OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2011. szeptember 21.
» Hozzászólások (0)

Társadalmi integráció és az internet

Az Együtt-Ható Egyesület megalapításakor az az elképzelés mozgatott minket, hogy valami újszerű, a korábbi tapasztalatoktól eltérő dolgot hozzunk létre – valamit, ami átütőnek érezhetünk, és ami egyaránt öleli fel a szociális szakmában szerzett korábbi ismereteket és annak hagyományos gondolatait, ám az új áramlatok és saját nézőpontunk előtt is nyitott, valamint rugalmasan viszonyul a célcsoporthoz és a velük végzett munkához.

Különböző ötletek és gondolatok már az alapítást megelőzően is születtek szép számmal, a személyes ismeretségek is adottak voltak, ezek az alkotóelemek azonban 2010-ben kezdtek el egy egésszé formálódni. A kezdetektől fogva mind egyetértettünk abban, hogy gyerekekkel és fiatalokkal szeretnénk foglalkozni, így programjainkkal a 10 és 30 év közötti korosztályt szólítjuk meg. Ennek egyik oka az, hogy nagyrészt magunk is a húszas éveinkben járunk, ám emellett az Egyesület több tagja is –kliensként vagy szakemberként – találkozott már a gyermek- és ifjúságvédelem, illetve az egyéb szociális ellátórendszer visszásságaival, olyan kitöltetlen réseket, hiányt megismerve, melyekre most választ szeretnénk adni.

Az egyesületi tagok jelen pillanatban önkéntesek, így az egyesületi munka mellett, civil és piaci szervezeteknél végeztek és végeznek különböző szakmai feladatokat.

Az Egyesület közösségként definiálja magát, vagyis mostanra már nem pusztán munkacsoport vagyunk, hiszen személyes kapcsolatot is ápolunk egymással. Közösségünk felelősséget vállal tagjaiért, nehéz helyzetekben pedig segítséget nyújt számunkra. Meggyőződésünk, hogy a hasonló módon, önálló, alulról épülő szerveződések segítik elő a társadalom fejlődését, ezért munkánk során törekszünk arra, hogy támogassuk más közösségek kialakulását, és benne az egyének, fiatalok érvényesülését.

Első, Surf Safe című projektünk célja a hátrányos helyzetű tinédzserek integrációjának segítése, amit nem formális eszközökkel és multikulturális szemléletmód közvetítésével próbálunk elérni. Ennek megfelelően programjainkba különböző társadalmi rétegekből érkező fiatalokat vonunk be, akikben ezen szemléletmód elsajátításával erősödhet meg a másik iránti szolidaritás, felelősség érzése, ami hozzájárul egy elfogadóbb társadalom kialakulásához. A fiatalokkal kialakított közös tér a kölcsönös előítéletek megbontásával nyújt lehetőséget egymás megismerésére, tapasztalatcserére és partnerségre. A programon részt vevő tizenévesek készségeinek és képességeinek fejlesztése mellett tehát különösen fontos szerepet kap az is, hogy elfogadó, ösztönző csoport jöhessen létre. Az inspiráló légkör kialakításával segítjük elő teljesítményük növekedését, hogy a társadalom hasznos tagjává válva sikeres életet éljenek.

A 14-17 év közötti fiataloknak szóló programunkat Európai Uniós támogatással valósítjuk meg. A projekt hátrányos helyzetű fiatalok számára biztosít lehetőséget a megfelelő és biztonságos internethasználat elsajátítására nem-formális módszerek alkalmazásával. A gyerekek játszanak, és jól érezik magunkat, beszélgetnek és információt, tapasztalatokat cserélnek, így tanulnak a csoporttagok egymástól. A program végén közösen készítik el animációs filmjüket a képzés utolsó hányadában elsajátított stop motion technika alkalmazásával, a munkák a biztonságos internethasználat témáját dolgozzák fel. Trénereink a két és fél hónap minden szombat délelőttjén a résztvevők igényeihez igazítják a foglalkozások menetét.

A Surf Safe első csoportja gondos előkészítést követően májusban indult el. Az érdeklődők közül tizenöt fiatalt vontunk be miután minden jelentkezőről képet alkottunk tesztek, csoportmunka és személyes interjúk segítségével – így felmérve szükségleteiket és biztosítva azt, hogy a leginkább rászoruló, de alkalmas fiataloknak nyújthassunk lehetőséget. Természetesen a csoportból csak rendezett anyagi háttere miatt nem zártunk ki senkit, egyesületünk ezen a területen is a társadalmi integráció mellett foglal állást.

A fiatalok a szombat délelőtti találkozókon először csapatépítő foglalkozásokon vehettek részt, ezt követően került sor az internettel és annak veszélyeivel kapcsolatos témák feldolgozására. Ennek során nem csak a közösségi oldalak, internetes vásárlás, és más, a különböző információk és személyes adatok felelős használatát biztosító ismereteket sajátíthatták el, hanem egyúttal az álláskereséssel, a szerzői jogokkal kapcsolatos, a fiatalok internethasználata során szintén felmerülő témákat is körbejártuk, mintegy kitekintést engedve a világháló adta lehetőségek és problémák más területeire is.

A Surf Safe program következő csoportja szeptember végén indul. Ahogy arról a júliusban lezárult csoport tapasztalatai is árulkodnak, az internet és számítógép, a tréningek, a játékos tanulás összehozza a fiatalokat, és amellett, hogy információkhoz jutnak, értelmes időtöltéssel egybekötve tagjai lehetnek egy heterogén közösségnek, felzárkózhatnak az információs- és általában a társadalom által diktált követelményekhez.

Az internet biztonságos használata az Egyesület elképzelései és tapasztalatai alapján azért kiemelkedően fontos a hátrányos helyzetű fiatalok számára, mert az iskolán kívül otthon nincs lehetőségük számítógépet és internetet használni. A gyerekek többnyire barátoknál vagy mobiltelefonról interneteznek, esetleg a család 5-6 tagja osztozik egyetlen számítógépen. A szülők anyagi helyzetük miatt nem engedhetik meg maguknak a számítógép vásárlást és az internet beköttetését, da ha mégis elő tudják teremteni az ehhez szükséges forrásokat, ők ugyanúgy nincsenek tisztában, vagy nem foglalkoznak az internetes kommunikációval, az internet adta lehetőségekkel, veszélyekkel és a káros tartalmakkal. A program témájának megválasztását azonban nem csak az indokolja, hogy a gyerekeket megóvjuk a veszélyes helyzetektől, hanem hogy társadalmunkban az internet használata már hozzátartozik az alapműveltséghez, melynek hiánya tovább fokozza a fiatalok hátrányát, még szűkebb teret hagyva a lehetőségeknek.

Az internet virtuális terében a társas kapcsolatok deformálódnak, a láthatatlanság új magatartási formákat szülhet, amelyeket a fiatalok megfelelő eszköztár hiányában nem tudnak kezelni, adott helyzeteket nem tudnak megfelelően megítélni, bűncselekményekbe keveredhetnek, így hátrányaik már a kibertérben is halmozódnak. Gondoljunk csak egy 2008-as hírre, amikor két tinédzser holland fiú súlyos testi sértéssel kényszerítette 13 éves társukat, hogy átadja számukra egy online szerepjátékban használt virtuális tárgyait, vagy a nemrégiben felröppent hírre miszerint közösségi oldalakon Flashmob-fosztogatások szerveződnek, illetve az újabb kutatásokra, amelyek a cybermobbinggal foglalkoznak.

A megfelelő ismeretek hiánya nem csak azzal fenyeget, hogy a világháló kitágult terében elterjedtebb előítéletes gondolkodásmód megnyilvánulásai napjaink felgyorsult és globalizált világában megnehezíti a fiatalok beilleszkedését, hanem hogy a valós életben megélt kirekesztettség, valamint a valahová tartozás vágya túl gyorsan, előjelek nélkül sodorhatja ismeretlen társaságba, akár bűnözői körökbe is a fiatalt.

Az Információs Társadalmi Érdekegyeztető Fórum internet oldalán megjelent felmérés szerint a 15-16 év közötti európai tinédzserek 82%-a regisztrálva van valamilyen közösségi oldalon, a 9-16 év közöttiek 59%-ának. Habár ez területi megoszlásban eltérő, azt mindenképpen érdemes tudni, hogy a gyerekek 26%-nak nyilvános a profilja, és ebből Magyarországon a regisztrált gyerekek 54%-nak nyilvános a profilja, ami Európában a legmagasabb arányú. 14%-uk feltünteti a lakcímét és a telefonszámát is.

Ez alapján elmondható, hogy a magyarországi fiatalok különösen veszélyeztettek, így a hátrányos helyzetű rétegek sem kivételek. Tiltani őket nincs értelme, de az információ, a felvilágosítás önmagában nem elég!

Emellett szükségük lehet a közvetlenebb támogatásra, egy helyre, ahol megoszthatják gondolataikat. Programunk során az ehhez szükséges támogatást, biztonságot adjuk meg számukra, mindamellett, hogy a csoport személyes kapcsolódási lehetőséget nyújt egy korosztályon belül, és valós, a mindennapokban jól használható együttműködési formákat tanulnak. A pozitív példák és lehetőségek azok, amelyek kapaszkodót nyújthatnak a fiataloknak, állandóan felkínálva számukra a döntés lehetőségét saját sorsukkal kapcsolatban.

Ferge Zsuzsa egyik, ’80-as évekbeli tanulmányában a következőket írja:

„Ki tudja biztonsággal megmondani, hogy egy alagsori szükséglakás oka-e az itt felnövő gyermekek rossz iskolai eredményeinek, majd rossz munkaerőpiaci helyzetének, esetleg tartós betegségének, illetve agresszív magatartásának, vagy következménye a szülők alacsony iskolázottságának, alacsony keresetének, esetleg annak, hogy nem voltak képesek a tanácsnál önmaguk érdekeiért harcolni, 3—4 gyermek esetén papíron létező jogukat érvényesíteni?”1

Feltesszük a kérdést, mintegy a gondolatsort tovább fűzve:

Ki tudja megmondatni, hogy a jövő társadalmában a kirekesztődést az internet hiánya, vagy éppen az interneten megélt agresszió okozza –e majd?

Írta:
Nagy Melinda, Worschitz Anita

További információ

www.egyutthato.eu
www.surfsafeproject.blogspot.com
egyutthato.csoport[kukac]gmail[pont]com
info[kukac]egyutthato[pont]eu

1 Ferge Zsuzsa: Társadalmi struktúra és társadalmi hátrány, 2. oldal

--

Linkek

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.09.06.
Microsoft-botrány: újabb korrupciógyanús szálra bukkant Hadházy
A jelentésben szereplő történet szerint a NAV esetében egy Microsoft-alkalmazott tiltakozott is amiatt, hogy az úgynevezett alvállalkozónak nincsenek kompetenciái a munkához. Azonban felvilá...
(Forrás: Magyar Hang)
--
2019.09.06.
"Kérdezd meg szüleidet, miért nem vagy megkeresztelve" – adja feladatul az ötödikes tankönyv
Bánhegyi könyve nem először kap publicitást: 2015-ben a tiltakozások hatására vissza kellett vonni az általános iskolák ötödik, a hatodik és a hetedik osztályaiból az általa írt tört...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.09.04.
„Füttyre indítható, fegyelmezett szolgahadat képezünk” – Exkluzív interjú Vekerdy Tamással és fiával, Dániellel
Az egyikük önmagában intézmény – bármit mond, az futótűzként terjed az interneten, és szavait anyák ezrei tekintik szinte szentírásnak. A másikuk elbújni szeret, és a szűkebb környezet...
(Forrás: wmn.hu)
--
2019.09.03.
A szelekció rendkívül nagy arányú növekedése a magyar iskolarendszerben 2010 és 2017 között. Nahalka István írása
Számtalan szakember és szervezet hívta már fel a figyelmet arra, hogy a szelekciós, illetve az esélyegyenlőtlenségek növekedését eredményező folyamatok egyre veszélyesebbek Magyarországon...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.09.03.
Friss felmérés: a pedagógusok 18%-a az első lehetséges alkalommal elhagyná a pályát
A gyorsjelentés szerint a válaszadók 79%-a szerint túl kevés az ellenszolgáltatás és túl nagy az elvárás, 21%-a várja, hogy javuljon a helyzet, ezen felül 21%-a munkahelyet változtatna, é...
(Forrás: eduline)
--
2019.09.03.
A szülők csak nem akarják úgy taníttatni a gyereküket, ahogy Orbán mondja
Ha saját gyerekeikről van szó, nem veszik be a családok, hogy a munkaalapú társadalom nevében ne gimnáziumba, hanem szakképzésbe adják őket. Az új tanévben is nagyjából ugyanannyian kezdik...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.08.31.
A magyar oktatás színvonala 30 évvel maradt le a valóságtól, és ez a szám most megduplázódik
– mondta Rózsa Ildikó, a Resuli – a Megújuló Oktatásért Alapítvány vezetője a 24.hu-nak a köznevelési törvény módosításával kapcsolatban. A parlament júliusban szavazta meg a szeptembert...
(Forrás: 24.hu)
--
2019.08.31.
A köznevelési törvény módosításainak eltörlését kéri az ellenzék az Alkotmánybíróságtól
Az ellenzék ma sajtótájékoztatón jelentette be, hogy készített egy alkotmánybírósági beadványt, amely minden alkotmánysértő módosítást pontról pontra végigvesz, és kéri ezek eltö...
(Forrás: mérce)
--
2019.08.31.
Vád alatt az érettségit közreadó nyomdász
Vádat emeltek az érettségi feladatokat kiszivárogtató nyomdai alkalmazott ellen – közölte a Bács-Kiskun Megyei Főügyészség. A vádirat szerint a 41 éves, lajosmizsei férfi egy helyi nyomd...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)

--
  ofoe

Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)

--
  Mohácsi Katalin

Tisztelt OFOE!

Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.

Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin

--
  Sasváriné Rita

Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné

--
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
  ofoe

Kedves Krisztina! Nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül érdemi tanácsot adni, de megpróbálom. Az első lépés valóban átgondolni azt, hogy Te magad mennyiben vagy felelős az adott problémáért. A figyelmeztetőkkel, intőkkel csak a saját feszültségedet oldod némileg, eredményt nem tudsz elérni. Gondold át, hogy melyik ponton romlott el a kapcsolat az adott csoporttal, eleve így fogadtak, vagy menetközben történt valami. Az a soraidból kiderül, hogy nincs köztetek bizalmi kapcsolat, tehát kommunikáció helyett hadakoztok. Időt kellene szánni arra, hogy a problémát tisztázzátok, megállapodásra jussatok a közös megoldás módjában. Ennek vannak különböző technikái. Fontos, hogy ne személyes sértésként kezeld az ügyet, hanem közös megoldandó problémaként. Nem ördögtől való, amit a kollégáid tanácsolnak, hogy fordulj pszichológushoz, aki segíthet azon, hogy a Benned való görcsöt fel tudd oldani. Amíg Te magad nem jutsz túl ezen a görcsön, nem tudod kézbe venni az ügyeket. Ezek a diákok már nem kamaszok, fiatal felnőttek, nekik is fontos, hogy eljussanak az érettségiig, és matematikából is elérjenek egy bizonyos szintet. Ez lehet az a közös ügy, amin együttesen és nem egymás ellenében kellene dolgoznotok. Szívesen levelezek erről Veled privátban is, ha akarod, de nem minden részlet tartozik a nyilvánosságra. Jelezd, ha ezt szeretnéd. Üdvözlettel Szekszárdi Juli

--
  László Krisztina

Kedves OFOE!
Nem tudom mennyire válaszolható meg a kérdésem. Egy középiskolában tanítok, heti 27 órában matematikát, 8 érettségis csoportnak. (Plusz a korrepetálások, plusz a helyettesítések.) Nagyon szeretem a diákjaimat, de mint mindenhol, ahol emberek vannak, előfordulnak konfliktusok. A kb 110 diákból, akiket két éve tanítok, van kb 15, akik állandóan csak a hibát keresik a munkámban, agresszíven és lekezelően bánnak velem, sokszor megaláznak a csoport egésze előtt. Amikor esetleg szaktanári figyelmeztetést adok nekik, akkor hangosan kiröhögnek, hogy az ő szüleiket ez nem érdekli. (Ezek a diákok már 17-19 évesek, mivel a nyelvi tagozat nulladik évfolyama egy évvel megnöveli a középiskolai tanévek számát.) Semmivel nem tudom őket sem motiválni, sem fegyelmezni, tönkre teszik az óráimat.) Hiába fordultam az osztályfőnökökhöz segítségért, mind ők, mind az igazgató-helyettes és a munkaközösség vezető szerint, ez az én hibám, azért viselkednek így velem, mert ez "belőlem jön". Közben az iskolából folyamatosan mennek el a tanárok, és hiába keresett a szakom, (angol-matek) úgy érzem, hogy nem becsülik meg a munkámat. Hiába az a kb 90 diák aki jól teljesít, (nem egy dícséretes 5-ös is van, és emelt matematika érettségi előkészítő csoportok is), hiába a rengeteg dolgozat, számonkérés, ingyen korrepetálás, rendszeres, hogy káromkodva, csapkodva, üvöltözve csapják az asztalomra a kijavított dolgozatot, mert az nem négyes, hanem csak hármas. És közben a vezetőség, az osztályfőnökök és a munkaközösség vezető szerint is, nekem kell változtatnom, pszichológushoz mennem, mert engem nem lehet elviselni. Meg kell jegyezzem, ezek az emberek 25-30 éve vannak ebben az iskolában. Ez a matematika státusz, amit én megkaptam 2 éve, egy előző iskolavezetéstől, már nagyon régóta, úgymond, "forgó hely" volt, mert - más tanárok elmondása szerint - mindig "volt valami probléma a matek tanárokkal". Minden más matematika tanár az iskolában, már 10-20-30 éve itt tanít.
Nem igazán tudom, mit kezdhetnék a problémával. Tudnának esetleg tanácsot adni?
Köszönettel: Krisztina

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek