OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2011. október 4.
» Hozzászólások (0)

Jelen lenni a jelenben

(A reflektivitás nélkülözhetetlensége)

Új tanév indul sok kérdőjellel és bizonytalansággal. S nincs lehetőségünk arra, hogy leállítsuk a folyamatot, szünetet tartsunk, kivárjuk a helyzet nyugvópontra érkezését. Az idő múlik, itt vannak a diákok, kicsik és nagyok, élik a maguk visszahozhatatlan, megismételhetetlen diákéletét. Amit most elmulasztunk a nevelésükben, azt talán soha sem lesz módunk pótolni, amit most elrontunk, azt nem feltétlenül lesz lehetőségünk jóvá tenni.

A jelenleg felgyorsult számtalan bizonytalanságot hordozó világban felértékelődik a pedagógus személyiségének minősége, hitelessége, stabilitása, az azt hordozó tanító, tanár önismerete, kommunikációs és kooperációs képessége és nem utolsó sorban a reflektivitása. A jövő kiszámíthatatlansága, a váratlan helyzetek, hirtelen fordulatok bekövetkeztének valószínűsége megköveteli a pedagógustól, hogy képes legyen viszonylag rövid idő alatt reagálni, az adott szituációt, jelenséget értelmezni, megalapozott véleményt formálni, s gondolatait tanítványaival megosztani. Természetesen olyan módon, hogy – miközben nem adja fel a számára elengedhetetlenül fontos értékeket – nyitott a diákok reakcióira, tapasztalataira, gondolataira.

És itt nem csupán az értelemre ható, verbális eszközökkel kezelhető történésekre gondolok, hanem olyan eseményekre, amelyek érzelmeket is megmozgatják, szorongást, félelmet gerjesztenek, esetenként sokkolóan hatnak a gyerekekre, fiatalokra (is). Ezek mellett nem lehet szó nélkül elmenni, rezzenéstelen arccal beszélni a kovalens kötésről, Tímár Mihály jelleméről vagy Hunyadi győzelmeiről. Ha olyan esemény történik, amely érzékelhetően felbolygatja a gyerekek lelki egyensúlyát, lehetőséget kell teremteni a feszültség oldására, kibeszélésére, feldolgozására, s esélyt adni a tanulságok levonására, a személyes felelősségtudat erősítésére.

A pedagógus az aktuális, sok esetben váratlanul felbukkanó jelenségek feldolgozása során feltétlenül legyen tekintettel diákjai érzelmi állapotára, érettségi szintjére, esetleges érintettségére, empátiával, tapintattal hozza felszínre élményeiket, gondolataikat, véleményüket, határozottan, de ne mereven képviselje az ügyben saját álláspontját. A hogyanra persze nem adható recept, rengeteg múlik az adott nevelő értékrendjén, lelkierején, aktuális mentálhigiénés állapotán. Az sem baj, ha látszik rajta: őt is megviselik a történtek, de rendkívül fontos, hogy érzékeltesse: tanítványai bízhatnak benne, szükség esetén kész segíteni, képes biztos támaszt nyújtani.

Nézzünk néhány konkrét esetet, tanulságos megoldási módot.

Bennünket gyanúsított a rendőrség1

Osztálykiránduláson voltunk, amikor az egyik éjjel több a környéken parkoló kocsiról lelopták a rendszámot és a visszapillantó tükröt, és mi lettünk az első számú gyanúsítottak. A hazaérkezésünket követő napon megjelent nálam öt rendőr, kikérdeztek, elkérték a kiránduláson résztvevők névsorát, lakcímét. A gyermekeknél éjszaka házkutatást tartottak, a 18 évesnél idősebbeket azonnal bevitték a rendőrségre, és kihallgatták. A többieket a következő napokban hívták be szüleikkel együtt. A hercehurca több héten át tartott, nagyon megviselte a gyerekeket.

A feszültséget oldani kellett. Ahogy elkezdődött a dolog, azonnal elindítottuk az osztályban a megbeszélést. Először én mondtam el, miként éltem meg a dolgot. Nagyon. megijedtem, amikor váratlanul megjelentek nálam a rendőrök, de amikor meghallottam, miről van szó, teljesen megnyugodtam. Hiszen pontosan el tudtam mondani, hogy ki mikor, hol volt, mit csinált. Ezután a gyerekeknek is megoldódott a nyelvük, mindegyikük elmesélte ki hogyan élte meg a kikérdezést, a házkutatást. A következő alkalommal arról beszélgettünk, hogy vajon miért is kerülhettünk éppen mi a rendőrök látókörébe, és milyen szerencsés volt, hogy én percre/darabra el tudtam velük számolni. Akkor értették meg igazán annak a jelentőségét, hogy a közös programokon mindig tudni akarom: mikor hol vannak.

Még három hét volt hátra a tanévből, és a gyerekekkel folyamatosan beszélgettünk arról, hogy kit mikorra idéztek be, kivel mi történt. Ennek köszönhetően megnyugodtak, már nem rettegtek attól, hogy beidézik őket. Tudatosítottam bennük, hogy nincs mitől tartaniuk, hiszen tökéletesen vétlenek az ügyben.

Szerencsére jó közöttünk a kapcsolat, bíznak bennem, és biztos támaszt jelentettem nekik ezekben a nem könnyű hetekben. Szükség is volt a támaszra, hiszen a rendőrök nem voltak kíméletesek velük. Megfenyegették őket, hogy biztos drogoztak, vizeletmintát is fognak tőlük venni és rájuk fogják bizonyítani. Ettől a gyerekek kellőképpen megijedtek, hiszen ha a kiránduláson nem is, máskor lehetett azért némi füves cigi...

Az eset megerősített abban a meggyőződésemben, hogy bármilyen gond adódjon is, a nyílt, őszinte megbeszélés, az adott probléma együttes feldolgozása segít.

Tragédia a West-Balkánban2

Úgy éreztem, beszélnem kell az esetről kilencedikes osztályommal, hiszen ha ők nem is voltak jelen, a gyerekek többsége a közösségi oldalak révén tudott róla. Az iskolánk idősebb diákjai közül néhány ott voltak aznap éjjel a diszkóban, ahol meghalt három tizenéves lány. Az osztályfőnöki órán felolvastam egy rendezvényszervező internetes bejegyzésének részleteit az ügy lehetséges hátteréről.3 Ezzel az volt a célom, hogy lássák sajátmagukat mint a gátlástalan profithajhászok célcsoportját.

Beszéltünk továbbá arról is, hogy vajon mit érezhet a szülő, aki reggel bekapcsolja a rádiót, hallja a hírt. Tudja, hogy a gyereke a helyszínen volt, és nem lehet biztos benne, hogy nem éppen az ő gyereke-e az egyik áldozat. Próbáltam megértetni velük, hogy szüleik jogosan aggódnak értük, és nem szívatásból nem engedik el őket korlátozás nélkül bele az éjszakába.

A gyerekek elég komolyan kezelték a témát, lehetett velük beszélgetni róla, de volt olyan érzésem, hogy az elvárt válaszokat adják, s nem sikerült meggyőznöm őket a veszélyek valóságos voltáról.

Szülői értekezleten is szóba került a téma. Elmondtam: veszélyesnek tartom, hogy a gyerekek egyedül, segítség és ellenőrzés nélkül szinte bárhová elmehetnek.

Egy pillanatra megfagyott e levegő a teremben4

Fizika órán radioaktivitásról tanultunk, és mindig végigmegyünk a gyakorlati hasznosítás lehetőségein, alkalmazási területeken. Amikor a gyógyításban való felhasználásról beszéltünk, az egyik kislány elsírta magát. Kiderült, hogy az édesapja rákos beteg, és már sugárkezelésre jár. Egy pillanatra megfagyott a levegő a teremben. Ekkor elmeséltem, a személyes történetemet. 28 éves voltam, amikor az apukám beteg lett, néhány hónap múlva meg is halt, és ő is sok ilyen kezelésen ment keresztül. Személyes emlékeim megosztása közelebb hozott minket egymáshoz, és valamelyest oldódott a feszültség.

Egy másik alkalommal az atombombáról tanultunk. A témát és több nézőpontból is szerettem volna bemutatni. Ilyenkor mindig felmerül a tudósok, feltalálók felelősségének kérdése, erről sokat beszélgetünk . A bomba működését fizikai szempontból körbejártuk, majd filmeket néztünk a hirosimai eseményekről, majd beszélgettünk róluk. Az egyik filmben azzal a pilótával láthattunk riportot, aki az egyik bombázó repülőt vezette. Ezek után elszabadultak az indulatok, sorra fogalmazódtak meg az érzelemteli vélemények.

A témához kapcsolódnak az atomreaktorok, illetve az ezekkel előforduló balesetek is. A feldolgozás mindig ugyanabban a felépítésben történik: először a szakmai tudnivalókat mondom el, animációk segítségével megmutatom, hogy miként épül fel egy atomreaktor, és hogyan lehet működésbe hozni. Ezt követően megnézünk néhány súlyosabb balesetről készült kisfilmet, és beszélgetünk az emberi felelősségről. Ilyenkor soha sem elég a 45 perc, mert mindenki szeretné elmondani a gondolatait, elmesélni, hogy mit látott, mit hallott, mit olvasott a témáról.

Ilyen előzmények után motiváltak voltak a gyerekek arra, hogy adományokat gyűjtsenek a japán katasztrófa áldozatainak, hiszen látták, hogy milyen nagy szükség van ott minden segítségre.

Az ökológiai válságról5

Ritkán hallani diákokkal teli iskolában olyan csöndet, mint amit a Hülyeség kora című film közösségi vetítése után tapasztalhattunk, ráadásul a tanév utolsó napján. Talán nem a legvidámabb búcsú volt, de biztos mélyen elgondolkodtató. A gyerekek (5.-12. évfolyamos korosztály) értették és átérezték az éghajlatváltozás következményeit, és érzékelték saját személyes felelősségüket is. Még akkor is a néma megdöbbenés dominált, amikor az osztályfőnökök vezetésével a termekbe vonultak, hogy osztálykeretben beszéljék meg a látottakat, majd elbúcsúzzanak egymástól és a tanévtől.

Éreztük, hogy a téma alaposabb feldolgozást érdemel, ezért szeptemberben meghívott szakértő segítségével rendhagyó tanórát szerveztünk, és az érdeklődő diákokkal elbeszélgetve megpróbáltuk a hangsúlyt az elrettentés helyett a cselekvési lehetőségekre helyezni.

Utólag úgy látjuk, hogy bár a kezdeményezés helyes volt, a feldolgozás módját sokkal jobban át kellett volna gondolni, s nem hagyni több hónapot a film megtekintése és a tanulságok megbeszélése között. Jobb lett volna, ha a kollégák felkészítése megelőzi a közös filmnézést, s akár már akkor igénybe vehettük volna a szakértő segítségét. Ugyanakkor nem lehet lebecsülni azt a megrendítő élményt, amit a film közös megtekintése az egész iskola számára jelentett.

Szekszárdi Júlia
(Megjelent a Modern Iskola legfrissebb számában, 2011/4.40-41. o.)

1Hadnagy Márta (Öveges József Szakközépiskola, Gimnázium és Kollégium, Balatonfűzfő) közlése.

2Deák Varga Kinga (Radnóti Miklós Gimnázium Dunakeszi) közlése

3http://vastagbor.blog.hu/2011/01/21/hattere_es_a_tortentek_kovetkezmenye

4Debreczeniné Nagypál Katalin (Ady Endre Gimnázium, Debrecen) közlése

5Deák Varga Kinga közlése

6www.port.hu

--

Linkek

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2020.01.19.
Most megszüntetni a médiaismeret tantárgyat olyan, mint monszun idején megszabadulni az esőkabátoktól
A médiatanárok és a tanagyagot kialakító film- és médiatudománnyal foglalkozó kutatók felháborodtak a kivezetésről szóló hír hallatán. Hartai László, az ELTE Filmtudomány tanszéké...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.01.19.
Ragaszkodnak az SNI-s gyerekek szülei a bezárásra ítélt egri általános iskolához
Tavaly februárban jogerős bírósági ítélet mondta ki, hogy fel kell számolni a szegregációt több hazai iskolában. Az egyik érintett iskolát, az egri Móra Ferenc Általános iskolát fenntart...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.01.19.
Századvég: A magyarok kétharmada igazságtalannak véli a gyöngyöspatai roma családok kártérítését
A miniszterelnök és más kormánytagok azóta is hangoztatják, hogy a szegregált romáknak nem akarják kifizetni a bíróságon megítélt kártérítést. A Századvég közleménye alapján má...
(Forrás: 24.hu)
--
2020.01.19.
Huszártelepen majdnem áldozatul estek a szegregáció elleni harcnak
A gyöngyöspatai per kapcsán ismét a középpontba került az iskolai szegregáció témája. A kártérítés híre könnyen bírósági eljárások tömegét generálhatja, akár az olyan helyeken...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.01.19.
Pénz helyett képzést adna az állam a gyöngyöspataiaknak
Dacára annak, hogy a Kúrián a mai napon jogerőre emelkedik a a gyöngyöspatai ítélet, amely százmilliós nagyságrendű kártérítést adna roma családoknak, a magyar kormány kitart azon á...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.01.19.
Megtagadott ítélet: máig sem kapták meg az évekig szegregált gyerekeknek jogerősen járó kártérítést Gyöngyöspatán
Horváth László, a térség fideszes országgyűlési képviselője Farkas Lilla felvetésére úgy reagált: neki választott képviselőként minden, a körzetéhez tartozó település ügyével...
(Forrás: Népszava)
--
2020.01.19.
A gimnáziumi vezetők azt kérik, 2021 szeptemberéig ne lépjen hatályba az új NAT
Az Élenjáró Gimnáziumok Igazgatói Grémiuma azt kéri a kormánytól, hogy legkorábban 2021 szeptemberében lépjen hatályba az új Nemzeti alaptanterv (Nat).Az MTI-hez péntek este eljuttatott...
(Forrás: Népszava)
--
2020.01.15.
"A szülők értelmesebbek, mint Parragh Lászlóék"
Csökkent a szakképzésben részt vevő gyerekek száma a KSH adatai szerint, bár Palkovics László innovációs miniszter és Parragh László MKIK-elnök korábban trendfordulóról beszélt, arr...
(Forrás: Klubrádió)
--
2020.01.15.
Az MTA szívesen segítene a Nemzeti alaptantervben, de válaszokat nem kaptak
A visszajelzések hiánya ellenére a Magyar Tudományos Akadémia továbbra is kész részt venni az ország jövője szempontjából meghatározó fontosságú Nemzeti alaptanterv (NAT) társadalmi...
(Forrás: index)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Láng Róbert! Ime a szabály
Mt. 123. § (1) A szabadságot esedékességének évében kell kiadni.

(2) A szabadságot, ha a munkaviszony október elsején vagy azt követően kezdődött, a munkáltató az esedékességet követő év március 31-ig adhatja ki.

(3) A szabadságot, ha a munkavállaló oldalán felmerült ok miatt nem lehetett az (1) bekezdésben meghatározottak szerint kiadni, az ok megszűnésétől számított hatvan napon belül ki kell adni.

(4) Az esedékesség évében kell kiadottnak tekinteni a szabadságot, ha igénybevétele az esedékesség évében megkezdődik és a szabadság következő évben kiadott része nem haladja meg az öt munkanapot.

(A választ Nagy Erzsébettől, a PDSZ szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Gyimesi Krisztina! A PDSZ szakértőjétől, Nagy Erzsébettől kaptuk a következő választ:
1. A Kjt. 23/B. § -a adott mint lehetőség:
(1) A teljes munkaidőben foglalkoztatott közalkalmazott írásbeli
kérelmére a munkáltató köteles a kinevezésben heti húszórás
részmunkaidőt kikötni, ha a közalkalmazott a kérelem benyújtásakor az
Mt. 128. §-ában foglalt fizetés nélküli szabadságot vesz igénybe.
(2) A munkáltató a közalkalmazottnak a munkaidő egyenlőtlen
beosztására vonatkozó kérelmét csak abban az esetben tagadhatja meg,
ha az számára lényegesen nagyobb munkaszervezési terhet jelentene. A
munkáltató köteles írásban megindokolni a kérelem megtagadását.
(3) A részmunkaidő kikötése
a) a fizetés nélküli szabadság megszűnését követő naptól,
b) ha a közalkalmazott betegsége vagy a személyét érintő más
elháríthatatlan akadály esetén az akadályoztatás megszűnésétől
számított harminc napon belül ki kell adni rendes szabadságát, a
szabadság leteltét követő naptól hatályos.
A b) pontban foglaltak alkalmazása esetén - a felek eltérő
megállapodása hiányában - a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő első munkanapon meg kell kezdeni.
Eltérő megállapodás esetén a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő harminc napon belül meg kell
kezdeni.
(4) A kérelmet az (1) bekezdés szerinti fizetés nélküli szabadság
igénybevételének megszűnése előtt legalább hatvan nappal kell a
munkáltatóval közölni. A kérelemben a közalkalmazott köteles
tájékoztatni a munkáltatót
a) a fizetés nélküli szabadság igénybevételére jogosító gyermeke
harmadik életéve betöltésének időpontjáról, továbbá
b) ha egyenlőtlen munkaidő-beosztásban kíván dolgozni, a
munkaidő-beosztásra vonatkozó javaslatáról.
(5) A (4) bekezdésben foglaltaktól eltérően a nevelési-oktatási
intézményben pedagógus munkakörben foglalkoztatottak esetében a
kérelmet a fizetés nélküli szabadság tartama alatt, a tanév szorgalmi
időszakának befejezését, illetve az első félév befejezését megelőző
hatvan nappal korábban kell a munkáltatóval közölni.
(6) A (3) bekezdés szerinti időponttól a közalkalmazotti jogviszony
alapján közvetlenül vagy közvetve nyújtott pénzbeli vagy természetbeni
juttatás tekintetében e törvény erejénél fogva az időarányosság elve
alkalmazandó, ha a juttatásra való jogosultság a munkaidő mértékével
összefügg.
(7) Az (1) bekezdés szerinti kérelem alapján kikötött részmunkaidőben
a munkáltató a közalkalmazottat
a) a kérelem szerinti időpontig, de
b) legfeljebb a gyermek négyéves koráig, három vagy több gyermeket
nevelő közalkalmazott esetén a gyermek hatéves koráig
köteles foglalkoztatni. Ezt követően a közalkalmazott munkaidejét a
kérelem benyújtása előtti mérték szerint kell megállapítani.
(8) Az (1)-(7) bekezdés nem alkalmazható a vezetői megbízású
közalkalmazott tekintetében.
Ekkor a kötött munkaidő a részmunkaidő 80%-a lesz, pl. félállás esetén
heti 20 óra, és a neveléssel-oktatással lekötött munkaidő is a
csökkentett munkaidő 55-65 százaléka. (félállásnál heti 11-13 óra). A
szabadság ugyanannyi marad, csak a távolléti díj, ami a szabadság
idejére jár, az időarányos illetmény alapján lesz megállapítva.
Sajnos a köznevelési törvény szerint nincs már külön napközis
munkakör, ezért azt is tanító szakképzettséggel kell ellátni alsó
tagozaton. Maradnak olyan egyéb foglalkozások, amelyek nem
végzettséghez kötöttek: szakkörök, tehetséggondozó, tanórán kívüli
foglalkozás, tanórán kívüli programok szervezése, lebonyolítása.

--
  OFOE

Tisztelt Szodrai Csilla! A szakképzési törvény 127 § 6 szerint annak, aki már alkalmazott, mindenképp ki kell fizetni, aki új, annak megállapodás esetén:
A munkáltatói jogkör gyakorlója a szakképző intézmény alkalmazottjával megállapodhat a szakképző intézményben eltöltött legalább tizenötéves munkaviszony esetére jubileumi jutalom biztosításában. Az Nkt. e törvény hatálybalépését megelőző napon hatályos rendelkezései szerinti szakgimnázium, illetve szakközépiskola alkalmazottja esetében az ilyen megállapodás a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény szerinti feltételekkel kötelező azzal, hogy a jubileumi jutalomra jogosító időszakban a közalkalmazotti jogviszony és a szakképző intézménnyel fennálló munkaviszony időtartamát egybe kell számítani. (A választ Juhász Ágnes adta meg.)

--
  Gyimesi Krisztina

Kedves OFOE!

Gyesen lévő tanár vagyok (8 osztályos gimnáziumban, magyar irodalom és nyelv, egyetemi diplomával, 16 év munkaviszony, 3 gyermekem miatt 9 tanított év). A következő tanévtől mennék vissza tanítani. Jelenleg 2 lehetőségen gondolkodom:
1. a korábbi gimnáziumomba visszavárnak, azonban teljes állást a 3 gyermek miatt nem vállalnék. Amennyiben jól tudjuk, a 3. gyermek 5 éves koráig az iskolának biztosítania kell a "félállást". Ez valóban így van? Illetve ha nem félállásba, hanem "6 órába" szeretnék visszamenni, van-e lehetőségem, vagy csak ha a munkáltató is beleegyezik? Továbbá a "6 órás" állás a pedagógusoknál pontosan mit jelent (kötelező óraszámok, egyéb kötelezettségek, stb.)
2. Egy általános iskolában, ahol csak alsó tagozat van, tanítót keresnek. Mivel kieső helyen, egy faluban van az iskola, évek óta nincs jelentkező. Én ebben a faluban lakom, és a 3 gyermek mellett átmenetileg szívesen dolgoznék ebben az iskolában. Az lenne a kérdésem, hogy van-e olyan munkakör, amit az egyetemi végzettségemmel, tanári diplomámmal betölthetnék az alsó tagozatban (pl. napközis pedagógus, stb.).

Válaszát előre is köszönöm,
Kriszta

--
  Láng Róbert

T. Cím!
Érdeklődni szeretnék, hogy közalkalmazotti munkaviszonnyal a dec.23-tól megkezdett EGYBEFÜGGŐ szabadságból mennyi vihető át a 2020-as naptári évre a 2019-es keretből?
Köszönöm

--
  Szodrai Csilla

Tisztelt OFOE!
Arra a kérdésre szeretnék választ kapni, hogy a 2020 január 1-jétől oktatókká átminősülő és az új szakképzési törvény hatálya alá kerülő, jelenleg még közalkalmazott pedagógusoknak eddig alanyi jogon járó jubileumi jutalma megmarad-e, vagy 2020. január 1-jétől kezdve ez csak egy adható jutalom lesz, ami a munkáltató anyagi helyzetétől függ majd.Hol találom meg ennek a kérdésnek a megbízható jogi szabályozását?
Köszönettel:
Szodrai Csilla

--
  OFOE

Kedves Dóra! Meg kell kérdezni a döntéshozót, hogy mi indokolja a lépést. Ha ez szóban nem működik, írásban kell megtennie, mégpedig hivatalos levélben: választ vár, és ezt indokolja (nem volt előzmény, váratlanul érte, ragaszkodik az indokláshoz stb.) Mindenképpen menjen másolat a fenntartónak. A levélen fel kell tüntetni, hogy kik kaptak másolatot. (Ha szakszervezeti tag, a szakszervezet támogatását is kérheti.) Felvethető a probléma nevelőtestületi értekezleten is, de ragaszkodni kell a jegyzőkönyvhöz. A levelezés online is lebonyolítható, de fontos, hogy legyen mindennek írásos nyoma. A szakmai munkaközösség támogatását van esélye elnyerni? Reméljük, sikerül tisztázni a dolgot, illetve orvosolni a problémát. Üdvözlettel az OFOE szerkesztősége

--
  Hesz Dóra Virág

Köszönöm a gyors választ!
Pedig így történt, gyakorlatilag ezen a héten, hétfőről keddre már megvonták az osztályfőnökségemet (semmi konkrétumról nem tájékoztattak, "jobb, ha nem is tudom", szülői megkeresések voltak). Valakik valamit mondtak...írásban nem kaptam semmit, fegyelmi, természetesen nem volt, hisz nem követtem el semmit. Van ennek a lépésnek v.milyen formai, írásbeli feltétele? Mind szakmailag, mind anyagilag súlyosan érint ez a döntés, amit nem tartok megalapozottnak. Előre is köszönöm a segítséget!
HEsz Dóra Virág

--
  OFOE

Kedves Dóra! Tulajdonképpen furcsa, hogy így történt. Gondolom, az ügynek voltak előzményei, valamivel feltételezhetően indokolták ezt a lépést.
Az iskolavezetőnek jogában áll lecserélni az osztályfőnököt, de nem csak úgy, ötletszerűen az egyik pillanatról a másikra.

--
  Hesz Dóra Virág

T. Cím!

Az iránt érdeklődöm, hogy tanév közben (szóval most, 2019. nov.végén)megvonható-e az ofő pótlék egy más kolléga kinevezésével egyik napról a másikra...

Várom szíves válaszukat:
Hesz Dóra Virág

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2020) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek