OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#1598  Zitazita[pont]daneshgar[kukac]yahoo[pont]com2008-10-27 14:36
Tisztelt olvasók! Mély megrendüléssel és felháborodással olvastam a "tisztelt monori osztályfőnök tanár úr" cikkét egy lapban, amiben kedves nagyapám emlékét gyalázatosan megsértette.
Remélem, mivel a "tanár úr" itt is jelen van, végigolvassa az írásomat ami többet között hozzá szól.
Tisztelt "osztályfőnök úr"!
Nagyapám Monoron egy igen elismert lakatos mester volt, bármennyire is kigúnyolta, rengeteg szép kerítést készített, sokszor sok embernek segített, sokan szeretettel beszélnek róla a mai napig. Sajnos én már nem ismertem személyesen hiszen még jóval születésem előtt elhunyt. Kisgyermekként azonban sokat sírtam amiatt, hogy nem ismerhetm őt, reménykedtem, hogy legalább egyik álmomban meglátom az arcát és beszélhetek vele, átölelhetem... Biztos vagyok benne sokat tanulhattam volna tőle, főleg emberségről és szeretetről.
Természetesen voltak hibái is mint minden ember ő sem volt tökéletes. De családját nagyon szerette, gyermekeit imádta, nagyszüleim minden tőlük telhetőt megadtak szeretett gyermekeiknek. Két gyermekük ma diplomás ember, egyikük szintén tanár lett, másikuk pedig gépészmérnök. A szülők szegények voltak mégis diplomás gyermekeket neveltek akik ma is BECSÜLETTEL élik életüket. Akkoriban a szegénység nem olyan volt mint most, nem volt lehetőség segélyért futni, kunyerálni, hanem igenis dolgozni kellett a megélhetésért. Persze voltak akkor is írígy emberek, és olyanok is akik próbálták más módon elérni azt amit rendes ember becsületes munkával kereshet meg.
Egyik gyermekük az én édesanyám, szintén tanárnő aki engem mindig a tisztességre másokkal szembeni alázatra a becsületre tanított. A tanárnő akinek kezet csókolnak az utcán mert tanítványai annyira tisztelik, kiemelt kategóriás mat.-fiz. szakos tisztességes nyugdíjas EMBER akinek az osztályában mindig csend és fegyelem volt, amit a SZERETETTEL, BECSÜLETESSÉGGEL, PÉLDAMUTATÁSSAL, MÁSOK TISZTELÉLÉVEL, IGAZSÁGOSSÁGGAL és természetesen a kiváló szakmai tudásával ért el. Tanítványai ma is átölelik ha találkoznak vele, szinte rajongással veszik körül, ennek sokszor én is tanúja voltam. Neki soha nem volt lehetetlen, ha kellett a lecsúszott család gyermekét maga vitte el az iskolába hogy el ne lógjon... könyvet lehetne írni róla, itt azonban a hely kevés rá. Számomra Ő a tanári példa és nem azért mert ő az édesanyám.
Bár nem Monoron, hanem Budapesten élünk, ott is jól ismerik hiszen pályája kezdetén tanított a monori iskolában is. Édesanyám a tanárnő, többek között azt is megtanította nekünk, hogy a HALOTT EMBER EMLÉKÉT nem szabad meggyalázni, ahogy mondani szokás "halottról vagy jót vagy semmit".
Kérdem én, felnőtt ember lévén, nekem is gyermekem van, hogy lehet az, hogy egy olyan ember aki "tanít", akinek az saját tudását át kell adnia, akinek példát kell mutatnia a jövő gyermekei számára, odavethet egy cikket csak mert valami "jópofát" szeretett volna leírni és mert éppen nenm volt elég ihlete vagy fantáziája ahhoz, hogy VALAMI olyat írjon, ami érdekes. Ezen kívül Önnek tudnia kellene, hogy személyességi jogokat éppúgy sértett mint erkölcsi értéket. Ráadásul Monor nem Budapest, ott elég sokan ismerik egymást, és mivel nevét adta a cikkhez, így senkinek nem volt nehéz kitalálnia, ki lehet az a szomszéd szemben, aki anno az Ön kerítését csinálta.
Belegondolt-e abba, hogy ezzel a cikkel, egy hallott és szeretett nagyapa, apa, barát... emlékét megsérti? Abba, hogy ez családnak, gyermekeknek, unokáknak, dédunokáknak PISZKOSUL FÁJ?
Én pedig azon gondolkodtam el, hogy hogy lehet az, hogy "ön tanár"? "Tanár" akinek példát kell mutatnia és tanítani nem gúnyolódni, hanem segíteni? Akire a gyerekek felnéznek? "Tanár úr", csodálkozik azon, hogy a mai fiatalok mások? Többek között önről is vesznek példát. Most éppen a "hogyan gúnyolódjunk másokon évtizedek múltán" leckét adta le nekik távoktatásban, aki akart részt vett az "órán" aki akart távolmaradt, de pluszként még a távelőadás része volt a "halott emlékének gyalázása" is természetesen egy kis "régi vaskerítés évtizedek múltán történő festékkaparás nehézségeinek körülményei"-vel megfűszerezve. Persze a tyúkól kerítését már ne is említsem... Igaz nem csak a diákok vettek részt az óráin hanem jelen esetben az egész monori lakosság.
Az én édesanyámat a tanítványai tisztelik, felnéznek rá, tanácsot kérnek tőle, megosztják bánatukat és örömüket vele, megölelik ha meglátják és mindig azt hallottam a tanítványaitól, hogy igazságos. Soha nem alázott meg senkit, soha nem szégyenített meg családot.
Ezt ön sajnos már nem mondhatja el magáról, de még jóvá teheti.

Amit én kérek öntől, az ugyanabban a lapban egy BOCSÁNATKÉRÉS a megírt cikkel kapcsolatban. Két sorocska is elég, DE LEGYEN nyoma! LEGYEN MOST IS BÁTOR! Ezután természetesen én is elfelejtem a sérelmet. Mert ugye aki ember hibázik is...
Mielőtt leadják, kérem szívesekedjék jelezni azt e-mailen keresztül számomra, hogy jómagam is vehessek egy példányt belőle!

Üdvözlettel:
Zita (az egyik unoka)
(Kérem nézze el az idézőjeleket és azt,hogy nem "Tisztelettel:"-t írtam az írásom végén de jelen esetben az idézőjelek megkérdőjelezik a benne foglaltakat, mert számomra nem tanár és tanító de főleg nem tisztelt az aki ilyet tesz!)
 
#1597  petrafoldes[pont]petra[kukac]gmail[pont]com2008-10-24 20:58
Kedves Melinda, kell, hogy legyen a myvip-en is moderálás - valaki működteti az oldalt! Ha ők is úgy ítélik meg, tudnak tenni arról, hogy az inkriminált képek eltűnjenek onnan. De csak akkor, ha te - mint a jelenséget felfedező felhasználó - levélben értesíted őket erről. Nem ismerem, a myvip-et, de feltételezem, adja magát a felületen, hogy hogyan kell ilyen típusú levelet írni. Mi is felelősek vagyunk azért, hogy mit fogadunk el és mit nem az internetes környezetünkben. Ha azok a bizonyos fotók tényleg kiverik a biztosítékot, én megpróbálkoznék egy ilyen levéllel...
 
#1596  Juliosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-10-23 14:08
Kedves Melinda! Igazad van, de jelenleg megoldatlan az internet hatékonyabb kontrollálása, ezzel a körülménnyel együtt kell élnünk. Sokan próbálkoznak tenni a hasonló dolgok ellen, de tudomásunk szerint csekély eredménnyel, és úgy vélem, hogy a puszta felháborodással, tiltő rendelkezésekkel nem tudunk változtatni a helyzeten. Saját gyerekkel, tanítvánnyal persze célszerű a témáról szót váltani, véleményt kifejteni, meghallgatni az ő kapcsolódó gondolataikat, dialógust folytatni velük a bennünket körülvevő világról. Tudomásul kell vennünk, hogy az információk a mai gyerekek számára már nem porciózhatók ki a korábbi módon, és pedagógiai stratégiáinkat ennek tudatában kell kialakítanunk.
 
#1595  mné. melindameluswip[kukac]indamail[pont]hu2008-10-23 11:54
tagja vagyok a myvip ismerőskereső oldalnak , és sajnos azt vettem észre , hogy az ezen az oldalon belül működő myvip jászberény nevezetű klubban , nem gyermekek szemének való , pucér fiatal ( szerintem 14-16 körüliek) lányok , egymás nemiszervét borotválják . 10 db ilyen meztelen képet töltöttek fel, nem részletezném a többit.ezt miért engedik az illetékesek? vagy ez lagális? ilyen világban élünk?
 
#1594  Surprisesurprise11[kukac]freemail[pont]hu2008-10-23 09:27
Kedves Mindenki!
Varázslatos kiállítás látható az Őstengerről a Vajdahunyadvárban. Járjanak arra a szünetben, érdemes.. :-)
 
#1593  Óvónőszilfid[kukac]citromail[pont]hu2008-10-19 10:10
Kedves Valaki!!
Tudna nekem valaki segíteni az értelmezésben: nevelési programfelülvizsgálat - nevelési programbeválás vizsgálat?
Ez két külön feladat, vagy a két meghatározás ugyanazt a feladatot takarja? Nem találtam megnyugtató választ eddig sehol. Üdv: Óvónő
 
#1592  Ofoeosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-10-15 19:00
Kedves Alíz! A magántanuló státusszal kapcsolatos jogi szabályozásnak a Magyarország.hu ügyleírásában nézhetsz utána.
 
#1591  Alizaliz103[kukac]citromail[pont]hu2008-10-15 18:16
Szeretnék érdeklődni,hogy mi kell ahhoz,hogy valaki magántanuló legyen?? Légyszives valaki válaszoljon!!Előre is köszönöm!
 
#1589  Ofoeosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-10-12 12:01
Kedves Móni! Örülünk, hogy tetszik a honlapunk, és remélem, a továbbiakban is segíteni tudjuk majd a munkádat. Kerékgyártó Éva programjáról a Tanítók Egyesületénél érdeklődj: http://www.tanitok-egyesulete.hu/
 
#1588  Móniinomagra[kukac]freemail[pont]hu2008-10-12 10:52
Kedves OFOE!
Köszönöm az oldalt, sok hasznos információt találok!
Kérdése, kérésem: lesz-e a közeljövőben Kerékgyártó Évának előadása, amit tanítók látogathatnak? Nemrégen volt szerencsém hallani őt, szeretném jobban megismerni a módszereit! Mindenkinek ajánlom!
Köszönöm: Móni
 
#1587  Ambrus89supermario89[kukac]indamail[pont]hu2008-10-10 15:40
Néhány dologban egyetértek Bodrogi Lacával. A jelenleg pályán lévő tanárok jelentős része valóban nem foglalkozik megfelelően azzal, amit tanít. Természetesen erre mindig az a válasz érkezik, hogy nézzük az ő szemszögükből is a dolgokat. Sajnálom, de engem nem érdekel az, hogy miért nem teszik rendesen a dolgukat. Engem az foglalkoztat, hogy meg tudjam tanulni azt, amiért bejárok az iskolába, és mindezt ne szenvedésként éljem át. A tananyag nem túl sok szerintem. Ezt onnan gondolom, hogy érdekes módon néhány tanár meg tudja tanítani azt, amit akar, mások pedig nem. Mindenkinek figyelmébe ajánlok egy cikket, amit a minap véletlenül találtam, és szerintem jól összefoglalja a mostani tanárok típusait. Személyes véleményem szerint nekem a rosszak tetszettek a legjobban, mert itt sok hasonlóságot találtam a mostani "tanáraimmal". http://www.koloknet.hu/326-milyen-a-j-tanr
Remélem itt nem probléma, ha máshonnan rakok be linket.
 
#1585  Ofoeosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-10-08 11:10
Kedves Bodori Laca! Beszélgettetek már a tanáraitokkal a gondjaitokról? Nem tudom elképzelni, hogy egyetlen sem akad közöttük, aki meghallgatna benneteket. Hátha sikerül megtalálnotok a közös hangot. Egyáltalán próbáltátok már? Nem fogtok egy tapodtat sem előre jutni, ha csak háborogtok és hőbörögtök. Biztos, hogy sok mindenben igazatok van, de a másik felet is meg kellene hallgatni.
 
#1584  bodori lacabocicska[kukac]citromail[pont]hu2008-10-08 07:46
Egyáltalán nem jó ez az oktatási rendszer. Túl sok a tananyag. 20 gyerekből a fele pszihológushoz kerül, mert nem bírja követni a tananyagot. Tanárnak sem való mindenki. Az óraleadás az a fizetés meglegyen címen szól és nem arról, hogy a gyerek megszeresse az adott tantárgyat.Nem értenek a mai tanárok ahhoiz, hogy hogyan keltsék fel a gyerek figyelmét a tantárgyra. Csak elvégzik az egyetemet és ők a nagy tanárok. Főleg ez érvényes a Bajna-i iskolára. Undormány egyszerűen, hogy mit művelnek a gyerekekkel. Fegyelmet sem tudnak tartani.
 
#1583  Ofoeosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-10-07 12:31
Kedves Ildikó! Köszönjük a tájékoztatást. A hivatkozott jogszabálygyűjteményben a sajátos nevelési igényű tanulókat érintő hatályos jogszabályszöveg a következő internetcímen található: http://net.jogtar.hu
 
#1582  Erdei Ildikóierdei[kukac]bpg[pont]hu2008-10-07 12:06
Tisztelt Kolléga!
A sajátos nevelési igényű tanuló definíciója, amit a honlapon találtam, már nem hatályos. Új, hatályos jogszabályszöveg van az OKM honlapján, a jogszabálytárban (organikus okokra visszavezethető vagy nem vezethető vissza).
Üdvözlettel: Erdei Ildikó
 
#1581  Ofoeosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-10-07 09:19
Kedves Erika! A rendelését továbbítottuk. Reméljük, hamarosan megkapja a könyvet.
 
#1580  Tamas Erikagera29[kukac]freemail[pont]hu2008-10-06 11:15
Megszeretnem rendelni a Dinasztia Kiado, Nevelesi kezikonyv nem csak osztalyfonokoknek cimu konyvet 1 peldanyba.
Cimem:
Tamas Erika,România,Vărșag,Izvoraș nr.185,cod:537350
Tisztelettel,Tamas Erika
 
#1579  Ofoeosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-10-06 11:15
Kedves Esther! Néhány évvel ezelőtt volt egy ilyen vizsgálat. A honlapunkon írtunk is róla: http://www.osztalyfonok.hu/cikk.php?id=41
Nézz utána, hátha ezen a nyomon haladva ráakadsz olyan eszközökre, amelyeket használni tudsz.
 
#1578  esthernem_esz[kukac]freemail[pont]hu2008-10-03 11:15
Kedves OFOE!
Példaképeink témakörben keresek kérdőíveket, azok kiértékeléseit.
köszönöm
 
#1577  Nikihuncutka0514[kukac]freemail[pont]hu2008-10-02 15:35
Azt szeretném megkérdezni, hogy igaz -e az, hogy 2010-től az óvodavezetőknek nem fogadják el a közoktatási vezető végzettséget, hanem az csak óvodavezetőit? Köszönöm.
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.09.06.
Microsoft-botrány: újabb korrupciógyanús szálra bukkant Hadházy
A jelentésben szereplő történet szerint a NAV esetében egy Microsoft-alkalmazott tiltakozott is amiatt, hogy az úgynevezett alvállalkozónak nincsenek kompetenciái a munkához. Azonban felvilá...
(Forrás: Magyar Hang)
--
2019.09.06.
"Kérdezd meg szüleidet, miért nem vagy megkeresztelve" – adja feladatul az ötödikes tankönyv
Bánhegyi könyve nem először kap publicitást: 2015-ben a tiltakozások hatására vissza kellett vonni az általános iskolák ötödik, a hatodik és a hetedik osztályaiból az általa írt tört...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.09.04.
„Füttyre indítható, fegyelmezett szolgahadat képezünk” – Exkluzív interjú Vekerdy Tamással és fiával, Dániellel
Az egyikük önmagában intézmény – bármit mond, az futótűzként terjed az interneten, és szavait anyák ezrei tekintik szinte szentírásnak. A másikuk elbújni szeret, és a szűkebb környezet...
(Forrás: wmn.hu)
--
2019.09.03.
A szelekció rendkívül nagy arányú növekedése a magyar iskolarendszerben 2010 és 2017 között. Nahalka István írása
Számtalan szakember és szervezet hívta már fel a figyelmet arra, hogy a szelekciós, illetve az esélyegyenlőtlenségek növekedését eredményező folyamatok egyre veszélyesebbek Magyarországon...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.09.03.
Friss felmérés: a pedagógusok 18%-a az első lehetséges alkalommal elhagyná a pályát
A gyorsjelentés szerint a válaszadók 79%-a szerint túl kevés az ellenszolgáltatás és túl nagy az elvárás, 21%-a várja, hogy javuljon a helyzet, ezen felül 21%-a munkahelyet változtatna, é...
(Forrás: eduline)
--
2019.09.03.
A szülők csak nem akarják úgy taníttatni a gyereküket, ahogy Orbán mondja
Ha saját gyerekeikről van szó, nem veszik be a családok, hogy a munkaalapú társadalom nevében ne gimnáziumba, hanem szakképzésbe adják őket. Az új tanévben is nagyjából ugyanannyian kezdik...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.08.31.
A magyar oktatás színvonala 30 évvel maradt le a valóságtól, és ez a szám most megduplázódik
– mondta Rózsa Ildikó, a Resuli – a Megújuló Oktatásért Alapítvány vezetője a 24.hu-nak a köznevelési törvény módosításával kapcsolatban. A parlament júliusban szavazta meg a szeptembert...
(Forrás: 24.hu)
--
2019.08.31.
A köznevelési törvény módosításainak eltörlését kéri az ellenzék az Alkotmánybíróságtól
Az ellenzék ma sajtótájékoztatón jelentette be, hogy készített egy alkotmánybírósági beadványt, amely minden alkotmánysértő módosítást pontról pontra végigvesz, és kéri ezek eltö...
(Forrás: mérce)
--
2019.08.31.
Vád alatt az érettségit közreadó nyomdász
Vádat emeltek az érettségi feladatokat kiszivárogtató nyomdai alkalmazott ellen – közölte a Bács-Kiskun Megyei Főügyészség. A vádirat szerint a 41 éves, lajosmizsei férfi egy helyi nyomd...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)

--
  ofoe

Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)

--
  Mohácsi Katalin

Tisztelt OFOE!

Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.

Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin

--
  Sasváriné Rita

Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné

--
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
  ofoe

Kedves Krisztina! Nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül érdemi tanácsot adni, de megpróbálom. Az első lépés valóban átgondolni azt, hogy Te magad mennyiben vagy felelős az adott problémáért. A figyelmeztetőkkel, intőkkel csak a saját feszültségedet oldod némileg, eredményt nem tudsz elérni. Gondold át, hogy melyik ponton romlott el a kapcsolat az adott csoporttal, eleve így fogadtak, vagy menetközben történt valami. Az a soraidból kiderül, hogy nincs köztetek bizalmi kapcsolat, tehát kommunikáció helyett hadakoztok. Időt kellene szánni arra, hogy a problémát tisztázzátok, megállapodásra jussatok a közös megoldás módjában. Ennek vannak különböző technikái. Fontos, hogy ne személyes sértésként kezeld az ügyet, hanem közös megoldandó problémaként. Nem ördögtől való, amit a kollégáid tanácsolnak, hogy fordulj pszichológushoz, aki segíthet azon, hogy a Benned való görcsöt fel tudd oldani. Amíg Te magad nem jutsz túl ezen a görcsön, nem tudod kézbe venni az ügyeket. Ezek a diákok már nem kamaszok, fiatal felnőttek, nekik is fontos, hogy eljussanak az érettségiig, és matematikából is elérjenek egy bizonyos szintet. Ez lehet az a közös ügy, amin együttesen és nem egymás ellenében kellene dolgoznotok. Szívesen levelezek erről Veled privátban is, ha akarod, de nem minden részlet tartozik a nyilvánosságra. Jelezd, ha ezt szeretnéd. Üdvözlettel Szekszárdi Juli

--
  László Krisztina

Kedves OFOE!
Nem tudom mennyire válaszolható meg a kérdésem. Egy középiskolában tanítok, heti 27 órában matematikát, 8 érettségis csoportnak. (Plusz a korrepetálások, plusz a helyettesítések.) Nagyon szeretem a diákjaimat, de mint mindenhol, ahol emberek vannak, előfordulnak konfliktusok. A kb 110 diákból, akiket két éve tanítok, van kb 15, akik állandóan csak a hibát keresik a munkámban, agresszíven és lekezelően bánnak velem, sokszor megaláznak a csoport egésze előtt. Amikor esetleg szaktanári figyelmeztetést adok nekik, akkor hangosan kiröhögnek, hogy az ő szüleiket ez nem érdekli. (Ezek a diákok már 17-19 évesek, mivel a nyelvi tagozat nulladik évfolyama egy évvel megnöveli a középiskolai tanévek számát.) Semmivel nem tudom őket sem motiválni, sem fegyelmezni, tönkre teszik az óráimat.) Hiába fordultam az osztályfőnökökhöz segítségért, mind ők, mind az igazgató-helyettes és a munkaközösség vezető szerint, ez az én hibám, azért viselkednek így velem, mert ez "belőlem jön". Közben az iskolából folyamatosan mennek el a tanárok, és hiába keresett a szakom, (angol-matek) úgy érzem, hogy nem becsülik meg a munkámat. Hiába az a kb 90 diák aki jól teljesít, (nem egy dícséretes 5-ös is van, és emelt matematika érettségi előkészítő csoportok is), hiába a rengeteg dolgozat, számonkérés, ingyen korrepetálás, rendszeres, hogy káromkodva, csapkodva, üvöltözve csapják az asztalomra a kijavított dolgozatot, mert az nem négyes, hanem csak hármas. És közben a vezetőség, az osztályfőnökök és a munkaközösség vezető szerint is, nekem kell változtatnom, pszichológushoz mennem, mert engem nem lehet elviselni. Meg kell jegyezzem, ezek az emberek 25-30 éve vannak ebben az iskolában. Ez a matematika státusz, amit én megkaptam 2 éve, egy előző iskolavezetéstől, már nagyon régóta, úgymond, "forgó hely" volt, mert - más tanárok elmondása szerint - mindig "volt valami probléma a matek tanárokkal". Minden más matematika tanár az iskolában, már 10-20-30 éve itt tanít.
Nem igazán tudom, mit kezdhetnék a problémával. Tudnának esetleg tanácsot adni?
Köszönettel: Krisztina

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek