OFOE | Nyomtatóbarát oldal: 3D-s tanulás nem a jövő, hanem a jelen
2019. szeptember 26.
» Hozzászólások (0)
: Háttér

3D-s tanulás nem a jövő, hanem a jelen

A 3D-s nyomtatás forradalmian megváltoztatja a tárgyakhoz való viszonyunkat, a vásárlást, a fogyasztást átalakítja, mert mindenki maga tervezheti és gyárthatja le majd a tárgyait, ruháit, stb. Már most fogakat és szívet is lehet nyomtatni. Persze ez utóbbiakat nem házilag.

Ma már elérhetők és megfizethetők a nagyon pontos nyomtatásra képes eszközök, és ezeknek mihamarabb az iskolában van a helyük. Jelentős lépéselőnyt szereznek azok a gyerekek, akiknek már most lehetőségük van az új technológia megismerésére. Emellett az iskolai szemléltetés a tanulás is hatékonyabb lehet, ha a diákok maguk készítette tapintható tananyagon gyakorolhatnak.

A 3D-s tervezés hamarosan mindenki számára olyan tudás lesz, mint az alap informatikai ismeretek vagy a 2D nyomtatás, de külön szakma is lesz a 3D tervezés, hiszen komoly programozási ismeretek kellenek ahhoz, hogy az elképzelt tárgyak nyomtathatóak legyenek.

Már most elérhetők azonban a 3D-s szkennerek, így ha van minta, akkor annak lemásolásával lehet replikát készíteni. Szeretnél telefontartót? A Lego robotodhoz kellene még alkatrész? Letöltesz egy sémát vagy beszkennelsz egy már meglévőt, és nyomtathatod is. Persze ha egyénit szeretnél alkotni, akkor a legjobb, ha magad tervezed. Akár szobrokat is nyomtathatsz. Például ha a kézi szkennerrel beszkenneled a kutyusodat, egy gyönyörű fát, virágot vagy akár önmagadat. Kiváló ajándékok gyárthatók ezekből.

Nagyon futurisztikusnak tűnik mindez? Nem, ezeket már ma megtehetjük, és ráadásul a 3D nyomtatás csak az egyik része a forradalomnak. Úgy tűnik, hogy az emberiség most kitörhet a papír, majd a képernyő adta kétdimenziós világból, amely már egyre inkább szűknek bizonyul. Bár a tanulás lehetőségét rendkívüli módon kiszélesítette a papír, a könyvnyomtatás, majd a képernyő, de a valódi világ három dimenziójából egyet elveszítve kellett tanulni. Sokak számára ez jelentős gondokat okozott. A 3D-s gyerekek – diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia – különösen nehezen küzdenek meg a papír virtualitással. Tevékenységek, mozgás által sokkal könnyebben tanulnak, de ezt a lehetőséget az iskolában nagyon ritkán kapják meg. A 3D-s virtuális tanulás nekik, az egyre nagyobb arányban megjelenő atipikus fejlődésű tanulóknak jelenthet igazán nagy fejlődési lehetőséget, de mindenki számára lehetővé válik a hatékonyabb tanulás.

A 3D-s tanulás az e-learning iparág izgalmas, fejlődő területe. A technológia mára már elég éretté vált ahhoz, hogy bekerüljön a mindennapi képzési formák közé, sőt az iskolákba is. Rengeteg előnye lehet:

A fentiek számos országban már természetessé váltak az iskolákban. Az újgenerációs gyerekekhez újgenerációs tanulási környezetet biztosítanak. A hagyományos iskola nem illik a képességeik és hiányaik tekintetében is nagyon sokféle gyermekhez, és csak sorra gyártja a zavarokkal küzdő diákokat. Kutyaharapást szőrivel. A 3D-s tanulásban újra tapinthatóvá válik a világ, és valódi tevékenységek által tanulhatnak a gyerekek.

Gyarmathy Éva

Most az RKSHungary 3D nyomtatót ingyenes használatra visz az iskoláknak, hogy a gyerekek megismerkedjenek a technológiával. Ha 20 diák bejelentkezik a tanfolyamra, akkor az iskola véglegesen is megkapja a nyomtatót.

A kapcsolat és további információ:
Bonyai Katalin (Mobil: +36 30 790 62 59)
Gyarmathy Évára kell hivatkozni a bejelentkezésnél.

A tanfolyam

A 3D nyomtatás és 3D modellezés képzése 7.500 Ft + ÁFA/hó. Ez az összeg tartalmaz egy 3D nyomtató otthoni használatát is, így nem csak oktatást biztosít a tanfolyam, de egy állandó otthoni fejlődési lehetőséget is. Az oktatás rendszerint Budapesten, valamint online érhetők el. A tanfolyamon a 3D-s virtuális térben való tanulással is megismerkednek a résztvevők.