OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#2001  Ágnestothagi53[kukac]freemail[pont]hu2010-01-09 21:03
Azt szeretném megkérdezni,hogy én 56 éves közalkalmazott vagyok és közel 38 éves munkaviszonnyal rendelkezem.Előnyugdíjig alig 3 évem van.Úgy tünik a munkahelyem átszervezés miatt megszünik.Igénybe tudom-e venni a Prémium Éveket vagy az csak csoportos leépítés esetén működik?Előre is köszönöm a választ.
 
#2000  cs.eccicc[kukac]citromail[pont]hu2010-01-06 20:08
Tisztelt Tanácsadó!
Az alábbi problémával fordulok Önhöz: 2007.10.01-től dolgozom, mint közalkalmazott. A szerződésem szerint 2010.01.01-től lépek kategóriát, viszont a munkaadóm azt mondja, csak 2010.10.01-től. Azt szeretném kérdezni, hogy pontosan mikor kell kategóriát lépnem, illetve joga van-e eltérni a munkaadónak a szerződésben leírtaktól? Előre is köszönöm a válaszát!
 
#1999  Erzsébettelekettes[kukac]gmail[pont]com2010-01-05 20:27
Kedves Munkatársak!

Ha valaki tud segíteni, akkor előre is köszönöm!
Azt szeretném kérdezni, hogy van-e valamilyen szabályozás arra, hogy mikortól kell valakit véglegesíteni?
Én most vagyok 4. éve az iskolámban szerződéssel tanító (évente hosszabítják, nyáron munkanélküli vagyok)és úgy hallottam, hogy 3 év után már véglegesíteni kellett volna.

Köszönöm!

Erzsébet
 
#1998  Juliosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-01-03 20:34
A TASZ filmjét én is csak ajánlani tudom mindenkinek, aki tovább akarja gondolni kilátástalannak látszó ügyeink egyik legsúlyosabbikát. Köszönöm, Hajni, hogy felhívtad rá a figyelmünket.
 
#1997  terepmunkásfektehajni[kukac]citromail[pont]hu2009-12-27 10:58
Jogtalanul – Romaügyek (2009) – a TASZ filmje
 
#1996  terepmunkásfeketehajni[kukac]citromail[pont]hu2009-12-27 10:56
Nézzétek meg a TASZ filmjét. Tanulságos 45 perc.
 
#1995  tanügyig.szakértősilverke[kukac]citromail[pont]hu2009-12-26 15:17
Tisztelt Matefradi!
A leírtak alapján nem az az alapvető törvénysértés, hogy vissza akarnak sorolni (mert, hiszen nyelvvizsga papír nélkül nincs is főisk., vagy egyetemi testnevelő szakos oklevele), hanem az, hogy az igazgató egyáltalán alkalmazta pedagógusnak!Ugyanis, érettségivel(D besorolással)
nem lehet tanítani! Sajnos ez a helyzet..., a szerződést azonnal meg kell szüntetni!
 
#1994  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-12-21 21:05
Kedves "Matefradi", sajnáljuk, de feltételek híján nem foglalkozunk munkajogi kérdések megválaszolásával.
 
#1993  Matefradimatefradi[kukac]freemail[pont]hu2009-12-21 20:09
Tisztelt Tanácsadó!
A problémám a következő lenne:2009. szeptember 1-én vettek fel,mint testnevelő tanár és 2010 januárjától a polgármester visszaakar sorolni 2 fizetési osztllyal,"F"-ből "D"-be,ha jól tudom!Ez lehetséges évközben,aláírt szerződéssel?!Az ok:még nincs meg a nyelvvizsgám!Ha jól tudom "D" kategóriás ember nem is taníthat általános iskolában!?Ez nem törvényellenes?!
 
#1990  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-12-19 09:25
Kedves Kati! A gyp. tanári oklevél nem váltja ki a szakvizsgát. Részletes tájékoztatást kaphatsz a következő e-mail címen: h.nagy.anna@ppk.elte.hu
 
#1989  Katikata12[kukac]freemail[pont]hu2009-12-19 08:31
Tudom, hogy nem üzemel a Tanácsadó, de az OM hónapok óta válaszra sem méltat. Szeretnék valakitől segítséget kérni. Tanítói diplomám mellé oligofrén szakos gyógypedagógiai tanári diplomát is szereztem. jelenleg EGYMI-ben dolgozom. Mi a besorolásom? A gyp tanári oklevél egyenértékű-e a szakvizsgával? Valahol olvastam ezt, de képtelen vagyok rábukkanni újra. Kérem segítsenek!
 
#1987  mártahadnagym[kukac]gmail[pont]com2009-12-17 09:21
A mi iskolánk is részt vesz egy ilyen projektben (a TISZK keretén belül). Nekünk ugyanúgy részt kell vennünk ilyen továbbképzéseken. Vannak köztük kifejezetten jó tanfolyamok is (pl. nov végén dec elején voltam egyen az határozottan jó és hasznos volt.) Viszont egy előző tanfolyam, amelyen részt kellett vennem botrányos volt. Felvetettem a problémát az iskolám vezetésének - meg a többi iskola résztvevői is az ő iskoláikban, úgyhogy a soron következő TISZK találkozón már meg is beszélték, felvették a kapcsolatot a szervező intézménnyel. Én részemről a második "fordulóra" már el sem mentem, a többiek mesélték, hogy lecserélték az előadót, és végül is az a rész már jó volt. A legaranyosabb a történetben, hogy 2 hét múlva megkaptam a tanusítványt, miszerint a képzésen részt vettem. Akkor hogy is működik ez? Jelenléti ív, meg hogy az órák legalább nem tudom én hány százalékán részt kell venni hogy megkaphasd a tanusitványt. Igaza van Petrának: a pénzt el kell számolni, a többi meg... Ahogy egy kolléganőm szokta mondani: egy jó toll kérdése az egész...
 
#1986  petrafoldes[pont]petra[kukac]gmail[pont]com2009-12-16 22:22
Annyit fűznék Piroska problémájához, el szokás feledkezni arról, hogy a pedagógusokat is megilleti a heti két nap pihenőidő, és ebből a szempontból a szombati képzés nemcsak barátságtalan, de bizony a munkáltató részéről kötelezettséggel jár. Azon lehet vitázni, hogy rendkívüli munkavégzésnek vagy készenlétnek minősül-e a továbbképzésen való részvétel, az azonban egészen biztos, hogy a tanárt a pihenőnapján aktivitásra kötelezni elvben csak ellenszolgáltatásért (értsd pénzért) lehet(ne). A hatalmas, rengeteg pénzt megmozgató fejlesztési projektek keretében az a minimum, hogy az érintettek - mint például Piroska tantestülete - azt kivívja magának, hogy a szabadidejüket a projekt terhére ellentételezzék. És még valami: könyörgöm, vegyük észre, mennyire morbid, fel se kapjuk a fejünket arra, hogy a továbbképzés valami megúszni való rettenet. MIÉRT kell ennek így lenni? Nagy (nagyon nagy) tételben kidobott idő az egyik, kidobott pénz a másik oldalon. Hol lehet behúzni a féket??????
 
#1985  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-12-16 20:04
Kedves Piroska! Ismerjük az általad felvetett problémát, sajnos nem egyedi. A pályázati kiírások feltételei közé van építve a meghatározott továbbképzéseken való részvétel, tehát ha a fenntartó pályázik (s ezt az anyagi források biztosítása érdekében teszi) kénytelen elfogadni ezt a feltételt is. Jogilag ez a dolog persze tisztázatlan, és ha van olyan jogban jártas szakember, aki ezt a döntést segít felülvizsgálni, lehet esély a változtatásra. Ehhez persze arra lenne szükség, hogy az érintett pedagógusok hajlandók legyenek egységesen fellépni, együttműködni a helyzet tisztázásában, és elérni hogy a döntéshozó tárgyalópartnernek tekintse őket. A konkrét helyzet ismerete nélkül ennél többet nem tudunk mondani.
 
#1984  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-12-16 19:56
Kedves Mónika! Sajnáljuk, de a megfelelő személyi feltételek híján nem vállalkozunk a munkajogi kérdések megválaszolására. Ezért szüneteltetjük már egy ideje tanácsadó rovatunkat is.
 
#1983  Piroskav_alaki[kukac]citromail[pont]hu2009-12-16 18:28
Kedves OFOE!

Most tudtuk meg, hogy iskolánk összes pedagógusát kötelezik 2-3 esetenként 4, 30-60 órás továbbképzésre. A továbbképzések pénteki és szombati napokon lesznek, nem egy esetben elég sokat kell utazgatni is.
Mindenkit besoroltak két akkreditált képzésre (nem kérdezték meg, hogy mi érdekelne), ezen kívül kötelező választanunk egy vagy két nem akkreditált képzést is.
Nem számít, hogy már teljesítette-e valaki a 120 órát, vagy éppen friss diplomával rendelkezik, illetve nyugdíj előtt áll, mindenképpen menni kell.
Akkor is menni kell, ha ezeken a továbbképzéseken korábban már részt vettünk.
Mindez azért, mert a fenntartó nyert egy nagy összegű pályázatot, és mi kellünk tölteléknek.

Kíváncsi vagyok, hogy kötelezhetnek-e erre, ilyen formában bennünket? Mi a véleményetek erről?

Áldott ünnepeket, nyugalmas új évet mindenkinek!
 
#1982  Mónikamalikanak[kukac]citromail[pont]hu2009-12-16 12:57
Kedves OFOE!
Érettségivel kapcsolatosan érdeklődöm: főiskolai angol szakos nyelvtanári diplomával meddig lehet középiskolában tanítani, illetve érettségin vizsgáztatni (tényleg meghosszabbították?)? Köszönettel, Boldog Ünnepeket!
 
#1981  Katalinalmaspite[kukac]gmail[pont]com2009-12-16 12:47
Kedves OFOE!

Köszönöm! Úgy gondolom ez már nem mehet tovább és nem hiszem, hogy a választásokra kellene várnunk. Nem hiszek abban, hogy a jövő hozza majd a megváltást, hiszen 19 éve is ezt mondták. Az, hogy majd egyszer mi is megleszünk anyagilag becsülve azt magyarázzák meg az 5 éves kislányomnak, akinek nem tehetem meg, hogy csokoládén kívül mást is rakjak a fa alá, közben a tévében arról beszélnek, hogy 25-30 ezret költenek ajándékokra az emberek. Én és kollégáim becsületesen dolgozunk, már-már sokszor a családunk rovására és ezt kapjuk. Hát nem és én nem vagyok hajlandó belenyugodni.
Egyébként vannak nálunk sokkal rosszabb helyzetben lévő, csodálatos emberek, az egészségügyben dolgozók. Ők még fizetést sem fognak kapni. Ők sem fognak tudni hivatástudatból ajándékot vásárolni szeretteiknek, sőt reggeltől mikulásig dolgoznak értünk, közben akik tehetnek erről nevetve azon vitatkoznak, hogy nem csak a 13 havi jár nekik, hanem a 14 havi is - mert mint mondják: hiszen ezért ők megdolgoztak. A szívem most szakadt meg...

Boldog karácsonyt!
 
#1979  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-12-16 10:00
Kedves Katalin!
A világon senkit nem bántottál meg (akit mégis, az megérdemli, talán elgondolkodik a felvetett problémákon). Sokan rezonálnak a Te problémáidra, országszerte elég nagy a feszültség, rossz, egyáltalán nem karácsonyias a hangulat, és félek, hogy sokaknak nem sikerül igazi átéléssel készülni a "szeretet ünnepére".
Jogos a felháborodásod, és ha kicsit megkönnyebbülsz attól, hogy leírod, már érdemes volt megtenned. Abban teljes a konszenzus a pedagógusok köreiben, hogy a közoktatás rendszerének működésében komoly zavarok vannak, de tanácstalanok vagyunk abban, hogy miként lehetne ezeket enyhíteni, hosszú távon teljesen kiiktatni. Úgy véljük, hogy kinek-kinek saját portáján (munkahelyén, szűkebb környezetében) kellene megpróbálni szövetségesekre találni, jogai ismeretében fellépni a helyi visszásságok ellen. A szakszervezetekkel kapcsolatban nekünk sincsenek biztató élményeink.
Jobb híján a civil világban próbálkozunk, reménykedünk abban, hogy közösen kicsit messzebbre hallatszik a hangunk, és idővel akad olyan a valódi felelősök között, aki hallgat ránk.
Sok erőt, és minden gond dacára kellemes ünnepeket és boldog újévet kívánunk.
 
#1978  Katalinalmaspite[kukac]gmail[pont]com2009-12-14 22:50
Kedves Kollégák!

Köszönöm, hogy nem egyedül vagyok véleményemmel!
Tényleg nem bántva senkit, de amíg a tévében a pesti elitiskolákat mutogatják, ahol a tanárok, tanítók laptopokat használnak, addig nálunk még az is gond volt, hogy miből vegyünk krétát, pedig nagy iskola vagyunk. Amikor saját zsebemből finanszírozom az osztályomnak a gyakorlati kellékeket és ezt a férjemnek már el sem merem mondani, aki közben munkanélküli lett (ezt a pénzt saját gyermekemtől veszem el), addig egyes emberek azon vitatkoznak, hogy miért csökkentik a fizetésüket 3 millióról 2,5 millióra és közben tudják, hogy a hiányt más néven úgy is megkapják. Nagyon szomorú vagyok.
Mit tehetnénk? Én nem lázítani szeretnék, mert ez távol áll tőlem, de nekünk gyakorló pedagógusoknak kellene összefognunk igazgatóinkkal együtt és azt mondani, hogy elég. Mindig arra hivatkoznak az igazgatók, hogy nem mernek lépni, mert féltik az állásukat, ami nem igaz, hiszen őket a szerződésük lejártáig nem lehet csak úgy eltávolítani. Akkor kérdem én, miért hagyjuk ezt? A külföldiek nevetnek rajtunk és ezt kihasználva elszívják a legjobb munkatársainkat, közben 30-40 fős osztályokban tanítanak kollégáim középkori körülmények között. Kell ez nekünk! Mint már írtam, állítólag mi vagyunk az értelmiség és úgy gondolom, hogy nekünk nem csak "papíron" van mit csinálni, hanem nap mint nap kell bizonyítanunk szakmai felkészültségünket. Akkor miért várjuk másoktól a megoldást, hiszen akik segíthetnének, azok milliós fizetésből tárgyalgatnak és kíváncsi lennék, hogy kiért-miért, mert nem értünk. Ha a tárgyalgató Urak és Hölgyek ezt elkötelezettségből végeznék és nem fizetésért, sőt ha fizetnének is érte, hogy képviselhetnek minket (úgy ahogy én is saját pénztárcából finanszírozom az osztályom gyakorlati óráinak alapanyagát), akkor végre lenne tiszteletünk, megbecsülésünk, fizetésünk.
Bocsánatot kérek, ha valakit megbántottam, nem volt szándékomban!
Köszönöm, hogy elmondhattam ami a szívemet nyomja!
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.07.19.
Nyáry Luca: A magántanulás mentett meg attól, hogy csődtömeggé váljak – Így látja az új törvényt egy érintett diák
A köznevelési törvény pénteken elfogadott módosításai szerint a következő tanévtől (tehát már idén szeptembertől) megszűnik a magántanulói státusz, felváltja az úgynevezett „egy...
(Forrás: wmn.hu)
--
2019.07.17.
Kell még 164 millió forint közpénz a milliós tandíjjal induló elit magániskolára
Szeptemberben nyit Debrecenben az alapítványi iskola, ahova a jelentkezés is 100 ezer forintba kerül. Ösztöndíjas helyek egyelőre nem lesznek, az építkezést az adófizetők állják, a szá...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.07.17.
Egyszerre 11 óvónő mondott fel egy újpesti óvodában
Olyan pedagógusok hagyták ott az óvodát, akik már az alakulás óta ott dolgoztak, alapítók voltak. Két olyan mesterpedagógus is felállt, akik óriási szaktudással is rendelkeznek. A távoz...
(Forrás: Újpesti Hírmondó)
--
2019.07.17.
Még egy dolog, amiben szembemegyünk Európával: egyre több a korai iskolaelhagyó
A 2010-ben elfogadott Európa 2020 Stratégiában Magyarország azt vállalta, hogy 2020-ra a korai iskolaelhagyók arányát 10 százalékra csökkenti, ettől a célkitűzéstől azonban egyre távolodunk...
(Forrás: Népszava)
--
2019.07.17.
Megőrülsz: almaügyi nyomozást rendelt el a tankerület
Valószínűleg megtaláltuk a hét agygörcsét, pedig még csak kedd van. A magyar általános iskolákban általában almát adnak a tízóraihoz, ám arra, ami most jön, egyetlen almagengszter, egyetlen...
(Forrás: Pécsi Stop)
--
2019.07.17.
A német, az osztrák és a lengyel rektori konferencia kiáll az MTA mellett
Közös közleményben adott hangot kedden aggodalmainak a német, az osztrák és a lengyel rektori konferencia a Magyar Tudományos Akadémia átalakításával kapcsolatos jogszabály elfogadása miatt...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2019.07.17.
Évtizedes kudarcok után újra tanulhatnak
Van, akitől a gyermeknevelés és autista kisfia fejlesztése, van, akitől az önbizalomhiány, és van, akitől a családfenntartó szerep vette el a továbbtanulás lehetőségét. Egyesek beletö...
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.07.17.
Bódis József: Nem csorbulnak a szülői jogok a köznevelési törvény módosításával
Az államtitkár hangsúlyozta: a szülői jogok továbbra is megmaradnak, mert ha a szülő úgy ítéli meg, hogy korai lenne háromévesen óvodába vinni a gyermeket, egy év halasztást kérhet....
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.07.17.
Az érettségi biztos túlbuzgósága miatt semmisítették meg a Szinyei Gimnázium tizenöt végzősének érettségijét
A helyzet abszurditását fokozza, hogy az iskolában a tizenöt említett diákon kívül is voltak olyan érettségizők, akiknek az érintettekhez hasonlóan hiányzott egy-egy természettudományos...
(Forrás: hvg.hu)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
  ofoe

Kedves Krisztina! Nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül érdemi tanácsot adni, de megpróbálom. Az első lépés valóban átgondolni azt, hogy Te magad mennyiben vagy felelős az adott problémáért. A figyelmeztetőkkel, intőkkel csak a saját feszültségedet oldod némileg, eredményt nem tudsz elérni. Gondold át, hogy melyik ponton romlott el a kapcsolat az adott csoporttal, eleve így fogadtak, vagy menetközben történt valami. Az a soraidból kiderül, hogy nincs köztetek bizalmi kapcsolat, tehát kommunikáció helyett hadakoztok. Időt kellene szánni arra, hogy a problémát tisztázzátok, megállapodásra jussatok a közös megoldás módjában. Ennek vannak különböző technikái. Fontos, hogy ne személyes sértésként kezeld az ügyet, hanem közös megoldandó problémaként. Nem ördögtől való, amit a kollégáid tanácsolnak, hogy fordulj pszichológushoz, aki segíthet azon, hogy a Benned való görcsöt fel tudd oldani. Amíg Te magad nem jutsz túl ezen a görcsön, nem tudod kézbe venni az ügyeket. Ezek a diákok már nem kamaszok, fiatal felnőttek, nekik is fontos, hogy eljussanak az érettségiig, és matematikából is elérjenek egy bizonyos szintet. Ez lehet az a közös ügy, amin együttesen és nem egymás ellenében kellene dolgoznotok. Szívesen levelezek erről Veled privátban is, ha akarod, de nem minden részlet tartozik a nyilvánosságra. Jelezd, ha ezt szeretnéd. Üdvözlettel Szekszárdi Juli

--
  László Krisztina

Kedves OFOE!
Nem tudom mennyire válaszolható meg a kérdésem. Egy középiskolában tanítok, heti 27 órában matematikát, 8 érettségis csoportnak. (Plusz a korrepetálások, plusz a helyettesítések.) Nagyon szeretem a diákjaimat, de mint mindenhol, ahol emberek vannak, előfordulnak konfliktusok. A kb 110 diákból, akiket két éve tanítok, van kb 15, akik állandóan csak a hibát keresik a munkámban, agresszíven és lekezelően bánnak velem, sokszor megaláznak a csoport egésze előtt. Amikor esetleg szaktanári figyelmeztetést adok nekik, akkor hangosan kiröhögnek, hogy az ő szüleiket ez nem érdekli. (Ezek a diákok már 17-19 évesek, mivel a nyelvi tagozat nulladik évfolyama egy évvel megnöveli a középiskolai tanévek számát.) Semmivel nem tudom őket sem motiválni, sem fegyelmezni, tönkre teszik az óráimat.) Hiába fordultam az osztályfőnökökhöz segítségért, mind ők, mind az igazgató-helyettes és a munkaközösség vezető szerint, ez az én hibám, azért viselkednek így velem, mert ez "belőlem jön". Közben az iskolából folyamatosan mennek el a tanárok, és hiába keresett a szakom, (angol-matek) úgy érzem, hogy nem becsülik meg a munkámat. Hiába az a kb 90 diák aki jól teljesít, (nem egy dícséretes 5-ös is van, és emelt matematika érettségi előkészítő csoportok is), hiába a rengeteg dolgozat, számonkérés, ingyen korrepetálás, rendszeres, hogy káromkodva, csapkodva, üvöltözve csapják az asztalomra a kijavított dolgozatot, mert az nem négyes, hanem csak hármas. És közben a vezetőség, az osztályfőnökök és a munkaközösség vezető szerint is, nekem kell változtatnom, pszichológushoz mennem, mert engem nem lehet elviselni. Meg kell jegyezzem, ezek az emberek 25-30 éve vannak ebben az iskolában. Ez a matematika státusz, amit én megkaptam 2 éve, egy előző iskolavezetéstől, már nagyon régóta, úgymond, "forgó hely" volt, mert - más tanárok elmondása szerint - mindig "volt valami probléma a matek tanárokkal". Minden más matematika tanár az iskolában, már 10-20-30 éve itt tanít.
Nem igazán tudom, mit kezdhetnék a problémával. Tudnának esetleg tanácsot adni?
Köszönettel: Krisztina

--
  Eleonóra

Kedves OFOE Csapat!
Segítséget szeretnék kérni, azzal kapcsolatban, hogy egy egyházi iskolában dolgozom, mint 50% kollégiumi felügyelő, 50% kollégiumi ápoló. Érdeklődnék, hogy ilyen esetben számomra mennyi szabadság jár? Tavaly fél állásban tanítottam, akkor járt a pedagógusi szabadság, itt úgy olvasom, ebben a munkakörben is jogosult lennék.?
Köszönettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek