OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#1515  istokistokzs[kukac]kolos[pont]sulinet[pont]hu2008-08-30 14:21
Kedves prémium éves Kollégák!
Kezdő PÉP résztvevőként információra lenne szükségem:ha a heti 7 szakmai elméleti órát megtartom, helyettesíthetek e beteg kollégát, ha igen a díjazást mi alapján fizetik?
Az OKM nem válaszol a kérdésemre, de aki közületek tud valamit, kérem segítsen. ( az iskola is tanácstalan ez ügyben)
 
#1514  Csirmazcsirmat[kukac]pr[pont]hu2008-08-29 19:20

A munkába járás utazási költségeit az alábbi kormányrendelet szabályozza:
"78/1993. (V. 12.) Korm. rendelet a munkába járással kapcsolatos utazási költségtérítésről"

Úgy tudom, az utolsó módosítása 2008.05.16.
Ebben pontosan le van írva, mi jár.
 
#1513  Zsókaszilfid[kukac]citromail[pont]hu2008-08-29 18:49
Kedves Tamás!
2007-ben ezt válaszolták hasonló kérdésre a 4631
sz könyvjelző alatt a Tanácsadóban, ami sajnos most nem működik:
Kilenc forint jár kilométerenként.

Üdv, Zsóka
 
#1512  TamásFukker[kukac]mailbox[pont]hu2008-08-29 17:28
Sziasztok lenne egy nagy kérdésem,útazási hozzájárulás mennyi jár egy közalkalmazottnak ha pestre jár dolgozni és vidéki kocsival jár dolgozni ha tudtok segitsetek .Köszönöm elöre is Tamás
 
#1507  Zsókaszilfid[kukac]citromail[pont]hu2008-08-28 07:29
Kedves Mindenki!
Úgy hozta a Sors, hogy a nyáron időm nagy részét kórházban töltöttem beteg családtagjaként. Tudom senkit nem vigasztal, nem is azért írom:
ha a közoktatás beteg, az egészségügy haldoklik.
szép napot: Lukács Zsóka
 
#1506  zoldbekaleinerk[kukac]freemail[pont]hu2008-08-27 20:58
Nem tudtam, de a pozitívan várakozó naív gyermekpásztort vállaltam volna még évvel ezelőtt, ma már csak a naív gyermekpásztor lehetek, aki még szeretne nagyon sok mindenben hinni, csak már nehéz -nem kicsit, de nagyon!
 
#1505  takács gézacsgez[kukac]freemail[pont]hu2008-08-27 20:49
Kedves Szávai,
Ja, ha már nem beszélgetünk, hát beszélgessünk.
És különben, ha ilyen stréber vagy, és egy kis büntetés ennyire fellekesít, vigyázz, mert vannak ennél csúnyább szavak is.

Kedves Zsóka, hogy itt ezen az üzenőn ki, mi, azt ki tudja, mi itt csak szavakkal kerülünk viszonyba szavaink által.
Szavakkal szállunk be és szavakkal lépünk ki.

Kedves Zöld béka tanár úr, tudja, hogy ön fenn van az nk7 dicsőségtábláján, mint a kongresszusra pozitívan várakozó naív gyermekpásztor, blogja idézetével?

Na jó, ahogy Sztyepan Fjodorovics mondja, csók, menjünk dolgozni.

Takács Géza
 
#1504  Szávaivizuszol[kukac]freemail[pont]hu2008-08-27 07:57
Haza! Haza! Haza!

Írtam már korábban, hogy az életemet köszönhetem a hazának! Ha annak idején drága hazám nem dönt szinte egy emberként a vagyonadó nyilatkozati javaslat kukába röpítése mellett ( Javítás: zúzda, emlékét is eltörölni!! Meg is történt, azt hiszem az eddigi legsikeresebb projekt volt. Mármint az emlék eltörlés. E-helyütt tehát kötelességem felhívni a figyelmet, hogy a rendszerváltáskor néhány Fideszes azt javasolta, hogy váltsunk rendszert törvényes alapokon.), akkor én erre eléggé alkalmatlanként valószínűleg politikai pályára lépek, és persze nem bírja majd a gyomrom, az évi rendes tükrözések egyike már túl későn jelez...

Maradtam annál, amihez jobban értek, ráadásul még mindig több tudást érzek magam előtt, mint magam mögött, és így hát, mit finomítgassam: élek.

A hazára visszatérve: ha egy hínármezőt cibálsz, néha úgy érzed tettél valamit, mert lám: mozog, na, megy ez, aztán látod, hogy csak egy kis darabot téptél le, amint másutt fogod, szépen visszaszervül az is. Ettől kezdve cibálod ugyan, meg kezdesz gondolkodni más módszereken is, amihez persze vegyésszé, biológussá, stb-vé kell képezni magad... na, metaforából ennyi elég is.

Hazámnak tett szolgálatként értékelem, hogy nyáron átdolgoztam a Kapcsoskönyvet, feltettem a netre, bárki ingyen letöltheti. És majd még dolgozok rajta tovább, de közben két hetet a lakásra kellett áldoznom, hogy a hullámos PVC padlót elmetszegethessük a vizuban, helyére kő kerüljön, a kikopott fürdőkád helyére új, és akkor már ugye - ha egyszer úgyis hozzá kell nyúlni a csempézez, meg ha már egyszer kiveszed a a repedt wc-kagylót... mert ezzel feleségem kis támogatást kapott ahhoz, hogy a következő tanévet is végig tudja csinálni a 14 SNI-s gyerekkel a szövőműhelyben...

Aztán van az, amikor az ember semmit sem tesz a hazáért, eszébe sem jut, kertet gondoz ( másé, de neki nincs rá ideje, nekem meg jó alkalom a napi 22 km bicajozásra), biciklivel megy haza, Medgyesegyházára, pedig ezzel veszít vagy négy munkaórát. Na, ez így nem igaz, mert közben azért csak eszébe jut ez-az, ha már egyszer hazai tájakon biciklizik, azon túl is, hogy milyen szépek egyes nők, milyen jó kiállásúak egyes fiúk, meg hogy lassan csak épülgetnek bicikliutak, de innen már főleg a méreg van a hazára gondolásban.

Romboltam is közben persze a hazán, nyilván, Kata lányom szemrehányóan jegyzi meg, hogy a 100 év alatt lebomló szemeteszsák helyett lehet venni néhány év alatt lebomlót is, meg hogy...

Hogy a szövegekkel osztott sebekről ne is beszéljek, mert akkor soha nem fejezem be ezt a hsz-t.

Na, jó, nem a haza döntött úgy, hanem jó sok ember asszisztált egy maroknyi gazember által rászedett sok maroknyi tudatlan akciójához, a haza az más, és ahhoz a máshoz persze ugye rendületlenül.. noha egy nazareti tanító azért már pedzegette, hogy másutt is lehet számodra hely, Isten ege alatt.
"Szakasz - Század - Isten - Haza" - idézném a tengerészgyalogos szlogent, de hát nem értek én ezekhez a dolgokhoz. Tessék nyugodtan helyretenni!
 
#1503  Zsókaszilfid[kukac]citromail[pont]hu2008-08-26 22:52
Kedves Géza!
Nahát, én pedig azt hittem, hogy hozzám szól olyan kedvesen a 1492-es üzenetében.

Azért a kisördög bújkál bennem, azon mosolygok, hogy akik nem olvasták a nyári szóváltásunkat, vajon mire gondolnak ezt olvasva:"hogy én éppen vele, hogy ő éppen miattam." :-))

Kedves Zöldbéka, gondolom ebben a 208.400,-ban benne vannak a különböző bérkiegészítések, pótlékok, túlórák - ja, és bruttó! Milyen jól hangzik: kettőszáznyolcezer!!! Én ma vettem meg a családnak a bérleteket: 23 ezerért. Szeptemberben még ehetünk sajtot, októbertől majd fűtésre cseréljük! Látja, lehet itt jókat sakkozni! Üdv: Lukács Zsóka
 
#1502  zoldbekaleinerk[kukac]freemail[pont]hu2008-08-26 22:02
A statisztikák szerint a pedagógus várható átlagkereset 2008-ban (az emelkedéseket figyelembe véve! - ugyan, kinek emelkedett?) 208 400. Én ilyet sem sokat ismerek! Egyébként nyomorúságos egzisztenciám romjai alatt egész más gondok foglalkoztatnak: meddig lesz még iskolám, munkám, kivel és mikor vonnak össze, hány gyerekeünk gyógyul meg hirtalen egyik napról a másikra és kerül többségi iskolákba, medig kell még a gyógypedagógiának ezt a területét leépíteni,miért kell leselejtezni eszközeinket (értsd: kukába dobni) csak azért, mert kisebb helyre "deportáltak" bennünket és nem fér el, miért a fogyatékos gyereknek nem jut fejlesztő terem - és még millió kérdés és probléma. Oldjam meg! -hallom nap mint nap a következő demagóg szlogenekkel együtt: a munkaidőd 8 óra, örülj, hogy még van munkád, fogd be a szád és csóváld a farkad, hogy még van iskola - igaz, hogy kicsi és sárga és savanyú, de a mienk!
Közben gőzerővel megy a N.K, ahol a tudósok megbeszélik ügyeimet és majd kitalálnak nekem megoldásokat a fentebb vázolt problémákra. Én pedig hónap végén, ha lesz iskolám még ...és itt ugorjatok fel néhány sort ,aztán vissza, felveszem (éh)béremet, netto 110 körül és közben finom sajtokról álmodom...
 
#1501  Takács Gézacsgez[kukac]freemail[pont]hu2008-08-26 22:00
Kedves Kati tanító néni!
A sikolyt nem értettem félre, de szándékosan fogalmaztam félreérthetően, és azért, mert végül is a sikoly elég furcsa stilizálása volt egy segítségkérésnek. A karc abból adódott, hogy én itt jajongnék, a hegyomlások miatt, de igyekszem nagyon fegyelmezetten, kedves kolléga meg talán kicsit rest, talán kicsit tanácstalan, talán kicsit cserben hagyott, de legalábbis szabad, és akkor ez meg sikoly lesz.
Szóval ez olyan tréfás volt. Olyan bánatosan víg. Ami csak úgy adódott. Ennek szólt a fohász.

Kedves Judit, elárulok egy titkot, én tudtam, hogy Lukács Zsókát talán ismernem kellene, de nem néztem utána, hogy én éppen vele, hogy ő éppen miattam.
A kézfogását tehát nem félreértettem, nem értettem belőle semmit.
Áldja az ég.
S végül, kedves Szávai, te meg írd le büntetésből háromszor, hogy éljen a haza.

Üdv: Takács Géza

 
#1497  Csirmazcsirmat[kukac]pr[pont]hu2008-08-26 14:23
Tegnap kutyafuttában hallottam a tv-hírekben Kiss Péter miniszter NK7- beli felszólalását. Arra lettem figyelmes, hogy 120 000 és 400 000 Ft-os fizetésekről beszél, s hogy a közönség morajlott.
Miről van szó? Lemaradtam a hírekről, s azóta sem hallottam máshol róla.
Egyes pedagógusok keresnek 400 000 ft-ot,vagy másról van szó? (én még olyan pedagógussal nem találkoztam, aki 400 000 Ft-ot keres).
 
#1496  kati tanító nénicsendeskati[kukac]freemail[pont]hu2008-08-26 13:27
Kedves Géza!
Értékelem karcosságodat, de néha tényleg félreértesz dolgokat. Vagy én nem fogalmazok egyértelműen. Ez utóbbi valószínűbb. Rövid akarok lenni, és az értelem rovására megy. A sikoly nem az enyém, hanem sok kollégáé, aki belecsöppen egy olyan munkába, amihez nem kap elég segítséget. A modul önmagában nem oka semminek. Az abban való gondolkodás sem. A bajok nem itt kezdődnek. És ami a nagyobb baj, itt nem is érnek véget.
(azt az "ó istenem"-et azért kifejthetnéd részletesebben is.)
 
#1495  Szávaivizuszol[kukac]freemail[pont]hu2008-08-26 12:51
Na, jól rászedett az üzenőfal, aszongya, akarok-e javítani? "Hát, ide nem ártana egy idézőjel!" Akarok.
Erre eltűnt, a,mit addig írtam.
Lényeg: Géza a többnyire, főképp kitételekkel jelzi, hogy azért mégsem a tanárok 100%-a céltábla, stb. Szóval van még remény. A kisebbségben reménykedhetünk.
 
#1494  misley juditmisley[kukac]freemail[pont]hu2008-08-26 08:59
Jóreggelt Kollégák!
Kedves Zsóka! Kedves Géza!

A ti példátok viszont szép!
Ezt jóérzés megtapasztalni.
Többet ér, mint sok túlbeszélt, pszeudó-akadálypályás trénig.
Hogy a TG. kritikája, összefoglalója - kertek kerülgetésétől mentes, bár ez tőle szokatlan is volna-, nyílt beszéde közterhünk (el)viselhetelenségének okairól, Zsókától kapja az első figyelmet, attól az embertől, akivel konfliktusba keveredett, EZ BÍZTATÓ!
*
Késődélután, iskola után kimentem a műpába. AZ ISKOLA DOLGÁT már nem találtam.
Bejutottam egy filmre, az „Agresszió, díszcsomagolásban-ra” . Voltunk rajta, tizen- tizenöten. Rémmulatságos! (a film is, a helyzet is ).
A kongresszus meg nyilván zajlott.
A csarnokokban hostesek, pincérfiúk/lányok serege készülődött a késő esti fogadáshoz.
Nem felszabadult dolog betolakodóként(regisztrálatlanul), jönni-menni.
De szemmel láthatólag a kutyát sem érdekelte, hogy mi a státuszom.
A gálaműsorra/fogadásra is jócskán volt szabadjegy. De nem vitt rá a lélek, imposztorként, tán még izgalmas lett volna (és amúgy is az iskolában hagytam a táskámat)
Üdvözlettel, m.j.

 
#1493  Zsókaszilfid[kukac]citromail[pont]hu2008-08-25 22:57
Kedves Géza,
Azért én most jókedvre kerekedtem! Jól van, no!

Üdv, és jó éjt! Lukács Zsóka
 
#1492  takács gézacsgez[kukac]freemail[pont]hu2008-08-25 22:35
Kedves Zsóka, hát kicsit meghibbantam itt nagy bánatomban, bocsásson meg. De hát arról van szó,
hogy legalább a kétségbeesés jogához ragaszkodnék makacsul, ha már a méltósága elveszett, melyet közoktatásunk mai állapota ébreszt oly sokunkban. Aztán a maga kedves gesztusát meg félreértem.
Üdvözlettel: Takács Géza
és mindehhez még Kati tanító néni sikolya a modulokért, ó Istenem.
 
#1491  kati tanító nénicsendeskati[kukac]freemail[pont]hu2008-08-25 20:12
Kedves Ida! Valószínű, nem vagy egyedül a sikolyoddal.:) A www.sulinovadatbank.hu oldalon is találsz segítséget, de ha nem igazodsz ki, emilkét is válthatunk. Szállok rendelkezésedre. :)
 
#1490  idatutto18[kukac]freemail[pont]hu2008-08-25 16:52
Modul, help!!!
Fiatal pedagógus vagyok, idén 5.-ben a nem szakrendszerű oktatás keretében modulokat kell készíteni egyes tárgyakból. Értem is mi az a modul, de a papíron való megvalósítását, formáját nem. Kérem aki alkotott már ilyet, hogy segítsen nekem és én cserébe ha tudok másban teszem ezt.
köszönettel ida
 
#1489  Zsókaszilfid[kukac]citromail[pont]hu2008-08-25 14:25
Kedves Géza!
Ugyan, dehogy siklottam át az írásán! Elolvastam az első betűtől, az utolsóig. Mint láthatta, mindez éjjel fél 1-kor történt, a gondolataim rendezett leírásához nem volt erőm. Nagy hatással volt rám, ezért is ajánlottam a kézfogást.Gondolja, hogy véletlen volt az a pár mondatom pont ott, pont akkor? Nézze, számomra megrázó volt az írása, szerettem volna egy őszinte kézfogással magamban is enyhíteni a feldúltságot.

Arra azért még volt erőm,bár kimondhatatlanul fáradt voltam - hogy a fogalmazásomban ügyeljek arra, véletlenül se gondolhasson senki a szeretet-tettetésre - ezért is írtam, hogy adjunk sok szeretetet a gyerekeknek. GYEREKEKNEK. Gondolom, hogy Ön meg ezen siklott át, hisz gyereknek szeretetet adni - reményeim szerint, akik itt vagyunk, olvassuk egymást - nem kell erőltetni. Sajnálom, hogy félre értett. Nem vagyok én álszent, higyje el. A kézfogás pedig őszinte volt, nem tettetett. Üdv: Lukács Zsóka
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.07.19.
Nyáry Luca: A magántanulás mentett meg attól, hogy csődtömeggé váljak – Így látja az új törvényt egy érintett diák
A köznevelési törvény pénteken elfogadott módosításai szerint a következő tanévtől (tehát már idén szeptembertől) megszűnik a magántanulói státusz, felváltja az úgynevezett „egy...
(Forrás: wmn.hu)
--
2019.07.17.
Kell még 164 millió forint közpénz a milliós tandíjjal induló elit magániskolára
Szeptemberben nyit Debrecenben az alapítványi iskola, ahova a jelentkezés is 100 ezer forintba kerül. Ösztöndíjas helyek egyelőre nem lesznek, az építkezést az adófizetők állják, a szá...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.07.17.
Egyszerre 11 óvónő mondott fel egy újpesti óvodában
Olyan pedagógusok hagyták ott az óvodát, akik már az alakulás óta ott dolgoztak, alapítók voltak. Két olyan mesterpedagógus is felállt, akik óriási szaktudással is rendelkeznek. A távoz...
(Forrás: Újpesti Hírmondó)
--
2019.07.17.
Még egy dolog, amiben szembemegyünk Európával: egyre több a korai iskolaelhagyó
A 2010-ben elfogadott Európa 2020 Stratégiában Magyarország azt vállalta, hogy 2020-ra a korai iskolaelhagyók arányát 10 százalékra csökkenti, ettől a célkitűzéstől azonban egyre távolodunk...
(Forrás: Népszava)
--
2019.07.17.
Megőrülsz: almaügyi nyomozást rendelt el a tankerület
Valószínűleg megtaláltuk a hét agygörcsét, pedig még csak kedd van. A magyar általános iskolákban általában almát adnak a tízóraihoz, ám arra, ami most jön, egyetlen almagengszter, egyetlen...
(Forrás: Pécsi Stop)
--
2019.07.17.
A német, az osztrák és a lengyel rektori konferencia kiáll az MTA mellett
Közös közleményben adott hangot kedden aggodalmainak a német, az osztrák és a lengyel rektori konferencia a Magyar Tudományos Akadémia átalakításával kapcsolatos jogszabály elfogadása miatt...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2019.07.17.
Évtizedes kudarcok után újra tanulhatnak
Van, akitől a gyermeknevelés és autista kisfia fejlesztése, van, akitől az önbizalomhiány, és van, akitől a családfenntartó szerep vette el a továbbtanulás lehetőségét. Egyesek beletö...
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.07.17.
Bódis József: Nem csorbulnak a szülői jogok a köznevelési törvény módosításával
Az államtitkár hangsúlyozta: a szülői jogok továbbra is megmaradnak, mert ha a szülő úgy ítéli meg, hogy korai lenne háromévesen óvodába vinni a gyermeket, egy év halasztást kérhet....
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.07.17.
Az érettségi biztos túlbuzgósága miatt semmisítették meg a Szinyei Gimnázium tizenöt végzősének érettségijét
A helyzet abszurditását fokozza, hogy az iskolában a tizenöt említett diákon kívül is voltak olyan érettségizők, akiknek az érintettekhez hasonlóan hiányzott egy-egy természettudományos...
(Forrás: hvg.hu)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
  ofoe

Kedves Krisztina! Nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül érdemi tanácsot adni, de megpróbálom. Az első lépés valóban átgondolni azt, hogy Te magad mennyiben vagy felelős az adott problémáért. A figyelmeztetőkkel, intőkkel csak a saját feszültségedet oldod némileg, eredményt nem tudsz elérni. Gondold át, hogy melyik ponton romlott el a kapcsolat az adott csoporttal, eleve így fogadtak, vagy menetközben történt valami. Az a soraidból kiderül, hogy nincs köztetek bizalmi kapcsolat, tehát kommunikáció helyett hadakoztok. Időt kellene szánni arra, hogy a problémát tisztázzátok, megállapodásra jussatok a közös megoldás módjában. Ennek vannak különböző technikái. Fontos, hogy ne személyes sértésként kezeld az ügyet, hanem közös megoldandó problémaként. Nem ördögtől való, amit a kollégáid tanácsolnak, hogy fordulj pszichológushoz, aki segíthet azon, hogy a Benned való görcsöt fel tudd oldani. Amíg Te magad nem jutsz túl ezen a görcsön, nem tudod kézbe venni az ügyeket. Ezek a diákok már nem kamaszok, fiatal felnőttek, nekik is fontos, hogy eljussanak az érettségiig, és matematikából is elérjenek egy bizonyos szintet. Ez lehet az a közös ügy, amin együttesen és nem egymás ellenében kellene dolgoznotok. Szívesen levelezek erről Veled privátban is, ha akarod, de nem minden részlet tartozik a nyilvánosságra. Jelezd, ha ezt szeretnéd. Üdvözlettel Szekszárdi Juli

--
  László Krisztina

Kedves OFOE!
Nem tudom mennyire válaszolható meg a kérdésem. Egy középiskolában tanítok, heti 27 órában matematikát, 8 érettségis csoportnak. (Plusz a korrepetálások, plusz a helyettesítések.) Nagyon szeretem a diákjaimat, de mint mindenhol, ahol emberek vannak, előfordulnak konfliktusok. A kb 110 diákból, akiket két éve tanítok, van kb 15, akik állandóan csak a hibát keresik a munkámban, agresszíven és lekezelően bánnak velem, sokszor megaláznak a csoport egésze előtt. Amikor esetleg szaktanári figyelmeztetést adok nekik, akkor hangosan kiröhögnek, hogy az ő szüleiket ez nem érdekli. (Ezek a diákok már 17-19 évesek, mivel a nyelvi tagozat nulladik évfolyama egy évvel megnöveli a középiskolai tanévek számát.) Semmivel nem tudom őket sem motiválni, sem fegyelmezni, tönkre teszik az óráimat.) Hiába fordultam az osztályfőnökökhöz segítségért, mind ők, mind az igazgató-helyettes és a munkaközösség vezető szerint, ez az én hibám, azért viselkednek így velem, mert ez "belőlem jön". Közben az iskolából folyamatosan mennek el a tanárok, és hiába keresett a szakom, (angol-matek) úgy érzem, hogy nem becsülik meg a munkámat. Hiába az a kb 90 diák aki jól teljesít, (nem egy dícséretes 5-ös is van, és emelt matematika érettségi előkészítő csoportok is), hiába a rengeteg dolgozat, számonkérés, ingyen korrepetálás, rendszeres, hogy káromkodva, csapkodva, üvöltözve csapják az asztalomra a kijavított dolgozatot, mert az nem négyes, hanem csak hármas. És közben a vezetőség, az osztályfőnökök és a munkaközösség vezető szerint is, nekem kell változtatnom, pszichológushoz mennem, mert engem nem lehet elviselni. Meg kell jegyezzem, ezek az emberek 25-30 éve vannak ebben az iskolában. Ez a matematika státusz, amit én megkaptam 2 éve, egy előző iskolavezetéstől, már nagyon régóta, úgymond, "forgó hely" volt, mert - más tanárok elmondása szerint - mindig "volt valami probléma a matek tanárokkal". Minden más matematika tanár az iskolában, már 10-20-30 éve itt tanít.
Nem igazán tudom, mit kezdhetnék a problémával. Tudnának esetleg tanácsot adni?
Köszönettel: Krisztina

--
  Eleonóra

Kedves OFOE Csapat!
Segítséget szeretnék kérni, azzal kapcsolatban, hogy egy egyházi iskolában dolgozom, mint 50% kollégiumi felügyelő, 50% kollégiumi ápoló. Érdeklődnék, hogy ilyen esetben számomra mennyi szabadság jár? Tavaly fél állásban tanítottam, akkor járt a pedagógusi szabadság, itt úgy olvasom, ebben a munkakörben is jogosult lennék.?
Köszönettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek