OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#1651  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-12-11 11:47
Igen, sokan érzik a hiányát, és mi is sajnáljuk, hogy ilyen nehezen jön össze az újraindítás. Megpróbálunk tenni még erőfeszítéseket a megoldás érdekében, de nem merünk egyelőre semmit biztosat sem ígérni.
 
#1650  a szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-12-11 11:45
Az áprilisi leállás óta sem sikerült támogatót szerezni a Tanácsadó működéséhez. Hiába mutattunk fel valós teljesítményt, sikereket, a vonatkozó pályázataink mégis rendre elbuknak. Így egyelőre nem tudok semmi biztatót írni a Tanácsadó újraindulásával kapcsolatban.
 
#1649  w.e.wareczki[kukac]upcmail[pont]hu2008-12-11 11:40
Mikor indul újra a tanácsadó. annyira nagy szükség lenne rá???!!!!
 
#1637  L.Ritók Nóral[pont]ritoknora[kukac]freemail[pont]hu2008-12-03 20:44
Én is gratulálok Zöldbéka tanár úrnak!!!!
És nagyon szépen köszönöm mindazoknak, akik szavazatukkal csatlakoztak a támogatóinkhoz az Ügyben. Eredmény dec.20 körül lesz, majd referálok.
 
#1636  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-12-03 10:24
Mi is szívből gratulálunk Zöldbéka tanár úrnak a díjhoz!
 
#1635  Katkakatla[kukac]freemail[pont]hu2008-12-03 09:57
Innen a végekről is szeretettel gratulálok ZÖLD BÉKA tanár úrnak PÉLDAKÉP díjához! :)
 
#1634  zoldbekaleinerk[kukac]freemail[pont]hu2008-12-02 17:05
Kedves Nóri!
Drukkolunk nektek és szavaztunk rátok a békákkal: nyerjetek és folytassátok, mert nagyszerű dolog, amit tesztek! :)
 
#1633  L. Ritók Nóral[pont]ritoknora[kukac]freemail[pont]hu2008-11-29 14:18
Kedves kollégák!

Kérhetek egy kis segítséget tőletek?
Tudjátok, mi főleg hátrányos helyzetű gyerekekkel foglakozunk, és most bejutottunk a Magyar Telekom, és a TV 2. Ügy című műsorába. Jelenleg a mi filmünkre lehet szavazni, kedd éjfélig, a 1771-es számon, vezetékes telefonról, és 30-as mobilról küldött hívással, vagy sms-sel.
4 szervezettel vagyunk versenyben, és aki a legtöbb szavazatot kapja, az nyeri a Telekom kiemelt támogatását.(A film az interneten látható, a TV 2. honlapján, a videóknál, a keresőbe be kell írni, hogy igazgyöngy.)
Tudom, nem a legnépszerűbb téma most Magyarországon a cigánygyerekek ügye, de, ha a filmet megnézitek, láthatjátok, hogy itt többről is szó van....(Különben szerencsénk van, mert ebben a körben nincsenek kutyák. Mindig azok nyernek...)
Kérlek benneteket, akik ismertek bennünket, vagy szimpatizáltok azzal, amit csinálunk, küldjetek egy sms-t, vagy kezdeményezzetek egy hívást!
L. Ritók Nóra és az igazgyöngyök, Berettyóújfaluból


Köszönöm szépen: Nóri
 
#1632  Ofoeosztalyfonokok[pont][kukac]gmail[pont]com2008-11-28 13:12
Kedves Rácz János, sajnos a konkrét helyzet ismerete nélkül nem tudjuk értelmezni a kérdést.
 
#1631  rácz jánosracz123[kukac]freemail[pont]hu2008-11-24 16:19
Csak egy kérdést szeretnék feltenni?
A sértetnek kőtelezö részt venni a tantestületben
vagy ez hogy müködik?
 
#1630  Kádár Juditjudit48[kukac]gmail[pont]com2008-11-20 10:39
Kedves Márta!

Köszönöm a gyors választ. Elkeserít. NEM szeretnék okos, tehetséges gyereket, akinek valaha volt diszlexiájából sok-sok év kezelés után már csak a masszív helyesírás gyengeség maradványtünete áll fönn visszaminősíteni csak azért, hogy egy MÁSIK tantárgy (történelem, földrajz... na, ott a sok földrajzi név, de persze a töriben is ott vannak) értékelésénél ne szenvedjen hátrányt. Egyáltalán micsoda dolog ez? Ez a kislány teljesen boldog lesz a magyar hármasával - reálisnak is látja, megdolgozott, megszenvedett tudás is van mögötte. Lesz rá olyan büszke, mint más a jelesére. Viszont nagyon tehetséges történelemből (egyébként irodalomból is, és ez nagyon nagy szó): érzékeny, jó lényeglátó, összefüggés felismerő, még a történet összefüggéseket is kiválóan átlátja. Miért kéne ahhoz "félcédula", hogy ne szankcionálják egyetlen gyengeségét KÉT!!! helyen?

De mondom, köszönöm a választ.
Judit
 
#1629  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2008-11-20 10:03
Kedves Anna!
Nagyon sötét képet festesz arról a bizonyos kollégáról, aki ennek alapján valóban nem látszik alkalmasnak a pályára. Felmerül a kérdés: mennyire megalapozott ez a vélemény. Az általad vázolt kép meglehetősen egyoldalú, a másik fél véleményét, álláspontját nem ismerjük. Részünkről súlyos felelőtlenség lenne, ha hiányos információk birtokában, egy rendkívül indulatos vélemény alapján állást foglalnánk, tanácsot adnánk. (Az "egész tanár kar undorodik..." kitétel mellbevágóan erős!)
Nem adunk tehát tanácsot, csupán néhány továbbgondolható ötletet, hátha ennyivel is segíteni tudunk.
Mielőtt bárhol bejelentést tennétek, próbáljatok magával az érintett kollégával szót érteni, hátha meggyőzhető. Vagy bizonyos dolgokról ő győz meg Benneteket, és esetleg sikerül konszenzusra jutnotok. Az igazgató vagy a munkaközösség-vezető látogathat órát, mondhat a tapasztalatok alapján szakmai véleményt. Munkaközösségen, esetleg tantestületen belül lehetőséget lehet találni a probléma megvitatására, a vélemények ütköztetésére, az adott pedagógus szempontjainak megismerésére. Mindezt tárgyilagosan, indulatmentesen.
Segíthet az is, ha a tanár személyesen, esetleg az osztályfőnök jelenlétében, az ő közvetítésével beszél a gyerekekkel, akik elmondhatják, hogy mi okoz számukra nehézséget az órán, a számonkérés során. Hátha ezen a szinten is van mód az egyeztetésre, egyezkedésre.
Az elsődleges cél tehát mindenképpen annak beláttatása valamennyi érintettel, hogy itt egy az iskolát, a pedagógusokat, a gyerekeket érintő közös probléma merült fel, amelyet együttesen kellene megoldani. Ez a módszer nyilván csak akkor működik, ha a megoldás keresésére a történet valamennyi szereplője hajlandóságot mutat.
Könnyen elképzelhető, hogy a konfliktus elmélyült, az érintettek közötti bizalom helyreállíthatatlan, tehát ki van zárva az előbb vázolt megoldási mód. Ebben az esetben az igazgatónak mint az intézmény szakmai vezetőjének kell lépnie, hogy milyen módon azt csupán a konkrét helyzet ismeretében lehet eldönteni. Ha az iskolavezetés erre valamiért nem hajlandó, és a tantestület mégis úgy látja, hogy az érintett pedagógus árt a gyerekeknek, egyértelműen alkalmatlan a pályára, akkor lehet hivatalosan tovább lépni a helyi fenntartóhoz, az Oktatási Hivatalhoz, jogsértés esetén az ombudsmanhoz. De a legszerencsésebbnek feltétlenül a probléma házon belüli megnyugtató rendezését tartjuk.
 
#1628  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-11-20 09:21
Kedves Dóra! Többször jeleztük már, hogy a tanácsadói rovatunkat, amelyben munkajogi kérdésekre is válaszoltunk, megfelelő feltételek híján nem tudjuk működtetni. Az évek során összegyűlt válaszok a szünetelő Tanácsadó rovatban tematikus csoportosításban megtalálhatók. A jubileumi jutalomra vonatkozó válaszok a következő internetes címen érhetők el:
http://www.osztalyfonok.hu/tanacsado/?tag=1
 
#1627  Kovács Annabocicska[kukac]citromail[pont]hu2008-11-20 09:16
Továbbá a tanári kar is undorodik attól a bizonyos tanártól, aki nem csak azt kéri számon a gyerektől , ami a könyvben van, hanem ő még tesz hozzá valahonnan elmondja órán és azt is számon kéri. Miért nem elég a 2 oldal tanulnivaló, ami a tankönyvben van. Egyáltalán nem is ért ahhoz, hogy a gyerekek figyelmét felkeltse az ő tantárgyához. Kegyetlen modora van. A tanári diplomát nem érdemli meg.
 
#1626  Kovács Annabocicska[kukac]citromail[pont]hu2008-11-20 09:13
Nem tudná nekem valaki megmondani, hogy hol lehet bejelenteni a pedagógusok nem szakszerű tanítását, vagyis panaszt tenni hol lehet. Azon az órán amelyiken az adott anyagot veszi a gyerek, hogy kérheti számon az anyagot a tanár ugyanazon az órán (óra végén) dolgozatban.
 
#1625  Saárossy Dóravadoc[pont]e[kukac]freemail[pont]hu2008-11-20 09:10
Kedves OFOE!
közalkalmazottkémt dolgozom 1969 óta. 2007.03.17-én nyugdíjba mentem. A nyugdíj mellett továbbra is dolgozom hat órában. 2008.02 végén a köalkalmazotti joviszinyom megszűnik. Kérdésem, hogy megkapom-e a 40 éves jubileumi jutalmamat, és mostani hat órás béremet veszik figyelembe, vagy pedig a nyugdíj elöttit.A negyven évem már megvan.
Fáradozásukat előre is köszönöm.
Tisztelettel : Saáeossy Dóra
 
#1624  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-11-19 19:34
Kedves Géza! A munkajogi kérdésekkel is foglalkozó tanácsadónkat feltételek híján már jó ideje kénytelenek vagyunk szüneteltetni.A felsőoktatás kérdéseiben különben sem vagyunk kompetensek. Feltételezem, hogy az egyetem illetékesei válaszolni tudnak a kérdésére.
 
#1623  Géza nyprofit[kukac]t-online[pont]hu2008-11-19 18:58
Kedves Tanácsadó Ofoe!
Közalkalmazottként egyetemen oktatok, mint nyelvtanár. Munkaköröm ellehetetlenült és az egyetem feltehetőleg felment és felajánlja a pép-et részemre, mivel az ide vonatkozó feltételeknek (betöltött 55. életév, több mint 25 éves közalkalmazotti jogviszony ...)megfelelnék. Az egyetemen előírt kötelező óraszám nyelvtanárok részére heti 18 óra.Ha elfogadom a pép-et, milyen heti munkavégzésre ill. óraszámra kötelezhet az egyetem? Ide is vonatkozhat a 138/1992. sz. Kormányrendelet 19/A.§ (1) pontja? Ez a rendelet úgy látom, hogy a pedagógusokra vonatkozik. De mi érvényes a felsőoktatásban dolgozókra és hol ill. milyen jogszabály rendelkezik erről? Konkrétan,max.hány órát kéne hetente megtartani?

Segítségét, válaszát előre is köszönöm!

Tisztelettel: György Géza
 
#1622  mártahadnagym[kukac]gmail[pont]com2008-11-19 18:11
Kedves Judit!
A javítókulcsban szerepel a "megszerkesztettség, nyelvhelyesség pontozása" is, aminek értelmében ha durva helyesírási hibák fordulnak elő, azt bizony "büntetni" kell. Alább küldöm a 2008 májusi töri érettségi írásbeli javítókulcsának a linkjét, abban megnézheted.

http://www.oh.gov.hu/letolt/okev/doc/erettsegi_2008/k_tort_08maj_ut.pdf

Ezért van az hogy pl. a dyslexiások kaphatnak töriből is felmentést a helyesírás értékelése alól, hogy ne veszítsenek emiatt pontokat.
Üdvözlettel
Hadnagy Márta
 
#1621  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2008-11-19 17:39
Kedves Judit! Nem tudok ilyen jogszabályt, de úgy vélem, hogy legfeljebb a magyar nyelvi jegyet befolyásolhatják a helyesírási hibák.
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.09.06.
Microsoft-botrány: újabb korrupciógyanús szálra bukkant Hadházy
A jelentésben szereplő történet szerint a NAV esetében egy Microsoft-alkalmazott tiltakozott is amiatt, hogy az úgynevezett alvállalkozónak nincsenek kompetenciái a munkához. Azonban felvilá...
(Forrás: Magyar Hang)
--
2019.09.06.
"Kérdezd meg szüleidet, miért nem vagy megkeresztelve" – adja feladatul az ötödikes tankönyv
Bánhegyi könyve nem először kap publicitást: 2015-ben a tiltakozások hatására vissza kellett vonni az általános iskolák ötödik, a hatodik és a hetedik osztályaiból az általa írt tört...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.09.04.
„Füttyre indítható, fegyelmezett szolgahadat képezünk” – Exkluzív interjú Vekerdy Tamással és fiával, Dániellel
Az egyikük önmagában intézmény – bármit mond, az futótűzként terjed az interneten, és szavait anyák ezrei tekintik szinte szentírásnak. A másikuk elbújni szeret, és a szűkebb környezet...
(Forrás: wmn.hu)
--
2019.09.03.
A szelekció rendkívül nagy arányú növekedése a magyar iskolarendszerben 2010 és 2017 között. Nahalka István írása
Számtalan szakember és szervezet hívta már fel a figyelmet arra, hogy a szelekciós, illetve az esélyegyenlőtlenségek növekedését eredményező folyamatok egyre veszélyesebbek Magyarországon...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.09.03.
Friss felmérés: a pedagógusok 18%-a az első lehetséges alkalommal elhagyná a pályát
A gyorsjelentés szerint a válaszadók 79%-a szerint túl kevés az ellenszolgáltatás és túl nagy az elvárás, 21%-a várja, hogy javuljon a helyzet, ezen felül 21%-a munkahelyet változtatna, é...
(Forrás: eduline)
--
2019.09.03.
A szülők csak nem akarják úgy taníttatni a gyereküket, ahogy Orbán mondja
Ha saját gyerekeikről van szó, nem veszik be a családok, hogy a munkaalapú társadalom nevében ne gimnáziumba, hanem szakképzésbe adják őket. Az új tanévben is nagyjából ugyanannyian kezdik...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.08.31.
A magyar oktatás színvonala 30 évvel maradt le a valóságtól, és ez a szám most megduplázódik
– mondta Rózsa Ildikó, a Resuli – a Megújuló Oktatásért Alapítvány vezetője a 24.hu-nak a köznevelési törvény módosításával kapcsolatban. A parlament júliusban szavazta meg a szeptembert...
(Forrás: 24.hu)
--
2019.08.31.
A köznevelési törvény módosításainak eltörlését kéri az ellenzék az Alkotmánybíróságtól
Az ellenzék ma sajtótájékoztatón jelentette be, hogy készített egy alkotmánybírósági beadványt, amely minden alkotmánysértő módosítást pontról pontra végigvesz, és kéri ezek eltö...
(Forrás: mérce)
--
2019.08.31.
Vád alatt az érettségit közreadó nyomdász
Vádat emeltek az érettségi feladatokat kiszivárogtató nyomdai alkalmazott ellen – közölte a Bács-Kiskun Megyei Főügyészség. A vádirat szerint a 41 éves, lajosmizsei férfi egy helyi nyomd...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)

--
  ofoe

Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)

--
  Mohácsi Katalin

Tisztelt OFOE!

Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.

Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin

--
  Sasváriné Rita

Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné

--
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
  ofoe

Kedves Krisztina! Nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül érdemi tanácsot adni, de megpróbálom. Az első lépés valóban átgondolni azt, hogy Te magad mennyiben vagy felelős az adott problémáért. A figyelmeztetőkkel, intőkkel csak a saját feszültségedet oldod némileg, eredményt nem tudsz elérni. Gondold át, hogy melyik ponton romlott el a kapcsolat az adott csoporttal, eleve így fogadtak, vagy menetközben történt valami. Az a soraidból kiderül, hogy nincs köztetek bizalmi kapcsolat, tehát kommunikáció helyett hadakoztok. Időt kellene szánni arra, hogy a problémát tisztázzátok, megállapodásra jussatok a közös megoldás módjában. Ennek vannak különböző technikái. Fontos, hogy ne személyes sértésként kezeld az ügyet, hanem közös megoldandó problémaként. Nem ördögtől való, amit a kollégáid tanácsolnak, hogy fordulj pszichológushoz, aki segíthet azon, hogy a Benned való görcsöt fel tudd oldani. Amíg Te magad nem jutsz túl ezen a görcsön, nem tudod kézbe venni az ügyeket. Ezek a diákok már nem kamaszok, fiatal felnőttek, nekik is fontos, hogy eljussanak az érettségiig, és matematikából is elérjenek egy bizonyos szintet. Ez lehet az a közös ügy, amin együttesen és nem egymás ellenében kellene dolgoznotok. Szívesen levelezek erről Veled privátban is, ha akarod, de nem minden részlet tartozik a nyilvánosságra. Jelezd, ha ezt szeretnéd. Üdvözlettel Szekszárdi Juli

--
  László Krisztina

Kedves OFOE!
Nem tudom mennyire válaszolható meg a kérdésem. Egy középiskolában tanítok, heti 27 órában matematikát, 8 érettségis csoportnak. (Plusz a korrepetálások, plusz a helyettesítések.) Nagyon szeretem a diákjaimat, de mint mindenhol, ahol emberek vannak, előfordulnak konfliktusok. A kb 110 diákból, akiket két éve tanítok, van kb 15, akik állandóan csak a hibát keresik a munkámban, agresszíven és lekezelően bánnak velem, sokszor megaláznak a csoport egésze előtt. Amikor esetleg szaktanári figyelmeztetést adok nekik, akkor hangosan kiröhögnek, hogy az ő szüleiket ez nem érdekli. (Ezek a diákok már 17-19 évesek, mivel a nyelvi tagozat nulladik évfolyama egy évvel megnöveli a középiskolai tanévek számát.) Semmivel nem tudom őket sem motiválni, sem fegyelmezni, tönkre teszik az óráimat.) Hiába fordultam az osztályfőnökökhöz segítségért, mind ők, mind az igazgató-helyettes és a munkaközösség vezető szerint, ez az én hibám, azért viselkednek így velem, mert ez "belőlem jön". Közben az iskolából folyamatosan mennek el a tanárok, és hiába keresett a szakom, (angol-matek) úgy érzem, hogy nem becsülik meg a munkámat. Hiába az a kb 90 diák aki jól teljesít, (nem egy dícséretes 5-ös is van, és emelt matematika érettségi előkészítő csoportok is), hiába a rengeteg dolgozat, számonkérés, ingyen korrepetálás, rendszeres, hogy káromkodva, csapkodva, üvöltözve csapják az asztalomra a kijavított dolgozatot, mert az nem négyes, hanem csak hármas. És közben a vezetőség, az osztályfőnökök és a munkaközösség vezető szerint is, nekem kell változtatnom, pszichológushoz mennem, mert engem nem lehet elviselni. Meg kell jegyezzem, ezek az emberek 25-30 éve vannak ebben az iskolában. Ez a matematika státusz, amit én megkaptam 2 éve, egy előző iskolavezetéstől, már nagyon régóta, úgymond, "forgó hely" volt, mert - más tanárok elmondása szerint - mindig "volt valami probléma a matek tanárokkal". Minden más matematika tanár az iskolában, már 10-20-30 éve itt tanít.
Nem igazán tudom, mit kezdhetnék a problémával. Tudnának esetleg tanácsot adni?
Köszönettel: Krisztina

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek