OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#1329  Margótitkar[kukac]aimi-dogyo[pont]sulinet[pont]hu2008-06-04 12:58
Gyes után továbbra is fizetés nélküli szabadságra szeretnék menni (3 kiskorú 8 éven aluli gyermekem van). Az eddig összegyűjtött szabadságot most kell kivenni, vagy pedig elég - öt év után -, ha visszajövök dolgozni. Köszönöm
 
#1328  cincibors[pont]cintia[kukac]sznet[pont]hu2008-06-03 16:15
hogyan indul el
 
#1327  Zsókaszilfid[kukac]citromail[pont]hu2008-06-02 16:30
:-) Mindenkinek igaza van!

Én nagyon szép nyarat kívánok a pedagógusoknak! Üdvözlettel és tisztelettel: Zsóka
 
#1325  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2008-06-02 12:40
Igazad van, Pista. Az általánosítás szintjén kijelenthető, hogy a gyereket, legyen bármennyire is "hormonvágtás" korban, rá kell bírni arra, hogy felelősséget vállaljon saját dolgaiért. Tehát, ha nem akar megbukni, akkor teljesítse az előírt követelményeket. Persze van egy másik oldal is: a pedagógus állítson világos, egyértelmű és korrekt követelményeket, adja meg a lehetőséget ezek teljesítésére. De minél közelebb megyünk a konkrét esetekhez, annál változatosabb és komplexebb a kép. Az adott személyek,a családi és az iskolai közeg pontos ismerete nélkül nem lehet és nem is szabad egyértelmű állást foglalni, megfellebbezhetetlen véleményt mondani. Marad tehát a ködszurkálás és a saját tapasztalatok, érzelmek kivetítése egy idegen helyzetre. És máris érlelődhet az újabb konfliktus, ezúttal az "Osztályfőnök" és "Zsóka" között.
 
#1324  Szávaivizuszol[kukac]freemail[pont]hu2008-06-02 08:23
Bizony, ezek a beszélgetések klasszikus ködszurkálások. Nem tudunk semmi konkrétat az adott iskoláról, gyerekről, szülőről, családról.

Ami biztos: vannak viselkedések, amit nem lehet elintézni a "lökött, hormonvágtás kamaszok" jóindulatú mosollyal.

 
#1323  Zsókaszilfid[kukac]citromail[pont]hu2008-06-01 08:24
Kedves Imre!
Megértem Önt, mint pedagógust. Elfogadom, hogy nemcsak az egyén, hanem a közösség érdekeit is nézni kell. De azt is tudom, ha 16 éveseket ki lehetne rúgni a gimánziumokból, akkor sok jobb sorsra érdemes gyerek kerülni ki az iskola padjából.Pedig csupán érteni kellene hozzájuk. A hormonvágtatásról: a 16 éves korig szuperkitünő, tanulmányi versenyeket nyerő, tanárok álma gyerekemből a tanárok réme, félévkor megbukott, rengeteg lógás, kezelhetetlennek tűnő gyerek lett. Az igaz, hogy kimondhatatlanul hálás vagyok, hogy nem rúgták ki, de tehetetlen is vagyok, mert segítséget sem kaptam az iskolától. Pedig sokszor kértem... Jártam szülőire, fogadóórákat kértem, leveleket írtam, sűrűbb tájékoztatást kértem,nevelésben segítséget kértem. Nem találtam partnerre az iskola oldaláról. Pedig szükségem lenne segítségre. Tehát hálás vagyok egyrészt, hogy türelemmel elviselik a gyerekem hülyeségeit, de tehetetlennek érzem magam, mert nem tudom mit kell tennem, hogy kell kezelnem a kamasz gondokat.Nem tudok nem szülőként reagálni, nem tudom a közösség érdekét nézni. Azt is tudom, hogy az iskolában ilyenkor a családra mutogatnak (és nyilván a családom sem hibátlan, és nem lehet felmenteni). De azt gondolom, hogy a szakemberek az iskolában vannak, és a szülő jogosan reménykedik abban, hogy nem kirúgják, hanem értő segítséggel kezelik a problémát.
Senkinek a lelkébe nem akartam beletenyerelni kedves Imre, de nincsenek jó tapasztalataim. (harmadik gyermekem gimis, az első kettő már az egyetemet is elvégezte.)
 
#1322  Imreimtot[kukac]freemail[pont]hu2008-05-31 14:41
Kedves Zsóka!

Nekem az Ön hozzászólása nem igazán szimpatikus ....
Nem igazán tudjuk, milyen jellegű az Ön fiának "hormonvágtatása", és nem tudjuk, milyen jellegű problémákat okoz az "Osztályfőnök" három diákjának viselkedése, jelenléte az osztályban. Ha van három gyerek, akik terrorizálnak harmincat, akkor igenis az eltávolítás is szóba jöhet. Nem csak az egyén, hanem a közösség érdekeit is nézni kell. Ön most szülőként szólt hozzá és csak a saját gyermeke után aggódik. "Osztályfőnök"-nek nem csak egy gyerekkel van gondja. Az írását sem az elbocsátással kezdte, hanem tanácskéréssel ...

Üdvözlettel: egy már nem osztályfőnök, akinek volt sok "hormonvágtatós" és egyéb okokból zűrös tanulója, de nem rugott ki egyet se, de a lehetőséget nem szabad kizárni ...
 
#1321  Évaemmem[kukac]freemail[pont]hu2008-05-31 13:30
Ajánlom mindenkinek a figyelmébe:(

http://www.origo.hu/itthon/20080529-gyermekjogi-honlapot-inditott-az-ombudsmani-hivatal.html


 
#1315  Zsókaszilfid[kukac]citromail[pont]hu2008-05-29 18:15
Kedves Osztályfőnök!

Nem túl szimpatikus az írása. Legegyszerűbb persze kirúgni a lökött 16 évest. Pedig a 16 évesekre jobban tudnak hatni hozzáértő, a tiniket szerető, értő pedagógusok - mint a szülők. Sajnos az én fiam is megbolondult mióta a hormonjai vágtatnak! De tudom, hogy ez a lökött viselkedés átmeneti. Úgy tűnik Ön pl. simán kirúgná az én jobb sorsra érdemes, de jelenleg átkozott, büdös kölkömet! Szerencsére a fiam igazgatója, és osztályfönöke nem úgy gondolkodik, mint Ön. üdv: egy anyuka, aki hálás a fia tanárainak a türelmükért.
 
#1314  IdeAidea[kukac]freemail[pont]hu2008-05-25 14:29
avagy irány a könyvtár és --> Sugár István: Bornemissza Gergely deák élete című könyv kikölcsönzése ;) ;)
 
#1313  Hmasf[kukac]htomail[pont]com2008-05-25 14:24
http://hu.wikipedia.org/wiki/Bornemissza_Gergely
vagy ez kevés?
hm? :))
 
#1312  Sáribnono77[kukac]citromail[pont]hu2008-05-23 20:58
Kéne Bornemissza Gergely életútja!
Aki tud linket,írjon!
 
#1311  Cirillaj[pont]lejla[kukac]freemail[pont]hu2008-05-15 20:51
Az integrált oktatással csak annyi probléma van, hogy nem szívesen áldoznak pénzt a pedagógiai munkát segítő emberekre,pl. pedagógus asszisztens.
Az elit iskoláknak pedig nem attól jó az eredményük, mert ott szuper gyermekek és szuper pedagógusok vannak, hanem azért, mert pedagógusok hada foglalkozik délutánonként a gyermekekkel, és megtanítja azt, amit délelőtt nem sikerült elsajátítaniuk. Érdemes lenne kutatást végezni, hogy milyen tantárgyakból, mennyi pénzt költenek a szülők délutáni (adómentes) órákra.
 
#1310  Peer Krisztipeerk[kukac]freemail[pont]hu2008-05-14 17:03
Én inkább abban látnám a megoldást, ha a túlkoros, kudarcokkal teli fiatalokat lenne mivel benntartani az oktatási rendszerben (hova is mehetne 8 általános nélkül, még gyorstalpalóra sem). Hiszek abban, hogy van olyan terület, amiben jók, ami érdekli őket, amiben tudnak sikereket elérni...a tanulás gondolom nem az, így egy mód van arra, hogy ne unatkozzanak, ha rendet bontanak. Addig sem a "nemtudásukról", sokkal inkább a rosszaságukról szól a történetük (ami persze még büszkeségre is okot adhat nekik). Talán találtok valamit, amitől fontosnak érzik magukat, és még tesznek is a közösségért.
Persze azt is értem, hogy van egy pont, amikor a többi gyermek érdekét is figyelembe kell venni, mert a diákok védelme a mi felelősségünk.
A "hiba" ha a rendszerben van, akkor nem feledkezhetünk el a családról, az iskoláról, a társadalomról és persze a gyerekről sem. Együtt tettük őket azzá, amilyenek.
 
#1307  Egy osztályfőnökkcsf[kukac]freemail[pont]hu2008-05-14 14:59
Köszönöm szépen Krisztina!
Fegyelmi tárgyalás lesz az ügyből, mert nem sikerült egyértelműen kideríteni a történteket. Az igazolatlan hiányzásoknak csak annyi a szerepük, hogy hiába jelentgetem én a jegyzőnek, meg a szülőnek, ha a gyerek ugyanúgy lóg továbbra is.
A hiba az egész rendszerben van, ha ezeket a 16 éves diákokat is ki lehetne zárni az oktatásból, már régen megoldódott volna az ügy, és lenne egy normális osztályom. Ők meg elmentek volna valamilyen gyorstalpaló tanfolyamra, és lehet, hogy már dolgoznának is... akár?

 
#1298  Peer Krisztinapeerk[kukac]freemail[pont]hu2008-05-13 14:08
Kedves Osztályfőnök,

Úgy gondolom, nem kellene egyedül vinned ezt a problémát, kérj segítséget kollégáidtól, az iskolában dolgozó szakemberektől (üljetek le közösen a gyerkekkel, külön-külön).
Bármilyen nehéz is, ne adjátok fel a szülőkkel sem a küzdelmet... Ha az együttműködés szikráját sem látni, forduljatok az illetékes gyermekjóléti szolgálathoz, kérjétek a családgondozók segítségét.
A 30 igazolatlan órát nem igazán értem, mert ennek jelentősége csak nem tanköteles gyermek esetében van (akkor ugyanis automatikusan megszűnik a tanulói jogviszony, ha meghaladta a 30 igazolatlan órát). Amennyiben tankötelesek a gyermekek, úgy az iskola feljelenti a szülőt a szabálysértési osztályon, mert nem biztosította gyermeke iskolába járását.
Másrészről nyíltan kommunikálnám azt is, amennyiben az iskolában (a pedagógusok tudtával) bántalmazás történik, jelezhetnek a rendőrség felé, amennyiben megteszik a feljelentést.
Munkádhoz erőt és kitartást kívánok!


 
#1292  A szerk.ofoe[kukac]chello[pont]hu2008-05-13 10:17
Kedves "Osztályfőnök" kollégánk! Mivel jelenleg nem működtetjük a tanácsadó felületünket, a nevelési tárgyú kérdésekre a faliújságon válaszolunk. Szeretnénk jelezni, hogy az erőszakos jelenségek kezelésével kapcsolatban még a héten megjelenik majd egy cikk, amelyik remélhetően segíteni fog a nehéz probléma továbbgondolásában. Kérjük, figyeld a honlapot!
 
#1277  Egy osztályfőnökkcsf[kukac]freemail[pont]hu2008-05-12 15:04
Kedves Kollégák!

Tanácsot szeretnék kérni tőletek. Adott 3 diák, akik folyamatosan terrorizálják, sőt verik is az egyik osztálytársukat. Mindháromnak már a fegyelmi a következő fegyelmező fokozat./amiken csak röhögnek/ A szüleiket nem is érdeklik, hiába beszéltem velük. Nem igazán kvalifiált szülőkkel amúgy se könnyű megtalálni a közös hangot. Az ő kisfiúk ártatlan... Plusz túl vannak a 30 igazolatlanon is bőven. Ha fegyelmit tartanék, akkor se lennénk előrébb, mert még jobban megvernék szegény srácot. A szülőkkel hiába beszélek, az igazolatlan hiányzások ellen se tudtak tenni semmit. A rendbontókat meg nem lehet kirakni, mert 16 évesek. Mit tegyek?
 
#1276  Szávai Istvánvizuszol[kukac]freemail[pont]hu2008-05-11 07:01
Köszönöm, és persze kritikusan viszonyulni hozzá!
 
#1275  Simon Ildikóildibell[kukac]yahoo[pont]com2008-05-10 21:02
Tisztelt Szávai István,

köszönjük az ajánlást. Hasznosnak látom, ha nem gond utalok rá a szakdolgozatomban is.

 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.07.19.
Nyáry Luca: A magántanulás mentett meg attól, hogy csődtömeggé váljak – Így látja az új törvényt egy érintett diák
A köznevelési törvény pénteken elfogadott módosításai szerint a következő tanévtől (tehát már idén szeptembertől) megszűnik a magántanulói státusz, felváltja az úgynevezett „egy...
(Forrás: wmn.hu)
--
2019.07.17.
Kell még 164 millió forint közpénz a milliós tandíjjal induló elit magániskolára
Szeptemberben nyit Debrecenben az alapítványi iskola, ahova a jelentkezés is 100 ezer forintba kerül. Ösztöndíjas helyek egyelőre nem lesznek, az építkezést az adófizetők állják, a szá...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.07.17.
Egyszerre 11 óvónő mondott fel egy újpesti óvodában
Olyan pedagógusok hagyták ott az óvodát, akik már az alakulás óta ott dolgoztak, alapítók voltak. Két olyan mesterpedagógus is felállt, akik óriási szaktudással is rendelkeznek. A távoz...
(Forrás: Újpesti Hírmondó)
--
2019.07.17.
Még egy dolog, amiben szembemegyünk Európával: egyre több a korai iskolaelhagyó
A 2010-ben elfogadott Európa 2020 Stratégiában Magyarország azt vállalta, hogy 2020-ra a korai iskolaelhagyók arányát 10 százalékra csökkenti, ettől a célkitűzéstől azonban egyre távolodunk...
(Forrás: Népszava)
--
2019.07.17.
Megőrülsz: almaügyi nyomozást rendelt el a tankerület
Valószínűleg megtaláltuk a hét agygörcsét, pedig még csak kedd van. A magyar általános iskolákban általában almát adnak a tízóraihoz, ám arra, ami most jön, egyetlen almagengszter, egyetlen...
(Forrás: Pécsi Stop)
--
2019.07.17.
A német, az osztrák és a lengyel rektori konferencia kiáll az MTA mellett
Közös közleményben adott hangot kedden aggodalmainak a német, az osztrák és a lengyel rektori konferencia a Magyar Tudományos Akadémia átalakításával kapcsolatos jogszabály elfogadása miatt...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2019.07.17.
Évtizedes kudarcok után újra tanulhatnak
Van, akitől a gyermeknevelés és autista kisfia fejlesztése, van, akitől az önbizalomhiány, és van, akitől a családfenntartó szerep vette el a továbbtanulás lehetőségét. Egyesek beletö...
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.07.17.
Bódis József: Nem csorbulnak a szülői jogok a köznevelési törvény módosításával
Az államtitkár hangsúlyozta: a szülői jogok továbbra is megmaradnak, mert ha a szülő úgy ítéli meg, hogy korai lenne háromévesen óvodába vinni a gyermeket, egy év halasztást kérhet....
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.07.17.
Az érettségi biztos túlbuzgósága miatt semmisítették meg a Szinyei Gimnázium tizenöt végzősének érettségijét
A helyzet abszurditását fokozza, hogy az iskolában a tizenöt említett diákon kívül is voltak olyan érettségizők, akiknek az érintettekhez hasonlóan hiányzott egy-egy természettudományos...
(Forrás: hvg.hu)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
  ofoe

Kedves Krisztina! Nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül érdemi tanácsot adni, de megpróbálom. Az első lépés valóban átgondolni azt, hogy Te magad mennyiben vagy felelős az adott problémáért. A figyelmeztetőkkel, intőkkel csak a saját feszültségedet oldod némileg, eredményt nem tudsz elérni. Gondold át, hogy melyik ponton romlott el a kapcsolat az adott csoporttal, eleve így fogadtak, vagy menetközben történt valami. Az a soraidból kiderül, hogy nincs köztetek bizalmi kapcsolat, tehát kommunikáció helyett hadakoztok. Időt kellene szánni arra, hogy a problémát tisztázzátok, megállapodásra jussatok a közös megoldás módjában. Ennek vannak különböző technikái. Fontos, hogy ne személyes sértésként kezeld az ügyet, hanem közös megoldandó problémaként. Nem ördögtől való, amit a kollégáid tanácsolnak, hogy fordulj pszichológushoz, aki segíthet azon, hogy a Benned való görcsöt fel tudd oldani. Amíg Te magad nem jutsz túl ezen a görcsön, nem tudod kézbe venni az ügyeket. Ezek a diákok már nem kamaszok, fiatal felnőttek, nekik is fontos, hogy eljussanak az érettségiig, és matematikából is elérjenek egy bizonyos szintet. Ez lehet az a közös ügy, amin együttesen és nem egymás ellenében kellene dolgoznotok. Szívesen levelezek erről Veled privátban is, ha akarod, de nem minden részlet tartozik a nyilvánosságra. Jelezd, ha ezt szeretnéd. Üdvözlettel Szekszárdi Juli

--
  László Krisztina

Kedves OFOE!
Nem tudom mennyire válaszolható meg a kérdésem. Egy középiskolában tanítok, heti 27 órában matematikát, 8 érettségis csoportnak. (Plusz a korrepetálások, plusz a helyettesítések.) Nagyon szeretem a diákjaimat, de mint mindenhol, ahol emberek vannak, előfordulnak konfliktusok. A kb 110 diákból, akiket két éve tanítok, van kb 15, akik állandóan csak a hibát keresik a munkámban, agresszíven és lekezelően bánnak velem, sokszor megaláznak a csoport egésze előtt. Amikor esetleg szaktanári figyelmeztetést adok nekik, akkor hangosan kiröhögnek, hogy az ő szüleiket ez nem érdekli. (Ezek a diákok már 17-19 évesek, mivel a nyelvi tagozat nulladik évfolyama egy évvel megnöveli a középiskolai tanévek számát.) Semmivel nem tudom őket sem motiválni, sem fegyelmezni, tönkre teszik az óráimat.) Hiába fordultam az osztályfőnökökhöz segítségért, mind ők, mind az igazgató-helyettes és a munkaközösség vezető szerint, ez az én hibám, azért viselkednek így velem, mert ez "belőlem jön". Közben az iskolából folyamatosan mennek el a tanárok, és hiába keresett a szakom, (angol-matek) úgy érzem, hogy nem becsülik meg a munkámat. Hiába az a kb 90 diák aki jól teljesít, (nem egy dícséretes 5-ös is van, és emelt matematika érettségi előkészítő csoportok is), hiába a rengeteg dolgozat, számonkérés, ingyen korrepetálás, rendszeres, hogy káromkodva, csapkodva, üvöltözve csapják az asztalomra a kijavított dolgozatot, mert az nem négyes, hanem csak hármas. És közben a vezetőség, az osztályfőnökök és a munkaközösség vezető szerint is, nekem kell változtatnom, pszichológushoz mennem, mert engem nem lehet elviselni. Meg kell jegyezzem, ezek az emberek 25-30 éve vannak ebben az iskolában. Ez a matematika státusz, amit én megkaptam 2 éve, egy előző iskolavezetéstől, már nagyon régóta, úgymond, "forgó hely" volt, mert - más tanárok elmondása szerint - mindig "volt valami probléma a matek tanárokkal". Minden más matematika tanár az iskolában, már 10-20-30 éve itt tanít.
Nem igazán tudom, mit kezdhetnék a problémával. Tudnának esetleg tanácsot adni?
Köszönettel: Krisztina

--
  Eleonóra

Kedves OFOE Csapat!
Segítséget szeretnék kérni, azzal kapcsolatban, hogy egy egyházi iskolában dolgozom, mint 50% kollégiumi felügyelő, 50% kollégiumi ápoló. Érdeklődnék, hogy ilyen esetben számomra mennyi szabadság jár? Tavaly fél állásban tanítottam, akkor járt a pedagógusi szabadság, itt úgy olvasom, ebben a munkakörben is jogosult lennék.?
Köszönettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek