OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#1994  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-12-21 21:05
Kedves "Matefradi", sajnáljuk, de feltételek híján nem foglalkozunk munkajogi kérdések megválaszolásával.
 
#1993  Matefradimatefradi[kukac]freemail[pont]hu2009-12-21 20:09
Tisztelt Tanácsadó!
A problémám a következő lenne:2009. szeptember 1-én vettek fel,mint testnevelő tanár és 2010 januárjától a polgármester visszaakar sorolni 2 fizetési osztllyal,"F"-ből "D"-be,ha jól tudom!Ez lehetséges évközben,aláírt szerződéssel?!Az ok:még nincs meg a nyelvvizsgám!Ha jól tudom "D" kategóriás ember nem is taníthat általános iskolában!?Ez nem törvényellenes?!
 
#1990  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-12-19 09:25
Kedves Kati! A gyp. tanári oklevél nem váltja ki a szakvizsgát. Részletes tájékoztatást kaphatsz a következő e-mail címen: h.nagy.anna@ppk.elte.hu
 
#1989  Katikata12[kukac]freemail[pont]hu2009-12-19 08:31
Tudom, hogy nem üzemel a Tanácsadó, de az OM hónapok óta válaszra sem méltat. Szeretnék valakitől segítséget kérni. Tanítói diplomám mellé oligofrén szakos gyógypedagógiai tanári diplomát is szereztem. jelenleg EGYMI-ben dolgozom. Mi a besorolásom? A gyp tanári oklevél egyenértékű-e a szakvizsgával? Valahol olvastam ezt, de képtelen vagyok rábukkanni újra. Kérem segítsenek!
 
#1987  mártahadnagym[kukac]gmail[pont]com2009-12-17 09:21
A mi iskolánk is részt vesz egy ilyen projektben (a TISZK keretén belül). Nekünk ugyanúgy részt kell vennünk ilyen továbbképzéseken. Vannak köztük kifejezetten jó tanfolyamok is (pl. nov végén dec elején voltam egyen az határozottan jó és hasznos volt.) Viszont egy előző tanfolyam, amelyen részt kellett vennem botrányos volt. Felvetettem a problémát az iskolám vezetésének - meg a többi iskola résztvevői is az ő iskoláikban, úgyhogy a soron következő TISZK találkozón már meg is beszélték, felvették a kapcsolatot a szervező intézménnyel. Én részemről a második "fordulóra" már el sem mentem, a többiek mesélték, hogy lecserélték az előadót, és végül is az a rész már jó volt. A legaranyosabb a történetben, hogy 2 hét múlva megkaptam a tanusítványt, miszerint a képzésen részt vettem. Akkor hogy is működik ez? Jelenléti ív, meg hogy az órák legalább nem tudom én hány százalékán részt kell venni hogy megkaphasd a tanusitványt. Igaza van Petrának: a pénzt el kell számolni, a többi meg... Ahogy egy kolléganőm szokta mondani: egy jó toll kérdése az egész...
 
#1986  petrafoldes[pont]petra[kukac]gmail[pont]com2009-12-16 22:22
Annyit fűznék Piroska problémájához, el szokás feledkezni arról, hogy a pedagógusokat is megilleti a heti két nap pihenőidő, és ebből a szempontból a szombati képzés nemcsak barátságtalan, de bizony a munkáltató részéről kötelezettséggel jár. Azon lehet vitázni, hogy rendkívüli munkavégzésnek vagy készenlétnek minősül-e a továbbképzésen való részvétel, az azonban egészen biztos, hogy a tanárt a pihenőnapján aktivitásra kötelezni elvben csak ellenszolgáltatásért (értsd pénzért) lehet(ne). A hatalmas, rengeteg pénzt megmozgató fejlesztési projektek keretében az a minimum, hogy az érintettek - mint például Piroska tantestülete - azt kivívja magának, hogy a szabadidejüket a projekt terhére ellentételezzék. És még valami: könyörgöm, vegyük észre, mennyire morbid, fel se kapjuk a fejünket arra, hogy a továbbképzés valami megúszni való rettenet. MIÉRT kell ennek így lenni? Nagy (nagyon nagy) tételben kidobott idő az egyik, kidobott pénz a másik oldalon. Hol lehet behúzni a féket??????
 
#1985  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-12-16 20:04
Kedves Piroska! Ismerjük az általad felvetett problémát, sajnos nem egyedi. A pályázati kiírások feltételei közé van építve a meghatározott továbbképzéseken való részvétel, tehát ha a fenntartó pályázik (s ezt az anyagi források biztosítása érdekében teszi) kénytelen elfogadni ezt a feltételt is. Jogilag ez a dolog persze tisztázatlan, és ha van olyan jogban jártas szakember, aki ezt a döntést segít felülvizsgálni, lehet esély a változtatásra. Ehhez persze arra lenne szükség, hogy az érintett pedagógusok hajlandók legyenek egységesen fellépni, együttműködni a helyzet tisztázásában, és elérni hogy a döntéshozó tárgyalópartnernek tekintse őket. A konkrét helyzet ismerete nélkül ennél többet nem tudunk mondani.
 
#1984  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-12-16 19:56
Kedves Mónika! Sajnáljuk, de a megfelelő személyi feltételek híján nem vállalkozunk a munkajogi kérdések megválaszolására. Ezért szüneteltetjük már egy ideje tanácsadó rovatunkat is.
 
#1983  Piroskav_alaki[kukac]citromail[pont]hu2009-12-16 18:28
Kedves OFOE!

Most tudtuk meg, hogy iskolánk összes pedagógusát kötelezik 2-3 esetenként 4, 30-60 órás továbbképzésre. A továbbképzések pénteki és szombati napokon lesznek, nem egy esetben elég sokat kell utazgatni is.
Mindenkit besoroltak két akkreditált képzésre (nem kérdezték meg, hogy mi érdekelne), ezen kívül kötelező választanunk egy vagy két nem akkreditált képzést is.
Nem számít, hogy már teljesítette-e valaki a 120 órát, vagy éppen friss diplomával rendelkezik, illetve nyugdíj előtt áll, mindenképpen menni kell.
Akkor is menni kell, ha ezeken a továbbképzéseken korábban már részt vettünk.
Mindez azért, mert a fenntartó nyert egy nagy összegű pályázatot, és mi kellünk tölteléknek.

Kíváncsi vagyok, hogy kötelezhetnek-e erre, ilyen formában bennünket? Mi a véleményetek erről?

Áldott ünnepeket, nyugalmas új évet mindenkinek!
 
#1982  Mónikamalikanak[kukac]citromail[pont]hu2009-12-16 12:57
Kedves OFOE!
Érettségivel kapcsolatosan érdeklődöm: főiskolai angol szakos nyelvtanári diplomával meddig lehet középiskolában tanítani, illetve érettségin vizsgáztatni (tényleg meghosszabbították?)? Köszönettel, Boldog Ünnepeket!
 
#1981  Katalinalmaspite[kukac]gmail[pont]com2009-12-16 12:47
Kedves OFOE!

Köszönöm! Úgy gondolom ez már nem mehet tovább és nem hiszem, hogy a választásokra kellene várnunk. Nem hiszek abban, hogy a jövő hozza majd a megváltást, hiszen 19 éve is ezt mondták. Az, hogy majd egyszer mi is megleszünk anyagilag becsülve azt magyarázzák meg az 5 éves kislányomnak, akinek nem tehetem meg, hogy csokoládén kívül mást is rakjak a fa alá, közben a tévében arról beszélnek, hogy 25-30 ezret költenek ajándékokra az emberek. Én és kollégáim becsületesen dolgozunk, már-már sokszor a családunk rovására és ezt kapjuk. Hát nem és én nem vagyok hajlandó belenyugodni.
Egyébként vannak nálunk sokkal rosszabb helyzetben lévő, csodálatos emberek, az egészségügyben dolgozók. Ők még fizetést sem fognak kapni. Ők sem fognak tudni hivatástudatból ajándékot vásárolni szeretteiknek, sőt reggeltől mikulásig dolgoznak értünk, közben akik tehetnek erről nevetve azon vitatkoznak, hogy nem csak a 13 havi jár nekik, hanem a 14 havi is - mert mint mondják: hiszen ezért ők megdolgoztak. A szívem most szakadt meg...

Boldog karácsonyt!
 
#1979  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-12-16 10:00
Kedves Katalin!
A világon senkit nem bántottál meg (akit mégis, az megérdemli, talán elgondolkodik a felvetett problémákon). Sokan rezonálnak a Te problémáidra, országszerte elég nagy a feszültség, rossz, egyáltalán nem karácsonyias a hangulat, és félek, hogy sokaknak nem sikerül igazi átéléssel készülni a "szeretet ünnepére".
Jogos a felháborodásod, és ha kicsit megkönnyebbülsz attól, hogy leírod, már érdemes volt megtenned. Abban teljes a konszenzus a pedagógusok köreiben, hogy a közoktatás rendszerének működésében komoly zavarok vannak, de tanácstalanok vagyunk abban, hogy miként lehetne ezeket enyhíteni, hosszú távon teljesen kiiktatni. Úgy véljük, hogy kinek-kinek saját portáján (munkahelyén, szűkebb környezetében) kellene megpróbálni szövetségesekre találni, jogai ismeretében fellépni a helyi visszásságok ellen. A szakszervezetekkel kapcsolatban nekünk sincsenek biztató élményeink.
Jobb híján a civil világban próbálkozunk, reménykedünk abban, hogy közösen kicsit messzebbre hallatszik a hangunk, és idővel akad olyan a valódi felelősök között, aki hallgat ránk.
Sok erőt, és minden gond dacára kellemes ünnepeket és boldog újévet kívánunk.
 
#1978  Katalinalmaspite[kukac]gmail[pont]com2009-12-14 22:50
Kedves Kollégák!

Köszönöm, hogy nem egyedül vagyok véleményemmel!
Tényleg nem bántva senkit, de amíg a tévében a pesti elitiskolákat mutogatják, ahol a tanárok, tanítók laptopokat használnak, addig nálunk még az is gond volt, hogy miből vegyünk krétát, pedig nagy iskola vagyunk. Amikor saját zsebemből finanszírozom az osztályomnak a gyakorlati kellékeket és ezt a férjemnek már el sem merem mondani, aki közben munkanélküli lett (ezt a pénzt saját gyermekemtől veszem el), addig egyes emberek azon vitatkoznak, hogy miért csökkentik a fizetésüket 3 millióról 2,5 millióra és közben tudják, hogy a hiányt más néven úgy is megkapják. Nagyon szomorú vagyok.
Mit tehetnénk? Én nem lázítani szeretnék, mert ez távol áll tőlem, de nekünk gyakorló pedagógusoknak kellene összefognunk igazgatóinkkal együtt és azt mondani, hogy elég. Mindig arra hivatkoznak az igazgatók, hogy nem mernek lépni, mert féltik az állásukat, ami nem igaz, hiszen őket a szerződésük lejártáig nem lehet csak úgy eltávolítani. Akkor kérdem én, miért hagyjuk ezt? A külföldiek nevetnek rajtunk és ezt kihasználva elszívják a legjobb munkatársainkat, közben 30-40 fős osztályokban tanítanak kollégáim középkori körülmények között. Kell ez nekünk! Mint már írtam, állítólag mi vagyunk az értelmiség és úgy gondolom, hogy nekünk nem csak "papíron" van mit csinálni, hanem nap mint nap kell bizonyítanunk szakmai felkészültségünket. Akkor miért várjuk másoktól a megoldást, hiszen akik segíthetnének, azok milliós fizetésből tárgyalgatnak és kíváncsi lennék, hogy kiért-miért, mert nem értünk. Ha a tárgyalgató Urak és Hölgyek ezt elkötelezettségből végeznék és nem fizetésért, sőt ha fizetnének is érte, hogy képviselhetnek minket (úgy ahogy én is saját pénztárcából finanszírozom az osztályom gyakorlati óráinak alapanyagát), akkor végre lenne tiszteletünk, megbecsülésünk, fizetésünk.
Bocsánatot kérek, ha valakit megbántottam, nem volt szándékomban!
Köszönöm, hogy elmondhattam ami a szívemet nyomja!
 
#1977  zoldbekaleinerk[kukac]freemail[pont]hu2009-12-14 17:10
Egyetértek Katalinnal és persze Julival is. Patthelyzet.
De: árasszuk el a minisztériumot leveleinkkel, amelyben leírjuk a valóságot! Menjen mindennap levelek tucatja - a végekről és Budapestről, halódó és elitiskolákból! Nincs mit veszítenünk már...
 
#1976  Juliosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-12-14 14:45
Egyetértek, mi is próbálkozunk mindenfélével. Te mit javasolsz, mit csináljunk? Az egyesület vállal szakmai érdekérvényesítő tevékenységet, de a hatékony cselekvés módját sehogyan sem találjuk. Próbáltunk virtuális kongresszust, párbeszédet a felelősökkel, nem jutottunk túl a rivaldán. Bármilyen épkézláb ötletnek örülni tudnánk...
 
#1975  Katalinalmaspite[kukac]gmail[pont]com2009-12-14 10:51
Kedves Kollégák!

Meddig tűrjük még, hogy ennyire megalázzanak minket. Mások azért sztrájkolnak, hogy mennyi legyen a fizetés emelésük (MALÉV, stb.), mi meg szótlanul tűrjük, hogy elvették tőlünk a 13 havit, a könyvpénzt, pótlékokat, stb. Ne mondja nekem senki, hogy azért tűrünk, mert mi a hivatásunkért élünk. ŐK is, de nekik még maradt önbecsülésük (pedig nem annyit keresnek mint mi!!!) és nem kérnek többet, mint ami egy európai államban elvárható. Kérdezem még egyszer: mi miért engedjük ezt a megaláztatást? Miért a szakszervezetekre várunk, hiszen ők nem 100-110 ezer forintos fizetésből vannak állítólag értünk!
Ébredjünk már fel, hiszen állítólag mi vagyunk az értelmiség és ne engedjük, hogy pozíciót kapott és a szakmánkhoz hozzá nem értő emberek döntsenek rólunk. Nagy pedagógusaink, mint Bartók Béla és Kodály Zoltán most biztosan sírnak minket látván.
A tévében is mindig budapesti elit iskolákat mutogatnak, pedig ha egyszer megmutatnák a vidéki valóságot, maga a világ is sírna! Meddig kell még hazudozni és meglopni minket és elvenni a jövő generációjától a tudást?
Sajnálom és elnézést kérek mindenkitől, de ezt le kellett írnom!

Széles Katalin tanító
 
#1974  Kerényi Sándorkerenyi[pont]sandor[kukac]chello[pont]hu2009-12-12 17:06
Nekem, mint nagyszülőnek az a legnagyobb bajom a mai ált. iskolai oktatással, hogy borzasztóan hajtják a gyerekeket. Elfelejtették a mai pedagógusok, hogy van egy háromlépcsős tudásszerzés ; ismeret, jártasság készség. Mint volt hangszeres tanárén még négy évvel ezelőtt sem tartottam ezt elavultnak. Beszélnek itt kompetencia alapú kérdésről stb. Kérdezem Pl.Szabadszálláson vagy Katymáron megértik ezt? Az az érzésem, hogy siok embernek nem jutott egyetemi katedra és ezt az általános iskolában próbálja megvalósítani. Ne dobjuk ki az évszázadok alatt bevált jót. Akkor is nevelt a M. oktatás Nobel-díjasokat. Nem vagyok meggyőződve, hogy a mai igen. Sándor
 
#1973  Juliosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-12-08 10:46
Nem vonom kétségbe Petra igazát, sőt hozzáteszem, hogy a jogait mindenkinek helyben kellene érvényesíteni, másik kérdés, hogy ez a jogérvényesítés miért bizonyul általában sikertelennek. Nincs pénze az iskolának? Nem kapja meg a fenntartótól? Hol akad el ez az egész? Mert bizony elakad, ezt igazolják a hozzászólások. Hol itt a mozgástér? Mi kívülről jókat mondunk, de senkinek nem tudunk állást szerezni, ha a jogérvényesítés során összerúgja a port a főnökeivel.
 
#1972  Istvánsilverke[kukac]citromail[pont]hu2009-12-07 17:01
Kedves Juli!
Petrának igaza van, 2009-re a költségvetési tv. által előírt szakkönyvtámogatás 14000 Ft volt, amit kötelező kifizetni a fenntartónak - ugyanis másra nem fordítható! Az erre a támogatásra ki nem fizetett pénzt visszavonják a fenntartótól.
Akinek az elvégzett túlmunkáját (túlóra) nem fizeti ki a munkáltatója, az a kollega (munkavállaló) ne túlórázzon!! A "ki nem fizetés" a Munka törvénykönyvébe ütköző, munkaügyi bíróságra tartozó ügy. Mtv.:"..az elvégzett munkáért munkabér jár!"
 
#1970  Csillaovini[kukac]citromail[pont]hu2009-12-05 20:28
Kedves Mindenki!
Tudom senkit sem vigasztal, de "97-óta nem kaptunk egy fillér túlórát sem. Egyszer az ÁSZ leellenőrizte az önkormányzatot, mint fenntartót és kifizettetett vele egy halom pénzt, de azóta sem történt semmi. ennyi!
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.05.18.
Ebbe az iskolába járatja gyerekeit a budai elit: 10-szeres a túljelentkezés, tandíj nincs
"Ha ma elmegyek egy 15 éves érettségi találkozóra, ott az egykori tanítványaim jó része olyan szakmában dolgozik vagy olyan foglalkozást végez, amiről fogalmam sincs, hogy mit jelent, egyszer...
(Forrás: Pénzcentrum)
--
2019.05.18.
Forradalmasítják a vak tanulók matematika oktatását
Ma már minden technológiai feltétel adott, hogy a közoktatásban a látássérült diákok ugyanolyan szinten tanulhassák a matematikát, mint a látó társaik. A szükséges matematikai leíró...
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.05.18.
Ne szenvedjenek, mosolyogjanak, ha lecigányozzák őket
A több ezer, családjából kiemelt gyerek jó része roma, és a szakértők egy része szerint jó lenne, ha a többségük roma nevelőszülőhöz kerülhetne. Ők általában könnyebben megtalá...
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.05.17.
Robotdiák helyettesít egy beteg gyereket a tanórákon Bécsben
Egy különleges diák, egy 30 centis robot is jár az osztrák főváros egyik általános iskolájába, a Volksschule Neilreichgasséba. Az AV1 névre hallgató robot az egyik tanulót, Dominikot helyettes...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.05.17.
Csak a politika szintjére ne süllyedjen le a vita – történelemtanítás másképp
Miért nem lehet hagyományos módon tanítani a történelmet? Mit kezdjen egy tanár a 20. századdal, amikor a politika is állandóan újra próbálja írni azt? Az ismeretekre vagy a diákok készs...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.05.17.
Az ombudsman szerint alapjogokba ütközik a kötelező nyelvvizsga bevezetése
Az intézkedés veszélyeire korábban többek között Aáry-Tamás Lajos, az oktatási jogok biztosa is felhívta a figyelmet, szerinte a felvételi rendszer bemeneti feltételeinek módosítása tö...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.05.14.
Ahelyett, hogy megvédenék, büntetik a prostitúcióra kényszerített gyerekeket
Április végén egy gyermekprostitúciós ügyben a bíró szigorúbb ítéletét azzal indokolta, hogy az elkövetés helyszínén az utóbbi években megsokasodtak az ilyen bűncselekmények. A helysz...
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.05.14.
Rettegtek a gyerekek a súlyos lelki traumákat okozó óvónőtől, de semmi nem történt, amíg egy szülő feljelentést nem tett
Az olyan panaszokat, ahol nincs látható nyom, külső sérülés, sajnos nagyon nehéz bizonyítani – nyilatkozta a Népszavának Gyurkó Szilvia gyermekjogi szakértő. Tapasztalatai szerint az é...
(Forrás: népszava)
--
2019.05.14.
Friss kutatás: a munkahely nem helyettesíti az egyetemi tanulást
Egy kutatás szerint jelentős a lemorzsolódás az egyetemi alapképzéseken: a hallgatók 40 százaléka megszakítja tanulmányait – az okok egyelőre nem tisztázottak, de annyi biztos, hogy sok...
(Forrás: eduline)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
  Emese

Tisztelt Szerkesztők!
Segítségüket szeretném kérni néhány információval kapcsolatban.
Magyar-német-könyvtár szakos egyetemi végzettséggel rendelkező pedagógus vagyok, azonban 2007. és 2019. között nem végig dolgoztam pedagógusként, viszont most lehetőségem van ismét tanárként tevékenykedni.
2007. dec. 13-tól egy iskolában könyvtárosként dolgoztam heti 30 órában. 2008. szept. 1-től ugyanebben az iskolában könyvtárostanárként tevékenykedtem heti 40 órában 2013. márc. 17-ig. Ebben az időszakban (2007. dec. 13. és 2013. márc. 17. között tanítottam is magyar nyelv és irodalmat. Ez a szerződésemben nem jelent meg, bérkiegészítésként kaptam meg az óráim díját.)
2013. márc. 18-tól egy kulturális központban, közalkalmazotti jogviszonyban dolgozom könyvtárosként (2016. július 31-ig), illetve gyűjteménykezelőként (2016. aug. 1-től a mai napig). Jelenleg a közalkalmazotti bértáblán H 5-ös besorolással rendelkezem.
Kérdésem a pedagógus előmeneteli rendszerrel kapcsolatban az lenne, hogy a fenti háttérrel, mire számíthatok (ped. II. besorolás pl.), hova kerülök besorolva a pedagógus bértáblát tekintve, mire figyeljek szerződéskötéskor?
Válaszukat előre is köszönöm! Üdvözlettel: Adoryán Emese

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek