OFOE a Facebook-on
Címkék

kommunikáció

A fővárosi Magyar Színház által ajánlott projekt célja közelebb hozni a diákokhoz a fogyatékosság, a tolerancia, az elfogadás problémáját. A diákok egy, korban hozzájuk közel álló fiatallal találkozhatnak, aki pontosan olyan, mint ők: érik örömök és csalódások, tanul, bulizik, és közben igyekszik megvalósítani saját álmait. Történetesen vak. De ezzel épp úgy együtt lehet élni, mint bármilyen más problémával. A programot a színháznál lehet megrendelni.

És ön el tudja képzelni, milyen lehet vakként végigmenni a Király utcán?

A hazugság az egyik legbiztosabb módja a befolyásolásnak, hiszen félrevezető, hamis információkat ad, és így alternatív valóságot teremt, amelyben ő az úr. Sok manipulátor akkor is hazudik, ha látszólag nincsen belőle semmi haszna. Csupán azért hazudik, hogy az irányítást a kezében tarthassa, alattomban befolyást gyakorolhasson (Gyarmathy Éva).

Tavaly októberben már hallhattuk dr. Hirsch Anikó előadását erről a témáról. A nagy érdeklődésre való tekintettel felkértük, hogy foglalja össze újra, és egészítse ki a már elhangzottakat A Dyslexiás Gyermekekért Egyesület szeretettel várja az érdeklődőket március 30-án 18 órakor a Villányi úti Konferenciaközpontba.

Az egyesület honlapja Az egyesület Facebook oldala Hogyan beszéljünk problémás gyerekekkel?

Az Értsünk szót létrehozói, dr. Skita Erika és Turáni Szabolcs az elmúlt években több, mint 500 szülővel és 250 pedagógussal találkoztak előadások, tanfolyamok során, határon innen és túl. Mindeközben kiemelkedően sok kérdést kaptak a büntetéssel kapcsolatban, és a tanfolyamaik résztvevői is általában ezzel a területtel boldogultak nehezebben, ezért az elmúlt évek tapasztalatai alapján konferenciát szerveztek.

A Dyslexiás Gyermekekért Egyesület szeretettel vár minden érdeklődőt következő programjára, ahol Dr. Hirsch Anikó, gyermekpszichiáter tart előadást. Időpont: október 21., helyszín: Villányi úti konferenciaközpont.

Az egyesület honlapja Az egyesület Facebook oldala

Hogyan értelmezhető a digitális írás- és olvasástudás vagy a digitális analfabetizmus a digitális bennszülöttek korában? A digitális bennszülött nem programozó, de készségszinten használja az internetet, a technikai eszközöket, érti működésük logikáját, hiszen születése óta rendszeresen találkozik velük. Az infokommunikációs technológiák eszközszinten fontosak a számára, s nem tartalmi vonatkozásokban, ezért a legegyszerűbb eljárásokat s a céljainak leginkább megfelelő applikációkat választja. (Horkai Anita)

Horkai Anita tanulmánya Műveltség és tudásépítés a digitális korban Screenager

A Dinasztia Tankönyvkiadó szeretettel várja az érdeklődő pedagógusokat 30 kreditpontot érő akkreditált tanfolyamára, ahol a résztvevők segítséget kapnak ahhoz, hogy miként kezelhetik hatékonyan a diákjaikkal, kollégáikkal, illetve a szülőkkel kialakult konfliktusokat. (Időpont: 2015. május 8-9.)

Az Iskolakultúra 2015/1. számában olvasható Lannert Judit és Szekszárdi Júlia Miért nem érti egymást szülő és pedagógus? című tanulmánya Az írás a 2013 nyarán végzett online kutatás eredményeit foglalja össze. Honlapunkon a vizsgálat adataiból levont főbb következtetéseket tesszük közzé azzal a nem titkolt szándékkal, hogy ezzel kedvet csinálunk a teljes tanulmány elolvasásához.

Értjük egymást? - Konferencia a szülők és pedagógusok közötti párbeszédről Pedagógus kérdőív Mit old meg az egymásra mutogatás? Miért nem értjük egymást? 1. rész Miért nem értjük egymást? 2. rész Miért nem értjük egymást? 3. rész

Az idegeink kezelése amúgy folyamatos. Nem csak a karácsonyi ünnepéllyel kapcsolatban vannak problémák. Angyalkák karácsonya projekt finoman fogalmazva is inog. Annak idején megírtuk a levélkéket, átadtuk. Napokkal később szóltak, hogy nem jó, mert nem rajzoltak(!!!) egy csomóan. Írjuk meg újra, de rajzoljanak is! Na, nem! Azt tuti, hogy nem! Az eredeti levelek egyszeriek és megismételhetetlenek. Annyira emberi, annyira spontán és őszinte, helyenként megható, hogy ezt nem vállalom be... (DZS)

Nem tudom, sokszor mi a nehezebb. Partnerré tenni a szegregátumban élő szülőket, vagy a belefáradt, fásult, eszköztelen pedagógusokat. Most úgy tűnik, a szülőkkel sikeresebbek vagyunk. Mert ők most jobban szerepeltek. Képesek voltak jól kérdezni. Megfelelő hangnemben, a problémára fókuszálva. (L. Ritók Nóra)

Túlzás nélkül állíthatjuk, hogy a társadalomra jellemző általános bizonytalanság a szülők és pedagógusok, a család és az iskola között is jelentkezik, sőt a feszültség az utóbbi időben folyamatosan növekszik. Ez indokolja hogy a Kölöknet című szülőknek szóló portál és az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete egyre többet foglalkozott/foglalkozik az iskola és a család közötti kapcsolat, a pedagógusok és a szülők közötti kommunikáció kérdéskörével.

Digitális pedagógus Virtuális szülői értekezlet 7 - A pedagógus, ha szülő Értjük egymást? - Konferencia a szülők és pedagógusok közötti párbeszédről Miért nem értjük egymást?

A Kölöknet és az OFOE szülő-pedagógus témában folytatott online vizsgálatainak tanulságait taglaló cikksorozatunk harmadik részében a tipikus iskolai problémák előfordulásáról és azok várható kezeléséről írunk. A kutatás eredményei is bizonyítják, hogy a felnőttek többnyire nem találnak megnyugtató megoldást jellegzetes iskolai problémahelyzetekre, ezért is lenne égető szükség a szülők és pedagógusok közötti kommunikáció minőségének javítására. (Lannert Judit és Szekszárdi Júlia)

A cikk a Kölökneten

Kedves Kollégák! Felhívom a figyelmeteket egy izgalmas lehetőségre, amely több módon segítheti az osztályotokkal kapcsolatos pedagógiai munkát. A ClassBox olyan zárt zártkörű és könnyen kezelhető közösségi portál, amely biztonságos környezetben ad lehetőséget arra, hogy a gyerekeket felkészítsétek a közösségi média használatára. Érdemes megismerkedni a www.classbox.me weboldallal, kipróbálni ezt a saját osztályotokban. Használatát főként az alsó tagozatos tanítóknak és az ötödik és (esetleg a hatodik) évfolyamok osztályfőnökeinek ajánljuk. (Szekszárdi Júlia)

Nagy öröm számomra, hogy egy olyan konferenciát nyithatok meg, amely az iskola és a szülők közötti együttműködés helyzetéről, lehetőségeiről formáiról szól. Különösen örülök annak, hogy szakemberek, kutatók, érintettek fontosnak tartják ezt a témát akkor is, ha a környezet, a hivatalos politika ezzel ellenséges. Ne feledjük, a mostani beszélgetés kontextusát az oktatásért felelős államtitkár azon kijelentése adja, mely szerint vége annak az időnek, amikor laikusok, jelesül a szülők, beleszólhatnak abba, ami az iskolában történik. (Salamon Eszter)

Értjük egymást? - Konferencia a szülők és pedagógusok közötti párbeszédről "Mi mindannyian a XX. századból vettük nevelői mintáinkat..." Ez történt a Digitális Nemzedék Konferencián: 4. Digitális szülő szekció Szülői részvétel az iskolában – kutatók konferenciája Lisszabonban Értjük egymást? – Konferencia a szülők és pedagógusok közötti párbeszédről

A Kredenc Kommunikációs Műhelyt középiskolás korú diákok tehetséggondozásának céljából alapítottuk 2006-ban. A Műhely a Pécsi Hajnóczy Kollégium két tagintézményében működik. Célunk, hogy a kommunikációs kompetenciák fejlesztésével hozzájáruljunk az iskolai teljesítmény növeléséhez, a hiányosságokból eredő hátrányok leküzdéséhez és – nem utolsósorban – megadjuk a diákoknak a verbális és vizuális önkifejezés örömét. (Szluka Bernadett)

Hajnóczy József Kollégium Kredenc című diákújság Hajnóczy József Kollégium (tehetségpont)

A Független Színház díjmentes képzést biztosít középiskolás korosztályú (14-20 éves) osztályok/csoportok számára, mely a diákok társadalomismereti tudását, művészeti és együttműködési készségeit egyaránt formálja. Amennyiben úgy látja, hogy az Ön osztályába/csoportjába járó fiatalok számára a cigányság és más kisebbségi csoportok integrációjához kapcsolódó társadalomismereti kérdéskör megismerése, a diákok együttműködési, kommunikációs és vitakultúrájának fejlesztése izgalmas és fontos kihívás, várjuk pályázatát a 2014. január-augusztus időszakban országos szinten megvalósuló Tollfosztás workshop sorozatban való részvételre.

Független Színház

Tudományos kutatások tömege bizonyítja, hogy szoros összefüggés van az iskolai siker és a szülők napi iskolai életbe, döntéshozatalba való bevonása között. Azt üzeni személyesen Hoffmann Rózsának – a hazai változások ismeretében -, hogy az általa laikusoknak titulált szülőknek igenis kell legyen beleszólásuk az iskola életébe, a tanítás tartalmát és gyakorlatát is beleértve. (Salamon Eszter)

Címkék:
       
A szülők bevonása mint az iskolai siker kulcsa

A címben feltett kérdésre nyilván az a válasz, hogy a világon semmit, egyetlen igazi problémát sem lehet megoldani azzal, hogy bűnbakot keresünk. Előfordulhat persze, hogy egyik-vagy másik féllel valóban komoly gondok adódnak, de a megoldás kulcsa (bármennyire is restellem leírni ezt a közhelyet) az együttműködésben rejlik. Az OFOE és a Kölöknet a szülő-pedagógus kapcsolat aktuális állapotáról szeretne képet kapni egy online kérdőív segítségével. (Szekszárdi Júlia)

A Digitális nemzedék konferencián, 2013 tavaszán két műhelybeszélgetésen is szó esett a szülői szerepek változásáról, a szülők és az iskola kapcsolattartásának módosulásáról, a szükséges változásokról, valamint a digitális világ térnyerésének előnyeiről és veszélyeiről. Bár a műhelybeszélgetés során a legtöbbet a digitális napló használatáról beszéltünk, számos egyéb téma is felvetődött.(Salamon Eszter)

Mindezek után ember legyen a talpán az a szülő, aki észben tudja tartani, hogy gyermeke számos tanára - vagy számos gyermekének számos osztályfőnöke a nap mely órájában hívható (hacsak rögtön el nem menti ezt is a tanár nevével együtt a telefonjába…) Ennek ellenére, interjúalanyaim szinte egyöntetűen állítják, hogy kis számú esettől eltekintve nem jellemző, hogy a szülők alkalmatlan időpontban keresnék őket.(Tobisch Márta)

Mobiltelefon és iskola

Az OFOE Filmklub első találkozóján egy elgondolkodtató és nagy hatású filmet láttunk. A hatást érzékelteti az a percekig tartó megrendült csend, ami a vetítést követte. Lazhar tanár úr és kiskamasz osztálya a film végére egymást kölcsönösen segítve képesekké válnak ledönteni a tabukat, és kimondani a kimondhatatlant. Földes Petra szerint leginkább ezért az élményért érdemes megnézni a filmet.

OFOE FILMKLUB pedagógusoknak és szülőknek

A generációk közti kommunikációnak e különleges státuszú helyén, az iskolában mindig, minden korban érezhető volt (hisz úgy kell lennie!), hogy más nyelvet használnak, másféle közösséget alkotnak diákok és tanárok. Vagyis a közöttük való kommunikációban mindig meg kellett találni a közös pontot – pedagogice és didaktice –, ami mindkét részről megközelíthető és elfogadható, hogy azután a világ megismerésében és megértésében, majd tovább-alakításában együtt mehessenek tovább a felnövő és felnőtt közösség tagjai. (Sirató Ildikó)

Az előző generációknak is voltak helyeik, ahol a szülőktől, tanároktól, egyáltalán a felnőttektől távolabb lehettek együtt. Felügyelet és beleszólás, irányítás, kritika, büntetés nélkül. Száz éve még grund volt, aztán tér, töltés, patakpart, városi házak, romok, aluljárók, játszóterek. A mostani gyerekeknek is van ilyen helyük, csak ez egy virtuális tér. (Török Ildikó)

Facebook-2011 (Részletek Tóth-Mózer Szilvia és Lévai Dóra tanulmányából) Negyedik dimenzió – Fiatalok a cybertérben Digitális Nemzedék Konferencia 2012

Szavaival nem legyőzni, hanem meggyőzni szeretne? Nem akar közhelyes lenni, szeretne egyedien fogalmazni? Szeretné elfelejteni a nyilvános szereplések előtti izgulást, stresszt és gyomorgörcsöt? Előadások és gyakorlati foglalkozás.

Címkék:
   

2011. december 18-án Bunyósszív címmel mutatja be új, középiskolásoknak készült előadását a Kolibri Gyermek- és Ifjúsági Színház a Kolibri Pincében. Lutz Hübner, az egyik legtöbbet játszott kortárs európai szerző Német Ifjúsági Színházi Díj-nyertes drámáját Bagossy László rendezi Kovács Kristóf fordításában. A Kolibri a darabot 14 éves kortól ajánlja.

Az Educatio Kht. 2007-ben adta ki Lisa Delpit Mások gyermekei (Other People´s children) című művét. A kötet nem került kereskedelmi forgalomba, így, bár ingyenesen hozzáférhető, létezése a szélesebb szakmai közönség számára a mai napig titokban maradt. A kiváló afroamerikai szakember június végén egy hetet töltött Magyarországon, és látogatása alkalmat adott a Hivatalos kultúra és kisebbségi tanuló alcímet viselő kötet újra felfedezésére.

L. Ritók Nóra: Esélyegyenlőségi napló Subert Mária: Két elfojtott párbeszéd: Gondolatok az európai romák és az amerikai feketék helyzetéről

Olykor a legreménytelenebbnek tűnő helyzeten is úrrá lehet lenni egy-egy kreatív ötlettel. Ilyenkor esély nyílhat arra, hogy a gyerek végre ráérezzen: köze van a tanárához, sőt részese és felelőse mindannak, ami az iskolában, az osztályteremben zajlik. Ezt példázza Benedekné Fekete Hajnalka története.

Terepmunka-mozaikok Bogáncs története

Az Európai Unió a roma kérdést a kisebbségi politika és az oktatás egyik legfontosabb megoldásra váró problémájaként kezeli. Felmerül azonban a kérdés: lehetséges-e, és ha igen, hogyan, helyreállítani azoknak az embereknek a megbecsülését és önbecsülését, akiknek generációk hosszú sora óta kell megélniük a negatív diszkriminációt. Az Európát erősen foglalkoztató roma probléma nem csak abban hasonló a feketékkel kapcsolatos amerikai problémához, hogy nehéz róla valami újat mondani. (Subert Mária)

Január 10-én útjára indult az Európai Bizottság, az Európai Parlament és a Külügyminisztérium közös programja, a Szóval?! Országos Vitaverseny, amelynek célja a középiskolások vitakultúrájának fejlesztése, a fiatalok érvelési és kommunikációs készségfejlesztése, valamint Európai Uniós tudásuk bővítése – egy szórakoztató stratégiai játék során.

Címkék:
     
A vitaverseny honlapja

Fura, amikor az ember, a pedagógus, aki a gyermekközpontúság elkötelezett híve, szembesül egy másfajta pedagógiai kultúrával. Ami persze ismerős, hiszen ötvenévesként még én sem felejtettem el saját általános iskolai éveimet. (L. Ritók Nóra)

A projekt alaphelyzete: Pénzországban gazdagok élnek, Szívországban nincs sok pénz, de mindenki egymásra van utalva. A több foglalkozáson átívelő szerepjátékban mindenki saját karakterével vesz részt, de csoportban dolgoznak. A cél: kommunikálni és együttműködni egymással mindenféle módon: beszéddel, drámával, játékkal, versennyel, mozdulatokkal. Török Ildikó megvalósított projekttervét hatodik évfolyamos osztályoknak ajánljuk.

 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.04.19.
„Kiemelkedő” csaló iskolák. Nahalka István írásas
Felmerülnek jogi és oktatásigazgatási kérdések is. Nem vagyok jogász, nem tudom megmondani, hogy a kompetenciamérések során történő csalás jogi értelemben minek minősül. Ha van ilyen...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.04.18.
Odaszúrt az MTA Palkovicséknak egy méretest
Az ITM eddig nem árulta el, hogy javítaná a magyar innovációs teljesítményt, sőt a kormány adós egy részletes tanulmánnyal, de addig is az MTA összeálított egyet, az Eötvös 2020+ anyagot...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.04.17.
Ötéves technikumok lesznek a szakgimnáziumokból
2020 szeptemberétől a mostani szakgimnáziumok ötéves technikummá, a szakközépiskolák pedig hároméves szakképző iskolákká alakulnak – jelentette be Pölöskei Gáborné, az Innováció...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.04.15.
Megreformálnák a tanári pályaalkalmasságit
Jelenlegi formájában nem tölti be valódi szerepét a pedagógusok pálya­alkalmassági vizsgálata az érintett oktatók és hallgatók szerint. A felvételi részét képező vizsgálat jórészt...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.04.15.
A gyermekek érdekét helyezi előtérbe a szaktárca
Az Igazságügyi Minisztérium lépéseket készül tenni azért, hogy a gyermekek legfőbb érdekét szem előtt tartó szabályozás szülessen az úgynevezett jogellenes gyermekelviteli ügyekben....
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.04.15.
A több napja tartó lengyel tanársztrájkról
Ez a magyar médiában néhány példától (itt, itt, itt és itt) eltekintve egyelőre nem kapott nagy figyelmet. A cikkben a sztrájk okait és körülményeit járom körül, mely a Taní-tani Online...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.04.13.
Félelmetes, hogy itt tartunk, és az is félelmetes, hogy nem tiltakozunk
Elnézve az eseményeket, a reakciókat, az általános folyamatokat, komolyan megkérdőjeleződik bennem, van-e értelme az egésznek. Mennyivel egyszerűbb lenne szülőként kimenekíteni a saját...
(Forrás: ckpinfo)
--
2019.04.13.
Orbán Viktor ma azt tesz az oktatás rendszerével, amit akar
Az oktatás szereplői közül mára lényegében már csak a diákok azok, akik érdemben lennének képesek hallatni a hangjukat, de a NER résen van: a kormány ellen többször és több fórumon...
(Forrás: 168 óra)
--
2019.04.13.
Palkovics szerint az MTA átláthatatlan, év végéig pedig át kell szervezni
Cáfolta az MTA hivatalos közleményében Palkovics László innovációs- és technológiai minisztérium Hír Televíziónak adott korábbi nyilatkozatát, melyben azt állította:„A magyar kormá...
(Forrás: mérce)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
  Emese

Tisztelt Szerkesztők!
Segítségüket szeretném kérni néhány információval kapcsolatban.
Magyar-német-könyvtár szakos egyetemi végzettséggel rendelkező pedagógus vagyok, azonban 2007. és 2019. között nem végig dolgoztam pedagógusként, viszont most lehetőségem van ismét tanárként tevékenykedni.
2007. dec. 13-tól egy iskolában könyvtárosként dolgoztam heti 30 órában. 2008. szept. 1-től ugyanebben az iskolában könyvtárostanárként tevékenykedtem heti 40 órában 2013. márc. 17-ig. Ebben az időszakban (2007. dec. 13. és 2013. márc. 17. között tanítottam is magyar nyelv és irodalmat. Ez a szerződésemben nem jelent meg, bérkiegészítésként kaptam meg az óráim díját.)
2013. márc. 18-tól egy kulturális központban, közalkalmazotti jogviszonyban dolgozom könyvtárosként (2016. július 31-ig), illetve gyűjteménykezelőként (2016. aug. 1-től a mai napig). Jelenleg a közalkalmazotti bértáblán H 5-ös besorolással rendelkezem.
Kérdésem a pedagógus előmeneteli rendszerrel kapcsolatban az lenne, hogy a fenti háttérrel, mire számíthatok (ped. II. besorolás pl.), hova kerülök besorolva a pedagógus bértáblát tekintve, mire figyeljek szerződéskötéskor?
Válaszukat előre is köszönöm! Üdvözlettel: Adoryán Emese

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek