OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#1853  Dombi Lászlódtlaszlo[kukac]t-online[pont]hu2009-09-05 17:52
Szükségem lenne a Meseutazás 4. és a Dr.Rédeiné Szécsényi Dóra Magyar nyelv 4. Tanmenetre.
A 3. osztályos Tanmenetet tavaly már elkészítettem,elkűldhetem.
Címem:dtlaszlo@t-online.hu
 
#1852  Osztályfőnökosztaly[pont]fonok[kukac]freemail[pont]hu2009-09-05 17:28
Ti hogyan valósítjátok meg a gyakorlatban, a heti 7 óra NEM SZAKRENDSZERŰ képzést? Nem tudom elképzelni, hogyan lehet végezni például a hatodikos magyar tananyaggal, ha a heti 4 órából kettőt tanítunk csak hagyományosan, a másik kettőben „játszadozunk”!!!

Most mint felháborodott szülő érdeklődöm.
 
#1851  nóraangelnori[kukac]freemail[pont]hu2009-09-05 16:19
Írok..írok...máris...köszi előre is...
 
#1850  hosemonihosemoni[kukac]gmail[pont]com2009-09-05 14:34
Kedves Nóra! Ha írsz a hosemoni@gmail.com-ra, tudok segíteni.
 
#1849  nóraangelnori[kukac]freemail[pont]hu2009-09-05 09:12
Sziasztok!
Tanulásban akadályozott tanmenetre lenne szükségem,tud valaki nekem segíteni???? 8. osztályosra,kezdőként ezt kaptam:(
 
#1848  nóraangelnori[kukac]freemail[pont]hu2009-09-05 09:12
Sziasztok!
Tanulásban akadályozott tanmenetre lenne szükségem,tud valaki nekem segíteni???? 8. osztályosra,kezdőként ezt kaptam:(
 
#1847  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-09-03 19:00
Kedves Kata! Írd meg egy cikkben a problémáidat, szívesen megjelentetjük a honlapon. Hátha jönnek rá reflexiók, és kialakul egy közös vélemény. Tartok attól, hogy a problémáid nem egyediek.
 
#1846  Katatelekettes[kukac]gmail[pont]com2009-09-03 13:09
Bocsi, de még egy dolog kimaradt.

Szinte minden első osztályos gyermek szülője hozzá szerette volna íratni gyermekét, mert azt hitték, hogy osztályt kap. Szinte összevesztek rajta. Tavaly az egyik híres tankönyvkiadó által szervezett tanítási versenyen, ő lett az év egyik legjobb tanítónője.
Persze nem kapott osztályt, mert "csak szerződéses"

Kata
 
#1845  Katatelekettes[kukac]gmail[pont]com2009-09-03 13:03
Tisztelt Szerkesztőség!

Bocsánat, hogy ismét írok, de ezt is szeretném elmondani. Van egy kedves kolléganőm, aki már negyedik éve van iskolánkban és persze évről évre hosszabbítják a szerződését úgy, hogy nyáron mindig munkanélküli segélyen van. Most éppen úgy lett írva a szerződése, hogy 3 hónap próbaidővel (állítólag az új törvények szerint), pedig mint írtam 4 éve folyamatosan (nyár kivételével) nálunk dolgozik. És ami a lényeg emellett: 4 éve énektanárnak vették fel hozzánk, mert nem találtak hirtelen ének szakost. Ő magyar műv. területes. Magán éneket is tanít 8 éve és gyönyörű hangja van. Nagyon sok helyre hívják énekelni. Létrehozott egy 60 fős gyerekkórust iskolánkban, mellyel hatalmas sikereket ért el minden felé. Iskolánkban a gyerekek kivirultak és hihetetlen módon áradoztak az énekórákról. Azon versenyeztek, hogy még ki kerülhessen be a kórusba. Kodály apánk biztosan örülne neki. Ezután természetesen jött a hideg zuhany. Mivel nincs szakosító vizsgája, ezért felvettek helyére egy ének/zene tanárt, aki kijelentette, hogy énekelni nem nagyon tud, mert nincs túl szép hangja, de elvállalja. Gyerekek sem nagyon szeretik (hiszen énekórán énekelni kellene többek közt)és a kórus is szinte megszűnt. Az igazgató azt mondta, hogy nagyon sajnálja, de papír kell hozzá. Mozartnak sem volt zeneakadémiája, mégis 3 évesen már komponált. Még ehhez hozzá tartozik, hogy az iskolának van zeneszakos tanára már régóta, de ő is kijelentette, hogy bárhova beküldhetik, csak énekórára nem, de neki papírja van róla.
Én úgy érzem, hogy amíg a papír számít és nem a valós tudás kollégáinknál, addig ne akarjunk okosabb generációt. Itt van egy csodálatos hangú és éneket tanítani tudó (ami nagy szó) emberke, akit imádnak a gyerekek, megszerettette velük a zenét (azokban az osztályokban, ahol ő éneket tanított, mérhetően javultak a tantárgyak eredményei - Kodály módszer) és nem kell, mert "csak magyar szakos". Most éppen napközibe rakták be, mert szerződéses. A gyerekek sorban jönnek hozzá, hogy délutánonként jó lenne, ha közösen énekelnének.
Meg áll az eszem!!!
 
#1844  Péterroyal[kukac]citromail[pont]hu2009-09-03 10:04
Tisztelt Kata!

A helyzet nálunk se jobb. Sajnos hiába bukik meg egy gyerek 5-11 tárgyból, akkor is joga van pótvizsgázni... Nálunk az a furcsa helyzet állt elő, hogy 9. osztályban a gyerek megbukott, és most 11. oszályba jár, mivel betöltötte a 16. évét, és ahhoz a szakmához csak 8 általános kell. Hát persze hogy röhögnek rajtunk... Milyen törvények vannak ebben az országban???
 
#1843  Katatelekettes[kukac]gmail[pont]com2009-09-02 19:29
Tisztelt Szerkesztőség!

Ezt csak azért írom, mert valahol ki kell beszélnem magamból. Év végén több olyan tanulóm is volt, akik gyakorlatilag nullás eredménnyel végezett. Nem voltak hajlandók tanulni, minden dolgozatuk egyes lett és tanszereik sem voltak. Szemtelenkedtek minden kollégával és azt hangoztatták, hogy úgy sem rúgják ki őket, mert mennek az Ombucmanhoz. Több tárgyból szín egyesek voltak. Minősíthetetlen magatartást tanúsítottak. Eltanácsolni őket nem lehetett, mert kell az iskolának a fejkóta. Ekkor jött a hideg zuhany. Jött az év vége és nem buktathattuk meg őket, mert parancsba kaptuk az igazgatótól, hogy be kell írnunk nekik ketteseket, hogy átmehessenek, ugyanis meg van, hogy alsóban és felsőben maximum hány gyerek bukhat, mert az iskola eszerint kap pénzt. Itt érzem, hogy én nem ezért tanultam, hiszen nem a tudást kell értékelni, hanem a statisztikai elvárásnak kell megfelelni.
Ezek a gyerekek ma a szemünkbe röhögtek és azt mondták, hogy ők megmondták. Persze a vastag aranynyaklánc a nyakukban van, melyet még csak le sem vetethetünk velük, mert megfenyegettek minket, hogy csak azt tudja meg a fater...
Köszönöm, hogy elmondhattam!

Kata
 
#1842  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-09-01 23:12
Kedves Lujza! Ezt a kérdést helyben kell tisztáznod, kérdezz rá az illetékeseknél (iskolatitkár, igazgató stb.), hogy mi indokolja ezt.
 
#1841  Lujzatunpal[kukac]freemail[pont]hu2009-09-01 20:51
Tisztelt Szerkesztő!
Nagyon örülök ,hogy ez az üzenő fal létezik,sok segítséget kaptam már.Most újból egy kérdéssel fordulok Önhöz.Hideg étkezési utalványt kapok,havi 6000 ft-ot.Július hónapra nem kaptam meg.Ezt el is fogadtam mindaddig, míg nem beszéltem máshol tanító kollégákkal,akik örömmel számoltak be róla,hogy ők bizony kapják.
Van ide vonatkozó törvény?Vagy mi a szabály?Válaszát előre is köszönöm!
 
#1840  Péterroyal[kukac]citromail[pont]hu2009-09-01 15:41
Kedves kollégák!

Igazából nem tudom hol kellene ezt a kérdést feltenni. Webmester képzéshez szeretnék tanmenetet/tantervet/tananyagot kérni! Ha tud valaki olyan oldalt, ahonnan lehet letölteni, írjon legyen szíves! Köszönöm!
 
#1839  Juliosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-09-01 09:44
Kedves Agotka! Egy kiegészítés még. A kifizetetlen túlóra, illetve helyettesítési díjak miatt az önkormányzatotok jegyzőjéhez fordulhattok panasszal.
 
#1838  H.S.Mónikahosemoni[kukac]gmail[pont]com2009-08-31 23:33
Kedves Mindenki!
SNI-s tanmenetekre lenne szükségem 5. és 7. évfolyamon. Tud valaki segíteni? Hol kutakodjak?
Köszönöm!
 
#1837  Juliosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-08-31 18:30
Kedves Agotka! Lehet ugyan hivatkozni a törvényekre, illetve az esetleges törvénytelenségekre, az iskolavezetés pedig nyilván a kötelező takarékossággal és az általános elvonásokkal magyarázza meg a döntéseit. Az osztályfőnöki munkakör különben nincs központi szinten keményen beszabályozva. Szakmai érveket kellene találnotok az igazatok mellett, és ezt közösen képviselni, meggyőzni az igazgatót, és az ő segítségével a fenntartót, hogy biztosítsák a színvonalas működésetekhez szükséges feltételeket. Sajnos általános tapasztalat, hogy a költséghatékonyságra törekvés mindent felülír, a pénzhiányra mindig lehet hivatkozni. Pedagógiai szempontból feltétlenül hasznos lenne, ha a pedagógusok óraszáma nem csupán a szakórákból állna, időt lehetne fordítani a gyerekekkel való foglalkozásra, a szó valódi értelmében vett nevelésre.
 
#1836  petrafoldes[pont]petra[kukac]gmail[pont]com2009-08-31 16:56
Kedves Látogatóink és kedves Mi, vagyis egyesület és szerkesztők!
Kérem Mindannyiunkat, hogy tanúsítsunk nagyobb önmérsékletet az Üzenő használatában! Ne tegyünk fel és ne válaszoljunk meg itt jogi kérdéseket, őrizzük meg az üzenő rovatot arra, amire való, a spontán, gyors üzenetváltásokra! Tudom, annak, aki a jogi kérdéseket felteszi, égető, de, ahogy más sokszor elmondtuk, momentán nincs kapacitásunk válaszolni ezekre, ezért is szüneteltetjük Tanácsadó rovatunkat.
 
#1835  agotkaefneagi[kukac]citromail[pont]hu2009-08-31 14:31
Kedves Szerkesztő!

A közoktatási törvény harmadik részének 7. pontja értelmében:
„az osztályfőnöki, tanszakvezetői (tagozatvezetői, szakosztályvezetői), tanulócsoport-vezetői, szakmai munkaközösség vezetői feladatot ellátó pedagógus heti kötelező órájának teljesítésébe e feladat ellátására heti egy órát be kell számítani”.
Tőlünk ezt az 1 órát elvették, így a kötelező 22 órámat ez az 1 óra nem csökkenti. Ez törvényes?
A mai nap folyamán igazgatónk tájékoztatta a tantestületet, hogy a helyettesítéseinket sem fizetik, hiába megy a kolléga táppénzre, helyettesíteni be kell menni, mert gyerek felügyelet nélkül nem maradhat, ezt azonban nem fizetik ki. Ez törvényes? Köszönettel:agotka
 
#1834  agotkaefneagi[kukac]citromail[pont]hu2009-08-31 14:25
Kedves Szerkesztő!

A közoktatási törvény harmadik részének 7. pontja értelmében:
„az osztályfőnöki, tanszakvezetői (tagozatvezetői, szakosztályvezetői), tanulócsoport-vezetői, szakmai munkaközösség vezetői feladatot ellátó pedagógus heti kötelező órájának teljesítésébe e feladat ellátására heti egy órát be kell számítani”.
Tőlünk ezt az 1 órát elvették, így a kötelező 22 órámat ez az 1 óra nem csökkenti. Ez törvényes?
A mai nap folyamán igazgatónk tájékoztatta a tantestületet, hogy a helyettesítéseinket sem fizetik, hiába megy a kolléga táppénzre, helyettesíteni be kell menni, mert gyerek felügyelet nélkül nem maradhat, ezt azonban nem fizetik ki. Ez törvényes? Köszönettel:agotka
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.09.06.
Microsoft-botrány: újabb korrupciógyanús szálra bukkant Hadházy
A jelentésben szereplő történet szerint a NAV esetében egy Microsoft-alkalmazott tiltakozott is amiatt, hogy az úgynevezett alvállalkozónak nincsenek kompetenciái a munkához. Azonban felvilá...
(Forrás: Magyar Hang)
--
2019.09.06.
"Kérdezd meg szüleidet, miért nem vagy megkeresztelve" – adja feladatul az ötödikes tankönyv
Bánhegyi könyve nem először kap publicitást: 2015-ben a tiltakozások hatására vissza kellett vonni az általános iskolák ötödik, a hatodik és a hetedik osztályaiból az általa írt tört...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.09.04.
„Füttyre indítható, fegyelmezett szolgahadat képezünk” – Exkluzív interjú Vekerdy Tamással és fiával, Dániellel
Az egyikük önmagában intézmény – bármit mond, az futótűzként terjed az interneten, és szavait anyák ezrei tekintik szinte szentírásnak. A másikuk elbújni szeret, és a szűkebb környezet...
(Forrás: wmn.hu)
--
2019.09.03.
A szelekció rendkívül nagy arányú növekedése a magyar iskolarendszerben 2010 és 2017 között. Nahalka István írása
Számtalan szakember és szervezet hívta már fel a figyelmet arra, hogy a szelekciós, illetve az esélyegyenlőtlenségek növekedését eredményező folyamatok egyre veszélyesebbek Magyarországon...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.09.03.
Friss felmérés: a pedagógusok 18%-a az első lehetséges alkalommal elhagyná a pályát
A gyorsjelentés szerint a válaszadók 79%-a szerint túl kevés az ellenszolgáltatás és túl nagy az elvárás, 21%-a várja, hogy javuljon a helyzet, ezen felül 21%-a munkahelyet változtatna, é...
(Forrás: eduline)
--
2019.09.03.
A szülők csak nem akarják úgy taníttatni a gyereküket, ahogy Orbán mondja
Ha saját gyerekeikről van szó, nem veszik be a családok, hogy a munkaalapú társadalom nevében ne gimnáziumba, hanem szakképzésbe adják őket. Az új tanévben is nagyjából ugyanannyian kezdik...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.08.31.
A magyar oktatás színvonala 30 évvel maradt le a valóságtól, és ez a szám most megduplázódik
– mondta Rózsa Ildikó, a Resuli – a Megújuló Oktatásért Alapítvány vezetője a 24.hu-nak a köznevelési törvény módosításával kapcsolatban. A parlament júliusban szavazta meg a szeptembert...
(Forrás: 24.hu)
--
2019.08.31.
A köznevelési törvény módosításainak eltörlését kéri az ellenzék az Alkotmánybíróságtól
Az ellenzék ma sajtótájékoztatón jelentette be, hogy készített egy alkotmánybírósági beadványt, amely minden alkotmánysértő módosítást pontról pontra végigvesz, és kéri ezek eltö...
(Forrás: mérce)
--
2019.08.31.
Vád alatt az érettségit közreadó nyomdász
Vádat emeltek az érettségi feladatokat kiszivárogtató nyomdai alkalmazott ellen – közölte a Bács-Kiskun Megyei Főügyészség. A vádirat szerint a 41 éves, lajosmizsei férfi egy helyi nyomd...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)

--
  ofoe

Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)

--
  Mohácsi Katalin

Tisztelt OFOE!

Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.

Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin

--
  Sasváriné Rita

Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné

--
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
  ofoe

Kedves Krisztina! Nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül érdemi tanácsot adni, de megpróbálom. Az első lépés valóban átgondolni azt, hogy Te magad mennyiben vagy felelős az adott problémáért. A figyelmeztetőkkel, intőkkel csak a saját feszültségedet oldod némileg, eredményt nem tudsz elérni. Gondold át, hogy melyik ponton romlott el a kapcsolat az adott csoporttal, eleve így fogadtak, vagy menetközben történt valami. Az a soraidból kiderül, hogy nincs köztetek bizalmi kapcsolat, tehát kommunikáció helyett hadakoztok. Időt kellene szánni arra, hogy a problémát tisztázzátok, megállapodásra jussatok a közös megoldás módjában. Ennek vannak különböző technikái. Fontos, hogy ne személyes sértésként kezeld az ügyet, hanem közös megoldandó problémaként. Nem ördögtől való, amit a kollégáid tanácsolnak, hogy fordulj pszichológushoz, aki segíthet azon, hogy a Benned való görcsöt fel tudd oldani. Amíg Te magad nem jutsz túl ezen a görcsön, nem tudod kézbe venni az ügyeket. Ezek a diákok már nem kamaszok, fiatal felnőttek, nekik is fontos, hogy eljussanak az érettségiig, és matematikából is elérjenek egy bizonyos szintet. Ez lehet az a közös ügy, amin együttesen és nem egymás ellenében kellene dolgoznotok. Szívesen levelezek erről Veled privátban is, ha akarod, de nem minden részlet tartozik a nyilvánosságra. Jelezd, ha ezt szeretnéd. Üdvözlettel Szekszárdi Juli

--
  László Krisztina

Kedves OFOE!
Nem tudom mennyire válaszolható meg a kérdésem. Egy középiskolában tanítok, heti 27 órában matematikát, 8 érettségis csoportnak. (Plusz a korrepetálások, plusz a helyettesítések.) Nagyon szeretem a diákjaimat, de mint mindenhol, ahol emberek vannak, előfordulnak konfliktusok. A kb 110 diákból, akiket két éve tanítok, van kb 15, akik állandóan csak a hibát keresik a munkámban, agresszíven és lekezelően bánnak velem, sokszor megaláznak a csoport egésze előtt. Amikor esetleg szaktanári figyelmeztetést adok nekik, akkor hangosan kiröhögnek, hogy az ő szüleiket ez nem érdekli. (Ezek a diákok már 17-19 évesek, mivel a nyelvi tagozat nulladik évfolyama egy évvel megnöveli a középiskolai tanévek számát.) Semmivel nem tudom őket sem motiválni, sem fegyelmezni, tönkre teszik az óráimat.) Hiába fordultam az osztályfőnökökhöz segítségért, mind ők, mind az igazgató-helyettes és a munkaközösség vezető szerint, ez az én hibám, azért viselkednek így velem, mert ez "belőlem jön". Közben az iskolából folyamatosan mennek el a tanárok, és hiába keresett a szakom, (angol-matek) úgy érzem, hogy nem becsülik meg a munkámat. Hiába az a kb 90 diák aki jól teljesít, (nem egy dícséretes 5-ös is van, és emelt matematika érettségi előkészítő csoportok is), hiába a rengeteg dolgozat, számonkérés, ingyen korrepetálás, rendszeres, hogy káromkodva, csapkodva, üvöltözve csapják az asztalomra a kijavított dolgozatot, mert az nem négyes, hanem csak hármas. És közben a vezetőség, az osztályfőnökök és a munkaközösség vezető szerint is, nekem kell változtatnom, pszichológushoz mennem, mert engem nem lehet elviselni. Meg kell jegyezzem, ezek az emberek 25-30 éve vannak ebben az iskolában. Ez a matematika státusz, amit én megkaptam 2 éve, egy előző iskolavezetéstől, már nagyon régóta, úgymond, "forgó hely" volt, mert - más tanárok elmondása szerint - mindig "volt valami probléma a matek tanárokkal". Minden más matematika tanár az iskolában, már 10-20-30 éve itt tanít.
Nem igazán tudom, mit kezdhetnék a problémával. Tudnának esetleg tanácsot adni?
Köszönettel: Krisztina

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek