OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#1274  Szávai Istvánvizuszol[kukac]freemail[pont]hu2008-05-10 09:14
Év végéhez közeledve ajánlom mindenki figyelmébe általános és középiskolásoknak szánt játékgyűjteményemet:
http://www.freeweb.hu/kapcsoskonyv
Pontosabb helye:
Tartalomjegyzék/játékgyűjtemény
Osztályfőnöki munkához esetleg még az etikai tartalmú szövegek fejezet is érdekes lehet.
Visszajelzéseket örömmel veszek! vizuszol@freemail.hu
 
#1272  A szerk.ofoe[kukac]chello[pont]hu2008-05-09 18:14
Tisztelt H. Mihály László Úr! Megismételjük korábbi kérésünket: ne küldjenek nekünk munkajogi kérdéseket se a kapcsolat űrlapon, se az Üzenőn keresztül, mert ezekre nincs módunk válaszolni. A részleteket ld. a honlap főoldalán, ahol a Tanácsadó rovat szüneteltetésének okairól adtunk tájékoztatást. Kérjük mindennek szíves tudomásulvételét.
 
#1268  H.Mihály Lászlóhorvmi[kukac]citromail[pont]hu2008-05-08 19:33
2009 augusztus.07.-én leszek 60 éves(férfi vagyok).Több mint 40 éves munkaviszonyom van. Már a 35 éves közalkalmazotti jogviszonyom is megvan(tanár ember vagyok).Koren­gedményes nyugdíjazásom kértem 2008 szeptembe­rétől, amire meg is van az esélyem, ui. az igazgatóm tájékoztatott arról, hogy amennyiben szeptemberben kevesebb gyerek kerül beiskolázásra néhány állás megszüntetésre kerül.Ennek következtében én ha akarok akkor nyugdíjba vonulhatok.Sze­retném tudni, hogy mikor járhatok jól?Ha a munkáltatóm mond fel, vagy ha felmentésemet kérem?Vagy nem is tudom, hogy hogyan tudnám úgy rendezni a dolgaimat, hogy a 40éves jubileumi jutalmam se veszítsem el.Kérem a számomra legkedvezőbb korengedményes nyugdíjba vonulásom útjában és módjában felvilágosítást nyújtani.
 
#1267  Anettanett[kukac]freemail[pont]hu2008-05-08 16:58
Én most kezdtem idén a tanári pályát!
 
#1266  nem mindegy??valami[kukac]valami[pont]hu2008-05-08 16:54
Sztem jó az oldi!!
 
#1259  Sárigaspar[pont]sarolta[kukac]egyszervolt[pont]hu2008-05-07 18:50
Csak kipróbálom, ha azt kérem, hogy nézzétek meg a honlapomat: www.napocska.hu/apro , akkor nő e a látogatottságom?
Nagyon örülnék, ha a Rádió után, itt is megtalálnátok. Gáspár Sári
 
#1258  Julisszekja[kukac]t-online[pont]hu2008-05-07 09:44
Kedves Klapka!
Tanácsok kérése valóban nem való az üzenőfalra, de hiába kértük már több ízben is, hogy ne így legyen, mégis ide érkeznek az Erzsiéhez hasonló kérdések. Ezeket általában le szoktuk szedni, de mivel a Tanácsadó, mint jeleztük, szünetel, fenn hagytuk, hátha valaki segít a látogatók közül, és válaszol a kérdésre.
Az üzenőfal lényegében szabad (nem történik moderálás, ez nem fórum), de a szélsőséges megnyilvánulásokat nem hagyjuk fenn, és igyekszünk a felmerülő problémákhoz észrevételeket fűzni.
Kedves Ádám!
Ami a Klamm tanár úr kérdéskörét illeti: mi is láttuk többen, és megoszlottak a vélemények arról, hogy bevihető-e az iskolába, vagy sem. Abban egységesek voltunk, hogy a darab maga és az előadás is jó, színvonalas.
Azt gondolom (ez most személyes véleményem, ezért nem a szerkesztőség,hanem én magam vagyok az üzenet nevesített feladója), hogy a darab bevihető a tanárképzésbe,biztosan sokat tanulnak belőle a pedagógushallgatók. Hasonlóképpen jó kiindulás és vitaindító pedagógus-továbbképzésekhez, nevelési értekezletekhez.
A középiskolákba történő meghívással már óvatosabb lennék. A tanár, a tantestület előzőleg meg kell nézze a darabot, és azt követően tud csak megalapozottan dönteni arról, hogy vállalja-e a diákjaival közös megtekintést, vitát. 17-18 éves éretten gondolkodó osztályokban, ahol a tanárral jó és bizalmon alapuló a kapcsolat, elképzelhető a darabból kiindulva egy jó beszélgetés a tanár-diák kapcsolatról. Ennek azonban komoly kockázata van, hiszen mivel Klamm személyében ellenszenves, agresszív, a gyerekeket tudatosan megalázó tanár jelenik meg, egyáltalán nincs kizárva, hogy a a megtekintést tanárellenes kirohanások követik, amelyekre nehéz megfelelően reflektálni, az így kirobbanó feszültséget féken tartani, konstruktív irányba terelni.
Összegezve tehát nem utasítom el egyértelműen a középiskolai bemutatót, de rábeszélni az említett vitathatatlan kockázat miatt senkit sem mernék. Nagyon érdekes lenne, ha a kapcsolódó tapasztalatokat megosztanátok velünk.
 
#1253  Ádámadamadam[kukac]vipmail[pont]hu2008-05-07 01:43
Most láttam a tv riportot a Klamm tanár út c. színdarabról.Jó lenne ha mindenki tudná, hogy biztosan értékes és érdekes darab, főleg, hogy úgy fejeződik be, hogy a atnár percekig egy pisztollyal hadonászik és a végén öngyilkos lesz.Hát az én "tanítványaim" között lehet, hogy lenne olyan /nem ötös tanuló, /aki drukkolna hogy meg legyen töltve.Vélemények?
Amúgy nem értem hogy ide bárki bármikor bármit moderálás nélkül hogy írhat le, akár én is.Fura.
 
#1252  Klapkaadamadam[kukac]vipmail[pont]hu2008-05-07 01:35
Nem tudom ez az üzenőfal most van moderálva vagy nincs????Az utolsó hozzászólás valami nem biztosan idevaló rész, de az üzenő oldalán
 
#1248  Erzsikomikami[kukac]citromail[pont]hu2008-05-05 17:48
Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni tőletek, hogy a "könyv pénzt", amit évente adnak, az mitől függ, hogy ki kaphat. Osztályfőnökként (2007. szeptembertől vagyok a pályán) nem kaptam. Szerződéses vagyok és van olyan kolléganőm, aki szintén szeptemberben kezdett nálunk és ő kapott.

Köszi: Erzsi
 
#1237  anyesszmocsane[kukac]freemail[pont]hu2008-05-02 18:22
Ha van pedagógiai-emberi méltóság, akkor itt olvashattok róla: napsutes.blog.hu
 
#1207  Némedi Marinemedimari[kukac]vipmail[pont]hu2008-04-26 09:23
Ezúton értesítem a Honlap olvasóit arról, hogy szociológusként nagyon érdekes könyvet írtam, ami az alábbi linkről olvasható:
http://members.upclive.hu/nemedi.maria
/zeneoktatassal_a_tarsadalomert.pdf.pdf
A könyv kereskedelmi forgalomban nem kapható. Ugyanakkor a magánkiadás költségeinek felvállalásával (a 4. oldalon szereplő személyek könyvvé kötött példánnyal történő megajándékozása) valamint az Internet segítségével sikerül elérnem azt, hogy a gondolatvezetésemet minél több ember számára elérhetővé tegyem. Ez a bejegyzésem is ezt a célt szolgálja. A kutatásom létezéséről már többszáz iskolaigazgatót értesítettem. Kérem fogadják Önök is érdeklődéssel a munkám.
A könyv hátlapján a következő szöveg olvasható:
"Ez a könyv egy oktatásszociológiai kutatás a Kodály Zoltán által alapított ének-zenei tagozatú iskolatípus mai magyarországi helyzetéről, és az iskolatípus társadalmi hasznosságáról. Az iskolatípus társadalmi funkciójának vizsgálata mély filozófiai gondolatvezetést eredményezett. Ebben a munkában először az emberiség kultúrtörténetében tudományosan bizonyítottá válik, hogy az emberi agyba, nem csak a kultúrából, és nem csak a saját testünkből, hanem egy harmadik, azaz eszmei forrásból is érkezik információ.
Igazolom az ateizmust annyiban, hogy logikai rendben levezetem azt, hogy mindenható Isten nem létezik. Azt is bizonyítom ugyanakkor, hogy létezik egy nem mindenható Isten, tehát az ateizmust egyúttal cáfolom is. A kereszténység és a liberalizmus értelme ebben a munkában szertefoszlik, ugyanis egészen világosan látszik, hogy az ember egy nem létező komponense a világnak. Mi emberek illúziók vagyunk, egy kombinált determinációban anyag és gondolatiság komponensekből. A liberalizmus azért dől meg, mert ha nincs ember, akkor nincs, aki szabadságra tartson igényt. A kereszténység azért dől meg, mert ha az ember egy nem létező komponens a világban, akkor hiába van Isten, nem lehet a fiának lenni. A materialista és idealista filozófiák szintézise pillanatnyilag körülbelül a következő arányok szerint releváns a világban: 95%-os materiális determinációt kiegészít egy 5%-os eszmei, (azaz Istentől eredő) hatás, ami szintén öntörvényű. A két öntörvényűség egyidejű hatását a cselekvéseinkre kombinált determinációnak neveztem.
Ezt a könyvet nem provokatív céllal írtam, és semmilyen kultúrához és valláshoz tartozó ember érzését sérteni nem akartam a gondolataimmal. A könyv gondolatai a világbékét, az emberek egymás iránti szeretetét, a szegényekről és elesettekről való világtársadalmi gondoskodást, a környezetszennyezés felszámolásának világtársadalmi célját szolgálják.
A teljes determináció tényét figyelembe véve a könyvemet nyilvánvalóan azért írtam, mert benne volt a sorsban (kombinált determinációban), hogy megírjam, ezért nem tehettem mást…"
Köszönöm megtisztelő érdeklődésüket előre is, Némedi Mária Margareta szociológus; (nemedimari@vipmail.hu)
 
#1206  földes petra - OFOEfoldes[pont]petra[kukac]gmail[pont]com2008-04-23 15:37
Kedves Ica,
bizonyos értelemben teljesen mindegy, hogy ki kezdte a verekedést - olyan verekedés mellett, amiben "dagadások" keletkeznek és látlelet felvételére kerül sor, semmiképpen nem mehetünk el szó nélkül. Ha úgy gondolod, készen állsz arra, hogy a gyermekedet támogatva részt vegyél ennek a konfliktusnak a rendezésében, mi igyekszünk segíteni. Ha elfogadod: nem azt kérdezzük, hogy ki kezdte, hanem igyekszünk az érintetteket közösen elvezetni a belátáshoz és jóvátételhez, a közösség megbékéléséhez, akkor tudunk nektek (mármint az összes érintettnek együtt) segíteni. Ha ezt elfogadod, írj nekünk az impresszumban található címen!
 
#1205  icaronori[kukac]freeamil[pont]hu2008-04-23 15:16
gyermekemet megverték az iskolában.beszéltem az osztályfőnökkel,aki a verekedőket kikérdezte és ők azt állították,hogy a fiam kezdte.ez nem igaz ő is tudja,de nem tesz semmit.a gyereket bevittem az orvoshoz,aki a dagadásokat megvizsgálta és látleletet vett.mi a további teendőm?
 
#1203  Virágkisvirag73[kukac]freemail[pont]hu2008-04-22 20:26
A nem szakrendszerű oktatással kapcsolatban szeretnék kérdezni néhány dolgot.
Gyógypedagógus vagyok egy gyógypedagógiai intézményben.Gyógypedagógusként minden évfolyamon az osztályfőnök tanít minden tantárgyat,kivételt képeznek néhány esetben a készségtárgyak.Nálunk nincsenek külön tanítók,sem szakos kollégák.Tulajdonképpen ha tágan értelmezzük a kérdést,mi már most nem szakrendszerű oktatásban dolgozunk.

A kérdeésem a következő:a mi intézménytípusunkat mennyiban érinti a nem szakrendszerű oktatás bevezetése?Ugyanazok a törvényi vonatkozások érvényesek a gyógyped.iskolákra is?



De mi a helyzet azokkal agyógypedagógiai iskolákkal,ahol most közel szakos rendszerben folyik az oktatás.
Itt arra gondolok,hogy nemcsak egy tantárgyat tanít egy gyógypedagógus,hanem kettőt-hármat,de ezt különböző évfolyamokon.
Ezekben az intézményekben változtatni kell?
Válaszát köszönöm!
 
#1178  a szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-04-19 21:15
Kedves Látogatók!
A Tanácsadó határozatlan ideig szünetel. Az okokról írtunk korábban. Kérjük, az Üzenőbe se írjanak munkajogi kérdéseket. Ezekre nincs módunk válaszolni.
 
#1177  Rné D Gizellagizus52[kukac]pr[pont]hu2008-04-19 18:21
Tisztelt Baranyai Úr!
Egy egyházi intézmény gazdasági hivatalában dolgozom 10 éve mint főkönyvelő helyettes és belső ellenőr, kapcsolt munkakörben.Két felsőfoku szakirányu( de nem főiskolai) végzettségem van,amit még az előző munkahelyeimen szereztem.
Előzőleg Önkormányzati intézményneknél dolgoztam gazdaságvezetőként és F besorolásban voltam.
Amikor az egyházi intézményhez kerültem,akkor már csak az E kat-ba soroltak.
Kérdésem: ez helyes e így,vagy kérhetem az F-be való visszasorolásomat?
Megjegyezni kívánom,hogy az egyházi intézmény ahol dolgozom az egyéb besorolásba tartozik a korábbi közalkalmazotti helyett,mindenben a Mt.az irányadó,kivéve a bértáblát,a bérbesorolásunknál továbbra is a kjt-t alkalmazzák.

Második kérdésem pedig a következő lenne:
egyik kolleganőm ügyviteli alkalmazottként(munkaügyi előadó) dolgozik.Munkaköre nincs főiskolai végzettséghez kötve. Időközben tanítói diplomát szerzett,igy az E kat-ból az F-be sorolták.
Az a kérdésem,hogy helyesen járt-e el az (igazgató) munkáltató amikor feljebbsorolta,mivel tudomásom szerint nem iskolai végzettséget,hanem munkakört sorolunk, és még a főiskolai végzettsége sem szakirányu!?
Várom mielőbbi válaszát. Tisztelettel: Gizella
 
#1176  Szekszárdi Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2008-04-19 16:08
Kedves Zsuzsa! Sajnos nem született állásfoglalás, csak kisebb összefoglaló, ami ahhoz képest nem sok újat tartalmaz, mint ami az én előadásomban elhangzott. Az utóbbi években minden, ami az osztályfőnöki tevékenységgel kapcsolatban elmondható, megtalálható az egyesületi honlapunkon. Még a Jelentés a magyar közoktatásról 2006 kötetet is meg lehet nézni (fenn van a www.oki.hu honlapon), Az iskolák belső világa című fejezetben van valami kevés. Ha konkrét kérdésed van még a dolgozatodhoz, írj e-mailt (szekja@t-online.hu), hátha tudok segíteni.
 
#1175  Zsuzsaenchantment[kukac]freemail[pont]hu2008-04-19 09:39
kedves Juli!
nagyon szépen köszönöm! korábban a pedagógiai szemle külön számokban foglalkozott a konferenciákkal. 2004-ben ilyen nem volt? és még egy dolog: most nem született valamiféle állásfoglalás a konferencia során? az osztályfőnöki szerepről írom a szakdolgozatomat, ezért érdekel ilyen részletesen...:-)
Üdv
Zsuzsa
 
#1174  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2008-04-19 06:44
(folytatás 2)

Perjés István: Alapmítoszaink a nevelésről
http://www.osztalyfonok.hu/cikk.php?id=231

Boreczky Ágnes: A szimbolikus család,
http://www.osztalyfonok.hu/cikk.php?id=229

Barátsággal üdvözöl az OFOE

 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.07.19.
Nyáry Luca: A magántanulás mentett meg attól, hogy csődtömeggé váljak – Így látja az új törvényt egy érintett diák
A köznevelési törvény pénteken elfogadott módosításai szerint a következő tanévtől (tehát már idén szeptembertől) megszűnik a magántanulói státusz, felváltja az úgynevezett „egy...
(Forrás: wmn.hu)
--
2019.07.17.
Kell még 164 millió forint közpénz a milliós tandíjjal induló elit magániskolára
Szeptemberben nyit Debrecenben az alapítványi iskola, ahova a jelentkezés is 100 ezer forintba kerül. Ösztöndíjas helyek egyelőre nem lesznek, az építkezést az adófizetők állják, a szá...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.07.17.
Egyszerre 11 óvónő mondott fel egy újpesti óvodában
Olyan pedagógusok hagyták ott az óvodát, akik már az alakulás óta ott dolgoztak, alapítók voltak. Két olyan mesterpedagógus is felállt, akik óriási szaktudással is rendelkeznek. A távoz...
(Forrás: Újpesti Hírmondó)
--
2019.07.17.
Még egy dolog, amiben szembemegyünk Európával: egyre több a korai iskolaelhagyó
A 2010-ben elfogadott Európa 2020 Stratégiában Magyarország azt vállalta, hogy 2020-ra a korai iskolaelhagyók arányát 10 százalékra csökkenti, ettől a célkitűzéstől azonban egyre távolodunk...
(Forrás: Népszava)
--
2019.07.17.
Megőrülsz: almaügyi nyomozást rendelt el a tankerület
Valószínűleg megtaláltuk a hét agygörcsét, pedig még csak kedd van. A magyar általános iskolákban általában almát adnak a tízóraihoz, ám arra, ami most jön, egyetlen almagengszter, egyetlen...
(Forrás: Pécsi Stop)
--
2019.07.17.
A német, az osztrák és a lengyel rektori konferencia kiáll az MTA mellett
Közös közleményben adott hangot kedden aggodalmainak a német, az osztrák és a lengyel rektori konferencia a Magyar Tudományos Akadémia átalakításával kapcsolatos jogszabály elfogadása miatt...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2019.07.17.
Évtizedes kudarcok után újra tanulhatnak
Van, akitől a gyermeknevelés és autista kisfia fejlesztése, van, akitől az önbizalomhiány, és van, akitől a családfenntartó szerep vette el a továbbtanulás lehetőségét. Egyesek beletö...
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.07.17.
Bódis József: Nem csorbulnak a szülői jogok a köznevelési törvény módosításával
Az államtitkár hangsúlyozta: a szülői jogok továbbra is megmaradnak, mert ha a szülő úgy ítéli meg, hogy korai lenne háromévesen óvodába vinni a gyermeket, egy év halasztást kérhet....
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.07.17.
Az érettségi biztos túlbuzgósága miatt semmisítették meg a Szinyei Gimnázium tizenöt végzősének érettségijét
A helyzet abszurditását fokozza, hogy az iskolában a tizenöt említett diákon kívül is voltak olyan érettségizők, akiknek az érintettekhez hasonlóan hiányzott egy-egy természettudományos...
(Forrás: hvg.hu)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
  ofoe

Kedves Krisztina! Nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül érdemi tanácsot adni, de megpróbálom. Az első lépés valóban átgondolni azt, hogy Te magad mennyiben vagy felelős az adott problémáért. A figyelmeztetőkkel, intőkkel csak a saját feszültségedet oldod némileg, eredményt nem tudsz elérni. Gondold át, hogy melyik ponton romlott el a kapcsolat az adott csoporttal, eleve így fogadtak, vagy menetközben történt valami. Az a soraidból kiderül, hogy nincs köztetek bizalmi kapcsolat, tehát kommunikáció helyett hadakoztok. Időt kellene szánni arra, hogy a problémát tisztázzátok, megállapodásra jussatok a közös megoldás módjában. Ennek vannak különböző technikái. Fontos, hogy ne személyes sértésként kezeld az ügyet, hanem közös megoldandó problémaként. Nem ördögtől való, amit a kollégáid tanácsolnak, hogy fordulj pszichológushoz, aki segíthet azon, hogy a Benned való görcsöt fel tudd oldani. Amíg Te magad nem jutsz túl ezen a görcsön, nem tudod kézbe venni az ügyeket. Ezek a diákok már nem kamaszok, fiatal felnőttek, nekik is fontos, hogy eljussanak az érettségiig, és matematikából is elérjenek egy bizonyos szintet. Ez lehet az a közös ügy, amin együttesen és nem egymás ellenében kellene dolgoznotok. Szívesen levelezek erről Veled privátban is, ha akarod, de nem minden részlet tartozik a nyilvánosságra. Jelezd, ha ezt szeretnéd. Üdvözlettel Szekszárdi Juli

--
  László Krisztina

Kedves OFOE!
Nem tudom mennyire válaszolható meg a kérdésem. Egy középiskolában tanítok, heti 27 órában matematikát, 8 érettségis csoportnak. (Plusz a korrepetálások, plusz a helyettesítések.) Nagyon szeretem a diákjaimat, de mint mindenhol, ahol emberek vannak, előfordulnak konfliktusok. A kb 110 diákból, akiket két éve tanítok, van kb 15, akik állandóan csak a hibát keresik a munkámban, agresszíven és lekezelően bánnak velem, sokszor megaláznak a csoport egésze előtt. Amikor esetleg szaktanári figyelmeztetést adok nekik, akkor hangosan kiröhögnek, hogy az ő szüleiket ez nem érdekli. (Ezek a diákok már 17-19 évesek, mivel a nyelvi tagozat nulladik évfolyama egy évvel megnöveli a középiskolai tanévek számát.) Semmivel nem tudom őket sem motiválni, sem fegyelmezni, tönkre teszik az óráimat.) Hiába fordultam az osztályfőnökökhöz segítségért, mind ők, mind az igazgató-helyettes és a munkaközösség vezető szerint, ez az én hibám, azért viselkednek így velem, mert ez "belőlem jön". Közben az iskolából folyamatosan mennek el a tanárok, és hiába keresett a szakom, (angol-matek) úgy érzem, hogy nem becsülik meg a munkámat. Hiába az a kb 90 diák aki jól teljesít, (nem egy dícséretes 5-ös is van, és emelt matematika érettségi előkészítő csoportok is), hiába a rengeteg dolgozat, számonkérés, ingyen korrepetálás, rendszeres, hogy káromkodva, csapkodva, üvöltözve csapják az asztalomra a kijavított dolgozatot, mert az nem négyes, hanem csak hármas. És közben a vezetőség, az osztályfőnökök és a munkaközösség vezető szerint is, nekem kell változtatnom, pszichológushoz mennem, mert engem nem lehet elviselni. Meg kell jegyezzem, ezek az emberek 25-30 éve vannak ebben az iskolában. Ez a matematika státusz, amit én megkaptam 2 éve, egy előző iskolavezetéstől, már nagyon régóta, úgymond, "forgó hely" volt, mert - más tanárok elmondása szerint - mindig "volt valami probléma a matek tanárokkal". Minden más matematika tanár az iskolában, már 10-20-30 éve itt tanít.
Nem igazán tudom, mit kezdhetnék a problémával. Tudnának esetleg tanácsot adni?
Köszönettel: Krisztina

--
  Eleonóra

Kedves OFOE Csapat!
Segítséget szeretnék kérni, azzal kapcsolatban, hogy egy egyházi iskolában dolgozom, mint 50% kollégiumi felügyelő, 50% kollégiumi ápoló. Érdeklődnék, hogy ilyen esetben számomra mennyi szabadság jár? Tavaly fél állásban tanítottam, akkor járt a pedagógusi szabadság, itt úgy olvasom, ebben a munkakörben is jogosult lennék.?
Köszönettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek