mind a szülőket megdöbbentette a hír, hogy a kerület egyik legnépszerűbb oktatási intézményét – Erzsébetváros egyetlen tehetségpontként regisztrált iskoláját – be akarják zárni. Április 26-án a szülői szervezet tájékoztatót tartott, amelyen többen hangot adtak felháborodásuknak, nem értik, miért éppen egy jól működő intézményt szüntetnek meg.

Bár végleges döntés még nem született, a szülők attól tartanak, hogy ha tényleg bezárják az iskolát, nem tudják majd hasonló színvonalú intézményben elhelyezni a gyerekeiket. A felvételi időszak véget ért, a szeptemberben induló osztályok a legtöbb iskolában már beteltek. „Két hete írattam be a gyereket, jövőre lenne elsős. Erre tegnap közlik, hogy megszűnik az iskola. Nem akarom, hogy a Barossba járjon, annyira nem vonz az a hely, hogy még a nyílt napokra se mentem el. Úgyhogy most mehetek más iskolákba kuncsorogni, hogy valahova felvegyék” – mondja az egyik szülő. (Eduline)

2011. április 29.

Elérhetetlenné vált a bezáratása ellen hétfőn demonstrációt szervező Janikovszky Éva Általános Iskola és Gimnázium honlapja. Az önkormányzat csak a beiratkozás után értesítette szándékairól az iskolavezetést.

A 400 gyereket befogadó Janikovszy iskola igazgatója egy április 20-i levélből értesült az önkormányzat bezáratási szándékáról. Ekkor már túl voltak a leendő elsősök beíratásán és a gimnáziumi felvételiken. A szülőket és a diákokat egyaránt sokkolta a bezáratás híre. Az önkormányzat döntését még érthetetlenebbé teszi, hogy az épületet néhány éve újították fel. Bár többen éppen ebben vélik felfedezni a bezáratás okát. Szerintük éppen a csillogó-villogó épületre vetett szemet egy Fidesz közeli alapítványi középiskola. (Népszabadság)

2011. május 9.

Magyarországon már hosszú évek óta nem igazán hírértékű, ha bezárnak, összevonnak iskolákat, sőt még az sem, ha ezt vitatható módon teszik. A Janikovszkyba járó gyerekek szülei azonban példát mutattak, hogyan lehet az önkormányzati kommunikáció elégtelenségéből adódó helyzeti előnyt kihasználni, és valódi ügyet csinálni a „rutinszerű” bezáratásból. Az elmúlt négy hónap alatt számos intézmény jutott hasonló sorsra az ország különböző pontjain: nemcsak kis somogyi falvakban, hanem nagy megyeszékhelyeken is, például Békéscsabán vagy Debrecenben. Hallottunk ezekről? Nem. Tüntetéseket néhány helyen ugyan szerveztek, de ezeken alig párszázan vettek részt, és legfeljebb a helyi média ingerküszöbét lépték át.

A Janikovszky esete azonban más, mégpedig a szülők, illetve a pedagógusok hozzáállása miatt. Megmutatták, milyen ereje lehet annak, ha egy iskola használni tudja a médiát: ugyan minden előjel nélkül érkezett április 20-án a levél a bezáratásról, a tavaszi szünet ellenére szinte már azonnal szervezték is a tüntetést, különböző fórumokon szólaltak fel és folyamatosan keresték a kapcsolatot a sajtóval. Még az iskola weboldalának leállásáról is több helyen cikket írtak, a tüntetésekről pedig még videók is készültek. Kétségtelen, a Janikovszky speciális helyzete is hozzájárult ehhez: az iskola jó híre, a névadó ismertsége, az, hogy egy szülő megfogalmazása szerint sok értelmiségi család íratta ide gyermekét, vagy éppen a különleges pedagógiai profil. (Komment.hu)

Május 12. (Részletek egy önkormányzati képviselő és az egyik szülő beszélgetésének hangfelvételéből)

„Pont ez volt az egyik nagy probléma, hogy átpolitizálták azt az iskolát. Átpolitizálták, és ilyen véleményeket egy intézményvezető, egy pedagógus a gyerekbe nem sulykolhat bele, hogy most kimegyünk, és tüntetünk, vagy ezt csináljuk, azt csináljuk. De már korábban is voltak vele problémák, nem a tüntetés miatt, hanem a politikai szellem miatt, amit ők beleiktattak a gyerekekbe. Ilyet az iskola, egy pedagógus nem csinálhat.” Erre a szülő megjegyzi, hogy „négy éve jár oda a gyerekem, de én eddig semmi ilyet nem vettem észre, csak azt vettem észre, hogy jól működik”.

„A szocik is egy csomó intézményt bezártak, mindenki leszarta, ez meg hirtelen bekerül a közérdeklődés központjába. (...) És gondoljatok bele, hogy milyen kapcsolatháló van emögött. (...) És mi, hogyha ennek behasalunk, akkor semmilyen döntést a büdös életben nem fogunk tudni keresztülvinni”

Ideális esetben (ha a diákok átmennek) mindegyik tanárt át fogja venni a Baross Gábor Általános Iskola, kivéve a Janikovszky igazgatóját, „neki majd így fel lesz dobva a labda, mert hát ő a munkáltatója ellen fordult, tehát ezt sehol a világon nem tolerálják.” Az iskoláért szervezett tüntetés nem változtatja meg az önkormányzat döntését, mert már döntöttek. (Index)

2011. május 13.

Erzsébetváros önkormányzata áprilisban, az általános iskolai beiratkozás után értesítette a Janikovszky Éva Általános Iskola és Gimnáziumot, hogy júliustól nem működhet tovább önállóan, a diákokat és a tanárokat az eltérő pedagógiai program alapján működő Baross Gábor Általános Iskola veszi át. Az önkormányzat a gyereklétszám csökkentésével magyarázta a döntést, bár a Janikovszky első évfolyamába túljelentkezés volt, ősszel két osztály indulna.

Május 15.

Oktatási törvényt sértettek – reagált az atv-nek a Janikovszky Éva Általános Iskola és Gimnázium Szülői Szervezetének elnöke arra, hogy Erzsébetváros önkormányzata áprilisban értesítette az iskolát, hogy júliustól megszűnne önálló intézményként működni, a diákokat és a tanárokat pedig az eltérő profilú Baross Gábor általános iskola venné át. (Eduline)

Május 13.

Megjelenik az eddigi egyetlen szakmai szempontokat érvényesíteni próbáló írás a szülőknek szóló Kölöknet portálon: Lannert Judit: Kérdések a Janikovszky Éva Általános Iskola esete kapcsán. Íme egy fontos részlet:

„Az önkormányzat racionális érvelését nagyban gyengíti, hogy nem egyeztet, nem informál, nem törekszik kompromisszumra. Ebből adódóan nem is tudja maga mellé állítani a szereplőket és közösen kitalálni egy mindenkinek elfogadható megoldást. Amennyiben a két érintett iskola vezetőjével előzetesen egyeztetnek, feltárva a problémákat, lehetséges, hogy sikerült volna kevésbé viharosan és közös megegyezéssel megoldani a dolgot.

Az egyeztetés valóban hosszadalmasabb és rögösebb út, de ennek hiánya sajnos csak még jobban életre kelti az összeesküvés-elméleteket, és lassan már mindenki ördögöt lát a másikban. Pedig egy őszinte hangvételű kommunikációban a pedagógusok és szülők is átérezhetik az önkormányzat problémáit, és talán hajlandók is lennének valamilyen ésszerű kompromisszumra.

Pozitív fejlemény viszont, hogy a szülők és gyerekek civil kurázsija más iskolákban tanuló tanulók és szüleik érdekérvényesítő kedvét is felcsigázta. Csak bízhatunk abban, hogy ezt a fenntartók nem támadásnak, hanem a közös kommunikációra való felhívásnak tekintik, és valóban elkezdődik egy, a helyi közösséget szolgáló közös okoskodás. Ennek hiányában marad az ellenségeskedés, egymásra mutogatás, erőfitogtatás és a rossz közérzet.”.

Május 14.

A szülői szervezetek petícióban követelik, hogy az önkormányzati fenntartásban lévő óvodák és iskolák átszervezését és megszűntetését a közoktatási törvény elfogadásáig függesszék fel.

Május 20.

Tiltakozók sorfala várta ma reggel a VII. kerületi képviselőket, akik a rendkívüli testületi ülés első napirendi pontjaként tárgyalták a Janikovszky Éva Általános Iskola és Gimnázium jogutód nélküli megszüntetéséről szóló javaslatot. Úgy tűnik, az iskolába járó gyerekek és szüleik utolsó segélykérése éppoly visszhangtalan maradt bennük, mint a korábbi demonstrációk. A képviselők áldásukat adták az iskola megszüntetésére.

Az erzsébetvárosi önkormányzat lapunkhoz eljuttatott közleményében a közoktatási intézményi struktúra átalakításával, illetve a kerület nagyon nehéz anyagi helyzetével indokolta döntését. A képviselők úgy vélték, hogy a jelenlegi helyzetből csak az „elhanyagolt és leépült struktúrák” átalakításán keresztül juthatnak ki. Különösen igaz ez a kerületi iskolaszerkezetre, amely az elmúlt években nem reagált a gyermeklétszám rohamos csökkenésére. A tanulólétszám 10 év alatt majdnem a felére csökkent, 4077-ről 2316-ra, tehát ma 3230 iskolai férőhelyre jelenleg mindössze 2316 gyermek van beíratva.

A kerület működőképességének fenntartása érdekében az önkormányzatnak átgondolt, felelősségteljes döntéseket kell hoznia, át kell szerveznie az intézményhálózatát. Ennek eredményeképpen a jelenlegi öt önálló intézmény átszervezésével négy épületben három iskola kezdi meg működését 2011. július 1-jétől. Ez a gyermekekre nézve semmilyen hátrányt nem jelent, a fenntartó önkormányzat továbbra is magas színvonalú intézményekben gondoskodik az oktatásukról. (Népszabadság)

Május 20.

Az iskola bezárásáról szóló előterjesztést név szerinti szavazással, a Fidesz-KDNP képviselők 11 igen, illetve 4 MSZP-s képviselő nem szavazata mellett fogadta el a testület. A határozati javaslat értelmében a Rottenbiller utcai iskola esetében a gimnáziumi nevelési, oktatási feladatot átadták a Fővárosi Önkormányzatnak. A döntés nyomán - amelyet a csökkenő tanulói létszámmal indokoltak - a kerületben lévő öt önálló oktatási intézményt úgy szervezik át, hogy négy épületben három iskola folytatja a működést. (Eduline)

SZJ

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Hozzászólások

Juli | 2012. április 18.
Együtt érzek velük!
Ugyan ebbe a cipőben jár a 8.ker. Práter iskola.
Mi sokmindent kiderítettünk ami bibi az ügyben!!
Még sem figyel senki reánk ! Holvan ORBÁN meg a többi nem tud pártjában rendet tenni! Vagy talán így takarít!!Politika ügyesen kivan találva mint a körhinta!Körbe körbe de senki sem bűnös csak a szegény nép!!Akik felültették őket oda!
Irígylem édesanyámat és édesapámat hogy Kádárnál nekünk mindezeket nem kellett át élni mint a mi csemetéinknek!
Juli | 2011. június 2.
Azóta megjelent egy egészen kitűnő írás a Magyar Narancsban Iskolabezárások országszerte - Mintha csak kottából címmel. Már a neten is olvasható:
http://www.mancs.hu/index.php?gcPage=/public/hirek/hir.php&id=23785
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.08.12.
A gyerekeinknek is jobb lenne, ha mi szülők nem állnánk ilyen csehül pénzügyi tudatosságban
Legyen szó hazai vagy külföldi tanulmányokról, az önálló életkezdésről, mindez szülőnek, gyereknek egyaránt komoly anyagi terhet jelenthet. A „kirepülés” izgalmas, kihívásokkal teli...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.08.11.
Deviszont – kritikai pedagógia a külvárosban
A Deviszont Közösségi Tér egy Budapest külvárosában működő oktatási program, amit társadalomtudósok, szociális munkások, filozófusok és pedagógusok hoztak létre szakképzésben tanul...
(Forrás: mérce)
--
2019.08.11.
Egyre több támogatást kapnak a családok az iskolakezdéshez
Elsőtől kilencedik évfolyamig ingyenes tankönyvet kapnak a diákok, ami gyerekenként 10-12 ezer forint megtakarítást jelent. A szeptemberi családtámogatásokat is korábban, augusztus végén...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.08.11.
Szigorúan keresztény életvitelű takarítónőt keresnek egy szombathelyi iskolába
Az Egyenlő Bánásmód Hatóság is érdekesnek találhatja azt az álláshirdetést, amit a Sugó-parti Közéleti portál nevű Facebook-oldal talált és osztott meg. Az újságban közzétett hirdet...
(Forrás: népszava)
--
2019.08.11.
A szülők szerint nem tiszta a magántanulókra vonatkozó új szabályozás
Szeptembertől az Oktatási Hivatal szakemberei döntik majd el, hogy ki lehet magántanuló. Az InfoRádiónak nyilatkozó Alapítványi és Magániskolák Egyesületének tagozatvezetője emlékeztetett...
(Forrás: infostart)
--
2019.08.11.
Nem érettségiztethet jövőre a Szinyei Merse Pál Gimnázium, leváltották az igazgatót
Leváltották az igazgatóját, és nem érettségiztethet a következő, 2019/2020-as tanévben a Szinyei Merse Pál Gimnázium az idei érettségi körül kialakult problémák miatt. Ezt a leváltott...
(Forrás: index)
--
2019.08.11.
A három hazai tanár, aki miatt tényleg jó iskolába járni
A Dívány.hu és a Lidl idén harmadik alkalommal hirdette meg Az Év Szupertanára versenyt, melyben olyan tanárok jelentkezését vártuk, akik kreatív és egyedi módszereikkel igyekeznek színt...
(Forrás: index)
--
2019.08.09.
Kiderült, milyen szerződés alapján ír bele a NAT-ba havi 480 ezerért Takaró Mihály
Most Mesterházy Attila MSZP-s képviselő kérdéseire válaszolva Rétvári Bence államtitkár közölte, hogy a Hajnal Gabriella vezette, közel ötven szakértőből álló kerettantervi munkabizotts...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.08.09.
Uzsora - Elszabadul a pokol
L. Ritók Nóra, az Igazgyöngy Alapítvány igazgatója ismeri a helyzetet. Az alapítvány 27 településen dolgozik. A leglényegesebb tapasztalata az, hogy az állam nincs jelen a problémás terü...
(Forrás: KLubrádió)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
  ofoe

Kedves Krisztina! Nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül érdemi tanácsot adni, de megpróbálom. Az első lépés valóban átgondolni azt, hogy Te magad mennyiben vagy felelős az adott problémáért. A figyelmeztetőkkel, intőkkel csak a saját feszültségedet oldod némileg, eredményt nem tudsz elérni. Gondold át, hogy melyik ponton romlott el a kapcsolat az adott csoporttal, eleve így fogadtak, vagy menetközben történt valami. Az a soraidból kiderül, hogy nincs köztetek bizalmi kapcsolat, tehát kommunikáció helyett hadakoztok. Időt kellene szánni arra, hogy a problémát tisztázzátok, megállapodásra jussatok a közös megoldás módjában. Ennek vannak különböző technikái. Fontos, hogy ne személyes sértésként kezeld az ügyet, hanem közös megoldandó problémaként. Nem ördögtől való, amit a kollégáid tanácsolnak, hogy fordulj pszichológushoz, aki segíthet azon, hogy a Benned való görcsöt fel tudd oldani. Amíg Te magad nem jutsz túl ezen a görcsön, nem tudod kézbe venni az ügyeket. Ezek a diákok már nem kamaszok, fiatal felnőttek, nekik is fontos, hogy eljussanak az érettségiig, és matematikából is elérjenek egy bizonyos szintet. Ez lehet az a közös ügy, amin együttesen és nem egymás ellenében kellene dolgoznotok. Szívesen levelezek erről Veled privátban is, ha akarod, de nem minden részlet tartozik a nyilvánosságra. Jelezd, ha ezt szeretnéd. Üdvözlettel Szekszárdi Juli

--
  László Krisztina

Kedves OFOE!
Nem tudom mennyire válaszolható meg a kérdésem. Egy középiskolában tanítok, heti 27 órában matematikát, 8 érettségis csoportnak. (Plusz a korrepetálások, plusz a helyettesítések.) Nagyon szeretem a diákjaimat, de mint mindenhol, ahol emberek vannak, előfordulnak konfliktusok. A kb 110 diákból, akiket két éve tanítok, van kb 15, akik állandóan csak a hibát keresik a munkámban, agresszíven és lekezelően bánnak velem, sokszor megaláznak a csoport egésze előtt. Amikor esetleg szaktanári figyelmeztetést adok nekik, akkor hangosan kiröhögnek, hogy az ő szüleiket ez nem érdekli. (Ezek a diákok már 17-19 évesek, mivel a nyelvi tagozat nulladik évfolyama egy évvel megnöveli a középiskolai tanévek számát.) Semmivel nem tudom őket sem motiválni, sem fegyelmezni, tönkre teszik az óráimat.) Hiába fordultam az osztályfőnökökhöz segítségért, mind ők, mind az igazgató-helyettes és a munkaközösség vezető szerint, ez az én hibám, azért viselkednek így velem, mert ez "belőlem jön". Közben az iskolából folyamatosan mennek el a tanárok, és hiába keresett a szakom, (angol-matek) úgy érzem, hogy nem becsülik meg a munkámat. Hiába az a kb 90 diák aki jól teljesít, (nem egy dícséretes 5-ös is van, és emelt matematika érettségi előkészítő csoportok is), hiába a rengeteg dolgozat, számonkérés, ingyen korrepetálás, rendszeres, hogy káromkodva, csapkodva, üvöltözve csapják az asztalomra a kijavított dolgozatot, mert az nem négyes, hanem csak hármas. És közben a vezetőség, az osztályfőnökök és a munkaközösség vezető szerint is, nekem kell változtatnom, pszichológushoz mennem, mert engem nem lehet elviselni. Meg kell jegyezzem, ezek az emberek 25-30 éve vannak ebben az iskolában. Ez a matematika státusz, amit én megkaptam 2 éve, egy előző iskolavezetéstől, már nagyon régóta, úgymond, "forgó hely" volt, mert - más tanárok elmondása szerint - mindig "volt valami probléma a matek tanárokkal". Minden más matematika tanár az iskolában, már 10-20-30 éve itt tanít.
Nem igazán tudom, mit kezdhetnék a problémával. Tudnának esetleg tanácsot adni?
Köszönettel: Krisztina

--
  Eleonóra

Kedves OFOE Csapat!
Segítséget szeretnék kérni, azzal kapcsolatban, hogy egy egyházi iskolában dolgozom, mint 50% kollégiumi felügyelő, 50% kollégiumi ápoló. Érdeklődnék, hogy ilyen esetben számomra mennyi szabadság jár? Tavaly fél állásban tanítottam, akkor járt a pedagógusi szabadság, itt úgy olvasom, ebben a munkakörben is jogosult lennék.?
Köszönettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek