OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 |
#1885  zoldbekaleinerk[kukac]freemail[pont]hu2009-09-25 19:21
Erről beszélek évek óta, de a falnak!
Miközben iskolám, akinek profilja épp ezen gyerekek korrekt, szakmai megsegítése és fejlesztése, lassan megszűnik, mint a többi (szétverik a gyógypedagógiának ezt az ágát, amit azért is álságosnak tartok, mert így senkinek nem jó és nem is lehet érdeke), addig annak az iskolának, amelynek egyik szárnyába száműzték a fogyatékos gyerekeket, tanulóinak 40-60%-a integrált gyerek! Sajnálom szegény tanítókat(eredendően magam is az vagyok), mert nincsenek kiképezve erre a tanulói csoportra -ehhez gyógypedagógusok kellenek, kellenének. De ők meg lassan mind utcára kerülnek és itt be is záródott a kör.
 
#1884  Ilditelekettes[kukac]gmail[pont]com2009-09-25 13:47
Kedves Juli!

Azt a választ kaptam, hogy ez a törvény. Mivel csak szerződéses vagyok, ezért mindig próbaidővel vesznek fel, évről évre. Ezt nem tartom normálisnak, de nincs mit tenni!

Én is most kaptam újból elsősöket. 29 gyermekből 18 integrált. Gyakorlatilag lehetetlen őket tanítani. Az a pár gyermek, akivel lehetne dolgozni, mindennap sírva megy haza, mert nincs nyugalma. Igazgatónkkal hiába próbálunk meg mindent megtenni, hogy rend legyen, de félelemben nagyon nehéz. Még soha nem kaptam pofont és nem is szeretnék. Kaptam egy "segítőt", aki 1 hét múlva inkább vissza ment az önkormányzathoz takarítani. Nem bírta! Az előző osztályomban, amit végig vittem 4 éven keresztül öröm volt tanítani. Én úgy gondolom és ezért elnézést kérek, de nem azért vagyunk tanító nénik, hogy belebetegedjünk. Én imádok tanítani, de mindennek vannak határai és ezzel egyet értek Beával. A tévében is mindig olyan osztályokat mutogatnak, ahol 16-20 fővel dolgoznak és látszik a gyermekek tekintetében, hogy iskolaérettek. Pedig a valóság nem mindenhol ilyen, de erről nem szeretnek vagy nem mernek beszélni...
 
#1883  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-09-24 22:59
Kedves Kérdező! Mint már többször jeleztük, nem foglalkozunk munkajogi kérdések megválaszolásával.
 
#1882  klzklz71[kukac]vipmail[pont]hu2009-09-24 22:02
Kedves Osztályfőnök! Kolléganőnk hosszú kihagyás (gyes és férje kft-jébe bejelentett munka)térne vissza az iskolába. Tanítóként dolgozott korábban, de most iskolatitkárként foglalkoztatná az iskola.
Két kérdésem lenne:
Iskolatitkárként mi az elérhető legmagasabb besorolása E vagy F? Mi határozza ezt meg? A főiskolai diploma mellett számítógépes tanfolyammal is rendelkezik.
A közalkalmazotti munkaviszonya csak a két gyermeke utáni gyes lejártával szűnt meg. A gyesen töltött évek is beleszámítanak a fizetési fokozatba?

 
#1881  Emesefiloemese[kukac]freemail[pont]hu2009-09-24 18:16
Beának!Én is elsős tanító néni vagyok, igaz 19 gyermekkel.18 év tanítás után csodálkozol,hogy nincsenek tisztában az irányokkal?Gond a bal-jobb?Mindig kerülnek az osztályokba éretlen gyermekek és őket is meg kell valamilyen módon tanítani.Nem vagy egyedül a gondjaiddal.Én fogom magam és ahol lemaradás van azt gyakoroltatom akár órán, akár felzárkóztatás alkalmával.Ez a feladatunk,ezért vagyunk TANÍTÓ NÉNIK!!!
 
#1880  A szerkosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-09-24 18:16
Kedves Osztályfőnökök!
A diákok közül sokakat érdekelhet a Szabó Ervin Könyvtár és a Tolkien Társaság által szervezett IV. Országos Tolkien Levelező Verseny. A részleteket a következő webcímen lehet megtalálni:
http://www.fszek.hu/tinioldal/beszeljunk/?article_hid=34648

 
#1879  Juditmm-judit[kukac]vipmail[pont]hu2009-09-23 21:46
Matematika-informatika szakos tanárt keresnek Sajószentpéteren a PÁGSZI-ba , azonnali belépéssel.
 
#1878  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2009-09-23 13:53
Kedves Ildi! Kérdezz rá az iskola vezetőségénél, hogy miért tartanak még próbaidőn, és van-e esélyed a folyamatos alkalmazásra. Ne haragudj,hogy szóvá teszem, de ne csak véletlenül nézd meg a szerződésedet, mert így még kellemetlenebb meglepetések is érhetnek.
 
#1877  Ilditelekettes[kukac]gmail[pont]com2009-09-21 09:46
Négy éve tanítok folyamatosan iskolámban szerződésesként úgy, hogy nyáron elküldenek munkanélkülinek (nekem sajnos nem jár meg a szabadság). Tegnap véletlenül átolvastam a mostani szerződésemet és megdöbbenve láttam, hogy próbaidő van kikötve. Én azt hittem eddig, hogy annak jár próbaidő, aki új munkahelyen kezd el dolgozni. Tavaly bekerültem a "Ki lesz az év legjobb tanítója" döntőjébe és tessék most saját iskolámban próbaidős vagyok. El vagyok keseredve!!!
Meddig lehet ezt még tűrni és ezek után teljesen megértem Beát!

Ildi
 
#1876  Osztályfőnökosztaly[pont]fonok[kukac]freemail[pont]hu2009-09-18 22:57
Bea! Nem jó a megadott email cím! Kérlek jelentkezz!
 
#1875  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-09-18 09:45
Kedves Matyi! A kérdése, nyilván véletlenül, másodszor jött át (már az előzőre is válaszoltunk), mi pedig többedszer mondjuk, hogy már egy jó ideje nem foglalkozunk munkajogi kérdésekkel.
 
#1874  Matyimaty78[kukac]gmail[pont]com2009-09-18 09:00
Informatikai pótlékom volt eddig 5 és 7 százalék.Kérdésem az,hogy a két pótlék együttesen adható-e, vagykizárja egymást.Tanítok 5-6.évfolyamon informatikát és alsó tagozatban a matematika óráimon az interaktív tananyagot alkalmazom és használom heti 2 alkalommal a 4 órából.Kérek egy állásfoglalást ez ügyben.Kösz:Matyi
 
#1873  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-09-18 08:46
Kedves Matyi! Mint már többször jeleztük, nem foglalkozunk munkajogi kérdésekkel, és nincs kompetenciánk arra, hogy állást foglaljunk ilyen kérdésekben.
 
#1872  Matyimaty78[kukac]gmail[pont]com2009-09-18 08:34
Informatikai pótlékom volt eddig 5 és 7 százalék.Kérdésem az,hogy a két pótlék együttesen adható-e, vagykizárja egymást.Tanítok 5-6.évfolyamon informatikát és alsó tagozatban a matematika óráimon az interaktív tananyagot alkalmazom és használom heti 2 alkalommal a 4 órából.Kérek egy állásfoglalást ez ügyben.Kösz:Matyi
 
#1871  Pali bácsimarakodo[kukac]freemail[pont]hu2009-09-17 00:44
Kedves Kollégák!
1967-ben végeztem el Nyíregyházán az akkor Felsőfokú Tanítóképzőt, ami már főiskolai diplomát adott. Váczi Mihály költő-akit személyesen is ismertem - akkor azt mondta: A TANÍTÓ a nemzet lámpása. Menjetek világítani! És mi mentünk.21-22 évesen tanyára, falura, városra. Tanító Úrnak szólítottak az idős emberek, előre köszöntek, sokan kalapot emeltek. Mi szégyeltük, hogy ilyen fiatalon az idősek nekünk előre köszönnek. De belejöttünk és pár hónap után mintha egy család lettünk volna. Mindenki ismerős, így mentünk családokat látogatni, ahol már vártak, jó szóval,étellel, itallal, amit csak módjával volt szabad fogyasztani. Ezért aztán a "a büdös kölyök", két tűz között vergődött, tanult tisztességet, tudományt. Lett belőle-a tanyasiból, a falusiból-mérnök, orvos, tanár, stb. Mi meg akkori tanítók éjfélekig írtuk a vázlatot és gyártottuk a szemléltető képeket,mert a vizualitás a fontos. Ezt verték belénk a Képzőkben. Mondom, ez volt a 60, 70, és 80-as években, nyakunkon a szakfelügyelettel. Morogtunk is sokat, hogy hol van az egyéni szabadság? Csodálatos módon a gyerekek tudtak olvasni, írni, számolni. Szóval az alapképességeket valahogy megtanítottuk. A felső tagozat sem volt rosszabb.Közben tanítottam Szakmunkásképző Iskolában 9 évet, voltam kollégiumi nevelőtanár, majd 1983-2007-ig 5-8.osztályokban Technikát tanítottam.1984-től vezettem nyugdíjazásomig az iskolai Kresz szakkört. Sok-sok versenyen voltunk. Kétszer országosra is eljutottunk.Közben neveltük a 3 lányunkat, van már 3 unokánk. Mentünk éjjel-nappal amikor KELLETT. Táborok,ünnepekre felkészítések. azok levezénylése, továbbképzések, stb. Árultuk a tankönyveket, szedtük a bíztosítási pénzt, kezeltük az osztálypénztárt és ilyen nyalákságokat. Igy telt ez az életemből 40 év és +1,mert tavaly is vállaltam óraadást. Tudjátok mennyivel jöttem nyugdíjba? Bruttó 186 000 kemény magyar forinttal.
Kedves Bea!Ennyi!
Ez a múltam. Büszke vagyok mindarra, ami mögöttem van. Büszke vagyok arra, hogy a volt tanítványaim mindig köszönnek ha találkozunk, ha lehet megállunk egy két kedves szóra. Az iwiw-re már sokan bejelentkeztek hozzám, volt tanítványok és szülők. Sokan kérnek tanácsot,vagy csak egyszerűen jólesik nekik elmondani az örömüket, néha gondjaikat.
Ezek után kedves kollégák! Ha valakinek bármiben segítségére lehetek szívesen és önzetlenül teszem. Írjatok és megbeszélünk mindent!
Csak Váczi Mihályt idézem újból: Világítsatok, a nemzetnek kell a fény!
Kívánok mindnyájatoknak töretlen hitet, a pedagógiában, a gyerekben és egymásban!
Nagyon sok erőt és kitartást, mert ezek nélkül nem megy!
 
#1870  Juditmm-judit[kukac]vipmail[pont]hu2009-09-14 22:24
Kedves Bea!
Szerintem nem a legjobb megoldást választottad, amikor beadtad a felmondásod!Amit Te leírtál, abban biztos vagyok, hogy igaz, de hidd el, hogy ezzel a problémával nagyon sokan, akik tanítunk,nap mint nap találkozunk.Én szakiskolában tanítok, és több olyan kilencedikes tanulóval találkoztam, aki írni-olvasni nem tud(nem SNI).
A törvény lehetőséget biztosít a tanulók felmérésére, ezért 30 tanulónak kértem a Nevtan.-tól a vizsgálatát. Mind TN lett! Akkor kinlódjanak velük Ők is!Itt Én is megkérdőjelezhetném az általános iskolai felkészítést!!!Szerinted, hogy kaphattak normál 8. osztályos bizonyítványt ezek a tanulók? Ezt Én sem tudom.
Azért fel a fejjel,bízzunk benne, hogy lesz ez jobb is, bár az oktatáspolitika nem ezt mutatja!
 
#1869  Évaemmem[kukac]freemail[pont]hu2009-09-12 15:07
Kedves Osztályfőnök!

Nem az a jellemző a kollégákra, hogy nem próbáltak meg segíteni, hanem az a helyzet jellemző nagyon sok intézményben, és nagyok sok kollégára, amiben Bea van:(
Az oktatás területén jelenleg a káoszok káosza uralkodik. Törvényellenes helyzetek tömkellege köszön ránk naponta. Nem véletlenül volt olyan nagy forgalma a Tanácsadó rovatuknak. Rengeteg kolléga igyekszik Beáéhoz hasonló helyzetben, szebbé, élhetőbbé tenni a mindennapjait. S valóban a legtöbb helyzetben a túlélni vagy elhagyni lehetőségen túl nincs más. Sajnos.
 
#1868  A szerkosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-09-11 20:16
Kedves Juli! Az életvezetés programjához találsz kerettantervet, ami biztosan segít a tanmenet elkészítésében. Ezt a webhelyet ajánlom hozzá: http://www.google.hu/#hl=hu&q=%C3%A9letvezet%C3%A9s+tanterv&meta=&fp=59e4dc925adf0cb2
Nézd meg a tantervet, de mindenképpen abból indulj ki, hogy milyen a Te saját osztályod. A mi honlapunk módszerek, óravázlatok és beszélgetések rovatában találsz gyakorlati megoldásokhoz is javaslatokat. Nyugodtan fordulj hozzánk, ha további problémáid adódnak a program elkészítésével. Jó munkát kívánunk.
 
#1867  HÜSE JULIANNAhusejulianna[kukac]gmail[pont]com2009-09-11 19:15
Kedves Kollégák,

10.-es osztályommal( 9.nek számítunk, mert nyelvi előkészítősek vagyunk) beléptettek a kompetencia alapú oktatásba, életpályát kellenne építenem az osztályfőnöki óra keretében. Most írmám az osztályfőnöki tanmenetet de fogalmam seincs hogy építsem bele az életpálya építést. Ha valaki tudna segíteni, hogy hol nézzek utána, annak nagyon megköszönném. Eddig még továbbképzés sem volt ,így sötétben tapogatózom.Juli
 
#1866  Máriamariatozser[kukac]gmail[pont]com2009-09-11 17:34
Segítségeteket szeretném kérni. Enyhe értelmi fogyatékos tanulót kaptam és ötödikes matematikához szeretnék kérni tőletek tanmenetet Műszaki Kiadós tankönyvhöz. Nagyon köszönöm előre is a segítségeteket. Mária
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2020.01.19.
Most megszüntetni a médiaismeret tantárgyat olyan, mint monszun idején megszabadulni az esőkabátoktól
A médiatanárok és a tanagyagot kialakító film- és médiatudománnyal foglalkozó kutatók felháborodtak a kivezetésről szóló hír hallatán. Hartai László, az ELTE Filmtudomány tanszéké...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.01.19.
Ragaszkodnak az SNI-s gyerekek szülei a bezárásra ítélt egri általános iskolához
Tavaly februárban jogerős bírósági ítélet mondta ki, hogy fel kell számolni a szegregációt több hazai iskolában. Az egyik érintett iskolát, az egri Móra Ferenc Általános iskolát fenntart...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.01.19.
Századvég: A magyarok kétharmada igazságtalannak véli a gyöngyöspatai roma családok kártérítését
A miniszterelnök és más kormánytagok azóta is hangoztatják, hogy a szegregált romáknak nem akarják kifizetni a bíróságon megítélt kártérítést. A Századvég közleménye alapján má...
(Forrás: 24.hu)
--
2020.01.19.
Huszártelepen majdnem áldozatul estek a szegregáció elleni harcnak
A gyöngyöspatai per kapcsán ismét a középpontba került az iskolai szegregáció témája. A kártérítés híre könnyen bírósági eljárások tömegét generálhatja, akár az olyan helyeken...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.01.19.
Pénz helyett képzést adna az állam a gyöngyöspataiaknak
Dacára annak, hogy a Kúrián a mai napon jogerőre emelkedik a a gyöngyöspatai ítélet, amely százmilliós nagyságrendű kártérítést adna roma családoknak, a magyar kormány kitart azon á...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.01.19.
Megtagadott ítélet: máig sem kapták meg az évekig szegregált gyerekeknek jogerősen járó kártérítést Gyöngyöspatán
Horváth László, a térség fideszes országgyűlési képviselője Farkas Lilla felvetésére úgy reagált: neki választott képviselőként minden, a körzetéhez tartozó település ügyével...
(Forrás: Népszava)
--
2020.01.19.
A gimnáziumi vezetők azt kérik, 2021 szeptemberéig ne lépjen hatályba az új NAT
Az Élenjáró Gimnáziumok Igazgatói Grémiuma azt kéri a kormánytól, hogy legkorábban 2021 szeptemberében lépjen hatályba az új Nemzeti alaptanterv (Nat).Az MTI-hez péntek este eljuttatott...
(Forrás: Népszava)
--
2020.01.15.
"A szülők értelmesebbek, mint Parragh Lászlóék"
Csökkent a szakképzésben részt vevő gyerekek száma a KSH adatai szerint, bár Palkovics László innovációs miniszter és Parragh László MKIK-elnök korábban trendfordulóról beszélt, arr...
(Forrás: Klubrádió)
--
2020.01.15.
Az MTA szívesen segítene a Nemzeti alaptantervben, de válaszokat nem kaptak
A visszajelzések hiánya ellenére a Magyar Tudományos Akadémia továbbra is kész részt venni az ország jövője szempontjából meghatározó fontosságú Nemzeti alaptanterv (NAT) társadalmi...
(Forrás: index)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Láng Róbert! Ime a szabály
Mt. 123. § (1) A szabadságot esedékességének évében kell kiadni.

(2) A szabadságot, ha a munkaviszony október elsején vagy azt követően kezdődött, a munkáltató az esedékességet követő év március 31-ig adhatja ki.

(3) A szabadságot, ha a munkavállaló oldalán felmerült ok miatt nem lehetett az (1) bekezdésben meghatározottak szerint kiadni, az ok megszűnésétől számított hatvan napon belül ki kell adni.

(4) Az esedékesség évében kell kiadottnak tekinteni a szabadságot, ha igénybevétele az esedékesség évében megkezdődik és a szabadság következő évben kiadott része nem haladja meg az öt munkanapot.

(A választ Nagy Erzsébettől, a PDSZ szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Gyimesi Krisztina! A PDSZ szakértőjétől, Nagy Erzsébettől kaptuk a következő választ:
1. A Kjt. 23/B. § -a adott mint lehetőség:
(1) A teljes munkaidőben foglalkoztatott közalkalmazott írásbeli
kérelmére a munkáltató köteles a kinevezésben heti húszórás
részmunkaidőt kikötni, ha a közalkalmazott a kérelem benyújtásakor az
Mt. 128. §-ában foglalt fizetés nélküli szabadságot vesz igénybe.
(2) A munkáltató a közalkalmazottnak a munkaidő egyenlőtlen
beosztására vonatkozó kérelmét csak abban az esetben tagadhatja meg,
ha az számára lényegesen nagyobb munkaszervezési terhet jelentene. A
munkáltató köteles írásban megindokolni a kérelem megtagadását.
(3) A részmunkaidő kikötése
a) a fizetés nélküli szabadság megszűnését követő naptól,
b) ha a közalkalmazott betegsége vagy a személyét érintő más
elháríthatatlan akadály esetén az akadályoztatás megszűnésétől
számított harminc napon belül ki kell adni rendes szabadságát, a
szabadság leteltét követő naptól hatályos.
A b) pontban foglaltak alkalmazása esetén - a felek eltérő
megállapodása hiányában - a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő első munkanapon meg kell kezdeni.
Eltérő megállapodás esetén a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő harminc napon belül meg kell
kezdeni.
(4) A kérelmet az (1) bekezdés szerinti fizetés nélküli szabadság
igénybevételének megszűnése előtt legalább hatvan nappal kell a
munkáltatóval közölni. A kérelemben a közalkalmazott köteles
tájékoztatni a munkáltatót
a) a fizetés nélküli szabadság igénybevételére jogosító gyermeke
harmadik életéve betöltésének időpontjáról, továbbá
b) ha egyenlőtlen munkaidő-beosztásban kíván dolgozni, a
munkaidő-beosztásra vonatkozó javaslatáról.
(5) A (4) bekezdésben foglaltaktól eltérően a nevelési-oktatási
intézményben pedagógus munkakörben foglalkoztatottak esetében a
kérelmet a fizetés nélküli szabadság tartama alatt, a tanév szorgalmi
időszakának befejezését, illetve az első félév befejezését megelőző
hatvan nappal korábban kell a munkáltatóval közölni.
(6) A (3) bekezdés szerinti időponttól a közalkalmazotti jogviszony
alapján közvetlenül vagy közvetve nyújtott pénzbeli vagy természetbeni
juttatás tekintetében e törvény erejénél fogva az időarányosság elve
alkalmazandó, ha a juttatásra való jogosultság a munkaidő mértékével
összefügg.
(7) Az (1) bekezdés szerinti kérelem alapján kikötött részmunkaidőben
a munkáltató a közalkalmazottat
a) a kérelem szerinti időpontig, de
b) legfeljebb a gyermek négyéves koráig, három vagy több gyermeket
nevelő közalkalmazott esetén a gyermek hatéves koráig
köteles foglalkoztatni. Ezt követően a közalkalmazott munkaidejét a
kérelem benyújtása előtti mérték szerint kell megállapítani.
(8) Az (1)-(7) bekezdés nem alkalmazható a vezetői megbízású
közalkalmazott tekintetében.
Ekkor a kötött munkaidő a részmunkaidő 80%-a lesz, pl. félállás esetén
heti 20 óra, és a neveléssel-oktatással lekötött munkaidő is a
csökkentett munkaidő 55-65 százaléka. (félállásnál heti 11-13 óra). A
szabadság ugyanannyi marad, csak a távolléti díj, ami a szabadság
idejére jár, az időarányos illetmény alapján lesz megállapítva.
Sajnos a köznevelési törvény szerint nincs már külön napközis
munkakör, ezért azt is tanító szakképzettséggel kell ellátni alsó
tagozaton. Maradnak olyan egyéb foglalkozások, amelyek nem
végzettséghez kötöttek: szakkörök, tehetséggondozó, tanórán kívüli
foglalkozás, tanórán kívüli programok szervezése, lebonyolítása.

--
  OFOE

Tisztelt Szodrai Csilla! A szakképzési törvény 127 § 6 szerint annak, aki már alkalmazott, mindenképp ki kell fizetni, aki új, annak megállapodás esetén:
A munkáltatói jogkör gyakorlója a szakképző intézmény alkalmazottjával megállapodhat a szakképző intézményben eltöltött legalább tizenötéves munkaviszony esetére jubileumi jutalom biztosításában. Az Nkt. e törvény hatálybalépését megelőző napon hatályos rendelkezései szerinti szakgimnázium, illetve szakközépiskola alkalmazottja esetében az ilyen megállapodás a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény szerinti feltételekkel kötelező azzal, hogy a jubileumi jutalomra jogosító időszakban a közalkalmazotti jogviszony és a szakképző intézménnyel fennálló munkaviszony időtartamát egybe kell számítani. (A választ Juhász Ágnes adta meg.)

--
  Gyimesi Krisztina

Kedves OFOE!

Gyesen lévő tanár vagyok (8 osztályos gimnáziumban, magyar irodalom és nyelv, egyetemi diplomával, 16 év munkaviszony, 3 gyermekem miatt 9 tanított év). A következő tanévtől mennék vissza tanítani. Jelenleg 2 lehetőségen gondolkodom:
1. a korábbi gimnáziumomba visszavárnak, azonban teljes állást a 3 gyermek miatt nem vállalnék. Amennyiben jól tudjuk, a 3. gyermek 5 éves koráig az iskolának biztosítania kell a "félállást". Ez valóban így van? Illetve ha nem félállásba, hanem "6 órába" szeretnék visszamenni, van-e lehetőségem, vagy csak ha a munkáltató is beleegyezik? Továbbá a "6 órás" állás a pedagógusoknál pontosan mit jelent (kötelező óraszámok, egyéb kötelezettségek, stb.)
2. Egy általános iskolában, ahol csak alsó tagozat van, tanítót keresnek. Mivel kieső helyen, egy faluban van az iskola, évek óta nincs jelentkező. Én ebben a faluban lakom, és a 3 gyermek mellett átmenetileg szívesen dolgoznék ebben az iskolában. Az lenne a kérdésem, hogy van-e olyan munkakör, amit az egyetemi végzettségemmel, tanári diplomámmal betölthetnék az alsó tagozatban (pl. napközis pedagógus, stb.).

Válaszát előre is köszönöm,
Kriszta

--
  Láng Róbert

T. Cím!
Érdeklődni szeretnék, hogy közalkalmazotti munkaviszonnyal a dec.23-tól megkezdett EGYBEFÜGGŐ szabadságból mennyi vihető át a 2020-as naptári évre a 2019-es keretből?
Köszönöm

--
  Szodrai Csilla

Tisztelt OFOE!
Arra a kérdésre szeretnék választ kapni, hogy a 2020 január 1-jétől oktatókká átminősülő és az új szakképzési törvény hatálya alá kerülő, jelenleg még közalkalmazott pedagógusoknak eddig alanyi jogon járó jubileumi jutalma megmarad-e, vagy 2020. január 1-jétől kezdve ez csak egy adható jutalom lesz, ami a munkáltató anyagi helyzetétől függ majd.Hol találom meg ennek a kérdésnek a megbízható jogi szabályozását?
Köszönettel:
Szodrai Csilla

--
  OFOE

Kedves Dóra! Meg kell kérdezni a döntéshozót, hogy mi indokolja a lépést. Ha ez szóban nem működik, írásban kell megtennie, mégpedig hivatalos levélben: választ vár, és ezt indokolja (nem volt előzmény, váratlanul érte, ragaszkodik az indokláshoz stb.) Mindenképpen menjen másolat a fenntartónak. A levélen fel kell tüntetni, hogy kik kaptak másolatot. (Ha szakszervezeti tag, a szakszervezet támogatását is kérheti.) Felvethető a probléma nevelőtestületi értekezleten is, de ragaszkodni kell a jegyzőkönyvhöz. A levelezés online is lebonyolítható, de fontos, hogy legyen mindennek írásos nyoma. A szakmai munkaközösség támogatását van esélye elnyerni? Reméljük, sikerül tisztázni a dolgot, illetve orvosolni a problémát. Üdvözlettel az OFOE szerkesztősége

--
  Hesz Dóra Virág

Köszönöm a gyors választ!
Pedig így történt, gyakorlatilag ezen a héten, hétfőről keddre már megvonták az osztályfőnökségemet (semmi konkrétumról nem tájékoztattak, "jobb, ha nem is tudom", szülői megkeresések voltak). Valakik valamit mondtak...írásban nem kaptam semmit, fegyelmi, természetesen nem volt, hisz nem követtem el semmit. Van ennek a lépésnek v.milyen formai, írásbeli feltétele? Mind szakmailag, mind anyagilag súlyosan érint ez a döntés, amit nem tartok megalapozottnak. Előre is köszönöm a segítséget!
HEsz Dóra Virág

--
  OFOE

Kedves Dóra! Tulajdonképpen furcsa, hogy így történt. Gondolom, az ügynek voltak előzményei, valamivel feltételezhetően indokolták ezt a lépést.
Az iskolavezetőnek jogában áll lecserélni az osztályfőnököt, de nem csak úgy, ötletszerűen az egyik pillanatról a másikra.

--
  Hesz Dóra Virág

T. Cím!

Az iránt érdeklődöm, hogy tanév közben (szóval most, 2019. nov.végén)megvonható-e az ofő pótlék egy más kolléga kinevezésével egyik napról a másikra...

Várom szíves válaszukat:
Hesz Dóra Virág

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2020) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek