OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 |
#1619  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-11-18 19:16
Erre vonatkozó jogszabály nem létezik. Magyarországon nincs szakfelügyeleti rendszer, a szakmai ellenőrzés az igazgató hatásköre, formái, módszerei a helyi pedagógiai programban és az szmsz-ben rögzítettek. Elképzelhető, hogy az adott iskolában valamilyen központi finanszírozású program zajlik, és a program szervezői órát látogatnak, de ez is csak az igazgató tudtával, engedélyével történhet. A minőségbiztosítást végző csoport működését is az igazgató irányítja, őt kell megkérdezni, hogy meddig terjed a csoportnak, illetve a csoport vezetőjének a hatásköre. A rendszer kidolgozói feltételezhetően kíváncsiak a rendszer működésére, elképzelhető tehát, hogy a működőképesség vizsgálata során óralátogatásokra is sor kerül.
 
#1618  forint64forint64[kukac]freemail[pont]hu2008-11-18 18:16
Kedves Ofoe! Nem találom azt a törvényt vagy rendeletet, amely az óralátogatásokra, a pedagógus ellenőrzésére, értékelésére jogosultak körét meghatározná(nem a hospitálókra gondolok). Igazgató, tagint.-vezető, helyettes, mkv - ez rendben. Netán a min.bizt. csoport vezetője, tagjai is megtehetik? Az utóbbiak hatásköre nem ér véget a min.bizt. rendszer kidolgozásakor?
 
#1617  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-11-17 18:41
A gyermekjóléti szolgálatot ilyen esetekben minden ismétlődő igazolatlan nap után értesíteni kell, a feljelentések számára nincs rendeletben meghatározott felső határ.
 
#1616  Tündenaar[pont]tunde[kukac]freemail[pont]hu2008-11-17 16:16
Iskolai hiányzások témakörben szeretnék segítsélget kérni.
Szakiskolai osztályokban előfordul, hogy tanköteles tanuló egyáltalán nem jelenik meg az iskolában. Ilyenkor az osztályfőnök teszi a dolgát: családlátogatás, felszólítás, gyermekjóléti szolgálat bevonása, majd két felszólítás után megteszi a feljelentést az iskola( 50 igazolatlan óra után).
A tanuló összhiányzása ( igazolt és igazolatlan együtt), ha eléri a 250 órát akkor évismétlő a 11/1994-es MKM-rendelet szerint.
Kérdésünk: egy tanévben hányszor kell a tanulót felszólítanunk, feljelentenünk?

 
#1615  Ofoeosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-11-08 22:28
Kedves Irke! Honlapunkon az Osztályfőnöki óra Beszélgetések rovatában több olyan szöveget találsz, amelyik a témába vág. Vannak hozzájuk módszertani javaslatok is. Válogathatsz közülük, ha találsz olyat, amilyen a Te osztályod életkorának, érdeklődésének, érettségi szintjének megfelel. Helyesnek tartjuk, hogy konkrét tapasztalatokból akarsz kiindulni. Mivel nem tudjuk hányadikosak a tanítványaid, nehéz konkrét javaslatot adni. Annyit javaslunk csupán, hogy engedj szabad teret az ő tapasztalataiknak, véleményüknek, és azok alapján próbáld meg eljuttatni őket az általánosítások megfogalmazásához. Semmi szín alatt ne moralizálj, mert azzal semmire sem mész. Bármilyen módszert alkalmazol, szorítkozz a moderátori szerepre. A szituációs játék különben nem rossz ötlet, ha a megfelelően előkészíted, és a gyerekek is szívesen vesznek részt benne. Jó munkát kívánunk.
 
#1614  irkevagyok7[kukac]citromail[pont]hu2008-11-07 15:31
Kedves mindenki. Én egy leendő pedagógus vagyok. Abban szeretnék segítséget kérni (ha tudtok segíteni) hogy egy osztályfőnöki órára, hogyan vigyem be az agressziót, mint témát. Mit lehetne kezdeni ezzel a témával. Arra gondoltam, hogy szituációs gyakorlatokkal kell rávilágítani az erőszak helytelenségére, de szeretnék tanácsot kérni, hátha van jobb ötletük. Előre is köszönöm: Irke
 
#1613  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2008-11-06 20:04
Kedves Zsóka! Szívesen segítünk akár mi is, ha csak nem vagytok a világ végén.
 
#1612  Óvónőszilfid[kukac]citromail[pont]hu2008-11-06 18:41
Köszönöm, kedves Juli! Ez lenne a legjobb - nyilván.
De jó is lenne, ha mindig hívhatnánk szakértő segítséget! Pénz, pénz, pénz...
Ennek hiányában kénytelenek vagyunk autodidakta módon elsajátítani amit csak lehet. Üdv: Zsóka
 
#1611  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2008-11-04 08:28
Kedves Zsóka! Egy-egy még oly bevált módszerrel sem lehet nyarat, illetve nevelőtestületi erjedést előidézni. Az lenne a legjobb, ha meghívnátok egy olyan bevált szakembert, aki csinált már csapatépítő tréninget, ismeri a kooperatív módszereket és persze a pedagógiát is, és segít egy ilyen értekezlet megtartásában. És azután azt is megbeszéli veletek, hogy ti hogyan éltétek meg ezt a más jellegű együttlétet, a közös tevékenykedést, miként tudjátok a továbbiakban a saját testületetekben, illetve a gyerekekkel folytatott munkában hasznosítani a közös élményeket.
 
#1610  óvónőszilfid[kukac]citromail[pont]hu2008-11-04 08:04
Kedves Pedagógusok!

Segítséget kérnék: szerintetek a kooperatív tanulási módszerek közül melyik az ami leginkább egy téma csoportos feldolgozását segíti? Nevelőtestületi értekezleten a nevelési programunkból azokra a területekre keressük a megoldást, amelyek nem jól működnek. Szeretnénk kilépni a régi, unalmas nevelőtestületi megbeszélésekből.
Tudnátok ehhez szakirodalmat ajánlani? Köszönettel: Zsóka
 
#1609  Ofoeosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-11-03 18:15
Kedves Ildikó! Javasoljuk, hogy a helyi lehetőségekről a szombathelyi önkormányzatnál érdeklődjön.
 
#1608  Joós ildikojoos2[kukac]freemail[pont]hu2008-11-03 15:12
Azt szeretném kérdezni,hogy Szombathelyen,hogyan lehetek magántanúló és hol? Érettségit szeretnék! Köszönöm válaszotokat!
 
#1607  Ofoeosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-11-03 11:36
A honlapunkon lezajlott virtuális kongresszust október 29-i ülésén károsnak ítélte az MPT Neveléselméleti Szakosztálya és Fővárosi Tagozata. Ezt a véleményt nyilvánosságra is hozták a Nevelésügyi Kongresszus honlapjának (http://www.nk7.hu) Fórum rovatában a Kongresszusi tapasztalatok között (31. bejegyzés).
Több kollégánk azonnal reflektált erre a minősítésre. Indoklást, magyarázatot, választ azonban azóta sem kaptak a minősítőktől. Ez azért is különöse, mert ugyanez a grémium nyílt párbeszédet sürget a nevelés ügyeiről.
 
#1606  Ofoeosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-10-30 21:14
Kedves Zsófi! Nem tudni miért, már több társad kért korábban hasonlót tőlünk. A téma nem a mi asztalunk, úgy hogy keress más megoldást!
 
#1605  Zsófizsofika2222[kukac]citromail[pont]hu2008-10-30 16:12
Kedves Szerkesztőség!!!
Szeretném ha elküldenék nekem a fölsö e-mail címre az Egri csillagokból a Bornemissza Gergely
életutját!!Kérem önöket , hogy legkésőbb holnapra küldjék el!!
ELÖRE IS KÖSZÖNÖM!!!
 
#1604  symbolonarlenee[kukac]citromail[pont]hu2008-10-30 15:16
Kedves Szerkesztőség!
Nem biztos, hogy a megfelelő fórumot választottam, de hátha van valaki, aki tájékozottabb nálam. Idén januárban szakvizsgáztam, amit 4 féléves drámapedagógusi diploma előzött meg. A drámapedagógusi diplomára meg is kaptam a kiegészítő juttatást, ahogy levizsgáztam. Jelenleg F6-ban vagyok. A kérdésem pedig az lenne, hogy jövőre G6-ba vagy G7-be sorolnak be és a kiegészítő juttatás továbbra is jár-e?
Most, hogy a 13. havi illetményt megvonják a közalkalmazottaktól (állítólag ideiglenesen) jó lenne legalább ugyanazon a szinten maradni.
A válaszokat előre is köszönöm.
 
#1603  Zitazita[pont]daneshgar[kukac]yahoo[pont]com2008-10-28 10:27
Kedves Szerkesztőség, a cikk egyébként a Monori Régió újság szeptemberi számában jelent meg, természetesen monori tanárról van szó. Legyen elég ennyi.
Üdvözlettel: Zita (Az egyik unoka)
 
#1601  Zitazita[pont]daneshgar[kukac]yahoo[pont]com2008-10-27 19:41
Kedves Szerkesztőség! Nem önöknek van közük a leírtakhoz csakis kizárólag a levél címzettjének. Szándékosan nem írtam nevet és egyebet, Ő maga biztosan olvasni fogja itt hiszen írása megjelent már az oldalukon. Ha annyit elértem vele, hogy picit odafigyelve publikál ezentúl, már nyertem, hiszen pont a tanárok gyermekeink példaképei, akik az otthonon kívűl (iskolában) nevelik/tanítják a csemeténket és jópéldát mutatva egyengetik az útjaikat, hogy kétlábbal megálljanak a nagybetűs ÉLETben.
Tisztelettel:
egy olvasójuk, Zita
 
#1600  szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-10-27 15:47
Kedves Zita! Megtisztel a bizalma, de nem világos, hogy ki a levél címzettje. Milyen lapban ki írt az Ön nagyapjáról? Ilyen módon a magunk részéről nem tudunk semmit sem kezdeni a panaszával. Amennyiben több információt kapunk, meglátjuk, hogy nekünk van-e, és ha igen, vajon mi a közünk ehhez a sajnálatos esethez.
 
#1598  Zitazita[pont]daneshgar[kukac]yahoo[pont]com2008-10-27 14:36
Tisztelt olvasók! Mély megrendüléssel és felháborodással olvastam a "tisztelt monori osztályfőnök tanár úr" cikkét egy lapban, amiben kedves nagyapám emlékét gyalázatosan megsértette.
Remélem, mivel a "tanár úr" itt is jelen van, végigolvassa az írásomat ami többet között hozzá szól.
Tisztelt "osztályfőnök úr"!
Nagyapám Monoron egy igen elismert lakatos mester volt, bármennyire is kigúnyolta, rengeteg szép kerítést készített, sokszor sok embernek segített, sokan szeretettel beszélnek róla a mai napig. Sajnos én már nem ismertem személyesen hiszen még jóval születésem előtt elhunyt. Kisgyermekként azonban sokat sírtam amiatt, hogy nem ismerhetm őt, reménykedtem, hogy legalább egyik álmomban meglátom az arcát és beszélhetek vele, átölelhetem... Biztos vagyok benne sokat tanulhattam volna tőle, főleg emberségről és szeretetről.
Természetesen voltak hibái is mint minden ember ő sem volt tökéletes. De családját nagyon szerette, gyermekeit imádta, nagyszüleim minden tőlük telhetőt megadtak szeretett gyermekeiknek. Két gyermekük ma diplomás ember, egyikük szintén tanár lett, másikuk pedig gépészmérnök. A szülők szegények voltak mégis diplomás gyermekeket neveltek akik ma is BECSÜLETTEL élik életüket. Akkoriban a szegénység nem olyan volt mint most, nem volt lehetőség segélyért futni, kunyerálni, hanem igenis dolgozni kellett a megélhetésért. Persze voltak akkor is írígy emberek, és olyanok is akik próbálták más módon elérni azt amit rendes ember becsületes munkával kereshet meg.
Egyik gyermekük az én édesanyám, szintén tanárnő aki engem mindig a tisztességre másokkal szembeni alázatra a becsületre tanított. A tanárnő akinek kezet csókolnak az utcán mert tanítványai annyira tisztelik, kiemelt kategóriás mat.-fiz. szakos tisztességes nyugdíjas EMBER akinek az osztályában mindig csend és fegyelem volt, amit a SZERETETTEL, BECSÜLETESSÉGGEL, PÉLDAMUTATÁSSAL, MÁSOK TISZTELÉLÉVEL, IGAZSÁGOSSÁGGAL és természetesen a kiváló szakmai tudásával ért el. Tanítványai ma is átölelik ha találkoznak vele, szinte rajongással veszik körül, ennek sokszor én is tanúja voltam. Neki soha nem volt lehetetlen, ha kellett a lecsúszott család gyermekét maga vitte el az iskolába hogy el ne lógjon... könyvet lehetne írni róla, itt azonban a hely kevés rá. Számomra Ő a tanári példa és nem azért mert ő az édesanyám.
Bár nem Monoron, hanem Budapesten élünk, ott is jól ismerik hiszen pályája kezdetén tanított a monori iskolában is. Édesanyám a tanárnő, többek között azt is megtanította nekünk, hogy a HALOTT EMBER EMLÉKÉT nem szabad meggyalázni, ahogy mondani szokás "halottról vagy jót vagy semmit".
Kérdem én, felnőtt ember lévén, nekem is gyermekem van, hogy lehet az, hogy egy olyan ember aki "tanít", akinek az saját tudását át kell adnia, akinek példát kell mutatnia a jövő gyermekei számára, odavethet egy cikket csak mert valami "jópofát" szeretett volna leírni és mert éppen nenm volt elég ihlete vagy fantáziája ahhoz, hogy VALAMI olyat írjon, ami érdekes. Ezen kívül Önnek tudnia kellene, hogy személyességi jogokat éppúgy sértett mint erkölcsi értéket. Ráadásul Monor nem Budapest, ott elég sokan ismerik egymást, és mivel nevét adta a cikkhez, így senkinek nem volt nehéz kitalálnia, ki lehet az a szomszéd szemben, aki anno az Ön kerítését csinálta.
Belegondolt-e abba, hogy ezzel a cikkel, egy hallott és szeretett nagyapa, apa, barát... emlékét megsérti? Abba, hogy ez családnak, gyermekeknek, unokáknak, dédunokáknak PISZKOSUL FÁJ?
Én pedig azon gondolkodtam el, hogy hogy lehet az, hogy "ön tanár"? "Tanár" akinek példát kell mutatnia és tanítani nem gúnyolódni, hanem segíteni? Akire a gyerekek felnéznek? "Tanár úr", csodálkozik azon, hogy a mai fiatalok mások? Többek között önről is vesznek példát. Most éppen a "hogyan gúnyolódjunk másokon évtizedek múltán" leckét adta le nekik távoktatásban, aki akart részt vett az "órán" aki akart távolmaradt, de pluszként még a távelőadás része volt a "halott emlékének gyalázása" is természetesen egy kis "régi vaskerítés évtizedek múltán történő festékkaparás nehézségeinek körülményei"-vel megfűszerezve. Persze a tyúkól kerítését már ne is említsem... Igaz nem csak a diákok vettek részt az óráin hanem jelen esetben az egész monori lakosság.
Az én édesanyámat a tanítványai tisztelik, felnéznek rá, tanácsot kérnek tőle, megosztják bánatukat és örömüket vele, megölelik ha meglátják és mindig azt hallottam a tanítványaitól, hogy igazságos. Soha nem alázott meg senkit, soha nem szégyenített meg családot.
Ezt ön sajnos már nem mondhatja el magáról, de még jóvá teheti.

Amit én kérek öntől, az ugyanabban a lapban egy BOCSÁNATKÉRÉS a megírt cikkel kapcsolatban. Két sorocska is elég, DE LEGYEN nyoma! LEGYEN MOST IS BÁTOR! Ezután természetesen én is elfelejtem a sérelmet. Mert ugye aki ember hibázik is...
Mielőtt leadják, kérem szívesekedjék jelezni azt e-mailen keresztül számomra, hogy jómagam is vehessek egy példányt belőle!

Üdvözlettel:
Zita (az egyik unoka)
(Kérem nézze el az idézőjeleket és azt,hogy nem "Tisztelettel:"-t írtam az írásom végén de jelen esetben az idézőjelek megkérdőjelezik a benne foglaltakat, mert számomra nem tanár és tanító de főleg nem tisztelt az aki ilyet tesz!)
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2020.04.02.
Nem lesz hosszabb a tanév – elhalasztják a minősítéseket
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma minden pedagógusnak köszöni az elmúlt hetek áldozatkész munkáját, mely a tantermen kívüli, digitális munkarendre való sikeres átállást lehetővé...
(Forrás: kormany.hu)
--
2020.04.02.
Maruzsa Zoltán: az érettségi követelmények nem változtak, a felkészülést folytatni kel
Mivel még több mint egy hónap van hátra az érettségi hagyományos kezdési időpontjáig, a járványügyi kérdésekben azonban nem látnak előre egy hónapot, az érintettek türelmét kérik...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.04.02.
Iskolai zaklatás a Google Classromban - mit tehetnek a tanárok?
A diákok online kapják a tananyagot, online tartják a kapcsolatot egymással és a tanáraikkal is. A sok virtuális időtöltésnek azonban lehetnek hátulütői is. Sok oktatási csoportban felmer...
(Forrás: eduline)
--
2020.04.01.
Digitális távoktatás: egyes, mert nem kézzel írtad
Szülők tíz-, ha nem százezreire szakadt rá két hete a pedagógus életpálya összes szakmai és emberi szépsége. A képesítés nélküli tanárrá válás az indexeseket sem kímélte, gyakorl...
(Forrás: index)
--
2020.04.01.
A most elindult tankönyvrendelés a bizonyíték arra, hogy a kormány az elmúlt hetekből semmit nem tanult
A Civil Közoktatási Platform nyílt levélben fordult az illetékes miniszterekhez az ügyben, az eddig ismertetett szakmai kritikájukon felül immár amiatt is kérik, hogy az illetékes miniszté...
(Forrás: mérce)
--
2020.04.01.
Ausztriában egy diáknak sem lesz hátránya a koronavírus miatt kialakult helyzetből
„Ésszel és szívvel” fogják értékelni a tanulókat a tanév végi záróvizsgákon – jelentette ki Heinz Faßmann. Az oktatási miniszter kifejtette. áprilisban várhatóan még otthonról...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.04.01.
Már lehet tankönyveket rendelni a következő tanévre az interneten
A kormány döntése értelmében 2020 szeptemberétől már minden köznevelésben résztvevő tanuló ingyenesen kapja meg a tankönyveit, így a rendelés semmilyen anyagi terhet nem jelent a csalá...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.04.01.
Iskolaérettség: nem lett egységesebb a rendszer
Míg korábban a gyermeket ismerő óvoda és a szülő dönthetett arról, hogy az adott év augusztus 31-éig hatodik életévét betöltő, vagyis tankötelessé váló gyermek további egy évet ó...
(Forrás: Népszava)
--
2020.04.01.
Milyen válaszokat adhatnak a pedagógusok és oktatási rendszerek a COVID-19 járványra? – Néhány tanulság a TALIS felmérésből
A mostani válsághelyzet felszínre hozza az oktatási rendszereinkben tapasztalható egyenlőtlenségeket: az online oktatáshoz szükséges internetkapcsolattól és számítógéptől kezdve a tá...
(Forrás: DPMK)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Doroginé Kiss Ildikó!
A Kjt. 24. § (1) bekezdése szerint "Ha a közalkalmazott munkaköre
ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más
munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős
többletmunkát végez, illetményén felül a végzett munkával arányos
külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti." A helyettesítési díj
mértékét jogszabály nem határozza meg, csak azt, hogy a végzett
munkával arányosnak kell lennie. Az a javaslatom, hogy a fenti
rendelkezésre hivatkozva kérje, hogy részére az Mt. 139. §-ában
meghatározott óradíj legalább 50 százalékának megfelelő helyettesítési
díjat állapítsanak meg. Ha ezt a munkáltató megtagadja, munkaügyi per
indítható. (A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk.)

--
  Szilágyi István

Tisztel Címzett!
Nagyon szépen köszönöm a szakszerű és megnyugtató válaszát.
Tisztelettel: Szilágyi István.

--
  OFOE

Kedves Szilágyi István! Pedagógus-munkakörben a köznevelési törvény 64. § (2a) bekezdése
alapján az évi 25 munkanap pótszabadság nem adható, hanem jár. A
pótszabadságból a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (2)
bekezdése alapján
a) továbbképzés, foglalkoztatást elősegítő képzés,
b) a nevelési-oktatási intézmény tevékenységi körébe tartozó nevelés,
oktatás, a pedagógiai szakszolgálati intézmény tevékenységi körébe
tartozó pedagógiai szakszolgálati tevékenység,
c) ha a pedagógus szabadságát részben vagy egészben a szorgalmi
időben, óvodapedagógus esetében - a június 1-jétől augusztus 31-éig
tartó időszak kivételével - a nevelési évben adják ki,
lehet legfeljebb 15 munkanapot igénybe venni. Az tehát nem jogszerű,
ha nem a fenti indokok valamelyike miatt, hanem úgymond, időarányosan
vesz le a pótszabadságból napokat a munkáltató. Javaslom, hogy ezt az
intézkedést ne fogadja el, hanem ragaszkodjon a pótszabadság
kiadásához. A felmentési időnek abban a felében, amikor munkavégzésre
kötelezhető, ki kell adni az időarányos szabadságot. Ha a szabadság
kiadására nincs mód, azt a jogviszony megszűnése esetén - az Mt. 125.
§-a szerint - pénzben kell megváltani. (A válszt a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Harmat Krisztina! Jogszerűnek jogszerű, mivel a munkaidő kötött és kötetlen munkaidőből
áll, csak éppen nem nevezhető etikusnak. Úgy lehet kivédeni, hogy a munkavállaló is kivehet az Mt. 122. § (2) bekezdése alapján hét munkanap szabadságot akkor, amikor akar, csak előtte 15 nappal be kell ezt jelenteni. (A válasz a PDSZ szakértőjétől érkezett.)

--
  Harmat Krisztina

Kedves OFOE!
Szeretném kérdezni, hogy jogszerű-e szorgalmi időben, tanítási (hétköznap) napon szabadságot elrendelni a pedagógus számára akkor, amikor annak nincs sem tanítási órája órarend szerint, sem más feladata a neveléssel-oktatással le nem kötött munkaidejében?
Köszönettel:
Harmat Krisztina

--
  Szilágyi István

Azt szeretném megkérdezni, hogy pedagógus munkakörben a 25nap pótszabadság jár, vagy adható? Nyugdíjazás előtt a munkáltató az időarányosan járó 18 nappótszabadságomból 11 napot igénybe vett a tanév zavartalan befejezése érdekében, amihez ugyan joga van, de én úgy gondolom, hogy mivel a felmentési időben nem került kiadásra az időarányos szabadság, azt a munkáltatónak pénzben kell megváltani. Sajnos nem igy történt. Kérdezem, hogy helyesen járt el a munkáltató? Várom megtisztelő válaszát!
Tisztelettel: Szilágyi István.

--
  Doroginé Kiss Ildikó

Tisztelt Egyesület!
Nyelvtanárként 2019 szeptember közepétől december 20-ig (téli szünet kezdete) az én tanulócsoportomat összevontam az említett idő alatt táppénzen levő kolléganőm csoportjával heti 3 órában. Ez összesen 3 osztályt érintett, ami heti heti 9 összevont órát jelentett. Mikor rákérdeztem, hogy ezért jár-e túlóra íj vagy valami plusz bér, azt a választ kaptam, hogy nem mert az összevont órákért semmi sem jár. Ráadásul ugyanígy több mint három hónapot már a tavalyi évben is helyettesítettem ugyan így. Kérdésem, valóban nem jár az összevont órák után túlóra? Mit mond erről a jogszabály?
Üdvözlettel: Doroginé Kiss Ildikó, tanár

--
  OFOE

Kedves Láng Róbert! Ime a szabály
Mt. 123. § (1) A szabadságot esedékességének évében kell kiadni.

(2) A szabadságot, ha a munkaviszony október elsején vagy azt követően kezdődött, a munkáltató az esedékességet követő év március 31-ig adhatja ki.

(3) A szabadságot, ha a munkavállaló oldalán felmerült ok miatt nem lehetett az (1) bekezdésben meghatározottak szerint kiadni, az ok megszűnésétől számított hatvan napon belül ki kell adni.

(4) Az esedékesség évében kell kiadottnak tekinteni a szabadságot, ha igénybevétele az esedékesség évében megkezdődik és a szabadság következő évben kiadott része nem haladja meg az öt munkanapot.

(A választ Nagy Erzsébettől, a PDSZ szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Gyimesi Krisztina! A PDSZ szakértőjétől, Nagy Erzsébettől kaptuk a következő választ:
1. A Kjt. 23/B. § -a adott mint lehetőség:
(1) A teljes munkaidőben foglalkoztatott közalkalmazott írásbeli
kérelmére a munkáltató köteles a kinevezésben heti húszórás
részmunkaidőt kikötni, ha a közalkalmazott a kérelem benyújtásakor az
Mt. 128. §-ában foglalt fizetés nélküli szabadságot vesz igénybe.
(2) A munkáltató a közalkalmazottnak a munkaidő egyenlőtlen
beosztására vonatkozó kérelmét csak abban az esetben tagadhatja meg,
ha az számára lényegesen nagyobb munkaszervezési terhet jelentene. A
munkáltató köteles írásban megindokolni a kérelem megtagadását.
(3) A részmunkaidő kikötése
a) a fizetés nélküli szabadság megszűnését követő naptól,
b) ha a közalkalmazott betegsége vagy a személyét érintő más
elháríthatatlan akadály esetén az akadályoztatás megszűnésétől
számított harminc napon belül ki kell adni rendes szabadságát, a
szabadság leteltét követő naptól hatályos.
A b) pontban foglaltak alkalmazása esetén - a felek eltérő
megállapodása hiányában - a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő első munkanapon meg kell kezdeni.
Eltérő megállapodás esetén a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő harminc napon belül meg kell
kezdeni.
(4) A kérelmet az (1) bekezdés szerinti fizetés nélküli szabadság
igénybevételének megszűnése előtt legalább hatvan nappal kell a
munkáltatóval közölni. A kérelemben a közalkalmazott köteles
tájékoztatni a munkáltatót
a) a fizetés nélküli szabadság igénybevételére jogosító gyermeke
harmadik életéve betöltésének időpontjáról, továbbá
b) ha egyenlőtlen munkaidő-beosztásban kíván dolgozni, a
munkaidő-beosztásra vonatkozó javaslatáról.
(5) A (4) bekezdésben foglaltaktól eltérően a nevelési-oktatási
intézményben pedagógus munkakörben foglalkoztatottak esetében a
kérelmet a fizetés nélküli szabadság tartama alatt, a tanév szorgalmi
időszakának befejezését, illetve az első félév befejezését megelőző
hatvan nappal korábban kell a munkáltatóval közölni.
(6) A (3) bekezdés szerinti időponttól a közalkalmazotti jogviszony
alapján közvetlenül vagy közvetve nyújtott pénzbeli vagy természetbeni
juttatás tekintetében e törvény erejénél fogva az időarányosság elve
alkalmazandó, ha a juttatásra való jogosultság a munkaidő mértékével
összefügg.
(7) Az (1) bekezdés szerinti kérelem alapján kikötött részmunkaidőben
a munkáltató a közalkalmazottat
a) a kérelem szerinti időpontig, de
b) legfeljebb a gyermek négyéves koráig, három vagy több gyermeket
nevelő közalkalmazott esetén a gyermek hatéves koráig
köteles foglalkoztatni. Ezt követően a közalkalmazott munkaidejét a
kérelem benyújtása előtti mérték szerint kell megállapítani.
(8) Az (1)-(7) bekezdés nem alkalmazható a vezetői megbízású
közalkalmazott tekintetében.
Ekkor a kötött munkaidő a részmunkaidő 80%-a lesz, pl. félállás esetén
heti 20 óra, és a neveléssel-oktatással lekötött munkaidő is a
csökkentett munkaidő 55-65 százaléka. (félállásnál heti 11-13 óra). A
szabadság ugyanannyi marad, csak a távolléti díj, ami a szabadság
idejére jár, az időarányos illetmény alapján lesz megállapítva.
Sajnos a köznevelési törvény szerint nincs már külön napközis
munkakör, ezért azt is tanító szakképzettséggel kell ellátni alsó
tagozaton. Maradnak olyan egyéb foglalkozások, amelyek nem
végzettséghez kötöttek: szakkörök, tehetséggondozó, tanórán kívüli
foglalkozás, tanórán kívüli programok szervezése, lebonyolítása.

--
  OFOE

Tisztelt Szodrai Csilla! A szakképzési törvény 127 § 6 szerint annak, aki már alkalmazott, mindenképp ki kell fizetni, aki új, annak megállapodás esetén:
A munkáltatói jogkör gyakorlója a szakképző intézmény alkalmazottjával megállapodhat a szakképző intézményben eltöltött legalább tizenötéves munkaviszony esetére jubileumi jutalom biztosításában. Az Nkt. e törvény hatálybalépését megelőző napon hatályos rendelkezései szerinti szakgimnázium, illetve szakközépiskola alkalmazottja esetében az ilyen megállapodás a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény szerinti feltételekkel kötelező azzal, hogy a jubileumi jutalomra jogosító időszakban a közalkalmazotti jogviszony és a szakképző intézménnyel fennálló munkaviszony időtartamát egybe kell számítani. (A választ Juhász Ágnes adta meg.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2020) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek