OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#2028  L.Ritók Nóral[pont]ritoknora[kukac]freemail[pont]hu2010-02-08 08:20
Persze, tudtam, hogy ez lesz, itt nálatok védve voltam, vagyok a témával, mert itt szakmeberek vannak, ott meg nyitott a pálya... De már túl sok volt, és szinte ellehetelenítették a működést. Az is megérne egy blogot, hogy a másik oldal miért ilyen, nem?
 
#2027  Juliosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-02-07 22:08
Azért van nagyon sok támogató hozzászólás is a Figyelőben. A nyilvánosság már csak ilyen, ha egyszer vállaltad, akkor el kell viselni az erős indulatokat, olykor az igazságtalan gyűlölködést is. Feltételezem, hogy előre számoltál is vele. Persze egy szűrő azért nem árt.
 
#2026  L. Rirók Nóral[pont]ritoknora[kukac]freemail[pont]hu2010-02-07 20:24
Sziasztok!
Majdnem feladtam a figyelős blogot... Már nem bírtam tovább a gyűlölködést. Most segítenek majd, tesznek be szűrőt, hogy a legdurvábbakat, meg az üreselőket leszedjék.. Ez sem jó, mert nem így kellene, de nem lehet már tartani..
 
#2025  Juliosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-02-07 18:20
Kedves ax! Gratulálok! Mi volt a műsorban?
 
#2024  Barátszilfid[kukac]citromail[pont]hu2010-02-07 16:12
Tisztelt Szerkesztő!

Köszönöm gyors válaszát, segítségét!

 
#2023  axaxkaro[kukac]vipmail[pont]hu2010-02-07 14:51
Tegnap lement a szalagavatói műsorom!!
Nagy élmény volt.
 
#2022  A szerkosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-02-07 09:56
Kedves Barát! Javasoljuk, hogy böngéssze az interneten a http://www.informaciocentrum.hu/felnottkepzes/?page=6 honlapot, illetve érdeklődjön a lakhelye szerinti munkaügyi központban vagy az önkormányzatnál. Sok sikert kívánunk.
 
#2021  Barátszilfid[kukac]citromail[pont]hu2010-02-06 17:57
Jó napot kívánok! Szeretném tudni, hogy milyen lehetőségek vannak egy 19 éves fiatal számára, aki 15 éves korától mostanáig kallódott. Nem végzett el sikerrel egy évet sem a gimnáziumban. Mostanra tért magához - szeretne tanulni. Hol kezdje az érdeklődést? Valami olyan iskola kellene, ahol nem kell rendszeresen bejárni, esetleg csak vizsgázni - hisz dolgozik, önmagát eltartja. Budapesten milyen lehetőségek vannak? Tudnának ötletekkel, ajánlatokkal segíteni? Köszönöm!
 
#2020  Mamuska!kiss[pont]sandorne[kukac]ovb[pont]hu2010-02-02 14:03
A Szárny és Teher c. könyvet szeretném elolvasni és azok után is hozzászólok.
Most csak a panaszkodó pedegógusok cikkére reagálok.
Én nem sirom vissza a multat, csak a "mosdó vizzel kiöntöttük a gyereket is" Valamikor a családi pótlékot ugy kapták meg az emberek, ha l9-21 ledolgozott napjuk volt. Ezért mindenki dolgozott.Azt senki ne mondja, hogy most nincs hol, mert utca seprés hóelakaritás stb. most is lenne.. Régen minimál bérért a mai segélyért dolgoztak. Azok a felnötteknek akik nem végezték el a 8 osztályt kötelező volt részben mukaidön kivül iskolába tanulni.
Én roppant eleven voltam lány létemre, de most is kezet csókolnék az igazgatómnak /pedig sok tenyerest kaptam/ mert embert faragott belőlem és sok más gyerekböl akik akkor nagyon szegények voltak. Ezt a nevelési módot néha nem ártana ha használhatnák a nevelők. Én nem voltam pedagógus soha.Mindenkinek változtatni kell a rossz beidegzödéseken, mert igy elzüllik a társadalom és
kimulik egy nemzet
 
#2019  copytdkmag[kukac]freemail[pont]hu2010-01-31 14:22
Jó napot érdeklődni szeretnék hogy lehetnék magán tanuló fontos lenne családi problémák miatt és érdekelne azis hogy mien támogatásokat veszthetek el a válaszokat elöreis köszönöm és azt is meg köszönném ha az email címemre küldenétek ell:tdkmag@freemail.hu
 
#2015  mártahadnagym[kukac]gmail[pont]com2010-01-20 11:19
Nagyon egyet értek Palival! Kedvenc mondásom: mielőtt valaki döntéshozó pozícióba kerül ott fenn a magas létrán, kötelezővé tennék közvetlenül előtte egy év pedagógiai szakmai gyakorlatot, de nem egy budapesti elit gimnáziumban, hanem valamelyik átlagos vidéki iskolában. Meggyőződésem, hogy egész másféle döntések és nyilatkozatok születnének. Csak sajnos, minket soha senki nem kérdez meg...
 
#2014  Palihanga[kukac]gmail[pont]com2010-01-20 10:07
Kedves Kollégák!

Szomorú, hogy itt tartunk, ahol Kedves Galiga is.
Tegnap voltunk kint egy családnál, mert gyermeküknek már hét beírás van az ellenőrzőjében és szeretnénk kitenni a napköziből. Társait molesztálja, verekszik és a kollégáimat ronda szavakkal illeti, pedig még csak 7 éves. A család még csak le hellyel sem kínált minket. 7 gyermekük van, új családi házban laknak, mert szocpolból felépítették nekik. Amikor beléptünk olyan cigarettafüst felhőben voltak, hogy ki kellett mennem, mert nem bírtam. Mindkét szülő kezében ott volt a cigi és az "anyuka" másik kezében még a 3 hónapos kisbaba is. Azt mondták, hogy gyereküknek megjár a napközi, meg az ingyenesség, mert nekik sok gyerekük van és szegények. Az apuka tök részegen, cigivel a kezében hadonászott, és pár perc múlva elzavartak minket és azt mondták, hogy azért mer ők cigányok nekik ez megjár. Több segélyt kapnak, mint én és a feleségem (pedig ő is pedagógus).
A mi adónkból fizetjük a cigarettájukat, az alkoholt és az integrációt. Osztályomban a 32 gyermekből 24 ilyen gyermek. Tegnap az egyik neves pszichológus a tévében azt mondta, hogy le kell ülni az ilyen gyerekekkel és családokkal közösen és megbeszélni a problémákat. Ez az ember még soha nem volt olyan iskolában, ahol a gyerekek többsége roma és az első osztály végén még mindig probléma a 10-es számkörön belüli számolás, ahol a gyerek 8 évesen már cigizik és verekszik. Elhiszem, hogy budapesti elit iskolákban nincs ilyen, de jönne le egyszer vidékre és ott osztaná az észt. Szememben szakmailag nulla, még akkor is ha elismert a szakmájában. Miért akar mindenki vak lenni és mindig csak a szuper iskolákról példálózni, ahol pár roma gyerek van, ahol lehet tanítani. Nálunk a 45 percből 40 perc csak a fegyelmezéssel megy el. Minden kollégám ki van bukva és sokszor sírnak. Kell ez nekünk?
Tévében is mindig a pedagógus a hibás a pszichológusok szerint és nem a "hülye" gyerek és a szülője, akinek "jogai" vannak. Nekünk miért nincsenek jogaink, miért nem lehet egy hatalmas pofont lekeverni a társait zaklató, molesztáló és szemtelen gyereknek?
Sajnálom, de ezt le kellett írnom...
 
#2013  galigagaliga[kukac]freemail[pont]hu2010-01-18 20:47
Még 9 tanítási nap.
Február 1-jétől máshol dolgozom.
10 évet húztam le a suliban, de elég volt, nem megy tovább a szekér. A két gyerekemet fel kell nevelnem valamiből és valahogyan. Ebből és így nem megy! Pedig én már kisgyerekkorom óta ezt akartam csinálni. Tanultam, és csináltam is. Talán jól. Úgy akartam!
De vége. Egy időre biztosan.
Szomorúan élem meg azt, ami történik velünk.
Kívánom, hogy legyen jobb egyszer!
Minden jót azoknak, akik maradnak. Nem lesz könnyű nekik.
 
#2012  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-01-15 09:29
Kedves V.A.! Köszönjük a jelzést, javítottuk a hibás címet. Elnézést kérünk, hogy figyelmetlenek voltunk.
 
#2011  V.A.vattila[kukac]kig[pont]hu2010-01-15 09:03
Kedves Ibolya és szerk!

Azért pattan vissza a mail-es Osztályfőnöki kézikönyv-megrendelő, mert a megrendelőoldalon, itt: http://www.osztalyfonok.hu/cikk.php?id=61 - rosszul van megadva a mailcím: "gmail.hu" szerepel "gmail.com" helyett!

A megadott címben cserélje ki a ".hu" sorvégződést ".com"-ra, és úgy valszleg működni fog.

Üdv: V.A.
 
#2010  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-01-15 08:50
Kedves Látogatóink! Ha valaki autentikus választ tud adni az Üzenőben megjelent kérdések valamelyikére, vagy tudja, hogy az érdeklődő hol tud a dolognak utánanézni, kérjük, segítsen. Előre is köszönünk minden közreműködést.
 
#2009  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-01-15 08:47
Kedves Ibolya! Valami technikai gond lehetett. Az osztalyfonokok@gmail.com címre ment a rendelés? Mindenképpen küldd el újra. Ha megint visszapattanna, írd be az Üzenőbe, és intézkedünk.
 
#2008  Cs.Zsuzsazsuzso62[kukac]freemail[pont]hu2010-01-14 23:28
Tisztelt Szerkesztő! Szeretném megkérdezni, hogy integráltan nevelő általános iskolában mennyi a gyógypedagógus kötelező óraszáma, aki habilitációt-rehabilitációt végez teljes munkaidőben? Válaszát köszönöm! Cs. Zsuzsa
 
#2007  Decsi Ibolyadecsi[pont]ibolya[kukac]chello[pont]hu2010-01-14 22:08
T. Szerkesztőség!

Szerettem volna megrendelni az osztályfőnöki kézikönyvet, de visszajött a megrendelő.

Milyen más módon lehetne még?
 
#2006  Pásztor Gergelypasztor[pont]g[kukac]monornet[pont]hu2010-01-13 17:07
Tisztelt Szerkesztőség!

Amennyiben negyvenöt perces tanórák helyett negyven perces órákat tart a pedagógus, hogyan kell elszámolni a munkaidejét. Egy negyven perces tanóra úgyanúgy egy kötelező órának számít, mint egy negyvenöt perces? A fenntartó által finanszírozott heti óraszám negyvenöt perces órára vonatkozik vagy hatvan percesre is akár?

válaszukat köszönöm: Pásztor Gergely
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.09.06.
Microsoft-botrány: újabb korrupciógyanús szálra bukkant Hadházy
A jelentésben szereplő történet szerint a NAV esetében egy Microsoft-alkalmazott tiltakozott is amiatt, hogy az úgynevezett alvállalkozónak nincsenek kompetenciái a munkához. Azonban felvilá...
(Forrás: Magyar Hang)
--
2019.09.06.
"Kérdezd meg szüleidet, miért nem vagy megkeresztelve" – adja feladatul az ötödikes tankönyv
Bánhegyi könyve nem először kap publicitást: 2015-ben a tiltakozások hatására vissza kellett vonni az általános iskolák ötödik, a hatodik és a hetedik osztályaiból az általa írt tört...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.09.04.
„Füttyre indítható, fegyelmezett szolgahadat képezünk” – Exkluzív interjú Vekerdy Tamással és fiával, Dániellel
Az egyikük önmagában intézmény – bármit mond, az futótűzként terjed az interneten, és szavait anyák ezrei tekintik szinte szentírásnak. A másikuk elbújni szeret, és a szűkebb környezet...
(Forrás: wmn.hu)
--
2019.09.03.
A szelekció rendkívül nagy arányú növekedése a magyar iskolarendszerben 2010 és 2017 között. Nahalka István írása
Számtalan szakember és szervezet hívta már fel a figyelmet arra, hogy a szelekciós, illetve az esélyegyenlőtlenségek növekedését eredményező folyamatok egyre veszélyesebbek Magyarországon...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.09.03.
Friss felmérés: a pedagógusok 18%-a az első lehetséges alkalommal elhagyná a pályát
A gyorsjelentés szerint a válaszadók 79%-a szerint túl kevés az ellenszolgáltatás és túl nagy az elvárás, 21%-a várja, hogy javuljon a helyzet, ezen felül 21%-a munkahelyet változtatna, é...
(Forrás: eduline)
--
2019.09.03.
A szülők csak nem akarják úgy taníttatni a gyereküket, ahogy Orbán mondja
Ha saját gyerekeikről van szó, nem veszik be a családok, hogy a munkaalapú társadalom nevében ne gimnáziumba, hanem szakképzésbe adják őket. Az új tanévben is nagyjából ugyanannyian kezdik...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.08.31.
A magyar oktatás színvonala 30 évvel maradt le a valóságtól, és ez a szám most megduplázódik
– mondta Rózsa Ildikó, a Resuli – a Megújuló Oktatásért Alapítvány vezetője a 24.hu-nak a köznevelési törvény módosításával kapcsolatban. A parlament júliusban szavazta meg a szeptembert...
(Forrás: 24.hu)
--
2019.08.31.
A köznevelési törvény módosításainak eltörlését kéri az ellenzék az Alkotmánybíróságtól
Az ellenzék ma sajtótájékoztatón jelentette be, hogy készített egy alkotmánybírósági beadványt, amely minden alkotmánysértő módosítást pontról pontra végigvesz, és kéri ezek eltö...
(Forrás: mérce)
--
2019.08.31.
Vád alatt az érettségit közreadó nyomdász
Vádat emeltek az érettségi feladatokat kiszivárogtató nyomdai alkalmazott ellen – közölte a Bács-Kiskun Megyei Főügyészség. A vádirat szerint a 41 éves, lajosmizsei férfi egy helyi nyomd...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)

--
  ofoe

Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)

--
  Mohácsi Katalin

Tisztelt OFOE!

Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.

Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin

--
  Sasváriné Rita

Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné

--
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
  ofoe

Kedves Krisztina! Nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül érdemi tanácsot adni, de megpróbálom. Az első lépés valóban átgondolni azt, hogy Te magad mennyiben vagy felelős az adott problémáért. A figyelmeztetőkkel, intőkkel csak a saját feszültségedet oldod némileg, eredményt nem tudsz elérni. Gondold át, hogy melyik ponton romlott el a kapcsolat az adott csoporttal, eleve így fogadtak, vagy menetközben történt valami. Az a soraidból kiderül, hogy nincs köztetek bizalmi kapcsolat, tehát kommunikáció helyett hadakoztok. Időt kellene szánni arra, hogy a problémát tisztázzátok, megállapodásra jussatok a közös megoldás módjában. Ennek vannak különböző technikái. Fontos, hogy ne személyes sértésként kezeld az ügyet, hanem közös megoldandó problémaként. Nem ördögtől való, amit a kollégáid tanácsolnak, hogy fordulj pszichológushoz, aki segíthet azon, hogy a Benned való görcsöt fel tudd oldani. Amíg Te magad nem jutsz túl ezen a görcsön, nem tudod kézbe venni az ügyeket. Ezek a diákok már nem kamaszok, fiatal felnőttek, nekik is fontos, hogy eljussanak az érettségiig, és matematikából is elérjenek egy bizonyos szintet. Ez lehet az a közös ügy, amin együttesen és nem egymás ellenében kellene dolgoznotok. Szívesen levelezek erről Veled privátban is, ha akarod, de nem minden részlet tartozik a nyilvánosságra. Jelezd, ha ezt szeretnéd. Üdvözlettel Szekszárdi Juli

--
  László Krisztina

Kedves OFOE!
Nem tudom mennyire válaszolható meg a kérdésem. Egy középiskolában tanítok, heti 27 órában matematikát, 8 érettségis csoportnak. (Plusz a korrepetálások, plusz a helyettesítések.) Nagyon szeretem a diákjaimat, de mint mindenhol, ahol emberek vannak, előfordulnak konfliktusok. A kb 110 diákból, akiket két éve tanítok, van kb 15, akik állandóan csak a hibát keresik a munkámban, agresszíven és lekezelően bánnak velem, sokszor megaláznak a csoport egésze előtt. Amikor esetleg szaktanári figyelmeztetést adok nekik, akkor hangosan kiröhögnek, hogy az ő szüleiket ez nem érdekli. (Ezek a diákok már 17-19 évesek, mivel a nyelvi tagozat nulladik évfolyama egy évvel megnöveli a középiskolai tanévek számát.) Semmivel nem tudom őket sem motiválni, sem fegyelmezni, tönkre teszik az óráimat.) Hiába fordultam az osztályfőnökökhöz segítségért, mind ők, mind az igazgató-helyettes és a munkaközösség vezető szerint, ez az én hibám, azért viselkednek így velem, mert ez "belőlem jön". Közben az iskolából folyamatosan mennek el a tanárok, és hiába keresett a szakom, (angol-matek) úgy érzem, hogy nem becsülik meg a munkámat. Hiába az a kb 90 diák aki jól teljesít, (nem egy dícséretes 5-ös is van, és emelt matematika érettségi előkészítő csoportok is), hiába a rengeteg dolgozat, számonkérés, ingyen korrepetálás, rendszeres, hogy káromkodva, csapkodva, üvöltözve csapják az asztalomra a kijavított dolgozatot, mert az nem négyes, hanem csak hármas. És közben a vezetőség, az osztályfőnökök és a munkaközösség vezető szerint is, nekem kell változtatnom, pszichológushoz mennem, mert engem nem lehet elviselni. Meg kell jegyezzem, ezek az emberek 25-30 éve vannak ebben az iskolában. Ez a matematika státusz, amit én megkaptam 2 éve, egy előző iskolavezetéstől, már nagyon régóta, úgymond, "forgó hely" volt, mert - más tanárok elmondása szerint - mindig "volt valami probléma a matek tanárokkal". Minden más matematika tanár az iskolában, már 10-20-30 éve itt tanít.
Nem igazán tudom, mit kezdhetnék a problémával. Tudnának esetleg tanácsot adni?
Köszönettel: Krisztina

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek