OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#1862  Erzsébetelisabet[pont]s[kukac]freemail[pont]hu2009-09-09 18:42
Kedves 1.osztályos Tanító nénik!
Ismételeten megengedték iskolámban,hogy dőlt írást tanítsak,melyet régen évekig tanítottam,de a tanmenetem elkeveredett valahol.Ha valaki küldene nekem egyet,nagyon megköszönném!Ezenkívül szükségem lenne egy Betűvásár című elsős könyvre is!Ha tudsz ilyet valahol jelezd légy szíves!Köszönöm.
Sikeres tanévet kívánok mindenkinek!
elisabet.s@freemail.hu
 
#1861  Beahbea[kukac]gmail[pont]com2009-09-09 16:49
Kedves Osztályfőnök!

Köszönöm segítőszándékát, de ma felmondtam! Nem vagyok hajlandó ilyen körülmények között tanítani többet. Folyamatosan bejártak az osztályomba egyes szülők, akik előttem fenyegették meg mások gyermekeit, hogy megverik, ha bántani merik az ő gyereküket. Persze engem is megfenyegettek, hogy miért hagyom ezt. Az, hogy az utcán, iskola idő után mit csinálnak a gyerekek, arról én úgy gondolom nem tehetek. Sajnos ezeket a szülőket nem lehet nem beengedni az iskolába (óra alatt), mert fenyegetőznek, hogy azért mert ő "kisebbség", attól még neki jogai vannak és egyébként is mi jogon szólok rá a gyerekére, hogy ne rendetlenkedjen. Akkor tette be a kaput nálam, amikor az egyik (nagyon értelmes, okos) kislány anyukája sírva jött nap végén hozzám, hogy mi lesz így az ő kislányával ebben az iskolában. Az igazgató sem tud semmit tenni, mert kell a fejkóta! Én is sírtam! Köszönöm ennyi volt...
 
#1860  Évakarsaiewa[kukac]gmail[pont]com2009-09-08 19:31
Kedves Kompetenciás KollégáK!
Szeptembertől szövegértés- szövegalkotás "A "szerint kellene oktatnom az 1.o-ban. Sajnos továbbképzés még nem volt, tankönyv még nincs.A netről okosítom magam, de nem látom át olyan tömény.Kérem, hogy aki tud segíteni óravázlattal, tanmenettel segítsen! Tudom akiknek van már tanmenetük nagyon megdolgoztak vele, ezért akár meg is vásárolnám. Csak lenne valami mankó ami szerint elindulhatnék! Legalább hagytak volna időt, vagy lett volna továbbképzés...
Mindenki segítségét köszönöm !/ karsaiewa@gmail.com/
Éva
 
#1859  Osztályfőnökosztaly[pont]fonok[kukac]freemail[pont]hu2009-09-07 22:05
Kedves Bea!

Nem elsősöket tanítok, tehát konkrét tanácsot sajnos nem tudok adni! De a következő elsős tanító néniken segíthetsz, ha összefogtok, fölveszitek a kapcsolatot az óvodával és megpróbáltok bekapcsolódni az iskolaérettségi vizsgálatokba. Kérjétek az igazgató segítségét. Nálunk zajlott, zajlik ez a háború. Tudok mesélni!

osztaly.fonok@freemail.hu
 
#1858  T. Erzsébetv-acak[kukac]freemail[pont]hu2009-09-07 20:41
Tudna valaki 3. osztályos testnevelés tanmenetet küldeni nekem? Nagyon fontos lenne!!! Előre is köszönöm!
 
#1857  Beahbea[kukac]gmail[pont]com2009-09-07 11:57
Idén egy 29 fős elsős osztályt kaptam. A gyerekek fele még azt sem tudja megmondani, hogy mi a vezetékneve. 10-es számkörön belül számolni is alig tud közülük valaki. Az, hogy jobb kéz, bal kéz, fönt , lent szinte ismeretlen fogalom többségüknek. Nem tudom, hogyan felelhettek meg az "iskola érett" elvárásnak. 18 éve vagyok a pályán, de most nem tudom hogyan tanítsam őket? Soha nem sírtam még az iskolában, de most sírva fakadok. A másik két elsős osztály gyakorlatilag ugyanilyen és ez évről évre romlik a gyerekek "minősége". Mit tegyek, hiszen tőlem ugyanazt várják el, mint attól, ahol 20-22 fős iskola érett gyerekekből álló osztály van. Nem beszélve arról, hogy a termünkben annyi pad van most, hogy nem is tudok minden gyermekhez odamenni. Mit tanácsoltok kedves Kollégák?
 
#1856  Marikahegyinesm[kukac]gmail[pont]com2009-09-06 19:55
Sziasztok!
Szövegértés-szövegalkotás "A" - segítséget kérnék kollégáim számára. 1-2-3-4. évfolyamon kellene így oktatniuk már elseje óta - de a kezdéshez használható segítséget még nem kaptak. Most kezdődtek el a tanfolyamok is.
Kérlek benneteket, ha a ti iskolátokban - vagy ti már csináltátok HEFOP-os pályázat, TÁMOP-os pályázat - akkor segítsetek nekünk. Köszönök minden épkézláb ötletet.http://www.osztalyfonok.hu/smile.gif
 
#1855  Juditjudyth[pont]nagy[kukac]t-online[pont]hu2009-09-06 19:24
Sziasztok!
3. osztályos osztályfőnöki tanmenetre lenne szükségem, amennyiben létezik valakinek ilyen!
Köszönöm, ha vki elküldi.
 
#1854  nóraangelnori[kukac]freemail[pont]hu2009-09-06 16:46
SZIASZTOK ÉN MÁR KAPTAM ITT SEGÍTSÉGET,(KÖSZI MÓNIKA!!!)MOST EGY ISMERŐSÖMNEK KÉRNÉK:)TANULÁSBAN AKADÁLYOZOTT TANMENETET 5-6 OSZTÁLYOST MINDENBŐL:)ELŐRE IS KÖSZÖNÖK MINDENT.
 
#1853  Dombi Lászlódtlaszlo[kukac]t-online[pont]hu2009-09-05 17:52
Szükségem lenne a Meseutazás 4. és a Dr.Rédeiné Szécsényi Dóra Magyar nyelv 4. Tanmenetre.
A 3. osztályos Tanmenetet tavaly már elkészítettem,elkűldhetem.
Címem:dtlaszlo@t-online.hu
 
#1852  Osztályfőnökosztaly[pont]fonok[kukac]freemail[pont]hu2009-09-05 17:28
Ti hogyan valósítjátok meg a gyakorlatban, a heti 7 óra NEM SZAKRENDSZERŰ képzést? Nem tudom elképzelni, hogyan lehet végezni például a hatodikos magyar tananyaggal, ha a heti 4 órából kettőt tanítunk csak hagyományosan, a másik kettőben „játszadozunk”!!!

Most mint felháborodott szülő érdeklődöm.
 
#1851  nóraangelnori[kukac]freemail[pont]hu2009-09-05 16:19
Írok..írok...máris...köszi előre is...
 
#1850  hosemonihosemoni[kukac]gmail[pont]com2009-09-05 14:34
Kedves Nóra! Ha írsz a hosemoni@gmail.com-ra, tudok segíteni.
 
#1849  nóraangelnori[kukac]freemail[pont]hu2009-09-05 09:12
Sziasztok!
Tanulásban akadályozott tanmenetre lenne szükségem,tud valaki nekem segíteni???? 8. osztályosra,kezdőként ezt kaptam:(
 
#1848  nóraangelnori[kukac]freemail[pont]hu2009-09-05 09:12
Sziasztok!
Tanulásban akadályozott tanmenetre lenne szükségem,tud valaki nekem segíteni???? 8. osztályosra,kezdőként ezt kaptam:(
 
#1847  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-09-03 19:00
Kedves Kata! Írd meg egy cikkben a problémáidat, szívesen megjelentetjük a honlapon. Hátha jönnek rá reflexiók, és kialakul egy közös vélemény. Tartok attól, hogy a problémáid nem egyediek.
 
#1846  Katatelekettes[kukac]gmail[pont]com2009-09-03 13:09
Bocsi, de még egy dolog kimaradt.

Szinte minden első osztályos gyermek szülője hozzá szerette volna íratni gyermekét, mert azt hitték, hogy osztályt kap. Szinte összevesztek rajta. Tavaly az egyik híres tankönyvkiadó által szervezett tanítási versenyen, ő lett az év egyik legjobb tanítónője.
Persze nem kapott osztályt, mert "csak szerződéses"

Kata
 
#1845  Katatelekettes[kukac]gmail[pont]com2009-09-03 13:03
Tisztelt Szerkesztőség!

Bocsánat, hogy ismét írok, de ezt is szeretném elmondani. Van egy kedves kolléganőm, aki már negyedik éve van iskolánkban és persze évről évre hosszabbítják a szerződését úgy, hogy nyáron mindig munkanélküli segélyen van. Most éppen úgy lett írva a szerződése, hogy 3 hónap próbaidővel (állítólag az új törvények szerint), pedig mint írtam 4 éve folyamatosan (nyár kivételével) nálunk dolgozik. És ami a lényeg emellett: 4 éve énektanárnak vették fel hozzánk, mert nem találtak hirtelen ének szakost. Ő magyar műv. területes. Magán éneket is tanít 8 éve és gyönyörű hangja van. Nagyon sok helyre hívják énekelni. Létrehozott egy 60 fős gyerekkórust iskolánkban, mellyel hatalmas sikereket ért el minden felé. Iskolánkban a gyerekek kivirultak és hihetetlen módon áradoztak az énekórákról. Azon versenyeztek, hogy még ki kerülhessen be a kórusba. Kodály apánk biztosan örülne neki. Ezután természetesen jött a hideg zuhany. Mivel nincs szakosító vizsgája, ezért felvettek helyére egy ének/zene tanárt, aki kijelentette, hogy énekelni nem nagyon tud, mert nincs túl szép hangja, de elvállalja. Gyerekek sem nagyon szeretik (hiszen énekórán énekelni kellene többek közt)és a kórus is szinte megszűnt. Az igazgató azt mondta, hogy nagyon sajnálja, de papír kell hozzá. Mozartnak sem volt zeneakadémiája, mégis 3 évesen már komponált. Még ehhez hozzá tartozik, hogy az iskolának van zeneszakos tanára már régóta, de ő is kijelentette, hogy bárhova beküldhetik, csak énekórára nem, de neki papírja van róla.
Én úgy érzem, hogy amíg a papír számít és nem a valós tudás kollégáinknál, addig ne akarjunk okosabb generációt. Itt van egy csodálatos hangú és éneket tanítani tudó (ami nagy szó) emberke, akit imádnak a gyerekek, megszerettette velük a zenét (azokban az osztályokban, ahol ő éneket tanított, mérhetően javultak a tantárgyak eredményei - Kodály módszer) és nem kell, mert "csak magyar szakos". Most éppen napközibe rakták be, mert szerződéses. A gyerekek sorban jönnek hozzá, hogy délutánonként jó lenne, ha közösen énekelnének.
Meg áll az eszem!!!
 
#1844  Péterroyal[kukac]citromail[pont]hu2009-09-03 10:04
Tisztelt Kata!

A helyzet nálunk se jobb. Sajnos hiába bukik meg egy gyerek 5-11 tárgyból, akkor is joga van pótvizsgázni... Nálunk az a furcsa helyzet állt elő, hogy 9. osztályban a gyerek megbukott, és most 11. oszályba jár, mivel betöltötte a 16. évét, és ahhoz a szakmához csak 8 általános kell. Hát persze hogy röhögnek rajtunk... Milyen törvények vannak ebben az országban???
 
#1843  Katatelekettes[kukac]gmail[pont]com2009-09-02 19:29
Tisztelt Szerkesztőség!

Ezt csak azért írom, mert valahol ki kell beszélnem magamból. Év végén több olyan tanulóm is volt, akik gyakorlatilag nullás eredménnyel végezett. Nem voltak hajlandók tanulni, minden dolgozatuk egyes lett és tanszereik sem voltak. Szemtelenkedtek minden kollégával és azt hangoztatták, hogy úgy sem rúgják ki őket, mert mennek az Ombucmanhoz. Több tárgyból szín egyesek voltak. Minősíthetetlen magatartást tanúsítottak. Eltanácsolni őket nem lehetett, mert kell az iskolának a fejkóta. Ekkor jött a hideg zuhany. Jött az év vége és nem buktathattuk meg őket, mert parancsba kaptuk az igazgatótól, hogy be kell írnunk nekik ketteseket, hogy átmehessenek, ugyanis meg van, hogy alsóban és felsőben maximum hány gyerek bukhat, mert az iskola eszerint kap pénzt. Itt érzem, hogy én nem ezért tanultam, hiszen nem a tudást kell értékelni, hanem a statisztikai elvárásnak kell megfelelni.
Ezek a gyerekek ma a szemünkbe röhögtek és azt mondták, hogy ők megmondták. Persze a vastag aranynyaklánc a nyakukban van, melyet még csak le sem vetethetünk velük, mert megfenyegettek minket, hogy csak azt tudja meg a fater...
Köszönöm, hogy elmondhattam!

Kata
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.04.19.
„Kiemelkedő” csaló iskolák. Nahalka István írásas
Felmerülnek jogi és oktatásigazgatási kérdések is. Nem vagyok jogász, nem tudom megmondani, hogy a kompetenciamérések során történő csalás jogi értelemben minek minősül. Ha van ilyen...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.04.18.
Odaszúrt az MTA Palkovicséknak egy méretest
Az ITM eddig nem árulta el, hogy javítaná a magyar innovációs teljesítményt, sőt a kormány adós egy részletes tanulmánnyal, de addig is az MTA összeálított egyet, az Eötvös 2020+ anyagot...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.04.17.
Ötéves technikumok lesznek a szakgimnáziumokból
2020 szeptemberétől a mostani szakgimnáziumok ötéves technikummá, a szakközépiskolák pedig hároméves szakképző iskolákká alakulnak – jelentette be Pölöskei Gáborné, az Innováció...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.04.15.
Megreformálnák a tanári pályaalkalmasságit
Jelenlegi formájában nem tölti be valódi szerepét a pedagógusok pálya­alkalmassági vizsgálata az érintett oktatók és hallgatók szerint. A felvételi részét képező vizsgálat jórészt...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.04.15.
A gyermekek érdekét helyezi előtérbe a szaktárca
Az Igazságügyi Minisztérium lépéseket készül tenni azért, hogy a gyermekek legfőbb érdekét szem előtt tartó szabályozás szülessen az úgynevezett jogellenes gyermekelviteli ügyekben....
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.04.15.
A több napja tartó lengyel tanársztrájkról
Ez a magyar médiában néhány példától (itt, itt, itt és itt) eltekintve egyelőre nem kapott nagy figyelmet. A cikkben a sztrájk okait és körülményeit járom körül, mely a Taní-tani Online...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.04.13.
Félelmetes, hogy itt tartunk, és az is félelmetes, hogy nem tiltakozunk
Elnézve az eseményeket, a reakciókat, az általános folyamatokat, komolyan megkérdőjeleződik bennem, van-e értelme az egésznek. Mennyivel egyszerűbb lenne szülőként kimenekíteni a saját...
(Forrás: ckpinfo)
--
2019.04.13.
Orbán Viktor ma azt tesz az oktatás rendszerével, amit akar
Az oktatás szereplői közül mára lényegében már csak a diákok azok, akik érdemben lennének képesek hallatni a hangjukat, de a NER résen van: a kormány ellen többször és több fórumon...
(Forrás: 168 óra)
--
2019.04.13.
Palkovics szerint az MTA átláthatatlan, év végéig pedig át kell szervezni
Cáfolta az MTA hivatalos közleményében Palkovics László innovációs- és technológiai minisztérium Hír Televíziónak adott korábbi nyilatkozatát, melyben azt állította:„A magyar kormá...
(Forrás: mérce)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
  Emese

Tisztelt Szerkesztők!
Segítségüket szeretném kérni néhány információval kapcsolatban.
Magyar-német-könyvtár szakos egyetemi végzettséggel rendelkező pedagógus vagyok, azonban 2007. és 2019. között nem végig dolgoztam pedagógusként, viszont most lehetőségem van ismét tanárként tevékenykedni.
2007. dec. 13-tól egy iskolában könyvtárosként dolgoztam heti 30 órában. 2008. szept. 1-től ugyanebben az iskolában könyvtárostanárként tevékenykedtem heti 40 órában 2013. márc. 17-ig. Ebben az időszakban (2007. dec. 13. és 2013. márc. 17. között tanítottam is magyar nyelv és irodalmat. Ez a szerződésemben nem jelent meg, bérkiegészítésként kaptam meg az óráim díját.)
2013. márc. 18-tól egy kulturális központban, közalkalmazotti jogviszonyban dolgozom könyvtárosként (2016. július 31-ig), illetve gyűjteménykezelőként (2016. aug. 1-től a mai napig). Jelenleg a közalkalmazotti bértáblán H 5-ös besorolással rendelkezem.
Kérdésem a pedagógus előmeneteli rendszerrel kapcsolatban az lenne, hogy a fenti háttérrel, mire számíthatok (ped. II. besorolás pl.), hova kerülök besorolva a pedagógus bértáblát tekintve, mire figyeljek szerződéskötéskor?
Válaszukat előre is köszönöm! Üdvözlettel: Adoryán Emese

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek