OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#1504  Szávaivizuszol[kukac]freemail[pont]hu2008-08-27 07:57
Haza! Haza! Haza!

Írtam már korábban, hogy az életemet köszönhetem a hazának! Ha annak idején drága hazám nem dönt szinte egy emberként a vagyonadó nyilatkozati javaslat kukába röpítése mellett ( Javítás: zúzda, emlékét is eltörölni!! Meg is történt, azt hiszem az eddigi legsikeresebb projekt volt. Mármint az emlék eltörlés. E-helyütt tehát kötelességem felhívni a figyelmet, hogy a rendszerváltáskor néhány Fideszes azt javasolta, hogy váltsunk rendszert törvényes alapokon.), akkor én erre eléggé alkalmatlanként valószínűleg politikai pályára lépek, és persze nem bírja majd a gyomrom, az évi rendes tükrözések egyike már túl későn jelez...

Maradtam annál, amihez jobban értek, ráadásul még mindig több tudást érzek magam előtt, mint magam mögött, és így hát, mit finomítgassam: élek.

A hazára visszatérve: ha egy hínármezőt cibálsz, néha úgy érzed tettél valamit, mert lám: mozog, na, megy ez, aztán látod, hogy csak egy kis darabot téptél le, amint másutt fogod, szépen visszaszervül az is. Ettől kezdve cibálod ugyan, meg kezdesz gondolkodni más módszereken is, amihez persze vegyésszé, biológussá, stb-vé kell képezni magad... na, metaforából ennyi elég is.

Hazámnak tett szolgálatként értékelem, hogy nyáron átdolgoztam a Kapcsoskönyvet, feltettem a netre, bárki ingyen letöltheti. És majd még dolgozok rajta tovább, de közben két hetet a lakásra kellett áldoznom, hogy a hullámos PVC padlót elmetszegethessük a vizuban, helyére kő kerüljön, a kikopott fürdőkád helyére új, és akkor már ugye - ha egyszer úgyis hozzá kell nyúlni a csempézez, meg ha már egyszer kiveszed a a repedt wc-kagylót... mert ezzel feleségem kis támogatást kapott ahhoz, hogy a következő tanévet is végig tudja csinálni a 14 SNI-s gyerekkel a szövőműhelyben...

Aztán van az, amikor az ember semmit sem tesz a hazáért, eszébe sem jut, kertet gondoz ( másé, de neki nincs rá ideje, nekem meg jó alkalom a napi 22 km bicajozásra), biciklivel megy haza, Medgyesegyházára, pedig ezzel veszít vagy négy munkaórát. Na, ez így nem igaz, mert közben azért csak eszébe jut ez-az, ha már egyszer hazai tájakon biciklizik, azon túl is, hogy milyen szépek egyes nők, milyen jó kiállásúak egyes fiúk, meg hogy lassan csak épülgetnek bicikliutak, de innen már főleg a méreg van a hazára gondolásban.

Romboltam is közben persze a hazán, nyilván, Kata lányom szemrehányóan jegyzi meg, hogy a 100 év alatt lebomló szemeteszsák helyett lehet venni néhány év alatt lebomlót is, meg hogy...

Hogy a szövegekkel osztott sebekről ne is beszéljek, mert akkor soha nem fejezem be ezt a hsz-t.

Na, jó, nem a haza döntött úgy, hanem jó sok ember asszisztált egy maroknyi gazember által rászedett sok maroknyi tudatlan akciójához, a haza az más, és ahhoz a máshoz persze ugye rendületlenül.. noha egy nazareti tanító azért már pedzegette, hogy másutt is lehet számodra hely, Isten ege alatt.
"Szakasz - Század - Isten - Haza" - idézném a tengerészgyalogos szlogent, de hát nem értek én ezekhez a dolgokhoz. Tessék nyugodtan helyretenni!
 
#1503  Zsókaszilfid[kukac]citromail[pont]hu2008-08-26 22:52
Kedves Géza!
Nahát, én pedig azt hittem, hogy hozzám szól olyan kedvesen a 1492-es üzenetében.

Azért a kisördög bújkál bennem, azon mosolygok, hogy akik nem olvasták a nyári szóváltásunkat, vajon mire gondolnak ezt olvasva:"hogy én éppen vele, hogy ő éppen miattam." :-))

Kedves Zöldbéka, gondolom ebben a 208.400,-ban benne vannak a különböző bérkiegészítések, pótlékok, túlórák - ja, és bruttó! Milyen jól hangzik: kettőszáznyolcezer!!! Én ma vettem meg a családnak a bérleteket: 23 ezerért. Szeptemberben még ehetünk sajtot, októbertől majd fűtésre cseréljük! Látja, lehet itt jókat sakkozni! Üdv: Lukács Zsóka
 
#1502  zoldbekaleinerk[kukac]freemail[pont]hu2008-08-26 22:02
A statisztikák szerint a pedagógus várható átlagkereset 2008-ban (az emelkedéseket figyelembe véve! - ugyan, kinek emelkedett?) 208 400. Én ilyet sem sokat ismerek! Egyébként nyomorúságos egzisztenciám romjai alatt egész más gondok foglalkoztatnak: meddig lesz még iskolám, munkám, kivel és mikor vonnak össze, hány gyerekeünk gyógyul meg hirtalen egyik napról a másikra és kerül többségi iskolákba, medig kell még a gyógypedagógiának ezt a területét leépíteni,miért kell leselejtezni eszközeinket (értsd: kukába dobni) csak azért, mert kisebb helyre "deportáltak" bennünket és nem fér el, miért a fogyatékos gyereknek nem jut fejlesztő terem - és még millió kérdés és probléma. Oldjam meg! -hallom nap mint nap a következő demagóg szlogenekkel együtt: a munkaidőd 8 óra, örülj, hogy még van munkád, fogd be a szád és csóváld a farkad, hogy még van iskola - igaz, hogy kicsi és sárga és savanyú, de a mienk!
Közben gőzerővel megy a N.K, ahol a tudósok megbeszélik ügyeimet és majd kitalálnak nekem megoldásokat a fentebb vázolt problémákra. Én pedig hónap végén, ha lesz iskolám még ...és itt ugorjatok fel néhány sort ,aztán vissza, felveszem (éh)béremet, netto 110 körül és közben finom sajtokról álmodom...
 
#1501  Takács Gézacsgez[kukac]freemail[pont]hu2008-08-26 22:00
Kedves Kati tanító néni!
A sikolyt nem értettem félre, de szándékosan fogalmaztam félreérthetően, és azért, mert végül is a sikoly elég furcsa stilizálása volt egy segítségkérésnek. A karc abból adódott, hogy én itt jajongnék, a hegyomlások miatt, de igyekszem nagyon fegyelmezetten, kedves kolléga meg talán kicsit rest, talán kicsit tanácstalan, talán kicsit cserben hagyott, de legalábbis szabad, és akkor ez meg sikoly lesz.
Szóval ez olyan tréfás volt. Olyan bánatosan víg. Ami csak úgy adódott. Ennek szólt a fohász.

Kedves Judit, elárulok egy titkot, én tudtam, hogy Lukács Zsókát talán ismernem kellene, de nem néztem utána, hogy én éppen vele, hogy ő éppen miattam.
A kézfogását tehát nem félreértettem, nem értettem belőle semmit.
Áldja az ég.
S végül, kedves Szávai, te meg írd le büntetésből háromszor, hogy éljen a haza.

Üdv: Takács Géza

 
#1497  Csirmazcsirmat[kukac]pr[pont]hu2008-08-26 14:23
Tegnap kutyafuttában hallottam a tv-hírekben Kiss Péter miniszter NK7- beli felszólalását. Arra lettem figyelmes, hogy 120 000 és 400 000 Ft-os fizetésekről beszél, s hogy a közönség morajlott.
Miről van szó? Lemaradtam a hírekről, s azóta sem hallottam máshol róla.
Egyes pedagógusok keresnek 400 000 ft-ot,vagy másról van szó? (én még olyan pedagógussal nem találkoztam, aki 400 000 Ft-ot keres).
 
#1496  kati tanító nénicsendeskati[kukac]freemail[pont]hu2008-08-26 13:27
Kedves Géza!
Értékelem karcosságodat, de néha tényleg félreértesz dolgokat. Vagy én nem fogalmazok egyértelműen. Ez utóbbi valószínűbb. Rövid akarok lenni, és az értelem rovására megy. A sikoly nem az enyém, hanem sok kollégáé, aki belecsöppen egy olyan munkába, amihez nem kap elég segítséget. A modul önmagában nem oka semminek. Az abban való gondolkodás sem. A bajok nem itt kezdődnek. És ami a nagyobb baj, itt nem is érnek véget.
(azt az "ó istenem"-et azért kifejthetnéd részletesebben is.)
 
#1495  Szávaivizuszol[kukac]freemail[pont]hu2008-08-26 12:51
Na, jól rászedett az üzenőfal, aszongya, akarok-e javítani? "Hát, ide nem ártana egy idézőjel!" Akarok.
Erre eltűnt, a,mit addig írtam.
Lényeg: Géza a többnyire, főképp kitételekkel jelzi, hogy azért mégsem a tanárok 100%-a céltábla, stb. Szóval van még remény. A kisebbségben reménykedhetünk.
 
#1494  misley juditmisley[kukac]freemail[pont]hu2008-08-26 08:59
Jóreggelt Kollégák!
Kedves Zsóka! Kedves Géza!

A ti példátok viszont szép!
Ezt jóérzés megtapasztalni.
Többet ér, mint sok túlbeszélt, pszeudó-akadálypályás trénig.
Hogy a TG. kritikája, összefoglalója - kertek kerülgetésétől mentes, bár ez tőle szokatlan is volna-, nyílt beszéde közterhünk (el)viselhetelenségének okairól, Zsókától kapja az első figyelmet, attól az embertől, akivel konfliktusba keveredett, EZ BÍZTATÓ!
*
Késődélután, iskola után kimentem a műpába. AZ ISKOLA DOLGÁT már nem találtam.
Bejutottam egy filmre, az „Agresszió, díszcsomagolásban-ra” . Voltunk rajta, tizen- tizenöten. Rémmulatságos! (a film is, a helyzet is ).
A kongresszus meg nyilván zajlott.
A csarnokokban hostesek, pincérfiúk/lányok serege készülődött a késő esti fogadáshoz.
Nem felszabadult dolog betolakodóként(regisztrálatlanul), jönni-menni.
De szemmel láthatólag a kutyát sem érdekelte, hogy mi a státuszom.
A gálaműsorra/fogadásra is jócskán volt szabadjegy. De nem vitt rá a lélek, imposztorként, tán még izgalmas lett volna (és amúgy is az iskolában hagytam a táskámat)
Üdvözlettel, m.j.

 
#1493  Zsókaszilfid[kukac]citromail[pont]hu2008-08-25 22:57
Kedves Géza,
Azért én most jókedvre kerekedtem! Jól van, no!

Üdv, és jó éjt! Lukács Zsóka
 
#1492  takács gézacsgez[kukac]freemail[pont]hu2008-08-25 22:35
Kedves Zsóka, hát kicsit meghibbantam itt nagy bánatomban, bocsásson meg. De hát arról van szó,
hogy legalább a kétségbeesés jogához ragaszkodnék makacsul, ha már a méltósága elveszett, melyet közoktatásunk mai állapota ébreszt oly sokunkban. Aztán a maga kedves gesztusát meg félreértem.
Üdvözlettel: Takács Géza
és mindehhez még Kati tanító néni sikolya a modulokért, ó Istenem.
 
#1491  kati tanító nénicsendeskati[kukac]freemail[pont]hu2008-08-25 20:12
Kedves Ida! Valószínű, nem vagy egyedül a sikolyoddal.:) A www.sulinovadatbank.hu oldalon is találsz segítséget, de ha nem igazodsz ki, emilkét is válthatunk. Szállok rendelkezésedre. :)
 
#1490  idatutto18[kukac]freemail[pont]hu2008-08-25 16:52
Modul, help!!!
Fiatal pedagógus vagyok, idén 5.-ben a nem szakrendszerű oktatás keretében modulokat kell készíteni egyes tárgyakból. Értem is mi az a modul, de a papíron való megvalósítását, formáját nem. Kérem aki alkotott már ilyet, hogy segítsen nekem és én cserébe ha tudok másban teszem ezt.
köszönettel ida
 
#1489  Zsókaszilfid[kukac]citromail[pont]hu2008-08-25 14:25
Kedves Géza!
Ugyan, dehogy siklottam át az írásán! Elolvastam az első betűtől, az utolsóig. Mint láthatta, mindez éjjel fél 1-kor történt, a gondolataim rendezett leírásához nem volt erőm. Nagy hatással volt rám, ezért is ajánlottam a kézfogást.Gondolja, hogy véletlen volt az a pár mondatom pont ott, pont akkor? Nézze, számomra megrázó volt az írása, szerettem volna egy őszinte kézfogással magamban is enyhíteni a feldúltságot.

Arra azért még volt erőm,bár kimondhatatlanul fáradt voltam - hogy a fogalmazásomban ügyeljek arra, véletlenül se gondolhasson senki a szeretet-tettetésre - ezért is írtam, hogy adjunk sok szeretetet a gyerekeknek. GYEREKEKNEK. Gondolom, hogy Ön meg ezen siklott át, hisz gyereknek szeretetet adni - reményeim szerint, akik itt vagyunk, olvassuk egymást - nem kell erőltetni. Sajnálom, hogy félre értett. Nem vagyok én álszent, higyje el. A kézfogás pedig őszinte volt, nem tettetett. Üdv: Lukács Zsóka
 
#1488  takács gézacsgez[kukac]freemail[pont]hu2008-08-25 13:35
Kedves Zsóka, köszönöm a kézfogását, de sajnálom, hogy a ma kezdődő nagy kongresszushoz írt levelem felett átsiklott.
Én a szeretet-tettetéssel, miközben dúlnak az iskolaháborúk, a magam részéről szakítottam.
Minden Jót: Takács Géza
 
#1487  Zsókaszilfid[kukac]citromail[pont]hu2008-08-25 00:26
Üdv Mindenkinek!
Kezdődik az új év, kívánom, hogy adjunk sok szeretet a gyerekeknek, és kapjunk tőlük valamennyit vissza!
Remélhetőleg azért tudtunk pihenni is a nyáron, én kézfogásom küldöm mindannyiuknak, Önnek is kedves Géza! Üdv: Lukács Zsóka
 
#1486  takács gézacsgez[kukac]freemail[pont]hu2008-08-24 19:31
Üdvözlet a nk7 résztvevőinek

Az oktatás közügy, mondja a 7. Nevelésügyi Kongresszus felirata. Persze hogy az, például olyasféleképpen, ahogy a tenger sós. De akkor miről szól ez a jelmondat? Alighanem arról, hogy nálunk a tenger sem magától értetődően sós. Tengerünk, ha volna, már rég kérdéses volna a só is.
A kongresszus szervezői, némileg szégyenlősen tették a zászlóra ezt a tételt. Mert pillanatnyilag az a helyzet, hogy az iskola alkotmányos közintézmény ugyan, de az iskola a legkevésbé sem közügy. Azért nem az, mert ehhez látnunk, érzékelnünk kellene azt a közösséget, leginkább belülről, amelynek ügye. Csakhogy efféle közösség nincs. Itt-ott, mintha lenne, egyes kistelepülések a válság, az iskolabezárások hatására alkalmilag közösségként lépnek fel az iskolájuk megmentéséért. De ez az összetartás is többnyire addig tart ki, amíg az eljárás így vagy úgy lezáródik. Az átlag önkormányzatok számára az iskola rendszerint már csak drága közszolgáltatás. Mint a csatornázás vagy a hulladékkezelés. Meg kell oldani, de legjobb tőle megszabadulni, ha lehet. Közügyként való kezeléséhez először az önkormányzat hivatali elidegenedettségét kellene felszámolni, ki kellene szabadítani a helyi közhatalmi szerveket a kényszerek hálójából.
A megyéknek pedig lassan csömörük lesz az iskoláktól, nekik az iskola már csak igazgatási, pénzkezelési tétel. A befolyási terület növelése. De túl sok vele a vesződség.
Az iskola tipikusan magánügy lett. A felsőbb társadalmi rétegek, ha megmaradnak egyáltalán gyermekeik hazai iskoláztatásánál, néhány extra intézményben vásárolják meg a számukra szükséges szolgáltatásokat, vagy rosszabb esetben az átlag intézményekből próbálják kifacsarni a gyermekeiknek járó személyes figyelmet, és mélyen megvetik a náluk kevésbé tehetős társadalmi csoportokat amiatt, mert azok megpróbálják utánozni őket.
A legelesettebbek pedig az iskolán állnak bosszút saját nyomorúságukért. És maguk sem hiszik szinte, hogy még cukkolják is őket a partvonalról.
Az államigazgatás számára az iskola ugyancsak nem közügy, hanem politikai préda. Vagy olykor még annál is rosszabb, a győztesek ideológiai hadgyakorlatainak a színtere. Gazsó Ferenc volt az utolsó miniszter, aki még egyáltalán önálló oktatásügyi elképzelésekkel bírt. Saját szakmai-politikai koncepcióval. Utódai mindannyian az oktatás világán kívülről hozták a terveiket, gondolataikat, meggyőződéseiket, érveiket, érdekeiket. Ha rendelkeztek egyáltalán ilyesfélével. Hiszen Hiller István legnagyobb előnye elődeihez képest, hogy nem nagyon vannak ambíciói. Sőt, már a nagy jelenetekből is kiábrándult. (Ez persze a magyar közoktatás mai állapotában a kötelező segítségnyújtás megtagadása.)
Az értelmiség, ha az iskoláról beszél, többnyire példázatnak tekinti, hogy megmutassa, miért is nem bír ő itt közösséget vállalni semmivel. Vagy épp ellenkezőleg, miért kellene új sprituális szerveződés révén lemosnunk a gyalázatot.
Az iskola természetesen a tanároknak sem közügy. Az iskolára a tanárok többsége évek óta egyre nehezebb szívvel gondol. Az iskola egy kellemetlen, fárasztó, idegesítő, lélekőrlő és mind gyakrabban közveszélyes munkahellyé vált. Csapdává. Ahonnan nincs hova menekülni, de ahol egyre kevésbé lehet kibírni.
A tanárok persze szeretnék, ha az iskola közüggyé válna, és ahhoz méltóan volna kezelve, de a többség sajnos ma már jobban zavarba esne attól, ha figyelne rá a közösség, mint amilyen fájdalmas, hogy a tanár már nem tényező, legfeljebb mint céltábla.
Tehet-e bármit is a kongresszus, hogy a helyzet megváltozzék. Sajnos nem. Abból következtetek erre, hogy a kongresszus téziseinek megvitatását a kongresszusra készülődő tanári társadalom egyszerűen ellazsálta. Egyetlen komoly elemző kritika sem született. Vagy legalábbis nem került fel efféle írás a honlapra. És másutt sem akadtam a nyomukra.
A legalább egy éve működő kongresszusi honlap egy napig sem bírt működő fórummá válni. A kulturális közvélemény valószínűleg csak a napi sajtóból értesül majd a kongresszusról, és semmiféle jelét nem láttam annak, hogy idén vagy tavaly a közoktatás ügyei a botránykrónikákon túl közfigyelmet keltettek volna. S csodálkoznék, ha közgazdászok, politológusok, pszichológusok, írók, szociológusok, történészek, filozófusok, mérnökök, orvosok, szaktárcák szakértői befizettek volna a kongresszusra.
Az Élőlánc Mozgalom országos kampányt indított a kisiskolák megmentéséért. A magyar közoktatás vezető kutatói és hivatalnokai csak a vállukat vonogatják, hiszen cinkosok a történetben, s a tárgy nincs szóba hozva a tézisekben. A program szerint lehet róla szó. Ha akarom igen, ha nem akarom, nem.
A kongresszus azzal, hogy lényegében önfinanszírozóvá vált, alighanem beismerte, hogy még a közvetlen oktatásirányítás számára is magánkezdeményezésnek számít.
És természetesen nem küldöttek vesznek részt rajta, ma már nehéz is ilyet elképzelni (képviseleti demokráciánkban a képviseleti szellem tökéletesen kompromittálódott), hanem befizetettek. Akik nem képviselnek, hanem reprezentálnak.
És legalább egy színvonalas fogadást, egy jó koncertet feltétlenül elvárnak a pénzükért.
Jó szórakozást kívánok mindannyiójuknak.

Tisztelettel: Takács Géza

Monor, 2008-08-24

S egyúttal ezzel az írással búcsúzom a virtuális kongresszustól is. Itt túl nagy lett a csönd.
 
#1485  Ofoeosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-08-24 10:12
Kedves Osztályfőnökök! Nagyon érdekes Simon Ildikó kezdeményezése , köszönjük neki az ötletet. Mindenképpen látogassatok el az http://edudb.hu weboldalra!
 
#1484  Ildikóildibell[kukac]yahoo[pont]com2008-08-22 21:52
Üdvözletem Mindenkinek. Először is szeretném megköszöni a szerkesztőség hozzájárulását ahhoz, hogy a szakdolgozatomban használhattam mindazt, amit ezen az oldalon olvastam.
Továbbá szeretném megragadni a lehetőséget, hogy felhívjam a figyelmet "Informatikai segédanyag osztályfőnökök részére" címet viselő, idei júniusi védésen sikeresen átesett szakdolgozat "melléktermékére": http://edudb.hu . Ez egy közösségi portál, amit mi, mindannyian tudunk online használni, bővíteni, véleményezni. Tartalma jelenleg 3, órán egy az egyben használható óravázlat, tanár felkészülését segítő háttérinformációkkal, diákokhoz való hozzáállási javaslatokkal, szülőkkel való kapcsolattartásra tett javaslatokkal, csatolt segédanyagokkal, demonstrációs anyagokkal, tanulói munkalapokkal stb. Lehetőség van játékok, feladatok felvitelére, filmek órán történő feldolgozására tett javaslatok közzétételére. A témában végzett kutatások eredménye, valamint az ofői óra sajátos felépítésének indoklása a Szakdolgozatban olvasható. Az edudb oldal tartalmának folyamatos bővülése mindannyiunktól függ. Ha elnyerte tetszésüket, hasznát látják, kérem saját mhelyükön ismertessék az igazgatóval, osztályfőnök kollégáikkal. Előre is köszönöm. Eredményes új tanévet kívánok! Tisztelettel Simon I. Ildikó
 
#1483  Ofoeosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-08-20 12:34
De, Hercz Mari regisztrált, a héten be is fizetjük. Ő most külföldön van, de holnap már itthon lesz. Ő képvisel bennünket. Üdv Szekszárdi Juli
 
#1482  SZBszb-nk[kukac]eik[pont]bme[pont]hu2008-08-20 12:20
Az OFOE-t végül senki nem képviseli személyesen a Kongresszuson? A regisztrációs listán nem találunk erre utalást.
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.04.18.
Odaszúrt az MTA Palkovicséknak egy méretest
Az ITM eddig nem árulta el, hogy javítaná a magyar innovációs teljesítményt, sőt a kormány adós egy részletes tanulmánnyal, de addig is az MTA összeálított egyet, az Eötvös 2020+ anyagot...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.04.17.
Ötéves technikumok lesznek a szakgimnáziumokból
2020 szeptemberétől a mostani szakgimnáziumok ötéves technikummá, a szakközépiskolák pedig hároméves szakképző iskolákká alakulnak – jelentette be Pölöskei Gáborné, az Innováció...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.04.15.
Megreformálnák a tanári pályaalkalmasságit
Jelenlegi formájában nem tölti be valódi szerepét a pedagógusok pálya­alkalmassági vizsgálata az érintett oktatók és hallgatók szerint. A felvételi részét képező vizsgálat jórészt...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.04.15.
A gyermekek érdekét helyezi előtérbe a szaktárca
Az Igazságügyi Minisztérium lépéseket készül tenni azért, hogy a gyermekek legfőbb érdekét szem előtt tartó szabályozás szülessen az úgynevezett jogellenes gyermekelviteli ügyekben....
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.04.15.
A több napja tartó lengyel tanársztrájkról
Ez a magyar médiában néhány példától (itt, itt, itt és itt) eltekintve egyelőre nem kapott nagy figyelmet. A cikkben a sztrájk okait és körülményeit járom körül, mely a Taní-tani Online...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.04.13.
Félelmetes, hogy itt tartunk, és az is félelmetes, hogy nem tiltakozunk
Elnézve az eseményeket, a reakciókat, az általános folyamatokat, komolyan megkérdőjeleződik bennem, van-e értelme az egésznek. Mennyivel egyszerűbb lenne szülőként kimenekíteni a saját...
(Forrás: ckpinfo)
--
2019.04.13.
Orbán Viktor ma azt tesz az oktatás rendszerével, amit akar
Az oktatás szereplői közül mára lényegében már csak a diákok azok, akik érdemben lennének képesek hallatni a hangjukat, de a NER résen van: a kormány ellen többször és több fórumon...
(Forrás: 168 óra)
--
2019.04.13.
Palkovics szerint az MTA átláthatatlan, év végéig pedig át kell szervezni
Cáfolta az MTA hivatalos közleményében Palkovics László innovációs- és technológiai minisztérium Hír Televíziónak adott korábbi nyilatkozatát, melyben azt állította:„A magyar kormá...
(Forrás: mérce)
--
2019.04.13.
Fergeteges magyar siker a lányoknak rendezett matematikai diákolimpián
Kerekes Anna aranyérmet, Hámori Janka ezüstöt, Kocsis Anett és Mészáros Anna bronzérmet szerzett, ezzel Magyarország összesítésben a 8. lett az idén kilencedszer megrendezett Európai Leá...
(Forrás: Qubit)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
  Emese

Tisztelt Szerkesztők!
Segítségüket szeretném kérni néhány információval kapcsolatban.
Magyar-német-könyvtár szakos egyetemi végzettséggel rendelkező pedagógus vagyok, azonban 2007. és 2019. között nem végig dolgoztam pedagógusként, viszont most lehetőségem van ismét tanárként tevékenykedni.
2007. dec. 13-tól egy iskolában könyvtárosként dolgoztam heti 30 órában. 2008. szept. 1-től ugyanebben az iskolában könyvtárostanárként tevékenykedtem heti 40 órában 2013. márc. 17-ig. Ebben az időszakban (2007. dec. 13. és 2013. márc. 17. között tanítottam is magyar nyelv és irodalmat. Ez a szerződésemben nem jelent meg, bérkiegészítésként kaptam meg az óráim díját.)
2013. márc. 18-tól egy kulturális központban, közalkalmazotti jogviszonyban dolgozom könyvtárosként (2016. július 31-ig), illetve gyűjteménykezelőként (2016. aug. 1-től a mai napig). Jelenleg a közalkalmazotti bértáblán H 5-ös besorolással rendelkezem.
Kérdésem a pedagógus előmeneteli rendszerrel kapcsolatban az lenne, hogy a fenti háttérrel, mire számíthatok (ped. II. besorolás pl.), hova kerülök besorolva a pedagógus bértáblát tekintve, mire figyeljek szerződéskötéskor?
Válaszukat előre is köszönöm! Üdvözlettel: Adoryán Emese

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek