OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#1873  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-09-18 08:46
Kedves Matyi! Mint már többször jeleztük, nem foglalkozunk munkajogi kérdésekkel, és nincs kompetenciánk arra, hogy állást foglaljunk ilyen kérdésekben.
 
#1872  Matyimaty78[kukac]gmail[pont]com2009-09-18 08:34
Informatikai pótlékom volt eddig 5 és 7 százalék.Kérdésem az,hogy a két pótlék együttesen adható-e, vagykizárja egymást.Tanítok 5-6.évfolyamon informatikát és alsó tagozatban a matematika óráimon az interaktív tananyagot alkalmazom és használom heti 2 alkalommal a 4 órából.Kérek egy állásfoglalást ez ügyben.Kösz:Matyi
 
#1871  Pali bácsimarakodo[kukac]freemail[pont]hu2009-09-17 00:44
Kedves Kollégák!
1967-ben végeztem el Nyíregyházán az akkor Felsőfokú Tanítóképzőt, ami már főiskolai diplomát adott. Váczi Mihály költő-akit személyesen is ismertem - akkor azt mondta: A TANÍTÓ a nemzet lámpása. Menjetek világítani! És mi mentünk.21-22 évesen tanyára, falura, városra. Tanító Úrnak szólítottak az idős emberek, előre köszöntek, sokan kalapot emeltek. Mi szégyeltük, hogy ilyen fiatalon az idősek nekünk előre köszönnek. De belejöttünk és pár hónap után mintha egy család lettünk volna. Mindenki ismerős, így mentünk családokat látogatni, ahol már vártak, jó szóval,étellel, itallal, amit csak módjával volt szabad fogyasztani. Ezért aztán a "a büdös kölyök", két tűz között vergődött, tanult tisztességet, tudományt. Lett belőle-a tanyasiból, a falusiból-mérnök, orvos, tanár, stb. Mi meg akkori tanítók éjfélekig írtuk a vázlatot és gyártottuk a szemléltető képeket,mert a vizualitás a fontos. Ezt verték belénk a Képzőkben. Mondom, ez volt a 60, 70, és 80-as években, nyakunkon a szakfelügyelettel. Morogtunk is sokat, hogy hol van az egyéni szabadság? Csodálatos módon a gyerekek tudtak olvasni, írni, számolni. Szóval az alapképességeket valahogy megtanítottuk. A felső tagozat sem volt rosszabb.Közben tanítottam Szakmunkásképző Iskolában 9 évet, voltam kollégiumi nevelőtanár, majd 1983-2007-ig 5-8.osztályokban Technikát tanítottam.1984-től vezettem nyugdíjazásomig az iskolai Kresz szakkört. Sok-sok versenyen voltunk. Kétszer országosra is eljutottunk.Közben neveltük a 3 lányunkat, van már 3 unokánk. Mentünk éjjel-nappal amikor KELLETT. Táborok,ünnepekre felkészítések. azok levezénylése, továbbképzések, stb. Árultuk a tankönyveket, szedtük a bíztosítási pénzt, kezeltük az osztálypénztárt és ilyen nyalákságokat. Igy telt ez az életemből 40 év és +1,mert tavaly is vállaltam óraadást. Tudjátok mennyivel jöttem nyugdíjba? Bruttó 186 000 kemény magyar forinttal.
Kedves Bea!Ennyi!
Ez a múltam. Büszke vagyok mindarra, ami mögöttem van. Büszke vagyok arra, hogy a volt tanítványaim mindig köszönnek ha találkozunk, ha lehet megállunk egy két kedves szóra. Az iwiw-re már sokan bejelentkeztek hozzám, volt tanítványok és szülők. Sokan kérnek tanácsot,vagy csak egyszerűen jólesik nekik elmondani az örömüket, néha gondjaikat.
Ezek után kedves kollégák! Ha valakinek bármiben segítségére lehetek szívesen és önzetlenül teszem. Írjatok és megbeszélünk mindent!
Csak Váczi Mihályt idézem újból: Világítsatok, a nemzetnek kell a fény!
Kívánok mindnyájatoknak töretlen hitet, a pedagógiában, a gyerekben és egymásban!
Nagyon sok erőt és kitartást, mert ezek nélkül nem megy!
 
#1870  Juditmm-judit[kukac]vipmail[pont]hu2009-09-14 22:24
Kedves Bea!
Szerintem nem a legjobb megoldást választottad, amikor beadtad a felmondásod!Amit Te leírtál, abban biztos vagyok, hogy igaz, de hidd el, hogy ezzel a problémával nagyon sokan, akik tanítunk,nap mint nap találkozunk.Én szakiskolában tanítok, és több olyan kilencedikes tanulóval találkoztam, aki írni-olvasni nem tud(nem SNI).
A törvény lehetőséget biztosít a tanulók felmérésére, ezért 30 tanulónak kértem a Nevtan.-tól a vizsgálatát. Mind TN lett! Akkor kinlódjanak velük Ők is!Itt Én is megkérdőjelezhetném az általános iskolai felkészítést!!!Szerinted, hogy kaphattak normál 8. osztályos bizonyítványt ezek a tanulók? Ezt Én sem tudom.
Azért fel a fejjel,bízzunk benne, hogy lesz ez jobb is, bár az oktatáspolitika nem ezt mutatja!
 
#1869  Évaemmem[kukac]freemail[pont]hu2009-09-12 15:07
Kedves Osztályfőnök!

Nem az a jellemző a kollégákra, hogy nem próbáltak meg segíteni, hanem az a helyzet jellemző nagyon sok intézményben, és nagyok sok kollégára, amiben Bea van:(
Az oktatás területén jelenleg a káoszok káosza uralkodik. Törvényellenes helyzetek tömkellege köszön ránk naponta. Nem véletlenül volt olyan nagy forgalma a Tanácsadó rovatuknak. Rengeteg kolléga igyekszik Beáéhoz hasonló helyzetben, szebbé, élhetőbbé tenni a mindennapjait. S valóban a legtöbb helyzetben a túlélni vagy elhagyni lehetőségen túl nincs más. Sajnos.
 
#1868  A szerkosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-09-11 20:16
Kedves Juli! Az életvezetés programjához találsz kerettantervet, ami biztosan segít a tanmenet elkészítésében. Ezt a webhelyet ajánlom hozzá: http://www.google.hu/#hl=hu&q=%C3%A9letvezet%C3%A9s+tanterv&meta=&fp=59e4dc925adf0cb2
Nézd meg a tantervet, de mindenképpen abból indulj ki, hogy milyen a Te saját osztályod. A mi honlapunk módszerek, óravázlatok és beszélgetések rovatában találsz gyakorlati megoldásokhoz is javaslatokat. Nyugodtan fordulj hozzánk, ha további problémáid adódnak a program elkészítésével. Jó munkát kívánunk.
 
#1867  HÜSE JULIANNAhusejulianna[kukac]gmail[pont]com2009-09-11 19:15
Kedves Kollégák,

10.-es osztályommal( 9.nek számítunk, mert nyelvi előkészítősek vagyunk) beléptettek a kompetencia alapú oktatásba, életpályát kellenne építenem az osztályfőnöki óra keretében. Most írmám az osztályfőnöki tanmenetet de fogalmam seincs hogy építsem bele az életpálya építést. Ha valaki tudna segíteni, hogy hol nézzek utána, annak nagyon megköszönném. Eddig még továbbképzés sem volt ,így sötétben tapogatózom.Juli
 
#1866  Máriamariatozser[kukac]gmail[pont]com2009-09-11 17:34
Segítségeteket szeretném kérni. Enyhe értelmi fogyatékos tanulót kaptam és ötödikes matematikához szeretnék kérni tőletek tanmenetet Műszaki Kiadós tankönyvhöz. Nagyon köszönöm előre is a segítségeteket. Mária
 
#1865  Osztályfőnökosztaly[pont]fonok[kukac]freemail[pont]hu2009-09-10 23:22
Bea! Nem jó a megadott e-mail cím!
 
#1864  Osztályfőnökosztaly[pont]fonok[kukac]freemail[pont]hu2009-09-10 23:20
Kérlek, olvassátok el az 1857. és az 1861. hozzászólásokat, és ha tudtok, segítsetek Beának!
 
#1863  Osztályfőnökosztaly[pont]fonok[kukac]freemail[pont]hu2009-09-10 22:59
Kedves Bea!

Szívből sajnálom, amit írtál és ami történt veled! Ha lenne ezen a fórumon egy FŐOLDALRA AJÁNLOM opció, akkor ezt a hozzászólást odairányítanám. Ez egy nagyon fontos téma és akik tehetnének valamit, azok a homokba dugják a fejüket. Jellemző, hogy leveledre rajtam kívül senki nem válaszolt, senki nem próbált meg segíteni. A további véleményemet majd e-mailben megírom!

Osztályfőnök
 
#1862  Erzsébetelisabet[pont]s[kukac]freemail[pont]hu2009-09-09 18:42
Kedves 1.osztályos Tanító nénik!
Ismételeten megengedték iskolámban,hogy dőlt írást tanítsak,melyet régen évekig tanítottam,de a tanmenetem elkeveredett valahol.Ha valaki küldene nekem egyet,nagyon megköszönném!Ezenkívül szükségem lenne egy Betűvásár című elsős könyvre is!Ha tudsz ilyet valahol jelezd légy szíves!Köszönöm.
Sikeres tanévet kívánok mindenkinek!
elisabet.s@freemail.hu
 
#1861  Beahbea[kukac]gmail[pont]com2009-09-09 16:49
Kedves Osztályfőnök!

Köszönöm segítőszándékát, de ma felmondtam! Nem vagyok hajlandó ilyen körülmények között tanítani többet. Folyamatosan bejártak az osztályomba egyes szülők, akik előttem fenyegették meg mások gyermekeit, hogy megverik, ha bántani merik az ő gyereküket. Persze engem is megfenyegettek, hogy miért hagyom ezt. Az, hogy az utcán, iskola idő után mit csinálnak a gyerekek, arról én úgy gondolom nem tehetek. Sajnos ezeket a szülőket nem lehet nem beengedni az iskolába (óra alatt), mert fenyegetőznek, hogy azért mert ő "kisebbség", attól még neki jogai vannak és egyébként is mi jogon szólok rá a gyerekére, hogy ne rendetlenkedjen. Akkor tette be a kaput nálam, amikor az egyik (nagyon értelmes, okos) kislány anyukája sírva jött nap végén hozzám, hogy mi lesz így az ő kislányával ebben az iskolában. Az igazgató sem tud semmit tenni, mert kell a fejkóta! Én is sírtam! Köszönöm ennyi volt...
 
#1860  Évakarsaiewa[kukac]gmail[pont]com2009-09-08 19:31
Kedves Kompetenciás KollégáK!
Szeptembertől szövegértés- szövegalkotás "A "szerint kellene oktatnom az 1.o-ban. Sajnos továbbképzés még nem volt, tankönyv még nincs.A netről okosítom magam, de nem látom át olyan tömény.Kérem, hogy aki tud segíteni óravázlattal, tanmenettel segítsen! Tudom akiknek van már tanmenetük nagyon megdolgoztak vele, ezért akár meg is vásárolnám. Csak lenne valami mankó ami szerint elindulhatnék! Legalább hagytak volna időt, vagy lett volna továbbképzés...
Mindenki segítségét köszönöm !/ karsaiewa@gmail.com/
Éva
 
#1859  Osztályfőnökosztaly[pont]fonok[kukac]freemail[pont]hu2009-09-07 22:05
Kedves Bea!

Nem elsősöket tanítok, tehát konkrét tanácsot sajnos nem tudok adni! De a következő elsős tanító néniken segíthetsz, ha összefogtok, fölveszitek a kapcsolatot az óvodával és megpróbáltok bekapcsolódni az iskolaérettségi vizsgálatokba. Kérjétek az igazgató segítségét. Nálunk zajlott, zajlik ez a háború. Tudok mesélni!

osztaly.fonok@freemail.hu
 
#1858  T. Erzsébetv-acak[kukac]freemail[pont]hu2009-09-07 20:41
Tudna valaki 3. osztályos testnevelés tanmenetet küldeni nekem? Nagyon fontos lenne!!! Előre is köszönöm!
 
#1857  Beahbea[kukac]gmail[pont]com2009-09-07 11:57
Idén egy 29 fős elsős osztályt kaptam. A gyerekek fele még azt sem tudja megmondani, hogy mi a vezetékneve. 10-es számkörön belül számolni is alig tud közülük valaki. Az, hogy jobb kéz, bal kéz, fönt , lent szinte ismeretlen fogalom többségüknek. Nem tudom, hogyan felelhettek meg az "iskola érett" elvárásnak. 18 éve vagyok a pályán, de most nem tudom hogyan tanítsam őket? Soha nem sírtam még az iskolában, de most sírva fakadok. A másik két elsős osztály gyakorlatilag ugyanilyen és ez évről évre romlik a gyerekek "minősége". Mit tegyek, hiszen tőlem ugyanazt várják el, mint attól, ahol 20-22 fős iskola érett gyerekekből álló osztály van. Nem beszélve arról, hogy a termünkben annyi pad van most, hogy nem is tudok minden gyermekhez odamenni. Mit tanácsoltok kedves Kollégák?
 
#1856  Marikahegyinesm[kukac]gmail[pont]com2009-09-06 19:55
Sziasztok!
Szövegértés-szövegalkotás "A" - segítséget kérnék kollégáim számára. 1-2-3-4. évfolyamon kellene így oktatniuk már elseje óta - de a kezdéshez használható segítséget még nem kaptak. Most kezdődtek el a tanfolyamok is.
Kérlek benneteket, ha a ti iskolátokban - vagy ti már csináltátok HEFOP-os pályázat, TÁMOP-os pályázat - akkor segítsetek nekünk. Köszönök minden épkézláb ötletet.http://www.osztalyfonok.hu/smile.gif
 
#1855  Juditjudyth[pont]nagy[kukac]t-online[pont]hu2009-09-06 19:24
Sziasztok!
3. osztályos osztályfőnöki tanmenetre lenne szükségem, amennyiben létezik valakinek ilyen!
Köszönöm, ha vki elküldi.
 
#1854  nóraangelnori[kukac]freemail[pont]hu2009-09-06 16:46
SZIASZTOK ÉN MÁR KAPTAM ITT SEGÍTSÉGET,(KÖSZI MÓNIKA!!!)MOST EGY ISMERŐSÖMNEK KÉRNÉK:)TANULÁSBAN AKADÁLYOZOTT TANMENETET 5-6 OSZTÁLYOST MINDENBŐL:)ELŐRE IS KÖSZÖNÖK MINDENT.
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.09.06.
Microsoft-botrány: újabb korrupciógyanús szálra bukkant Hadházy
A jelentésben szereplő történet szerint a NAV esetében egy Microsoft-alkalmazott tiltakozott is amiatt, hogy az úgynevezett alvállalkozónak nincsenek kompetenciái a munkához. Azonban felvilá...
(Forrás: Magyar Hang)
--
2019.09.06.
"Kérdezd meg szüleidet, miért nem vagy megkeresztelve" – adja feladatul az ötödikes tankönyv
Bánhegyi könyve nem először kap publicitást: 2015-ben a tiltakozások hatására vissza kellett vonni az általános iskolák ötödik, a hatodik és a hetedik osztályaiból az általa írt tört...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.09.04.
„Füttyre indítható, fegyelmezett szolgahadat képezünk” – Exkluzív interjú Vekerdy Tamással és fiával, Dániellel
Az egyikük önmagában intézmény – bármit mond, az futótűzként terjed az interneten, és szavait anyák ezrei tekintik szinte szentírásnak. A másikuk elbújni szeret, és a szűkebb környezet...
(Forrás: wmn.hu)
--
2019.09.03.
A szelekció rendkívül nagy arányú növekedése a magyar iskolarendszerben 2010 és 2017 között. Nahalka István írása
Számtalan szakember és szervezet hívta már fel a figyelmet arra, hogy a szelekciós, illetve az esélyegyenlőtlenségek növekedését eredményező folyamatok egyre veszélyesebbek Magyarországon...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.09.03.
Friss felmérés: a pedagógusok 18%-a az első lehetséges alkalommal elhagyná a pályát
A gyorsjelentés szerint a válaszadók 79%-a szerint túl kevés az ellenszolgáltatás és túl nagy az elvárás, 21%-a várja, hogy javuljon a helyzet, ezen felül 21%-a munkahelyet változtatna, é...
(Forrás: eduline)
--
2019.09.03.
A szülők csak nem akarják úgy taníttatni a gyereküket, ahogy Orbán mondja
Ha saját gyerekeikről van szó, nem veszik be a családok, hogy a munkaalapú társadalom nevében ne gimnáziumba, hanem szakképzésbe adják őket. Az új tanévben is nagyjából ugyanannyian kezdik...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.08.31.
A magyar oktatás színvonala 30 évvel maradt le a valóságtól, és ez a szám most megduplázódik
– mondta Rózsa Ildikó, a Resuli – a Megújuló Oktatásért Alapítvány vezetője a 24.hu-nak a köznevelési törvény módosításával kapcsolatban. A parlament júliusban szavazta meg a szeptembert...
(Forrás: 24.hu)
--
2019.08.31.
A köznevelési törvény módosításainak eltörlését kéri az ellenzék az Alkotmánybíróságtól
Az ellenzék ma sajtótájékoztatón jelentette be, hogy készített egy alkotmánybírósági beadványt, amely minden alkotmánysértő módosítást pontról pontra végigvesz, és kéri ezek eltö...
(Forrás: mérce)
--
2019.08.31.
Vád alatt az érettségit közreadó nyomdász
Vádat emeltek az érettségi feladatokat kiszivárogtató nyomdai alkalmazott ellen – közölte a Bács-Kiskun Megyei Főügyészség. A vádirat szerint a 41 éves, lajosmizsei férfi egy helyi nyomd...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)

--
  ofoe

Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)

--
  Mohácsi Katalin

Tisztelt OFOE!

Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.

Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin

--
  Sasváriné Rita

Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné

--
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
  ofoe

Kedves Krisztina! Nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül érdemi tanácsot adni, de megpróbálom. Az első lépés valóban átgondolni azt, hogy Te magad mennyiben vagy felelős az adott problémáért. A figyelmeztetőkkel, intőkkel csak a saját feszültségedet oldod némileg, eredményt nem tudsz elérni. Gondold át, hogy melyik ponton romlott el a kapcsolat az adott csoporttal, eleve így fogadtak, vagy menetközben történt valami. Az a soraidból kiderül, hogy nincs köztetek bizalmi kapcsolat, tehát kommunikáció helyett hadakoztok. Időt kellene szánni arra, hogy a problémát tisztázzátok, megállapodásra jussatok a közös megoldás módjában. Ennek vannak különböző technikái. Fontos, hogy ne személyes sértésként kezeld az ügyet, hanem közös megoldandó problémaként. Nem ördögtől való, amit a kollégáid tanácsolnak, hogy fordulj pszichológushoz, aki segíthet azon, hogy a Benned való görcsöt fel tudd oldani. Amíg Te magad nem jutsz túl ezen a görcsön, nem tudod kézbe venni az ügyeket. Ezek a diákok már nem kamaszok, fiatal felnőttek, nekik is fontos, hogy eljussanak az érettségiig, és matematikából is elérjenek egy bizonyos szintet. Ez lehet az a közös ügy, amin együttesen és nem egymás ellenében kellene dolgoznotok. Szívesen levelezek erről Veled privátban is, ha akarod, de nem minden részlet tartozik a nyilvánosságra. Jelezd, ha ezt szeretnéd. Üdvözlettel Szekszárdi Juli

--
  László Krisztina

Kedves OFOE!
Nem tudom mennyire válaszolható meg a kérdésem. Egy középiskolában tanítok, heti 27 órában matematikát, 8 érettségis csoportnak. (Plusz a korrepetálások, plusz a helyettesítések.) Nagyon szeretem a diákjaimat, de mint mindenhol, ahol emberek vannak, előfordulnak konfliktusok. A kb 110 diákból, akiket két éve tanítok, van kb 15, akik állandóan csak a hibát keresik a munkámban, agresszíven és lekezelően bánnak velem, sokszor megaláznak a csoport egésze előtt. Amikor esetleg szaktanári figyelmeztetést adok nekik, akkor hangosan kiröhögnek, hogy az ő szüleiket ez nem érdekli. (Ezek a diákok már 17-19 évesek, mivel a nyelvi tagozat nulladik évfolyama egy évvel megnöveli a középiskolai tanévek számát.) Semmivel nem tudom őket sem motiválni, sem fegyelmezni, tönkre teszik az óráimat.) Hiába fordultam az osztályfőnökökhöz segítségért, mind ők, mind az igazgató-helyettes és a munkaközösség vezető szerint, ez az én hibám, azért viselkednek így velem, mert ez "belőlem jön". Közben az iskolából folyamatosan mennek el a tanárok, és hiába keresett a szakom, (angol-matek) úgy érzem, hogy nem becsülik meg a munkámat. Hiába az a kb 90 diák aki jól teljesít, (nem egy dícséretes 5-ös is van, és emelt matematika érettségi előkészítő csoportok is), hiába a rengeteg dolgozat, számonkérés, ingyen korrepetálás, rendszeres, hogy káromkodva, csapkodva, üvöltözve csapják az asztalomra a kijavított dolgozatot, mert az nem négyes, hanem csak hármas. És közben a vezetőség, az osztályfőnökök és a munkaközösség vezető szerint is, nekem kell változtatnom, pszichológushoz mennem, mert engem nem lehet elviselni. Meg kell jegyezzem, ezek az emberek 25-30 éve vannak ebben az iskolában. Ez a matematika státusz, amit én megkaptam 2 éve, egy előző iskolavezetéstől, már nagyon régóta, úgymond, "forgó hely" volt, mert - más tanárok elmondása szerint - mindig "volt valami probléma a matek tanárokkal". Minden más matematika tanár az iskolában, már 10-20-30 éve itt tanít.
Nem igazán tudom, mit kezdhetnék a problémával. Tudnának esetleg tanácsot adni?
Köszönettel: Krisztina

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek