OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#1889  Ilditelekettes[kukac]gmail[pont]com2009-09-28 10:43
Köszönöm a vigasztalásokat. A szülőkkel való kapcsolattartásról csak annyit, hogy csak úgy mehetünk ki családlátogatásra, hogy kísérőink vannak (gyakorlatilag testőrök), mert a szülők többsége "ittas állapotban" veszélyezteti testi épségünket. A legtöbb családnál még asztal sincs és ahhoz, hogy leülhessünk valakinek állnia kell. Sajnos nem mindenhol egyenlőek a feltételek ebben a szakmában, de a fizetés ugyan az és természetesen nem kapunk veszélyességi pótlékot. Azért megnézném szívesen, hogy az a kolléga aki átlagos gyermekekhez szokott az mit kezdene azzal, ha az osztály többsége olyan gyerekekből állna, akiktől és a szüleitől is fél az ember. Nekem már vágta olyan gyermek a szemembe, aki úgy jött iskolába, hogy soha nem volt felszerelés, gyakorlatilag totál nulla volt a tudása (vastag aranyláncokkal a nyakában), hogy úgysem merem megbuktatni, mert neki mint "kisebbségnek" joga van azt csinálni amit akar és az apja majd rendet csinál. Nem is mertem megbuktatni, pedig csak egyesei voltak. Csalnom kellett! Most a szemembe röhög nekem is. Én úgy gondolom, hogy ezek a gyerekek éppen ezekre hivatkozva le fognak érettségizni, sőt diplomázni. Szomorú vagyok...
 
#1888  csendeskaticsendeskati[kukac]freemail[pont]hu2009-09-28 08:30
Kedves Ildi!
Ha ez vigasztal (de miért is vigasztalna), a problémád nem egyedi. Attól félek, egyre inkább általános jelenség, amit leírtál.
Mit tehetsz? Kezdj mindent előlről. Látogass el a problémás családokhoz. Érezzék, segíteni akarsz nekik. Ha látod, honnan jöttek ezek a gyerekek, talán te is megtalálod az utat hozzájuk.
Az igazgatód meg igen is álljon melléd. Ha másként nem tud, hát legyen ő benn az óráidon. Ha testközelből megtapasztalja a problémákat, talán hamarabb rátalál a megoldásra. Azt a "félelemben nehéz" kifejezést nem igazán értem. Fenyegetnek benneteket a szülők? Vagy ti érzitek úgy, hogy akár ez is megtörténhet? Én is voltam már nem egyszer "érdekes" helyzetben, de igyekeztem még azelőtt megoldani a problémát, mielőtt idáig jutottunk volna.
Azt tanácsolta nekem egy nagyon okos pedagógus, ha igazán beszélgetni akarok egy szülővel, üljünk le. Fordítsam szembe a székeket. Ebben a pozícióban nem lehet jóízűen kiabálni.:) és igaza volt. Én azóta csak ülve beszélgetek.
A problémát mélyen nem ismerve, de belekotyogva üdvözöllek
csendeskati
 
#1887  Juliosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-09-27 12:55
Az ellenőrző blog aktuális elérési útvonala: ellenorzo.blog.hu
 
#1886  Juliosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-09-27 12:51
"Problémád van az iskolával, de senki nem tesz semmit? Írj be a tanárok, diákok, iskolák vagy akár szülők képzeletbeli ellenőrzőjébe, azaz írd meg nekünk a történetedet az ellenorzo@indamail.hu címre." A közelmúltban ezekkel a mondatokkal indult el egy új blog. Érdemes megnézni, bekapcsolódni!
 
#1885  zoldbekaleinerk[kukac]freemail[pont]hu2009-09-25 19:21
Erről beszélek évek óta, de a falnak!
Miközben iskolám, akinek profilja épp ezen gyerekek korrekt, szakmai megsegítése és fejlesztése, lassan megszűnik, mint a többi (szétverik a gyógypedagógiának ezt az ágát, amit azért is álságosnak tartok, mert így senkinek nem jó és nem is lehet érdeke), addig annak az iskolának, amelynek egyik szárnyába száműzték a fogyatékos gyerekeket, tanulóinak 40-60%-a integrált gyerek! Sajnálom szegény tanítókat(eredendően magam is az vagyok), mert nincsenek kiképezve erre a tanulói csoportra -ehhez gyógypedagógusok kellenek, kellenének. De ők meg lassan mind utcára kerülnek és itt be is záródott a kör.
 
#1884  Ilditelekettes[kukac]gmail[pont]com2009-09-25 13:47
Kedves Juli!

Azt a választ kaptam, hogy ez a törvény. Mivel csak szerződéses vagyok, ezért mindig próbaidővel vesznek fel, évről évre. Ezt nem tartom normálisnak, de nincs mit tenni!

Én is most kaptam újból elsősöket. 29 gyermekből 18 integrált. Gyakorlatilag lehetetlen őket tanítani. Az a pár gyermek, akivel lehetne dolgozni, mindennap sírva megy haza, mert nincs nyugalma. Igazgatónkkal hiába próbálunk meg mindent megtenni, hogy rend legyen, de félelemben nagyon nehéz. Még soha nem kaptam pofont és nem is szeretnék. Kaptam egy "segítőt", aki 1 hét múlva inkább vissza ment az önkormányzathoz takarítani. Nem bírta! Az előző osztályomban, amit végig vittem 4 éven keresztül öröm volt tanítani. Én úgy gondolom és ezért elnézést kérek, de nem azért vagyunk tanító nénik, hogy belebetegedjünk. Én imádok tanítani, de mindennek vannak határai és ezzel egyet értek Beával. A tévében is mindig olyan osztályokat mutogatnak, ahol 16-20 fővel dolgoznak és látszik a gyermekek tekintetében, hogy iskolaérettek. Pedig a valóság nem mindenhol ilyen, de erről nem szeretnek vagy nem mernek beszélni...
 
#1883  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-09-24 22:59
Kedves Kérdező! Mint már többször jeleztük, nem foglalkozunk munkajogi kérdések megválaszolásával.
 
#1882  klzklz71[kukac]vipmail[pont]hu2009-09-24 22:02
Kedves Osztályfőnök! Kolléganőnk hosszú kihagyás (gyes és férje kft-jébe bejelentett munka)térne vissza az iskolába. Tanítóként dolgozott korábban, de most iskolatitkárként foglalkoztatná az iskola.
Két kérdésem lenne:
Iskolatitkárként mi az elérhető legmagasabb besorolása E vagy F? Mi határozza ezt meg? A főiskolai diploma mellett számítógépes tanfolyammal is rendelkezik.
A közalkalmazotti munkaviszonya csak a két gyermeke utáni gyes lejártával szűnt meg. A gyesen töltött évek is beleszámítanak a fizetési fokozatba?

 
#1881  Emesefiloemese[kukac]freemail[pont]hu2009-09-24 18:16
Beának!Én is elsős tanító néni vagyok, igaz 19 gyermekkel.18 év tanítás után csodálkozol,hogy nincsenek tisztában az irányokkal?Gond a bal-jobb?Mindig kerülnek az osztályokba éretlen gyermekek és őket is meg kell valamilyen módon tanítani.Nem vagy egyedül a gondjaiddal.Én fogom magam és ahol lemaradás van azt gyakoroltatom akár órán, akár felzárkóztatás alkalmával.Ez a feladatunk,ezért vagyunk TANÍTÓ NÉNIK!!!
 
#1880  A szerkosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-09-24 18:16
Kedves Osztályfőnökök!
A diákok közül sokakat érdekelhet a Szabó Ervin Könyvtár és a Tolkien Társaság által szervezett IV. Országos Tolkien Levelező Verseny. A részleteket a következő webcímen lehet megtalálni:
http://www.fszek.hu/tinioldal/beszeljunk/?article_hid=34648

 
#1879  Juditmm-judit[kukac]vipmail[pont]hu2009-09-23 21:46
Matematika-informatika szakos tanárt keresnek Sajószentpéteren a PÁGSZI-ba , azonnali belépéssel.
 
#1878  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2009-09-23 13:53
Kedves Ildi! Kérdezz rá az iskola vezetőségénél, hogy miért tartanak még próbaidőn, és van-e esélyed a folyamatos alkalmazásra. Ne haragudj,hogy szóvá teszem, de ne csak véletlenül nézd meg a szerződésedet, mert így még kellemetlenebb meglepetések is érhetnek.
 
#1877  Ilditelekettes[kukac]gmail[pont]com2009-09-21 09:46
Négy éve tanítok folyamatosan iskolámban szerződésesként úgy, hogy nyáron elküldenek munkanélkülinek (nekem sajnos nem jár meg a szabadság). Tegnap véletlenül átolvastam a mostani szerződésemet és megdöbbenve láttam, hogy próbaidő van kikötve. Én azt hittem eddig, hogy annak jár próbaidő, aki új munkahelyen kezd el dolgozni. Tavaly bekerültem a "Ki lesz az év legjobb tanítója" döntőjébe és tessék most saját iskolámban próbaidős vagyok. El vagyok keseredve!!!
Meddig lehet ezt még tűrni és ezek után teljesen megértem Beát!

Ildi
 
#1876  Osztályfőnökosztaly[pont]fonok[kukac]freemail[pont]hu2009-09-18 22:57
Bea! Nem jó a megadott email cím! Kérlek jelentkezz!
 
#1875  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-09-18 09:45
Kedves Matyi! A kérdése, nyilván véletlenül, másodszor jött át (már az előzőre is válaszoltunk), mi pedig többedszer mondjuk, hogy már egy jó ideje nem foglalkozunk munkajogi kérdésekkel.
 
#1874  Matyimaty78[kukac]gmail[pont]com2009-09-18 09:00
Informatikai pótlékom volt eddig 5 és 7 százalék.Kérdésem az,hogy a két pótlék együttesen adható-e, vagykizárja egymást.Tanítok 5-6.évfolyamon informatikát és alsó tagozatban a matematika óráimon az interaktív tananyagot alkalmazom és használom heti 2 alkalommal a 4 órából.Kérek egy állásfoglalást ez ügyben.Kösz:Matyi
 
#1873  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-09-18 08:46
Kedves Matyi! Mint már többször jeleztük, nem foglalkozunk munkajogi kérdésekkel, és nincs kompetenciánk arra, hogy állást foglaljunk ilyen kérdésekben.
 
#1872  Matyimaty78[kukac]gmail[pont]com2009-09-18 08:34
Informatikai pótlékom volt eddig 5 és 7 százalék.Kérdésem az,hogy a két pótlék együttesen adható-e, vagykizárja egymást.Tanítok 5-6.évfolyamon informatikát és alsó tagozatban a matematika óráimon az interaktív tananyagot alkalmazom és használom heti 2 alkalommal a 4 órából.Kérek egy állásfoglalást ez ügyben.Kösz:Matyi
 
#1871  Pali bácsimarakodo[kukac]freemail[pont]hu2009-09-17 00:44
Kedves Kollégák!
1967-ben végeztem el Nyíregyházán az akkor Felsőfokú Tanítóképzőt, ami már főiskolai diplomát adott. Váczi Mihály költő-akit személyesen is ismertem - akkor azt mondta: A TANÍTÓ a nemzet lámpása. Menjetek világítani! És mi mentünk.21-22 évesen tanyára, falura, városra. Tanító Úrnak szólítottak az idős emberek, előre köszöntek, sokan kalapot emeltek. Mi szégyeltük, hogy ilyen fiatalon az idősek nekünk előre köszönnek. De belejöttünk és pár hónap után mintha egy család lettünk volna. Mindenki ismerős, így mentünk családokat látogatni, ahol már vártak, jó szóval,étellel, itallal, amit csak módjával volt szabad fogyasztani. Ezért aztán a "a büdös kölyök", két tűz között vergődött, tanult tisztességet, tudományt. Lett belőle-a tanyasiból, a falusiból-mérnök, orvos, tanár, stb. Mi meg akkori tanítók éjfélekig írtuk a vázlatot és gyártottuk a szemléltető képeket,mert a vizualitás a fontos. Ezt verték belénk a Képzőkben. Mondom, ez volt a 60, 70, és 80-as években, nyakunkon a szakfelügyelettel. Morogtunk is sokat, hogy hol van az egyéni szabadság? Csodálatos módon a gyerekek tudtak olvasni, írni, számolni. Szóval az alapképességeket valahogy megtanítottuk. A felső tagozat sem volt rosszabb.Közben tanítottam Szakmunkásképző Iskolában 9 évet, voltam kollégiumi nevelőtanár, majd 1983-2007-ig 5-8.osztályokban Technikát tanítottam.1984-től vezettem nyugdíjazásomig az iskolai Kresz szakkört. Sok-sok versenyen voltunk. Kétszer országosra is eljutottunk.Közben neveltük a 3 lányunkat, van már 3 unokánk. Mentünk éjjel-nappal amikor KELLETT. Táborok,ünnepekre felkészítések. azok levezénylése, továbbképzések, stb. Árultuk a tankönyveket, szedtük a bíztosítási pénzt, kezeltük az osztálypénztárt és ilyen nyalákságokat. Igy telt ez az életemből 40 év és +1,mert tavaly is vállaltam óraadást. Tudjátok mennyivel jöttem nyugdíjba? Bruttó 186 000 kemény magyar forinttal.
Kedves Bea!Ennyi!
Ez a múltam. Büszke vagyok mindarra, ami mögöttem van. Büszke vagyok arra, hogy a volt tanítványaim mindig köszönnek ha találkozunk, ha lehet megállunk egy két kedves szóra. Az iwiw-re már sokan bejelentkeztek hozzám, volt tanítványok és szülők. Sokan kérnek tanácsot,vagy csak egyszerűen jólesik nekik elmondani az örömüket, néha gondjaikat.
Ezek után kedves kollégák! Ha valakinek bármiben segítségére lehetek szívesen és önzetlenül teszem. Írjatok és megbeszélünk mindent!
Csak Váczi Mihályt idézem újból: Világítsatok, a nemzetnek kell a fény!
Kívánok mindnyájatoknak töretlen hitet, a pedagógiában, a gyerekben és egymásban!
Nagyon sok erőt és kitartást, mert ezek nélkül nem megy!
 
#1870  Juditmm-judit[kukac]vipmail[pont]hu2009-09-14 22:24
Kedves Bea!
Szerintem nem a legjobb megoldást választottad, amikor beadtad a felmondásod!Amit Te leírtál, abban biztos vagyok, hogy igaz, de hidd el, hogy ezzel a problémával nagyon sokan, akik tanítunk,nap mint nap találkozunk.Én szakiskolában tanítok, és több olyan kilencedikes tanulóval találkoztam, aki írni-olvasni nem tud(nem SNI).
A törvény lehetőséget biztosít a tanulók felmérésére, ezért 30 tanulónak kértem a Nevtan.-tól a vizsgálatát. Mind TN lett! Akkor kinlódjanak velük Ők is!Itt Én is megkérdőjelezhetném az általános iskolai felkészítést!!!Szerinted, hogy kaphattak normál 8. osztályos bizonyítványt ezek a tanulók? Ezt Én sem tudom.
Azért fel a fejjel,bízzunk benne, hogy lesz ez jobb is, bár az oktatáspolitika nem ezt mutatja!
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.07.19.
Nyáry Luca: A magántanulás mentett meg attól, hogy csődtömeggé váljak – Így látja az új törvényt egy érintett diák
A köznevelési törvény pénteken elfogadott módosításai szerint a következő tanévtől (tehát már idén szeptembertől) megszűnik a magántanulói státusz, felváltja az úgynevezett „egy...
(Forrás: wmn.hu)
--
2019.07.17.
Kell még 164 millió forint közpénz a milliós tandíjjal induló elit magániskolára
Szeptemberben nyit Debrecenben az alapítványi iskola, ahova a jelentkezés is 100 ezer forintba kerül. Ösztöndíjas helyek egyelőre nem lesznek, az építkezést az adófizetők állják, a szá...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.07.17.
Egyszerre 11 óvónő mondott fel egy újpesti óvodában
Olyan pedagógusok hagyták ott az óvodát, akik már az alakulás óta ott dolgoztak, alapítók voltak. Két olyan mesterpedagógus is felállt, akik óriási szaktudással is rendelkeznek. A távoz...
(Forrás: Újpesti Hírmondó)
--
2019.07.17.
Még egy dolog, amiben szembemegyünk Európával: egyre több a korai iskolaelhagyó
A 2010-ben elfogadott Európa 2020 Stratégiában Magyarország azt vállalta, hogy 2020-ra a korai iskolaelhagyók arányát 10 százalékra csökkenti, ettől a célkitűzéstől azonban egyre távolodunk...
(Forrás: Népszava)
--
2019.07.17.
Megőrülsz: almaügyi nyomozást rendelt el a tankerület
Valószínűleg megtaláltuk a hét agygörcsét, pedig még csak kedd van. A magyar általános iskolákban általában almát adnak a tízóraihoz, ám arra, ami most jön, egyetlen almagengszter, egyetlen...
(Forrás: Pécsi Stop)
--
2019.07.17.
A német, az osztrák és a lengyel rektori konferencia kiáll az MTA mellett
Közös közleményben adott hangot kedden aggodalmainak a német, az osztrák és a lengyel rektori konferencia a Magyar Tudományos Akadémia átalakításával kapcsolatos jogszabály elfogadása miatt...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2019.07.17.
Évtizedes kudarcok után újra tanulhatnak
Van, akitől a gyermeknevelés és autista kisfia fejlesztése, van, akitől az önbizalomhiány, és van, akitől a családfenntartó szerep vette el a továbbtanulás lehetőségét. Egyesek beletö...
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.07.17.
Bódis József: Nem csorbulnak a szülői jogok a köznevelési törvény módosításával
Az államtitkár hangsúlyozta: a szülői jogok továbbra is megmaradnak, mert ha a szülő úgy ítéli meg, hogy korai lenne háromévesen óvodába vinni a gyermeket, egy év halasztást kérhet....
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.07.17.
Az érettségi biztos túlbuzgósága miatt semmisítették meg a Szinyei Gimnázium tizenöt végzősének érettségijét
A helyzet abszurditását fokozza, hogy az iskolában a tizenöt említett diákon kívül is voltak olyan érettségizők, akiknek az érintettekhez hasonlóan hiányzott egy-egy természettudományos...
(Forrás: hvg.hu)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
  ofoe

Kedves Krisztina! Nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül érdemi tanácsot adni, de megpróbálom. Az első lépés valóban átgondolni azt, hogy Te magad mennyiben vagy felelős az adott problémáért. A figyelmeztetőkkel, intőkkel csak a saját feszültségedet oldod némileg, eredményt nem tudsz elérni. Gondold át, hogy melyik ponton romlott el a kapcsolat az adott csoporttal, eleve így fogadtak, vagy menetközben történt valami. Az a soraidból kiderül, hogy nincs köztetek bizalmi kapcsolat, tehát kommunikáció helyett hadakoztok. Időt kellene szánni arra, hogy a problémát tisztázzátok, megállapodásra jussatok a közös megoldás módjában. Ennek vannak különböző technikái. Fontos, hogy ne személyes sértésként kezeld az ügyet, hanem közös megoldandó problémaként. Nem ördögtől való, amit a kollégáid tanácsolnak, hogy fordulj pszichológushoz, aki segíthet azon, hogy a Benned való görcsöt fel tudd oldani. Amíg Te magad nem jutsz túl ezen a görcsön, nem tudod kézbe venni az ügyeket. Ezek a diákok már nem kamaszok, fiatal felnőttek, nekik is fontos, hogy eljussanak az érettségiig, és matematikából is elérjenek egy bizonyos szintet. Ez lehet az a közös ügy, amin együttesen és nem egymás ellenében kellene dolgoznotok. Szívesen levelezek erről Veled privátban is, ha akarod, de nem minden részlet tartozik a nyilvánosságra. Jelezd, ha ezt szeretnéd. Üdvözlettel Szekszárdi Juli

--
  László Krisztina

Kedves OFOE!
Nem tudom mennyire válaszolható meg a kérdésem. Egy középiskolában tanítok, heti 27 órában matematikát, 8 érettségis csoportnak. (Plusz a korrepetálások, plusz a helyettesítések.) Nagyon szeretem a diákjaimat, de mint mindenhol, ahol emberek vannak, előfordulnak konfliktusok. A kb 110 diákból, akiket két éve tanítok, van kb 15, akik állandóan csak a hibát keresik a munkámban, agresszíven és lekezelően bánnak velem, sokszor megaláznak a csoport egésze előtt. Amikor esetleg szaktanári figyelmeztetést adok nekik, akkor hangosan kiröhögnek, hogy az ő szüleiket ez nem érdekli. (Ezek a diákok már 17-19 évesek, mivel a nyelvi tagozat nulladik évfolyama egy évvel megnöveli a középiskolai tanévek számát.) Semmivel nem tudom őket sem motiválni, sem fegyelmezni, tönkre teszik az óráimat.) Hiába fordultam az osztályfőnökökhöz segítségért, mind ők, mind az igazgató-helyettes és a munkaközösség vezető szerint, ez az én hibám, azért viselkednek így velem, mert ez "belőlem jön". Közben az iskolából folyamatosan mennek el a tanárok, és hiába keresett a szakom, (angol-matek) úgy érzem, hogy nem becsülik meg a munkámat. Hiába az a kb 90 diák aki jól teljesít, (nem egy dícséretes 5-ös is van, és emelt matematika érettségi előkészítő csoportok is), hiába a rengeteg dolgozat, számonkérés, ingyen korrepetálás, rendszeres, hogy káromkodva, csapkodva, üvöltözve csapják az asztalomra a kijavított dolgozatot, mert az nem négyes, hanem csak hármas. És közben a vezetőség, az osztályfőnökök és a munkaközösség vezető szerint is, nekem kell változtatnom, pszichológushoz mennem, mert engem nem lehet elviselni. Meg kell jegyezzem, ezek az emberek 25-30 éve vannak ebben az iskolában. Ez a matematika státusz, amit én megkaptam 2 éve, egy előző iskolavezetéstől, már nagyon régóta, úgymond, "forgó hely" volt, mert - más tanárok elmondása szerint - mindig "volt valami probléma a matek tanárokkal". Minden más matematika tanár az iskolában, már 10-20-30 éve itt tanít.
Nem igazán tudom, mit kezdhetnék a problémával. Tudnának esetleg tanácsot adni?
Köszönettel: Krisztina

--
  Eleonóra

Kedves OFOE Csapat!
Segítséget szeretnék kérni, azzal kapcsolatban, hogy egy egyházi iskolában dolgozom, mint 50% kollégiumi felügyelő, 50% kollégiumi ápoló. Érdeklődnék, hogy ilyen esetben számomra mennyi szabadság jár? Tavaly fél állásban tanítottam, akkor járt a pedagógusi szabadság, itt úgy olvasom, ebben a munkakörben is jogosult lennék.?
Köszönettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek