OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 |
#1997  terepmunkásfektehajni[kukac]citromail[pont]hu2009-12-27 10:58
Jogtalanul – Romaügyek (2009) – a TASZ filmje
 
#1996  terepmunkásfeketehajni[kukac]citromail[pont]hu2009-12-27 10:56
Nézzétek meg a TASZ filmjét. Tanulságos 45 perc.
 
#1995  tanügyig.szakértősilverke[kukac]citromail[pont]hu2009-12-26 15:17
Tisztelt Matefradi!
A leírtak alapján nem az az alapvető törvénysértés, hogy vissza akarnak sorolni (mert, hiszen nyelvvizsga papír nélkül nincs is főisk., vagy egyetemi testnevelő szakos oklevele), hanem az, hogy az igazgató egyáltalán alkalmazta pedagógusnak!Ugyanis, érettségivel(D besorolással)
nem lehet tanítani! Sajnos ez a helyzet..., a szerződést azonnal meg kell szüntetni!
 
#1994  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-12-21 21:05
Kedves "Matefradi", sajnáljuk, de feltételek híján nem foglalkozunk munkajogi kérdések megválaszolásával.
 
#1993  Matefradimatefradi[kukac]freemail[pont]hu2009-12-21 20:09
Tisztelt Tanácsadó!
A problémám a következő lenne:2009. szeptember 1-én vettek fel,mint testnevelő tanár és 2010 januárjától a polgármester visszaakar sorolni 2 fizetési osztllyal,"F"-ből "D"-be,ha jól tudom!Ez lehetséges évközben,aláírt szerződéssel?!Az ok:még nincs meg a nyelvvizsgám!Ha jól tudom "D" kategóriás ember nem is taníthat általános iskolában!?Ez nem törvényellenes?!
 
#1990  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-12-19 09:25
Kedves Kati! A gyp. tanári oklevél nem váltja ki a szakvizsgát. Részletes tájékoztatást kaphatsz a következő e-mail címen: h.nagy.anna@ppk.elte.hu
 
#1989  Katikata12[kukac]freemail[pont]hu2009-12-19 08:31
Tudom, hogy nem üzemel a Tanácsadó, de az OM hónapok óta válaszra sem méltat. Szeretnék valakitől segítséget kérni. Tanítói diplomám mellé oligofrén szakos gyógypedagógiai tanári diplomát is szereztem. jelenleg EGYMI-ben dolgozom. Mi a besorolásom? A gyp tanári oklevél egyenértékű-e a szakvizsgával? Valahol olvastam ezt, de képtelen vagyok rábukkanni újra. Kérem segítsenek!
 
#1987  mártahadnagym[kukac]gmail[pont]com2009-12-17 09:21
A mi iskolánk is részt vesz egy ilyen projektben (a TISZK keretén belül). Nekünk ugyanúgy részt kell vennünk ilyen továbbképzéseken. Vannak köztük kifejezetten jó tanfolyamok is (pl. nov végén dec elején voltam egyen az határozottan jó és hasznos volt.) Viszont egy előző tanfolyam, amelyen részt kellett vennem botrányos volt. Felvetettem a problémát az iskolám vezetésének - meg a többi iskola résztvevői is az ő iskoláikban, úgyhogy a soron következő TISZK találkozón már meg is beszélték, felvették a kapcsolatot a szervező intézménnyel. Én részemről a második "fordulóra" már el sem mentem, a többiek mesélték, hogy lecserélték az előadót, és végül is az a rész már jó volt. A legaranyosabb a történetben, hogy 2 hét múlva megkaptam a tanusítványt, miszerint a képzésen részt vettem. Akkor hogy is működik ez? Jelenléti ív, meg hogy az órák legalább nem tudom én hány százalékán részt kell venni hogy megkaphasd a tanusitványt. Igaza van Petrának: a pénzt el kell számolni, a többi meg... Ahogy egy kolléganőm szokta mondani: egy jó toll kérdése az egész...
 
#1986  petrafoldes[pont]petra[kukac]gmail[pont]com2009-12-16 22:22
Annyit fűznék Piroska problémájához, el szokás feledkezni arról, hogy a pedagógusokat is megilleti a heti két nap pihenőidő, és ebből a szempontból a szombati képzés nemcsak barátságtalan, de bizony a munkáltató részéről kötelezettséggel jár. Azon lehet vitázni, hogy rendkívüli munkavégzésnek vagy készenlétnek minősül-e a továbbképzésen való részvétel, az azonban egészen biztos, hogy a tanárt a pihenőnapján aktivitásra kötelezni elvben csak ellenszolgáltatásért (értsd pénzért) lehet(ne). A hatalmas, rengeteg pénzt megmozgató fejlesztési projektek keretében az a minimum, hogy az érintettek - mint például Piroska tantestülete - azt kivívja magának, hogy a szabadidejüket a projekt terhére ellentételezzék. És még valami: könyörgöm, vegyük észre, mennyire morbid, fel se kapjuk a fejünket arra, hogy a továbbképzés valami megúszni való rettenet. MIÉRT kell ennek így lenni? Nagy (nagyon nagy) tételben kidobott idő az egyik, kidobott pénz a másik oldalon. Hol lehet behúzni a féket??????
 
#1985  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-12-16 20:04
Kedves Piroska! Ismerjük az általad felvetett problémát, sajnos nem egyedi. A pályázati kiírások feltételei közé van építve a meghatározott továbbképzéseken való részvétel, tehát ha a fenntartó pályázik (s ezt az anyagi források biztosítása érdekében teszi) kénytelen elfogadni ezt a feltételt is. Jogilag ez a dolog persze tisztázatlan, és ha van olyan jogban jártas szakember, aki ezt a döntést segít felülvizsgálni, lehet esély a változtatásra. Ehhez persze arra lenne szükség, hogy az érintett pedagógusok hajlandók legyenek egységesen fellépni, együttműködni a helyzet tisztázásában, és elérni hogy a döntéshozó tárgyalópartnernek tekintse őket. A konkrét helyzet ismerete nélkül ennél többet nem tudunk mondani.
 
#1984  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-12-16 19:56
Kedves Mónika! Sajnáljuk, de a megfelelő személyi feltételek híján nem vállalkozunk a munkajogi kérdések megválaszolására. Ezért szüneteltetjük már egy ideje tanácsadó rovatunkat is.
 
#1983  Piroskav_alaki[kukac]citromail[pont]hu2009-12-16 18:28
Kedves OFOE!

Most tudtuk meg, hogy iskolánk összes pedagógusát kötelezik 2-3 esetenként 4, 30-60 órás továbbképzésre. A továbbképzések pénteki és szombati napokon lesznek, nem egy esetben elég sokat kell utazgatni is.
Mindenkit besoroltak két akkreditált képzésre (nem kérdezték meg, hogy mi érdekelne), ezen kívül kötelező választanunk egy vagy két nem akkreditált képzést is.
Nem számít, hogy már teljesítette-e valaki a 120 órát, vagy éppen friss diplomával rendelkezik, illetve nyugdíj előtt áll, mindenképpen menni kell.
Akkor is menni kell, ha ezeken a továbbképzéseken korábban már részt vettünk.
Mindez azért, mert a fenntartó nyert egy nagy összegű pályázatot, és mi kellünk tölteléknek.

Kíváncsi vagyok, hogy kötelezhetnek-e erre, ilyen formában bennünket? Mi a véleményetek erről?

Áldott ünnepeket, nyugalmas új évet mindenkinek!
 
#1982  Mónikamalikanak[kukac]citromail[pont]hu2009-12-16 12:57
Kedves OFOE!
Érettségivel kapcsolatosan érdeklődöm: főiskolai angol szakos nyelvtanári diplomával meddig lehet középiskolában tanítani, illetve érettségin vizsgáztatni (tényleg meghosszabbították?)? Köszönettel, Boldog Ünnepeket!
 
#1981  Katalinalmaspite[kukac]gmail[pont]com2009-12-16 12:47
Kedves OFOE!

Köszönöm! Úgy gondolom ez már nem mehet tovább és nem hiszem, hogy a választásokra kellene várnunk. Nem hiszek abban, hogy a jövő hozza majd a megváltást, hiszen 19 éve is ezt mondták. Az, hogy majd egyszer mi is megleszünk anyagilag becsülve azt magyarázzák meg az 5 éves kislányomnak, akinek nem tehetem meg, hogy csokoládén kívül mást is rakjak a fa alá, közben a tévében arról beszélnek, hogy 25-30 ezret költenek ajándékokra az emberek. Én és kollégáim becsületesen dolgozunk, már-már sokszor a családunk rovására és ezt kapjuk. Hát nem és én nem vagyok hajlandó belenyugodni.
Egyébként vannak nálunk sokkal rosszabb helyzetben lévő, csodálatos emberek, az egészségügyben dolgozók. Ők még fizetést sem fognak kapni. Ők sem fognak tudni hivatástudatból ajándékot vásárolni szeretteiknek, sőt reggeltől mikulásig dolgoznak értünk, közben akik tehetnek erről nevetve azon vitatkoznak, hogy nem csak a 13 havi jár nekik, hanem a 14 havi is - mert mint mondják: hiszen ezért ők megdolgoztak. A szívem most szakadt meg...

Boldog karácsonyt!
 
#1979  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-12-16 10:00
Kedves Katalin!
A világon senkit nem bántottál meg (akit mégis, az megérdemli, talán elgondolkodik a felvetett problémákon). Sokan rezonálnak a Te problémáidra, országszerte elég nagy a feszültség, rossz, egyáltalán nem karácsonyias a hangulat, és félek, hogy sokaknak nem sikerül igazi átéléssel készülni a "szeretet ünnepére".
Jogos a felháborodásod, és ha kicsit megkönnyebbülsz attól, hogy leírod, már érdemes volt megtenned. Abban teljes a konszenzus a pedagógusok köreiben, hogy a közoktatás rendszerének működésében komoly zavarok vannak, de tanácstalanok vagyunk abban, hogy miként lehetne ezeket enyhíteni, hosszú távon teljesen kiiktatni. Úgy véljük, hogy kinek-kinek saját portáján (munkahelyén, szűkebb környezetében) kellene megpróbálni szövetségesekre találni, jogai ismeretében fellépni a helyi visszásságok ellen. A szakszervezetekkel kapcsolatban nekünk sincsenek biztató élményeink.
Jobb híján a civil világban próbálkozunk, reménykedünk abban, hogy közösen kicsit messzebbre hallatszik a hangunk, és idővel akad olyan a valódi felelősök között, aki hallgat ránk.
Sok erőt, és minden gond dacára kellemes ünnepeket és boldog újévet kívánunk.
 
#1978  Katalinalmaspite[kukac]gmail[pont]com2009-12-14 22:50
Kedves Kollégák!

Köszönöm, hogy nem egyedül vagyok véleményemmel!
Tényleg nem bántva senkit, de amíg a tévében a pesti elitiskolákat mutogatják, ahol a tanárok, tanítók laptopokat használnak, addig nálunk még az is gond volt, hogy miből vegyünk krétát, pedig nagy iskola vagyunk. Amikor saját zsebemből finanszírozom az osztályomnak a gyakorlati kellékeket és ezt a férjemnek már el sem merem mondani, aki közben munkanélküli lett (ezt a pénzt saját gyermekemtől veszem el), addig egyes emberek azon vitatkoznak, hogy miért csökkentik a fizetésüket 3 millióról 2,5 millióra és közben tudják, hogy a hiányt más néven úgy is megkapják. Nagyon szomorú vagyok.
Mit tehetnénk? Én nem lázítani szeretnék, mert ez távol áll tőlem, de nekünk gyakorló pedagógusoknak kellene összefognunk igazgatóinkkal együtt és azt mondani, hogy elég. Mindig arra hivatkoznak az igazgatók, hogy nem mernek lépni, mert féltik az állásukat, ami nem igaz, hiszen őket a szerződésük lejártáig nem lehet csak úgy eltávolítani. Akkor kérdem én, miért hagyjuk ezt? A külföldiek nevetnek rajtunk és ezt kihasználva elszívják a legjobb munkatársainkat, közben 30-40 fős osztályokban tanítanak kollégáim középkori körülmények között. Kell ez nekünk! Mint már írtam, állítólag mi vagyunk az értelmiség és úgy gondolom, hogy nekünk nem csak "papíron" van mit csinálni, hanem nap mint nap kell bizonyítanunk szakmai felkészültségünket. Akkor miért várjuk másoktól a megoldást, hiszen akik segíthetnének, azok milliós fizetésből tárgyalgatnak és kíváncsi lennék, hogy kiért-miért, mert nem értünk. Ha a tárgyalgató Urak és Hölgyek ezt elkötelezettségből végeznék és nem fizetésért, sőt ha fizetnének is érte, hogy képviselhetnek minket (úgy ahogy én is saját pénztárcából finanszírozom az osztályom gyakorlati óráinak alapanyagát), akkor végre lenne tiszteletünk, megbecsülésünk, fizetésünk.
Bocsánatot kérek, ha valakit megbántottam, nem volt szándékomban!
Köszönöm, hogy elmondhattam ami a szívemet nyomja!
 
#1977  zoldbekaleinerk[kukac]freemail[pont]hu2009-12-14 17:10
Egyetértek Katalinnal és persze Julival is. Patthelyzet.
De: árasszuk el a minisztériumot leveleinkkel, amelyben leírjuk a valóságot! Menjen mindennap levelek tucatja - a végekről és Budapestről, halódó és elitiskolákból! Nincs mit veszítenünk már...
 
#1976  Juliosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-12-14 14:45
Egyetértek, mi is próbálkozunk mindenfélével. Te mit javasolsz, mit csináljunk? Az egyesület vállal szakmai érdekérvényesítő tevékenységet, de a hatékony cselekvés módját sehogyan sem találjuk. Próbáltunk virtuális kongresszust, párbeszédet a felelősökkel, nem jutottunk túl a rivaldán. Bármilyen épkézláb ötletnek örülni tudnánk...
 
#1975  Katalinalmaspite[kukac]gmail[pont]com2009-12-14 10:51
Kedves Kollégák!

Meddig tűrjük még, hogy ennyire megalázzanak minket. Mások azért sztrájkolnak, hogy mennyi legyen a fizetés emelésük (MALÉV, stb.), mi meg szótlanul tűrjük, hogy elvették tőlünk a 13 havit, a könyvpénzt, pótlékokat, stb. Ne mondja nekem senki, hogy azért tűrünk, mert mi a hivatásunkért élünk. ŐK is, de nekik még maradt önbecsülésük (pedig nem annyit keresnek mint mi!!!) és nem kérnek többet, mint ami egy európai államban elvárható. Kérdezem még egyszer: mi miért engedjük ezt a megaláztatást? Miért a szakszervezetekre várunk, hiszen ők nem 100-110 ezer forintos fizetésből vannak állítólag értünk!
Ébredjünk már fel, hiszen állítólag mi vagyunk az értelmiség és ne engedjük, hogy pozíciót kapott és a szakmánkhoz hozzá nem értő emberek döntsenek rólunk. Nagy pedagógusaink, mint Bartók Béla és Kodály Zoltán most biztosan sírnak minket látván.
A tévében is mindig budapesti elit iskolákat mutogatnak, pedig ha egyszer megmutatnák a vidéki valóságot, maga a világ is sírna! Meddig kell még hazudozni és meglopni minket és elvenni a jövő generációjától a tudást?
Sajnálom és elnézést kérek mindenkitől, de ezt le kellett írnom!

Széles Katalin tanító
 
#1974  Kerényi Sándorkerenyi[pont]sandor[kukac]chello[pont]hu2009-12-12 17:06
Nekem, mint nagyszülőnek az a legnagyobb bajom a mai ált. iskolai oktatással, hogy borzasztóan hajtják a gyerekeket. Elfelejtették a mai pedagógusok, hogy van egy háromlépcsős tudásszerzés ; ismeret, jártasság készség. Mint volt hangszeres tanárén még négy évvel ezelőtt sem tartottam ezt elavultnak. Beszélnek itt kompetencia alapú kérdésről stb. Kérdezem Pl.Szabadszálláson vagy Katymáron megértik ezt? Az az érzésem, hogy siok embernek nem jutott egyetemi katedra és ezt az általános iskolában próbálja megvalósítani. Ne dobjuk ki az évszázadok alatt bevált jót. Akkor is nevelt a M. oktatás Nobel-díjasokat. Nem vagyok meggyőződve, hogy a mai igen. Sándor
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2020.01.19.
Most megszüntetni a médiaismeret tantárgyat olyan, mint monszun idején megszabadulni az esőkabátoktól
A médiatanárok és a tanagyagot kialakító film- és médiatudománnyal foglalkozó kutatók felháborodtak a kivezetésről szóló hír hallatán. Hartai László, az ELTE Filmtudomány tanszéké...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.01.19.
Ragaszkodnak az SNI-s gyerekek szülei a bezárásra ítélt egri általános iskolához
Tavaly februárban jogerős bírósági ítélet mondta ki, hogy fel kell számolni a szegregációt több hazai iskolában. Az egyik érintett iskolát, az egri Móra Ferenc Általános iskolát fenntart...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.01.19.
Századvég: A magyarok kétharmada igazságtalannak véli a gyöngyöspatai roma családok kártérítését
A miniszterelnök és más kormánytagok azóta is hangoztatják, hogy a szegregált romáknak nem akarják kifizetni a bíróságon megítélt kártérítést. A Századvég közleménye alapján má...
(Forrás: 24.hu)
--
2020.01.19.
Huszártelepen majdnem áldozatul estek a szegregáció elleni harcnak
A gyöngyöspatai per kapcsán ismét a középpontba került az iskolai szegregáció témája. A kártérítés híre könnyen bírósági eljárások tömegét generálhatja, akár az olyan helyeken...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.01.19.
Pénz helyett képzést adna az állam a gyöngyöspataiaknak
Dacára annak, hogy a Kúrián a mai napon jogerőre emelkedik a a gyöngyöspatai ítélet, amely százmilliós nagyságrendű kártérítést adna roma családoknak, a magyar kormány kitart azon á...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.01.19.
Megtagadott ítélet: máig sem kapták meg az évekig szegregált gyerekeknek jogerősen járó kártérítést Gyöngyöspatán
Horváth László, a térség fideszes országgyűlési képviselője Farkas Lilla felvetésére úgy reagált: neki választott képviselőként minden, a körzetéhez tartozó település ügyével...
(Forrás: Népszava)
--
2020.01.19.
A gimnáziumi vezetők azt kérik, 2021 szeptemberéig ne lépjen hatályba az új NAT
Az Élenjáró Gimnáziumok Igazgatói Grémiuma azt kéri a kormánytól, hogy legkorábban 2021 szeptemberében lépjen hatályba az új Nemzeti alaptanterv (Nat).Az MTI-hez péntek este eljuttatott...
(Forrás: Népszava)
--
2020.01.15.
"A szülők értelmesebbek, mint Parragh Lászlóék"
Csökkent a szakképzésben részt vevő gyerekek száma a KSH adatai szerint, bár Palkovics László innovációs miniszter és Parragh László MKIK-elnök korábban trendfordulóról beszélt, arr...
(Forrás: Klubrádió)
--
2020.01.15.
Az MTA szívesen segítene a Nemzeti alaptantervben, de válaszokat nem kaptak
A visszajelzések hiánya ellenére a Magyar Tudományos Akadémia továbbra is kész részt venni az ország jövője szempontjából meghatározó fontosságú Nemzeti alaptanterv (NAT) társadalmi...
(Forrás: index)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Láng Róbert! Ime a szabály
Mt. 123. § (1) A szabadságot esedékességének évében kell kiadni.

(2) A szabadságot, ha a munkaviszony október elsején vagy azt követően kezdődött, a munkáltató az esedékességet követő év március 31-ig adhatja ki.

(3) A szabadságot, ha a munkavállaló oldalán felmerült ok miatt nem lehetett az (1) bekezdésben meghatározottak szerint kiadni, az ok megszűnésétől számított hatvan napon belül ki kell adni.

(4) Az esedékesség évében kell kiadottnak tekinteni a szabadságot, ha igénybevétele az esedékesség évében megkezdődik és a szabadság következő évben kiadott része nem haladja meg az öt munkanapot.

(A választ Nagy Erzsébettől, a PDSZ szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Gyimesi Krisztina! A PDSZ szakértőjétől, Nagy Erzsébettől kaptuk a következő választ:
1. A Kjt. 23/B. § -a adott mint lehetőség:
(1) A teljes munkaidőben foglalkoztatott közalkalmazott írásbeli
kérelmére a munkáltató köteles a kinevezésben heti húszórás
részmunkaidőt kikötni, ha a közalkalmazott a kérelem benyújtásakor az
Mt. 128. §-ában foglalt fizetés nélküli szabadságot vesz igénybe.
(2) A munkáltató a közalkalmazottnak a munkaidő egyenlőtlen
beosztására vonatkozó kérelmét csak abban az esetben tagadhatja meg,
ha az számára lényegesen nagyobb munkaszervezési terhet jelentene. A
munkáltató köteles írásban megindokolni a kérelem megtagadását.
(3) A részmunkaidő kikötése
a) a fizetés nélküli szabadság megszűnését követő naptól,
b) ha a közalkalmazott betegsége vagy a személyét érintő más
elháríthatatlan akadály esetén az akadályoztatás megszűnésétől
számított harminc napon belül ki kell adni rendes szabadságát, a
szabadság leteltét követő naptól hatályos.
A b) pontban foglaltak alkalmazása esetén - a felek eltérő
megállapodása hiányában - a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő első munkanapon meg kell kezdeni.
Eltérő megállapodás esetén a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő harminc napon belül meg kell
kezdeni.
(4) A kérelmet az (1) bekezdés szerinti fizetés nélküli szabadság
igénybevételének megszűnése előtt legalább hatvan nappal kell a
munkáltatóval közölni. A kérelemben a közalkalmazott köteles
tájékoztatni a munkáltatót
a) a fizetés nélküli szabadság igénybevételére jogosító gyermeke
harmadik életéve betöltésének időpontjáról, továbbá
b) ha egyenlőtlen munkaidő-beosztásban kíván dolgozni, a
munkaidő-beosztásra vonatkozó javaslatáról.
(5) A (4) bekezdésben foglaltaktól eltérően a nevelési-oktatási
intézményben pedagógus munkakörben foglalkoztatottak esetében a
kérelmet a fizetés nélküli szabadság tartama alatt, a tanév szorgalmi
időszakának befejezését, illetve az első félév befejezését megelőző
hatvan nappal korábban kell a munkáltatóval közölni.
(6) A (3) bekezdés szerinti időponttól a közalkalmazotti jogviszony
alapján közvetlenül vagy közvetve nyújtott pénzbeli vagy természetbeni
juttatás tekintetében e törvény erejénél fogva az időarányosság elve
alkalmazandó, ha a juttatásra való jogosultság a munkaidő mértékével
összefügg.
(7) Az (1) bekezdés szerinti kérelem alapján kikötött részmunkaidőben
a munkáltató a közalkalmazottat
a) a kérelem szerinti időpontig, de
b) legfeljebb a gyermek négyéves koráig, három vagy több gyermeket
nevelő közalkalmazott esetén a gyermek hatéves koráig
köteles foglalkoztatni. Ezt követően a közalkalmazott munkaidejét a
kérelem benyújtása előtti mérték szerint kell megállapítani.
(8) Az (1)-(7) bekezdés nem alkalmazható a vezetői megbízású
közalkalmazott tekintetében.
Ekkor a kötött munkaidő a részmunkaidő 80%-a lesz, pl. félállás esetén
heti 20 óra, és a neveléssel-oktatással lekötött munkaidő is a
csökkentett munkaidő 55-65 százaléka. (félállásnál heti 11-13 óra). A
szabadság ugyanannyi marad, csak a távolléti díj, ami a szabadság
idejére jár, az időarányos illetmény alapján lesz megállapítva.
Sajnos a köznevelési törvény szerint nincs már külön napközis
munkakör, ezért azt is tanító szakképzettséggel kell ellátni alsó
tagozaton. Maradnak olyan egyéb foglalkozások, amelyek nem
végzettséghez kötöttek: szakkörök, tehetséggondozó, tanórán kívüli
foglalkozás, tanórán kívüli programok szervezése, lebonyolítása.

--
  OFOE

Tisztelt Szodrai Csilla! A szakképzési törvény 127 § 6 szerint annak, aki már alkalmazott, mindenképp ki kell fizetni, aki új, annak megállapodás esetén:
A munkáltatói jogkör gyakorlója a szakképző intézmény alkalmazottjával megállapodhat a szakképző intézményben eltöltött legalább tizenötéves munkaviszony esetére jubileumi jutalom biztosításában. Az Nkt. e törvény hatálybalépését megelőző napon hatályos rendelkezései szerinti szakgimnázium, illetve szakközépiskola alkalmazottja esetében az ilyen megállapodás a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény szerinti feltételekkel kötelező azzal, hogy a jubileumi jutalomra jogosító időszakban a közalkalmazotti jogviszony és a szakképző intézménnyel fennálló munkaviszony időtartamát egybe kell számítani. (A választ Juhász Ágnes adta meg.)

--
  Gyimesi Krisztina

Kedves OFOE!

Gyesen lévő tanár vagyok (8 osztályos gimnáziumban, magyar irodalom és nyelv, egyetemi diplomával, 16 év munkaviszony, 3 gyermekem miatt 9 tanított év). A következő tanévtől mennék vissza tanítani. Jelenleg 2 lehetőségen gondolkodom:
1. a korábbi gimnáziumomba visszavárnak, azonban teljes állást a 3 gyermek miatt nem vállalnék. Amennyiben jól tudjuk, a 3. gyermek 5 éves koráig az iskolának biztosítania kell a "félállást". Ez valóban így van? Illetve ha nem félállásba, hanem "6 órába" szeretnék visszamenni, van-e lehetőségem, vagy csak ha a munkáltató is beleegyezik? Továbbá a "6 órás" állás a pedagógusoknál pontosan mit jelent (kötelező óraszámok, egyéb kötelezettségek, stb.)
2. Egy általános iskolában, ahol csak alsó tagozat van, tanítót keresnek. Mivel kieső helyen, egy faluban van az iskola, évek óta nincs jelentkező. Én ebben a faluban lakom, és a 3 gyermek mellett átmenetileg szívesen dolgoznék ebben az iskolában. Az lenne a kérdésem, hogy van-e olyan munkakör, amit az egyetemi végzettségemmel, tanári diplomámmal betölthetnék az alsó tagozatban (pl. napközis pedagógus, stb.).

Válaszát előre is köszönöm,
Kriszta

--
  Láng Róbert

T. Cím!
Érdeklődni szeretnék, hogy közalkalmazotti munkaviszonnyal a dec.23-tól megkezdett EGYBEFÜGGŐ szabadságból mennyi vihető át a 2020-as naptári évre a 2019-es keretből?
Köszönöm

--
  Szodrai Csilla

Tisztelt OFOE!
Arra a kérdésre szeretnék választ kapni, hogy a 2020 január 1-jétől oktatókká átminősülő és az új szakképzési törvény hatálya alá kerülő, jelenleg még közalkalmazott pedagógusoknak eddig alanyi jogon járó jubileumi jutalma megmarad-e, vagy 2020. január 1-jétől kezdve ez csak egy adható jutalom lesz, ami a munkáltató anyagi helyzetétől függ majd.Hol találom meg ennek a kérdésnek a megbízható jogi szabályozását?
Köszönettel:
Szodrai Csilla

--
  OFOE

Kedves Dóra! Meg kell kérdezni a döntéshozót, hogy mi indokolja a lépést. Ha ez szóban nem működik, írásban kell megtennie, mégpedig hivatalos levélben: választ vár, és ezt indokolja (nem volt előzmény, váratlanul érte, ragaszkodik az indokláshoz stb.) Mindenképpen menjen másolat a fenntartónak. A levélen fel kell tüntetni, hogy kik kaptak másolatot. (Ha szakszervezeti tag, a szakszervezet támogatását is kérheti.) Felvethető a probléma nevelőtestületi értekezleten is, de ragaszkodni kell a jegyzőkönyvhöz. A levelezés online is lebonyolítható, de fontos, hogy legyen mindennek írásos nyoma. A szakmai munkaközösség támogatását van esélye elnyerni? Reméljük, sikerül tisztázni a dolgot, illetve orvosolni a problémát. Üdvözlettel az OFOE szerkesztősége

--
  Hesz Dóra Virág

Köszönöm a gyors választ!
Pedig így történt, gyakorlatilag ezen a héten, hétfőről keddre már megvonták az osztályfőnökségemet (semmi konkrétumról nem tájékoztattak, "jobb, ha nem is tudom", szülői megkeresések voltak). Valakik valamit mondtak...írásban nem kaptam semmit, fegyelmi, természetesen nem volt, hisz nem követtem el semmit. Van ennek a lépésnek v.milyen formai, írásbeli feltétele? Mind szakmailag, mind anyagilag súlyosan érint ez a döntés, amit nem tartok megalapozottnak. Előre is köszönöm a segítséget!
HEsz Dóra Virág

--
  OFOE

Kedves Dóra! Tulajdonképpen furcsa, hogy így történt. Gondolom, az ügynek voltak előzményei, valamivel feltételezhetően indokolták ezt a lépést.
Az iskolavezetőnek jogában áll lecserélni az osztályfőnököt, de nem csak úgy, ötletszerűen az egyik pillanatról a másikra.

--
  Hesz Dóra Virág

T. Cím!

Az iránt érdeklődöm, hogy tanév közben (szóval most, 2019. nov.végén)megvonható-e az ofő pótlék egy más kolléga kinevezésével egyik napról a másikra...

Várom szíves válaszukat:
Hesz Dóra Virág

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2020) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek