OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#1374  achsaxkaro[kukac]vipmail[pont]hu2008-06-26 16:43
Még egyszer: akár még ugyanazon az oldalon is lehetnénk, talán vagyunk is.

De ha már ezt érzed, akkor hozok példákat. Most, az érettségi első napján az asztal alatt átböngésztem bizottságotok jelentését, javaslatait az iskolai erőszakról. Hát, eléggé egyoldalú... És némi prekoncepció van benne... Olyan megállapítások, amelyeket magunk is előre megmondhattunk volna, látva a bizottság összetételét (ez is prekoncepció, bevallom, de bejött...) És a fejünk fölött van. A javaslatokat olvasva meg eszembe jutott az egykori laktanyaorvos, aki azt javasolta egyik társunknak: egyen sok pépes ételt. Halálra röhögtük magunkat, elképzelve, ahogy a katonai étkezdében éppen pépes ételt kér... Valami ilyen javaslataitok van nektek is: sportoljon minden nap nyolcszáz gyerek egy kilencszer tizenhét méteres ótvaros tornateremben. De ne felejtsen el mellette kézműves foglakozásra járni, stb. stb. - azaz nem vesz tudomást az iskolai valóságról, azaz a fejünk fölött van!!!

Én csak felszínesen találkoztam veled, de tudom például, hogy G. Kati nagyon szeret, biztos vagyok benne, hogy zseniális pedagógus lehetsz. De akkor miért kell részt venni ilyen bizottságokban, vagy miért nem lehet legalább törekedni egy teljesebb képre, majd miért kell rákérdezni a Fönt definíciójára?

A Ti azt jelenti, hogy például az egykori bálványom(unk), akinek minden szavát ittam valaha, aki bizottsági tagtársad volt, hát... egyre inkább azt látom róla, hogy saját imázsát elsősorban a pedagógusok kárára építgeti, tíz pozitív megjegyzését nem tudnám előbányászni az elmúlt húsz évből, amit tanárokról tett, aki valami megkérdőjelezhetelen magasságban éldegél. (Nevet nem mondok, mindenki ismeri). Na, ő tényleg a Fönt kategóriába tartozik, akivel Te közös bizottságban dolgozol. Innen van a "Ti". Nem katasztrófa, de létezik. Legalább is az én mezei fejemben.

Bocs, de persze örülök, hogy végre megszólalt valaki ezen a lapon is, és vállalja a vitát!
Éljen!

 
#1373  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2008-06-26 15:51
Egyszerűen azért, kedves Lópici Gáspár, mert Te vagy "az utca hírmondója". Az utca pedig mintha valami teljesen idegen világban húzódna, amihez, számunkra legalábbis, nem vezet barátságos ösvény.
 
#1372  Trencsényitrenyo[kukac]index[pont]hu2008-06-26 14:43
Tényleg csak az érdekel: miből gondoljátok, hogy én, trencsényi lászló (akár lópici gáspár), mint "Önök" és mint "Ti" nem éppolyan "lent" /vagy "fent"/ vagyok, mint ti, hogy személyesen én (lópici gáspár mint fent) nem a valóságot, hanem prekoncepciókat nézek.
ENgem csak ez a dolog izgat ebben a vitában...
 
#1371  achsaxkaro[kukac]vipmail[pont]hu2008-06-26 12:48
Kedves László!

Nem hiszem, hogy ellenségesek lennénk egymással. Mi már dolgoztunk is együtt, személyesen is találkoztunk néha, semmi okom nincs ellenségeskedni.
És azt sem tudom pontosan, hogy milyen lesz a rendezvény.
Azt hiszem, bennem van a hiba. Ültem már ezer tantestületi értekezleten, száz pedintézetes előadáson stb. és azt vettem észre, hogy a második perctől kezdve fogalmam sincs, miről van szó. Nem alaklmas rá az agyam. A "virtuálisok" szövegeire viszont nagyon "rákattantam". Mert ugyanolyanok, mint én. Ugyanazt érzik, mint én. Ugyanolyan státuszban vannak, mint én. Ugyanúgy tudják, hogy mi a gyerek, mint én. Ugyanúgy fontosabbnak tartják akár egyetlen gyerek sorsát is bármiféle zseniális elméletnél, mint én (nem bántva az elméletet).
De abban az nk7-től függetlenül igazat adok Takács Gézának, hogy a dolgok nagyon a fejünk fölött folynak. Hogy sokan úgy beszélnek rólunk, hogy még csak értemezni sem tudjuk az elhangzottakat.
Sokszor érezzük azt, hogy a Fönt és a Lent között SEMMI kapcsolat. hogy Lent nem azért van még valami, mert létezik a Fönt, hanem annak ellenére. És a Fönt alatt nem csak a politikát értem.
Kívánom Nektek, hogy az nk7-ben legyen érintkezés a két szint között, kívánom, hogy jó hangulatú legyen, kívánom, hogy szülessenek barátságok, szakmai kapcsolatok, SZÜLESSEN MÁR VALAMI ÉRTELMES!!
És próbáljatok ledönteni falakat. Próbáljátok a valóságot nézni. Próbáljátok a valóságot a prekoncepciók elé helyezni. (Egy példa: írtam egy reflexiót az iskoli erőszakról kiadott jelentésetekhez. Egyik kormánypárti napilap elutasította, a levélből úgy tűnik, hogy a szerkesztőnek fogalma sincs az iskolai valóságról - hát, a jelentés is elég távol van tőle - inkább a prekoncepciók mozgatják. Elküldtem egy ellenzéki lapnak, ha ott megjelenne, azt meg Ti nem vennétek komolyan, mondván: csak ellenzéki huhogásról van szó. Pedig nem, mert a szakmáról!! Na, például ezen is túl kéne lépni.)
Örültem volna, ha megjelentetek volna ezen a fórumon is.

Egy szó mint száz: én nem megyek:
1. Az életben nem voltam még ilyen fáradt, elgyötört, mint ennek az elmebeteg tanévnek a végén.
2. Tényleg sok a húszezer, bármilyen hihetetlen, bármilyen abszurd.
3. Az agyam nem alkalmas a többnapos konferenciákra.
4. Bár remélem, de korántsem vagyok biztos benne, hogy a legfontosabb kérdésekről lesz szó.

De jó munkát, hadd bánjam meg utólag, hogy nem voltam.

Üdvözlettel:
Achs Károly
 
#1370  Trencsényitrenyo[kukac]index[pont]hu2008-06-25 19:35
Kedves Zöld Béka tanár úr, sajnálom, hogy személyesen nem fogunk beszélgetni egy négynapos rendezvényen, ahol nem 10 percekben mérik az eszmecserék idejét, hanem hosszú együtt-töltött órákban. AZ Önök egyébként 200 cicil szervezetet, iskolát jelent, s a regisztrálók is vannak már lassan ezren. Nem kívánok a pénztárcájába látni, de ennyien mégiscsak úgy gondolták, hogy ez a program megér ennyit.
Több szakmai találkozó volt kísérőrendezvény, mind önkéntes megajánlás alapján, erről lehetett olvasni, s a www.nk7.hu fóruma is bárkinek rendelkezésére állt, sokan csakugyan tájékoztatásra és nem dialógusra használták, de azt hiszem a magyarországi nevelésügy tablója e hozzászólásokból is gazdagon megrajzolható Kolibritől UNICEF-en át szegény Liskó Ilona haláláig.
Hát nem találkozunk. Ha élünk, jöjjön el a 8.-ra. Fizetés Euróban! (Benne ebéd, vacsora, kiadvány, színházi élmény, mozi, terembér stb. S még a vagy 100 önkéntes többszörösen 20 000 Ft-ot érő munkáját nem is számoltuk.)
Üdvözlettel
Trencsényi László
 
#1369  zöldbékaleinerk[kukac]freemail[pont]hu2008-06-25 18:00
Tisztelt Trencsényi László!
Magam elsőként regisztráltam a Kongresszusra, mert az hittem, hogy végre lesz egy olyan fórum, ahol a hozzám hasonló mezei, gyakorló pedagógus is hallathatja szavát. A Kongresszus szerveződése folyamán állndóan lestem honlapjukat: no most lesz az a szakmai találkozó, ahol beszélhetünk arról, ami a valóságban zajlik a magyar iskolákban ( például szűkebb területemen - a gyógypedagógia területén)! Ez a pillanat, lehet, hogy az én hibámból, de nem érkezett el. Most a kongresszuson felszólalhatnék 10 perc erejéig közel 20 ezer Ft-ért, ám ez számomra nem megfizethető és nem is alkalmatos lehetőség arra, amiért csatlakoztam Önökhöz.
A Virtuálison legalább beszélhettünk, megoszthattuk gondolatainkat és meghallgathattuk egymást - a pedagógus szakma minden rétegéből. Szerintem ez volt a cél.

Tisztelettel:
Leiner Károly, tanító, gyógypedagógus
Zöld béka tanár úr
 
#1368  Kádár Juditjudit48[kukac]gmail[pont]com2008-06-25 12:38
Kedves Trencsényi László! Válaszaim sorrendben:
1. "Miből gondoljátok...?" Semmiből, én ezt nem gondolom.
2. "Miért nem hiszitek...?" Én nem nem hiszem.
Sőt, mivel azt hiszem (tudom), hogy ez is és az is "abszolút civil história", elfogadom, hogy e civil histórián belül sokan sokféle módon gondolkodjunk - akár a 7. Nevelésügyi Kongresszusról, akár az iskola világának mindennapjairól, akár magasztos szakmai kérdésekről. És nem látom, minek is estünk neki - mármint közösen. Úgy tűnik, mindenki annak, ami neki fáj. Géza is így tett, de ezt a szálat - ahogy nézem a megszólalásokat és kommentárokat - nem követték a többiek. Ezért nem értem pontosan, mire is vonatkozik az "ezért nem szálltam be a ti vitátokba" kitétel. Miért ne lehetne virtuális kongresszus is a nem-virtuális mellett? Melyiknek csökken vagy nő ettől a létjogosultsága, jelentősége, súlya, érdeme? Hadd kérdezzek vissza: miből gondolja, milyen filológiai adatból olvassa ki (mármint TG vitaindítóján kívül, ami egy tízhónapos beszélgetés sorozat egyetlen megszólalása volt), hogy itt bárki bárkit/bármit fantomnak tekintett? Egyébként TG sem "szállt be" a mi vitánkba - ő tudja, miért. Én hiányoltam őt is, Magát is.

Üdvözlettel.
Kádár Judit, se tanár (csak volt kicsit), se okt. ir., se kutató
 
#1367  Trencsényi Lászlótrenyo[kukac]index[pont]hu2008-06-25 09:12
CSak azt magyarázzátok meg, kedves kollégák: miből gondoljátok, milyen filológiai adatból olvassátok, hogy a 7. Nevelésügyi Kongresszus az oktatásirányítás PR-műve lenne? Miért nem hiszitek, hogy éppolyan abszolút civil história, mint itt a tietek! CSináltatok egy fantomot, T.G. mester ebben rutinos szakember, s aztán nekiestetek. EZt sajnálom, ezért nem szálltam be a ti vitátokba. No meg időm se volt, mert a kongresszusi előkészületek minden szabadidőmet elemésztik immár legalább egy éve. De reméljük jó lesz. Magam a MŰPA-beli 25-iki nyílt családi nap felelőse vagyok, mindenkit szívesen látunk gyerekestül, unokástul, kiállítás, játszóház, színpad. Láthatók Ritók Nóra növendékeinek rajzai, vásárolhatók Szávai mester munkái. (És még bambi is kapható)
Üdvözlettel
Trencsényi László tanár, aki se oktatásirányító, s kutatói szféra...
 
#1354  Óvónőszilfid[kukac]citromail[pont]hu2008-06-22 20:48
Kedves Mariann! Én csak egy ofoe honlap olvasó vagyok+óvónő.
Ha jól tudom a törvény úgy szól, hogy az óvoda 5 éves kortól kötelező. Egyébként pedig azoknak a gyerekeknek a napközbeni ellátásáról köteles gondoskodni az óvoda, akinek a szülei dolgoznak, tanulnak, betegek... szóval akik nem tudják gyermeküket ellátni.Így nincs sok esélye arra, hogy gyermekét felvegyék - akit nyilván helyszűke miatt utasítottak el, hiszen kellett a férőhely olyan gyerekek számára, akiknek dolgoznak a szüleik.
Ha elfogad egy jó tanácsot: legyeb továbbra is a 3 éves kisfiával, fordítson rá gondot, hisz szüksége ven Önre. Amíg szoptat, addig ott kucoroghat Önök mellett, beszélgethet vele, mesét mondhat, ha sétálni mennek, menjenek játszótér felé... stb. Nagyobb szüksége van Önre, mint a közösségre. Egy darabig. Üdv.
 
#1353  Mariannjadephoenix[kukac]freemail[pont]hu2008-06-22 17:36
Jogi segítséget szeretnék kérni abban az ügyben,hogy idén májusban beírattam a 3 éves fiamat óvodába és visszadobták. Én viszont úgy érzem, hogy szüksége lenne a közösségre, mivel itthon vagyok a testvérével aki három hónapos és sajnos nem tudok annyit foglalkozni vele, mint amennyit szeretnék és látványos visszaesést látok.
Nagyon igényelné a közösségi szellemet. Sajnos nekem van ez miatt lelkiismeret furdalásom.
Sürgős lenne. Segítséget előre is köszönöm.
 
#1352  Kiss Ibolyairtech[kukac]web[pont]de2008-06-19 05:51
Nem biztos, hogy azok a legjobb informatikusok, akik a megrendeléseket kapják.
 
#1351  axaxkaro[kukac]vipmail[pont]hu2008-06-18 16:34
Összeomlott az érettségi informatikai rendszere...
 
#1350  Miraherczm[kukac]t-online[pont]hu2008-06-18 11:42
Szekszárdi Júliának köszönettel küldöm az alábbi gondolatot, amiért kitalálta, hogyan mondjuk el virtuálisan, amit egy igazi kongresszuson kellene, valahol, ahol együtt vannak mind, akik tehetnek valamit a közoktatásért. A jövőért - ha ez nem is mindig jut eszü(n)kbe az iskoláról!

„Ha az igazság nem is szokott győzni – vagy nagyon ritkán -, azért még minden igazságtalanságon fel kell háborodni, mert ha mindenki vállat von, nem áll meg a lábán a világ” Ancsel Éva
 
#1349  ruzsinneruzsinne[kukac]fw[pont]hu2008-06-17 14:00
Nyári kikapcsolódásra vágysz?
Ezt nézd meg!
http://www.hehalom.hu/~papai/
 
#1348  eisengabriellaeisengabi[kukac]gmail[pont]com2008-06-16 17:09
nekem nincs kinek mit mondani?
 
#1347  Szülőszilfid[kukac]citromail[pont]hu2008-06-15 14:54
Kedves Szekszárdi Juli!
Remélem jó címre küldtem a levelemet! Köszönöm a lehetőséget! Üdv: Szülő
 
#1346  Szekszárdi Juliofoe[kukac]chello[pont]hu2008-06-15 14:18
Ez az egész ráadásul teljesen jogszerűtlennek is látszik. Végső soron akár az oktatási jogok biztosához is lehet fordulni, de a procedúra hosszadalmas, és várhatóan tovább rontja a kapcsolatot. Mivel a dolog egyre személyesebb jelleget ölt, folytassuk e-mailen az erről való eszmecserét. Az egyesület kapcsolatán keresztül megtalál (ez rajta van a honlap alján).
 
#1345  Szülőszilfid[kukac]citromail[pont]hu2008-06-15 14:00
Én is eléggé értetlenül állok a helyzet előtt. Ugyanis azt tudtam, hogy nem jól tanul. Voltam félévkor fogadóórán az igazgatónál, az osztályfőnöknél. Nagyon jóindulatúak és segítőszándékúak voltak. Akkor azt beszéltük meg, hogy bármi rossz dolog történik, az ofö értesít. Legyen az hiányzás, rossz viselkedés, bármi.
Soha nem kaptam értesítést, én ugyan 3-szor is írtam, érdeklődtem. Megnyugodtam, hogy nagy baj nincs, hisz, ha lenne - akkor válaszolt volna az osztályfőnök. Ezt beszéltük meg.Az ellenőrzőbe soha nem volt beírva rossz jegy. (ez nyilván a fiam zsiványsága)

Év vége előtt egy héttel felhívott az ofö, hogy menjek be az igazgatóhoz. A fiammal együtt mentünk be, ahol az derült ki, hogy több tárgyból (3) bukásra áll. Megbeszéltük az igazgatóval, hogy engedélyezi a pótvizsgát.Kedves volt, beszélgetett a fiammal. Azt mondta, ő támogatja, hogy pótvizsgázhasson. Még azt is mondta az igazgató, hogy elvárja a fiamtól, hogy a pótvizsgán brillirozzon, hisz láthatóan nagyon jó képességű. Megynyugodva jöttem haza. Másnap volt az osztályozó értekezlet - újból telefont kaptam, hogy hívjam az igazgatót. Az igazgató telefonon azt mondta, hogy nem kezdheti az következő évet az ő iskolájában, mert 4-ből bukik, és a magatartásával is baj volt, de semmi egetrengető dolgot nem tudott mondani. Csak hogy nem figyel órán, nem készül, néha beszélget. Hiába mondtam, hogy én semmiről nem tudok a mai napig sem, azt tudom, hogy nem tanult. Kértem, szinte könyörögtem, hogy engedje évet ismételni az iskolában, mert a fiam ott akar maradni, bizonyítani akar, és nem akar vesztesként lehajtott fejjel elkullogni. Hallani sem akart róla. Nem tudom mitörtént.
 
#1344  gyuzsugyuzsu[kukac]gmail[pont]com2008-06-15 08:53
Kirakni nem rakhatják ki, kirúgás, mint intézmény nem látezik. Súlyos esetben fegyelmi büntetés lehet az áthelyezés másik iskolába. De akkor kell fegyelmi tárgyalást tartani. Arra meg a rossz tanulás nem elegendő indok, de a 3 igazolatlan sem.
 
#1343  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2008-06-15 08:52
Kedves Szülő! Próbált már nyugodtan, indulatok nélkül beszélni az osztályfőnökkel, az igazgatóval? Mit mond a gyerek? Elképzelhetetlen egy olyan beszélgetés velük, ahol a gyerek is jelen van, őt is bevonják? Keveset tudunk ahhoz a szituációról, hogy határozott véleményt tudjunk formálni. Egy biztos: ezt a problémát, ha valóban meg szeretnék oldani, nem szabad csak a jog oldaláról megközelíteni. Nekem a gyerek Ön által leírt hozzáállása azt sugallja, hogy mivel maradni szeretne, és bizonyítani, van tárgyalási alap. Milyen feltételekhez kötik a pedagógusok, az igazgató az ott maradást? Annyira elmérgesedett a helyzet, hogy ki van zárva egy nyugodt,a probléma megoldására irányuló beszélgetés?
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.05.21.
Ónody-Molnár Dóra: Az ólom- katona
Az ólomkatona azonban váratlanul visszalőtt. Persze fel lehet tenni a kérdést, hogy mire megy vele. Tiltakozhatnak az akadémikusok, amennyire csak akarnak, jön a törvény, amint a végrehajtó...
(Forrás: 168 óra)
--
2019.05.21.
Nyelvvizsgával kamatmentes az új diákhitel
lső körben várhatóan háromezer fiatal él majd a nyelvtanulási diák­hitel lehetőségével – hangzott el a témában tartott sajtótájékoztatón. A legfeljebb félmillió forintos, októbert...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.05.21.
Komoly feladatok várnak a diákokra a következő hetekben: nyelvi és kompetenciamérés jön
Az idegen nyelvi mérés feladatsora a 6. és 8. évfolyamos diákokra vár, akik 2019. május 22-én tesztelhetik a tudásukat. A feladatsort minden olyan 6. és 8. osztályos diáknak ki kellett tö...
(Forrás: eduline)
--
2019.05.21.
Orbán továbbra sem szán három percet a tiltakozó tanárokra
Közel tízezer aláírás gyűlt eddig össze a budaörsi pedagógusok nyílt levelére, ám a miniszterelnök nem veszi át a dokumentumot. Április elején közel háromszáz budaörsi oktatási, nevel...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.05.18.
Ebbe az iskolába járatja gyerekeit a budai elit: 10-szeres a túljelentkezés, tandíj nincs
"Ha ma elmegyek egy 15 éves érettségi találkozóra, ott az egykori tanítványaim jó része olyan szakmában dolgozik vagy olyan foglalkozást végez, amiről fogalmam sincs, hogy mit jelent, egyszer...
(Forrás: Pénzcentrum)
--
2019.05.18.
Forradalmasítják a vak tanulók matematika oktatását
Ma már minden technológiai feltétel adott, hogy a közoktatásban a látássérült diákok ugyanolyan szinten tanulhassák a matematikát, mint a látó társaik. A szükséges matematikai leíró...
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.05.18.
Ne szenvedjenek, mosolyogjanak, ha lecigányozzák őket
A több ezer, családjából kiemelt gyerek jó része roma, és a szakértők egy része szerint jó lenne, ha a többségük roma nevelőszülőhöz kerülhetne. Ők általában könnyebben megtalá...
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.05.17.
Robotdiák helyettesít egy beteg gyereket a tanórákon Bécsben
Egy különleges diák, egy 30 centis robot is jár az osztrák főváros egyik általános iskolájába, a Volksschule Neilreichgasséba. Az AV1 névre hallgató robot az egyik tanulót, Dominikot helyettes...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.05.17.
Csak a politika szintjére ne süllyedjen le a vita – történelemtanítás másképp
Miért nem lehet hagyományos módon tanítani a történelmet? Mit kezdjen egy tanár a 20. századdal, amikor a politika is állandóan újra próbálja írni azt? Az ismeretekre vagy a diákok készs...
(Forrás: hvg.hu)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
  Emese

Tisztelt Szerkesztők!
Segítségüket szeretném kérni néhány információval kapcsolatban.
Magyar-német-könyvtár szakos egyetemi végzettséggel rendelkező pedagógus vagyok, azonban 2007. és 2019. között nem végig dolgoztam pedagógusként, viszont most lehetőségem van ismét tanárként tevékenykedni.
2007. dec. 13-tól egy iskolában könyvtárosként dolgoztam heti 30 órában. 2008. szept. 1-től ugyanebben az iskolában könyvtárostanárként tevékenykedtem heti 40 órában 2013. márc. 17-ig. Ebben az időszakban (2007. dec. 13. és 2013. márc. 17. között tanítottam is magyar nyelv és irodalmat. Ez a szerződésemben nem jelent meg, bérkiegészítésként kaptam meg az óráim díját.)
2013. márc. 18-tól egy kulturális központban, közalkalmazotti jogviszonyban dolgozom könyvtárosként (2016. július 31-ig), illetve gyűjteménykezelőként (2016. aug. 1-től a mai napig). Jelenleg a közalkalmazotti bértáblán H 5-ös besorolással rendelkezem.
Kérdésem a pedagógus előmeneteli rendszerrel kapcsolatban az lenne, hogy a fenti háttérrel, mire számíthatok (ped. II. besorolás pl.), hova kerülök besorolva a pedagógus bértáblát tekintve, mire figyeljek szerződéskötéskor?
Válaszukat előre is köszönöm! Üdvözlettel: Adoryán Emese

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek