OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 |
#1507  Zsókaszilfid[kukac]citromail[pont]hu2008-08-28 07:29
Kedves Mindenki!
Úgy hozta a Sors, hogy a nyáron időm nagy részét kórházban töltöttem beteg családtagjaként. Tudom senkit nem vigasztal, nem is azért írom:
ha a közoktatás beteg, az egészségügy haldoklik.
szép napot: Lukács Zsóka
 
#1506  zoldbekaleinerk[kukac]freemail[pont]hu2008-08-27 20:58
Nem tudtam, de a pozitívan várakozó naív gyermekpásztort vállaltam volna még évvel ezelőtt, ma már csak a naív gyermekpásztor lehetek, aki még szeretne nagyon sok mindenben hinni, csak már nehéz -nem kicsit, de nagyon!
 
#1505  takács gézacsgez[kukac]freemail[pont]hu2008-08-27 20:49
Kedves Szávai,
Ja, ha már nem beszélgetünk, hát beszélgessünk.
És különben, ha ilyen stréber vagy, és egy kis büntetés ennyire fellekesít, vigyázz, mert vannak ennél csúnyább szavak is.

Kedves Zsóka, hogy itt ezen az üzenőn ki, mi, azt ki tudja, mi itt csak szavakkal kerülünk viszonyba szavaink által.
Szavakkal szállunk be és szavakkal lépünk ki.

Kedves Zöld béka tanár úr, tudja, hogy ön fenn van az nk7 dicsőségtábláján, mint a kongresszusra pozitívan várakozó naív gyermekpásztor, blogja idézetével?

Na jó, ahogy Sztyepan Fjodorovics mondja, csók, menjünk dolgozni.

Takács Géza
 
#1504  Szávaivizuszol[kukac]freemail[pont]hu2008-08-27 07:57
Haza! Haza! Haza!

Írtam már korábban, hogy az életemet köszönhetem a hazának! Ha annak idején drága hazám nem dönt szinte egy emberként a vagyonadó nyilatkozati javaslat kukába röpítése mellett ( Javítás: zúzda, emlékét is eltörölni!! Meg is történt, azt hiszem az eddigi legsikeresebb projekt volt. Mármint az emlék eltörlés. E-helyütt tehát kötelességem felhívni a figyelmet, hogy a rendszerváltáskor néhány Fideszes azt javasolta, hogy váltsunk rendszert törvényes alapokon.), akkor én erre eléggé alkalmatlanként valószínűleg politikai pályára lépek, és persze nem bírja majd a gyomrom, az évi rendes tükrözések egyike már túl későn jelez...

Maradtam annál, amihez jobban értek, ráadásul még mindig több tudást érzek magam előtt, mint magam mögött, és így hát, mit finomítgassam: élek.

A hazára visszatérve: ha egy hínármezőt cibálsz, néha úgy érzed tettél valamit, mert lám: mozog, na, megy ez, aztán látod, hogy csak egy kis darabot téptél le, amint másutt fogod, szépen visszaszervül az is. Ettől kezdve cibálod ugyan, meg kezdesz gondolkodni más módszereken is, amihez persze vegyésszé, biológussá, stb-vé kell képezni magad... na, metaforából ennyi elég is.

Hazámnak tett szolgálatként értékelem, hogy nyáron átdolgoztam a Kapcsoskönyvet, feltettem a netre, bárki ingyen letöltheti. És majd még dolgozok rajta tovább, de közben két hetet a lakásra kellett áldoznom, hogy a hullámos PVC padlót elmetszegethessük a vizuban, helyére kő kerüljön, a kikopott fürdőkád helyére új, és akkor már ugye - ha egyszer úgyis hozzá kell nyúlni a csempézez, meg ha már egyszer kiveszed a a repedt wc-kagylót... mert ezzel feleségem kis támogatást kapott ahhoz, hogy a következő tanévet is végig tudja csinálni a 14 SNI-s gyerekkel a szövőműhelyben...

Aztán van az, amikor az ember semmit sem tesz a hazáért, eszébe sem jut, kertet gondoz ( másé, de neki nincs rá ideje, nekem meg jó alkalom a napi 22 km bicajozásra), biciklivel megy haza, Medgyesegyházára, pedig ezzel veszít vagy négy munkaórát. Na, ez így nem igaz, mert közben azért csak eszébe jut ez-az, ha már egyszer hazai tájakon biciklizik, azon túl is, hogy milyen szépek egyes nők, milyen jó kiállásúak egyes fiúk, meg hogy lassan csak épülgetnek bicikliutak, de innen már főleg a méreg van a hazára gondolásban.

Romboltam is közben persze a hazán, nyilván, Kata lányom szemrehányóan jegyzi meg, hogy a 100 év alatt lebomló szemeteszsák helyett lehet venni néhány év alatt lebomlót is, meg hogy...

Hogy a szövegekkel osztott sebekről ne is beszéljek, mert akkor soha nem fejezem be ezt a hsz-t.

Na, jó, nem a haza döntött úgy, hanem jó sok ember asszisztált egy maroknyi gazember által rászedett sok maroknyi tudatlan akciójához, a haza az más, és ahhoz a máshoz persze ugye rendületlenül.. noha egy nazareti tanító azért már pedzegette, hogy másutt is lehet számodra hely, Isten ege alatt.
"Szakasz - Század - Isten - Haza" - idézném a tengerészgyalogos szlogent, de hát nem értek én ezekhez a dolgokhoz. Tessék nyugodtan helyretenni!
 
#1503  Zsókaszilfid[kukac]citromail[pont]hu2008-08-26 22:52
Kedves Géza!
Nahát, én pedig azt hittem, hogy hozzám szól olyan kedvesen a 1492-es üzenetében.

Azért a kisördög bújkál bennem, azon mosolygok, hogy akik nem olvasták a nyári szóváltásunkat, vajon mire gondolnak ezt olvasva:"hogy én éppen vele, hogy ő éppen miattam." :-))

Kedves Zöldbéka, gondolom ebben a 208.400,-ban benne vannak a különböző bérkiegészítések, pótlékok, túlórák - ja, és bruttó! Milyen jól hangzik: kettőszáznyolcezer!!! Én ma vettem meg a családnak a bérleteket: 23 ezerért. Szeptemberben még ehetünk sajtot, októbertől majd fűtésre cseréljük! Látja, lehet itt jókat sakkozni! Üdv: Lukács Zsóka
 
#1502  zoldbekaleinerk[kukac]freemail[pont]hu2008-08-26 22:02
A statisztikák szerint a pedagógus várható átlagkereset 2008-ban (az emelkedéseket figyelembe véve! - ugyan, kinek emelkedett?) 208 400. Én ilyet sem sokat ismerek! Egyébként nyomorúságos egzisztenciám romjai alatt egész más gondok foglalkoztatnak: meddig lesz még iskolám, munkám, kivel és mikor vonnak össze, hány gyerekeünk gyógyul meg hirtalen egyik napról a másikra és kerül többségi iskolákba, medig kell még a gyógypedagógiának ezt a területét leépíteni,miért kell leselejtezni eszközeinket (értsd: kukába dobni) csak azért, mert kisebb helyre "deportáltak" bennünket és nem fér el, miért a fogyatékos gyereknek nem jut fejlesztő terem - és még millió kérdés és probléma. Oldjam meg! -hallom nap mint nap a következő demagóg szlogenekkel együtt: a munkaidőd 8 óra, örülj, hogy még van munkád, fogd be a szád és csóváld a farkad, hogy még van iskola - igaz, hogy kicsi és sárga és savanyú, de a mienk!
Közben gőzerővel megy a N.K, ahol a tudósok megbeszélik ügyeimet és majd kitalálnak nekem megoldásokat a fentebb vázolt problémákra. Én pedig hónap végén, ha lesz iskolám még ...és itt ugorjatok fel néhány sort ,aztán vissza, felveszem (éh)béremet, netto 110 körül és közben finom sajtokról álmodom...
 
#1501  Takács Gézacsgez[kukac]freemail[pont]hu2008-08-26 22:00
Kedves Kati tanító néni!
A sikolyt nem értettem félre, de szándékosan fogalmaztam félreérthetően, és azért, mert végül is a sikoly elég furcsa stilizálása volt egy segítségkérésnek. A karc abból adódott, hogy én itt jajongnék, a hegyomlások miatt, de igyekszem nagyon fegyelmezetten, kedves kolléga meg talán kicsit rest, talán kicsit tanácstalan, talán kicsit cserben hagyott, de legalábbis szabad, és akkor ez meg sikoly lesz.
Szóval ez olyan tréfás volt. Olyan bánatosan víg. Ami csak úgy adódott. Ennek szólt a fohász.

Kedves Judit, elárulok egy titkot, én tudtam, hogy Lukács Zsókát talán ismernem kellene, de nem néztem utána, hogy én éppen vele, hogy ő éppen miattam.
A kézfogását tehát nem félreértettem, nem értettem belőle semmit.
Áldja az ég.
S végül, kedves Szávai, te meg írd le büntetésből háromszor, hogy éljen a haza.

Üdv: Takács Géza

 
#1497  Csirmazcsirmat[kukac]pr[pont]hu2008-08-26 14:23
Tegnap kutyafuttában hallottam a tv-hírekben Kiss Péter miniszter NK7- beli felszólalását. Arra lettem figyelmes, hogy 120 000 és 400 000 Ft-os fizetésekről beszél, s hogy a közönség morajlott.
Miről van szó? Lemaradtam a hírekről, s azóta sem hallottam máshol róla.
Egyes pedagógusok keresnek 400 000 ft-ot,vagy másról van szó? (én még olyan pedagógussal nem találkoztam, aki 400 000 Ft-ot keres).
 
#1496  kati tanító nénicsendeskati[kukac]freemail[pont]hu2008-08-26 13:27
Kedves Géza!
Értékelem karcosságodat, de néha tényleg félreértesz dolgokat. Vagy én nem fogalmazok egyértelműen. Ez utóbbi valószínűbb. Rövid akarok lenni, és az értelem rovására megy. A sikoly nem az enyém, hanem sok kollégáé, aki belecsöppen egy olyan munkába, amihez nem kap elég segítséget. A modul önmagában nem oka semminek. Az abban való gondolkodás sem. A bajok nem itt kezdődnek. És ami a nagyobb baj, itt nem is érnek véget.
(azt az "ó istenem"-et azért kifejthetnéd részletesebben is.)
 
#1495  Szávaivizuszol[kukac]freemail[pont]hu2008-08-26 12:51
Na, jól rászedett az üzenőfal, aszongya, akarok-e javítani? "Hát, ide nem ártana egy idézőjel!" Akarok.
Erre eltűnt, a,mit addig írtam.
Lényeg: Géza a többnyire, főképp kitételekkel jelzi, hogy azért mégsem a tanárok 100%-a céltábla, stb. Szóval van még remény. A kisebbségben reménykedhetünk.
 
#1494  misley juditmisley[kukac]freemail[pont]hu2008-08-26 08:59
Jóreggelt Kollégák!
Kedves Zsóka! Kedves Géza!

A ti példátok viszont szép!
Ezt jóérzés megtapasztalni.
Többet ér, mint sok túlbeszélt, pszeudó-akadálypályás trénig.
Hogy a TG. kritikája, összefoglalója - kertek kerülgetésétől mentes, bár ez tőle szokatlan is volna-, nyílt beszéde közterhünk (el)viselhetelenségének okairól, Zsókától kapja az első figyelmet, attól az embertől, akivel konfliktusba keveredett, EZ BÍZTATÓ!
*
Késődélután, iskola után kimentem a műpába. AZ ISKOLA DOLGÁT már nem találtam.
Bejutottam egy filmre, az „Agresszió, díszcsomagolásban-ra” . Voltunk rajta, tizen- tizenöten. Rémmulatságos! (a film is, a helyzet is ).
A kongresszus meg nyilván zajlott.
A csarnokokban hostesek, pincérfiúk/lányok serege készülődött a késő esti fogadáshoz.
Nem felszabadult dolog betolakodóként(regisztrálatlanul), jönni-menni.
De szemmel láthatólag a kutyát sem érdekelte, hogy mi a státuszom.
A gálaműsorra/fogadásra is jócskán volt szabadjegy. De nem vitt rá a lélek, imposztorként, tán még izgalmas lett volna (és amúgy is az iskolában hagytam a táskámat)
Üdvözlettel, m.j.

 
#1493  Zsókaszilfid[kukac]citromail[pont]hu2008-08-25 22:57
Kedves Géza,
Azért én most jókedvre kerekedtem! Jól van, no!

Üdv, és jó éjt! Lukács Zsóka
 
#1492  takács gézacsgez[kukac]freemail[pont]hu2008-08-25 22:35
Kedves Zsóka, hát kicsit meghibbantam itt nagy bánatomban, bocsásson meg. De hát arról van szó,
hogy legalább a kétségbeesés jogához ragaszkodnék makacsul, ha már a méltósága elveszett, melyet közoktatásunk mai állapota ébreszt oly sokunkban. Aztán a maga kedves gesztusát meg félreértem.
Üdvözlettel: Takács Géza
és mindehhez még Kati tanító néni sikolya a modulokért, ó Istenem.
 
#1491  kati tanító nénicsendeskati[kukac]freemail[pont]hu2008-08-25 20:12
Kedves Ida! Valószínű, nem vagy egyedül a sikolyoddal.:) A www.sulinovadatbank.hu oldalon is találsz segítséget, de ha nem igazodsz ki, emilkét is válthatunk. Szállok rendelkezésedre. :)
 
#1490  idatutto18[kukac]freemail[pont]hu2008-08-25 16:52
Modul, help!!!
Fiatal pedagógus vagyok, idén 5.-ben a nem szakrendszerű oktatás keretében modulokat kell készíteni egyes tárgyakból. Értem is mi az a modul, de a papíron való megvalósítását, formáját nem. Kérem aki alkotott már ilyet, hogy segítsen nekem és én cserébe ha tudok másban teszem ezt.
köszönettel ida
 
#1489  Zsókaszilfid[kukac]citromail[pont]hu2008-08-25 14:25
Kedves Géza!
Ugyan, dehogy siklottam át az írásán! Elolvastam az első betűtől, az utolsóig. Mint láthatta, mindez éjjel fél 1-kor történt, a gondolataim rendezett leírásához nem volt erőm. Nagy hatással volt rám, ezért is ajánlottam a kézfogást.Gondolja, hogy véletlen volt az a pár mondatom pont ott, pont akkor? Nézze, számomra megrázó volt az írása, szerettem volna egy őszinte kézfogással magamban is enyhíteni a feldúltságot.

Arra azért még volt erőm,bár kimondhatatlanul fáradt voltam - hogy a fogalmazásomban ügyeljek arra, véletlenül se gondolhasson senki a szeretet-tettetésre - ezért is írtam, hogy adjunk sok szeretetet a gyerekeknek. GYEREKEKNEK. Gondolom, hogy Ön meg ezen siklott át, hisz gyereknek szeretetet adni - reményeim szerint, akik itt vagyunk, olvassuk egymást - nem kell erőltetni. Sajnálom, hogy félre értett. Nem vagyok én álszent, higyje el. A kézfogás pedig őszinte volt, nem tettetett. Üdv: Lukács Zsóka
 
#1488  takács gézacsgez[kukac]freemail[pont]hu2008-08-25 13:35
Kedves Zsóka, köszönöm a kézfogását, de sajnálom, hogy a ma kezdődő nagy kongresszushoz írt levelem felett átsiklott.
Én a szeretet-tettetéssel, miközben dúlnak az iskolaháborúk, a magam részéről szakítottam.
Minden Jót: Takács Géza
 
#1487  Zsókaszilfid[kukac]citromail[pont]hu2008-08-25 00:26
Üdv Mindenkinek!
Kezdődik az új év, kívánom, hogy adjunk sok szeretet a gyerekeknek, és kapjunk tőlük valamennyit vissza!
Remélhetőleg azért tudtunk pihenni is a nyáron, én kézfogásom küldöm mindannyiuknak, Önnek is kedves Géza! Üdv: Lukács Zsóka
 
#1486  takács gézacsgez[kukac]freemail[pont]hu2008-08-24 19:31
Üdvözlet a nk7 résztvevőinek

Az oktatás közügy, mondja a 7. Nevelésügyi Kongresszus felirata. Persze hogy az, például olyasféleképpen, ahogy a tenger sós. De akkor miről szól ez a jelmondat? Alighanem arról, hogy nálunk a tenger sem magától értetődően sós. Tengerünk, ha volna, már rég kérdéses volna a só is.
A kongresszus szervezői, némileg szégyenlősen tették a zászlóra ezt a tételt. Mert pillanatnyilag az a helyzet, hogy az iskola alkotmányos közintézmény ugyan, de az iskola a legkevésbé sem közügy. Azért nem az, mert ehhez látnunk, érzékelnünk kellene azt a közösséget, leginkább belülről, amelynek ügye. Csakhogy efféle közösség nincs. Itt-ott, mintha lenne, egyes kistelepülések a válság, az iskolabezárások hatására alkalmilag közösségként lépnek fel az iskolájuk megmentéséért. De ez az összetartás is többnyire addig tart ki, amíg az eljárás így vagy úgy lezáródik. Az átlag önkormányzatok számára az iskola rendszerint már csak drága közszolgáltatás. Mint a csatornázás vagy a hulladékkezelés. Meg kell oldani, de legjobb tőle megszabadulni, ha lehet. Közügyként való kezeléséhez először az önkormányzat hivatali elidegenedettségét kellene felszámolni, ki kellene szabadítani a helyi közhatalmi szerveket a kényszerek hálójából.
A megyéknek pedig lassan csömörük lesz az iskoláktól, nekik az iskola már csak igazgatási, pénzkezelési tétel. A befolyási terület növelése. De túl sok vele a vesződség.
Az iskola tipikusan magánügy lett. A felsőbb társadalmi rétegek, ha megmaradnak egyáltalán gyermekeik hazai iskoláztatásánál, néhány extra intézményben vásárolják meg a számukra szükséges szolgáltatásokat, vagy rosszabb esetben az átlag intézményekből próbálják kifacsarni a gyermekeiknek járó személyes figyelmet, és mélyen megvetik a náluk kevésbé tehetős társadalmi csoportokat amiatt, mert azok megpróbálják utánozni őket.
A legelesettebbek pedig az iskolán állnak bosszút saját nyomorúságukért. És maguk sem hiszik szinte, hogy még cukkolják is őket a partvonalról.
Az államigazgatás számára az iskola ugyancsak nem közügy, hanem politikai préda. Vagy olykor még annál is rosszabb, a győztesek ideológiai hadgyakorlatainak a színtere. Gazsó Ferenc volt az utolsó miniszter, aki még egyáltalán önálló oktatásügyi elképzelésekkel bírt. Saját szakmai-politikai koncepcióval. Utódai mindannyian az oktatás világán kívülről hozták a terveiket, gondolataikat, meggyőződéseiket, érveiket, érdekeiket. Ha rendelkeztek egyáltalán ilyesfélével. Hiszen Hiller István legnagyobb előnye elődeihez képest, hogy nem nagyon vannak ambíciói. Sőt, már a nagy jelenetekből is kiábrándult. (Ez persze a magyar közoktatás mai állapotában a kötelező segítségnyújtás megtagadása.)
Az értelmiség, ha az iskoláról beszél, többnyire példázatnak tekinti, hogy megmutassa, miért is nem bír ő itt közösséget vállalni semmivel. Vagy épp ellenkezőleg, miért kellene új sprituális szerveződés révén lemosnunk a gyalázatot.
Az iskola természetesen a tanároknak sem közügy. Az iskolára a tanárok többsége évek óta egyre nehezebb szívvel gondol. Az iskola egy kellemetlen, fárasztó, idegesítő, lélekőrlő és mind gyakrabban közveszélyes munkahellyé vált. Csapdává. Ahonnan nincs hova menekülni, de ahol egyre kevésbé lehet kibírni.
A tanárok persze szeretnék, ha az iskola közüggyé válna, és ahhoz méltóan volna kezelve, de a többség sajnos ma már jobban zavarba esne attól, ha figyelne rá a közösség, mint amilyen fájdalmas, hogy a tanár már nem tényező, legfeljebb mint céltábla.
Tehet-e bármit is a kongresszus, hogy a helyzet megváltozzék. Sajnos nem. Abból következtetek erre, hogy a kongresszus téziseinek megvitatását a kongresszusra készülődő tanári társadalom egyszerűen ellazsálta. Egyetlen komoly elemző kritika sem született. Vagy legalábbis nem került fel efféle írás a honlapra. És másutt sem akadtam a nyomukra.
A legalább egy éve működő kongresszusi honlap egy napig sem bírt működő fórummá válni. A kulturális közvélemény valószínűleg csak a napi sajtóból értesül majd a kongresszusról, és semmiféle jelét nem láttam annak, hogy idén vagy tavaly a közoktatás ügyei a botránykrónikákon túl közfigyelmet keltettek volna. S csodálkoznék, ha közgazdászok, politológusok, pszichológusok, írók, szociológusok, történészek, filozófusok, mérnökök, orvosok, szaktárcák szakértői befizettek volna a kongresszusra.
Az Élőlánc Mozgalom országos kampányt indított a kisiskolák megmentéséért. A magyar közoktatás vezető kutatói és hivatalnokai csak a vállukat vonogatják, hiszen cinkosok a történetben, s a tárgy nincs szóba hozva a tézisekben. A program szerint lehet róla szó. Ha akarom igen, ha nem akarom, nem.
A kongresszus azzal, hogy lényegében önfinanszírozóvá vált, alighanem beismerte, hogy még a közvetlen oktatásirányítás számára is magánkezdeményezésnek számít.
És természetesen nem küldöttek vesznek részt rajta, ma már nehéz is ilyet elképzelni (képviseleti demokráciánkban a képviseleti szellem tökéletesen kompromittálódott), hanem befizetettek. Akik nem képviselnek, hanem reprezentálnak.
És legalább egy színvonalas fogadást, egy jó koncertet feltétlenül elvárnak a pénzükért.
Jó szórakozást kívánok mindannyiójuknak.

Tisztelettel: Takács Géza

Monor, 2008-08-24

S egyúttal ezzel az írással búcsúzom a virtuális kongresszustól is. Itt túl nagy lett a csönd.
 
#1485  Ofoeosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-08-24 10:12
Kedves Osztályfőnökök! Nagyon érdekes Simon Ildikó kezdeményezése , köszönjük neki az ötletet. Mindenképpen látogassatok el az http://edudb.hu weboldalra!
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2020.01.19.
Most megszüntetni a médiaismeret tantárgyat olyan, mint monszun idején megszabadulni az esőkabátoktól
A médiatanárok és a tanagyagot kialakító film- és médiatudománnyal foglalkozó kutatók felháborodtak a kivezetésről szóló hír hallatán. Hartai László, az ELTE Filmtudomány tanszéké...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.01.19.
Ragaszkodnak az SNI-s gyerekek szülei a bezárásra ítélt egri általános iskolához
Tavaly februárban jogerős bírósági ítélet mondta ki, hogy fel kell számolni a szegregációt több hazai iskolában. Az egyik érintett iskolát, az egri Móra Ferenc Általános iskolát fenntart...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.01.19.
Századvég: A magyarok kétharmada igazságtalannak véli a gyöngyöspatai roma családok kártérítését
A miniszterelnök és más kormánytagok azóta is hangoztatják, hogy a szegregált romáknak nem akarják kifizetni a bíróságon megítélt kártérítést. A Századvég közleménye alapján má...
(Forrás: 24.hu)
--
2020.01.19.
Huszártelepen majdnem áldozatul estek a szegregáció elleni harcnak
A gyöngyöspatai per kapcsán ismét a középpontba került az iskolai szegregáció témája. A kártérítés híre könnyen bírósági eljárások tömegét generálhatja, akár az olyan helyeken...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.01.19.
Pénz helyett képzést adna az állam a gyöngyöspataiaknak
Dacára annak, hogy a Kúrián a mai napon jogerőre emelkedik a a gyöngyöspatai ítélet, amely százmilliós nagyságrendű kártérítést adna roma családoknak, a magyar kormány kitart azon á...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.01.19.
Megtagadott ítélet: máig sem kapták meg az évekig szegregált gyerekeknek jogerősen járó kártérítést Gyöngyöspatán
Horváth László, a térség fideszes országgyűlési képviselője Farkas Lilla felvetésére úgy reagált: neki választott képviselőként minden, a körzetéhez tartozó település ügyével...
(Forrás: Népszava)
--
2020.01.19.
A gimnáziumi vezetők azt kérik, 2021 szeptemberéig ne lépjen hatályba az új NAT
Az Élenjáró Gimnáziumok Igazgatói Grémiuma azt kéri a kormánytól, hogy legkorábban 2021 szeptemberében lépjen hatályba az új Nemzeti alaptanterv (Nat).Az MTI-hez péntek este eljuttatott...
(Forrás: Népszava)
--
2020.01.15.
"A szülők értelmesebbek, mint Parragh Lászlóék"
Csökkent a szakképzésben részt vevő gyerekek száma a KSH adatai szerint, bár Palkovics László innovációs miniszter és Parragh László MKIK-elnök korábban trendfordulóról beszélt, arr...
(Forrás: Klubrádió)
--
2020.01.15.
Az MTA szívesen segítene a Nemzeti alaptantervben, de válaszokat nem kaptak
A visszajelzések hiánya ellenére a Magyar Tudományos Akadémia továbbra is kész részt venni az ország jövője szempontjából meghatározó fontosságú Nemzeti alaptanterv (NAT) társadalmi...
(Forrás: index)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Láng Róbert! Ime a szabály
Mt. 123. § (1) A szabadságot esedékességének évében kell kiadni.

(2) A szabadságot, ha a munkaviszony október elsején vagy azt követően kezdődött, a munkáltató az esedékességet követő év március 31-ig adhatja ki.

(3) A szabadságot, ha a munkavállaló oldalán felmerült ok miatt nem lehetett az (1) bekezdésben meghatározottak szerint kiadni, az ok megszűnésétől számított hatvan napon belül ki kell adni.

(4) Az esedékesség évében kell kiadottnak tekinteni a szabadságot, ha igénybevétele az esedékesség évében megkezdődik és a szabadság következő évben kiadott része nem haladja meg az öt munkanapot.

(A választ Nagy Erzsébettől, a PDSZ szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Gyimesi Krisztina! A PDSZ szakértőjétől, Nagy Erzsébettől kaptuk a következő választ:
1. A Kjt. 23/B. § -a adott mint lehetőség:
(1) A teljes munkaidőben foglalkoztatott közalkalmazott írásbeli
kérelmére a munkáltató köteles a kinevezésben heti húszórás
részmunkaidőt kikötni, ha a közalkalmazott a kérelem benyújtásakor az
Mt. 128. §-ában foglalt fizetés nélküli szabadságot vesz igénybe.
(2) A munkáltató a közalkalmazottnak a munkaidő egyenlőtlen
beosztására vonatkozó kérelmét csak abban az esetben tagadhatja meg,
ha az számára lényegesen nagyobb munkaszervezési terhet jelentene. A
munkáltató köteles írásban megindokolni a kérelem megtagadását.
(3) A részmunkaidő kikötése
a) a fizetés nélküli szabadság megszűnését követő naptól,
b) ha a közalkalmazott betegsége vagy a személyét érintő más
elháríthatatlan akadály esetén az akadályoztatás megszűnésétől
számított harminc napon belül ki kell adni rendes szabadságát, a
szabadság leteltét követő naptól hatályos.
A b) pontban foglaltak alkalmazása esetén - a felek eltérő
megállapodása hiányában - a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő első munkanapon meg kell kezdeni.
Eltérő megállapodás esetén a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő harminc napon belül meg kell
kezdeni.
(4) A kérelmet az (1) bekezdés szerinti fizetés nélküli szabadság
igénybevételének megszűnése előtt legalább hatvan nappal kell a
munkáltatóval közölni. A kérelemben a közalkalmazott köteles
tájékoztatni a munkáltatót
a) a fizetés nélküli szabadság igénybevételére jogosító gyermeke
harmadik életéve betöltésének időpontjáról, továbbá
b) ha egyenlőtlen munkaidő-beosztásban kíván dolgozni, a
munkaidő-beosztásra vonatkozó javaslatáról.
(5) A (4) bekezdésben foglaltaktól eltérően a nevelési-oktatási
intézményben pedagógus munkakörben foglalkoztatottak esetében a
kérelmet a fizetés nélküli szabadság tartama alatt, a tanév szorgalmi
időszakának befejezését, illetve az első félév befejezését megelőző
hatvan nappal korábban kell a munkáltatóval közölni.
(6) A (3) bekezdés szerinti időponttól a közalkalmazotti jogviszony
alapján közvetlenül vagy közvetve nyújtott pénzbeli vagy természetbeni
juttatás tekintetében e törvény erejénél fogva az időarányosság elve
alkalmazandó, ha a juttatásra való jogosultság a munkaidő mértékével
összefügg.
(7) Az (1) bekezdés szerinti kérelem alapján kikötött részmunkaidőben
a munkáltató a közalkalmazottat
a) a kérelem szerinti időpontig, de
b) legfeljebb a gyermek négyéves koráig, három vagy több gyermeket
nevelő közalkalmazott esetén a gyermek hatéves koráig
köteles foglalkoztatni. Ezt követően a közalkalmazott munkaidejét a
kérelem benyújtása előtti mérték szerint kell megállapítani.
(8) Az (1)-(7) bekezdés nem alkalmazható a vezetői megbízású
közalkalmazott tekintetében.
Ekkor a kötött munkaidő a részmunkaidő 80%-a lesz, pl. félállás esetén
heti 20 óra, és a neveléssel-oktatással lekötött munkaidő is a
csökkentett munkaidő 55-65 százaléka. (félállásnál heti 11-13 óra). A
szabadság ugyanannyi marad, csak a távolléti díj, ami a szabadság
idejére jár, az időarányos illetmény alapján lesz megállapítva.
Sajnos a köznevelési törvény szerint nincs már külön napközis
munkakör, ezért azt is tanító szakképzettséggel kell ellátni alsó
tagozaton. Maradnak olyan egyéb foglalkozások, amelyek nem
végzettséghez kötöttek: szakkörök, tehetséggondozó, tanórán kívüli
foglalkozás, tanórán kívüli programok szervezése, lebonyolítása.

--
  OFOE

Tisztelt Szodrai Csilla! A szakképzési törvény 127 § 6 szerint annak, aki már alkalmazott, mindenképp ki kell fizetni, aki új, annak megállapodás esetén:
A munkáltatói jogkör gyakorlója a szakképző intézmény alkalmazottjával megállapodhat a szakképző intézményben eltöltött legalább tizenötéves munkaviszony esetére jubileumi jutalom biztosításában. Az Nkt. e törvény hatálybalépését megelőző napon hatályos rendelkezései szerinti szakgimnázium, illetve szakközépiskola alkalmazottja esetében az ilyen megállapodás a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény szerinti feltételekkel kötelező azzal, hogy a jubileumi jutalomra jogosító időszakban a közalkalmazotti jogviszony és a szakképző intézménnyel fennálló munkaviszony időtartamát egybe kell számítani. (A választ Juhász Ágnes adta meg.)

--
  Gyimesi Krisztina

Kedves OFOE!

Gyesen lévő tanár vagyok (8 osztályos gimnáziumban, magyar irodalom és nyelv, egyetemi diplomával, 16 év munkaviszony, 3 gyermekem miatt 9 tanított év). A következő tanévtől mennék vissza tanítani. Jelenleg 2 lehetőségen gondolkodom:
1. a korábbi gimnáziumomba visszavárnak, azonban teljes állást a 3 gyermek miatt nem vállalnék. Amennyiben jól tudjuk, a 3. gyermek 5 éves koráig az iskolának biztosítania kell a "félállást". Ez valóban így van? Illetve ha nem félállásba, hanem "6 órába" szeretnék visszamenni, van-e lehetőségem, vagy csak ha a munkáltató is beleegyezik? Továbbá a "6 órás" állás a pedagógusoknál pontosan mit jelent (kötelező óraszámok, egyéb kötelezettségek, stb.)
2. Egy általános iskolában, ahol csak alsó tagozat van, tanítót keresnek. Mivel kieső helyen, egy faluban van az iskola, évek óta nincs jelentkező. Én ebben a faluban lakom, és a 3 gyermek mellett átmenetileg szívesen dolgoznék ebben az iskolában. Az lenne a kérdésem, hogy van-e olyan munkakör, amit az egyetemi végzettségemmel, tanári diplomámmal betölthetnék az alsó tagozatban (pl. napközis pedagógus, stb.).

Válaszát előre is köszönöm,
Kriszta

--
  Láng Róbert

T. Cím!
Érdeklődni szeretnék, hogy közalkalmazotti munkaviszonnyal a dec.23-tól megkezdett EGYBEFÜGGŐ szabadságból mennyi vihető át a 2020-as naptári évre a 2019-es keretből?
Köszönöm

--
  Szodrai Csilla

Tisztelt OFOE!
Arra a kérdésre szeretnék választ kapni, hogy a 2020 január 1-jétől oktatókká átminősülő és az új szakképzési törvény hatálya alá kerülő, jelenleg még közalkalmazott pedagógusoknak eddig alanyi jogon járó jubileumi jutalma megmarad-e, vagy 2020. január 1-jétől kezdve ez csak egy adható jutalom lesz, ami a munkáltató anyagi helyzetétől függ majd.Hol találom meg ennek a kérdésnek a megbízható jogi szabályozását?
Köszönettel:
Szodrai Csilla

--
  OFOE

Kedves Dóra! Meg kell kérdezni a döntéshozót, hogy mi indokolja a lépést. Ha ez szóban nem működik, írásban kell megtennie, mégpedig hivatalos levélben: választ vár, és ezt indokolja (nem volt előzmény, váratlanul érte, ragaszkodik az indokláshoz stb.) Mindenképpen menjen másolat a fenntartónak. A levélen fel kell tüntetni, hogy kik kaptak másolatot. (Ha szakszervezeti tag, a szakszervezet támogatását is kérheti.) Felvethető a probléma nevelőtestületi értekezleten is, de ragaszkodni kell a jegyzőkönyvhöz. A levelezés online is lebonyolítható, de fontos, hogy legyen mindennek írásos nyoma. A szakmai munkaközösség támogatását van esélye elnyerni? Reméljük, sikerül tisztázni a dolgot, illetve orvosolni a problémát. Üdvözlettel az OFOE szerkesztősége

--
  Hesz Dóra Virág

Köszönöm a gyors választ!
Pedig így történt, gyakorlatilag ezen a héten, hétfőről keddre már megvonták az osztályfőnökségemet (semmi konkrétumról nem tájékoztattak, "jobb, ha nem is tudom", szülői megkeresések voltak). Valakik valamit mondtak...írásban nem kaptam semmit, fegyelmi, természetesen nem volt, hisz nem követtem el semmit. Van ennek a lépésnek v.milyen formai, írásbeli feltétele? Mind szakmailag, mind anyagilag súlyosan érint ez a döntés, amit nem tartok megalapozottnak. Előre is köszönöm a segítséget!
HEsz Dóra Virág

--
  OFOE

Kedves Dóra! Tulajdonképpen furcsa, hogy így történt. Gondolom, az ügynek voltak előzményei, valamivel feltételezhetően indokolták ezt a lépést.
Az iskolavezetőnek jogában áll lecserélni az osztályfőnököt, de nem csak úgy, ötletszerűen az egyik pillanatról a másikra.

--
  Hesz Dóra Virág

T. Cím!

Az iránt érdeklődöm, hogy tanév közben (szóval most, 2019. nov.végén)megvonható-e az ofő pótlék egy más kolléga kinevezésével egyik napról a másikra...

Várom szíves válaszukat:
Hesz Dóra Virág

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2020) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek