OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#1902  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-11-04 11:17
Örömmel értesítjük kedves Látogatóinkat, hogy honlapunkon néhány hetes szünet után ismét folyamatosan működik a sajtófigyelő szolgálat. Kísérjék figyelemmel az AULA új híreit!
 
#1901  angelnoriangelnori[kukac]freemail[pont]hu2009-11-01 13:51
AUTISTA GYEREK SZÁMÁRA KERESEK FEJLESZTÉSI TERVET,ÖTLETEKET,JÓL KOMMUNIKÁLÓ,JÓ KÉPESSÉGŰ GYERMEK..JÁR MOZGÁSFEJLESZTÉSRE,KIVÁLÓ MEMÓRIÁVAL RENDELKEZIK,FINOM MOTORIKÁJA NAGYON GYENGE..ÖNFEJŰ,AKARATOS...MÉG ANNYIT 6 ÉS FÉL ÉVES,IQ-T NEM IS MÉRTEK NÁLA SOHA....SZÓVAL HA VALAKINEK VANNAK JÓ ÖTLETEI SZÍVESEN FOGADOM ...KÖSZÖNÖM.
 
#1900  Osztályfőnökosztaly[pont]fonok[kukac]freemail[pont]hu2009-10-31 14:31
Kedves Britton!

Miért választottad ezt a témát?

Osztályfőnök
 
#1899  Gábor Zsuzsabudapestieselyekhaza[kukac]gmail[pont]com2009-10-14 13:12
Kedves Pedagógus Kollégák!!
Ajánlom figyelmükbe következő programunkat, mely a fogyatékkal élő, sajátos nevelési igényű gyerekek iskolai integrációja-szegregációja-szeparációja kérdését járja körül.
Várjuk Önöket a rendezvényre, illetve kérjük, adjanak hírt a programról, hogy minél több szakembert és érintett szülőt elérhessünk.

Integrált, szegregált, vagy szeparált oktatás?
Aki nem találkozik nap, mint nap ezekkel a fogalmakkal, nem is gondolná, milyen sok kérdés merül fel az érintettekben, mikor el kell dönteniük, hogy valamilyen szempontból másként élő gyermekük számára milyen iskolát válasszanak.
Hazánkban törvény által előírt cél az integrált oktatás megvalósítása, azonban, hogy a gyakorlatban milyen könnyebbségekkel és nehézségekkel jár ez, arról már kevesebbet hallunk. Az biztos, hogy a választott iskolában szerzett élmények, tapasztalatok, egész életen át tartó nyomokat hagynak a fiatalokban, már ezért is nagyon fontos beszélnünk a kérdésről.
A Budapesti Esélyek Háza 2008 decembere óta rendezi „Tiszta Vizet!” címmel különböző fontos a társadalom széles spektrumát érintő kérdésekben kerekasztal beszélgetéseit, ahol a meghívott vendégek igyekeznek minél alaposabban körüljárni a témákkal kapcsolatos kérdéseket.
Ez alkalommal azt, hogy mit is takar ez a pár, napjainkban egyre többet emlegetett, mégis ismeretlen ismerős kifejezés.



„Tiszta vezet!” – kerekasztal beszélgetés sorozat októberi rendezvényének címe:
"Két iskola között" - a speciális nevelési igényű diákok iskolai integrációja, szegregációja, szeparációja
Időpontja: 2009. október 20. (kedd) 17 órától 19 óráig
Helyszíne: Toldi Mozi kávézója (Bp. V. ker. Bajcsy-Zsilinszky út 36-38, a 3-as metró Arany János utcai metrómegállójánál)
Meghívott beszélgetőtársaink:
Báder Melinda - pedagógus, gyógypedagógus - Gyermekek Háza Alapítvány Iskolája
Bánfalvy Csaba - főiskolai tanár – ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar Társadalomtudományi Tanszék
Kelemen Gábor– intézményvezető – Göllesz Viktor Óvoda, Ált.Isk., Előkészítő Szakiskola és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
Loványi Eszter – gyógypedagógus - szociológia MA hallgató - Budapesti Corvinus Egyetem
Nagy Gézáné Jakab Anna – intézményvezető - Közép-szabolcsi Többcélú Kistérségi társulás szociális szolgáltató Központ
Perlusz Andrea - főiskolai tanár - ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar Hallássérültek Pedagógiája Tanszék
Somorjai Ágnes - gyógypedagógus - Vakok Iskolája Módszertani Központ
Moderátor: Gáspár Judit - gyógypedagógus, szerkesztő - Duna Televízió, Felelet az életnek
Házigazda: Császár Rózsa – irodavezető - Budapesti Esélyek Háza
Kérjük, részvételi szándékát jelezze e-mailben vagy telefonon október 19-én estig!
e-mailben: budapestieselyekhaza@gmail.com
telefonon: 06/1/4610600
A helyszín mozgássérültek számára akadálymentesített. Amennyiben Önnek jeltolmácsra van szüksége, kérjük, igényét jelezze nekünk október 19.-ig.
Budapesti Esélyek Háza
1077 Budapest, Wesselényi u. 17
Tel: (1)461-0600 Fax: (1)461-0601
web: http://www.bpeselyhaz.hu
 
#1898  Peer Krisztipeerkrisztina[kukac]gmail[pont]com2009-10-05 18:03
és ami lemaradt...

http://www.pressleyridge.org/magyarorszag/
 
#1897  Peer Krisztipeerkrisztina[kukac]gmail[pont]com2009-10-05 18:02
Kedves Britton!

A téma elég tág, de néhány ötlet, ha a gyakorlat érdekel (szakirodalmat gondolom találsz):
http://www.kovacsnikoletta.com/index.htm
http://lenhossek.hu/


Jó munkát!
 
#1896  TanBákcsf[kukac]freemail[pont]hu2009-10-04 21:02
Kedves kollégák!

Honnan lehet letölteni okj-s vizsgafeladatokat? Én nem találtam eddig, pedig elég sokat kerestem. Konkrétan a webmester érdekelne, ami már az új, modul rendszer szerint megy, tavaly volt belőle az első vizsgáztatás, ha jól tudom.
Segítségeteket előre is köszönöm, egy infós osztályfőnök.
 
#1895  shadeboxshadebox1[kukac]gmail[pont]com2009-10-04 17:31
Csak egy tipp osztálykirándulások, tanulmányi kirándulások szervezéséhez: október 14-15-én a budapesti SYMA csarnokban intézményi látogatókat is várnak olcsó szálláshelyekkel, rendezvényhelyszínekkel. A belépés ingyenes: www.businesstravelshow.hu
 
#1894  Brittonbritton[kukac]freemail[pont]hu2009-10-04 09:00
Kedves mindenki!
Végzős tanítóképzős hallgatóként szeretném a segítségüket kérni. Eljött az utolsó év, ami ugye a szakdolgozatró szól...
Sajnos nincs túl sok ötletem hogyan-miképp állhatnék neki és mivel azt láttam, hogy itt mmindenféle témában segítenek egymásnak, én is bátorkodtam írni.:)
A témám: Multikultúrális nevelés, roma gyerekek, hátrányos helyzetű tanulók nevelés.
Ha van valami ötletük, javaslatuk, gondolatuk a témával kapcsolatban- segítség gyanánt- kérem írjanak.
Köszönettel: Britton
 
#1893  aaxkaro[kukac]vipmail[pont]hu2009-10-02 22:55
Találkoztam egy kollégával ma este. Kompetenciás továbbképzésen van: csütörtök déltől szombat délutánig. Mesélte: ma, pénteken délután kiderült, hogy az előadó összekeverte: nem azt a DVD-t tette be a táskájába. De ha már így esett, végignézték a másfélórás játékfilmet...

Persze nekem tegnap épp a távollétek miatt tizenkét(!) órám volt ebédszünet nélkül, egyfolytában, ma csak öt óra meg egy szülői, a gyerekek nagy része délelőtt a városban kallódott a hiányzók megoldhatatlan helyettesítése miatt, a résztvevőkkel csütörtök este, a búcsúzásnál közölték, hogy péntekre adjanak be egy tízoldalas dolgozatot, majd végtelen toleranciáról tanúskodva beleegyeztek, hogy elég lesz a köv. héten elküldeni, mi végighallgattunk már egy kétórás dögunalom frontális előadást a frontális munka szörnyűségeiről, állítólag harmincezret kapott érte a nagyember, mi meg lfszt.

És kiáltoznak: "Hol a kő,
hol az a deres vasdarab?
Vágd bele! Zúzd be! Lépj belé!..."
- - Milyen idő - - milyen idő - -

Szegény József Attila nem sejthette, hogy egyetlen árva mozdítható kő sem lesz a Szalai utcában.
 
#1892  IZsistok[pont]zsuzsanna[kukac]gmail[pont]com2009-10-01 20:46
Kedves Juli!
Köszönöm, hogy felhívtad a figyelmünket az ellenőrzőre, nagyon tetszik. Szia IZs
 
#1891  magdabarnamagda[kukac]freemail[pont]hu2009-10-01 16:55
Sziasztok!
A Meseolvasó c. könyvhöz keresek tanmenetet.
Ha van valakinek, kérem küldje el!
köszönöm! Magda
 
#1890  terepmunkásfeketehajni[kukac]citromail[pont]hu2009-09-28 23:13
Kedves Ildi!
Csak egy gondolat: Ahol Téged nem tudnak székkel kínálni, s nincs asztal - vajon hol és hogyan írhatna a tanítványod leckét...
 
#1889  Ilditelekettes[kukac]gmail[pont]com2009-09-28 10:43
Köszönöm a vigasztalásokat. A szülőkkel való kapcsolattartásról csak annyit, hogy csak úgy mehetünk ki családlátogatásra, hogy kísérőink vannak (gyakorlatilag testőrök), mert a szülők többsége "ittas állapotban" veszélyezteti testi épségünket. A legtöbb családnál még asztal sincs és ahhoz, hogy leülhessünk valakinek állnia kell. Sajnos nem mindenhol egyenlőek a feltételek ebben a szakmában, de a fizetés ugyan az és természetesen nem kapunk veszélyességi pótlékot. Azért megnézném szívesen, hogy az a kolléga aki átlagos gyermekekhez szokott az mit kezdene azzal, ha az osztály többsége olyan gyerekekből állna, akiktől és a szüleitől is fél az ember. Nekem már vágta olyan gyermek a szemembe, aki úgy jött iskolába, hogy soha nem volt felszerelés, gyakorlatilag totál nulla volt a tudása (vastag aranyláncokkal a nyakában), hogy úgysem merem megbuktatni, mert neki mint "kisebbségnek" joga van azt csinálni amit akar és az apja majd rendet csinál. Nem is mertem megbuktatni, pedig csak egyesei voltak. Csalnom kellett! Most a szemembe röhög nekem is. Én úgy gondolom, hogy ezek a gyerekek éppen ezekre hivatkozva le fognak érettségizni, sőt diplomázni. Szomorú vagyok...
 
#1888  csendeskaticsendeskati[kukac]freemail[pont]hu2009-09-28 08:30
Kedves Ildi!
Ha ez vigasztal (de miért is vigasztalna), a problémád nem egyedi. Attól félek, egyre inkább általános jelenség, amit leírtál.
Mit tehetsz? Kezdj mindent előlről. Látogass el a problémás családokhoz. Érezzék, segíteni akarsz nekik. Ha látod, honnan jöttek ezek a gyerekek, talán te is megtalálod az utat hozzájuk.
Az igazgatód meg igen is álljon melléd. Ha másként nem tud, hát legyen ő benn az óráidon. Ha testközelből megtapasztalja a problémákat, talán hamarabb rátalál a megoldásra. Azt a "félelemben nehéz" kifejezést nem igazán értem. Fenyegetnek benneteket a szülők? Vagy ti érzitek úgy, hogy akár ez is megtörténhet? Én is voltam már nem egyszer "érdekes" helyzetben, de igyekeztem még azelőtt megoldani a problémát, mielőtt idáig jutottunk volna.
Azt tanácsolta nekem egy nagyon okos pedagógus, ha igazán beszélgetni akarok egy szülővel, üljünk le. Fordítsam szembe a székeket. Ebben a pozícióban nem lehet jóízűen kiabálni.:) és igaza volt. Én azóta csak ülve beszélgetek.
A problémát mélyen nem ismerve, de belekotyogva üdvözöllek
csendeskati
 
#1887  Juliosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-09-27 12:55
Az ellenőrző blog aktuális elérési útvonala: ellenorzo.blog.hu
 
#1886  Juliosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-09-27 12:51
"Problémád van az iskolával, de senki nem tesz semmit? Írj be a tanárok, diákok, iskolák vagy akár szülők képzeletbeli ellenőrzőjébe, azaz írd meg nekünk a történetedet az ellenorzo@indamail.hu címre." A közelmúltban ezekkel a mondatokkal indult el egy új blog. Érdemes megnézni, bekapcsolódni!
 
#1885  zoldbekaleinerk[kukac]freemail[pont]hu2009-09-25 19:21
Erről beszélek évek óta, de a falnak!
Miközben iskolám, akinek profilja épp ezen gyerekek korrekt, szakmai megsegítése és fejlesztése, lassan megszűnik, mint a többi (szétverik a gyógypedagógiának ezt az ágát, amit azért is álságosnak tartok, mert így senkinek nem jó és nem is lehet érdeke), addig annak az iskolának, amelynek egyik szárnyába száműzték a fogyatékos gyerekeket, tanulóinak 40-60%-a integrált gyerek! Sajnálom szegény tanítókat(eredendően magam is az vagyok), mert nincsenek kiképezve erre a tanulói csoportra -ehhez gyógypedagógusok kellenek, kellenének. De ők meg lassan mind utcára kerülnek és itt be is záródott a kör.
 
#1884  Ilditelekettes[kukac]gmail[pont]com2009-09-25 13:47
Kedves Juli!

Azt a választ kaptam, hogy ez a törvény. Mivel csak szerződéses vagyok, ezért mindig próbaidővel vesznek fel, évről évre. Ezt nem tartom normálisnak, de nincs mit tenni!

Én is most kaptam újból elsősöket. 29 gyermekből 18 integrált. Gyakorlatilag lehetetlen őket tanítani. Az a pár gyermek, akivel lehetne dolgozni, mindennap sírva megy haza, mert nincs nyugalma. Igazgatónkkal hiába próbálunk meg mindent megtenni, hogy rend legyen, de félelemben nagyon nehéz. Még soha nem kaptam pofont és nem is szeretnék. Kaptam egy "segítőt", aki 1 hét múlva inkább vissza ment az önkormányzathoz takarítani. Nem bírta! Az előző osztályomban, amit végig vittem 4 éven keresztül öröm volt tanítani. Én úgy gondolom és ezért elnézést kérek, de nem azért vagyunk tanító nénik, hogy belebetegedjünk. Én imádok tanítani, de mindennek vannak határai és ezzel egyet értek Beával. A tévében is mindig olyan osztályokat mutogatnak, ahol 16-20 fővel dolgoznak és látszik a gyermekek tekintetében, hogy iskolaérettek. Pedig a valóság nem mindenhol ilyen, de erről nem szeretnek vagy nem mernek beszélni...
 
#1883  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-09-24 22:59
Kedves Kérdező! Mint már többször jeleztük, nem foglalkozunk munkajogi kérdések megválaszolásával.
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.05.21.
Ónody-Molnár Dóra: Az ólom- katona
Az ólomkatona azonban váratlanul visszalőtt. Persze fel lehet tenni a kérdést, hogy mire megy vele. Tiltakozhatnak az akadémikusok, amennyire csak akarnak, jön a törvény, amint a végrehajtó...
(Forrás: 168 óra)
--
2019.05.21.
Nyelvvizsgával kamatmentes az új diákhitel
lső körben várhatóan háromezer fiatal él majd a nyelvtanulási diák­hitel lehetőségével – hangzott el a témában tartott sajtótájékoztatón. A legfeljebb félmillió forintos, októbert...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.05.21.
Komoly feladatok várnak a diákokra a következő hetekben: nyelvi és kompetenciamérés jön
Az idegen nyelvi mérés feladatsora a 6. és 8. évfolyamos diákokra vár, akik 2019. május 22-én tesztelhetik a tudásukat. A feladatsort minden olyan 6. és 8. osztályos diáknak ki kellett tö...
(Forrás: eduline)
--
2019.05.21.
Orbán továbbra sem szán három percet a tiltakozó tanárokra
Közel tízezer aláírás gyűlt eddig össze a budaörsi pedagógusok nyílt levelére, ám a miniszterelnök nem veszi át a dokumentumot. Április elején közel háromszáz budaörsi oktatási, nevel...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.05.18.
Ebbe az iskolába járatja gyerekeit a budai elit: 10-szeres a túljelentkezés, tandíj nincs
"Ha ma elmegyek egy 15 éves érettségi találkozóra, ott az egykori tanítványaim jó része olyan szakmában dolgozik vagy olyan foglalkozást végez, amiről fogalmam sincs, hogy mit jelent, egyszer...
(Forrás: Pénzcentrum)
--
2019.05.18.
Forradalmasítják a vak tanulók matematika oktatását
Ma már minden technológiai feltétel adott, hogy a közoktatásban a látássérült diákok ugyanolyan szinten tanulhassák a matematikát, mint a látó társaik. A szükséges matematikai leíró...
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.05.18.
Ne szenvedjenek, mosolyogjanak, ha lecigányozzák őket
A több ezer, családjából kiemelt gyerek jó része roma, és a szakértők egy része szerint jó lenne, ha a többségük roma nevelőszülőhöz kerülhetne. Ők általában könnyebben megtalá...
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.05.17.
Robotdiák helyettesít egy beteg gyereket a tanórákon Bécsben
Egy különleges diák, egy 30 centis robot is jár az osztrák főváros egyik általános iskolájába, a Volksschule Neilreichgasséba. Az AV1 névre hallgató robot az egyik tanulót, Dominikot helyettes...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.05.17.
Csak a politika szintjére ne süllyedjen le a vita – történelemtanítás másképp
Miért nem lehet hagyományos módon tanítani a történelmet? Mit kezdjen egy tanár a 20. századdal, amikor a politika is állandóan újra próbálja írni azt? Az ismeretekre vagy a diákok készs...
(Forrás: hvg.hu)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
  Emese

Tisztelt Szerkesztők!
Segítségüket szeretném kérni néhány információval kapcsolatban.
Magyar-német-könyvtár szakos egyetemi végzettséggel rendelkező pedagógus vagyok, azonban 2007. és 2019. között nem végig dolgoztam pedagógusként, viszont most lehetőségem van ismét tanárként tevékenykedni.
2007. dec. 13-tól egy iskolában könyvtárosként dolgoztam heti 30 órában. 2008. szept. 1-től ugyanebben az iskolában könyvtárostanárként tevékenykedtem heti 40 órában 2013. márc. 17-ig. Ebben az időszakban (2007. dec. 13. és 2013. márc. 17. között tanítottam is magyar nyelv és irodalmat. Ez a szerződésemben nem jelent meg, bérkiegészítésként kaptam meg az óráim díját.)
2013. márc. 18-tól egy kulturális központban, közalkalmazotti jogviszonyban dolgozom könyvtárosként (2016. július 31-ig), illetve gyűjteménykezelőként (2016. aug. 1-től a mai napig). Jelenleg a közalkalmazotti bértáblán H 5-ös besorolással rendelkezem.
Kérdésem a pedagógus előmeneteli rendszerrel kapcsolatban az lenne, hogy a fenti háttérrel, mire számíthatok (ped. II. besorolás pl.), hova kerülök besorolva a pedagógus bértáblát tekintve, mire figyeljek szerződéskötéskor?
Válaszukat előre is köszönöm! Üdvözlettel: Adoryán Emese

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek