OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#1629  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2008-11-20 10:03
Kedves Anna!
Nagyon sötét képet festesz arról a bizonyos kollégáról, aki ennek alapján valóban nem látszik alkalmasnak a pályára. Felmerül a kérdés: mennyire megalapozott ez a vélemény. Az általad vázolt kép meglehetősen egyoldalú, a másik fél véleményét, álláspontját nem ismerjük. Részünkről súlyos felelőtlenség lenne, ha hiányos információk birtokában, egy rendkívül indulatos vélemény alapján állást foglalnánk, tanácsot adnánk. (Az "egész tanár kar undorodik..." kitétel mellbevágóan erős!)
Nem adunk tehát tanácsot, csupán néhány továbbgondolható ötletet, hátha ennyivel is segíteni tudunk.
Mielőtt bárhol bejelentést tennétek, próbáljatok magával az érintett kollégával szót érteni, hátha meggyőzhető. Vagy bizonyos dolgokról ő győz meg Benneteket, és esetleg sikerül konszenzusra jutnotok. Az igazgató vagy a munkaközösség-vezető látogathat órát, mondhat a tapasztalatok alapján szakmai véleményt. Munkaközösségen, esetleg tantestületen belül lehetőséget lehet találni a probléma megvitatására, a vélemények ütköztetésére, az adott pedagógus szempontjainak megismerésére. Mindezt tárgyilagosan, indulatmentesen.
Segíthet az is, ha a tanár személyesen, esetleg az osztályfőnök jelenlétében, az ő közvetítésével beszél a gyerekekkel, akik elmondhatják, hogy mi okoz számukra nehézséget az órán, a számonkérés során. Hátha ezen a szinten is van mód az egyeztetésre, egyezkedésre.
Az elsődleges cél tehát mindenképpen annak beláttatása valamennyi érintettel, hogy itt egy az iskolát, a pedagógusokat, a gyerekeket érintő közös probléma merült fel, amelyet együttesen kellene megoldani. Ez a módszer nyilván csak akkor működik, ha a megoldás keresésére a történet valamennyi szereplője hajlandóságot mutat.
Könnyen elképzelhető, hogy a konfliktus elmélyült, az érintettek közötti bizalom helyreállíthatatlan, tehát ki van zárva az előbb vázolt megoldási mód. Ebben az esetben az igazgatónak mint az intézmény szakmai vezetőjének kell lépnie, hogy milyen módon azt csupán a konkrét helyzet ismeretében lehet eldönteni. Ha az iskolavezetés erre valamiért nem hajlandó, és a tantestület mégis úgy látja, hogy az érintett pedagógus árt a gyerekeknek, egyértelműen alkalmatlan a pályára, akkor lehet hivatalosan tovább lépni a helyi fenntartóhoz, az Oktatási Hivatalhoz, jogsértés esetén az ombudsmanhoz. De a legszerencsésebbnek feltétlenül a probléma házon belüli megnyugtató rendezését tartjuk.
 
#1628  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-11-20 09:21
Kedves Dóra! Többször jeleztük már, hogy a tanácsadói rovatunkat, amelyben munkajogi kérdésekre is válaszoltunk, megfelelő feltételek híján nem tudjuk működtetni. Az évek során összegyűlt válaszok a szünetelő Tanácsadó rovatban tematikus csoportosításban megtalálhatók. A jubileumi jutalomra vonatkozó válaszok a következő internetes címen érhetők el:
http://www.osztalyfonok.hu/tanacsado/?tag=1
 
#1627  Kovács Annabocicska[kukac]citromail[pont]hu2008-11-20 09:16
Továbbá a tanári kar is undorodik attól a bizonyos tanártól, aki nem csak azt kéri számon a gyerektől , ami a könyvben van, hanem ő még tesz hozzá valahonnan elmondja órán és azt is számon kéri. Miért nem elég a 2 oldal tanulnivaló, ami a tankönyvben van. Egyáltalán nem is ért ahhoz, hogy a gyerekek figyelmét felkeltse az ő tantárgyához. Kegyetlen modora van. A tanári diplomát nem érdemli meg.
 
#1626  Kovács Annabocicska[kukac]citromail[pont]hu2008-11-20 09:13
Nem tudná nekem valaki megmondani, hogy hol lehet bejelenteni a pedagógusok nem szakszerű tanítását, vagyis panaszt tenni hol lehet. Azon az órán amelyiken az adott anyagot veszi a gyerek, hogy kérheti számon az anyagot a tanár ugyanazon az órán (óra végén) dolgozatban.
 
#1625  Saárossy Dóravadoc[pont]e[kukac]freemail[pont]hu2008-11-20 09:10
Kedves OFOE!
közalkalmazottkémt dolgozom 1969 óta. 2007.03.17-én nyugdíjba mentem. A nyugdíj mellett továbbra is dolgozom hat órában. 2008.02 végén a köalkalmazotti joviszinyom megszűnik. Kérdésem, hogy megkapom-e a 40 éves jubileumi jutalmamat, és mostani hat órás béremet veszik figyelembe, vagy pedig a nyugdíj elöttit.A negyven évem már megvan.
Fáradozásukat előre is köszönöm.
Tisztelettel : Saáeossy Dóra
 
#1624  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-11-19 19:34
Kedves Géza! A munkajogi kérdésekkel is foglalkozó tanácsadónkat feltételek híján már jó ideje kénytelenek vagyunk szüneteltetni.A felsőoktatás kérdéseiben különben sem vagyunk kompetensek. Feltételezem, hogy az egyetem illetékesei válaszolni tudnak a kérdésére.
 
#1623  Géza nyprofit[kukac]t-online[pont]hu2008-11-19 18:58
Kedves Tanácsadó Ofoe!
Közalkalmazottként egyetemen oktatok, mint nyelvtanár. Munkaköröm ellehetetlenült és az egyetem feltehetőleg felment és felajánlja a pép-et részemre, mivel az ide vonatkozó feltételeknek (betöltött 55. életév, több mint 25 éves közalkalmazotti jogviszony ...)megfelelnék. Az egyetemen előírt kötelező óraszám nyelvtanárok részére heti 18 óra.Ha elfogadom a pép-et, milyen heti munkavégzésre ill. óraszámra kötelezhet az egyetem? Ide is vonatkozhat a 138/1992. sz. Kormányrendelet 19/A.§ (1) pontja? Ez a rendelet úgy látom, hogy a pedagógusokra vonatkozik. De mi érvényes a felsőoktatásban dolgozókra és hol ill. milyen jogszabály rendelkezik erről? Konkrétan,max.hány órát kéne hetente megtartani?

Segítségét, válaszát előre is köszönöm!

Tisztelettel: György Géza
 
#1622  mártahadnagym[kukac]gmail[pont]com2008-11-19 18:11
Kedves Judit!
A javítókulcsban szerepel a "megszerkesztettség, nyelvhelyesség pontozása" is, aminek értelmében ha durva helyesírási hibák fordulnak elő, azt bizony "büntetni" kell. Alább küldöm a 2008 májusi töri érettségi írásbeli javítókulcsának a linkjét, abban megnézheted.

http://www.oh.gov.hu/letolt/okev/doc/erettsegi_2008/k_tort_08maj_ut.pdf

Ezért van az hogy pl. a dyslexiások kaphatnak töriből is felmentést a helyesírás értékelése alól, hogy ne veszítsenek emiatt pontokat.
Üdvözlettel
Hadnagy Márta
 
#1621  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2008-11-19 17:39
Kedves Judit! Nem tudok ilyen jogszabályt, de úgy vélem, hogy legfeljebb a magyar nyelvi jegyet befolyásolhatják a helyesírási hibák.
 
#1620  Kádár Juditjudit48[kukac]gmail[pont]com2008-11-19 14:49
Kedveseim! Tud-e valaki olyan érettségi jogszabályt (alsó-, középső-, felsőrangút), ami kimondja, hogy a történelem írásbeli pontjainak számításánál a helyesírási hibákat pontlevonással kell/lehet büntetni? Én ezt abszurdnak tartom, de konkrét gyerek kapcsán ezt érettségi elnök hivatkozza. Netán a matek érettségin is kevesebb pontot kap a hibátlan megoldás, ha a szöveges válaszban a diák pontos j-vel írja a "golyó"-t? Ami nyilván szomorú, no de...
 
#1619  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-11-18 19:16
Erre vonatkozó jogszabály nem létezik. Magyarországon nincs szakfelügyeleti rendszer, a szakmai ellenőrzés az igazgató hatásköre, formái, módszerei a helyi pedagógiai programban és az szmsz-ben rögzítettek. Elképzelhető, hogy az adott iskolában valamilyen központi finanszírozású program zajlik, és a program szervezői órát látogatnak, de ez is csak az igazgató tudtával, engedélyével történhet. A minőségbiztosítást végző csoport működését is az igazgató irányítja, őt kell megkérdezni, hogy meddig terjed a csoportnak, illetve a csoport vezetőjének a hatásköre. A rendszer kidolgozói feltételezhetően kíváncsiak a rendszer működésére, elképzelhető tehát, hogy a működőképesség vizsgálata során óralátogatásokra is sor kerül.
 
#1618  forint64forint64[kukac]freemail[pont]hu2008-11-18 18:16
Kedves Ofoe! Nem találom azt a törvényt vagy rendeletet, amely az óralátogatásokra, a pedagógus ellenőrzésére, értékelésére jogosultak körét meghatározná(nem a hospitálókra gondolok). Igazgató, tagint.-vezető, helyettes, mkv - ez rendben. Netán a min.bizt. csoport vezetője, tagjai is megtehetik? Az utóbbiak hatásköre nem ér véget a min.bizt. rendszer kidolgozásakor?
 
#1617  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-11-17 18:41
A gyermekjóléti szolgálatot ilyen esetekben minden ismétlődő igazolatlan nap után értesíteni kell, a feljelentések számára nincs rendeletben meghatározott felső határ.
 
#1616  Tündenaar[pont]tunde[kukac]freemail[pont]hu2008-11-17 16:16
Iskolai hiányzások témakörben szeretnék segítsélget kérni.
Szakiskolai osztályokban előfordul, hogy tanköteles tanuló egyáltalán nem jelenik meg az iskolában. Ilyenkor az osztályfőnök teszi a dolgát: családlátogatás, felszólítás, gyermekjóléti szolgálat bevonása, majd két felszólítás után megteszi a feljelentést az iskola( 50 igazolatlan óra után).
A tanuló összhiányzása ( igazolt és igazolatlan együtt), ha eléri a 250 órát akkor évismétlő a 11/1994-es MKM-rendelet szerint.
Kérdésünk: egy tanévben hányszor kell a tanulót felszólítanunk, feljelentenünk?

 
#1615  Ofoeosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-11-08 22:28
Kedves Irke! Honlapunkon az Osztályfőnöki óra Beszélgetések rovatában több olyan szöveget találsz, amelyik a témába vág. Vannak hozzájuk módszertani javaslatok is. Válogathatsz közülük, ha találsz olyat, amilyen a Te osztályod életkorának, érdeklődésének, érettségi szintjének megfelel. Helyesnek tartjuk, hogy konkrét tapasztalatokból akarsz kiindulni. Mivel nem tudjuk hányadikosak a tanítványaid, nehéz konkrét javaslatot adni. Annyit javaslunk csupán, hogy engedj szabad teret az ő tapasztalataiknak, véleményüknek, és azok alapján próbáld meg eljuttatni őket az általánosítások megfogalmazásához. Semmi szín alatt ne moralizálj, mert azzal semmire sem mész. Bármilyen módszert alkalmazol, szorítkozz a moderátori szerepre. A szituációs játék különben nem rossz ötlet, ha a megfelelően előkészíted, és a gyerekek is szívesen vesznek részt benne. Jó munkát kívánunk.
 
#1614  irkevagyok7[kukac]citromail[pont]hu2008-11-07 15:31
Kedves mindenki. Én egy leendő pedagógus vagyok. Abban szeretnék segítséget kérni (ha tudtok segíteni) hogy egy osztályfőnöki órára, hogyan vigyem be az agressziót, mint témát. Mit lehetne kezdeni ezzel a témával. Arra gondoltam, hogy szituációs gyakorlatokkal kell rávilágítani az erőszak helytelenségére, de szeretnék tanácsot kérni, hátha van jobb ötletük. Előre is köszönöm: Irke
 
#1613  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2008-11-06 20:04
Kedves Zsóka! Szívesen segítünk akár mi is, ha csak nem vagytok a világ végén.
 
#1612  Óvónőszilfid[kukac]citromail[pont]hu2008-11-06 18:41
Köszönöm, kedves Juli! Ez lenne a legjobb - nyilván.
De jó is lenne, ha mindig hívhatnánk szakértő segítséget! Pénz, pénz, pénz...
Ennek hiányában kénytelenek vagyunk autodidakta módon elsajátítani amit csak lehet. Üdv: Zsóka
 
#1611  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2008-11-04 08:28
Kedves Zsóka! Egy-egy még oly bevált módszerrel sem lehet nyarat, illetve nevelőtestületi erjedést előidézni. Az lenne a legjobb, ha meghívnátok egy olyan bevált szakembert, aki csinált már csapatépítő tréninget, ismeri a kooperatív módszereket és persze a pedagógiát is, és segít egy ilyen értekezlet megtartásában. És azután azt is megbeszéli veletek, hogy ti hogyan éltétek meg ezt a más jellegű együttlétet, a közös tevékenykedést, miként tudjátok a továbbiakban a saját testületetekben, illetve a gyerekekkel folytatott munkában hasznosítani a közös élményeket.
 
#1610  óvónőszilfid[kukac]citromail[pont]hu2008-11-04 08:04
Kedves Pedagógusok!

Segítséget kérnék: szerintetek a kooperatív tanulási módszerek közül melyik az ami leginkább egy téma csoportos feldolgozását segíti? Nevelőtestületi értekezleten a nevelési programunkból azokra a területekre keressük a megoldást, amelyek nem jól működnek. Szeretnénk kilépni a régi, unalmas nevelőtestületi megbeszélésekből.
Tudnátok ehhez szakirodalmat ajánlani? Köszönettel: Zsóka
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.05.21.
Ónody-Molnár Dóra: Az ólom- katona
Az ólomkatona azonban váratlanul visszalőtt. Persze fel lehet tenni a kérdést, hogy mire megy vele. Tiltakozhatnak az akadémikusok, amennyire csak akarnak, jön a törvény, amint a végrehajtó...
(Forrás: 168 óra)
--
2019.05.21.
Nyelvvizsgával kamatmentes az új diákhitel
lső körben várhatóan háromezer fiatal él majd a nyelvtanulási diák­hitel lehetőségével – hangzott el a témában tartott sajtótájékoztatón. A legfeljebb félmillió forintos, októbert...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.05.21.
Komoly feladatok várnak a diákokra a következő hetekben: nyelvi és kompetenciamérés jön
Az idegen nyelvi mérés feladatsora a 6. és 8. évfolyamos diákokra vár, akik 2019. május 22-én tesztelhetik a tudásukat. A feladatsort minden olyan 6. és 8. osztályos diáknak ki kellett tö...
(Forrás: eduline)
--
2019.05.21.
Orbán továbbra sem szán három percet a tiltakozó tanárokra
Közel tízezer aláírás gyűlt eddig össze a budaörsi pedagógusok nyílt levelére, ám a miniszterelnök nem veszi át a dokumentumot. Április elején közel háromszáz budaörsi oktatási, nevel...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.05.18.
Ebbe az iskolába járatja gyerekeit a budai elit: 10-szeres a túljelentkezés, tandíj nincs
"Ha ma elmegyek egy 15 éves érettségi találkozóra, ott az egykori tanítványaim jó része olyan szakmában dolgozik vagy olyan foglalkozást végez, amiről fogalmam sincs, hogy mit jelent, egyszer...
(Forrás: Pénzcentrum)
--
2019.05.18.
Forradalmasítják a vak tanulók matematika oktatását
Ma már minden technológiai feltétel adott, hogy a közoktatásban a látássérült diákok ugyanolyan szinten tanulhassák a matematikát, mint a látó társaik. A szükséges matematikai leíró...
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.05.18.
Ne szenvedjenek, mosolyogjanak, ha lecigányozzák őket
A több ezer, családjából kiemelt gyerek jó része roma, és a szakértők egy része szerint jó lenne, ha a többségük roma nevelőszülőhöz kerülhetne. Ők általában könnyebben megtalá...
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.05.17.
Robotdiák helyettesít egy beteg gyereket a tanórákon Bécsben
Egy különleges diák, egy 30 centis robot is jár az osztrák főváros egyik általános iskolájába, a Volksschule Neilreichgasséba. Az AV1 névre hallgató robot az egyik tanulót, Dominikot helyettes...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.05.17.
Csak a politika szintjére ne süllyedjen le a vita – történelemtanítás másképp
Miért nem lehet hagyományos módon tanítani a történelmet? Mit kezdjen egy tanár a 20. századdal, amikor a politika is állandóan újra próbálja írni azt? Az ismeretekre vagy a diákok készs...
(Forrás: hvg.hu)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
  Emese

Tisztelt Szerkesztők!
Segítségüket szeretném kérni néhány információval kapcsolatban.
Magyar-német-könyvtár szakos egyetemi végzettséggel rendelkező pedagógus vagyok, azonban 2007. és 2019. között nem végig dolgoztam pedagógusként, viszont most lehetőségem van ismét tanárként tevékenykedni.
2007. dec. 13-tól egy iskolában könyvtárosként dolgoztam heti 30 órában. 2008. szept. 1-től ugyanebben az iskolában könyvtárostanárként tevékenykedtem heti 40 órában 2013. márc. 17-ig. Ebben az időszakban (2007. dec. 13. és 2013. márc. 17. között tanítottam is magyar nyelv és irodalmat. Ez a szerződésemben nem jelent meg, bérkiegészítésként kaptam meg az óráim díját.)
2013. márc. 18-tól egy kulturális központban, közalkalmazotti jogviszonyban dolgozom könyvtárosként (2016. július 31-ig), illetve gyűjteménykezelőként (2016. aug. 1-től a mai napig). Jelenleg a közalkalmazotti bértáblán H 5-ös besorolással rendelkezem.
Kérdésem a pedagógus előmeneteli rendszerrel kapcsolatban az lenne, hogy a fenti háttérrel, mire számíthatok (ped. II. besorolás pl.), hova kerülök besorolva a pedagógus bértáblát tekintve, mire figyeljek szerződéskötéskor?
Válaszukat előre is köszönöm! Üdvözlettel: Adoryán Emese

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek