OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#1044  Németh Mártanemeth[pont]marta[kukac]etosznet[pont]hu2008-02-23 22:59
Tisztelt Olvasók!

Tapasztalataink szerint a középfokú tanintézményekben frissen végzett fiatalok minimális munkaügyi ismeretekkel lépnek ki a munkaerőpiacra, ami növeli kiszolgáltatottságukat, így jelentős hátrányt jelent számukra. A probléma megoldására a Magyar Szakszervezetek Országos Szövetségének kezdeményezésére a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet (NSZFI) támogatásával 2008 januárja és decembere között egy egyéves projekt indult, amelynek célja a pedagógusok térítésmentes, ingyenes felkészítése a munkaügyi ismeretek oktatására a középfokú oktatási intézményekben.

A programhoz az anyagi támogatást a Szociális és Munkaügyi Minisztérium biztosítja. A támogatás összege tartalmazza a konzultációkon és az előadásokon való részvétel díját, a továbbképzés témáit tartalmazó segédanyagokhoz való hozzájutást (10 részből álló tematikus kiadvány, kb. 30 oldal/füzet, A/5 méretben és munkafüzetet az iskola minden végzős diákja számára), a konferenciák helyszínén a szállás és teljes ellátás biztosítását, valamint számla ellenében a résztvevő pedagógusok utazási költségtérítését.

A program szervezője az Érdekvédelmi Tanácsadó Szolgálat Egyesülés
(ÉTOSZ), amely akkreditált felnőttképzési intézmény (AL-1345), fő tevékenységi köre a munkavállalói oldal érdekképviseleti oktatása, valamint munkaügyi témájú kutatásokban való részvétel, munkajogi tanácsadás.

2008. 02. 15-én az ország minden, középfokú oktatással foglalkozó intézményébe kiküldtük a programról szóló tájékoztatót, a Szociális és Munkaügyi Minisztérium támogatólevelét, egy kérdőívet, illetve jelentkezési lapot a képzésre. Kérünk minden érintettet, hogy szorgalmazza a kérdőív visszajuttatását!

A www.etosznet.hu oldalon meg lehet tekinteni a kiküldött dokumentumokat, illetve folyamatosan lehet tájékozódni a program állásáról!

Németh Márta
projektvezető
 
#1043  Azanger Jánosnéazsuzsa1[kukac]vipmail[pont]hu2008-02-23 18:35
Alsó tagozatosoknak anyáknapi műsor forgató könyvét szívesen fogadnám. Ugyanígy zenés vidám műsorösszeállítást bármilyen témában.
Köszönöm!
 
#1042  A szerk..ofoe[kukac]chello[pont]hu2008-02-23 17:36
Kedves "Bicebóca"! Kérjük, hogy kérdését a Tanácsadó rovatunkban tegye fel, ott kap majd rá választ.
 
#1041  Bicebócajerryke[kukac]vipmail[pont]hu2008-02-23 15:21
Igénybe veheti-e a pedagógus szorgalmi időben az alapszabadsága 1/4-et részét(5 napot) betegség, vizsgáztatás stb címén? Munkahelyemen a szabadás minden napjával a munkáltató rendelkezik és ha pl. el kellene menni egy temetésre, vagy vizsgáztatni, akkor fizetésnélküli szabadságot kell kivenni.
Üdvözlettel:
Bicebóca
 
#1040  A szerk.nora[kukac]aula[pont]info[pont]hu2008-02-20 06:47
Kedves Tibor! Nagyon örülök, hogy hasznosnak találja a Szárnyaljon a képzeleted! című feladatgyűjteményt, mely az Osztályfőnöki óra - Módszerek rovatban található. Más címet sajnos nem adhatunk a gyűjteménynek, mivel az önálló kötet, mely a Calibra Kiadó gondozásában ezen a címen jelent meg 1995-ben.
Üdvözlettel:
A szerk.
 
#1039  Stark Tiborstark[pont]tibor[kukac]citromail[pont]hu2008-02-20 00:59
A Szárnyaljon a képzeleted! c. rovatot nagyon hasznosnak és lényegretörőnek tartom. Bár a weboldalt már hónapok óta ismerem, sajnálom, hogy csak most találtam rá erre az osztályfőnöki órán használható sok hasznos ötletre. A főoldalon található óratervek az én osztályomban sajnos alig megvalósíthatók, mivel szinte lehetetlen a diákokat rávenni a vitaindító olvasmány elolvasására.Talán egy más, konkrétabb címmel könnyebben elérhetővé és felfedezhetőbbé lehetne tenni a kitűnő Szárnyaljon a képzeleteted c. rovatot (pl. "Sok kis apró ötlet").

Stark Tibor
 
#1038  OFOEofoe[kukac]chello[pont]hu2008-02-18 19:21
Az OFOE szerkesztősége üzeni (3 üzenet lesz):

1. Kedves Mohácsi Zoltán! Szívesen segítenénk, de nem fogalkozunk tarisznyák árusításával.

2. Kedves Micski Judit! Köszönjük, hogy felhívta a figyelmünket a Magyarország Holnap Civil Kerekasztal (http://civil.magyarorszagholnap.hu/)
internetes oldalára. Keresni fogjuk az együttműködés lehetőségeit.

3. Kedves Lédai Mária! Kérjük, hogy kérdését a Tanácsadó rovatunkban tegye fel, ott fog majd rá választ kapni.
 
#1037  Lédai Máriaildinova[kukac]freemail[pont]hu2008-02-18 16:54
Tisztelt OFŐ,
egy igen kényes ügyben kérném a segítségüket.
Egy nagyvárosi általános iskolában dolgozom, a közalkalmazotti tanács tagja vagyok. A fenntartó különféle okora hivatkozva nem fizet számunkra étkezési hozzájárulást. Ezt még talán elfogadjuk, mert a törvény szerint ez egy adható juttatás. Viszont több, mint 3 éve nem kapunk minőségi bérpótlékot, senki, és semmekora összeget.
Az iskolánk igazgatója illetve a korábbi igazgató is azt mondta kérdésünkre reagálva, hogy a fenntartó felé jelezte ezt, de a fenntartó azt a választ adta, hogy amíg "minuszos az iskola költségvetése", addig nem kaphatunk semmit. Ez alatt azt kell érteni, hogy a tagiskolánk bezárása miatt kollegát kellett elküldeni, és nyugdíjba vonult a tagiskola vezetője is, és ezek a kiadások (jutalom a szolgálati idő szerint, stb)nem voltak betervezve és milliós nagyságrendűek.Hát ezért vagyunk megbüntetve, holott mindnyájan tudjuk -36 fős tantestületről van szó- hogy ezeknek a kötelező kifizetéseknek semmi köze a minőségi bérpótlékunkhoz. Egyébként a város többi iskolájában -25 önkormányzati iskola van a városunkban- kapnak a kollegák minőségi bérpótlékot, sőt a legtöbb helyen még étkezési jegyet is.A többi iskola gazdasági ügyeit is ugyanaz az intézmény felügyeli és irányítja. Elég nagy iskola vagyunk, tanulói létszámunk több mint 450 fő. Pontosan tudjuk azt is, hogy a minőségi bérpótlék állami normatíva, amire a fenntartó nem "teheti rá a kezét". Szeretném megtudni, hogy ennyi idő után hova fordulhatunk, mit tehetünk, ki nem mond igazat? Az igazgatónk? Hogyan deríthetjük ki, hogy mi az igazság? Meddig lehet ezt még velünk csinálni? A városunk vezetése és az oktatási iroda úgy viselkedik, mint aki törvény fölött áll.A tantestület egyébként is elkeseredett, az oktatásban történt változások miatt(integrált oktatás bevezetése nagy mértékben sújtja a sulit)rengeteg a feladatunk, tönkretesznek bennünket az adminisztrációs terhek.Ugyanakkor mi is harcolunk a gyerekekért.
Szeretném megtudni, hogy ki vállalja ezt fel a suliban, hova forduljunk, mire hivatkozzunk?
A minőségi bérpótlékkal kapcsolatban hol találok törvényt, jogszabályokat?
Mi is félünk az esetleges következményektől, féltjük állásunkat, de valamit tennünk kell mostmár.
Elnézést kérek, hogy ilyen hosszúra nyúlt a levelem, az elkeseredés beszél belőlem.
Válaszukat előre is köszönöm.
 
#1036  micski jutkajmicski[kukac]magyarorszagholnap[pont]hu2008-02-18 15:19
kedves olvasóközönség!

egy honlapra szeretném felhívni a figyelmüket – a Magyarország Holnap Civil Kerekasztal (http://civil.magyarorszagholnap.hu/) internetes oldalára – amely az érintettek minél szélesebb körének bevonásával szeretne vitát generálni közügyekben: elsősorban a magyar közoktatás, a magyar gazdaság versenyképessége és a magyar nyugdíj és társadalom biztosítási rendszer témekörében.

ez a civil fórum a Magyarország Holnap Szakértői Kerekasztalok (http://www.magyarorszagholnap.hu/) párja (talán már hallottak róla), melyek keretében tavaly tavasz óta a területek szakértői a mindenkori magyar kormány számára javaslatcsomag kidolgozásán munkálkodnak. a civil fórumon elsősorban a kerekasztalok eddig megfogalmazott javaslataival kapcsolatos véleményeket, megjegyzéseket lehet elmondani, emellett pedig lehetőség van új témák felvetésére, új vitaindító cikkek írására, új fórumok nyitására, illetve kérdések megfogalmazására is a szakértők irányába.

a civil fórum még most indul, tehát abban a fázisban van, amikor a lelkes kommentezőkön múlik, hogy a vita elindul-e vagy sem. arra kérném és buzdítanám Önöket, h mint érintettek (gyakorló pedagógusok, iskolaigazgatók, szülők, nagyszülők, egykori diákok, stb.) látogassanak el az oldalra és véleményükkel, felvetéseikkel, kérdéseikkel járuljanak hozzá Önök is ahhoz, h a honlap valóban teljesíteni tudja kitűzött küldetését.

emellett a honlap szerkesztősége természetesen örömmel fogad bármilyen megjegyzést, ötletet, kritikát, ami a honlap működtetésére vonatkozik (info@magyarorszagholnap.hu).
remélem minél többen ellátogatnak honlapunkra!

üdvözlettel:
m:j
a Magyarország Holnap Civil Kerekasztal online szerkesztője
 
#1035  VÁM BEcsei Töttös Ált. Isk. Mohácsi Zoltán BÁTMONOSTOR Petőfi u. 2.batmonostorisk[pont][kukac]freemail[pont]hu2008-02-18 11:05
MÉg egy tarisznyát szeretnék rendelni a címünkre, a 102-es számú ballagó tarsolyból.Köszönettel
 
#1033  OFOEofoe[kukac]chello[pont]hu2008-02-13 18:19
Kedves Kérdező! Kérjük, hogy kérdésedet a Tanácsadó rovatunkban tedd fel, ott kapsz majd rá választ. A szerk.
 
#1032  gondozonoedit[pont]vari[kukac]gmail[pont]com2008-02-13 16:29
Tisztelt Ofo!
1951.06.10.-en szulettem, harom gyermeket szultem, es neveltem fel. Kozalkalmazotti jogviszonyom 1972.01.23--an kezdodott, van meg,3 honap, 31 nap munka viszonyom.
A kovetkezoket szeretnem kerdezni?
Mire szamithatok az elorehozott nyugdijaztatassal kapcsolatban, mire vagyok jogosult, mit kerhetek, es kaphatok meg?
Mit "koteles" a munkaltatom biztositani?
Mennyi felmentesi ido illet meg?
A 40 eves jubilleumi jutalmat ki kell-e fizetni?
Koszonom, es varom valaszat!
 
#1031  OFOEofoe[kukac]chello[pont]hu2008-02-09 18:40
Kedves Karolin, kérünk, hogy kérdésedet a Tanácsadó rovatunkban tedd fel, ott kapsz majd rá választ. A szerk.
 
#1030  T. Karolininyatyala[kukac]gmail[pont]com2008-02-09 16:17
2000 jan-ban szakirányú továbbképzésen fejlesztő pedagógiai végzettséget szereztem. A vezetőm 2000 márciusában a megszerzés után átsorolt, s csökkentette a várakozási időm, /autómatikus lépésem ideje 2000. jan.1./2003-ról 2002-re lehetett érvényesíteni.
2007-ben szakvizsgáztam, azonban várakozási időt nem csökkentettek, mondván, 2002-től ketyeg a 7 éves ciklus.
Az Ön által írt válaszok szerint a megszerzés időpontja a lényeges, s nem az érvényesülés aktualitása.
Kérem válaszoljon, mert egyáltalán nem mindegy, hogy mikortól magasabb a fizetésem.
Köszönöm, várom a válaszát!
 
#1029  a szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-02-07 08:48
Kedves Jutka!
Köszönjük a segítséget. Felhívom rá a figyelmet, hogy a Tanácsadó jobb oldali sávjában a hasznos linkeknél több jogszabálykereső szolgáltatás is szerepel. Bár a múlt héten megtörtént az különös helyzet, hogy egyik sem működött. Most éppen mindegyik elérhető. :)
 
#1028  Jutkainota66[kukac]freemail[pont]hu2008-02-06 18:47
Kedves Jogszabálykereső Kollégák!
Az OKM - "Jogszabályok; - Hatályos jogszabályok elektronikus gyűjteménye " menüpont alatt elérhetitek, amit kerestek.
Az OFOE jelezte, hogy valami nehézség támadt ezen a téren a honlapon. Reméljük, hamar orvosolják a problémát. Köszönjük.
 
#1027  Szabó Jánosnétkgabi[kukac]uni-miskolc[pont]hu2008-02-06 11:59
A Kjt.törvényt a jogszabályoknál miért nem lehet megnézni már napok óta?
 
#1026  OFOEofoe[kukac]chello[pont]hu2008-02-01 23:00
Kedves "Napsugár"! Kérjük, hogy kérdését a Tanácsadó rovatunkban tegye fel, ott kap majd rá választ.
 
#1025  Napsugárolahne[pont]betti[pont][kukac]freemail[pont]hu2008-02-01 21:08
Tisztelt Ofő!
Szeretném kérdezni Öntől, hogy ezekkel a végzettségekkel( felsőfokú gyógyped.asszisztens képesítés+óvodaped.(főisk.)+most járok szakvizsgával egybekötött differenciáló fejlesztő ped.)foglalkoztathatnak-e teljes állásban? Ha igen, akkor mennyi lenne a kötelező óraszámom? Ha pedig nem, akkor miként alkalmazhatnak?
Előre is köszönöm a válaszukat és további jó munkát kívánok Önöknek!
 
#1024  OFOEofoe[kukac]chello[pont]hu2008-01-30 15:11
Kedves Kata! Mint már a 976., 984. és az 1002.számú üzenetekben jeleztük, a mi honlapunk is tartalmaz egy március 15-i műsort (a keresővel megtalálod), és találsz ötleteket ugyanehhez a Történelemtanárok Egyletének honlapján (tte.hu) az "Ünnepek, évfordulók" rovatban. Eredményes munkát kívánunk!
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.09.06.
Microsoft-botrány: újabb korrupciógyanús szálra bukkant Hadházy
A jelentésben szereplő történet szerint a NAV esetében egy Microsoft-alkalmazott tiltakozott is amiatt, hogy az úgynevezett alvállalkozónak nincsenek kompetenciái a munkához. Azonban felvilá...
(Forrás: Magyar Hang)
--
2019.09.06.
"Kérdezd meg szüleidet, miért nem vagy megkeresztelve" – adja feladatul az ötödikes tankönyv
Bánhegyi könyve nem először kap publicitást: 2015-ben a tiltakozások hatására vissza kellett vonni az általános iskolák ötödik, a hatodik és a hetedik osztályaiból az általa írt tört...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.09.04.
„Füttyre indítható, fegyelmezett szolgahadat képezünk” – Exkluzív interjú Vekerdy Tamással és fiával, Dániellel
Az egyikük önmagában intézmény – bármit mond, az futótűzként terjed az interneten, és szavait anyák ezrei tekintik szinte szentírásnak. A másikuk elbújni szeret, és a szűkebb környezet...
(Forrás: wmn.hu)
--
2019.09.03.
A szelekció rendkívül nagy arányú növekedése a magyar iskolarendszerben 2010 és 2017 között. Nahalka István írása
Számtalan szakember és szervezet hívta már fel a figyelmet arra, hogy a szelekciós, illetve az esélyegyenlőtlenségek növekedését eredményező folyamatok egyre veszélyesebbek Magyarországon...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.09.03.
Friss felmérés: a pedagógusok 18%-a az első lehetséges alkalommal elhagyná a pályát
A gyorsjelentés szerint a válaszadók 79%-a szerint túl kevés az ellenszolgáltatás és túl nagy az elvárás, 21%-a várja, hogy javuljon a helyzet, ezen felül 21%-a munkahelyet változtatna, é...
(Forrás: eduline)
--
2019.09.03.
A szülők csak nem akarják úgy taníttatni a gyereküket, ahogy Orbán mondja
Ha saját gyerekeikről van szó, nem veszik be a családok, hogy a munkaalapú társadalom nevében ne gimnáziumba, hanem szakképzésbe adják őket. Az új tanévben is nagyjából ugyanannyian kezdik...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.08.31.
A magyar oktatás színvonala 30 évvel maradt le a valóságtól, és ez a szám most megduplázódik
– mondta Rózsa Ildikó, a Resuli – a Megújuló Oktatásért Alapítvány vezetője a 24.hu-nak a köznevelési törvény módosításával kapcsolatban. A parlament júliusban szavazta meg a szeptembert...
(Forrás: 24.hu)
--
2019.08.31.
A köznevelési törvény módosításainak eltörlését kéri az ellenzék az Alkotmánybíróságtól
Az ellenzék ma sajtótájékoztatón jelentette be, hogy készített egy alkotmánybírósági beadványt, amely minden alkotmánysértő módosítást pontról pontra végigvesz, és kéri ezek eltö...
(Forrás: mérce)
--
2019.08.31.
Vád alatt az érettségit közreadó nyomdász
Vádat emeltek az érettségi feladatokat kiszivárogtató nyomdai alkalmazott ellen – közölte a Bács-Kiskun Megyei Főügyészség. A vádirat szerint a 41 éves, lajosmizsei férfi egy helyi nyomd...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)

--
  ofoe

Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)

--
  Mohácsi Katalin

Tisztelt OFOE!

Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.

Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin

--
  Sasváriné Rita

Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné

--
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
  ofoe

Kedves Krisztina! Nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül érdemi tanácsot adni, de megpróbálom. Az első lépés valóban átgondolni azt, hogy Te magad mennyiben vagy felelős az adott problémáért. A figyelmeztetőkkel, intőkkel csak a saját feszültségedet oldod némileg, eredményt nem tudsz elérni. Gondold át, hogy melyik ponton romlott el a kapcsolat az adott csoporttal, eleve így fogadtak, vagy menetközben történt valami. Az a soraidból kiderül, hogy nincs köztetek bizalmi kapcsolat, tehát kommunikáció helyett hadakoztok. Időt kellene szánni arra, hogy a problémát tisztázzátok, megállapodásra jussatok a közös megoldás módjában. Ennek vannak különböző technikái. Fontos, hogy ne személyes sértésként kezeld az ügyet, hanem közös megoldandó problémaként. Nem ördögtől való, amit a kollégáid tanácsolnak, hogy fordulj pszichológushoz, aki segíthet azon, hogy a Benned való görcsöt fel tudd oldani. Amíg Te magad nem jutsz túl ezen a görcsön, nem tudod kézbe venni az ügyeket. Ezek a diákok már nem kamaszok, fiatal felnőttek, nekik is fontos, hogy eljussanak az érettségiig, és matematikából is elérjenek egy bizonyos szintet. Ez lehet az a közös ügy, amin együttesen és nem egymás ellenében kellene dolgoznotok. Szívesen levelezek erről Veled privátban is, ha akarod, de nem minden részlet tartozik a nyilvánosságra. Jelezd, ha ezt szeretnéd. Üdvözlettel Szekszárdi Juli

--
  László Krisztina

Kedves OFOE!
Nem tudom mennyire válaszolható meg a kérdésem. Egy középiskolában tanítok, heti 27 órában matematikát, 8 érettségis csoportnak. (Plusz a korrepetálások, plusz a helyettesítések.) Nagyon szeretem a diákjaimat, de mint mindenhol, ahol emberek vannak, előfordulnak konfliktusok. A kb 110 diákból, akiket két éve tanítok, van kb 15, akik állandóan csak a hibát keresik a munkámban, agresszíven és lekezelően bánnak velem, sokszor megaláznak a csoport egésze előtt. Amikor esetleg szaktanári figyelmeztetést adok nekik, akkor hangosan kiröhögnek, hogy az ő szüleiket ez nem érdekli. (Ezek a diákok már 17-19 évesek, mivel a nyelvi tagozat nulladik évfolyama egy évvel megnöveli a középiskolai tanévek számát.) Semmivel nem tudom őket sem motiválni, sem fegyelmezni, tönkre teszik az óráimat.) Hiába fordultam az osztályfőnökökhöz segítségért, mind ők, mind az igazgató-helyettes és a munkaközösség vezető szerint, ez az én hibám, azért viselkednek így velem, mert ez "belőlem jön". Közben az iskolából folyamatosan mennek el a tanárok, és hiába keresett a szakom, (angol-matek) úgy érzem, hogy nem becsülik meg a munkámat. Hiába az a kb 90 diák aki jól teljesít, (nem egy dícséretes 5-ös is van, és emelt matematika érettségi előkészítő csoportok is), hiába a rengeteg dolgozat, számonkérés, ingyen korrepetálás, rendszeres, hogy káromkodva, csapkodva, üvöltözve csapják az asztalomra a kijavított dolgozatot, mert az nem négyes, hanem csak hármas. És közben a vezetőség, az osztályfőnökök és a munkaközösség vezető szerint is, nekem kell változtatnom, pszichológushoz mennem, mert engem nem lehet elviselni. Meg kell jegyezzem, ezek az emberek 25-30 éve vannak ebben az iskolában. Ez a matematika státusz, amit én megkaptam 2 éve, egy előző iskolavezetéstől, már nagyon régóta, úgymond, "forgó hely" volt, mert - más tanárok elmondása szerint - mindig "volt valami probléma a matek tanárokkal". Minden más matematika tanár az iskolában, már 10-20-30 éve itt tanít.
Nem igazán tudom, mit kezdhetnék a problémával. Tudnának esetleg tanácsot adni?
Köszönettel: Krisztina

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek