OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 |
#2051  Juliosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-03-23 13:21
Az egyházi iskoláknak nagy előnye, hogy van egy határozott érték- és normarendszerük, amit képviselnek, és a szülő, aki odaíratja a gyerekét ezt elfogadja, vállalja, támogatja, és saját csemetéjét is ebbe az irányba törekszik befolyásolni. Nagyobb tehát az esély arra, hogy pedagógus és szülő együttműködik.
A nevelés és az oktatás szerintem nem különválasztható fogalmak. Az iskola minden tevékenységgel "nevel" tudatosan megtervezett és/vagy "rejtett tantervén" keresztül. A legjobban a személyesség hiánya sújtja különösen a nem egyházi iskolákat. Kutatási eredmények igazolják, hogy főként a középiskolák pedagógusai egyre inkább elsáncolják magukat a tantárgyuk bástyái mögé, és hárítják a "nevelői" szerepet. Ez a tendencia az egyházi iskolákban talán nem ennyire erős.
 
#2050  Zsuzsijordan62[kukac]freemail[pont]hu2010-03-23 09:45
Az egyházi iskolák nagyszerűségéről nem kívánok vitát nyitni (25 évig tanítottam állami iskolában, tehát van összehasonlítási alapom), ezért itt, a nyilvánosság előtt csak néhány dolgot mondanék. Tudvalévő, hogy iskolarendszerünkben ma az oktatást a nevelés fölé helyezik, ami rengeteg magatartási problémát generál, és ez az oktatás rovására megy. Az egyházi iskolákban a nevelésen van a fő hangsúly, amin keresztül az oktatás színvonala javul (ez az én véleményem és tapasztalatom). A tantestület nincs egyedül ebben a munkában, mert a lelkészek átvállalják ennek oroszlánrészét, és a mai, kaotikus világunkban fix pontot adnak a gyereknek is, nekünk is: a hitet. A gyerekek sokkal nyugodtabbak, a szülők is segítőkészebbek, közvetlenebb velük a kapcsolatunk, a családlátogatás rendszerének megtartása pedig hihetelen információkkal segíti a munkánkat. De már kezdek a részletekbe merülni, és ez itt nem célom. Vannak persze olyan szabályok is, amiket a kívülállók bírálnak, de ezek a szabályok nem ésszerűtlenek és nem betarthatatlanok, hanem azért vannak, hogy a közösséghez tartozást és az erkölcsi tartást erősítsék.
 
#2049  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-03-23 09:09
Kedves Zsuzsi! Nyugodtan válaszolj, hiszen Neked közvetlenebb tapasztalataid vannak. A mieink esetlegesek: van közöttük nagyon jó és kevésbé jó is. Mindenképpen pozitívumként értékelhető, hogy az egyházi iskolákban gondot fordítanak arra, hogy legyen lehetőség a gyerekekkel folytatott beszélgetésre, komolyabban veszik az erkölcsi problémákat, és ami a mi egyesületi profilunkat illeti: a osztályfőnöki tevékenység presztízse is magasabb mint általában. Nyilván megvannak ennek az iskolafajtának is a hátulütői, dehát melyiknek nem?
 
#2048  Zsuzsijordan62[kukac]freemail[pont]hu2010-03-23 08:10
Kedves Ismeretlen!
Bocs, hogy beleszólok, tudom, nem engem kérdeztél, de én egyházi iskolában tanítok, ami szerintem nagyszerű dolog. Ha elfogadod tőlem a kérdéseidre a válaszokat, kérlek, jelezd! Természetesen a Szerkesztő válaszait is várjuk!
Zsuzsi
 
#2047  Tanbákcsf[kukac]freemail[pont]hu2010-03-22 20:33
Kedves Osztályfőnök.hu!

Érdeklődni szeretnék, van-e kockázata, hátránya ha egyházi iskolába megyek el dolgozni? Hol tudok ennek utánanézni? Előre is köszönöm a segítséget.
 
#2046  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-03-17 07:32
Kedves Katalin!
Tehát, megvalósul az annyira áhított "rend", az abszolút tekintély. De valami előnye azért van az iskolának, gondolom, azért választották ezt. Mérlegelni kellene, hogy ezek az előnyök ellensúlyozzák-e a hierarchikus légkört, a napjainkban oly ritka következetes szigort. (A levele szerint túlhajtott, merev szigort.) Ha a pozitívumok serpenyőjében több olyan pozitívum van, ami a gyerekek (és szülők) számára vonzóvá teszi az iskolát, akkor el kell fogadni az aktuális eseményeket. Ha azonban úgy látják (Ön és a gyerekei), hogy ezek a körülmények megnyomorítják, agyonnyomják őket, nem kapnak annyit az intézménytől, hogy mindezt ép lélekkel elviseljék, akkor mégiscsak tanácsos változtatni. De ez nagyon komoly döntés, csak az érintett gyerekekkel közösen és higgadtan érdemes meghozni. És újra ismétlem: a véleményemet hiányos információk birtokában mondom el, lehet, hogy ha a teljes valóságot ismerném egyértelműbben mernék nyilatkozni.
Teljesen reménytelen beszélni az igazgatónővel? Az osztályfőnöknek az egészhez egy szava sincsen?
 
#2045  sz katalinszantaikatalin[kukac]citromail[pont]hu2010-03-17 07:03
T Szerkesző!Sajnos ez egy alapitványi iskola ,és egy hihetetlenül régimodi ,zsarnok ,igazgatónő vezeti féltőle tanár diák egyaránt,csak egy pár dolog amit nem lehet ebbe, az iskolába.Tilos térdnadrágot hordani ujatlan pólót,papucsot,térdfölé érö szoknyát na meg sokminden más hihetetlen szabályok vanak.Menekülnek a diákok a folyosóról ha megtudják hogy arra tart .Kitalálta például hogy minden osztályfönöknek lekel jelenteni hogy összesen hányórát hiányoztak a gyerekek és szombatonként büntiböl tanitást akkar elrendelni,hogy megtanulják a rendet.Ebben az iskolába ha az igazgatónő azt mondja fehér az fehér akkor is ha fekete!! Hát ez van.
 
#2044  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-03-16 10:54
Kedves Katalin! Mint már az előző üzenetben is említettem, nagyon nehéz ennyi információ alapján és a konkrét helyzet pontosabb ismerete nélkül megalapozott véleményt alkotni.
Nagyon különös, hogy az osztályfőnök kívülálló marad, mégiscsak az ő osztályában történt a dolog. Mi köze ennek ő és az igazgatónő kapcsolatához? Miért ragaszkodik az iskolavezető ennyire a fegyelmihez? Nehezen tudom elképzelni, hogy nem voltak előzmények. Vagy ilyen általános gyakorlat ebben az iskolában a fegyelmik ndítása? Mit gondol erről a gyerek? És az osztálytársai? Ő maga vétkesnek tartja magát? Jó lenne tudni, hogy mi lehet a célja ezzel az eljárással egy pedagógiai intézménynek.
Ha mégis sor kerül a fegyelmi eljárásra, arra kell figyelni, hogy az jogszerű legyen. Fegyelmi eljárás esetében kötelező az elfogulatlanság, törekvés az objektivitásra, az indulatmentességre.
Ha a döntést igazságtalannak tartják, tovább lehet lépni felsőbb szervekhez, felülvizsgáltatni a jogszerűséget.
Hogy elvigye-e ezután fiút az iskolából? Ha olyan tarthatatlan a helyzete, akkor meggondolandó, de jobb lenne inkább helyben tisztázni az ügyet, hiszen végzősként nehezen talál majd másik iskolát, és az is aggályos, hogy ott miként fogadják a tanárok és a jövendő osztálytársak.
És még egy utolsó próbálkozás: Lehetetlen egy emberi hangú, kölcsönös tiszteleten alapuló párbeszéd Ön és az igazgatónő között?
 
#2043  sz katalinszantaikatalin[kukac]citromail[pont]hu2010-03-16 10:14
T szerkesztő! Köszönöm válaszát ,remélem a tantestület tagjai akik a gyermekem sorsáról dönteni fognak ők is így látják ezt az esetet. Sajnos az osztályfőnőkel hiába vettem fel a kapcsolatot ő azt mondta nem tud segíteni mivel az igazgatónő már pénteken kitűzte a fegyelmi időpontját ,és mivel ők igen jóba vannak egymással nem folyik bele ebbe az ügybe .Még a fegyelmin sem vesz részt,volt a válasz . Számomra hihetetlen ez a dolog ,másik gyermekem is ebbe az iskolába jár ,az egyetemista fiam szerint ezután az eset után el kel gondolkodni azon ,hogy át vigyem másik iskolába!! Ön szerint mit tegyek !! Köszönöm válaszát!!!
 
#2042  A szerkosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-03-15 19:56
Kedves Zsuzsi! Most fog éppen új arculatot kapni az oldal, és lesz mód a fel- és letöltésre. Feltétlenül élünk majd a felajánlásoddal, amit előre is nagyon köszönünk.
 
#2041  Zsuzsijordan62[kukac]freemail[pont]hu2010-03-15 19:48
Én magyartanár vagyok, úgyhogy a gondolkodásom az irodalmi és nyelvi játékokra terjed ki, de van pl. egy, "Amit egy falusi gyereknek tudni kell" c. összeállításom, amit a tanítványaim nagyon szeretnek, és van egy, "A fele sem igaz" vetélkedőm, meg hasonlók.
Ezen a lapon nagyon szép rend van, könnyű tájékozódni, úgy gondolom, Versenyek, vetélkedők címmel új fejezetet lehetne nyitni, és mindenki számára lehetővé tenni az anyagok fel- és letöltését. Ha ez megvan, vállalom, hogy kezdem a sort, remélhetőleg lesznek követőim, mert új ötletekre vevő vagyok én is. Ha gondolod, küldök egy anyagot, aztán majd a honlap szerkesztőivel eldöntitek, érdemes-e foglalkozni vele.
Üdvözlettel: Zsuzsi
 
#2040  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-03-15 19:01
Kedves Zsuzsi! Szeretettel üdvözlünk, és jónak tartjuk az ötletet, pláne, hogy segítséget is ajánlasz. Hogyan kezdenél hozzá egy ilyen adatbázis kiépítéséhez? Van már valami anyagod hozzá? Ünnepekhez adtunk már közre forgatókönyveket, de a tanítási órán kivüli ügyek közül még kevés volt az étlapunkon, az igényed tehát jogos. Várjuk a konkrét javaslatokat!
 
#2039  Zsuzsijordan62[kukac]freemail[pont]hu2010-03-15 11:59
Szervusztok!
Még új vagyok az oldalon, és lehet, a tájékozatlanságomból fakad a megjegyzésem. Ha ez így van, elnézést kérek. Szóval én hiányolom a délutáni programok leírását (pl. versenyek, vetélkedők forgatókönyve, ajándékozási ötletek stb.) Vagy ezeknek nem itt van a helyük? Mert szerintem érdemes lenne kiépíteni egy ilyen adatbázist is, biztos sokan segítenének benne, és mi magunk is megújíthatnánk a "repertoárunkat".
 
#2038  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-03-15 09:04
Kedves Katalin! Az Ön leírása szerint valóban túlzottnak és elhamarkodottnak tűnik a pedagógus reagálása, de a megalapozott véleményhez sokkal jobban kellene ismerni a konkrét körülményeket. Javasoljuk, hogy keresse fel a büntetést kezdeményező tanárnőt, illetve az igazgatót, és tisztázzák a helyzetet,mielőtt elindulna a fegyelmi eljárás. Kérje az osztályfőnök segítségét. Az érintett diák már legalább 18 éves, lényeges szempont az is, hogy ő hogyan látja a dolgot, mi a véleménye az ügyről. Reméljük, sikerül a lehető legmegnyugtatóbban lezárni a problémát.
 
#2037  sz.katalinszantaikatalin[kukac]citromail[pont]hu2010-03-14 23:31
Tisztelt szerkesztő!Szeretném a véleményet ki kérni a következö esetről.A fiam végzös diák egy szakközép iskolába a héten pénteken nem tudom miokból, mert soha nem volt semilyen magatartási problémája az történt ,hogy a tanitásióra utolsó 5 percében fogta magát es sutyiba meg probált ünneplö ruhába áttöltözni de a tanárnő aki bentvolt az órán észrevette és felvitte az iskola igazgatónőjéhez.Aki fegyelmi eljárást kezdeményezett a gyerek ellen ,hangsujozom soha még csak egy beirása semm vol . Ön szerint egy jó magatartásu gyereknél röktön a fegyelmi elljárás a megoldás,nem tulzás ez egykicsit??? Várom szives válaszát.
 
#2036  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-03-08 19:59
Kedves Kollégák! Érdemes ellátogatnotok a Mérei Ferenc Fővárosi Pedagógiai Intézet honlapjára. Most két olyan ingyenes internetes szolgáltatást is kínálnak, ami érdekelhet Benneteket. 1. szociometria kiértékelése: www.fppti.hu/szociometria
2. pályaválasztási program végzős középiskolásoknak: www.fppti.hu/kom-passz A második programról tájékoztatást adnak az érdeklődőknek április 22-én 14:30-kor az MFPI-ben (Bp. VIII. Vas u. 8-10).
 
#2035  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-02-28 08:44
Kedves Piroska, köszönjük. A belépési nyilatkozatot le lehet tölteni a honlapról:
http://www.osztalyfonok.hu/files/09_belepesi.pdf
Szeretettel üdvözlünk,és mi is jó munkát kívánunk Neked.
 
#2034  Benkóné Dudás Piroskabenkone[kukac]keri-bcs[pont]sulinet[pont]hu2010-02-27 22:08
Megkaptam az OFOE -hírlevél 2010.februári számát,köszönöm.Tagdíjat 2010-re átutaltam,kell-e valamilyen belépési nyilatkozat?Jó munkát mindannyiónknak és szeretettel üdvözlök minden kedves régi és új ismerősömet:Benkóné Dudás Piroska
 
#2029  Juliosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-02-08 08:37
Persze, Nóri, de mi azért egy viszonylag zárt kör vagyunk. És tudjuk, hogy a jelenlegi teljes nyilvánosság milyen kaotikus. Talán más módját kellene találni a kommunikációnak, vagy nem igazán törődni a beszólásokkal. Hiszen, mint már említettem, voltak ott nagyon rokonszenves kommentelők is. Persze, tökéletesen érthető döntés, hogy azt ott abbahagyod.
 
#2028  L.Ritók Nóral[pont]ritoknora[kukac]freemail[pont]hu2010-02-08 08:20
Persze, tudtam, hogy ez lesz, itt nálatok védve voltam, vagyok a témával, mert itt szakmeberek vannak, ott meg nyitott a pálya... De már túl sok volt, és szinte ellehetelenítették a működést. Az is megérne egy blogot, hogy a másik oldal miért ilyen, nem?
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2020.04.02.
Nem lesz hosszabb a tanév – elhalasztják a minősítéseket
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma minden pedagógusnak köszöni az elmúlt hetek áldozatkész munkáját, mely a tantermen kívüli, digitális munkarendre való sikeres átállást lehetővé...
(Forrás: kormany.hu)
--
2020.04.02.
Maruzsa Zoltán: az érettségi követelmények nem változtak, a felkészülést folytatni kel
Mivel még több mint egy hónap van hátra az érettségi hagyományos kezdési időpontjáig, a járványügyi kérdésekben azonban nem látnak előre egy hónapot, az érintettek türelmét kérik...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.04.02.
Iskolai zaklatás a Google Classromban - mit tehetnek a tanárok?
A diákok online kapják a tananyagot, online tartják a kapcsolatot egymással és a tanáraikkal is. A sok virtuális időtöltésnek azonban lehetnek hátulütői is. Sok oktatási csoportban felmer...
(Forrás: eduline)
--
2020.04.01.
Digitális távoktatás: egyes, mert nem kézzel írtad
Szülők tíz-, ha nem százezreire szakadt rá két hete a pedagógus életpálya összes szakmai és emberi szépsége. A képesítés nélküli tanárrá válás az indexeseket sem kímélte, gyakorl...
(Forrás: index)
--
2020.04.01.
A most elindult tankönyvrendelés a bizonyíték arra, hogy a kormány az elmúlt hetekből semmit nem tanult
A Civil Közoktatási Platform nyílt levélben fordult az illetékes miniszterekhez az ügyben, az eddig ismertetett szakmai kritikájukon felül immár amiatt is kérik, hogy az illetékes miniszté...
(Forrás: mérce)
--
2020.04.01.
Ausztriában egy diáknak sem lesz hátránya a koronavírus miatt kialakult helyzetből
„Ésszel és szívvel” fogják értékelni a tanulókat a tanév végi záróvizsgákon – jelentette ki Heinz Faßmann. Az oktatási miniszter kifejtette. áprilisban várhatóan még otthonról...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.04.01.
Már lehet tankönyveket rendelni a következő tanévre az interneten
A kormány döntése értelmében 2020 szeptemberétől már minden köznevelésben résztvevő tanuló ingyenesen kapja meg a tankönyveit, így a rendelés semmilyen anyagi terhet nem jelent a csalá...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.04.01.
Iskolaérettség: nem lett egységesebb a rendszer
Míg korábban a gyermeket ismerő óvoda és a szülő dönthetett arról, hogy az adott év augusztus 31-éig hatodik életévét betöltő, vagyis tankötelessé váló gyermek további egy évet ó...
(Forrás: Népszava)
--
2020.04.01.
Milyen válaszokat adhatnak a pedagógusok és oktatási rendszerek a COVID-19 járványra? – Néhány tanulság a TALIS felmérésből
A mostani válsághelyzet felszínre hozza az oktatási rendszereinkben tapasztalható egyenlőtlenségeket: az online oktatáshoz szükséges internetkapcsolattól és számítógéptől kezdve a tá...
(Forrás: DPMK)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Doroginé Kiss Ildikó!
A Kjt. 24. § (1) bekezdése szerint "Ha a közalkalmazott munkaköre
ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más
munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős
többletmunkát végez, illetményén felül a végzett munkával arányos
külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti." A helyettesítési díj
mértékét jogszabály nem határozza meg, csak azt, hogy a végzett
munkával arányosnak kell lennie. Az a javaslatom, hogy a fenti
rendelkezésre hivatkozva kérje, hogy részére az Mt. 139. §-ában
meghatározott óradíj legalább 50 százalékának megfelelő helyettesítési
díjat állapítsanak meg. Ha ezt a munkáltató megtagadja, munkaügyi per
indítható. (A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk.)

--
  Szilágyi István

Tisztel Címzett!
Nagyon szépen köszönöm a szakszerű és megnyugtató válaszát.
Tisztelettel: Szilágyi István.

--
  OFOE

Kedves Szilágyi István! Pedagógus-munkakörben a köznevelési törvény 64. § (2a) bekezdése
alapján az évi 25 munkanap pótszabadság nem adható, hanem jár. A
pótszabadságból a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (2)
bekezdése alapján
a) továbbképzés, foglalkoztatást elősegítő képzés,
b) a nevelési-oktatási intézmény tevékenységi körébe tartozó nevelés,
oktatás, a pedagógiai szakszolgálati intézmény tevékenységi körébe
tartozó pedagógiai szakszolgálati tevékenység,
c) ha a pedagógus szabadságát részben vagy egészben a szorgalmi
időben, óvodapedagógus esetében - a június 1-jétől augusztus 31-éig
tartó időszak kivételével - a nevelési évben adják ki,
lehet legfeljebb 15 munkanapot igénybe venni. Az tehát nem jogszerű,
ha nem a fenti indokok valamelyike miatt, hanem úgymond, időarányosan
vesz le a pótszabadságból napokat a munkáltató. Javaslom, hogy ezt az
intézkedést ne fogadja el, hanem ragaszkodjon a pótszabadság
kiadásához. A felmentési időnek abban a felében, amikor munkavégzésre
kötelezhető, ki kell adni az időarányos szabadságot. Ha a szabadság
kiadására nincs mód, azt a jogviszony megszűnése esetén - az Mt. 125.
§-a szerint - pénzben kell megváltani. (A válszt a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Harmat Krisztina! Jogszerűnek jogszerű, mivel a munkaidő kötött és kötetlen munkaidőből
áll, csak éppen nem nevezhető etikusnak. Úgy lehet kivédeni, hogy a munkavállaló is kivehet az Mt. 122. § (2) bekezdése alapján hét munkanap szabadságot akkor, amikor akar, csak előtte 15 nappal be kell ezt jelenteni. (A válasz a PDSZ szakértőjétől érkezett.)

--
  Harmat Krisztina

Kedves OFOE!
Szeretném kérdezni, hogy jogszerű-e szorgalmi időben, tanítási (hétköznap) napon szabadságot elrendelni a pedagógus számára akkor, amikor annak nincs sem tanítási órája órarend szerint, sem más feladata a neveléssel-oktatással le nem kötött munkaidejében?
Köszönettel:
Harmat Krisztina

--
  Szilágyi István

Azt szeretném megkérdezni, hogy pedagógus munkakörben a 25nap pótszabadság jár, vagy adható? Nyugdíjazás előtt a munkáltató az időarányosan járó 18 nappótszabadságomból 11 napot igénybe vett a tanév zavartalan befejezése érdekében, amihez ugyan joga van, de én úgy gondolom, hogy mivel a felmentési időben nem került kiadásra az időarányos szabadság, azt a munkáltatónak pénzben kell megváltani. Sajnos nem igy történt. Kérdezem, hogy helyesen járt el a munkáltató? Várom megtisztelő válaszát!
Tisztelettel: Szilágyi István.

--
  Doroginé Kiss Ildikó

Tisztelt Egyesület!
Nyelvtanárként 2019 szeptember közepétől december 20-ig (téli szünet kezdete) az én tanulócsoportomat összevontam az említett idő alatt táppénzen levő kolléganőm csoportjával heti 3 órában. Ez összesen 3 osztályt érintett, ami heti heti 9 összevont órát jelentett. Mikor rákérdeztem, hogy ezért jár-e túlóra íj vagy valami plusz bér, azt a választ kaptam, hogy nem mert az összevont órákért semmi sem jár. Ráadásul ugyanígy több mint három hónapot már a tavalyi évben is helyettesítettem ugyan így. Kérdésem, valóban nem jár az összevont órák után túlóra? Mit mond erről a jogszabály?
Üdvözlettel: Doroginé Kiss Ildikó, tanár

--
  OFOE

Kedves Láng Róbert! Ime a szabály
Mt. 123. § (1) A szabadságot esedékességének évében kell kiadni.

(2) A szabadságot, ha a munkaviszony október elsején vagy azt követően kezdődött, a munkáltató az esedékességet követő év március 31-ig adhatja ki.

(3) A szabadságot, ha a munkavállaló oldalán felmerült ok miatt nem lehetett az (1) bekezdésben meghatározottak szerint kiadni, az ok megszűnésétől számított hatvan napon belül ki kell adni.

(4) Az esedékesség évében kell kiadottnak tekinteni a szabadságot, ha igénybevétele az esedékesség évében megkezdődik és a szabadság következő évben kiadott része nem haladja meg az öt munkanapot.

(A választ Nagy Erzsébettől, a PDSZ szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Gyimesi Krisztina! A PDSZ szakértőjétől, Nagy Erzsébettől kaptuk a következő választ:
1. A Kjt. 23/B. § -a adott mint lehetőség:
(1) A teljes munkaidőben foglalkoztatott közalkalmazott írásbeli
kérelmére a munkáltató köteles a kinevezésben heti húszórás
részmunkaidőt kikötni, ha a közalkalmazott a kérelem benyújtásakor az
Mt. 128. §-ában foglalt fizetés nélküli szabadságot vesz igénybe.
(2) A munkáltató a közalkalmazottnak a munkaidő egyenlőtlen
beosztására vonatkozó kérelmét csak abban az esetben tagadhatja meg,
ha az számára lényegesen nagyobb munkaszervezési terhet jelentene. A
munkáltató köteles írásban megindokolni a kérelem megtagadását.
(3) A részmunkaidő kikötése
a) a fizetés nélküli szabadság megszűnését követő naptól,
b) ha a közalkalmazott betegsége vagy a személyét érintő más
elháríthatatlan akadály esetén az akadályoztatás megszűnésétől
számított harminc napon belül ki kell adni rendes szabadságát, a
szabadság leteltét követő naptól hatályos.
A b) pontban foglaltak alkalmazása esetén - a felek eltérő
megállapodása hiányában - a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő első munkanapon meg kell kezdeni.
Eltérő megállapodás esetén a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő harminc napon belül meg kell
kezdeni.
(4) A kérelmet az (1) bekezdés szerinti fizetés nélküli szabadság
igénybevételének megszűnése előtt legalább hatvan nappal kell a
munkáltatóval közölni. A kérelemben a közalkalmazott köteles
tájékoztatni a munkáltatót
a) a fizetés nélküli szabadság igénybevételére jogosító gyermeke
harmadik életéve betöltésének időpontjáról, továbbá
b) ha egyenlőtlen munkaidő-beosztásban kíván dolgozni, a
munkaidő-beosztásra vonatkozó javaslatáról.
(5) A (4) bekezdésben foglaltaktól eltérően a nevelési-oktatási
intézményben pedagógus munkakörben foglalkoztatottak esetében a
kérelmet a fizetés nélküli szabadság tartama alatt, a tanév szorgalmi
időszakának befejezését, illetve az első félév befejezését megelőző
hatvan nappal korábban kell a munkáltatóval közölni.
(6) A (3) bekezdés szerinti időponttól a közalkalmazotti jogviszony
alapján közvetlenül vagy közvetve nyújtott pénzbeli vagy természetbeni
juttatás tekintetében e törvény erejénél fogva az időarányosság elve
alkalmazandó, ha a juttatásra való jogosultság a munkaidő mértékével
összefügg.
(7) Az (1) bekezdés szerinti kérelem alapján kikötött részmunkaidőben
a munkáltató a közalkalmazottat
a) a kérelem szerinti időpontig, de
b) legfeljebb a gyermek négyéves koráig, három vagy több gyermeket
nevelő közalkalmazott esetén a gyermek hatéves koráig
köteles foglalkoztatni. Ezt követően a közalkalmazott munkaidejét a
kérelem benyújtása előtti mérték szerint kell megállapítani.
(8) Az (1)-(7) bekezdés nem alkalmazható a vezetői megbízású
közalkalmazott tekintetében.
Ekkor a kötött munkaidő a részmunkaidő 80%-a lesz, pl. félállás esetén
heti 20 óra, és a neveléssel-oktatással lekötött munkaidő is a
csökkentett munkaidő 55-65 százaléka. (félállásnál heti 11-13 óra). A
szabadság ugyanannyi marad, csak a távolléti díj, ami a szabadság
idejére jár, az időarányos illetmény alapján lesz megállapítva.
Sajnos a köznevelési törvény szerint nincs már külön napközis
munkakör, ezért azt is tanító szakképzettséggel kell ellátni alsó
tagozaton. Maradnak olyan egyéb foglalkozások, amelyek nem
végzettséghez kötöttek: szakkörök, tehetséggondozó, tanórán kívüli
foglalkozás, tanórán kívüli programok szervezése, lebonyolítása.

--
  OFOE

Tisztelt Szodrai Csilla! A szakképzési törvény 127 § 6 szerint annak, aki már alkalmazott, mindenképp ki kell fizetni, aki új, annak megállapodás esetén:
A munkáltatói jogkör gyakorlója a szakképző intézmény alkalmazottjával megállapodhat a szakképző intézményben eltöltött legalább tizenötéves munkaviszony esetére jubileumi jutalom biztosításában. Az Nkt. e törvény hatálybalépését megelőző napon hatályos rendelkezései szerinti szakgimnázium, illetve szakközépiskola alkalmazottja esetében az ilyen megállapodás a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény szerinti feltételekkel kötelező azzal, hogy a jubileumi jutalomra jogosító időszakban a közalkalmazotti jogviszony és a szakképző intézménnyel fennálló munkaviszony időtartamát egybe kell számítani. (A választ Juhász Ágnes adta meg.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2020) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek