OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#4358  töritanártoritanar[kukac]freemail[pont]hu2016-11-18 09:47
Az persze egy ilyen országban a jelen körülmények között természetesen fel sem merül, hogy Luda és Péter ugyanaz a személy...
 
#4357  gyönytyúkngyong[kukac]freemail[pont]hu2016-11-17 19:20
1. Össze kéne ereszteni Ludát az egykori Péterrel. Luda itt azt mondja: "nem vizsgáljuk meg, hogy milyen rövid volt a hölgy szoknyája". Péter viszont kikelt a "jó illemű" öltözködés mellett Sulyok Blanka cikke után, szintén elég vehemensen... Az egyesületnek szép elegánsan, egy-egy frappáns mondaton túl hagyni kéne, hogy ők ketten kidühöngjék magukat.

2. Egyik hasonló vehemenciájú tanulómnak felajánlottam, hogy strigulázza az összes tévedésemet, hibámat, aljasságomat, ha jó sokat talál, Balaton szeletet kap. Ludának is felajánlhatom ezt, küldje az ímélemre az eredményt, kapja a Balaton szeletet.

3. Luda lehet, hogy Pecina embere: olcsóbban szeretné megszerezni a honlapot, hogy aztán "szüneteltethesse". Ez csak kicsit vicces: az országbeli eljárásokat egyre kevésbé tudom viccként felfogni, lassan elérjük a "korlátlan lehetőségek hazája" címet (Ludának erdélyi tapasztalatai alapján ismerős lehet a szlogen.)
Üdv. gy.
 
#4356  Ludatanarokreme[kukac]gmail[pont]com2016-11-16 15:40
Kedves Peer Krisztina
Tisztelettel választ kérnék a következőkre
"A bántalmazás gyakran a bántalmazó tehetetlenségéből,eszköztelenségéből fakad" - ha halálbüntetéssel büntetnék a bántalmazót, nem gondolnák-e meg az ön egyesületének tagjai, mielőtt a bántalmazás eszközéhez nyúlnak?
Miért kell a felnőtt, diplomás, egyesületi háttérrel rendelkező bántalmazónak a szerencsétlen, megalázott, megvert bántalmazott diákkal azonos, sőt azt meghaladó mértékben védeni? Miért nem abban segítettek, hogy a bántalmazó végre börtönbe jusson? Miért állnak ki a gyermekbántalmazók mellett?
"Segíteni tudjunk mind az áldozatnak, mind pedig a bántalmazónak, hogy ez többé ne fordulhasson elő" - ha önök elmondják az áldozatnak, hogy ha jól viselkedik, többé nem fogják bántalmazni, de a bántalmazó továbbra is szabadlábon marad, az elegendő önök szerint, hogy egyesületi tagjaik ne bántalmazzák továbbra is gyerekeket?
 
#4355  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2016-11-12 16:35
Kedves Eszter! Ez első ránézésre nem tűnik jogosnak. Sajnos mi sem tudjuk teljes biztonsággal követni a jogszabályi változásokat, ezért tanácsoljuk, hogy e kérdésével forduljon az Oktatási Hivatalhoz ezen a linken!
 
#4354  Juhász Eszterj-eszter[kukac]freemail[pont]hu2016-11-12 15:41
Tisztelt Osztályfőnök!
2002. június 1-től főtanácsosi címet adományozott részemre az akkori munkáltatóm. A címmel járó pótlékot 2013. szeptember 1-től, az új bérrendszer bevezetésével nem kaptam tovább.

Ez a fajta pótlék nem a munkakörhöz kapcsolódott, hanem jutalomból adták a végzett munkáért. Vajon ezt a címpótlékot jogosan vesztettem el?

A jelenleg is érvényben lévő Kjt. továbbra is tartalmazza ezt a fajta pótlékot.

1992. évi XXXIII. törvény a közalkalmazottak jogállásáról
71. § (1) A főtanácsost, a főmunkatársat, a tanácsost, valamint a munkatársat címpótlék illeti meg.
(2) A pótlék mértéke
...
d) főtanácsosi cím esetén a pótlékalap száz százaléka.

Jelenleg is ugyan abban az állami intézményben dolgozom pedagógus beosztásban, ahol 2013. szeptember 1. előtt.

Kérdésem, hogy valóban hatályon kívül helyezték – e ezt a fajta címpótlékot? Kérem, szíveskedjen megjelölni azokat a jogszabályhelyeket, ami alapján megvonhatták a címpótlékomat!

Amennyiben jogtalanul vesztettem el címpótlékot, kérem, szíveskedjen tájékoztatni mit tehetek ennyi idő után!

Válaszát tisztelettel köszönöm!
 
#4350  Peer Krisztinapeerkrisztina[kukac]gmail[pont]com2016-11-10 19:54
Kedves Gábor!

Szerintem senki nem menthető fel az alól, ha bántalmaz egy gyereket. Legyen az egy tanár, szülő, kortárs, bárki. Úgy, ahogy senki nem menthető fel az alól, ha mást bántalmaz (felnőttet, szülőt, nagyszülőt stb.). A bántalmazás gyakran a bántalmazó tehetetlenségéből,eszköztelenségéből fakad.
Éppen ezért fontosnak tartom, hogy az okokat feltárjuk,megértsük a háttérben zajló folyamatokat, hogy segíteni tudjunk mind az áldozatnak, mind pedig a bántalmazónak, hogy ez többé ne fordulhasson elő.
Arról a jelenségről, hogy hogyan tesznek egészséges emberek rossz dolgokat, hosszan ír Philip Zimbardo szociálpszichológus könyveiben, amit ő a helyzet hatalmának nevez.
A bántalmazás, áldozattá válás témájában kollégám, Földes Petra itt a honlapon is remek cikkeket publikált.

Üdvözlettel: Peer Krisztina
 
#4349  a szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2016-11-10 17:45
Tisztelt Luda!
Tiszteletben tartom a véleményét a gyermekbántalmazással kapcsolatban, de azt gondolom, hogy a szokásos filmvetítésünkben is ennek az elterelő akcióját felfedezni már kicsit túlzás. Úgy tűnik, Ön félreértelmezett valamit, ezt lehet tisztázni, de normális stílusban. A gyermekbántalmazás valóban súlyos probléma, de azt Ön sem gondolja komolyan, hogy egy - lehet, hogy további magyarázatra szoruló - reagálás után az egész Egyesületet a gyermekbántalmazással azonosítja, azt sugallva, hogy minden ilyet elkövető tanár automatikusan az Egyesület tagja is.
Tehát kérem, mindenekelőtt adja meg a minimálisan elvárható tiszteletet azok számára, akiket megszólít, annál is inkább, mivel álnéven teszi azt.
 
#4348  KGáborkgabor[kukac]freemail[pont]hu2016-11-10 17:26
Én kicsit kevésbé vehemensen, de csak annyit kérdeznék az idézett "mentség a pofonra" nyomán, hogy tanárként valóban van, illetve lehet mentség a pofonra?
 
#4347  Ludatanarokreme[kukac]gmail[pont]com2016-11-10 15:20
Miközben L. Ritók Nóra is segítséget kér blogbejegyzésében az önök tagjai által elkövetett súlyos gyermekbántalmazások ellen, az önök elterelő akciója (film vetítése a vércseszexről) egyenesen undorító, és mindent elmond az önök hozzáállásáról a tagjaik áltlal elkövetett erőszakhoz. Néhány órára (gondolom véletlenül) L. Ritók Nóra blogbejegyzésére volt egy hivatkozás az önök oldalán is, de természetesen eltávolították, hamar, ezért itt van újra:
http://nyomorszeleblog.hvg.hu/2016/11/06/549-eszkozok-az-eszkoztelensegben/
 
#4346  Ludatanarokreme[kukac]gmail[pont]com2016-11-05 20:06
Blogom címe
http://tanarokbunei.blog.hu/
A birosag.hu-n pedig nem lehet a határozatot linkelni
http://birosag.hu/ugyfelkapcsolati-portal/anonim-hatarozatok-tara
itt lehet rákeresni
 
#4345  KGáborkgabor[kukac]freemail[pont]hu2016-11-05 10:42
Kedves Luda!
Ha megtenné, hogy belinkeli a blogja url-jét és a birosag.hu Ön által hivatkozott oldalát? Kíváncsi lennék a részletekre és ezekszerint Ön ezeknek már részletesen utánajárt.
 
#4344  Ludatanarokreme[kukac]gmail[pont]com2016-11-04 20:23
Hogy válaszoljak: ha az ön által vezetett szakmai egyesület elítélné ezeket a mocskos, garázda, emberi mivoltukból kivetkőzött tagjaikat, akkor nem éreznék úgy hogy bármit megtehetnek a gyerekekkel. Ha ez fröcsögés, hát legyen az, de
nem tudom miért nevezi összeesküvéselméletnek.
A szövegértelmezésről:
Ahogy a nők elleni erőszakot is elítéljük, és nem vizsgáljuk meg, hogy milyen rövid volt a hölgy szoknyája vagy hogy szűz volt-e, ugyanúgy a gyerekek elleni erőszakot is el kell ítélni, előzményektől és indítékoktól függetlenül, még a rossz roma kisfiúk esetében is. Biztos vagyok benne hogy ezt ön is tudja, de nem nem hajlandó megtenni mert ez nem egyezne az ön, egyesülete és gyermekbántalmazó tagságának érdekeivel, céljaival - abban érdekeltek, hogy ezeket az eseteket továbbra is el lehessen tussolni, és senki se veszítse el az állását ha gyerekeket bántalmaz.
 
#4343  Szekszárdi Júliaosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2016-11-04 20:01
Csak hogy igazoljam a fröcsögést: undorító, mocskos stb. Sajnálom, ha csalódást okoztam, de mi köze ehhez az egyesületnek? Milyen összeesküvés elméletet gyárt egyetlen válasz mögé? Az biztos, hogy vannak némi szövegértési és értelmezési gondjai, ha nem tudja, vagy nem akarja megérteni, amit már többször megírtam. Nem tudom, hogy miért akar minden áron belénk marni. Személyesen érintett, vagy megbízásból cselekszik? Vagy ennyire felszínesen gondolkodik?
 
#4342  Ludatanarokreme[kukac]gmail[pont]com2016-11-04 19:47
Még egyszer
A legundorítóbb, legmocskosabb áldozathibáztatást követték el, amikor ezt írták:
"vajon van-e mentség a pofonra" 2016-10-23 09:25
Ebből jutottam arra a következtetésre, hogy a bántalmazást nem ítélik el. Az áldozathibáztatást, mint említettem, önök követték el.
Milyen mentség lehet egy gyermekbántalmazásra? Mit kéne mélyre ásni ahhoz hogy a szakma elítélje azokat a pedagógusokat, akik tekintélyüket, hatalmukat arra használják, hogy gyerekeket bántalmazzanak?
Ha a szakmai szervezetek elítélnék legalább ezt az esetet, ahol a rendőrség komoly felderítő munkát végzett, a bíróság pedig elítélte a bántalmazót, az sokkal nagyobb visszatartó erő volna a gyermekbántalmazó tanárok számára, mint a nevetséges ítélet ami a gyermekbántalmazásért jár a bíróságon. De önök inkább az áldozathibáztatás útját választják, összezárnak gyermekbántalmazó tagjaik érdekében.
Nagyon felháborító, mocskos dolog az áldozathibáztatás egy olyan egyetemi tanár részéről, aki képes eladni egy gyermekbarát, jóságos képet magáról diákoknak, más egyetemi tanároknak.
 
#4341  Szekszárdi Júliaosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2016-11-04 17:36
Miből jutott arra a következtetésre, hogy nem ítélem/ítéljük el az "áldozathibáztatást" meg a bántalmazást? Ezek szerint gyűjti az ilyen eseteket. Ahhoz, hogy a puszta történetmesélésen túljusson, el kell menni a dolgok mélyére, a maguk konkrétságában vizsgálni a szereplők indítékait, az ügy körülményeit stb. Eszerint csupán a médiából próbál tájékozódni. A tényfeltáró újságírás nincs a topon, inkább a szenzáció keresése a cél, és ritka az elmélyült elemzés. Eszerint a bírósági honlapot is megnézte, tehát egyes esetekben rendelkezésre állnak adatok. Miért tételezi fel, hogy társadalmi egyesületként az ország valamennyi osztályfőnökének a viselkedéséért felelősök vagyunk?
Nehezen tudom megmagyarázni az indulatait, és a valóban igaztalan vádjait, sértő kijelentéseit. Nem ok nélkül érzem úgy, hogy valamiért belénk akar kötni. Nem hiszem, hogy azért, mert nem válaszoltunk elég sarkosan a kérdésére, illetve nem pontosan azt a választ adtuk, amit elvárt.
 
#4340  Ludatanarokreme[kukac]gmail[pont]com2016-11-04 16:17
Nem, nem fizet nekem senki semmit.
Blogot írok a pedagógusok által elkövetett gyermekbántalmazásokról, és így találtam rá az esetre én is. Amikor az ön előadását hallgattam Kolozsváron, biztos voltam benne, hogy ön is elítéli az áldozathibáztatást és a bántalmazást, de sajnos csalódnom kellett. A gyermekbántalmazás a tény, ami önök által is ismert, és semmilyen előzmény nem indokolhatja, még akkor sem, ha egy önök által védett osztályfőnökj követi el egy hátrányos helyzetben lévő roma diák ellen. A bíróság is csak mentségeket keresett az önök által is védelmezett pedagógus számára, ez az általam idézett leírás alapján is nyilvánvaló.
Még egyszer leírom, amitr már leírtam de természetesen törölt - szégyen, hogy a gyerekek csak a rendőrségre számíthatnak akkor amikor a pedagógusok bántralmazzák őket, akik az önök szervezetén keresztül (is) összezárnak, és okokat, indokokat keresnek a bántalmazás jogosságára. Gondolom, a dömsödi bugyilehúzás esetnem is (ahol az osztályfönökeik 19 kislányt bántalmaztak) azért nem álltak ki a gyerekek mellett, mert megvizsgálták az előzményeket és jogosnak találják tagjaik tetteit.
 
#4339  Szekszárdi Júliaosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2016-11-04 16:05
Az Ön közléséből most már tudjuk, hogy az ominózus eset Apátfalván történt 2014-ben. Rákerestem a neten, és meg is találtam az idézett részt. Miért most, és miért minket von ezért felelősségre? Mi közünk van nekünk ehhez? A bíróság nyilván megvizsgálta a körülményeket, és úgy hozott döntést.
Továbbra is úgy gondolom, hogy a tények, körülmények, személyek pontos ismerete nélkül nem lehet megalapozott véleményt mondani akkor sem, ha természetesen elvből ellene vagyunk a gyermekbántalmazásnak.
Érdekelne, hogy ki uszította Önt az egyesületünkre, mert nem kétséges, hogy fogást keres rajtunk.
Gondolom, ezután ismét egy ocsmány kirohanás következik, a nevét meg továbbra sem árulja el.
Most már egyre kíváncsibb vagyok: fizetnek vagy egyéb juttatás jár ezért az indulatos (bizony, fröcsögő) rágalomáradatért?
 
#4338  Ludatanarokreme[kukac]gmail[pont]com2016-11-04 15:46
Itt van a részletes bírósági beszámoló a bántalmazásról.
"A tanár kérdőre vonta a fiút, aki azt felelte, hogy nem csinált semmit; ezért indulatában meglökte. A diák ekkor tiszteletlenül tegezve szólt vissza a tanárnak. Erre a tanár önuralmát elveszítve egyszer, de nem erősen, pofon vágta. Mikor erre a gyerek azt mondta, hogy “Ki foglak rúgatni, fel foglak jelenteni és kétszer is megrúgta. Majd közölte diákkal, hogy elviszi az igazgatóhoz, hogy ott beszéljék meg a történteket. Az azonban nem akart vele menni, ezért a tanár a ruháját megragadva vitte föl az irodához. A gazdasági iroda ajtajához érve a fiú ismét el akart onnan menni, ezért a tanár a vállánál megfogva a falhoz szorította, miközben továbbra is emelt hangon beszélt hozzá.

A rendőrségen tett tanúvallomásokból kiderült az is, hogy az igazgató a kiabálást meghallva lépett ki az irodából, és behívta a sértettet. Közölte a gyerekkel, hogy menjen vissza az osztályához. A tanárnak pedig azt mondta, hogy majd megbeszélik a dolgot. A számos osztályfőnöki és igazgatói figyelmeztetéssel, intővel de még tantestületi intővel is rendelkező gyerek – aki még az ezek dokumentálására szolgáló ellenőrzőjét sem hordta az iskolába azonban ekkor sem fogadott szót az igazgatónak sem, mert az osztály ahelyett az apátfalvi rendőrőrsre ment."
Miért volt önöknek fontos, hogy ne a rendőrségre menjen az áldozat? Miért nem önök tették meg a feljelentést?
 
#4337  Ludatanarokreme[kukac]gmail[pont]com2016-11-04 15:35
Újra mocskos módon, egyetemi tanárhoz méltatlanul hazudik. Ezt válaszolták:""vajon van-e mentség a pofonra" 2016-10-23 09:25
Milyen mentség lehet egy gyermekbántalmazásra?

Természetesen arra az apátfalvi esetre gondolok, amely során az önök oszlopos tagja, egy osztályfőnök-pedagógus nagyon súlyosan bántalmazott, rúgdosott, fojtogatott egy diákot. Ezt az esetet - ahogyan soha, egyetlen másik, tanárok által elkövetett gyermekbántalmazást - sem ítéltek el. Ehelyett alábbi kommentjükben az áldozatot hibáztatják. Ez jellemző minden gyermekbántalmazási esetre, az elkövető és védői (ebben az esetben önök) az áldozatot hibáztatják és bizonygatják, hogy megérdemelte a bántalmazást.
Nagyon sokk dícsérő kommentet fogadnak névtelenül, a kritikát is vállalniuk kéne. Törölni persze könnyebb, de sem az áldozat könnyeit, sem a következményeket, sem az igazságot nem fogják tudni eltörölni - soha.
 
#4336  Szekszárdi Júliaosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2016-11-04 15:08
Azt válaszoltuk, hogy a körülményeket és a konkrét helyzetet nem ismerjük, ezért nem tudunk pontos választ adni.
Legyen olyan kedves pontosan megírni, hogy milyen esetre utal, mert fogalmunk sincs, miről beszél. Az Ön által jelzett Origo cikk 2014-es, abban nincsenek adatok.
Az Ön neve még mindig ismeretlen számunkra. Csak azt érzékeljük, hogy valaki hisztérikusan és a neve nyilvánosságra hozatala nélkül (tehát mit sem kockáztatva) handabandázik.
Még egy lehetőséget kap, hogy bemutatkozzon, anélkül valóban következik a reflexió nélküli törlés.
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.07.19.
Nyáry Luca: A magántanulás mentett meg attól, hogy csődtömeggé váljak – Így látja az új törvényt egy érintett diák
A köznevelési törvény pénteken elfogadott módosításai szerint a következő tanévtől (tehát már idén szeptembertől) megszűnik a magántanulói státusz, felváltja az úgynevezett „egy...
(Forrás: wmn.hu)
--
2019.07.17.
Kell még 164 millió forint közpénz a milliós tandíjjal induló elit magániskolára
Szeptemberben nyit Debrecenben az alapítványi iskola, ahova a jelentkezés is 100 ezer forintba kerül. Ösztöndíjas helyek egyelőre nem lesznek, az építkezést az adófizetők állják, a szá...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.07.17.
Egyszerre 11 óvónő mondott fel egy újpesti óvodában
Olyan pedagógusok hagyták ott az óvodát, akik már az alakulás óta ott dolgoztak, alapítók voltak. Két olyan mesterpedagógus is felállt, akik óriási szaktudással is rendelkeznek. A távoz...
(Forrás: Újpesti Hírmondó)
--
2019.07.17.
Még egy dolog, amiben szembemegyünk Európával: egyre több a korai iskolaelhagyó
A 2010-ben elfogadott Európa 2020 Stratégiában Magyarország azt vállalta, hogy 2020-ra a korai iskolaelhagyók arányát 10 százalékra csökkenti, ettől a célkitűzéstől azonban egyre távolodunk...
(Forrás: Népszava)
--
2019.07.17.
Megőrülsz: almaügyi nyomozást rendelt el a tankerület
Valószínűleg megtaláltuk a hét agygörcsét, pedig még csak kedd van. A magyar általános iskolákban általában almát adnak a tízóraihoz, ám arra, ami most jön, egyetlen almagengszter, egyetlen...
(Forrás: Pécsi Stop)
--
2019.07.17.
A német, az osztrák és a lengyel rektori konferencia kiáll az MTA mellett
Közös közleményben adott hangot kedden aggodalmainak a német, az osztrák és a lengyel rektori konferencia a Magyar Tudományos Akadémia átalakításával kapcsolatos jogszabály elfogadása miatt...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2019.07.17.
Évtizedes kudarcok után újra tanulhatnak
Van, akitől a gyermeknevelés és autista kisfia fejlesztése, van, akitől az önbizalomhiány, és van, akitől a családfenntartó szerep vette el a továbbtanulás lehetőségét. Egyesek beletö...
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.07.17.
Bódis József: Nem csorbulnak a szülői jogok a köznevelési törvény módosításával
Az államtitkár hangsúlyozta: a szülői jogok továbbra is megmaradnak, mert ha a szülő úgy ítéli meg, hogy korai lenne háromévesen óvodába vinni a gyermeket, egy év halasztást kérhet....
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.07.17.
Az érettségi biztos túlbuzgósága miatt semmisítették meg a Szinyei Gimnázium tizenöt végzősének érettségijét
A helyzet abszurditását fokozza, hogy az iskolában a tizenöt említett diákon kívül is voltak olyan érettségizők, akiknek az érintettekhez hasonlóan hiányzott egy-egy természettudományos...
(Forrás: hvg.hu)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
  ofoe

Kedves Krisztina! Nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül érdemi tanácsot adni, de megpróbálom. Az első lépés valóban átgondolni azt, hogy Te magad mennyiben vagy felelős az adott problémáért. A figyelmeztetőkkel, intőkkel csak a saját feszültségedet oldod némileg, eredményt nem tudsz elérni. Gondold át, hogy melyik ponton romlott el a kapcsolat az adott csoporttal, eleve így fogadtak, vagy menetközben történt valami. Az a soraidból kiderül, hogy nincs köztetek bizalmi kapcsolat, tehát kommunikáció helyett hadakoztok. Időt kellene szánni arra, hogy a problémát tisztázzátok, megállapodásra jussatok a közös megoldás módjában. Ennek vannak különböző technikái. Fontos, hogy ne személyes sértésként kezeld az ügyet, hanem közös megoldandó problémaként. Nem ördögtől való, amit a kollégáid tanácsolnak, hogy fordulj pszichológushoz, aki segíthet azon, hogy a Benned való görcsöt fel tudd oldani. Amíg Te magad nem jutsz túl ezen a görcsön, nem tudod kézbe venni az ügyeket. Ezek a diákok már nem kamaszok, fiatal felnőttek, nekik is fontos, hogy eljussanak az érettségiig, és matematikából is elérjenek egy bizonyos szintet. Ez lehet az a közös ügy, amin együttesen és nem egymás ellenében kellene dolgoznotok. Szívesen levelezek erről Veled privátban is, ha akarod, de nem minden részlet tartozik a nyilvánosságra. Jelezd, ha ezt szeretnéd. Üdvözlettel Szekszárdi Juli

--
  László Krisztina

Kedves OFOE!
Nem tudom mennyire válaszolható meg a kérdésem. Egy középiskolában tanítok, heti 27 órában matematikát, 8 érettségis csoportnak. (Plusz a korrepetálások, plusz a helyettesítések.) Nagyon szeretem a diákjaimat, de mint mindenhol, ahol emberek vannak, előfordulnak konfliktusok. A kb 110 diákból, akiket két éve tanítok, van kb 15, akik állandóan csak a hibát keresik a munkámban, agresszíven és lekezelően bánnak velem, sokszor megaláznak a csoport egésze előtt. Amikor esetleg szaktanári figyelmeztetést adok nekik, akkor hangosan kiröhögnek, hogy az ő szüleiket ez nem érdekli. (Ezek a diákok már 17-19 évesek, mivel a nyelvi tagozat nulladik évfolyama egy évvel megnöveli a középiskolai tanévek számát.) Semmivel nem tudom őket sem motiválni, sem fegyelmezni, tönkre teszik az óráimat.) Hiába fordultam az osztályfőnökökhöz segítségért, mind ők, mind az igazgató-helyettes és a munkaközösség vezető szerint, ez az én hibám, azért viselkednek így velem, mert ez "belőlem jön". Közben az iskolából folyamatosan mennek el a tanárok, és hiába keresett a szakom, (angol-matek) úgy érzem, hogy nem becsülik meg a munkámat. Hiába az a kb 90 diák aki jól teljesít, (nem egy dícséretes 5-ös is van, és emelt matematika érettségi előkészítő csoportok is), hiába a rengeteg dolgozat, számonkérés, ingyen korrepetálás, rendszeres, hogy káromkodva, csapkodva, üvöltözve csapják az asztalomra a kijavított dolgozatot, mert az nem négyes, hanem csak hármas. És közben a vezetőség, az osztályfőnökök és a munkaközösség vezető szerint is, nekem kell változtatnom, pszichológushoz mennem, mert engem nem lehet elviselni. Meg kell jegyezzem, ezek az emberek 25-30 éve vannak ebben az iskolában. Ez a matematika státusz, amit én megkaptam 2 éve, egy előző iskolavezetéstől, már nagyon régóta, úgymond, "forgó hely" volt, mert - más tanárok elmondása szerint - mindig "volt valami probléma a matek tanárokkal". Minden más matematika tanár az iskolában, már 10-20-30 éve itt tanít.
Nem igazán tudom, mit kezdhetnék a problémával. Tudnának esetleg tanácsot adni?
Köszönettel: Krisztina

--
  Eleonóra

Kedves OFOE Csapat!
Segítséget szeretnék kérni, azzal kapcsolatban, hogy egy egyházi iskolában dolgozom, mint 50% kollégiumi felügyelő, 50% kollégiumi ápoló. Érdeklődnék, hogy ilyen esetben számomra mennyi szabadság jár? Tavaly fél állásban tanítottam, akkor járt a pedagógusi szabadság, itt úgy olvasom, ebben a munkakörben is jogosult lennék.?
Köszönettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek