OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#1833  agotkaefneagi[kukac]citromail[pont]hu2009-08-31 14:25
Kedves Szerkesztő!

A közoktatási törvény harmadik részének 7. pontja értelmében:
„az osztályfőnöki, tanszakvezetői (tagozatvezetői, szakosztályvezetői), tanulócsoport-vezetői, szakmai munkaközösség vezetői feladatot ellátó pedagógus heti kötelező órájának teljesítésébe e feladat ellátására heti egy órát be kell számítani”.
Tőlünk ezt az 1 órát elvették, így a kötelező 22 órámat ez az 1 óra nem csökkenti. Ez törvényes?
A mai nap folyamán igazgatónk tájékoztatta a tantestületet, hogy a helyettesítéseinket sem fizetik, hiába megy a kolléga táppénzre, helyettesíteni be kell menni, mert gyerek felügyelet nélkül nem maradhat, ezt azonban nem fizetik ki. Ez törvényes? Köszönettel:agotka
 
#1832  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-08-30 09:20
Kedves Lujza! A 23 még belül van a megengedett csoportlétszám határon. (26 fő)
 
#1831  A szerkosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-08-30 09:03
Kedves Judit! Ebben a kérdésben a törvény szövege az irányadó: KT 121. 14. §. A pontos szöveget megtaláljátok az OKM honlapján.
 
#1830  A szerkosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-08-30 09:00
Kedves Agotka! Tárgyalniuk kell a fenntartóval az iskolaigazgató közvetítésével vagy közvetlenül. Sajnos a pótlékok megnyirbálása általános jelenség.A pótlékot hivatalosan ugyan megemelték, de ennek a rendelkezésnek a végrehajtása nem egyértelmű. Honlapunkon már foglalkoztunk a problémával: http://www.osztalyfonok.hu/cikk.php?id=585, azóta nem történt az ügyben érdemi változás, legalábbis mi nem tudunk róla.
Olyan rendelkezésről van szó, amelynek a végrehajtása nem garantált. Most lenne szükség egy működő szakszervezetre!
 
#1829  A szerkosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-08-30 09:00
Kedves Agotka! Tárgyalniuk kell a fenntartóval az iskolaigazgató közvetítésével vagy közvetlenül. Sajnos a pótlékok megnyirbálása általános jelenség.A pótlékot hivatalosan ugyan megemelték, de ennek a rendelkezésnek a végrehajtása nem egyértelmű. Honlapunkon már foglalkoztunk a problémával: http://www.osztalyfonok.hu/cikk.php?id=585, azóta nem történt az ügyben érdemi változás, legalábbis mi nem tudunk róla.
Olyan rendelkezésről van szó, amelynek a végrehajtása nem garantált. Most lenne szükség egy működő szakszervezetre!
 
#1828  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-08-29 19:26
Kedves "tanuló"!A konkrétumok ismerete híján, nehéz véleményt mondani a problémádról. Jó lenne tudni, hogy miért szükségszerű, hogy magántanuló legyél. Ha szeretnél érdemibb választ kapni, írd meg a problémádat konkrétabban az osztalyfonokok@gmail.com e-mail címre.
 
#1827  anitaanta07[kukac]citromail[pont]hu2009-08-28 17:56
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni!Szükségem lenne a MESEUTAZÁS című tankönyvhöz 3. és 4. osztályos tanmenetre!Aki tudja hol tölthetném le,vagy hol lehet beszerezni,esetleg emailben el tudná küldeni nagyon megköszönném.
Egy kezdő pedagógus
:)
 
#1826  lujzatunpal[kukac]freemail[pont]hu2009-08-28 17:49
Tisztelt Szerkesztő/k/!
Összevont osztályban tanítok 1-3-ig.A harmadik tanévemet kezdem.Az éven örömömre /vagy nem?/23 tanuló lesz. Szerintem ez a létszám nagyon sok összevont osztályban.A kérdésem az lenne,hogy nincs-e szabályozva illetve nincs-e maximálva ilyen esetben az osztálylétszám?Természetesen az összevont osztályra kapható pótlékot nem kapom.
Köszönöm a segítséget.
 
#1825  agotkaefneagi[kukac]citromail[pont]hu2009-08-28 16:24
Tisztelt Szerkesztő/k/!

Településünkön az önkormányzat azt a határozatot hozta, hogy 2009. szeptember 1-től minden osztályfőnöktől elvette a heti 1 óra osztályfőnöki pótlékát. Takarékossági okokra hivatkozva...
Mit tehetünk ez esetben? Nagyon köszönjük a segítséget!
 
#1824  Judittidujagrav[kukac]freemail[pont]hu2009-08-27 15:43
Tisztelt Szerkesztő!
Kérem írják meg, hogy mikor hátrányos helyzetű, és mikor halmozottan hátrányos helyzetű egy gyermek. Másként értelmezik ezt az iskolában, másképp az önkormányzatok, és másként a Gyermekjóléti Szolgálatok. Köszönöm.
 
#1823  a tanuló.debi591[kukac]freemail[pont]hu2009-08-27 12:58
Köszönöm szépen a gyors válaszát! Nem vagyok biztos igazából semmiben. A múlt évben magántanuló voltam, igaz, egy hónapig járnom kellett. Most idén is így lesz, egy hónapot járok, aztán beadhatom a papírt. De ez az egy hónap szenvedés lesz. tudom. két éven keresztül volt szerencsém megtapasztalni. Idén még az sem biztos, hogy elfogadják a kérelmemet. Az egy hónap ha minden igaz az iskolának a létszám elszámolásához kell, ha jól tudom. Gondolkoztam azon, hogy nem járok be feltétlenül minden órára, így meglenne egy minimális óraszám, viszont a magántanulóságomat is kockáztatnám. Különben sosem volt gondom a tanulással, inkább a társaság és az elvárások elől menekülök így. Diák létére az embert könnyen hajtják, egy felnőttet viszont már kevésbé. Beleüldöznek kompromisszumképtelen helyzetekbe, hiszen diák létemre nem szabad elvileg ellenkeznem. Én sem tudom mit tegyek. Őszintén szólva ez az egy hónapnyi iskola kívülálló szemmel semmiségnek tűnik. Nekem kín lesz. fogalmam sincs, hogy kerülhetném ki. Ha nem járnék be, igazolatlannak számítana. Aztán úszik minden.
 
#1822  A szerkszekja[kukac]t-online[pont]hu2009-08-26 20:29
Kedves "Tanuló"! Amint betöltöd a 18. életévedet Te magad felelsz sajátmagadért, tehát nem vagy már tanköteles. Biztos vagy abban, hogy érdemes most kimaradnod? Reménytelen, hogy időben leérettségizz? Persze, nem ismerjük a körülményeidet, de azért talán érdemes lenne elgondolkodnod, mielőtt lépsz még abba az esetben is, ha az életkorod alapján teljes jogú felnőtt állampolgárnak számítasz. Ha valamiben segíteni tudunk, jelezd.
 
#1821  a tanuló.debi591[kukac]freemail[pont]hu2009-08-26 17:45
Tisztelt Szerkesztő(k)!

1991 novemberében születtem, az általános iskolát 98-as évben kezdtem el. most középiskolában az utolsó évem lesz ez, de novemberben nagykorú leszek. olvastam, hogy abban a tanévben melyben betöltöm a 18at, még tanköteles vagyok. szóval míg le nem érettségizek? Szeretném abbahagyni az iskolát, de nem tudom ilyenkor kit büntetnek meg, vagy kié a felelősség, mert csak a nagykorúságomra tudok hivatkozni. Mi történik, ha elutazom, kit terhelnek a következmények, és ha van egyáltalán, mik azok? Az iskolából elve nem engednének kiiratkozni sem? és ha ki sem iratkozok? kérem, valami tanácsod adjanak.
Előre is köszönöm! Üdvözletem!
 
#1820  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-08-25 18:18
Kedves Klári! Tudomásunk szerint az alsó tagozatban 26 fő a csoportlétszám felső határa. Ha az igazgató nem indokolja megfelelően a döntését, meg lehet kérdezni ennek törvényességéről az Oktatási Hivatalt. Valószínűleg a költséghatékony működtetés biztosítása a vezérlő elv. Egyetértünk: ez a gyerekeknek semmiképpen sem jó, pedagógiai szempontból kifogásolható eljárás.
 
#1819  A szerkosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-08-25 17:46
Kedves Kérdezők! Többször jeleztük már, hogy nincsenek meg a feltételeink a munkajogi kérdésekkel történő foglalkozáshoz. Ezért nem működtetjük már a Tanácsadó rovatunkat sem. Tudomásunk szerint a Köznevelésnek van egy ingyenes munkajogi tanácsadója, keddenként, 15-17 óráig, a 318-4304-es (budapesti) telefonszámon található meg. Reméljük, sikerül majd megfelelő választ kapni a felvetett problémákra.
 
#1818  A szerkosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2009-08-25 17:46
Kedves Kérdezők! Többször jeleztük már, hogy nincsenek meg a feltételeink a munkajogi kérdésekkel történő foglalkozáshoz. Ezért nem működtetjük már a Tanácsadó rovatunkat sem. Tudomásunk szerint a Köznevelésnek van egy ingyenes munkajogi tanácsadója, keddenként, 15-17 óráig, a 318-4304-es (budapesti) telefonszámon található meg. Reméljük, sikerül majd megfelelő választ kapni a felvetett problémákra.
 
#1817  Bébébecsko[kukac]citromail[pont]hu2009-08-25 16:15
Tisztelt szerk.!
Óvónőként és gyógypedagógusként dolgozom heti 32 órában. Jár ebben az esetben órakedvezmény, vagy sem?
 
#1816  Kláritelekettes[kukac]gmail[pont]com2009-08-25 14:31
Iskolánkban 2 első osztály indul. Mindkettő 29 fős. Az igazgató nem hajlandó 3 osztályt indítani, ráadásul nagyon sok közülük az integrált. Lehet ennyi elsőssel dolgozni? Nem lehet ez ellen semmit sem tenni, hiszen ez nem a gyerekeket szem előtt tartó hozzáállás?
 
#1815  Dörmögő Dömötörfador2[kukac]freemail[pont]hu2009-08-25 13:55
Tisztelt szerk.!
Általános iskolában dolgozom gyermek-és ifjúságvédelmi felelősként, heti 40 órás munkaidőben. Alapvégzettségem szociálpedagógus, majd szakvizsgáztam, így szakvizsgázott pedagógus lettem.Kérdésem a következő:a napi 8 órámból mennyi időt tölthetek terepen és mennyit az iskolában?Pedagógus munkakörbe besorolhatnak a végzettségem alapján? Minőségi bérpótlékból részesülhetek? Válaszukat várom! Tisztelettel:Dörmögő Dömötör
 
#1814  kingakkkingu[kukac]freemail[pont]hu2009-08-25 13:12
Kedves szerk.!

Szociálpedagógus főiskolai végzettséggel és egyetemi pedagógia szakos bölcsész végzettséggel rendelkezem. Napközis nevelőként dolgozom és azért, hogy ne kelljen a napközi idejét meghosszabbítani, mert értelmetlen, de meg legyen a heti kötelező óraszámom kértem, hogy részt vehessek a cigány kisebbségi oktatásban (CKO), és szerettem volna osztályfőnök lenni. mindkettőre azt felelte az igazgatóm, hogy a képzettségem nem megfelelő ezeknek az ellátásához. Ezt én képtelen vagyok elhinni, hol találok erre vonatkozó jogszabályt.
Köszönettel:
Kinga
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.09.06.
Microsoft-botrány: újabb korrupciógyanús szálra bukkant Hadházy
A jelentésben szereplő történet szerint a NAV esetében egy Microsoft-alkalmazott tiltakozott is amiatt, hogy az úgynevezett alvállalkozónak nincsenek kompetenciái a munkához. Azonban felvilá...
(Forrás: Magyar Hang)
--
2019.09.06.
"Kérdezd meg szüleidet, miért nem vagy megkeresztelve" – adja feladatul az ötödikes tankönyv
Bánhegyi könyve nem először kap publicitást: 2015-ben a tiltakozások hatására vissza kellett vonni az általános iskolák ötödik, a hatodik és a hetedik osztályaiból az általa írt tört...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.09.04.
„Füttyre indítható, fegyelmezett szolgahadat képezünk” – Exkluzív interjú Vekerdy Tamással és fiával, Dániellel
Az egyikük önmagában intézmény – bármit mond, az futótűzként terjed az interneten, és szavait anyák ezrei tekintik szinte szentírásnak. A másikuk elbújni szeret, és a szűkebb környezet...
(Forrás: wmn.hu)
--
2019.09.03.
A szelekció rendkívül nagy arányú növekedése a magyar iskolarendszerben 2010 és 2017 között. Nahalka István írása
Számtalan szakember és szervezet hívta már fel a figyelmet arra, hogy a szelekciós, illetve az esélyegyenlőtlenségek növekedését eredményező folyamatok egyre veszélyesebbek Magyarországon...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.09.03.
Friss felmérés: a pedagógusok 18%-a az első lehetséges alkalommal elhagyná a pályát
A gyorsjelentés szerint a válaszadók 79%-a szerint túl kevés az ellenszolgáltatás és túl nagy az elvárás, 21%-a várja, hogy javuljon a helyzet, ezen felül 21%-a munkahelyet változtatna, é...
(Forrás: eduline)
--
2019.09.03.
A szülők csak nem akarják úgy taníttatni a gyereküket, ahogy Orbán mondja
Ha saját gyerekeikről van szó, nem veszik be a családok, hogy a munkaalapú társadalom nevében ne gimnáziumba, hanem szakképzésbe adják őket. Az új tanévben is nagyjából ugyanannyian kezdik...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.08.31.
A magyar oktatás színvonala 30 évvel maradt le a valóságtól, és ez a szám most megduplázódik
– mondta Rózsa Ildikó, a Resuli – a Megújuló Oktatásért Alapítvány vezetője a 24.hu-nak a köznevelési törvény módosításával kapcsolatban. A parlament júliusban szavazta meg a szeptembert...
(Forrás: 24.hu)
--
2019.08.31.
A köznevelési törvény módosításainak eltörlését kéri az ellenzék az Alkotmánybíróságtól
Az ellenzék ma sajtótájékoztatón jelentette be, hogy készített egy alkotmánybírósági beadványt, amely minden alkotmánysértő módosítást pontról pontra végigvesz, és kéri ezek eltö...
(Forrás: mérce)
--
2019.08.31.
Vád alatt az érettségit közreadó nyomdász
Vádat emeltek az érettségi feladatokat kiszivárogtató nyomdai alkalmazott ellen – közölte a Bács-Kiskun Megyei Főügyészség. A vádirat szerint a 41 éves, lajosmizsei férfi egy helyi nyomd...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)

--
  ofoe

Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)

--
  Mohácsi Katalin

Tisztelt OFOE!

Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.

Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin

--
  Sasváriné Rita

Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné

--
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
  ofoe

Kedves Krisztina! Nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül érdemi tanácsot adni, de megpróbálom. Az első lépés valóban átgondolni azt, hogy Te magad mennyiben vagy felelős az adott problémáért. A figyelmeztetőkkel, intőkkel csak a saját feszültségedet oldod némileg, eredményt nem tudsz elérni. Gondold át, hogy melyik ponton romlott el a kapcsolat az adott csoporttal, eleve így fogadtak, vagy menetközben történt valami. Az a soraidból kiderül, hogy nincs köztetek bizalmi kapcsolat, tehát kommunikáció helyett hadakoztok. Időt kellene szánni arra, hogy a problémát tisztázzátok, megállapodásra jussatok a közös megoldás módjában. Ennek vannak különböző technikái. Fontos, hogy ne személyes sértésként kezeld az ügyet, hanem közös megoldandó problémaként. Nem ördögtől való, amit a kollégáid tanácsolnak, hogy fordulj pszichológushoz, aki segíthet azon, hogy a Benned való görcsöt fel tudd oldani. Amíg Te magad nem jutsz túl ezen a görcsön, nem tudod kézbe venni az ügyeket. Ezek a diákok már nem kamaszok, fiatal felnőttek, nekik is fontos, hogy eljussanak az érettségiig, és matematikából is elérjenek egy bizonyos szintet. Ez lehet az a közös ügy, amin együttesen és nem egymás ellenében kellene dolgoznotok. Szívesen levelezek erről Veled privátban is, ha akarod, de nem minden részlet tartozik a nyilvánosságra. Jelezd, ha ezt szeretnéd. Üdvözlettel Szekszárdi Juli

--
  László Krisztina

Kedves OFOE!
Nem tudom mennyire válaszolható meg a kérdésem. Egy középiskolában tanítok, heti 27 órában matematikát, 8 érettségis csoportnak. (Plusz a korrepetálások, plusz a helyettesítések.) Nagyon szeretem a diákjaimat, de mint mindenhol, ahol emberek vannak, előfordulnak konfliktusok. A kb 110 diákból, akiket két éve tanítok, van kb 15, akik állandóan csak a hibát keresik a munkámban, agresszíven és lekezelően bánnak velem, sokszor megaláznak a csoport egésze előtt. Amikor esetleg szaktanári figyelmeztetést adok nekik, akkor hangosan kiröhögnek, hogy az ő szüleiket ez nem érdekli. (Ezek a diákok már 17-19 évesek, mivel a nyelvi tagozat nulladik évfolyama egy évvel megnöveli a középiskolai tanévek számát.) Semmivel nem tudom őket sem motiválni, sem fegyelmezni, tönkre teszik az óráimat.) Hiába fordultam az osztályfőnökökhöz segítségért, mind ők, mind az igazgató-helyettes és a munkaközösség vezető szerint, ez az én hibám, azért viselkednek így velem, mert ez "belőlem jön". Közben az iskolából folyamatosan mennek el a tanárok, és hiába keresett a szakom, (angol-matek) úgy érzem, hogy nem becsülik meg a munkámat. Hiába az a kb 90 diák aki jól teljesít, (nem egy dícséretes 5-ös is van, és emelt matematika érettségi előkészítő csoportok is), hiába a rengeteg dolgozat, számonkérés, ingyen korrepetálás, rendszeres, hogy káromkodva, csapkodva, üvöltözve csapják az asztalomra a kijavított dolgozatot, mert az nem négyes, hanem csak hármas. És közben a vezetőség, az osztályfőnökök és a munkaközösség vezető szerint is, nekem kell változtatnom, pszichológushoz mennem, mert engem nem lehet elviselni. Meg kell jegyezzem, ezek az emberek 25-30 éve vannak ebben az iskolában. Ez a matematika státusz, amit én megkaptam 2 éve, egy előző iskolavezetéstől, már nagyon régóta, úgymond, "forgó hely" volt, mert - más tanárok elmondása szerint - mindig "volt valami probléma a matek tanárokkal". Minden más matematika tanár az iskolában, már 10-20-30 éve itt tanít.
Nem igazán tudom, mit kezdhetnék a problémával. Tudnának esetleg tanácsot adni?
Köszönettel: Krisztina

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek