OFOE | Nyomtatóbarát oldal: Visszatekintés 2016-ra - Tanulás 2.0. Digitális pedagógusok a változó világ idegenvezetőiként
2017. január 19.
» Hozzászólások (0)
: OFOE

Visszatekintés 2016-ra

Digitális pedagógusok a változó világ idegenvezetőiként

A Tempus Közalapítvány fontosnak tartja, hogy a Digitális Módszertár elindulását követően évente meghirdetésre kerülő felhívással és díjjal ösztönözze és elismerje a pedagógusok közötti tudásmegosztást. A 2015-ös felhívásra beérkezett, és a szakértői értékelést követően a Digitális Módszertár felületén publikált 59 ötlet közül 6 díjazott pedagógusnak gratulálhattunk! A B.Tier Noémi által szerkesztett sorozatban velük ismerkedhettünk meg.

Benedekné Fekete Hajnalka

A Turai Hevesy György Általános Iskola pedagógusa (nem utolsó sorban az OFOE honlapján is gyakran publikáló Terepmunkás) évek óta alkalmaz IKT eszközöket saját iskolájában, több képzésben is részt vett az esélyegyenlőség témájában, kollégáival közösen fejlesztett e-learning tananyagot. Jelenleg a felhő alapú, tanítás-tanulást segítő alkalmazások világa érdekli.

Csikó Szilvia

A Digitális Módszertár következő díjazottja: Csikó Szilvia magyart és történelmet tanít Sárospatakon. Több online közösség tagja. Úgy véli, hogy a pedagógusok számára az IKT óriási lehetőség többek között azért is, mert lehetőséget ad a "flow" élmény személyes megtapasztalására.

Dénesné Szak Andrea

Magyar-német szakos pedagógusként 22 éve van a pályán. Mindig fontosnak tartotta a folyamatos szakmai fejlődést. Olyan iskolában dolgozik, ahol az IKT eszközök tekintetében ideálisak a feltételek. Egy fiatal pedagógusokból álló csoport tagjaként dolgozik a gamifikáció tanórai használatának a fejlesztésén.

Filep Otília

Minden pedagógust arra bíztatok, hogy bátran próbálja ki az IKT-eszközök, illetve számos alkalmazás használatát bármely tantárgy keretében. A legtöbb felület használata egyszerű, nem igényel informatikai végzettséget, az eredmények a tanulás, tanítás terén viszont látványosak.

Nemes-Nagy Katalin Erika

Számos online tanári közösség elérhető az interneten, ahol sok hasonló cipőben járó kollégával ismerkedhetnek meg. Ezekben a közösségekben aktívan működik a tudásmegosztás is. Kérdezzenek bátran, a kollégák szívesen segítenek akár a problémák megoldásában, akár a megfelelő továbbképzés kiválasztásában.

Dr. Szárnyasné Tóth Teréz

Azt is gyakran halljuk, hogy napjainkban ne a „mit tanítsunk?” a kérdés, hanem a „hogyan tanítsuk meg a tananyagot?”. A módszertani sokszínűség fontos, ugyanakkor ne feledjük, hogy a kimeneti vizsgarendszerű iskolákban az egyéni teljesítmény a döntő. Tehát a klasszikus tantárgypedagógiai módszereket az IKT eszközök kiegészítik, de nem helyettesítik a mindennapi munkában.


Díjkiosztás a 2015-ös Digitális Pedagógus Konferencián