OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 |
#1612  Óvónőszilfid[kukac]citromail[pont]hu2008-11-06 18:41
Köszönöm, kedves Juli! Ez lenne a legjobb - nyilván.
De jó is lenne, ha mindig hívhatnánk szakértő segítséget! Pénz, pénz, pénz...
Ennek hiányában kénytelenek vagyunk autodidakta módon elsajátítani amit csak lehet. Üdv: Zsóka
 
#1611  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2008-11-04 08:28
Kedves Zsóka! Egy-egy még oly bevált módszerrel sem lehet nyarat, illetve nevelőtestületi erjedést előidézni. Az lenne a legjobb, ha meghívnátok egy olyan bevált szakembert, aki csinált már csapatépítő tréninget, ismeri a kooperatív módszereket és persze a pedagógiát is, és segít egy ilyen értekezlet megtartásában. És azután azt is megbeszéli veletek, hogy ti hogyan éltétek meg ezt a más jellegű együttlétet, a közös tevékenykedést, miként tudjátok a továbbiakban a saját testületetekben, illetve a gyerekekkel folytatott munkában hasznosítani a közös élményeket.
 
#1610  óvónőszilfid[kukac]citromail[pont]hu2008-11-04 08:04
Kedves Pedagógusok!

Segítséget kérnék: szerintetek a kooperatív tanulási módszerek közül melyik az ami leginkább egy téma csoportos feldolgozását segíti? Nevelőtestületi értekezleten a nevelési programunkból azokra a területekre keressük a megoldást, amelyek nem jól működnek. Szeretnénk kilépni a régi, unalmas nevelőtestületi megbeszélésekből.
Tudnátok ehhez szakirodalmat ajánlani? Köszönettel: Zsóka
 
#1609  Ofoeosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-11-03 18:15
Kedves Ildikó! Javasoljuk, hogy a helyi lehetőségekről a szombathelyi önkormányzatnál érdeklődjön.
 
#1608  Joós ildikojoos2[kukac]freemail[pont]hu2008-11-03 15:12
Azt szeretném kérdezni,hogy Szombathelyen,hogyan lehetek magántanúló és hol? Érettségit szeretnék! Köszönöm válaszotokat!
 
#1607  Ofoeosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-11-03 11:36
A honlapunkon lezajlott virtuális kongresszust október 29-i ülésén károsnak ítélte az MPT Neveléselméleti Szakosztálya és Fővárosi Tagozata. Ezt a véleményt nyilvánosságra is hozták a Nevelésügyi Kongresszus honlapjának (http://www.nk7.hu) Fórum rovatában a Kongresszusi tapasztalatok között (31. bejegyzés).
Több kollégánk azonnal reflektált erre a minősítésre. Indoklást, magyarázatot, választ azonban azóta sem kaptak a minősítőktől. Ez azért is különöse, mert ugyanez a grémium nyílt párbeszédet sürget a nevelés ügyeiről.
 
#1606  Ofoeosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-10-30 21:14
Kedves Zsófi! Nem tudni miért, már több társad kért korábban hasonlót tőlünk. A téma nem a mi asztalunk, úgy hogy keress más megoldást!
 
#1605  Zsófizsofika2222[kukac]citromail[pont]hu2008-10-30 16:12
Kedves Szerkesztőség!!!
Szeretném ha elküldenék nekem a fölsö e-mail címre az Egri csillagokból a Bornemissza Gergely
életutját!!Kérem önöket , hogy legkésőbb holnapra küldjék el!!
ELÖRE IS KÖSZÖNÖM!!!
 
#1604  symbolonarlenee[kukac]citromail[pont]hu2008-10-30 15:16
Kedves Szerkesztőség!
Nem biztos, hogy a megfelelő fórumot választottam, de hátha van valaki, aki tájékozottabb nálam. Idén januárban szakvizsgáztam, amit 4 féléves drámapedagógusi diploma előzött meg. A drámapedagógusi diplomára meg is kaptam a kiegészítő juttatást, ahogy levizsgáztam. Jelenleg F6-ban vagyok. A kérdésem pedig az lenne, hogy jövőre G6-ba vagy G7-be sorolnak be és a kiegészítő juttatás továbbra is jár-e?
Most, hogy a 13. havi illetményt megvonják a közalkalmazottaktól (állítólag ideiglenesen) jó lenne legalább ugyanazon a szinten maradni.
A válaszokat előre is köszönöm.
 
#1603  Zitazita[pont]daneshgar[kukac]yahoo[pont]com2008-10-28 10:27
Kedves Szerkesztőség, a cikk egyébként a Monori Régió újság szeptemberi számában jelent meg, természetesen monori tanárról van szó. Legyen elég ennyi.
Üdvözlettel: Zita (Az egyik unoka)
 
#1601  Zitazita[pont]daneshgar[kukac]yahoo[pont]com2008-10-27 19:41
Kedves Szerkesztőség! Nem önöknek van közük a leírtakhoz csakis kizárólag a levél címzettjének. Szándékosan nem írtam nevet és egyebet, Ő maga biztosan olvasni fogja itt hiszen írása megjelent már az oldalukon. Ha annyit elértem vele, hogy picit odafigyelve publikál ezentúl, már nyertem, hiszen pont a tanárok gyermekeink példaképei, akik az otthonon kívűl (iskolában) nevelik/tanítják a csemeténket és jópéldát mutatva egyengetik az útjaikat, hogy kétlábbal megálljanak a nagybetűs ÉLETben.
Tisztelettel:
egy olvasójuk, Zita
 
#1600  szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-10-27 15:47
Kedves Zita! Megtisztel a bizalma, de nem világos, hogy ki a levél címzettje. Milyen lapban ki írt az Ön nagyapjáról? Ilyen módon a magunk részéről nem tudunk semmit sem kezdeni a panaszával. Amennyiben több információt kapunk, meglátjuk, hogy nekünk van-e, és ha igen, vajon mi a közünk ehhez a sajnálatos esethez.
 
#1598  Zitazita[pont]daneshgar[kukac]yahoo[pont]com2008-10-27 14:36
Tisztelt olvasók! Mély megrendüléssel és felháborodással olvastam a "tisztelt monori osztályfőnök tanár úr" cikkét egy lapban, amiben kedves nagyapám emlékét gyalázatosan megsértette.
Remélem, mivel a "tanár úr" itt is jelen van, végigolvassa az írásomat ami többet között hozzá szól.
Tisztelt "osztályfőnök úr"!
Nagyapám Monoron egy igen elismert lakatos mester volt, bármennyire is kigúnyolta, rengeteg szép kerítést készített, sokszor sok embernek segített, sokan szeretettel beszélnek róla a mai napig. Sajnos én már nem ismertem személyesen hiszen még jóval születésem előtt elhunyt. Kisgyermekként azonban sokat sírtam amiatt, hogy nem ismerhetm őt, reménykedtem, hogy legalább egyik álmomban meglátom az arcát és beszélhetek vele, átölelhetem... Biztos vagyok benne sokat tanulhattam volna tőle, főleg emberségről és szeretetről.
Természetesen voltak hibái is mint minden ember ő sem volt tökéletes. De családját nagyon szerette, gyermekeit imádta, nagyszüleim minden tőlük telhetőt megadtak szeretett gyermekeiknek. Két gyermekük ma diplomás ember, egyikük szintén tanár lett, másikuk pedig gépészmérnök. A szülők szegények voltak mégis diplomás gyermekeket neveltek akik ma is BECSÜLETTEL élik életüket. Akkoriban a szegénység nem olyan volt mint most, nem volt lehetőség segélyért futni, kunyerálni, hanem igenis dolgozni kellett a megélhetésért. Persze voltak akkor is írígy emberek, és olyanok is akik próbálták más módon elérni azt amit rendes ember becsületes munkával kereshet meg.
Egyik gyermekük az én édesanyám, szintén tanárnő aki engem mindig a tisztességre másokkal szembeni alázatra a becsületre tanított. A tanárnő akinek kezet csókolnak az utcán mert tanítványai annyira tisztelik, kiemelt kategóriás mat.-fiz. szakos tisztességes nyugdíjas EMBER akinek az osztályában mindig csend és fegyelem volt, amit a SZERETETTEL, BECSÜLETESSÉGGEL, PÉLDAMUTATÁSSAL, MÁSOK TISZTELÉLÉVEL, IGAZSÁGOSSÁGGAL és természetesen a kiváló szakmai tudásával ért el. Tanítványai ma is átölelik ha találkoznak vele, szinte rajongással veszik körül, ennek sokszor én is tanúja voltam. Neki soha nem volt lehetetlen, ha kellett a lecsúszott család gyermekét maga vitte el az iskolába hogy el ne lógjon... könyvet lehetne írni róla, itt azonban a hely kevés rá. Számomra Ő a tanári példa és nem azért mert ő az édesanyám.
Bár nem Monoron, hanem Budapesten élünk, ott is jól ismerik hiszen pályája kezdetén tanított a monori iskolában is. Édesanyám a tanárnő, többek között azt is megtanította nekünk, hogy a HALOTT EMBER EMLÉKÉT nem szabad meggyalázni, ahogy mondani szokás "halottról vagy jót vagy semmit".
Kérdem én, felnőtt ember lévén, nekem is gyermekem van, hogy lehet az, hogy egy olyan ember aki "tanít", akinek az saját tudását át kell adnia, akinek példát kell mutatnia a jövő gyermekei számára, odavethet egy cikket csak mert valami "jópofát" szeretett volna leírni és mert éppen nenm volt elég ihlete vagy fantáziája ahhoz, hogy VALAMI olyat írjon, ami érdekes. Ezen kívül Önnek tudnia kellene, hogy személyességi jogokat éppúgy sértett mint erkölcsi értéket. Ráadásul Monor nem Budapest, ott elég sokan ismerik egymást, és mivel nevét adta a cikkhez, így senkinek nem volt nehéz kitalálnia, ki lehet az a szomszéd szemben, aki anno az Ön kerítését csinálta.
Belegondolt-e abba, hogy ezzel a cikkel, egy hallott és szeretett nagyapa, apa, barát... emlékét megsérti? Abba, hogy ez családnak, gyermekeknek, unokáknak, dédunokáknak PISZKOSUL FÁJ?
Én pedig azon gondolkodtam el, hogy hogy lehet az, hogy "ön tanár"? "Tanár" akinek példát kell mutatnia és tanítani nem gúnyolódni, hanem segíteni? Akire a gyerekek felnéznek? "Tanár úr", csodálkozik azon, hogy a mai fiatalok mások? Többek között önről is vesznek példát. Most éppen a "hogyan gúnyolódjunk másokon évtizedek múltán" leckét adta le nekik távoktatásban, aki akart részt vett az "órán" aki akart távolmaradt, de pluszként még a távelőadás része volt a "halott emlékének gyalázása" is természetesen egy kis "régi vaskerítés évtizedek múltán történő festékkaparás nehézségeinek körülményei"-vel megfűszerezve. Persze a tyúkól kerítését már ne is említsem... Igaz nem csak a diákok vettek részt az óráin hanem jelen esetben az egész monori lakosság.
Az én édesanyámat a tanítványai tisztelik, felnéznek rá, tanácsot kérnek tőle, megosztják bánatukat és örömüket vele, megölelik ha meglátják és mindig azt hallottam a tanítványaitól, hogy igazságos. Soha nem alázott meg senkit, soha nem szégyenített meg családot.
Ezt ön sajnos már nem mondhatja el magáról, de még jóvá teheti.

Amit én kérek öntől, az ugyanabban a lapban egy BOCSÁNATKÉRÉS a megírt cikkel kapcsolatban. Két sorocska is elég, DE LEGYEN nyoma! LEGYEN MOST IS BÁTOR! Ezután természetesen én is elfelejtem a sérelmet. Mert ugye aki ember hibázik is...
Mielőtt leadják, kérem szívesekedjék jelezni azt e-mailen keresztül számomra, hogy jómagam is vehessek egy példányt belőle!

Üdvözlettel:
Zita (az egyik unoka)
(Kérem nézze el az idézőjeleket és azt,hogy nem "Tisztelettel:"-t írtam az írásom végén de jelen esetben az idézőjelek megkérdőjelezik a benne foglaltakat, mert számomra nem tanár és tanító de főleg nem tisztelt az aki ilyet tesz!)
 
#1597  petrafoldes[pont]petra[kukac]gmail[pont]com2008-10-24 20:58
Kedves Melinda, kell, hogy legyen a myvip-en is moderálás - valaki működteti az oldalt! Ha ők is úgy ítélik meg, tudnak tenni arról, hogy az inkriminált képek eltűnjenek onnan. De csak akkor, ha te - mint a jelenséget felfedező felhasználó - levélben értesíted őket erről. Nem ismerem, a myvip-et, de feltételezem, adja magát a felületen, hogy hogyan kell ilyen típusú levelet írni. Mi is felelősek vagyunk azért, hogy mit fogadunk el és mit nem az internetes környezetünkben. Ha azok a bizonyos fotók tényleg kiverik a biztosítékot, én megpróbálkoznék egy ilyen levéllel...
 
#1596  Juliosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-10-23 14:08
Kedves Melinda! Igazad van, de jelenleg megoldatlan az internet hatékonyabb kontrollálása, ezzel a körülménnyel együtt kell élnünk. Sokan próbálkoznak tenni a hasonló dolgok ellen, de tudomásunk szerint csekély eredménnyel, és úgy vélem, hogy a puszta felháborodással, tiltő rendelkezésekkel nem tudunk változtatni a helyzeten. Saját gyerekkel, tanítvánnyal persze célszerű a témáról szót váltani, véleményt kifejteni, meghallgatni az ő kapcsolódó gondolataikat, dialógust folytatni velük a bennünket körülvevő világról. Tudomásul kell vennünk, hogy az információk a mai gyerekek számára már nem porciózhatók ki a korábbi módon, és pedagógiai stratégiáinkat ennek tudatában kell kialakítanunk.
 
#1595  mné. melindameluswip[kukac]indamail[pont]hu2008-10-23 11:54
tagja vagyok a myvip ismerőskereső oldalnak , és sajnos azt vettem észre , hogy az ezen az oldalon belül működő myvip jászberény nevezetű klubban , nem gyermekek szemének való , pucér fiatal ( szerintem 14-16 körüliek) lányok , egymás nemiszervét borotválják . 10 db ilyen meztelen képet töltöttek fel, nem részletezném a többit.ezt miért engedik az illetékesek? vagy ez lagális? ilyen világban élünk?
 
#1594  Surprisesurprise11[kukac]freemail[pont]hu2008-10-23 09:27
Kedves Mindenki!
Varázslatos kiállítás látható az Őstengerről a Vajdahunyadvárban. Járjanak arra a szünetben, érdemes.. :-)
 
#1593  Óvónőszilfid[kukac]citromail[pont]hu2008-10-19 10:10
Kedves Valaki!!
Tudna nekem valaki segíteni az értelmezésben: nevelési programfelülvizsgálat - nevelési programbeválás vizsgálat?
Ez két külön feladat, vagy a két meghatározás ugyanazt a feladatot takarja? Nem találtam megnyugtató választ eddig sehol. Üdv: Óvónő
 
#1592  Ofoeosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-10-15 19:00
Kedves Alíz! A magántanuló státusszal kapcsolatos jogi szabályozásnak a Magyarország.hu ügyleírásában nézhetsz utána.
 
#1591  Alizaliz103[kukac]citromail[pont]hu2008-10-15 18:16
Szeretnék érdeklődni,hogy mi kell ahhoz,hogy valaki magántanuló legyen?? Légyszives valaki válaszoljon!!Előre is köszönöm!
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2020.01.19.
Most megszüntetni a médiaismeret tantárgyat olyan, mint monszun idején megszabadulni az esőkabátoktól
A médiatanárok és a tanagyagot kialakító film- és médiatudománnyal foglalkozó kutatók felháborodtak a kivezetésről szóló hír hallatán. Hartai László, az ELTE Filmtudomány tanszéké...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.01.19.
Ragaszkodnak az SNI-s gyerekek szülei a bezárásra ítélt egri általános iskolához
Tavaly februárban jogerős bírósági ítélet mondta ki, hogy fel kell számolni a szegregációt több hazai iskolában. Az egyik érintett iskolát, az egri Móra Ferenc Általános iskolát fenntart...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.01.19.
Századvég: A magyarok kétharmada igazságtalannak véli a gyöngyöspatai roma családok kártérítését
A miniszterelnök és más kormánytagok azóta is hangoztatják, hogy a szegregált romáknak nem akarják kifizetni a bíróságon megítélt kártérítést. A Századvég közleménye alapján má...
(Forrás: 24.hu)
--
2020.01.19.
Huszártelepen majdnem áldozatul estek a szegregáció elleni harcnak
A gyöngyöspatai per kapcsán ismét a középpontba került az iskolai szegregáció témája. A kártérítés híre könnyen bírósági eljárások tömegét generálhatja, akár az olyan helyeken...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.01.19.
Pénz helyett képzést adna az állam a gyöngyöspataiaknak
Dacára annak, hogy a Kúrián a mai napon jogerőre emelkedik a a gyöngyöspatai ítélet, amely százmilliós nagyságrendű kártérítést adna roma családoknak, a magyar kormány kitart azon á...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.01.19.
Megtagadott ítélet: máig sem kapták meg az évekig szegregált gyerekeknek jogerősen járó kártérítést Gyöngyöspatán
Horváth László, a térség fideszes országgyűlési képviselője Farkas Lilla felvetésére úgy reagált: neki választott képviselőként minden, a körzetéhez tartozó település ügyével...
(Forrás: Népszava)
--
2020.01.19.
A gimnáziumi vezetők azt kérik, 2021 szeptemberéig ne lépjen hatályba az új NAT
Az Élenjáró Gimnáziumok Igazgatói Grémiuma azt kéri a kormánytól, hogy legkorábban 2021 szeptemberében lépjen hatályba az új Nemzeti alaptanterv (Nat).Az MTI-hez péntek este eljuttatott...
(Forrás: Népszava)
--
2020.01.15.
"A szülők értelmesebbek, mint Parragh Lászlóék"
Csökkent a szakképzésben részt vevő gyerekek száma a KSH adatai szerint, bár Palkovics László innovációs miniszter és Parragh László MKIK-elnök korábban trendfordulóról beszélt, arr...
(Forrás: Klubrádió)
--
2020.01.15.
Az MTA szívesen segítene a Nemzeti alaptantervben, de válaszokat nem kaptak
A visszajelzések hiánya ellenére a Magyar Tudományos Akadémia továbbra is kész részt venni az ország jövője szempontjából meghatározó fontosságú Nemzeti alaptanterv (NAT) társadalmi...
(Forrás: index)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Láng Róbert! Ime a szabály
Mt. 123. § (1) A szabadságot esedékességének évében kell kiadni.

(2) A szabadságot, ha a munkaviszony október elsején vagy azt követően kezdődött, a munkáltató az esedékességet követő év március 31-ig adhatja ki.

(3) A szabadságot, ha a munkavállaló oldalán felmerült ok miatt nem lehetett az (1) bekezdésben meghatározottak szerint kiadni, az ok megszűnésétől számított hatvan napon belül ki kell adni.

(4) Az esedékesség évében kell kiadottnak tekinteni a szabadságot, ha igénybevétele az esedékesség évében megkezdődik és a szabadság következő évben kiadott része nem haladja meg az öt munkanapot.

(A választ Nagy Erzsébettől, a PDSZ szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Gyimesi Krisztina! A PDSZ szakértőjétől, Nagy Erzsébettől kaptuk a következő választ:
1. A Kjt. 23/B. § -a adott mint lehetőség:
(1) A teljes munkaidőben foglalkoztatott közalkalmazott írásbeli
kérelmére a munkáltató köteles a kinevezésben heti húszórás
részmunkaidőt kikötni, ha a közalkalmazott a kérelem benyújtásakor az
Mt. 128. §-ában foglalt fizetés nélküli szabadságot vesz igénybe.
(2) A munkáltató a közalkalmazottnak a munkaidő egyenlőtlen
beosztására vonatkozó kérelmét csak abban az esetben tagadhatja meg,
ha az számára lényegesen nagyobb munkaszervezési terhet jelentene. A
munkáltató köteles írásban megindokolni a kérelem megtagadását.
(3) A részmunkaidő kikötése
a) a fizetés nélküli szabadság megszűnését követő naptól,
b) ha a közalkalmazott betegsége vagy a személyét érintő más
elháríthatatlan akadály esetén az akadályoztatás megszűnésétől
számított harminc napon belül ki kell adni rendes szabadságát, a
szabadság leteltét követő naptól hatályos.
A b) pontban foglaltak alkalmazása esetén - a felek eltérő
megállapodása hiányában - a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő első munkanapon meg kell kezdeni.
Eltérő megállapodás esetén a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő harminc napon belül meg kell
kezdeni.
(4) A kérelmet az (1) bekezdés szerinti fizetés nélküli szabadság
igénybevételének megszűnése előtt legalább hatvan nappal kell a
munkáltatóval közölni. A kérelemben a közalkalmazott köteles
tájékoztatni a munkáltatót
a) a fizetés nélküli szabadság igénybevételére jogosító gyermeke
harmadik életéve betöltésének időpontjáról, továbbá
b) ha egyenlőtlen munkaidő-beosztásban kíván dolgozni, a
munkaidő-beosztásra vonatkozó javaslatáról.
(5) A (4) bekezdésben foglaltaktól eltérően a nevelési-oktatási
intézményben pedagógus munkakörben foglalkoztatottak esetében a
kérelmet a fizetés nélküli szabadság tartama alatt, a tanév szorgalmi
időszakának befejezését, illetve az első félév befejezését megelőző
hatvan nappal korábban kell a munkáltatóval közölni.
(6) A (3) bekezdés szerinti időponttól a közalkalmazotti jogviszony
alapján közvetlenül vagy közvetve nyújtott pénzbeli vagy természetbeni
juttatás tekintetében e törvény erejénél fogva az időarányosság elve
alkalmazandó, ha a juttatásra való jogosultság a munkaidő mértékével
összefügg.
(7) Az (1) bekezdés szerinti kérelem alapján kikötött részmunkaidőben
a munkáltató a közalkalmazottat
a) a kérelem szerinti időpontig, de
b) legfeljebb a gyermek négyéves koráig, három vagy több gyermeket
nevelő közalkalmazott esetén a gyermek hatéves koráig
köteles foglalkoztatni. Ezt követően a közalkalmazott munkaidejét a
kérelem benyújtása előtti mérték szerint kell megállapítani.
(8) Az (1)-(7) bekezdés nem alkalmazható a vezetői megbízású
közalkalmazott tekintetében.
Ekkor a kötött munkaidő a részmunkaidő 80%-a lesz, pl. félállás esetén
heti 20 óra, és a neveléssel-oktatással lekötött munkaidő is a
csökkentett munkaidő 55-65 százaléka. (félállásnál heti 11-13 óra). A
szabadság ugyanannyi marad, csak a távolléti díj, ami a szabadság
idejére jár, az időarányos illetmény alapján lesz megállapítva.
Sajnos a köznevelési törvény szerint nincs már külön napközis
munkakör, ezért azt is tanító szakképzettséggel kell ellátni alsó
tagozaton. Maradnak olyan egyéb foglalkozások, amelyek nem
végzettséghez kötöttek: szakkörök, tehetséggondozó, tanórán kívüli
foglalkozás, tanórán kívüli programok szervezése, lebonyolítása.

--
  OFOE

Tisztelt Szodrai Csilla! A szakképzési törvény 127 § 6 szerint annak, aki már alkalmazott, mindenképp ki kell fizetni, aki új, annak megállapodás esetén:
A munkáltatói jogkör gyakorlója a szakképző intézmény alkalmazottjával megállapodhat a szakképző intézményben eltöltött legalább tizenötéves munkaviszony esetére jubileumi jutalom biztosításában. Az Nkt. e törvény hatálybalépését megelőző napon hatályos rendelkezései szerinti szakgimnázium, illetve szakközépiskola alkalmazottja esetében az ilyen megállapodás a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény szerinti feltételekkel kötelező azzal, hogy a jubileumi jutalomra jogosító időszakban a közalkalmazotti jogviszony és a szakképző intézménnyel fennálló munkaviszony időtartamát egybe kell számítani. (A választ Juhász Ágnes adta meg.)

--
  Gyimesi Krisztina

Kedves OFOE!

Gyesen lévő tanár vagyok (8 osztályos gimnáziumban, magyar irodalom és nyelv, egyetemi diplomával, 16 év munkaviszony, 3 gyermekem miatt 9 tanított év). A következő tanévtől mennék vissza tanítani. Jelenleg 2 lehetőségen gondolkodom:
1. a korábbi gimnáziumomba visszavárnak, azonban teljes állást a 3 gyermek miatt nem vállalnék. Amennyiben jól tudjuk, a 3. gyermek 5 éves koráig az iskolának biztosítania kell a "félállást". Ez valóban így van? Illetve ha nem félállásba, hanem "6 órába" szeretnék visszamenni, van-e lehetőségem, vagy csak ha a munkáltató is beleegyezik? Továbbá a "6 órás" állás a pedagógusoknál pontosan mit jelent (kötelező óraszámok, egyéb kötelezettségek, stb.)
2. Egy általános iskolában, ahol csak alsó tagozat van, tanítót keresnek. Mivel kieső helyen, egy faluban van az iskola, évek óta nincs jelentkező. Én ebben a faluban lakom, és a 3 gyermek mellett átmenetileg szívesen dolgoznék ebben az iskolában. Az lenne a kérdésem, hogy van-e olyan munkakör, amit az egyetemi végzettségemmel, tanári diplomámmal betölthetnék az alsó tagozatban (pl. napközis pedagógus, stb.).

Válaszát előre is köszönöm,
Kriszta

--
  Láng Róbert

T. Cím!
Érdeklődni szeretnék, hogy közalkalmazotti munkaviszonnyal a dec.23-tól megkezdett EGYBEFÜGGŐ szabadságból mennyi vihető át a 2020-as naptári évre a 2019-es keretből?
Köszönöm

--
  Szodrai Csilla

Tisztelt OFOE!
Arra a kérdésre szeretnék választ kapni, hogy a 2020 január 1-jétől oktatókká átminősülő és az új szakképzési törvény hatálya alá kerülő, jelenleg még közalkalmazott pedagógusoknak eddig alanyi jogon járó jubileumi jutalma megmarad-e, vagy 2020. január 1-jétől kezdve ez csak egy adható jutalom lesz, ami a munkáltató anyagi helyzetétől függ majd.Hol találom meg ennek a kérdésnek a megbízható jogi szabályozását?
Köszönettel:
Szodrai Csilla

--
  OFOE

Kedves Dóra! Meg kell kérdezni a döntéshozót, hogy mi indokolja a lépést. Ha ez szóban nem működik, írásban kell megtennie, mégpedig hivatalos levélben: választ vár, és ezt indokolja (nem volt előzmény, váratlanul érte, ragaszkodik az indokláshoz stb.) Mindenképpen menjen másolat a fenntartónak. A levélen fel kell tüntetni, hogy kik kaptak másolatot. (Ha szakszervezeti tag, a szakszervezet támogatását is kérheti.) Felvethető a probléma nevelőtestületi értekezleten is, de ragaszkodni kell a jegyzőkönyvhöz. A levelezés online is lebonyolítható, de fontos, hogy legyen mindennek írásos nyoma. A szakmai munkaközösség támogatását van esélye elnyerni? Reméljük, sikerül tisztázni a dolgot, illetve orvosolni a problémát. Üdvözlettel az OFOE szerkesztősége

--
  Hesz Dóra Virág

Köszönöm a gyors választ!
Pedig így történt, gyakorlatilag ezen a héten, hétfőről keddre már megvonták az osztályfőnökségemet (semmi konkrétumról nem tájékoztattak, "jobb, ha nem is tudom", szülői megkeresések voltak). Valakik valamit mondtak...írásban nem kaptam semmit, fegyelmi, természetesen nem volt, hisz nem követtem el semmit. Van ennek a lépésnek v.milyen formai, írásbeli feltétele? Mind szakmailag, mind anyagilag súlyosan érint ez a döntés, amit nem tartok megalapozottnak. Előre is köszönöm a segítséget!
HEsz Dóra Virág

--
  OFOE

Kedves Dóra! Tulajdonképpen furcsa, hogy így történt. Gondolom, az ügynek voltak előzményei, valamivel feltételezhetően indokolták ezt a lépést.
Az iskolavezetőnek jogában áll lecserélni az osztályfőnököt, de nem csak úgy, ötletszerűen az egyik pillanatról a másikra.

--
  Hesz Dóra Virág

T. Cím!

Az iránt érdeklődöm, hogy tanév közben (szóval most, 2019. nov.végén)megvonható-e az ofő pótlék egy más kolléga kinevezésével egyik napról a másikra...

Várom szíves válaszukat:
Hesz Dóra Virág

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2020) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek