OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2011. május 23.
» Hozzászólások (2)

És akkor bezárták a Janikovszky iskolát (is)

A Janikovszky Általános Iskola és Gimnázium bezárásának története nem egyedi, hiszen az egész országban napirenden vannak a tüntetések, tiltakozások az önkormányzatok hasonló döntései ellen. Bosszú, megtorlás, anyagi érdekeltség, szakmai szempontok figyelmen kívül hagyása, visszaélés a politikai hatalommal – hangzanak sorra a vádak, miközben nem igazán tudjuk, legfeljebb sejtjük, hogy mi lehet egy-egy hasonló esemény pontos indítéka.

Persze folyamatosan lehet hivatkozni a demográfiai hullámvölgyre, a gazdasági válsággal együtt járó megszorításokra, az önkormányzatok sanyarú helyzetére, de higgadt, tárgyilagos esetismertetést még nem olvastam egyetlen iskolabezárásról sem.

A Janikovszky iskoláról megjelent sajtóhírek esetében is az indulatok diktálnak, felmerül a politikai indíték megalapozottnak látszó (hangfelvétellel igazolt) gyanúja. Az egyik publicisztikában az is megfogalmazódik, hogy a zajongás itt azért feltűnőbb, mint a többi hasonló sorsú iskola esetében, mert jobb a szülők érdekérvényesítő potenciálja, sikeresebben képesek eladni magukat a médiában.

Egyedül Lannert Juditnak a Kölöknet portálon megjelent írása próbál mérlegelésre, szakmai érveket is felsorakoztató párbeszédre serkenteni. (Legalábbis én nem találtam más ilyen szándékú és hangvételű írást.) Persze az ő okos érvei is pusztába kiáltott szavakként funkcionálnak, hiszen bár sokan „lájkolták” a tanulmányt, érdemi hozzászólás alig érkezett hozzá. Az érintett szülők általa is méltányolt civil kurázsija azóta sem hagyott alább, a szülői szervezetek petíciót adtak közre, aláírásokat gyűjtenek, iskolabezárási moratóriumot követelnek.

Közben meg sorra szűnnek meg, szerveződnek át nevelési és oktatási intézmények az ország egész területén.

Íme a Janikovszky iskola története a megjelent sajtóhírek tükrében

2007. február 15.

Befejeződött a VII. kerületi Janikovszky Éva Művészeti Általános Iskola felújítása - mondta el az InfoRádióban Varga Márta, az iskola igazgatója. Hozzátette: nem tart attól, hogy a most renovált és átalakított iskolát létszámcsökkenés miatt bezárnák. (Inforádió)

2008. június 2.

Budapest központjában, a VII. kerületben lévő Janikovszky Éva Általános Iskola és Gimnázium is elnyerte az ökoiskola címet. Az ökoiskola abban különbözik az átlagos iskolától, hogy elkötelezett a környezettudatosság és a fenntarthatóság iránt. (Hírextra)

2011. január 19.

Aláírásgyűjtéssel tiltakoznak a civilek az egyik VII. kerületi gimnázium megszüntetése ellen. A Janikovszky Éva Általános Iskola és Gimnáziumban jövőre már nem indulna 9. évfolyam, így kifutó rendszerben számolnák fel a középfokú oktatást. A kezdeményezők azt kifogásolják, hogy a döntést nem előzte meg semmilyen szakmai egyeztetés. (Népszava)

2011. április 27.

Az általános iskolai beiratkozási időszak után, alig egy hete döntött úgy a VII. kerületi önkormányzat, hogy szeptembertől megszünteti a Janikovszky Éva Általános Iskolát és Gimnáziumot. A szülők egyre dühösebbek, sokak szerint a kerületi képviselők egy alapítványi középiskolának akarják átjátszani az intézmény Rottenbiller utcai épületet.

Mind a tanárokat, mind a szülőket megdöbbentette a hír, hogy a kerület egyik legnépszerűbb oktatási intézményét – Erzsébetváros egyetlen tehetségpontként regisztrált iskoláját – be akarják zárni. Április 26-án a szülői szervezet tájékoztatót tartott, amelyen többen hangot adtak felháborodásuknak, nem értik, miért éppen egy jól működő intézményt szüntetnek meg.

Bár végleges döntés még nem született, a szülők attól tartanak, hogy ha tényleg bezárják az iskolát, nem tudják majd hasonló színvonalú intézményben elhelyezni a gyerekeiket. A felvételi időszak véget ért, a szeptemberben induló osztályok a legtöbb iskolában már beteltek. „Két hete írattam be a gyereket, jövőre lenne elsős. Erre tegnap közlik, hogy megszűnik az iskola. Nem akarom, hogy a Barossba járjon, annyira nem vonz az a hely, hogy még a nyílt napokra se mentem el. Úgyhogy most mehetek más iskolákba kuncsorogni, hogy valahova felvegyék” – mondja az egyik szülő. (Eduline)

2011. április 29.

Elérhetetlenné vált a bezáratása ellen hétfőn demonstrációt szervező Janikovszky Éva Általános Iskola és Gimnázium honlapja. Az önkormányzat csak a beiratkozás után értesítette szándékairól az iskolavezetést.

A 400 gyereket befogadó Janikovszy iskola igazgatója egy április 20-i levélből értesült az önkormányzat bezáratási szándékáról. Ekkor már túl voltak a leendő elsősök beíratásán és a gimnáziumi felvételiken. A szülőket és a diákokat egyaránt sokkolta a bezáratás híre. Az önkormányzat döntését még érthetetlenebbé teszi, hogy az épületet néhány éve újították fel. Bár többen éppen ebben vélik felfedezni a bezáratás okát. Szerintük éppen a csillogó-villogó épületre vetett szemet egy Fidesz közeli alapítványi középiskola. (Népszabadság)

2011. május 9.

Magyarországon már hosszú évek óta nem igazán hírértékű, ha bezárnak, összevonnak iskolákat, sőt még az sem, ha ezt vitatható módon teszik. A Janikovszkyba járó gyerekek szülei azonban példát mutattak, hogyan lehet az önkormányzati kommunikáció elégtelenségéből adódó helyzeti előnyt kihasználni, és valódi ügyet csinálni a „rutinszerű” bezáratásból. Az elmúlt négy hónap alatt számos intézmény jutott hasonló sorsra az ország különböző pontjain: nemcsak kis somogyi falvakban, hanem nagy megyeszékhelyeken is, például Békéscsabán vagy Debrecenben. Hallottunk ezekről? Nem. Tüntetéseket néhány helyen ugyan szerveztek, de ezeken alig párszázan vettek részt, és legfeljebb a helyi média ingerküszöbét lépték át.

A Janikovszky esete azonban más, mégpedig a szülők, illetve a pedagógusok hozzáállása miatt. Megmutatták, milyen ereje lehet annak, ha egy iskola használni tudja a médiát: ugyan minden előjel nélkül érkezett április 20-án a levél a bezáratásról, a tavaszi szünet ellenére szinte már azonnal szervezték is a tüntetést, különböző fórumokon szólaltak fel és folyamatosan keresték a kapcsolatot a sajtóval. Még az iskola weboldalának leállásáról is több helyen cikket írtak, a tüntetésekről pedig még videók is készültek. Kétségtelen, a Janikovszky speciális helyzete is hozzájárult ehhez: az iskola jó híre, a névadó ismertsége, az, hogy egy szülő megfogalmazása szerint sok értelmiségi család íratta ide gyermekét, vagy éppen a különleges pedagógiai profil. (Komment.hu)

Május 12. (Részletek egy önkormányzati képviselő és az egyik szülő beszélgetésének hangfelvételéből)

„Pont ez volt az egyik nagy probléma, hogy átpolitizálták azt az iskolát. Átpolitizálták, és ilyen véleményeket egy intézményvezető, egy pedagógus a gyerekbe nem sulykolhat bele, hogy most kimegyünk, és tüntetünk, vagy ezt csináljuk, azt csináljuk. De már korábban is voltak vele problémák, nem a tüntetés miatt, hanem a politikai szellem miatt, amit ők beleiktattak a gyerekekbe. Ilyet az iskola, egy pedagógus nem csinálhat.” Erre a szülő megjegyzi, hogy „négy éve jár oda a gyerekem, de én eddig semmi ilyet nem vettem észre, csak azt vettem észre, hogy jól működik”.

„A szocik is egy csomó intézményt bezártak, mindenki leszarta, ez meg hirtelen bekerül a közérdeklődés központjába. (...) És gondoljatok bele, hogy milyen kapcsolatháló van emögött. (...) És mi, hogyha ennek behasalunk, akkor semmilyen döntést a büdös életben nem fogunk tudni keresztülvinni”

Ideális esetben (ha a diákok átmennek) mindegyik tanárt át fogja venni a Baross Gábor Általános Iskola, kivéve a Janikovszky igazgatóját, „neki majd így fel lesz dobva a labda, mert hát ő a munkáltatója ellen fordult, tehát ezt sehol a világon nem tolerálják.” Az iskoláért szervezett tüntetés nem változtatja meg az önkormányzat döntését, mert már döntöttek. (Index)

2011. május 13.

Erzsébetváros önkormányzata áprilisban, az általános iskolai beiratkozás után értesítette a Janikovszky Éva Általános Iskola és Gimnáziumot, hogy júliustól nem működhet tovább önállóan, a diákokat és a tanárokat az eltérő pedagógiai program alapján működő Baross Gábor Általános Iskola veszi át. Az önkormányzat a gyereklétszám csökkentésével magyarázta a döntést, bár a Janikovszky első évfolyamába túljelentkezés volt, ősszel két osztály indulna.

Május 15.

Oktatási törvényt sértettek – reagált az atv-nek a Janikovszky Éva Általános Iskola és Gimnázium Szülői Szervezetének elnöke arra, hogy Erzsébetváros önkormányzata áprilisban értesítette az iskolát, hogy júliustól megszűnne önálló intézményként működni, a diákokat és a tanárokat pedig az eltérő profilú Baross Gábor általános iskola venné át. (Eduline)

Május 13.

Megjelenik az eddigi egyetlen szakmai szempontokat érvényesíteni próbáló írás a szülőknek szóló Kölöknet portálon: Lannert Judit: Kérdések a Janikovszky Éva Általános Iskola esete kapcsán. Íme egy fontos részlet:

„Az önkormányzat racionális érvelését nagyban gyengíti, hogy nem egyeztet, nem informál, nem törekszik kompromisszumra. Ebből adódóan nem is tudja maga mellé állítani a szereplőket és közösen kitalálni egy mindenkinek elfogadható megoldást. Amennyiben a két érintett iskola vezetőjével előzetesen egyeztetnek, feltárva a problémákat, lehetséges, hogy sikerült volna kevésbé viharosan és közös megegyezéssel megoldani a dolgot.

Az egyeztetés valóban hosszadalmasabb és rögösebb út, de ennek hiánya sajnos csak még jobban életre kelti az összeesküvés-elméleteket, és lassan már mindenki ördögöt lát a másikban. Pedig egy őszinte hangvételű kommunikációban a pedagógusok és szülők is átérezhetik az önkormányzat problémáit, és talán hajlandók is lennének valamilyen ésszerű kompromisszumra.

Pozitív fejlemény viszont, hogy a szülők és gyerekek civil kurázsija más iskolákban tanuló tanulók és szüleik érdekérvényesítő kedvét is felcsigázta. Csak bízhatunk abban, hogy ezt a fenntartók nem támadásnak, hanem a közös kommunikációra való felhívásnak tekintik, és valóban elkezdődik egy, a helyi közösséget szolgáló közös okoskodás. Ennek hiányában marad az ellenségeskedés, egymásra mutogatás, erőfitogtatás és a rossz közérzet.”.

Május 14.

A szülői szervezetek petícióban követelik, hogy az önkormányzati fenntartásban lévő óvodák és iskolák átszervezését és megszűntetését a közoktatási törvény elfogadásáig függesszék fel.

Május 20.

Tiltakozók sorfala várta ma reggel a VII. kerületi képviselőket, akik a rendkívüli testületi ülés első napirendi pontjaként tárgyalták a Janikovszky Éva Általános Iskola és Gimnázium jogutód nélküli megszüntetéséről szóló javaslatot. Úgy tűnik, az iskolába járó gyerekek és szüleik utolsó segélykérése éppoly visszhangtalan maradt bennük, mint a korábbi demonstrációk. A képviselők áldásukat adták az iskola megszüntetésére.

Az erzsébetvárosi önkormányzat lapunkhoz eljuttatott közleményében a közoktatási intézményi struktúra átalakításával, illetve a kerület nagyon nehéz anyagi helyzetével indokolta döntését. A képviselők úgy vélték, hogy a jelenlegi helyzetből csak az „elhanyagolt és leépült struktúrák” átalakításán keresztül juthatnak ki. Különösen igaz ez a kerületi iskolaszerkezetre, amely az elmúlt években nem reagált a gyermeklétszám rohamos csökkenésére. A tanulólétszám 10 év alatt majdnem a felére csökkent, 4077-ről 2316-ra, tehát ma 3230 iskolai férőhelyre jelenleg mindössze 2316 gyermek van beíratva.

A kerület működőképességének fenntartása érdekében az önkormányzatnak átgondolt, felelősségteljes döntéseket kell hoznia, át kell szerveznie az intézményhálózatát. Ennek eredményeképpen a jelenlegi öt önálló intézmény átszervezésével négy épületben három iskola kezdi meg működését 2011. július 1-jétől. Ez a gyermekekre nézve semmilyen hátrányt nem jelent, a fenntartó önkormányzat továbbra is magas színvonalú intézményekben gondoskodik az oktatásukról. (Népszabadság)

Május 20.

Az iskola bezárásáról szóló előterjesztést név szerinti szavazással, a Fidesz-KDNP képviselők 11 igen, illetve 4 MSZP-s képviselő nem szavazata mellett fogadta el a testület. A határozati javaslat értelmében a Rottenbiller utcai iskola esetében a gimnáziumi nevelési, oktatási feladatot átadták a Fővárosi Önkormányzatnak. A döntés nyomán - amelyet a csökkenő tanulói létszámmal indokoltak - a kerületben lévő öt önálló oktatási intézményt úgy szervezik át, hogy négy épületben három iskola folytatja a működést. (Eduline)

SZJ

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Hozzászólások

Juli | 2012. április 18.
Együtt érzek velük!
Ugyan ebbe a cipőben jár a 8.ker. Práter iskola.
Mi sokmindent kiderítettünk ami bibi az ügyben!!
Még sem figyel senki reánk ! Holvan ORBÁN meg a többi nem tud pártjában rendet tenni! Vagy talán így takarít!!Politika ügyesen kivan találva mint a körhinta!Körbe körbe de senki sem bűnös csak a szegény nép!!Akik felültették őket oda!
Irígylem édesanyámat és édesapámat hogy Kádárnál nekünk mindezeket nem kellett át élni mint a mi csemetéinknek!
Juli | 2011. június 2.
Azóta megjelent egy egészen kitűnő írás a Magyar Narancsban Iskolabezárások országszerte - Mintha csak kottából címmel. Már a neten is olvasható:
http://www.mancs.hu/index.php?gcPage=/public/hirek/hir.php&id=23785
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2020.06.02.
Belépés csak maszkban: fura időszak kezdődik kedden az iskolákban
Keddtől kinyitnak az iskolák: ügyeletet, illetve szükség esetén felzárkóztató órákat kell tartani. Tanárokkal és szülőkkel beszélve úgy tűnik, nagy tömeg nem lesz a tantermekben. A...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.05.31.
L. Ritók Nóra: Rengetegen estek pánikba...
Az okostelefon ma egyfajta státuszszimbólum, a jólétet jelző dolog. Mindenki megveszi, szeretné birtokolni, még akkor is, ha csak a legegyszerűbb funkcióit tudja használni. Így a telefonál...
(Forrás: Szeretlek, Magyarország)
--
2020.05.31.
Nemzetstratégiai unalom: a magyar érettségi hülyének nézte a diákokat
Természetesen nagy öröm, ha mindenki, vagy legalábbis minél többen le tudják tenni az érettségit. És minden országnak, Magyarországnak is szüksége van értelmiségiekre, de amilyen irányba...
(Forrás: válasz online)
--
2020.05.31.
Azért közoktatás, mert mindenkit megillet
Magyarország március közepén nem a digitális közoktatásra állt át. Egy tanári webkamera meg az osztály valamekkora részét mutató kis képek a pedagógus laptopján ugyanúgy frontális oktat...
(Forrás: mérce)
--
2020.05.31.
Gyarmathy Éva: ez a szörnyszülött se nem távoktatás, se nem digitális
A pedagógusok igen nagy része rugalmasan tudott alkalmazkodni a hirtelen változáshoz, miközben az oktatásirányítás régi, „a tananyagot leadni/számonkérni” elvárásával nem segített....
(Forrás: infostart)
--
2020.05.31.
Már munkába is állnak az iskolaőrök Nem csak prevenciós foglalkozásokat, védelmet is várnak a hatóságtól az intézmények
Több, mint kétezer rendőr működik közre az iskolák életében a mostani tanévben, akik főleg baleset- és bűnmegelőzési tanácsokkal látják el a diákokat, a jövőben ugyanakkor a taná...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.05.31.
Ki kell vezetni az iskolákból az erőszakos cselekményeket
Az erőszakot az iskolából ki kell vezetni, az ezt célzó törvényjavaslatok egy része már az Országgyűlés előtt van – mondta Horváth László miniszterelnöki megbízott az M1 aktuális...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.05.31.
Nem tudnak eljutni az egyetemre az orvostanhallgatók, mégsem engedik nekik az online vizsgázást
Az internetes petícióban a külföldi diákok arra kérték az egyetem vezetőségét: amíg nem tudnak visszajönni Budapestre, tegyék lehetővé, hogy a vizsgaidőszak végéig továbbra is interneten...
(Forrás: eduline)
--
2020.05.31.
Horn Gábor: Minden iskolás megtanult valamit a függetlenségről
A hagyományos napokon pedig, ahol eddig nem tették meg, a csoportmunkát kell alapvetéssé tenni. Egyértelmű, hogy a gyerekek egymástól tanulnak a legtöbbet, hiba lenne ezt gőgösen nem belá...
(Forrás: hvg.hu)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Olga! Ez olyan bonyolult munkajogi kérdés, hogy nem tudunk rá biztonságos választ adni. Javasoljuk, hogy keresse fel az
Oktatási Hivatal jogsegélyszolgálatát , ahonnan biztosan szakszerű választ kap.

Amennyiben tagja a PDSZ-nek, onnan is kaphat segítséget: http://www.pdsz.hu/cikk/36305

--
  Koszta Olga

Kedves OFOE!
A nők 40 éves kedvezményes nyugdíjba vonulásával kapcsolatban adódott problémám:
a Nyugdíjfolyósítótól már évekkel ezelőtt lekértem a pontos adatokat, amit azóta kötelezően kiegészítettek. Ennek alapján idén 2020.október 28-án meg lesz a kellő negyven évem, amivel jogosult leszek a kedvezményes nyugdíjra.Jár számomra 5 hónap felmentési idő és úgy beszéltük meg a munkaadómmal, hogy közös megegyezéssel kérem munkaviszonyom megszüntetését október 31-től.
Ennek alapján a felmentési idő június 1-től lép életbe.
Viszont mivel a szakoktatásban dolgozom,július 1-től1-től megszüntetik a közalkalmazotti jogviszony és átsorolnak a Munkatörvénykönyv hatálya alá.
Még nem írtam alá az új munkaszerződést.
Kérdéseim:
- Írjam-e alá az új szerződést?
- vonjam-e vissza a munkaviszonyom megszüntetésére vonatkozó kérelmemet?
- egyáltalán mit tegyek, mi lenne számomra a legkedvezőbb megoldás?
Nyugdíjba is szeretnék menni, viszont ha most felmondanak nekem, akkor nem lesz meg a 40 évem.
Tisztelettel: Koszta Olga

--
  OFOE

Kedves Erdélyi Virág! Úgy véljük, hogy ez a helyi vezetés (tankerület?) döntési joga. Az érintett kollégának pedagógiai végzettsége van, 6. osztályig az osztályfőnöki megbízatás jogossága sem lehet kétséges. A magasabb évfolyamokon nyilván nem lehet szakórája, nem biztos, hogy szerencsés, ha csak osztályfőnökként működik az adott osztályban. Hogy munkaközösségvezetőként be tudja tölteni a feladatát azon is múlik, hogy mi a munkaközösségvezető pontos feladatköre. Ha jó szervező, van megfelelő pedagógiai tudása, nem kizárt, hogy alkalmas a feladatra. Önmagában a szakvizsga és a középfokú vezetői végzettség nem garantálja a nagyobb hozzáértést főként az osztályfőnökséget illetően.

--
  Erdélyi Virág

Kedves Kollégák!
Lehet- e felső tagozaton osztályfőnöki munkaközösség- vezető az, akinek csak tanítói végzettsége van, amellyel max. 6 évfolyamon taníthat a műveltségterületének megfelelő szakon?
Mellesleg 3 éve van a munkaközösségben, ahol tőle 2 évtizeddel idősebb öt 50+os több diplomás, ped.szakvizsgás, ped.2 minősítésű, közoktatási vezetői végzettséggel rendelkező pedagógus van.

--
  OFOE

Kedves Doroginé Kiss Ildikó!
A Kjt. 24. § (1) bekezdése szerint "Ha a közalkalmazott munkaköre
ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más
munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős
többletmunkát végez, illetményén felül a végzett munkával arányos
külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti." A helyettesítési díj
mértékét jogszabály nem határozza meg, csak azt, hogy a végzett
munkával arányosnak kell lennie. Az a javaslatom, hogy a fenti
rendelkezésre hivatkozva kérje, hogy részére az Mt. 139. §-ában
meghatározott óradíj legalább 50 százalékának megfelelő helyettesítési
díjat állapítsanak meg. Ha ezt a munkáltató megtagadja, munkaügyi per
indítható. (A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk.)

--
  Szilágyi István

Tisztel Címzett!
Nagyon szépen köszönöm a szakszerű és megnyugtató válaszát.
Tisztelettel: Szilágyi István.

--
  OFOE

Kedves Szilágyi István! Pedagógus-munkakörben a köznevelési törvény 64. § (2a) bekezdése
alapján az évi 25 munkanap pótszabadság nem adható, hanem jár. A
pótszabadságból a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (2)
bekezdése alapján
a) továbbképzés, foglalkoztatást elősegítő képzés,
b) a nevelési-oktatási intézmény tevékenységi körébe tartozó nevelés,
oktatás, a pedagógiai szakszolgálati intézmény tevékenységi körébe
tartozó pedagógiai szakszolgálati tevékenység,
c) ha a pedagógus szabadságát részben vagy egészben a szorgalmi
időben, óvodapedagógus esetében - a június 1-jétől augusztus 31-éig
tartó időszak kivételével - a nevelési évben adják ki,
lehet legfeljebb 15 munkanapot igénybe venni. Az tehát nem jogszerű,
ha nem a fenti indokok valamelyike miatt, hanem úgymond, időarányosan
vesz le a pótszabadságból napokat a munkáltató. Javaslom, hogy ezt az
intézkedést ne fogadja el, hanem ragaszkodjon a pótszabadság
kiadásához. A felmentési időnek abban a felében, amikor munkavégzésre
kötelezhető, ki kell adni az időarányos szabadságot. Ha a szabadság
kiadására nincs mód, azt a jogviszony megszűnése esetén - az Mt. 125.
§-a szerint - pénzben kell megváltani. (A válszt a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Harmat Krisztina! Jogszerűnek jogszerű, mivel a munkaidő kötött és kötetlen munkaidőből
áll, csak éppen nem nevezhető etikusnak. Úgy lehet kivédeni, hogy a munkavállaló is kivehet az Mt. 122. § (2) bekezdése alapján hét munkanap szabadságot akkor, amikor akar, csak előtte 15 nappal be kell ezt jelenteni. (A válasz a PDSZ szakértőjétől érkezett.)

--
  Harmat Krisztina

Kedves OFOE!
Szeretném kérdezni, hogy jogszerű-e szorgalmi időben, tanítási (hétköznap) napon szabadságot elrendelni a pedagógus számára akkor, amikor annak nincs sem tanítási órája órarend szerint, sem más feladata a neveléssel-oktatással le nem kötött munkaidejében?
Köszönettel:
Harmat Krisztina

--
  Szilágyi István

Azt szeretném megkérdezni, hogy pedagógus munkakörben a 25nap pótszabadság jár, vagy adható? Nyugdíjazás előtt a munkáltató az időarányosan járó 18 nappótszabadságomból 11 napot igénybe vett a tanév zavartalan befejezése érdekében, amihez ugyan joga van, de én úgy gondolom, hogy mivel a felmentési időben nem került kiadásra az időarányos szabadság, azt a munkáltatónak pénzben kell megváltani. Sajnos nem igy történt. Kérdezem, hogy helyesen járt el a munkáltató? Várom megtisztelő válaszát!
Tisztelettel: Szilágyi István.

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2020) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek