OFOE | Nyomtatóbarát oldal: Az atipikus fejlődésű tanuló - Konferencia-sorozat!
2017. április 19.
» Hozzászólások (1)
: Elmélet

Az atipikus fejlődésű tanuló

Konferencia-sorozat!

Az atipikus fejlődés kezelése a közoktatásban nem megoldott. Hiányzik a pedagógusoknak az integrált tanulók ellátására való felkészítése, miközben a változó környezeti háttér idegrendszerre gyakorolt hatásai miatt a probléma egyre nő. Minderre felhívtuk az oktatásirányítás figyelmét, de a megoldás felé valódi lépések még nem történtek. A pedagógusoknak azonban szükségük van módszerekre ezeknek a különleges gyerekeknek a tanításához. Ezért indítjuk el mini-konferencia sorozatunkat (Gyarmathy Éva).

Atipikus fejlődésnek nevezzük az olyan, nem mindig nyilvánvaló és egzaktul azonosítható különlegességeket, amelyek gyakran együtt, illetve különböző kombinációkban jelennek meg, minthogy hasonló idegrendszeri folyamatok különböző eltérésein alapulnak. Ilyen

Az atipikus fejlődés a populációnak megközelítőleg 25%-át érinti, amiből a hivatalosan is látókörbe került tanulók csak a kisebb részt képviselik, de a diagnosztizáltak arány is 10% körüli. Tehát nagyjából 150 ezer tanulót és családot kimutatottan is érint a probléma.

További 15-20%-ra tehető azoknak az atipikus fejlődésű tanulóknak az aránya, akik rossz tanulmányi eredményekben (például matematika, szövegértés, nyelvtan, nyelvtanulás), vagy később a nyelvvizsga megszerzésének nehézségében és egyéb, a munkavállalásra való felkészülés szempontjából fontos tanulási sikertelenségben jelennek meg. Vagyis összességében nagyjából 400 ezer tanuló és család szenved az atipikus fejlődés okozta problémák miatt.

Az atipikus tanuló azonosítására elérhető értékelő lista itt olvasható.

Az első minikonferencián egy igen nagy populációt érintő területet vizsgálunk.

Atipikus nyelvtanulók

Időpont: május 6.
Helyszín: Zöld Kakas Líceum
További információk itt (pdf)

A kép forrása: http://www.bebikkicsikesnagyok.hu/13339/mediahasznalo-gyerekek-egy-hazai-felmeres-tanulsagai/