OFOE a Facebook-on
Címkék

könyv

A 90. Ünnepi Könyvhétre jelent meg Gyarmathy Éva Pszichomeditáció című kötete a Móra Kiadó gondozásában. Ez a könyv meditációs alapanyag – vallja a szerző – építőköveket kínál, amiből mindenki maga alkotja meg a fejlődését. Nem hagyományos tankönyv, inkább olvasókönyv, amely akár egyéni, akár csoportos önfejlesztésre és képzésre is használható szakmai anyag.

Címkék:
     
Éva és Édua dedikál a Könyvhéten, Facebook esemény

Mészöly Ágnes regényének főszereplője, Győri Dani, tizenhat éves, kettesben él az anyjával, az apját nem is ismeri, közepes tanuló egy közepes gimnáziumban, rajong a Barcelonáért, gitározik és mozgássérült, vagy ahogy ő hívja magát: nyomi. Egy rosszul sikerült iskolai program és egy hatalmas otthoni veszekedés után őrült ötlete támad: elemeli anyja hitelkártyáját, vásárol magának egy repülőjegyet, és péntek reggel az iskola helyett Münchenbe indul. Elsősorban azért, hogy az időközben őt interneten megtaláló apjával találkozzon. Ez elől a találkozás elől azonban "elfut", és elindul egy road-regény (Vinczellér Ágnes).

Interjú a könyv szerzőjével a HVG-ben Interjú a könyv szerzőjével az Indexen

A kötet egy olyan ifjúságkutatás adatainak autonóm értelmezését tartalmazza, amely rendes körülmények között 2016-ban került felvételre és került volna közzétételre. A kötetbeli 13 fejezet végigveszi a demográfiai szerkezet, származó család, a családalapítás-gyerekvállalás, a társadalmi rétegződés, az oktatási és munkaerőpiaci státusz és életút aspektusait. (Nagy Ádám).

Címkék:
       

"Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?" "Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?" Ezeket a mondatokat ebben az évben hallottam a tanáriban, de valószínűleg Magyarország sok-sok tanárijában, üzletében, utcáján, továbbképzésén elhangzottak hasonlóan sarkos, megfellebbezhetetlen állítások. Ezért is gondolom, hogy L. Ritók Nóra könyvét kötelező lenne elolvasni mindenkinek (Achs Károly).

L. Ritók Nóra: Esélyegyenlőségi napló (1-62.)

Ez a könyvecske azzal a szándékkal készült el, hogy gyerekeinket közelebb vigye a természet csodáihoz azáltal, hogy megismerteti ezeket játékokon, kézműves foglalkozásokon, tudományos tényeken keresztül. Ugyanakkor felhívja a figyelmet korunk és jövőnk problémáira a környezet- és természetvédelem területén. Teszi mindezt játékos formában, melyhez az észak-amerikai indiánok élete ad keretet (Leiner Károly).

Arno Stern és André Stern könyvének magyarországi megjelenése alkalmából május 28-án 11 és 18 óra között egész napos, előadással és beszélgetéssel egybekötött könyvbemutatót szervez a Gyermekkor Ökológiája. Helyszín: Bijó Rendezvényközpont,1135 Budapest, Róbert Károly krt. 96-100.

André Stern: Én sosem jártam iskolába - interjú Gyermekkor Ökológiája honlapja Facebook esemény Rémán Izabella: A bizalom iskolái

Nincs második generáció, csak nemzedékek sora…és a kötelesség: "beszéld el fiadnak" – dedikálta nekem első könyvét Anna. Ő teljesítette kötelességét. Mi - a hallgatói, olvasói - egy életre elvisszük, "továbbérezzük" Anna igaz történeteit, tiszta meséit (Gáspár Sarolta).

Címkék:
     
Folytatódik az OFOE könyvsorozata Leiner Károly: Az én gyerekeim

A közeljövőben megjelenik a második OFOE könyv: Szabó Anna Míg roppan egy utolsót című kötete. A gyógypedagógus szerző számos írása megjelent korábban az OFOE honlapon is. Számítunk arra, hogy az olvasókat ugyanúgy magával ragadják majd ezek a szépirodalmi értékű szövegek, mint bennünket. Ezúttal Lázár Júlia rövid ismertetőjével hívjuk fel a figyelmet a könyvre (SzJ).

Címkék:
         
OFOE könyvek Leiner Károly: Az én gyerekeim

A portréfilm harmadik része egy egyedülálló pedagógiai kísérletről szól. Egyetlen "dicsekvés": a program tizenhét éve alatt majd tízezer gyerek, fiatal felnőtt, felnőtt, értelmi fogyatékkal élő és ép ember fordult meg a Zöld Béka Baráti Körben, ahogy elnevezte magát a csapat. Közülük nagyjából 1200 fogyatékkal élő. Ők, egy kivétellel, mindannyian elvégezték iskoláikat, megszerezték szakmáikat – ez példa nélküli Magyarországon (Leiner Károly).

A Tempus a korai iskolaelhagyás témájáról indít műhelysorozatot pedagógusok, szülők, iskola- és munkaközösség-vezetők, valamint minden olyantársterületi szakember számára, akiknek szerepe lehet az iskolai lemorzsoládós csökkentésében. Az első találkozón Leiner Károly Az én gyerekeim című könyvének bemutatására, valamint az ebben olvasható esettanulmányok közös feldolgozására kerül sor. Időpont: március 31.

Alma a fán – A tanulás jövője 1-8. Alma a fán – Iskolavezetők a méltányos oktatásért 1-7+zárszó Leiner Károly: Az én gyerekeim

A könyv remek gyakorlatgyűjtemény lehet a már tapasztalt trénerek számára, ugyanis a sok ismert gyakorlatot új perspektívákból képes megvilágítani, és rengeteg új játékkal, a szerzők által kitalált, illetve továbbfejlesztett gyakorlattal bővítheti a szakemberek eszköztárát. (Peer Krisztina recenziója)

Címkék:
       
A csapatépítés nagykönyve Z-Press Kiadó

A pályázat célja a magyar oktatási intézmények könyvtárainak ellátása a magyar nyelv új, korszerű szótáraival. Egy reprezentatív felmérés eredménye azt mutatja, hogy a hazai iskolai könyvtárak túlnyomó részében sajnálatos módon csak több évtizedes, elavult magyar szótárak találhatók. A TINTA Könyvkiadó pályázatot ír ki iskolai könyvtárak bővítésére, könyv- és szótárállományuk gyarapítására 50%-os kedvezményes áron.

Címkék:
   

Még 2013-ben jelent meg Anoni Mara: Bűn vagy bűnhődés. Vallomás egy traumáról és a terápiáról (és a kivezető útról) című könyve, ami a megjelenés évében nem keltett túl nagy feltűnést. A botrányt kavaró Sipos Pál ügy után azonban különös reflektorfénybe került a gyerekek elleni abúzus témaköre, és ráirányította figyelmet a könyvre, és a szerző által létrehozott Beszélj róla! nevű honlapra is. (Szekszárdi Júlia)

Címkék:
         
Beszélj róla! A gyermekbántalmazás megelőzése a gyerekek táboroztatásakor

Az őszi értesítő három részből áll: 1. a számszerű eredmények tantárgyanként, 2. tanítói megjegyzés, 3. konkrét javaslatok a tanulás fejlesztésére. Nem puszta osztályzatok sorakoznak a papíron: az elért eredmény pontszámmal viszonyítható a teljeshez. A maximum általában 20 pont (mint a francia iskolában), matematikából 100. Dani ebben a legjobb, 83 pontja van, kicsit szomorkodott is, mert érzése szerint jobban teljesített. Magatartásból 20/20, hibátlan. Vallási ismeretekből a felénél valamivel jobb, hollandból közepes. Az végképp öröm volt számára, hogy mondatokat olvasott és mondott holland nyelven, amiből egy mukkot sem értettem. (Sz. Tóth Gyula)

Az "Oktatásinformatikai módszerek" című kötet az ELTE PPK ITOK keretében dolgozó oktatók és kutatók tanulmányaiból épül fel. A "Digitális de_generáció" részben a "Digitális nemzedék" , illetve a "Digitális pedagógus" konferenciasorozat keretében elhangzott előadások anyagát, részben más, e témához kapcsolódó írásokat tartalmaz.

Digitális de_generáció 2. Taní-tani online: digitalis_de_generacio 2.0 Csodás kevercs ELTE PPK Információs Társadalom Oktató- és Kutatócsoport

A Budapest FiImnél is elkezdődött a tanév, tovább bővítettük Suli-Mozi programunkat. A sikeres TABU sorozat szeptember 26-án folytatódik a Precious – A boldogság ára c. filmmel.A film megtekintése után Dóka Péter tart beszélgetést a diákokkal. (Erdős Emese)

Címkék:
       
TABU TÉMÁKRÓL NYÍLTAN filmen és könyvben – rendhagyó osztályfőnöki órák a Puskin Moziban

Minden könyv-és képregénykedvelőt várunk december 13. és 16. között az adventi időszak egyetlen, nagyszabású tematikus rendezvényén - a karácsonyi KönyvFiesztán. A négynapos eseményen kicsiknek és nagyoknak, változatos programok keretében, ötven hazai könyvkiadó mutatja be újdonságait, sztárszerzőit. A KönyvFiesztához kapcsolódó, hagyományos képregényes találkozó - a Hungarocomix - résztvevői ezúttal is szemgyönyörködtető meglepetésekkel készülnek. A karácsonyi ajándékozást is megkönnyítő rendezvény valamennyi programja ingyenes.

Címkék:
       

Régen nem volt már ilyen időszerű a tanulás szabadságáról beszélni, gondolkodni mint mostanában, amikor a pedagógus szakmai szabadsága zsugorodik, és az oktatáspolitika központosítási törekvései szűkíteni próbálják – többek között – a gyermekközpontúságot hangsúlyozó alternatív pedagógiák mozgásterét. Ezért is ajánljuk figyelmükbe Klein Sándor és Soponyai Nóra kötetét, amely az alternatív pedagógia hazai gyakorlatáról fest széles körképet.

Klein Sándor: Az iskola felel Mestertanár Videoportál

A HunDidac kiállításon ezúttal egyesületünk is megjelenik. A Dinasztia Tankönyvkiadó által kiadott könyvei engedményesen kaphatók. Ezeken kívül felhívjuk a figyelmet az Underground Kiadó pedagógiai témájú köteteire, valamint a Fordulópont című folyóirat legfrissebb számaira is.

Címkék:
       
A Dinasztia Kiadó rendkívüli akciója olvasóinknak Neveletlenek? – Gáspár Sarolta beszélgetései gyerekekkel és felnőttekkel Új nevelési kézikönyv osztályfőnököknek Alkotva tanulunk (Tevékenység-központú foglalkozások 11-12 éveseknek) Könyvbemutató a hullámzó Dunán Tehetséggondozás a digitális korban Fenyő D. György: Hogyan olvasnak a mai fiatalok?

A pályázat célja a magyarországi oktatási intézményekben tanuló és kimagasló eredményt elért tanulók év végi könyvjutalmazása magas színvonalú, az alap- és középfokú oktatásban és az önképzésben is jól használható könyvekkel, szótárakkal.

Címkék:
   
Tinta Könyvkiadó

Az Undergroundkiadó novellaíró pályázatára beérkezett legjobb írások két antológiájának könyvbemutatója 2010. november 18-án, 14.00-kor a középiskolások számára, és 17.00-kor a főiskolások és egyetemisták számára

Címkék:
   

No kiadóm még nem volt. Egy darabig üldögéltem egy szép tavaszi napon és gondolkodtam, hogy miért nincs nekem. Hát ha egyszer van egy halom kézirat, amit ki kéne adni, akkor épp itt az ideje kiadót csinálni. Kicsit telefonáltam erre-arra, és úgy tűnt, hogy nem is túl bonyolult dolog. (Hanczár Gergely)

Címkék:
   
Underground Kiadó

A könyvhétre megjelenik a Dinasztia Kiadó gondozásában az OFOE új nevelési kézikönyve Történetek, módszerek címmel. A kötetet a Mindennapi Pszichológia Könyvheti Pszichofesztiváljának keretében mutatjuk be június 6-án 15.45 órai kezdettel a Ráday Könyvesházban. Szeretettel várjuk valamennyi kedves Kollégánkat a bemutatóhoz kapcsolódó pódiumbeszélgetésen, ahol a nevelés aktuális kérdéseiről esik majd szó.

Címkék:
     

Június 4-től 6-ig kerül sor a Mindennapi Pszichológia által szervezett Könyvheti Pszichofesztiválra a Ráday Könyvesházban. Minden kedves Látogatónkat szeretettel várják, illetve várjuk részben azért, mert nagyon érdekes program ígérkezik, részben azért, mert a fesztivál keretében kerül sor az egyesület 10 éves születésnapjára elkészült ünnepi kötetünk bemutatójára is.

Címkék:
     
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.12.12.
L. Ritók Bóra: Szegénység, 2019 decemberében
A hátrányos helyzet meghatározása jogszabály alapján történik…de a terepről tudjuk, ez gyakran nem tükröz valós képet. Ilyenkor, mikor a gyerekek hátrányos helyzetű igazolása az alap...
(Forrás: hvg/Nyomor széle blog)
--
2019.12.12.
L. Ritók Nóra: Ez a rendszer elengedte az oktatást
Aki elmegy egy szegregátumba, és bemegy egy komfort nélküli házba, ahol családok, gyerekek élnek, átjárja az az érzés, hogy szinte esélytelen innen kitörni. L. Ritók Nóra folyamatosan é...
(Forrás: Klubrádió)
--
2019.12.12.
„A szülők veszik el saját gyerekük életét, aztán csodálkoznak, ha megszúrja a tanárt, vagy kiugrik az ablakon”
A döbbeneten túllépve, a konkrét esetektől eltekintve vizsgáljuk meg a kontextust, azaz a magyar oktatási rendszert, ahol ezek a tragédiák megtörténtek. De még mielőtt erre rátérnénk,...
(Forrás: Szeretlek, Magyarország)
--
2019.12.12.
Amit csinálunk, az nem oktatás, hanem intézményesített gyerekkínzás
És olyan is volt, hogy amikor a kollégák (amúgy a házirenddel ellentétesen…) már két témazárót is írattak a diákjaimmal az adott tanítási napon, az egész csoportom annyira kimerült...
(Forrás: Független Diákparlament)
--
2019.12.12.
A gyerekek minden reggel kirázzák az iskolatáskát, ha a poloska nem is, de a csótány legalább kiesik
Két, nagy létszámú családok átmeneti otthonában élő édesanya számolt be arról, hogy a gyerekeikkel a csótányok között alszanak, miközben ágyi poloskák csípik őket. Nem arról van...
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.12.12.
Jobb lesz a szakképzés, emelkedik a szakképzésben oktatók bére
A gazdaságvédelmi intézkedések részeként és a fiatalok foglalkoztatásának további bővítése érdekében újabb előrelépés történt a szakképzés megerősítéséért: az Országgyűlé...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.12.12.
Halácsy Péter: a gyerekeknek meg kell tanulni bánni a szabadsággal
A Budapest School Általános Iskola és Gimnázium kerettantervét az EMMI idén áprilisban fogadta el. A Budapest School célja a kezdeményezéssel az volt, hogy az általuk használt saját, szem...
(Forrás: index)
--
2019.12.11.
Vendégünk: Setényi János, oktatáskutató
Kína nemrég még a világ összeszerelő és fröccsöntő üzemének számított, de ma már sokkal inkább a kreativitásra gyúrnak, és a friss PISA-felméréseken éppen kenterbe verték a vilá...
(Forrás: index)
--
2019.12.11.
Pokorni: Az általános iskoláink kudarcosak
Az egykori oktatási miniszter szerint bőven lenne mit tenni a kistelepülési, kis létszámú iskolákért, amelyek nem feltétlenül kerültek jobb helyzetbe az állami kézbe vétel óta, sőt. A...
(Forrás: index)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Dóra! Meg kell kérdezni a döntéshozót, hogy mi indokolja a lépést. Ha ez szóban nem működik, írásban kell megtennie, mégpedig hivatalos levélben: választ vár, és ezt indokolja (nem volt előzmény, váratlanul érte, ragaszkodik az indokláshoz stb.) Mindenképpen menjen másolat a fenntartónak. A levélen fel kell tüntetni, hogy kik kaptak másolatot. (Ha szakszervezeti tag, a szakszervezet támogatását is kérheti.) Felvethető a probléma nevelőtestületi értekezleten is, de ragaszkodni kell a jegyzőkönyvhöz. A levelezés online is lebonyolítható, de fontos, hogy legyen mindennek írásos nyoma. A szakmai munkaközösség támogatását van esélye elnyerni? Reméljük, sikerül tisztázni a dolgot, illetve orvosolni a problémát. Üdvözlettel az OFOE szerkesztősége

--
  Hesz Dóra Virág

Köszönöm a gyors választ!
Pedig így történt, gyakorlatilag ezen a héten, hétfőről keddre már megvonták az osztályfőnökségemet (semmi konkrétumról nem tájékoztattak, "jobb, ha nem is tudom", szülői megkeresések voltak). Valakik valamit mondtak...írásban nem kaptam semmit, fegyelmi, természetesen nem volt, hisz nem követtem el semmit. Van ennek a lépésnek v.milyen formai, írásbeli feltétele? Mind szakmailag, mind anyagilag súlyosan érint ez a döntés, amit nem tartok megalapozottnak. Előre is köszönöm a segítséget!
HEsz Dóra Virág

--
  OFOE

Kedves Dóra! Tulajdonképpen furcsa, hogy így történt. Gondolom, az ügynek voltak előzményei, valamivel feltételezhetően indokolták ezt a lépést.
Az iskolavezetőnek jogában áll lecserélni az osztályfőnököt, de nem csak úgy, ötletszerűen az egyik pillanatról a másikra.

--
  Hesz Dóra Virág

T. Cím!

Az iránt érdeklődöm, hogy tanév közben (szóval most, 2019. nov.végén)megvonható-e az ofő pótlék egy más kolléga kinevezésével egyik napról a másikra...

Várom szíves válaszukat:
Hesz Dóra Virág

--
  OFOE

Kedves Zoltán!
A munkaszerződéssel foglalkoztatottakra is a pedagógus-előmeneteli
rendszer vonatkozik, a hozzá tartozó illetményrendszerrel, és a
szabadság. valamint pótszabadság is azonos, a távolléti díj számítása
az Nkt. alapján történik, a túlmunka díjazása, beleértve a
pihenőnapokon végzett munkát, mindenki esetében az Mt .és a
326/2013-as rendelet alapján történik, ahogy az eseti helyettesítésre
vonatkozó előírások is azonosak. Nem jár jubileumi jutalom, és a
végkielégítés is csak az Mt. alapján, ahogy távozáskor nincs
felmentési idő, hanem jóval rövidebb felmondási idő van. A nők negyven
év jogosultsági idő alapján nem kérhetik a felmentésüket, hanem közös
megegyezéssel vagy felmondással mehetnek el. A munkaviszony sokkal
könnyebb felmondással megszüntetni, mint felmentéssel, mert csak annyi
a kritérium, hogy az indok legyen valós és okszerű. Ha valakit
felmondással el akarnak küldeni, az Mt. hatálya alá tartozó munkáltató
esetében nem kötelező az előzetes állásfelajánlás. Küldök egy
összehasonlító táblázatot

((A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk. Az ígért táblázatot a mail címre küldtük el).

--
  Tóth Zoltán

Üdvözlöm!
Szeretnék választ kapni az alábbi kérdésemre.
Alapítványnál, pedagógus munkakörben foglalkoztatott munkavállalóra a munatörvénykönyve vonatkozik. Minden kérdésben? Melyekben nem?
Különösen a heti munkaidő, az éves szabadság és a túlmunka díjazása (szombat, vasárnap) érdekelne.
Várom válaszát,
üdvözlettel: Zoltán

--
  ofoe

Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)

--
  ofoe

Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)

--
  Mohácsi Katalin

Tisztelt OFOE!

Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.

Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin

--
  Sasváriné Rita

Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek