OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 |
#1277  Egy osztályfőnökkcsf[kukac]freemail[pont]hu2008-05-12 15:04
Kedves Kollégák!

Tanácsot szeretnék kérni tőletek. Adott 3 diák, akik folyamatosan terrorizálják, sőt verik is az egyik osztálytársukat. Mindháromnak már a fegyelmi a következő fegyelmező fokozat./amiken csak röhögnek/ A szüleiket nem is érdeklik, hiába beszéltem velük. Nem igazán kvalifiált szülőkkel amúgy se könnyű megtalálni a közös hangot. Az ő kisfiúk ártatlan... Plusz túl vannak a 30 igazolatlanon is bőven. Ha fegyelmit tartanék, akkor se lennénk előrébb, mert még jobban megvernék szegény srácot. A szülőkkel hiába beszélek, az igazolatlan hiányzások ellen se tudtak tenni semmit. A rendbontókat meg nem lehet kirakni, mert 16 évesek. Mit tegyek?
 
#1276  Szávai Istvánvizuszol[kukac]freemail[pont]hu2008-05-11 07:01
Köszönöm, és persze kritikusan viszonyulni hozzá!
 
#1275  Simon Ildikóildibell[kukac]yahoo[pont]com2008-05-10 21:02
Tisztelt Szávai István,

köszönjük az ajánlást. Hasznosnak látom, ha nem gond utalok rá a szakdolgozatomban is.

 
#1274  Szávai Istvánvizuszol[kukac]freemail[pont]hu2008-05-10 09:14
Év végéhez közeledve ajánlom mindenki figyelmébe általános és középiskolásoknak szánt játékgyűjteményemet:
http://www.freeweb.hu/kapcsoskonyv
Pontosabb helye:
Tartalomjegyzék/játékgyűjtemény
Osztályfőnöki munkához esetleg még az etikai tartalmú szövegek fejezet is érdekes lehet.
Visszajelzéseket örömmel veszek! vizuszol@freemail.hu
 
#1272  A szerk.ofoe[kukac]chello[pont]hu2008-05-09 18:14
Tisztelt H. Mihály László Úr! Megismételjük korábbi kérésünket: ne küldjenek nekünk munkajogi kérdéseket se a kapcsolat űrlapon, se az Üzenőn keresztül, mert ezekre nincs módunk válaszolni. A részleteket ld. a honlap főoldalán, ahol a Tanácsadó rovat szüneteltetésének okairól adtunk tájékoztatást. Kérjük mindennek szíves tudomásulvételét.
 
#1268  H.Mihály Lászlóhorvmi[kukac]citromail[pont]hu2008-05-08 19:33
2009 augusztus.07.-én leszek 60 éves(férfi vagyok).Több mint 40 éves munkaviszonyom van. Már a 35 éves közalkalmazotti jogviszonyom is megvan(tanár ember vagyok).Koren­gedményes nyugdíjazásom kértem 2008 szeptembe­rétől, amire meg is van az esélyem, ui. az igazgatóm tájékoztatott arról, hogy amennyiben szeptemberben kevesebb gyerek kerül beiskolázásra néhány állás megszüntetésre kerül.Ennek következtében én ha akarok akkor nyugdíjba vonulhatok.Sze­retném tudni, hogy mikor járhatok jól?Ha a munkáltatóm mond fel, vagy ha felmentésemet kérem?Vagy nem is tudom, hogy hogyan tudnám úgy rendezni a dolgaimat, hogy a 40éves jubileumi jutalmam se veszítsem el.Kérem a számomra legkedvezőbb korengedményes nyugdíjba vonulásom útjában és módjában felvilágosítást nyújtani.
 
#1267  Anettanett[kukac]freemail[pont]hu2008-05-08 16:58
Én most kezdtem idén a tanári pályát!
 
#1266  nem mindegy??valami[kukac]valami[pont]hu2008-05-08 16:54
Sztem jó az oldi!!
 
#1259  Sárigaspar[pont]sarolta[kukac]egyszervolt[pont]hu2008-05-07 18:50
Csak kipróbálom, ha azt kérem, hogy nézzétek meg a honlapomat: www.napocska.hu/apro , akkor nő e a látogatottságom?
Nagyon örülnék, ha a Rádió után, itt is megtalálnátok. Gáspár Sári
 
#1258  Julisszekja[kukac]t-online[pont]hu2008-05-07 09:44
Kedves Klapka!
Tanácsok kérése valóban nem való az üzenőfalra, de hiába kértük már több ízben is, hogy ne így legyen, mégis ide érkeznek az Erzsiéhez hasonló kérdések. Ezeket általában le szoktuk szedni, de mivel a Tanácsadó, mint jeleztük, szünetel, fenn hagytuk, hátha valaki segít a látogatók közül, és válaszol a kérdésre.
Az üzenőfal lényegében szabad (nem történik moderálás, ez nem fórum), de a szélsőséges megnyilvánulásokat nem hagyjuk fenn, és igyekszünk a felmerülő problémákhoz észrevételeket fűzni.
Kedves Ádám!
Ami a Klamm tanár úr kérdéskörét illeti: mi is láttuk többen, és megoszlottak a vélemények arról, hogy bevihető-e az iskolába, vagy sem. Abban egységesek voltunk, hogy a darab maga és az előadás is jó, színvonalas.
Azt gondolom (ez most személyes véleményem, ezért nem a szerkesztőség,hanem én magam vagyok az üzenet nevesített feladója), hogy a darab bevihető a tanárképzésbe,biztosan sokat tanulnak belőle a pedagógushallgatók. Hasonlóképpen jó kiindulás és vitaindító pedagógus-továbbképzésekhez, nevelési értekezletekhez.
A középiskolákba történő meghívással már óvatosabb lennék. A tanár, a tantestület előzőleg meg kell nézze a darabot, és azt követően tud csak megalapozottan dönteni arról, hogy vállalja-e a diákjaival közös megtekintést, vitát. 17-18 éves éretten gondolkodó osztályokban, ahol a tanárral jó és bizalmon alapuló a kapcsolat, elképzelhető a darabból kiindulva egy jó beszélgetés a tanár-diák kapcsolatról. Ennek azonban komoly kockázata van, hiszen mivel Klamm személyében ellenszenves, agresszív, a gyerekeket tudatosan megalázó tanár jelenik meg, egyáltalán nincs kizárva, hogy a a megtekintést tanárellenes kirohanások követik, amelyekre nehéz megfelelően reflektálni, az így kirobbanó feszültséget féken tartani, konstruktív irányba terelni.
Összegezve tehát nem utasítom el egyértelműen a középiskolai bemutatót, de rábeszélni az említett vitathatatlan kockázat miatt senkit sem mernék. Nagyon érdekes lenne, ha a kapcsolódó tapasztalatokat megosztanátok velünk.
 
#1253  Ádámadamadam[kukac]vipmail[pont]hu2008-05-07 01:43
Most láttam a tv riportot a Klamm tanár út c. színdarabról.Jó lenne ha mindenki tudná, hogy biztosan értékes és érdekes darab, főleg, hogy úgy fejeződik be, hogy a atnár percekig egy pisztollyal hadonászik és a végén öngyilkos lesz.Hát az én "tanítványaim" között lehet, hogy lenne olyan /nem ötös tanuló, /aki drukkolna hogy meg legyen töltve.Vélemények?
Amúgy nem értem hogy ide bárki bármikor bármit moderálás nélkül hogy írhat le, akár én is.Fura.
 
#1252  Klapkaadamadam[kukac]vipmail[pont]hu2008-05-07 01:35
Nem tudom ez az üzenőfal most van moderálva vagy nincs????Az utolsó hozzászólás valami nem biztosan idevaló rész, de az üzenő oldalán
 
#1248  Erzsikomikami[kukac]citromail[pont]hu2008-05-05 17:48
Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni tőletek, hogy a "könyv pénzt", amit évente adnak, az mitől függ, hogy ki kaphat. Osztályfőnökként (2007. szeptembertől vagyok a pályán) nem kaptam. Szerződéses vagyok és van olyan kolléganőm, aki szintén szeptemberben kezdett nálunk és ő kapott.

Köszi: Erzsi
 
#1237  anyesszmocsane[kukac]freemail[pont]hu2008-05-02 18:22
Ha van pedagógiai-emberi méltóság, akkor itt olvashattok róla: napsutes.blog.hu
 
#1207  Némedi Marinemedimari[kukac]vipmail[pont]hu2008-04-26 09:23
Ezúton értesítem a Honlap olvasóit arról, hogy szociológusként nagyon érdekes könyvet írtam, ami az alábbi linkről olvasható:
http://members.upclive.hu/nemedi.maria
/zeneoktatassal_a_tarsadalomert.pdf.pdf
A könyv kereskedelmi forgalomban nem kapható. Ugyanakkor a magánkiadás költségeinek felvállalásával (a 4. oldalon szereplő személyek könyvvé kötött példánnyal történő megajándékozása) valamint az Internet segítségével sikerül elérnem azt, hogy a gondolatvezetésemet minél több ember számára elérhetővé tegyem. Ez a bejegyzésem is ezt a célt szolgálja. A kutatásom létezéséről már többszáz iskolaigazgatót értesítettem. Kérem fogadják Önök is érdeklődéssel a munkám.
A könyv hátlapján a következő szöveg olvasható:
"Ez a könyv egy oktatásszociológiai kutatás a Kodály Zoltán által alapított ének-zenei tagozatú iskolatípus mai magyarországi helyzetéről, és az iskolatípus társadalmi hasznosságáról. Az iskolatípus társadalmi funkciójának vizsgálata mély filozófiai gondolatvezetést eredményezett. Ebben a munkában először az emberiség kultúrtörténetében tudományosan bizonyítottá válik, hogy az emberi agyba, nem csak a kultúrából, és nem csak a saját testünkből, hanem egy harmadik, azaz eszmei forrásból is érkezik információ.
Igazolom az ateizmust annyiban, hogy logikai rendben levezetem azt, hogy mindenható Isten nem létezik. Azt is bizonyítom ugyanakkor, hogy létezik egy nem mindenható Isten, tehát az ateizmust egyúttal cáfolom is. A kereszténység és a liberalizmus értelme ebben a munkában szertefoszlik, ugyanis egészen világosan látszik, hogy az ember egy nem létező komponense a világnak. Mi emberek illúziók vagyunk, egy kombinált determinációban anyag és gondolatiság komponensekből. A liberalizmus azért dől meg, mert ha nincs ember, akkor nincs, aki szabadságra tartson igényt. A kereszténység azért dől meg, mert ha az ember egy nem létező komponens a világban, akkor hiába van Isten, nem lehet a fiának lenni. A materialista és idealista filozófiák szintézise pillanatnyilag körülbelül a következő arányok szerint releváns a világban: 95%-os materiális determinációt kiegészít egy 5%-os eszmei, (azaz Istentől eredő) hatás, ami szintén öntörvényű. A két öntörvényűség egyidejű hatását a cselekvéseinkre kombinált determinációnak neveztem.
Ezt a könyvet nem provokatív céllal írtam, és semmilyen kultúrához és valláshoz tartozó ember érzését sérteni nem akartam a gondolataimmal. A könyv gondolatai a világbékét, az emberek egymás iránti szeretetét, a szegényekről és elesettekről való világtársadalmi gondoskodást, a környezetszennyezés felszámolásának világtársadalmi célját szolgálják.
A teljes determináció tényét figyelembe véve a könyvemet nyilvánvalóan azért írtam, mert benne volt a sorsban (kombinált determinációban), hogy megírjam, ezért nem tehettem mást…"
Köszönöm megtisztelő érdeklődésüket előre is, Némedi Mária Margareta szociológus; (nemedimari@vipmail.hu)
 
#1206  földes petra - OFOEfoldes[pont]petra[kukac]gmail[pont]com2008-04-23 15:37
Kedves Ica,
bizonyos értelemben teljesen mindegy, hogy ki kezdte a verekedést - olyan verekedés mellett, amiben "dagadások" keletkeznek és látlelet felvételére kerül sor, semmiképpen nem mehetünk el szó nélkül. Ha úgy gondolod, készen állsz arra, hogy a gyermekedet támogatva részt vegyél ennek a konfliktusnak a rendezésében, mi igyekszünk segíteni. Ha elfogadod: nem azt kérdezzük, hogy ki kezdte, hanem igyekszünk az érintetteket közösen elvezetni a belátáshoz és jóvátételhez, a közösség megbékéléséhez, akkor tudunk nektek (mármint az összes érintettnek együtt) segíteni. Ha ezt elfogadod, írj nekünk az impresszumban található címen!
 
#1205  icaronori[kukac]freeamil[pont]hu2008-04-23 15:16
gyermekemet megverték az iskolában.beszéltem az osztályfőnökkel,aki a verekedőket kikérdezte és ők azt állították,hogy a fiam kezdte.ez nem igaz ő is tudja,de nem tesz semmit.a gyereket bevittem az orvoshoz,aki a dagadásokat megvizsgálta és látleletet vett.mi a további teendőm?
 
#1203  Virágkisvirag73[kukac]freemail[pont]hu2008-04-22 20:26
A nem szakrendszerű oktatással kapcsolatban szeretnék kérdezni néhány dolgot.
Gyógypedagógus vagyok egy gyógypedagógiai intézményben.Gyógypedagógusként minden évfolyamon az osztályfőnök tanít minden tantárgyat,kivételt képeznek néhány esetben a készségtárgyak.Nálunk nincsenek külön tanítók,sem szakos kollégák.Tulajdonképpen ha tágan értelmezzük a kérdést,mi már most nem szakrendszerű oktatásban dolgozunk.

A kérdeésem a következő:a mi intézménytípusunkat mennyiban érinti a nem szakrendszerű oktatás bevezetése?Ugyanazok a törvényi vonatkozások érvényesek a gyógyped.iskolákra is?



De mi a helyzet azokkal agyógypedagógiai iskolákkal,ahol most közel szakos rendszerben folyik az oktatás.
Itt arra gondolok,hogy nemcsak egy tantárgyat tanít egy gyógypedagógus,hanem kettőt-hármat,de ezt különböző évfolyamokon.
Ezekben az intézményekben változtatni kell?
Válaszát köszönöm!
 
#1178  a szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-04-19 21:15
Kedves Látogatók!
A Tanácsadó határozatlan ideig szünetel. Az okokról írtunk korábban. Kérjük, az Üzenőbe se írjanak munkajogi kérdéseket. Ezekre nincs módunk válaszolni.
 
#1177  Rné D Gizellagizus52[kukac]pr[pont]hu2008-04-19 18:21
Tisztelt Baranyai Úr!
Egy egyházi intézmény gazdasági hivatalában dolgozom 10 éve mint főkönyvelő helyettes és belső ellenőr, kapcsolt munkakörben.Két felsőfoku szakirányu( de nem főiskolai) végzettségem van,amit még az előző munkahelyeimen szereztem.
Előzőleg Önkormányzati intézményneknél dolgoztam gazdaságvezetőként és F besorolásban voltam.
Amikor az egyházi intézményhez kerültem,akkor már csak az E kat-ba soroltak.
Kérdésem: ez helyes e így,vagy kérhetem az F-be való visszasorolásomat?
Megjegyezni kívánom,hogy az egyházi intézmény ahol dolgozom az egyéb besorolásba tartozik a korábbi közalkalmazotti helyett,mindenben a Mt.az irányadó,kivéve a bértáblát,a bérbesorolásunknál továbbra is a kjt-t alkalmazzák.

Második kérdésem pedig a következő lenne:
egyik kolleganőm ügyviteli alkalmazottként(munkaügyi előadó) dolgozik.Munkaköre nincs főiskolai végzettséghez kötve. Időközben tanítói diplomát szerzett,igy az E kat-ból az F-be sorolták.
Az a kérdésem,hogy helyesen járt-e el az (igazgató) munkáltató amikor feljebbsorolta,mivel tudomásom szerint nem iskolai végzettséget,hanem munkakört sorolunk, és még a főiskolai végzettsége sem szakirányu!?
Várom mielőbbi válaszát. Tisztelettel: Gizella
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2020.03.28.
Távoktatás? Nem most van a nagydolgozatok íratásának ideje
„A kényszer szülte átállás a digitális távoktatásra nálunk most aránylag gyorsan megtörtént” – mondta a HVG-nek Ignácz István, Európa első roma nemzetiségű középiskolája, a...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.03.28.
Pörög a távoktatás: mi lesz az évvégi jegyekkel?
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma tájékoztatása szerint a számonkérések módja lehet például beadandó dolgozat, prezentáció vagy videós beszámoló, de használhatnak valamilyen teszt...
(Forrás: eduline)
--
2020.03.28.
Májustól vakáció, augusztustól új tanév - a Pedagógus Kar ötlete
Észrevételei vannak a digitális átállással kapcsolatban a Nemzeti Pedagógus Karnak. Pontos napirendet és a tananyag mérséklését javasolja a Nemzeti Pedagógus Kar a digitális távoktatásban...
(Forrás: Infostart)
--
2020.03.27.
A tanárok számára is kihívás az újfajta oktatás
Egy kis baranyai település általános iskolai tantestülete az iskolák bezárása és a digitális oktatás kihirdetése (március 11.) után rögtön összeült, hogy a kialakult helyzetet közö...
(Forrás: BAMA)
--
2020.03.27.
A távoktatás pluszteher tanárnak, gyereknek, szülőnek
Soha nem volt még ilyen fontos a tanulók, a szülők és a pedagógusok együttműködése, egymásba vetett bizalma. A digitális munkarend sikere jelentős mértékben ezen múlik.Ezt a nehéz idő...
(Forrás: 24.hu)
--
2020.03.27.
Az összefogás ideje jött el a tanulásban is
A koronavírus-járvány miatti távoktatás kapcsán több száz egyetemista döntött úgy, hogy önkéntesen online tanórákat tart az egészségügyben dolgozók gyermekeinek. Az alapítvány má...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.03.27.
Pedagóguskar: Ne várjunk el folyamatos online jelenlétet!
Fontos a napirend az új munkarendben is, éjszaka és hétvégén lehetőleg ne küldjenek feladatokat a diákoknak – többek között erre hívja fel a figyelmet friss ajánlásában a Nemzeti Pedag...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.03.27.
A bölcsődei, óvodai dolgozókat átállíthatják fogyatékkal élők segítésére
A fogyatékkal, de saját otthonukban élő emberek és családjaik támogatásáról szóló, a koronavírus-járvány idejére vonatkozó intézkedési tervet kaptak az önkormányzatok a pénteken...
(Forrás: index)
--
2020.03.27.
Kötelező otthoni videó a tesióráról? Nem hozhatnák ilyen helyzetbe a diákokat
Azt mindenképp le kell szögezni, a digitális távoktatás főként a rendszer újdonsága miatt még nincs törvényi szinten szabályozva. Ezért bizonyos kereteket fontos lenne megszabni, főleg...
(Forrás: eduline)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Doroginé Kiss Ildikó!
A Kjt. 24. § (1) bekezdése szerint "Ha a közalkalmazott munkaköre
ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más
munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős
többletmunkát végez, illetményén felül a végzett munkával arányos
külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti." A helyettesítési díj
mértékét jogszabály nem határozza meg, csak azt, hogy a végzett
munkával arányosnak kell lennie. Az a javaslatom, hogy a fenti
rendelkezésre hivatkozva kérje, hogy részére az Mt. 139. §-ában
meghatározott óradíj legalább 50 százalékának megfelelő helyettesítési
díjat állapítsanak meg. Ha ezt a munkáltató megtagadja, munkaügyi per
indítható. (A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk.)

--
  Szilágyi István

Tisztel Címzett!
Nagyon szépen köszönöm a szakszerű és megnyugtató válaszát.
Tisztelettel: Szilágyi István.

--
  OFOE

Kedves Szilágyi István! Pedagógus-munkakörben a köznevelési törvény 64. § (2a) bekezdése
alapján az évi 25 munkanap pótszabadság nem adható, hanem jár. A
pótszabadságból a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (2)
bekezdése alapján
a) továbbképzés, foglalkoztatást elősegítő képzés,
b) a nevelési-oktatási intézmény tevékenységi körébe tartozó nevelés,
oktatás, a pedagógiai szakszolgálati intézmény tevékenységi körébe
tartozó pedagógiai szakszolgálati tevékenység,
c) ha a pedagógus szabadságát részben vagy egészben a szorgalmi
időben, óvodapedagógus esetében - a június 1-jétől augusztus 31-éig
tartó időszak kivételével - a nevelési évben adják ki,
lehet legfeljebb 15 munkanapot igénybe venni. Az tehát nem jogszerű,
ha nem a fenti indokok valamelyike miatt, hanem úgymond, időarányosan
vesz le a pótszabadságból napokat a munkáltató. Javaslom, hogy ezt az
intézkedést ne fogadja el, hanem ragaszkodjon a pótszabadság
kiadásához. A felmentési időnek abban a felében, amikor munkavégzésre
kötelezhető, ki kell adni az időarányos szabadságot. Ha a szabadság
kiadására nincs mód, azt a jogviszony megszűnése esetén - az Mt. 125.
§-a szerint - pénzben kell megváltani. (A válszt a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Harmat Krisztina! Jogszerűnek jogszerű, mivel a munkaidő kötött és kötetlen munkaidőből
áll, csak éppen nem nevezhető etikusnak. Úgy lehet kivédeni, hogy a munkavállaló is kivehet az Mt. 122. § (2) bekezdése alapján hét munkanap szabadságot akkor, amikor akar, csak előtte 15 nappal be kell ezt jelenteni. (A válasz a PDSZ szakértőjétől érkezett.)

--
  Harmat Krisztina

Kedves OFOE!
Szeretném kérdezni, hogy jogszerű-e szorgalmi időben, tanítási (hétköznap) napon szabadságot elrendelni a pedagógus számára akkor, amikor annak nincs sem tanítási órája órarend szerint, sem más feladata a neveléssel-oktatással le nem kötött munkaidejében?
Köszönettel:
Harmat Krisztina

--
  Szilágyi István

Azt szeretném megkérdezni, hogy pedagógus munkakörben a 25nap pótszabadság jár, vagy adható? Nyugdíjazás előtt a munkáltató az időarányosan járó 18 nappótszabadságomból 11 napot igénybe vett a tanév zavartalan befejezése érdekében, amihez ugyan joga van, de én úgy gondolom, hogy mivel a felmentési időben nem került kiadásra az időarányos szabadság, azt a munkáltatónak pénzben kell megváltani. Sajnos nem igy történt. Kérdezem, hogy helyesen járt el a munkáltató? Várom megtisztelő válaszát!
Tisztelettel: Szilágyi István.

--
  Doroginé Kiss Ildikó

Tisztelt Egyesület!
Nyelvtanárként 2019 szeptember közepétől december 20-ig (téli szünet kezdete) az én tanulócsoportomat összevontam az említett idő alatt táppénzen levő kolléganőm csoportjával heti 3 órában. Ez összesen 3 osztályt érintett, ami heti heti 9 összevont órát jelentett. Mikor rákérdeztem, hogy ezért jár-e túlóra íj vagy valami plusz bér, azt a választ kaptam, hogy nem mert az összevont órákért semmi sem jár. Ráadásul ugyanígy több mint három hónapot már a tavalyi évben is helyettesítettem ugyan így. Kérdésem, valóban nem jár az összevont órák után túlóra? Mit mond erről a jogszabály?
Üdvözlettel: Doroginé Kiss Ildikó, tanár

--
  OFOE

Kedves Láng Róbert! Ime a szabály
Mt. 123. § (1) A szabadságot esedékességének évében kell kiadni.

(2) A szabadságot, ha a munkaviszony október elsején vagy azt követően kezdődött, a munkáltató az esedékességet követő év március 31-ig adhatja ki.

(3) A szabadságot, ha a munkavállaló oldalán felmerült ok miatt nem lehetett az (1) bekezdésben meghatározottak szerint kiadni, az ok megszűnésétől számított hatvan napon belül ki kell adni.

(4) Az esedékesség évében kell kiadottnak tekinteni a szabadságot, ha igénybevétele az esedékesség évében megkezdődik és a szabadság következő évben kiadott része nem haladja meg az öt munkanapot.

(A választ Nagy Erzsébettől, a PDSZ szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Gyimesi Krisztina! A PDSZ szakértőjétől, Nagy Erzsébettől kaptuk a következő választ:
1. A Kjt. 23/B. § -a adott mint lehetőség:
(1) A teljes munkaidőben foglalkoztatott közalkalmazott írásbeli
kérelmére a munkáltató köteles a kinevezésben heti húszórás
részmunkaidőt kikötni, ha a közalkalmazott a kérelem benyújtásakor az
Mt. 128. §-ában foglalt fizetés nélküli szabadságot vesz igénybe.
(2) A munkáltató a közalkalmazottnak a munkaidő egyenlőtlen
beosztására vonatkozó kérelmét csak abban az esetben tagadhatja meg,
ha az számára lényegesen nagyobb munkaszervezési terhet jelentene. A
munkáltató köteles írásban megindokolni a kérelem megtagadását.
(3) A részmunkaidő kikötése
a) a fizetés nélküli szabadság megszűnését követő naptól,
b) ha a közalkalmazott betegsége vagy a személyét érintő más
elháríthatatlan akadály esetén az akadályoztatás megszűnésétől
számított harminc napon belül ki kell adni rendes szabadságát, a
szabadság leteltét követő naptól hatályos.
A b) pontban foglaltak alkalmazása esetén - a felek eltérő
megállapodása hiányában - a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő első munkanapon meg kell kezdeni.
Eltérő megállapodás esetén a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő harminc napon belül meg kell
kezdeni.
(4) A kérelmet az (1) bekezdés szerinti fizetés nélküli szabadság
igénybevételének megszűnése előtt legalább hatvan nappal kell a
munkáltatóval közölni. A kérelemben a közalkalmazott köteles
tájékoztatni a munkáltatót
a) a fizetés nélküli szabadság igénybevételére jogosító gyermeke
harmadik életéve betöltésének időpontjáról, továbbá
b) ha egyenlőtlen munkaidő-beosztásban kíván dolgozni, a
munkaidő-beosztásra vonatkozó javaslatáról.
(5) A (4) bekezdésben foglaltaktól eltérően a nevelési-oktatási
intézményben pedagógus munkakörben foglalkoztatottak esetében a
kérelmet a fizetés nélküli szabadság tartama alatt, a tanév szorgalmi
időszakának befejezését, illetve az első félév befejezését megelőző
hatvan nappal korábban kell a munkáltatóval közölni.
(6) A (3) bekezdés szerinti időponttól a közalkalmazotti jogviszony
alapján közvetlenül vagy közvetve nyújtott pénzbeli vagy természetbeni
juttatás tekintetében e törvény erejénél fogva az időarányosság elve
alkalmazandó, ha a juttatásra való jogosultság a munkaidő mértékével
összefügg.
(7) Az (1) bekezdés szerinti kérelem alapján kikötött részmunkaidőben
a munkáltató a közalkalmazottat
a) a kérelem szerinti időpontig, de
b) legfeljebb a gyermek négyéves koráig, három vagy több gyermeket
nevelő közalkalmazott esetén a gyermek hatéves koráig
köteles foglalkoztatni. Ezt követően a közalkalmazott munkaidejét a
kérelem benyújtása előtti mérték szerint kell megállapítani.
(8) Az (1)-(7) bekezdés nem alkalmazható a vezetői megbízású
közalkalmazott tekintetében.
Ekkor a kötött munkaidő a részmunkaidő 80%-a lesz, pl. félállás esetén
heti 20 óra, és a neveléssel-oktatással lekötött munkaidő is a
csökkentett munkaidő 55-65 százaléka. (félállásnál heti 11-13 óra). A
szabadság ugyanannyi marad, csak a távolléti díj, ami a szabadság
idejére jár, az időarányos illetmény alapján lesz megállapítva.
Sajnos a köznevelési törvény szerint nincs már külön napközis
munkakör, ezért azt is tanító szakképzettséggel kell ellátni alsó
tagozaton. Maradnak olyan egyéb foglalkozások, amelyek nem
végzettséghez kötöttek: szakkörök, tehetséggondozó, tanórán kívüli
foglalkozás, tanórán kívüli programok szervezése, lebonyolítása.

--
  OFOE

Tisztelt Szodrai Csilla! A szakképzési törvény 127 § 6 szerint annak, aki már alkalmazott, mindenképp ki kell fizetni, aki új, annak megállapodás esetén:
A munkáltatói jogkör gyakorlója a szakképző intézmény alkalmazottjával megállapodhat a szakképző intézményben eltöltött legalább tizenötéves munkaviszony esetére jubileumi jutalom biztosításában. Az Nkt. e törvény hatálybalépését megelőző napon hatályos rendelkezései szerinti szakgimnázium, illetve szakközépiskola alkalmazottja esetében az ilyen megállapodás a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény szerinti feltételekkel kötelező azzal, hogy a jubileumi jutalomra jogosító időszakban a közalkalmazotti jogviszony és a szakképző intézménnyel fennálló munkaviszony időtartamát egybe kell számítani. (A választ Juhász Ágnes adta meg.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2020) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek