OFOE a Facebook-on
Nyomtatóbarát változat Link küldése
2011. október 24.
» Hozzászólások (7)

A köznevelési törvény elfogadása ellen tiltakozó csoportok a Facebookon

Október 12-én a kormány honlapján megjelent a köznevelésről szóló törvény tervezete, amelyre az oktatási államtitkárság október 25-ig várt véleményt.

Az október 12-én nyilvánosságra hozott törvény tervezetét október 25-ig lehetett hivatalosan véleményezni. A kormányportálon olvasható: „Véleménynyilvánítás előtt felhívjuk szíves figyelmét, hogy az Ön adatainak (e-mail-címe, neve, beküldött véleménye) kezeléséhez történő hozzájárulását – véleményének elküldésével egyidőben – megadottnak tekintjük, ezért a 301/2010. (XII..23.) Kormányrendelet alapján elkészített összefoglalóban feltüntethetjük nevét a véleményezők listáján. Tájékoztatjuk, hogy a 2010. évi CXXXI. törvény 9. § (2) bekezdése alapján a névtelenül beérkezett véleményeket azok figyelembevétele nélkül törölni kell.”

Az elmúlt héten több civil szerveződés is létrejött, olyan nyílt csoportok, amelyek tiltakoznak a törvény elfogadása ellen. Ezek között a hétvégén megindult a kommunikáció, és prognosztizálható egy érdemi együttműködés.

Minderről tájékozódni a következő webhelyeken lehet:

Equity - Méltányos Közoktatásért Egyesület

Szülők a közoktatásért

Tiltakozás a közoktatási törvénytervezet visszásságai ellen

Tiltakozunk a köznevelési törvény elfogadása ellen

Tiltakozunk a közoktatás eszetlen átalakítása ellen

SZJ

--

 » Kommentálom
 Kommentálom «
Várjon...

A hozzászólások megengedett tartalmával kapcsolatban lásd kommentelési irányelveinket.

Hozzászólások

achs | 2011. október 28.

"a pedagógusoknak a szerepét erősítő szabályok"

Ehhez annyit: az idén országosan hat fizikatanár végzett. Ha mondjuk csak a fele megy külföldre, a maradék három a megerősített szerepével nyilván Neumann Jánosok, Szilárd Leók, Wigner Jenők sorát képezi majd ki.
zoldbeka | 2011. október 27. | leinerk[kukac]freemail[pont]hu
A legfrissebb hír a tervezet mellékletéből:
- oktatásból tervezett kivonás 83 milliárd
- 663 iskola tervezett bezárása
- 8 ezer pedagógus elbocsátása
no comment
zoldbeka | 2011. október 27. | leinerk[kukac]freemail[pont]hu
Kedves Pedagógus!
Mivel magam is egyetértek a tiltakozó megnyilvánulásokkal, ezért talán joggal szólok hozzá:
A valódi integráció ( és a minőségi oktatás-nevelés) elképzelhetetlen források nélkül, márpedig forráskivonás fog történni és nem fordítva.
A szakma képviselője én vagyok és a gyerekek között dolgozó társaim - úgy 100 ezren. Köszönöm szépen, ne a szerepemet akarják erősíteni, tisztában vagyok vele - ellentétben az okt.politikával és a társadalom egy részével, hogy ebben a folyamatban én/mi vagyok/vagyunk a döntőek.
Az osztályfőnöki pótlék nem érdekel(ne) , ha lenne normális fizetésem - ígéretekkel meg tele a padlás... Kérem, tanulmányozza át alaposan a (már sajnos elfogadott) tervezetet, olvasson a sorok között. A jelenlegi szabályozás sem jó, de legalább a kezemen nincs bilincs, ha a lábamon hordom is...
Mindenesetre tegnap megnyugtatott H.Rózsa, hogy nem fogok 40 óránál többet dolgozni...
egy pedagógus
pedagógus | 2011. október 27.
Tisztelt Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete!
Tényleg a normakövetés megerősítése, a valódi integráció, a szakma képviselőinek, a pedagógusoknak a szerepét erősítő szabályok és nem utolsó sorban az iosztályfőnöki pótlék növelése ellen is szervezett tiltakozásokat kell publikálniuk és reklámozniuk? Önök szerint a jelenlegi szabályozás a jó, tényleg?
A szerk | 2011. október 27.
„Hamis állításoktól hemzseg a budaörsi igazgató levele” - Gloviczki Zoltán helyettes oktatási államtitkár válasza a Kormányportálon olvasható.
A szerk | 2011. október 26.
A diákoldal véleménye a nemzeti köznevelésről szóló törvény tervezetéhez megtalálható a diakjogiszektor.hu honlapon.
Juli | 2011. október 25.
Hét szakmai civil szervezet adta ki ma a következő, a köznevelési törvény ellen tiltakozó nyilatkozatot:


Alulírottak a közoktatás területén működő szakmai szervezetek képviselői felkérik a kormányt, hogy a 2011. október 11-én közzétett köznevelési törvény tervezetét vonja vissza!

A törvényi szabályozással kapcsolatos korrekció szükségességét nem vitatva, véleményünk szerint a többször módosított 1993. LXXIX. törvény (közoktatási törvény) alapvetően megfelel a közoktatás szabályozásával kapcsolatos követelményeknek, és nem látjuk indokát a radikális megváltoztatásának. A köznevelésről szóló törvénytervezet sok és súlyos problémát okozhat a magyar iskolaügynek, s mind céljait, mind eszközeit tekintve ellentmondásosnak, zavarosnak, átgondolatlannak alkotmányellenesnek ítéljük.

Alulírott szakmai szervezetek képviselői vállaljuk a törvényjavaslattal kapcsolatos további tárgyalásokon való részvételt, s konstruktív javaslatokkal törekszünk annak javítására.

Amennyiben kormány nem vonja vissza a törvénytervezetet, tisztelettel kérjük, az Országgyűlés képviselőit, hogy ne támogassák a tervezetnek jelen formájában való törvényerőre emelkedését

Budapest, 2011. október 25.

Magyar Szakképzési Társaság
Magyar Pedagógiai Társaság
Magyartanárok Egyesülete
Történelemtanárok Egylete
ESHA Hungary
A Magyar Művészetoktatásért Országos Szakmai Szervezet
Alapítványi és Magániskolák Egyesülete
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.04.25.
Államosítanák a Dr. Ámbédkar Gimnáziumot
Kérdés, hogy a kormány képes-e szakmailag irányítani egy ennyire speciális intézményt, ahol a pedagógiai módszerek is teljesen eltérők az egyen köntösbe öltöztetett állami intézmények...
(Forrás: 168 óra)
--
2019.04.25.
Három percet kértek Orbántól: a budaörsi pedagógusok kiállnak magukért
A budaörsi pedagógusok emlékeztettek arra is, hogy mára ott tartunk, hogy az ország összes pedagógiai szakmai szervezete, a szakszervezetek, de a kormányt döntései meghozatalában segítő c...
(Forrás: mérce)
--
2019.04.25.
Jogos a diákkövetelés: minőségi oktatás nélkül nem elvárható a nyelvvizsga
A minisztérium intézkedése súlyos támadás az esélyegyenlőség ellen. Rengeteg olyan diák szorul ezzel ki a felsőoktatásból, akiknél a szülőknek nincs anyagi lehetőségük a gyenge iskolai...
(Forrás: Szülői Hang)
--
2019.04.25.
Az Emmi mentette meg a bezárástól a sajókazai Dr. Ámbédkar Gimnáziumot
„A napokban megjelent álhírekkel szemben” az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) mentette meg az azonnali bezárástól az egyébként nem állami fenntartású, buddhista közösség által...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.04.25.
Egyre alacsonyabb a fiatal tanárok aránya az általános iskolákban
Égetően hiányzik a fiatal korosztály az oktatásból. 2017-re 13 százalékra csökkent a 35 év alattiak aránya az általános iskolai tanárok között a 2011-es 16 százalékról, az 55 év feletti...
(Forrás: Pénzcentrum)
--
2019.04.19.
„Kiemelkedő” csaló iskolák. Nahalka István írásas
Felmerülnek jogi és oktatásigazgatási kérdések is. Nem vagyok jogász, nem tudom megmondani, hogy a kompetenciamérések során történő csalás jogi értelemben minek minősül. Ha van ilyen...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.04.18.
Odaszúrt az MTA Palkovicséknak egy méretest
Az ITM eddig nem árulta el, hogy javítaná a magyar innovációs teljesítményt, sőt a kormány adós egy részletes tanulmánnyal, de addig is az MTA összeálított egyet, az Eötvös 2020+ anyagot...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.04.17.
Ötéves technikumok lesznek a szakgimnáziumokból
2020 szeptemberétől a mostani szakgimnáziumok ötéves technikummá, a szakközépiskolák pedig hároméves szakképző iskolákká alakulnak – jelentette be Pölöskei Gáborné, az Innováció...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.04.15.
Megreformálnák a tanári pályaalkalmasságit
Jelenlegi formájában nem tölti be valódi szerepét a pedagógusok pálya­alkalmassági vizsgálata az érintett oktatók és hallgatók szerint. A felvételi részét képező vizsgálat jórészt...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
  Emese

Tisztelt Szerkesztők!
Segítségüket szeretném kérni néhány információval kapcsolatban.
Magyar-német-könyvtár szakos egyetemi végzettséggel rendelkező pedagógus vagyok, azonban 2007. és 2019. között nem végig dolgoztam pedagógusként, viszont most lehetőségem van ismét tanárként tevékenykedni.
2007. dec. 13-tól egy iskolában könyvtárosként dolgoztam heti 30 órában. 2008. szept. 1-től ugyanebben az iskolában könyvtárostanárként tevékenykedtem heti 40 órában 2013. márc. 17-ig. Ebben az időszakban (2007. dec. 13. és 2013. márc. 17. között tanítottam is magyar nyelv és irodalmat. Ez a szerződésemben nem jelent meg, bérkiegészítésként kaptam meg az óráim díját.)
2013. márc. 18-tól egy kulturális központban, közalkalmazotti jogviszonyban dolgozom könyvtárosként (2016. július 31-ig), illetve gyűjteménykezelőként (2016. aug. 1-től a mai napig). Jelenleg a közalkalmazotti bértáblán H 5-ös besorolással rendelkezem.
Kérdésem a pedagógus előmeneteli rendszerrel kapcsolatban az lenne, hogy a fenti háttérrel, mire számíthatok (ped. II. besorolás pl.), hova kerülök besorolva a pedagógus bértáblát tekintve, mire figyeljek szerződéskötéskor?
Válaszukat előre is köszönöm! Üdvözlettel: Adoryán Emese

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek