OFOE | Nyomtatóbarát oldal: Digitális pedagógusok a változó világ idegenvezetőiként - Filep Otília
2016. február 14.
» Hozzászólások (0)
: Gyakorlat

Digitális pedagógusok a változó világ idegenvezetőiként

4. Filep Otília

Filep Otília (Megyaszói Mészáros Lőrinc Körzeti Általános Iskola)
Ötletének címe: Színes kémia
Ötlete a Tudástár/Digitális Módszertárban

Pedagógusként az iskolában:

A kolozsvári Babes-Bólyai Tudományegyetem folytattam tanulmányaimat fizika- kémia tanári szakon.

Tizenharmadik éve tanítok Magyarországon a mostani iskolámban, ahol második éve vagyok intézményvezető helyettes. Iskolánk Borsod megyében, Miskolc közelében található. A diákok nagy része hátrányos helyzetű vagy halmozottan hátrányos helyzetű. Tehát pedagógusként a feladat adott: a hátrányos helyzetű tanulók felzárkóztatása, motiválása, és a tehetséggondozás.

A digitális világ számomra:

Fokozatosan, évről évre sajátítottam el az IKT-eszközök használatához szükséges tudást, és egyre többet használom ezeket a tantermi munkámban. Mivel első perctől eredményességet tapasztaltam a tanítási és tanulási folyamatban, mindig igyekszem kihasználni a lehetőségeket a fizika, kémia oktatása terén. Megkönnyíti a dolgomat, hogy diákjaimnak én tanítom a számítástechnikát is. Nagyon sok hasznos felülettel, alkalmazással ismerkedünk meg ezeken az órákon. Úgy vélem, hogy a szükséges digitális készségek elsajátítása versenyképessé teszi a tanulókat a továbbtanulás és a mindennapi boldogulás során.

Web2-es alkalmazások a tanulásban:

Az új dolgok mindig motiválják a gyerekeket, és ha az érdeklődésüket sikerül felkeltenünk, akkor már nyert ügyünk van. Például a Quizlet.com, Socrative.com alkalmazásokkal készített feladatokkal játszva tanulják meg a fizikai mennyiségek jeleit, mértékegységeit, elemek vegyjeleit stb. A szófelhő nagyon egyszerűen elkészíthető a Wordle.com alkalmazással és alkalmazható a tanóra bármelyik részében, bármelyik tantárgy esetében. Az ISSU felület segítségével megosztható kiadványokat tölthetünk fel. Így a tanulók motiváltabbá válnak az igényes munkavégzésre, hiszen munkájukat mások is láthatják.

Tanácsom a kollégáknak:

Minden pedagógust arra bíztatok, hogy bátran próbálja ki az IKT-eszközök, illetve számos alkalmazás használatát bármely tantárgy keretében. A legtöbb felület használata egyszerű, nem igényel informatikai végzettséget, az eredmények a tanulás, tanítás terén viszont látványosak. A fő cél nem a kis tudósok képzése, hanem a tantárgy megszerettetése, az érdeklődés felkeltése, a saját tapasztalatok, ismeretek feltárása, és az adott tantárgyi kontextusban való elhelyezése. Érdemes kezdetben a Digitális Módszertárat böngészni és kipróbálni néhány ötletet.

Szívesen ajánlom a Digitális Módszertárból:

Az egyik kedvencem Tóthné Bán Gyöngyi Találd ki, hol vagyok! c. ötlete. A Skype alkalmazás használatával a gyerekeknek nemcsak az idegen nyelvi kompetenciájuk fejlődik, hanem földrajzi ismereteket szereznek, fejlődik a logikus gondolkodásuk és a kommunikációs készségük. Ezek mindegyike fontos feltétele a továbbtanulásnak és egyáltalán a boldogulásnak a 21. század világában. Nyitottá teszi a diákokat arra, hogy a későbbiekben is merjenek kommunikálni a kortársaikkal.


Filep Otília átveszi a díjat a Digitális pedagógus konferencián

--