OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 |
#2044  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-03-16 10:54
Kedves Katalin! Mint már az előző üzenetben is említettem, nagyon nehéz ennyi információ alapján és a konkrét helyzet pontosabb ismerete nélkül megalapozott véleményt alkotni.
Nagyon különös, hogy az osztályfőnök kívülálló marad, mégiscsak az ő osztályában történt a dolog. Mi köze ennek ő és az igazgatónő kapcsolatához? Miért ragaszkodik az iskolavezető ennyire a fegyelmihez? Nehezen tudom elképzelni, hogy nem voltak előzmények. Vagy ilyen általános gyakorlat ebben az iskolában a fegyelmik ndítása? Mit gondol erről a gyerek? És az osztálytársai? Ő maga vétkesnek tartja magát? Jó lenne tudni, hogy mi lehet a célja ezzel az eljárással egy pedagógiai intézménynek.
Ha mégis sor kerül a fegyelmi eljárásra, arra kell figyelni, hogy az jogszerű legyen. Fegyelmi eljárás esetében kötelező az elfogulatlanság, törekvés az objektivitásra, az indulatmentességre.
Ha a döntést igazságtalannak tartják, tovább lehet lépni felsőbb szervekhez, felülvizsgáltatni a jogszerűséget.
Hogy elvigye-e ezután fiút az iskolából? Ha olyan tarthatatlan a helyzete, akkor meggondolandó, de jobb lenne inkább helyben tisztázni az ügyet, hiszen végzősként nehezen talál majd másik iskolát, és az is aggályos, hogy ott miként fogadják a tanárok és a jövendő osztálytársak.
És még egy utolsó próbálkozás: Lehetetlen egy emberi hangú, kölcsönös tiszteleten alapuló párbeszéd Ön és az igazgatónő között?
 
#2043  sz katalinszantaikatalin[kukac]citromail[pont]hu2010-03-16 10:14
T szerkesztő! Köszönöm válaszát ,remélem a tantestület tagjai akik a gyermekem sorsáról dönteni fognak ők is így látják ezt az esetet. Sajnos az osztályfőnőkel hiába vettem fel a kapcsolatot ő azt mondta nem tud segíteni mivel az igazgatónő már pénteken kitűzte a fegyelmi időpontját ,és mivel ők igen jóba vannak egymással nem folyik bele ebbe az ügybe .Még a fegyelmin sem vesz részt,volt a válasz . Számomra hihetetlen ez a dolog ,másik gyermekem is ebbe az iskolába jár ,az egyetemista fiam szerint ezután az eset után el kel gondolkodni azon ,hogy át vigyem másik iskolába!! Ön szerint mit tegyek !! Köszönöm válaszát!!!
 
#2042  A szerkosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-03-15 19:56
Kedves Zsuzsi! Most fog éppen új arculatot kapni az oldal, és lesz mód a fel- és letöltésre. Feltétlenül élünk majd a felajánlásoddal, amit előre is nagyon köszönünk.
 
#2041  Zsuzsijordan62[kukac]freemail[pont]hu2010-03-15 19:48
Én magyartanár vagyok, úgyhogy a gondolkodásom az irodalmi és nyelvi játékokra terjed ki, de van pl. egy, "Amit egy falusi gyereknek tudni kell" c. összeállításom, amit a tanítványaim nagyon szeretnek, és van egy, "A fele sem igaz" vetélkedőm, meg hasonlók.
Ezen a lapon nagyon szép rend van, könnyű tájékozódni, úgy gondolom, Versenyek, vetélkedők címmel új fejezetet lehetne nyitni, és mindenki számára lehetővé tenni az anyagok fel- és letöltését. Ha ez megvan, vállalom, hogy kezdem a sort, remélhetőleg lesznek követőim, mert új ötletekre vevő vagyok én is. Ha gondolod, küldök egy anyagot, aztán majd a honlap szerkesztőivel eldöntitek, érdemes-e foglalkozni vele.
Üdvözlettel: Zsuzsi
 
#2040  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-03-15 19:01
Kedves Zsuzsi! Szeretettel üdvözlünk, és jónak tartjuk az ötletet, pláne, hogy segítséget is ajánlasz. Hogyan kezdenél hozzá egy ilyen adatbázis kiépítéséhez? Van már valami anyagod hozzá? Ünnepekhez adtunk már közre forgatókönyveket, de a tanítási órán kivüli ügyek közül még kevés volt az étlapunkon, az igényed tehát jogos. Várjuk a konkrét javaslatokat!
 
#2039  Zsuzsijordan62[kukac]freemail[pont]hu2010-03-15 11:59
Szervusztok!
Még új vagyok az oldalon, és lehet, a tájékozatlanságomból fakad a megjegyzésem. Ha ez így van, elnézést kérek. Szóval én hiányolom a délutáni programok leírását (pl. versenyek, vetélkedők forgatókönyve, ajándékozási ötletek stb.) Vagy ezeknek nem itt van a helyük? Mert szerintem érdemes lenne kiépíteni egy ilyen adatbázist is, biztos sokan segítenének benne, és mi magunk is megújíthatnánk a "repertoárunkat".
 
#2038  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-03-15 09:04
Kedves Katalin! Az Ön leírása szerint valóban túlzottnak és elhamarkodottnak tűnik a pedagógus reagálása, de a megalapozott véleményhez sokkal jobban kellene ismerni a konkrét körülményeket. Javasoljuk, hogy keresse fel a büntetést kezdeményező tanárnőt, illetve az igazgatót, és tisztázzák a helyzetet,mielőtt elindulna a fegyelmi eljárás. Kérje az osztályfőnök segítségét. Az érintett diák már legalább 18 éves, lényeges szempont az is, hogy ő hogyan látja a dolgot, mi a véleménye az ügyről. Reméljük, sikerül a lehető legmegnyugtatóbban lezárni a problémát.
 
#2037  sz.katalinszantaikatalin[kukac]citromail[pont]hu2010-03-14 23:31
Tisztelt szerkesztő!Szeretném a véleményet ki kérni a következö esetről.A fiam végzös diák egy szakközép iskolába a héten pénteken nem tudom miokból, mert soha nem volt semilyen magatartási problémája az történt ,hogy a tanitásióra utolsó 5 percében fogta magát es sutyiba meg probált ünneplö ruhába áttöltözni de a tanárnő aki bentvolt az órán észrevette és felvitte az iskola igazgatónőjéhez.Aki fegyelmi eljárást kezdeményezett a gyerek ellen ,hangsujozom soha még csak egy beirása semm vol . Ön szerint egy jó magatartásu gyereknél röktön a fegyelmi elljárás a megoldás,nem tulzás ez egykicsit??? Várom szives válaszát.
 
#2036  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-03-08 19:59
Kedves Kollégák! Érdemes ellátogatnotok a Mérei Ferenc Fővárosi Pedagógiai Intézet honlapjára. Most két olyan ingyenes internetes szolgáltatást is kínálnak, ami érdekelhet Benneteket. 1. szociometria kiértékelése: www.fppti.hu/szociometria
2. pályaválasztási program végzős középiskolásoknak: www.fppti.hu/kom-passz A második programról tájékoztatást adnak az érdeklődőknek április 22-én 14:30-kor az MFPI-ben (Bp. VIII. Vas u. 8-10).
 
#2035  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-02-28 08:44
Kedves Piroska, köszönjük. A belépési nyilatkozatot le lehet tölteni a honlapról:
http://www.osztalyfonok.hu/files/09_belepesi.pdf
Szeretettel üdvözlünk,és mi is jó munkát kívánunk Neked.
 
#2034  Benkóné Dudás Piroskabenkone[kukac]keri-bcs[pont]sulinet[pont]hu2010-02-27 22:08
Megkaptam az OFOE -hírlevél 2010.februári számát,köszönöm.Tagdíjat 2010-re átutaltam,kell-e valamilyen belépési nyilatkozat?Jó munkát mindannyiónknak és szeretettel üdvözlök minden kedves régi és új ismerősömet:Benkóné Dudás Piroska
 
#2029  Juliosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-02-08 08:37
Persze, Nóri, de mi azért egy viszonylag zárt kör vagyunk. És tudjuk, hogy a jelenlegi teljes nyilvánosság milyen kaotikus. Talán más módját kellene találni a kommunikációnak, vagy nem igazán törődni a beszólásokkal. Hiszen, mint már említettem, voltak ott nagyon rokonszenves kommentelők is. Persze, tökéletesen érthető döntés, hogy azt ott abbahagyod.
 
#2028  L.Ritók Nóral[pont]ritoknora[kukac]freemail[pont]hu2010-02-08 08:20
Persze, tudtam, hogy ez lesz, itt nálatok védve voltam, vagyok a témával, mert itt szakmeberek vannak, ott meg nyitott a pálya... De már túl sok volt, és szinte ellehetelenítették a működést. Az is megérne egy blogot, hogy a másik oldal miért ilyen, nem?
 
#2027  Juliosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-02-07 22:08
Azért van nagyon sok támogató hozzászólás is a Figyelőben. A nyilvánosság már csak ilyen, ha egyszer vállaltad, akkor el kell viselni az erős indulatokat, olykor az igazságtalan gyűlölködést is. Feltételezem, hogy előre számoltál is vele. Persze egy szűrő azért nem árt.
 
#2026  L. Rirók Nóral[pont]ritoknora[kukac]freemail[pont]hu2010-02-07 20:24
Sziasztok!
Majdnem feladtam a figyelős blogot... Már nem bírtam tovább a gyűlölködést. Most segítenek majd, tesznek be szűrőt, hogy a legdurvábbakat, meg az üreselőket leszedjék.. Ez sem jó, mert nem így kellene, de nem lehet már tartani..
 
#2025  Juliosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-02-07 18:20
Kedves ax! Gratulálok! Mi volt a műsorban?
 
#2024  Barátszilfid[kukac]citromail[pont]hu2010-02-07 16:12
Tisztelt Szerkesztő!

Köszönöm gyors válaszát, segítségét!

 
#2023  axaxkaro[kukac]vipmail[pont]hu2010-02-07 14:51
Tegnap lement a szalagavatói műsorom!!
Nagy élmény volt.
 
#2022  A szerkosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-02-07 09:56
Kedves Barát! Javasoljuk, hogy böngéssze az interneten a http://www.informaciocentrum.hu/felnottkepzes/?page=6 honlapot, illetve érdeklődjön a lakhelye szerinti munkaügyi központban vagy az önkormányzatnál. Sok sikert kívánunk.
 
#2021  Barátszilfid[kukac]citromail[pont]hu2010-02-06 17:57
Jó napot kívánok! Szeretném tudni, hogy milyen lehetőségek vannak egy 19 éves fiatal számára, aki 15 éves korától mostanáig kallódott. Nem végzett el sikerrel egy évet sem a gimnáziumban. Mostanra tért magához - szeretne tanulni. Hol kezdje az érdeklődést? Valami olyan iskola kellene, ahol nem kell rendszeresen bejárni, esetleg csak vizsgázni - hisz dolgozik, önmagát eltartja. Budapesten milyen lehetőségek vannak? Tudnának ötletekkel, ajánlatokkal segíteni? Köszönöm!
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2020.01.19.
Most megszüntetni a médiaismeret tantárgyat olyan, mint monszun idején megszabadulni az esőkabátoktól
A médiatanárok és a tanagyagot kialakító film- és médiatudománnyal foglalkozó kutatók felháborodtak a kivezetésről szóló hír hallatán. Hartai László, az ELTE Filmtudomány tanszéké...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.01.19.
Ragaszkodnak az SNI-s gyerekek szülei a bezárásra ítélt egri általános iskolához
Tavaly februárban jogerős bírósági ítélet mondta ki, hogy fel kell számolni a szegregációt több hazai iskolában. Az egyik érintett iskolát, az egri Móra Ferenc Általános iskolát fenntart...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.01.19.
Századvég: A magyarok kétharmada igazságtalannak véli a gyöngyöspatai roma családok kártérítését
A miniszterelnök és más kormánytagok azóta is hangoztatják, hogy a szegregált romáknak nem akarják kifizetni a bíróságon megítélt kártérítést. A Századvég közleménye alapján má...
(Forrás: 24.hu)
--
2020.01.19.
Huszártelepen majdnem áldozatul estek a szegregáció elleni harcnak
A gyöngyöspatai per kapcsán ismét a középpontba került az iskolai szegregáció témája. A kártérítés híre könnyen bírósági eljárások tömegét generálhatja, akár az olyan helyeken...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.01.19.
Pénz helyett képzést adna az állam a gyöngyöspataiaknak
Dacára annak, hogy a Kúrián a mai napon jogerőre emelkedik a a gyöngyöspatai ítélet, amely százmilliós nagyságrendű kártérítést adna roma családoknak, a magyar kormány kitart azon á...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.01.19.
Megtagadott ítélet: máig sem kapták meg az évekig szegregált gyerekeknek jogerősen járó kártérítést Gyöngyöspatán
Horváth László, a térség fideszes országgyűlési képviselője Farkas Lilla felvetésére úgy reagált: neki választott képviselőként minden, a körzetéhez tartozó település ügyével...
(Forrás: Népszava)
--
2020.01.19.
A gimnáziumi vezetők azt kérik, 2021 szeptemberéig ne lépjen hatályba az új NAT
Az Élenjáró Gimnáziumok Igazgatói Grémiuma azt kéri a kormánytól, hogy legkorábban 2021 szeptemberében lépjen hatályba az új Nemzeti alaptanterv (Nat).Az MTI-hez péntek este eljuttatott...
(Forrás: Népszava)
--
2020.01.15.
"A szülők értelmesebbek, mint Parragh Lászlóék"
Csökkent a szakképzésben részt vevő gyerekek száma a KSH adatai szerint, bár Palkovics László innovációs miniszter és Parragh László MKIK-elnök korábban trendfordulóról beszélt, arr...
(Forrás: Klubrádió)
--
2020.01.15.
Az MTA szívesen segítene a Nemzeti alaptantervben, de válaszokat nem kaptak
A visszajelzések hiánya ellenére a Magyar Tudományos Akadémia továbbra is kész részt venni az ország jövője szempontjából meghatározó fontosságú Nemzeti alaptanterv (NAT) társadalmi...
(Forrás: index)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Láng Róbert! Ime a szabály
Mt. 123. § (1) A szabadságot esedékességének évében kell kiadni.

(2) A szabadságot, ha a munkaviszony október elsején vagy azt követően kezdődött, a munkáltató az esedékességet követő év március 31-ig adhatja ki.

(3) A szabadságot, ha a munkavállaló oldalán felmerült ok miatt nem lehetett az (1) bekezdésben meghatározottak szerint kiadni, az ok megszűnésétől számított hatvan napon belül ki kell adni.

(4) Az esedékesség évében kell kiadottnak tekinteni a szabadságot, ha igénybevétele az esedékesség évében megkezdődik és a szabadság következő évben kiadott része nem haladja meg az öt munkanapot.

(A választ Nagy Erzsébettől, a PDSZ szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Gyimesi Krisztina! A PDSZ szakértőjétől, Nagy Erzsébettől kaptuk a következő választ:
1. A Kjt. 23/B. § -a adott mint lehetőség:
(1) A teljes munkaidőben foglalkoztatott közalkalmazott írásbeli
kérelmére a munkáltató köteles a kinevezésben heti húszórás
részmunkaidőt kikötni, ha a közalkalmazott a kérelem benyújtásakor az
Mt. 128. §-ában foglalt fizetés nélküli szabadságot vesz igénybe.
(2) A munkáltató a közalkalmazottnak a munkaidő egyenlőtlen
beosztására vonatkozó kérelmét csak abban az esetben tagadhatja meg,
ha az számára lényegesen nagyobb munkaszervezési terhet jelentene. A
munkáltató köteles írásban megindokolni a kérelem megtagadását.
(3) A részmunkaidő kikötése
a) a fizetés nélküli szabadság megszűnését követő naptól,
b) ha a közalkalmazott betegsége vagy a személyét érintő más
elháríthatatlan akadály esetén az akadályoztatás megszűnésétől
számított harminc napon belül ki kell adni rendes szabadságát, a
szabadság leteltét követő naptól hatályos.
A b) pontban foglaltak alkalmazása esetén - a felek eltérő
megállapodása hiányában - a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő első munkanapon meg kell kezdeni.
Eltérő megállapodás esetén a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő harminc napon belül meg kell
kezdeni.
(4) A kérelmet az (1) bekezdés szerinti fizetés nélküli szabadság
igénybevételének megszűnése előtt legalább hatvan nappal kell a
munkáltatóval közölni. A kérelemben a közalkalmazott köteles
tájékoztatni a munkáltatót
a) a fizetés nélküli szabadság igénybevételére jogosító gyermeke
harmadik életéve betöltésének időpontjáról, továbbá
b) ha egyenlőtlen munkaidő-beosztásban kíván dolgozni, a
munkaidő-beosztásra vonatkozó javaslatáról.
(5) A (4) bekezdésben foglaltaktól eltérően a nevelési-oktatási
intézményben pedagógus munkakörben foglalkoztatottak esetében a
kérelmet a fizetés nélküli szabadság tartama alatt, a tanév szorgalmi
időszakának befejezését, illetve az első félév befejezését megelőző
hatvan nappal korábban kell a munkáltatóval közölni.
(6) A (3) bekezdés szerinti időponttól a közalkalmazotti jogviszony
alapján közvetlenül vagy közvetve nyújtott pénzbeli vagy természetbeni
juttatás tekintetében e törvény erejénél fogva az időarányosság elve
alkalmazandó, ha a juttatásra való jogosultság a munkaidő mértékével
összefügg.
(7) Az (1) bekezdés szerinti kérelem alapján kikötött részmunkaidőben
a munkáltató a közalkalmazottat
a) a kérelem szerinti időpontig, de
b) legfeljebb a gyermek négyéves koráig, három vagy több gyermeket
nevelő közalkalmazott esetén a gyermek hatéves koráig
köteles foglalkoztatni. Ezt követően a közalkalmazott munkaidejét a
kérelem benyújtása előtti mérték szerint kell megállapítani.
(8) Az (1)-(7) bekezdés nem alkalmazható a vezetői megbízású
közalkalmazott tekintetében.
Ekkor a kötött munkaidő a részmunkaidő 80%-a lesz, pl. félállás esetén
heti 20 óra, és a neveléssel-oktatással lekötött munkaidő is a
csökkentett munkaidő 55-65 százaléka. (félállásnál heti 11-13 óra). A
szabadság ugyanannyi marad, csak a távolléti díj, ami a szabadság
idejére jár, az időarányos illetmény alapján lesz megállapítva.
Sajnos a köznevelési törvény szerint nincs már külön napközis
munkakör, ezért azt is tanító szakképzettséggel kell ellátni alsó
tagozaton. Maradnak olyan egyéb foglalkozások, amelyek nem
végzettséghez kötöttek: szakkörök, tehetséggondozó, tanórán kívüli
foglalkozás, tanórán kívüli programok szervezése, lebonyolítása.

--
  OFOE

Tisztelt Szodrai Csilla! A szakképzési törvény 127 § 6 szerint annak, aki már alkalmazott, mindenképp ki kell fizetni, aki új, annak megállapodás esetén:
A munkáltatói jogkör gyakorlója a szakképző intézmény alkalmazottjával megállapodhat a szakképző intézményben eltöltött legalább tizenötéves munkaviszony esetére jubileumi jutalom biztosításában. Az Nkt. e törvény hatálybalépését megelőző napon hatályos rendelkezései szerinti szakgimnázium, illetve szakközépiskola alkalmazottja esetében az ilyen megállapodás a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény szerinti feltételekkel kötelező azzal, hogy a jubileumi jutalomra jogosító időszakban a közalkalmazotti jogviszony és a szakképző intézménnyel fennálló munkaviszony időtartamát egybe kell számítani. (A választ Juhász Ágnes adta meg.)

--
  Gyimesi Krisztina

Kedves OFOE!

Gyesen lévő tanár vagyok (8 osztályos gimnáziumban, magyar irodalom és nyelv, egyetemi diplomával, 16 év munkaviszony, 3 gyermekem miatt 9 tanított év). A következő tanévtől mennék vissza tanítani. Jelenleg 2 lehetőségen gondolkodom:
1. a korábbi gimnáziumomba visszavárnak, azonban teljes állást a 3 gyermek miatt nem vállalnék. Amennyiben jól tudjuk, a 3. gyermek 5 éves koráig az iskolának biztosítania kell a "félállást". Ez valóban így van? Illetve ha nem félállásba, hanem "6 órába" szeretnék visszamenni, van-e lehetőségem, vagy csak ha a munkáltató is beleegyezik? Továbbá a "6 órás" állás a pedagógusoknál pontosan mit jelent (kötelező óraszámok, egyéb kötelezettségek, stb.)
2. Egy általános iskolában, ahol csak alsó tagozat van, tanítót keresnek. Mivel kieső helyen, egy faluban van az iskola, évek óta nincs jelentkező. Én ebben a faluban lakom, és a 3 gyermek mellett átmenetileg szívesen dolgoznék ebben az iskolában. Az lenne a kérdésem, hogy van-e olyan munkakör, amit az egyetemi végzettségemmel, tanári diplomámmal betölthetnék az alsó tagozatban (pl. napközis pedagógus, stb.).

Válaszát előre is köszönöm,
Kriszta

--
  Láng Róbert

T. Cím!
Érdeklődni szeretnék, hogy közalkalmazotti munkaviszonnyal a dec.23-tól megkezdett EGYBEFÜGGŐ szabadságból mennyi vihető át a 2020-as naptári évre a 2019-es keretből?
Köszönöm

--
  Szodrai Csilla

Tisztelt OFOE!
Arra a kérdésre szeretnék választ kapni, hogy a 2020 január 1-jétől oktatókká átminősülő és az új szakképzési törvény hatálya alá kerülő, jelenleg még közalkalmazott pedagógusoknak eddig alanyi jogon járó jubileumi jutalma megmarad-e, vagy 2020. január 1-jétől kezdve ez csak egy adható jutalom lesz, ami a munkáltató anyagi helyzetétől függ majd.Hol találom meg ennek a kérdésnek a megbízható jogi szabályozását?
Köszönettel:
Szodrai Csilla

--
  OFOE

Kedves Dóra! Meg kell kérdezni a döntéshozót, hogy mi indokolja a lépést. Ha ez szóban nem működik, írásban kell megtennie, mégpedig hivatalos levélben: választ vár, és ezt indokolja (nem volt előzmény, váratlanul érte, ragaszkodik az indokláshoz stb.) Mindenképpen menjen másolat a fenntartónak. A levélen fel kell tüntetni, hogy kik kaptak másolatot. (Ha szakszervezeti tag, a szakszervezet támogatását is kérheti.) Felvethető a probléma nevelőtestületi értekezleten is, de ragaszkodni kell a jegyzőkönyvhöz. A levelezés online is lebonyolítható, de fontos, hogy legyen mindennek írásos nyoma. A szakmai munkaközösség támogatását van esélye elnyerni? Reméljük, sikerül tisztázni a dolgot, illetve orvosolni a problémát. Üdvözlettel az OFOE szerkesztősége

--
  Hesz Dóra Virág

Köszönöm a gyors választ!
Pedig így történt, gyakorlatilag ezen a héten, hétfőről keddre már megvonták az osztályfőnökségemet (semmi konkrétumról nem tájékoztattak, "jobb, ha nem is tudom", szülői megkeresések voltak). Valakik valamit mondtak...írásban nem kaptam semmit, fegyelmi, természetesen nem volt, hisz nem követtem el semmit. Van ennek a lépésnek v.milyen formai, írásbeli feltétele? Mind szakmailag, mind anyagilag súlyosan érint ez a döntés, amit nem tartok megalapozottnak. Előre is köszönöm a segítséget!
HEsz Dóra Virág

--
  OFOE

Kedves Dóra! Tulajdonképpen furcsa, hogy így történt. Gondolom, az ügynek voltak előzményei, valamivel feltételezhetően indokolták ezt a lépést.
Az iskolavezetőnek jogában áll lecserélni az osztályfőnököt, de nem csak úgy, ötletszerűen az egyik pillanatról a másikra.

--
  Hesz Dóra Virág

T. Cím!

Az iránt érdeklődöm, hogy tanév közben (szóval most, 2019. nov.végén)megvonható-e az ofő pótlék egy más kolléga kinevezésével egyik napról a másikra...

Várom szíves válaszukat:
Hesz Dóra Virág

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2020) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek