OFOE a Facebook-on
Kedves látogatóink! Ma újra elindult a sajtófigyelő, amely egy ideje - személyes okok miatt - szünetelt.

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#1459  Editkadasedit[kukac]freemail[pont]hu2008-07-29 22:32
Kedves Kollégák!
Tudna nekem valaki küldeni kooperatív technikás óravázlatokat? Bármilyen tantárgy és évfolyam érdekel.Köszönöm
 
#1428  j:anjan[kukac]aula[pont]info[pont]hu2008-07-13 23:13
Itt írok a cenzúra és a névtelenség kérdéséről, hogy amott ezzel ne akasszam meg a (most már nagyon is) érdemi vitát.
1. Nem cenzúráz a szerverünk; általában valamilyen hibaüzenettel tudatja, hogy technikailag miért képtelen elfogadni az üzenetet; más esetben nagy segítség lenne, ha jeleznétek a hibát, így ki tudnánk javítani; mert tényleg nem az a célunk, hogy az üzenetek ne jelenjenek meg, éppen ellenkezőleg.
2. Ameddig nincs itt olyan szabály, hogy teljes névvel kell írni, addig kérem, hogy ne rójátok fel senkinek, ha becenéven, álnéven, neadjúristen névtelenül szól hozzá. Zsóka méltányolható indokot hozott neve elhallgatására. Azt gondolom, erre sem lett volna szükség, hiszen semmilyen szabályt nem hágott át. A név számonkérését itt egyfajta rossztanáros moralizálásnak érzem. Uff.
Tisztelettel: j:an, úgy is mint a szerk.
 
#1427  Zsókaszilfid[kukac]citromail[pont]hu2008-07-12 01:17
Kedves Mindenki!

Most már tudom, hogy két jó ember veszekszik az üzenőfalon.
Ettől függetlenül az itt zajló vitától nagyon rossz érzéseim vannak.

Én ezt érzem, és nem is értem, hogy miért reagáltak erre cinizmussal, kioktatással Trencsényi úr, és Takács úr is.

Tényleg azt gondolom, hogy pl. egy Trencsényi László ország-világ által egyből, és szembetűnően olvasható felületen nem írhat ilyeneket egy a mások által nagyra becsült kollégájának :"B******, Géza, nem tudom szebben mondani, állandóan csúsztatsz."
A fent egyébként az én fogalmazásomban itt azt jelentette, hogy közismert, hogy szaktekintély, stb. Igen is ijesztő, ha az ilyen értelemben fenti emberek gyilkolják egymást (Önök használták ezt a szót)- még hozzá mindenki szeme láttára.

Üdv: Zsóka
 
#1426  achsaxkaro[kukac]vipmail[pont]hu2008-07-11 22:39
Bocsánat, hogy mégis az üzenőt választom, de itt folyik a vita, még ez a pár sor talán belefér...

Kedves Zsóka! (Az ímélcímet nézve rájöttem, hogy mi már találkoztunk, a meghívás még mindig él!) Én nem látom ilyen szörnyen a helyzetet. Nem látom az acsarkodást, a sárdobálást. Egyszerűen csak néven lett nevezve néhány dolog, illetve felszínre tört néhány gondolat (persze némi indulattal). Én Takács Géza iránt nagyon elfogult vagyok, egyik legjobb ember, akit ismerek, fantasztikus dolgokat talál ki, láttam gyerekek között is, irigylem türelméért, szeretetéért. Rengeteget segített nekem is. A feleségem szerint a világ legszelidebb embere. Egyszerre van fönt és lent: amit mostani munkahelyén csinál, az a legtiszteletreméltóbb pedagógiai feladat (azaz a szememben teljesen fönt van), másrészt elképzelem, hogy egy elit gimnáziumból nézve nem feltétlenül az ő munkáját tartják a hierarchia tetejének.
Szóval úriember nem foglal olyasmiben állást, ahol az egyik fél iránt érzelmileg elfogult. (Idáig se süllyedtem még: saját magamat leúriemberezem...)
De azért annyit, hogy egyetemista koromban (vagy még az előtt) folyt a vita aZ ÉS-ben Taní-tani címmel. Aztán kezdő tanár koromban jött ki Andor Mihály cikke a Mozgó Világban. Aztán jöttek Beke Kata írásai. Aztán a rendszeváltás rövid reménye, hogy helyre kerülnek a dolgok. Aztán a csalódás. Aztán az Iskolakép. Aztán a virtuális kongresszus. Meg más konferenciák. Akció a kisiskolákért. És a hatalmi cinizmus. Örömködés a rombolásban. Korszerűsítés címén ellehetetlenítés. Játszadozás a gyerekekkel (most nem a játékra gondolok, hanem a packázásra). A gyerekek leértékelése. A gyerekek leértékelésnek áthárítása a pedagógusokra. Iszonyatosan komoly intézkedések, fórumok, amelyek csak gátolják a munkát. "Komoly" bizottság, amelyik föltalálja a csövön a lyukat: többet kell egyénileg foglalkozni a gyerekekkel. De ugyanennek a bizottságnak szava sincs az osztályösszevonások, óraszámemelés stb. ellen. De a félelem megteremtődik: Úristen, csak ne kelljen dokumentálni minden egyéni beszélgetést, hogy a bizottság legközelebb számszerűsíteni tudja a sikert. És így tovább, és így tovább.
Így élünk, biztos vagyok benne, kedves Zsóka, hogy az Ön iskolájában se rózsás a hangulat.

Szerintem nem acsarkodás van, hanem csak előtört a keserűség. Talán az indulat is, ami talán mindannyiunkban benne van, nem is jogtalanul.
Persze Trencsényi László indulatát is megértem. Egész életében a pedagógia élvonalában volt, nyilván a kongresszust is teljes szívvel szervezi, és nem érti, hogy miért nem lelkes mindenki... Hibának tartom részéről, hogy fél év hallgatás után talán nem a legszerencsésebb hangon (egyből egyszerre támadóan és sértetten) szólalt meg. Ettől függetlenül sok erőt és örömöt kívánok neki az nk7-hez!

Kedves Judit!
A két példa jó, bár én falusiként ezzel az óriásplakáttal nem találkoztam. Hogy kinek kellene megszólalnia, azt nem tudom. De talán visszautalhatnék a "sztárpszichológusokról" való beszélgetésünkre december elején. Egyik hatalmas csalódásom ugyanis (nem a pszichológusokban, hanem a sztárokban!), hogy közülük is van, aki hallgat. Valaha hetente olvastam Nők Lapjában, szakcikkekben, könyvben, hogy a kicsi gyerekeknek milyen káros a kész kép, a képernyő, mert hogy nem tudják megkülönböztetni az elképzelt és a valós világot, és hogy igazából a hallott, személyesen mesélt mesére van szükség stb. Na, már a kakaóbiztos számítógépek idején is keresgéltem az állásfoglalást: nem az a kérdés, hogy locsolhatják-e kakaóval a billentyűzetet, hanem hogy mit keres mondjuk a középsős óvodások termében számítógép - de "sztárpszichológusaink" eltűntek...
A bizottságos témával kapcsolatban annyit, hogy a reménység szerint hétfőn kijön a "Szegizbajev-bizottság az iskolai erőszakról" című cikkem a Magyar Nemzetben róla (szép volt, ahogy a Népszab. "hát igen, a régi szép idők, amikor a tanárok verhették a gyerekeket" színvonalú fölényeskedéssel elutasította a szöveget...) Nem egyesületi állásfoglalás, de Szekszárdi Juli felajánlotta már két hete, hogy az ofoe szívesen közli, én szerettem volna inkább a szélesebb nyilvánosságot.

Kedves Géza!
Én nagyon jól éreztem magam a virtkongban. Nem vártam tőle többet. Sajnos évtizedek óta tudjuk, hogy csak az van, amit megcsinálunk. Persze ábrándozom olyan oktatásirányításról, aki azt mondja: "te tök jó dolgokat csinálsz, úgy tűnik, jobban is tudod, mire van szükség, hát odabízzuk, adunk hozzá feltételeket, dolgozz belátásod szerint". De ennek olyan "infinitezimális" az esélye, hogy az oktatásirányítástól, a Hivataltól teljesen függetlenedve kell dolgoznunk, ha jót is akarunk csinálni. A virtkongtól ennyit vártam: erősítse meg bennem mindezt.
Néha engem is zavart a szervezetlenség, esetlegesség, ismételgetés. Jó lett volna több lehetőséget kapni: én például a legelején szerepeltem, úgy értettem, hogy valami naplót kell írni, lehet, hogy két hónappal később, a többi írás ismeretében más formát választok. De ezek nem annyira lényeges kritikák. Abban is igazat adok Neked, hogy nagyon nehéz meghúzni a határokat a "hivatalos" heti írók és a rendszeres vagy akár az alkalmi hozzászólók között.

Különben a csend akár jót is jelenthet: ha súlytalan lenne az ügy, már régen felkarolta volna valaki...

Szervusztok, bocs, hogy ide tettem, nem a másik fejezetbe.

Achs Károly
 
#1425  Kádár Juditjudit48[kukac]gmail[pont]com2008-07-11 15:45
Kedves Trencsényi László!

Nekem általában (a hétköznapokban) az égadta világon semmit nem jelent a „fent”, de vannak kivételes alkalmak. Abban a két esetben, amit ma reggel idéztem (óriásplakát, agresszió) a „fent”-nek meg kellett volna szólalnia. Rettenetesnek tűnhetek, de ez alkalommal nekem kevés az, hogy Maga megszólalt, ha ezerszer ügyvezető is, és ugyancsak kevés, hogy a MPT JK Bizottsága megszólalt. Ilyen esetben a legfelső szakmai „fent”-nek kell megszólalnia, mégpedig világosan, teljes felelősséggel és egyértelműséggel, teljes szakmai autoritással.

Én soha az életben nem átkoztam ki a 7NK-t, a MPT-t – sem senki mást. Télen szerettem volna elmenni a miskolciak konferenciájára is – hívtak is, előadást is küldtem –, csak sajnos beteg lettem (de a honlapjukon ott van az anyag teljes terjedelemben). Nem hiszek ellenkongresszusokban, lövészárkokban, csak értelmes, türelmes, konstruktív emberi párbeszédben. Az az érzésem, hogy (Takács Gézával együtt) némán követték a mi virtuális csevelyünket az elmúlt hónapokban, hogy ennek – vagy a referátumokból készülő kötetnek – ürügyén egy külön felületen utóbb egymásnak essenek. Szívük joga, ahogy a Liliomban mondaná a kis masamód leányka (szívesen azonosulok vele), a mi szívünk joga viszont az, hogy furcsálkodjunk ezen az „ellened haragszom, nem értük” vitán. Egy pillanatig sem kételkedek abban, hogy mindkettőjüknek nagyon-nagyon fontos „az iskola dolga”, de megvallom, sokkal (nagyon sokkal) hitelesebben tudnám ezt a meggyőződésemet képviselni, ha nem mennek el mellettünk hangtalanul majd’ egy éven keresztül. Így sajnos az az érzésem, hogy mihozzánk képest mindketten „fent” vannak – és nem az első bekezdésben használt értelemben.
 
#1424  trencsényitrenyo[kukac]dpg[pont]hu2008-07-11 12:02
Vitáink egyik lényege:
"ki van "fent"?" Mit jelent az, hogy "fent"?
 
#1423  Zsókaszilfid[kukac]citromail[pont]hu2008-07-11 11:23
Tisztelt Uraim!
Továbbra is csak azt tudom mondani, hogy számomra - a közkatona számára - nagyon ijesztő, hogy ott fenn a magasban acsarkodnak.

Én ezt nem tartom szakmai vitának - jelzem, természetesen olvastam azokat az írásaikat, amelyek itt az OFOE haonlapján megjelentek.

Az érzésekről annyit, hogy én a gyermeknevelés azon területén szolgálok, ahol a legfőbb munkaeszközöm - az érzelem, a megérzés, a beleérzés, az együttérzés... sorolhatnám. No és persze + a tudatosság, a tudás, az értés, az ismerés.

Nem kioktatni akartam Önöket, hanem jelezni, hogy nem jó ez a nyilvános acsarkodás.

Már megbocsássanak! Ha Önök ezt merik tenni, akkor had merjem én is az érzéseimet leírni az egymás ölésükkel kapcsolatban.

A szakmát ismerem, hisz benne vagyok 20 éve.Igaz, nem fent, hanem itt a Földön a gyerekekkel.

A nevemet én is adtam, hisz Zsóka vagyok, de mivel nem közismert - így oly mindegy,hogy Takács, vagy Kovács. (mivel gimnazista gyermekemmel kapcsolatban is írtam ide az Üzenőfalra, nem szeretném, ha beazonosítható lennék.)

Kérem, hallgassák meg a kicsit kívülről figyelőt - engem. Hátha van igazság az leszólt érzéseimben.

Üdvözlettel: Zsóka
 
#1422  Trencsényitrenyo[kukac]index[pont]hu2008-07-11 10:16
Alulírott Trencsényi László, a Magyar Pedagógiai Társaság ügyvezető elnöke nyilatkozom, hogy a egyesek szerint "tanárverésnek"? , mások szerint "biztonságos iskolának" nevezett históriában e tisztemben több ízben nyilatkoztam a MTV1-nek, a Klubrádiónak és a Népszavának. Személyes álláspontom az okm vonatkozó honlapján olvasható. Végül: a miskolci Tabula Rasa alapítvány "Az agresszió láncreakciója" című kötetében (rucsi@chello.hu címen megrendelhető) kutatási eredményeket adtam közre a kérdésről.
Az MPT-nek szerepe van abban, hogy az e fórumon "elátkozott" 7. Nevelésügyi Kongresszuson önálló és nyilvános kerekasztal-beszélgetés tárgya lesz.
Az iskolai agressziónak nevezett jelenségkör ügyében egyébként leginkább Janusz Korczak álláspontjához állok legközelebb (az MPT J.K. munkabizottsága is adott ki közleményt, a nk7 fórumánés az mpt honlapján), de az 1984-ben írt, s a Pedagógiai Szemlében megjelent írásomat is vállalom (miért tennék másképp?)
 
#1421  takács gézacsgez[kukac]freemail[pont]hu2008-07-11 09:52
Kedves Zsóka!
Érzések alapján ítélkezni, nem tartozik a pedagógiai erények közé.
Egyébként pedig érzései alighanem félrevezették. Nem csoda, hisz mindannyian a műmosolyon és az álkonstruktivitáson szocializálódtunk. Trencsényi azonban elég dühös volt, én meg eléggé keserű ahhoz, hogy ettől eltekintsünk. S képzelje, egyikünk sem magántermészetű okok miatt. S legfőképpen nem egymás miatt, nem a másik személy miatt. Súlyos nézeteltérés van közöttünk. Ez igaz. Ennél azonban csak közoktatásunk helyzete súlyosabb. Amit Ön ránk olvasott, tévesen, mégsem véletlenül tette, hiszen az éppen az, ami önt körülveszi a közoktatásban, akár észreveszi, akár nem. Csak a pofonok, a káromkodások, az iskolabeszüntetések, a tanári elbocsátások, a romló teljesítmény, az utat tévesztett szakma, különböző mosolyokkal vannak körítve. Úgymint farkasmosollyal, fagyos mosollyal, kényszermosollyal, dermedt mosollyal, merev mosollyal, cinkos mosollyal, pincérmosollyal.
Mi most nem mosolyognánk.
Elhiszem, hogy ez ijesztő, de mégsem tőlünk kellene a közoktatást féltenie.

Üdvözli:
T G
Még csak annyi szemtelenséget engedjen meg, hogy megemlítsem, ha valamit nem ért, annak a legegyszerűbb feloldása az, ha kérdez.
És útmutatóul olvassa el "Csirmaz"
álmát háromszor.
 
#1419  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2008-07-11 09:33
Kedves Laci és kedves Géza! Először is kimondottan örülök, hogy végre közvetlenül is szóba álltok egymással, reménykedve abban, hogy miután az indulatok szelidülnek, végre érdemi kérdésekről is szó esik majd köztetek. Arra kérlek azonban Benneteket, és mindenki mást is, aki ebbe a beszélgetésbe be akar kapcsolódni, hogy a vitát ne az Üzenőben, hanem Virtuális kongresszus zárszavához kapcsolódóan folytassátok. A honlap faliújságja nem ezt a célt szolgálja.
 
#1418  Kádár Juditjudit48[kukac]gmail[pont]com2008-07-11 09:13
Kedves Egymással (egy mással – jaj, ezt a poént egyszer már elsütöttem, igaz, akkor is kiszerkesztették, úgyhogy miért is ne) elfoglaltak!

Csak mondanám: mialatt olyan abszolút középponti kérdésekről mennek/mentek ölre, mint az, hogy ki itt az igazi csegevara, az utcán, a közbeszédben, a hivatalos nyilatkozatokból, a csapból… folyik a hülyeség. Miközben azzal vannak/vagytok elfoglalva, hogy aki nem közétek/Maguk közé való, az táguljon innen, aki nem úgy beszél, nem azt mondja, amit hallani szeretnétek/szeretnének, arra nem kell odafigyelni, nem kell vele beszédbe elegyedni, reflektálatlanul hagytok/hagynak olyan beszédeket, amire KUTYAKÖTELESSÉGETEK lenne hangosan, nyilvánvalóan, a nehéz felfogásúak kedvéért akár szótagolva is válaszolni.

Hirtelenjében kettőt említenék:
1. Óriásplakát az utcán jó két hónapja. „Van mire büszkének lennünk – óvodafejlesztés: Csemő”. Ha megfigyelitek/megfigyelik, négy öt év körüli gyerek látható a képen. Egyikük olyan csábos marketing-mosollyal néz a buszra várakozókra, mint egy feszülős gatyában tampont reklámozó tinicsaj. A maradék három gyerek egy-egy monitort stíröl rezzenetlen képpel. Óvodásgyerekeket látunk itten, akik legfőbb ismérve, hogy NEM NÉZNEK EGYMÁSRA – csak mondanám, az addikció egyik legfőbb ismérve ez: a „szer” belép a szociális kötelék helyére.
2. Nagytekintélyű, felelősségérzéstől eltelt szakurak és szakhölgyek bizottsága nyilatkozatot ad ki az iskolai erőszak tárgykörében. Megmondják nekünk, balga népeknek a nagytutit: vajha az ebadta brigantikat kötelezően iskolapszichológushoz lehetne cibálni, ezenkívül vajha a testmozgás napvilága ragyogna minden ház ablakán… Ehhez a két ordas butasághoz most nem is fűzék kommentárt, csak csöndesen reménykedem, hogy szakértő uramék elég sok lét kaptak, hogy legalább ne aprópénzért tegyék ki magukra a táblát: „Nézd, milyen nagyon hülye vagyok!

Ami azonban zavar: sem a Pedagógiai társaság, sem az Osztályfőnökök Országos Egyesülete, sem a Robbantsuk Fel a Magyar Közoktatás Szörnyetegét/Fantomját Egylet nem vette a fáradságot, hogy közleményt adjon ki ezekben az ügyekben. Sem. Jó, látom, mással vagytok/vannak elfoglalva. Egymással

Csókjudit (még mindig kíbic, amennyire gyerekpszichológusként, egykori tanárként, tanárképző tanárként, anyaként, állampolgárként kíbic lehet bárki)
 
#1417  trencsényitrenyo[kukac]index[pont]hu2008-07-11 08:38
Kedves Ismeretlen Zsóka! (mi legalább a nevünkkel öljük egymást Gézával)
1. Ilyen ez a szakma (is) Legalább megismeri...
2."Nem értem, viszont érzem. És amit érzek, az szörnyű. Sötét, káosz, rosszindulat, kicsinyesség... személyeskedés..." Itt bizony ÉRTENI kell, el kell olvasni a szövegeket. Világosan beszélünk. Géza is, én is. (Ennyi erényünk megmaradt)
 
#1416  Zsókaszilfid[kukac]citromail[pont]hu2008-07-11 01:35
Kedves T.G. és T.L. (Itt ez dívik, ugye?)

Nos, a magam részéről alig értek abból valamit, amit Önök itt leírtak. Nem értem, viszont érzem. És amit érzek, az szörnyű. Sötét, káosz, rosszindulat, kicsinyesség... személyeskedés...

A nevelésügynek, a pedagógiának, az okatásügynek csak ártanak ezzel a világgá kürtölt utálkozással.

Üdvözlettel: a közoktatás egyik szereplője
 
#1415  Csirmazcsirmat[kukac]pr[pont]hu2008-07-10 20:14
Azt álmodtam, hogy én vagyok a „NÉP”. Elkezdtem beszélni, de akkora hangzavar támadt, hogy nem értettem semmit. Szétszakítottam magamat kisebb- nagyobb csoportokra, s mindegyiknek adtam egy hangosbemondót. Messziről hallottam az érkező jármű hangját, mire az összes hangosbemondó elkezdett beszélni: mindegyik mást mondott: az egyik azt, hogy érkezik, a másik azt, hogy indul, a harmadik, hogy a negyedik vágányra, az ötödik, hogy a külső vágányra, stb.
Rohangáltam összevissza a peronon, mire a legerősebb hangosbemondó túlordította az összes többit, s azt harsogta: „ÚJ vonat indul, ÚJ vágányról!” Ezt követően a többi is elkezdett üvölteni: „Új vonat indul az elsőről!”, „Új vonat indul a másodikról!” , „A harmadikról!”…..
Végül a leghalkabb megszólalt: „Gyerekek, ez nem pályaudvar!
Hirtelen csikorgást hallottam. Valami elütött!
Rémülten felébredtem.
 
#1414  Trencsényitrenyo[kukac]index[pont]hu2008-07-09 21:16
B******, Géza, nem tudom szebben mondani, állandóan csúsztatsz.
Tudomásom szerint, bár azt sem szeretted, az 1993-as is civil ügy volt, még el se jött a magas minisztérium...
A 20 000 Ft-ot pedig állítsd elő, és támogasd azt, akiről úgy gondolod, hogy nem tudja kifizetni. Számold ki légy szíves, hogy a program különböző kiadásai (melyek nem a te általad nem sokra becsült neveléstudósok és oktatáspolitikusok zsebébe kerülnek) mibe kerülhetnek.
SZámítsd hozzá, hogy 200 szervezet mondott a kongresszusra igent, s legalább 200 ember dolgozik 2006 óta azért, hogy valami történjen - nem önreklámból, hanem azért, hogy a programokon - nem 10 perces megszólalásra, ez a legújabb csúsztatás-trükkötök, záptojásotok a melegfelvonulásra - hanem négynapos intenzív együttlétre, diskurzusra.
Talán megéri.
A "miből gondoljátok"? gondolat a visszatérő reflexiótokból következik, magatokat megképezitek "A NÉP"-nek, a többiek pedig csak az állam csúnya kiszolgálói lehetnek. Kérlek, készülj előbb T.L. életművéből, nyitott könyv, akkor titulálj engemet ilyennek.
 
#1413  zöldbékaleinerk[kukac]freemail[pont]hu2008-07-09 19:58
Kedves Géza!
Törődtem én a te fantomoddal, csak tőlem annyira távol áll ez a fantom -szégyenpont nekem! - hogy nem tudtam volna érdemben véleményt mondani. Találkozásom se nagyon volt ezzel a fantommal....
 
#1412  takács gézacsgez[kukac]freemail[pont]hu2008-07-09 17:08
Másik válasz Trencsényi Lászlónak

"Miből gondoljátok, milyen filológiai adatból olvassátok, hogy a 7. Nevelésügyi Kongresszus az oktatásirányítás PR-műve lenne?"
Nem gondolta és nem írta senki, és nem is valószínű, hogy a kongresszustól túl sokat várna az oktatásirányítás. Nincsenek már efféle illúziói. Sokkal jobban ismeri a céget annál, hogy ne tudná, hogy ez a kongresszus a pótcselekvések nagy találkozója lesz. PR-nak is gyenge.
De ha már így szóba hoztad. A nevelésügyi kongresszusok közül az első volt egyedül igazi civil-szakmai fórum. Az összes többi már erősen állam, illetve kultúrpolitikai ihletettségű volt. (Többnyire igényes változatban, érdemi tartalommal.) A mi történelmünk errefelé így alakult. Nem értem, miért szorongsz, hogy most sem lesz másként. (Talán azért, mert valami rosszabbtól is tartasz? Hogy a jó államszocialista kongresszusokon is volt azért némi szellemi pezsgés? S most erre kevés a remény? Hogy az a húszezer beugró, akárhogy is nézzük, te, mint pedagógiai gerilla sem gondolhatod másként, magában véve nagy disznóság?)
Azon kellene dolgoznotok, hogy adott keretekbe beleférjen a létező autonómia. Nem abban az önfeledt változatban, hogy mindenki süthet egy palacsintát, kap rá tíz percet, és olyan lekvárt tesz bele, amilyet csak akar. Hanem abban az értelemben, hogy a mai oktatási történet kritikája a kongresszus fő vonulata legyen. Menteni a menthetőt. Hiszen a „helyzet urai”, ma már csak a helyzet (fiatal) kritikusaitól remélhetnének valami kiutat. Csak hát a helyzet annyira rossz, hogy ma már kritika sincs. Csak bánat. És ahogy „Csirmaz” hiperrealista álma mondja, menekülés.

"Csináltatok egy fantomot, T.G. mester ebben rutinos szakember, s aztán nekiestetek."
Kádár Juditnak igaza van, az én fantomommal senki sem törődött. Ezt észrevehetted volna. Ez megnyugtathatott volna.
Másfelől én a Társaságot nem fantomizáltam, nem rémként állítottam be, a legkevésbé sem, hanem fantomként, azaz kísértetként azonosítottam, hogy már csak árnyéka egykori önmagának. Nem esett erről több szó, mert köztudott. Csak eddig illendőségből volt elhallgatva. Miért is esne neki az ember egy szerepét, súlyát vesztett szervezetnek.
Ami pedig az én szakemberi rutinomat illeti, valóban eléggé régóta fájlalom, nagyjából pályakezdésem óta, hogy a magyar iskola nem ura saját magának, bábjáték folyik, és akkor szegény bábfigura hogy állhatna helyt magáért. A drótok csak kézből kézbe kerülnek, s egy ideje mintha egyre kevésbé hozzáértő kezekbe. Az előadás ma már annyira kusza, mintha szabad játék volna. Pedig csak elszabadult.
Hogy ez a bábszínház fantom-e, nem tudom, lehet, noha ami Keserű Imrével történt Szentesen a Horváth Mihály Gimnáziumban, az megesett Fenyő Gyurival is Pesten a Berzsenyiben, a kisiskolák teljes hálózatával, a komplett szakoktatással, és mondjuk a tanárok által vezetett dupla napló mi egyéb, mint az elszakadt drótok pótlása egyre durvább és egyre alkalmatlanabb kötésekkel.
Furcsa persze, hogy ezt a szemrehányást és minősítést épp egy pedagógiai gerillától kapom, aki elvileg minden hatalom ellensége, de úgy látszik, az újmódi gerilla manapság önfeledten fordul a nép ellen, és kormánymegrendeléseket teljesít.
És még valami apróság, a gerilla az nem civil. A gerillát az átkozott civilek őrületbe kergetik.

Mindazonáltal Trencsényi László volt az egyetlen, aki legalább nyíltan neheztelni mert rám, ránk. Ezzel, elismerte létezésünket. Egyedül nagyobb bátorságot tanúsított, nagyobb szuverenitást, mint oktatásirányítóink és iskolatudósaink hada együttvéve.
Furcsa persze ez a bátorság, mert úgy kell érteni, hogy mi odaátról afféle érinthetetlenek vagyunk, szó sincs félelemről, semmibevételről és viszolygásról inkább.
S hogy ez a kivételes szóba állás éppen miféle volt, mennyire görcsös és zavart, mi sem jellemzi jobban közállapotainkat, pedagógián innen és túl.


Üdv: TG
 
#1411  segítődafuka[kukac]gmail[pont]com2008-07-09 08:16
Kedves János!

Sajnos most nem működik itt a jogi tanácsadás. Azt tanácsolom, hogy klikkelj a Tanácsadóra, ott látni fogsz csomó címkét, és azok alatt biztosan megtalálod a választ a kérdésedre. Üdv: Zsóka
 
#1410  Jánosjohnnyawake[kukac]gmail[pont]com2008-07-08 21:13
Azt szeretném megtudni, hogy ha a tanévben egyetlen egy nap szabadságot sem vettem ki, akkor ezt kifizetik? (Első évem töltöttem pedagógusként) Köszönöm.
 
#1408  takács gézacsgez[kukac]freemail[pont]hu2008-07-08 12:48
Kedves Judit, nem értem, mit nem értesz.
A megdrótozott fogaskerék megjelenése az OfOE honlapján adott számomra némi bizalmat, hogy ábrándomat, az ellen- illetve előkongresszust nem adjam eleve föl.
Ráadásul a vitaindító írásom közvetlen folytatása ennek a megjelent írásnak, hiszen Trencsényi László rövid, de éles reakciója a MPT védelmébe ösztökélt a folytatásra. Nem véletlenül vannak ezek a szövegek a vitaaindítóhoz is mellékelve. Nem biztos persze, hogy bele kell kerülniük a kötetbe, de TL felvetése nem alaptalan.
Ahogy kétségtelenül nem magától értetődő egy fórum "előadásainak" közzététele a vitaösszefoglalók nélkül. Pláne, ha a viták gyakran érdekesebbek voltak az alapszövegeknél.
Lehet, hogy helyes így, nem tudom, de hogy nem mi döntöttünk erről, az érintettek, az biztosan nem helyes.
Az alapprobléma ugyanis az, hogy szerintem egy ilyen kötetet nem volna szabad az érintettekkel való közös és közvetlen egyeztetés (az engedélykérés a megjelentetésre nem az) nélkül megszerkeszteni. Még akkor sem, ha ezzel a kötet megjelenése is veszélybe kerülne. Egyszerűen azért nem, mert a Virtuális Kongresszus, ha jól értettem a történetet, egyfajta spontán szakmai-közösségi szerveződésként működött, s aki ebből többet vállalt, azzal nem jutott többletjogokhoz. Az, hogy Szekszárdi Juli az OFOE elnöke, és a vita ezen a fórumon folyt, szerintem nem jogosíthatná fel őt sem arra, hogy a nevünkben bárkivel tárgyalásba bonyolódjék. És itt most nem is csak arra a szűkebb körre gondolok, akik annak idején összerakták a vk. kereteit, hanem mindenkire, aki az írásával társunk lett.
Szép és érdemes dolog, ha lesz egy kötet a vk.-ból, de ha ezért a kis remélhető sikerért rögvest kockáztatjuk azt, ami a vk. legelső érdeme, hogy nyílt fórumként szerveződött, s megpróbáljuk a 7nk édes gyermekének álcázni, hogy hátha odaülhet az asztal sarkához, akkor a kis nyereség árán sikerülhet mindent elveszítenünk. Azt, amiért esténként érdemes volt a gép elé ülni.
Akkor ugyanis kiderülhet, hogy egy tál lencséért cserébe azért mi sem vagyunk már olyan elszántak.
Üdv : Takács Géza
Szóval épp most folyik az élő fórum szekrénybe gyömöszölése.
Csontvázak pedig mindenütt.


 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.11.12.
A szülő felelősségévé tenné a KDNP, hogy szakmát szerezzen a gyerek
Az új szakképzési törvényhez nyújtott be a kereszténydemokrata Hollik István módosító javaslatot. Ez – osztrák példára hivatkozva – a szülők (vagy a kiskorú tanuló törvényes ké...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.11.12.
Nem kötelező, de nagy előnyt jelent felvételinél a nyelvvizsga
Bár nem lesz kötelező a középfokú nyelvvizsga a felsőoktatási tanulmányok megkezdéséhez, de azok a diákok, akik most jelentkeznek a felsőoktatásba, és már rendelkeznek nyelvvizsgával,...
(Forrás: infostart)
--
2019.11.12.
Részletek a szakképzés átalakításáról
Tartalmában és módszertanában is átalakul a szakképzés, juttatásai az ösztöndíjak és a munkaszerződések rendszerén alapulnak majd, és módosul a szakképzésben oktatók jogállása -...
(Forrás: infostart)
--
2019.11.12.
Készíts te is digitális tananyagot - Prievara Tiborral!
A tanfolyam előadója Prievara Tibor, a #school létrehozója, a TanárBlog írója, A 21. századi tanár és A 21. századi iskola című könyvek (társ)szerzője, aki Nádori Gergellyel együtt imm...
(Forrás: Nyelv és Tudomány)
--
2019.11.12.
Nem született még döntés a nulladik osztályról
„Az Emberi Erőforrások Minisztériuma a Nemzeti alaptantervvel kapcsolatosan semmiféle új információt nem hozott nyilvánosságra, mivel a dokumentummal kapcsolatosan nem született még dönt...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.11.12.
Háromszázezret érhet egy jó vizsga
Csaknem négyszeresére emelkedik az ösztöndíjasok száma a szakképzésben: míg az idén 33 ezren kaphatnak juttatást, 2021-ben már 110 ezernél is több diá­kot fog támogatni az állam. A kezdetben...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.11.12.
Visszaüt a migránspropaganda: Ferencvárosban az Erdogan-féle magániskolától féltik a lányokat
Az emberekben nyomott hagyott a migránsok elleni propaganda, és már Erdogan magániskolájával kapcsolatban is olyan félelmek jelennek meg a helyiek körében, hogy lányokat fognak megerőszakolni...
(Forrás: Népszava)
--
2019.11.12.
A Nemzeti Bántalmazás Rendszere
Kiverték két fogát és eltörték több bordáját egy 15 éves fiúnak egy fiatalkorú banda tagjai a Széll Kálmán téren, kés is volt náluk. De ez a riport nem róluk szól. Nem is arról a...
(Forrás: Népszava)
--
2019.11.12.
A belügyminiszterhez fordult Baranyi Erdoganék iskolája miatt
Pintér Sándor belügyminisztertől kért tájékoztatást hétfőn Baranyi Krisztina, Ferencváros polgármestere a kerületben helyet kapott török alapítványi Maarif Általános Iskola és Gimn...
(Forrás: Népszava)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Zoltán!
A munkaszerződéssel foglalkoztatottakra is a pedagógus-előmeneteli
rendszer vonatkozik, a hozzá tartozó illetményrendszerrel, és a
szabadság. valamint pótszabadság is azonos, a távolléti díj számítása
az Nkt. alapján történik, a túlmunka díjazása, beleértve a
pihenőnapokon végzett munkát, mindenki esetében az Mt .és a
326/2013-as rendelet alapján történik, ahogy az eseti helyettesítésre
vonatkozó előírások is azonosak. Nem jár jubileumi jutalom, és a
végkielégítés is csak az Mt. alapján, ahogy távozáskor nincs
felmentési idő, hanem jóval rövidebb felmondási idő van. A nők negyven
év jogosultsági idő alapján nem kérhetik a felmentésüket, hanem közös
megegyezéssel vagy felmondással mehetnek el. A munkaviszony sokkal
könnyebb felmondással megszüntetni, mint felmentéssel, mert csak annyi
a kritérium, hogy az indok legyen valós és okszerű. Ha valakit
felmondással el akarnak küldeni, az Mt. hatálya alá tartozó munkáltató
esetében nem kötelező az előzetes állásfelajánlás. Küldök egy
összehasonlító táblázatot

((A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk. Az ígért táblázatot a mail címre küldtük el).

--
  Tóth Zoltán

Üdvözlöm!
Szeretnék választ kapni az alábbi kérdésemre.
Alapítványnál, pedagógus munkakörben foglalkoztatott munkavállalóra a munatörvénykönyve vonatkozik. Minden kérdésben? Melyekben nem?
Különösen a heti munkaidő, az éves szabadság és a túlmunka díjazása (szombat, vasárnap) érdekelne.
Várom válaszát,
üdvözlettel: Zoltán

--
  ofoe

Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)

--
  ofoe

Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)

--
  Mohácsi Katalin

Tisztelt OFOE!

Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.

Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin

--
  Sasváriné Rita

Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné

--
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek