OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 |
#986  Zsuzsavajaisk[kukac]freemail[pont]hu2008-01-11 11:44
Tisztelt OFOE!
Olyan iskolát keresnék, ahol a halmozottan hátrányos helyzetű gyerekek integrációs felkészítését (IPR) végzik, jól végzik.
Mi mostanában kezdtük és segítséget szeretnék kapni abban, hogy milyen dokumentumokat kell vezetni ezekről a gyerekekről, valamint a szöveges értékelésükhöz szeretnék kapni valamilyen szempontsort.
 
#984  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-01-10 21:51
Kedves Jónás Istvánné!
Mint már a 976. számú üzenetben jeleztük, a mi honlapunk is tartalmaz egy március 15-i műsort. De találsz ötleteket a Történelemtanárok Egyletének honlapján (tte.hu) az "Ünnepek, évfordulók" rovatban.
Eredményes munkát kívánunk.
 
#983  Jónás Istvánnéjuliska200411[kukac]citromail[pont]hu2008-01-10 20:37
Március 15-re műsort keresek, segítsetek!
 
#982  a szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-01-08 22:23
Kedves Edit!
A Történelemtanárok Egylete webhelyén (tte.hu) az „Ünnepek, évfordulók” között talál egy linkgyűjteményt a holokauszt emléknaphoz. Onnan talán meríthet ötleteket.
 
#981  Editfarkasnes[kukac]chello[pont]hu2008-01-08 19:12
Már másodszor bízták rám egy iskolai (10 perces)holokauszt-műsor megszervezését. Nincs új ötletem! Középiskolásoknak kellene. Tud valaki segíteni?
 
#980  Juditduika1985[kukac]gmail[pont]com2008-01-08 16:32
Köszönöm a választ, és a segítséget.
 
#979  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-01-08 12:14
Kedves Judit! Javasoljuk, hogy keresd fel a www.mentor-konyvesbolt.hu honlapot. Regisztráció után nézd meg a szakkönyvek jegyzékét (Sz. Földi Ritának két könyve van a témakörben). Ha nem boldogulsz, az Üzenőfalon keresd Salné Lengyel Máriát (Marát). Biztosan segítségedre lesz. Jó munkát kívánunk.
 
#978  juditduika[kukac]gmail[pont]com2008-01-07 19:44
Kedves mindenki! A segítségeteket szeretném kérni. A szakdolgozatomhoz szeretnék kérni könyvcímeket a hiperaktív, diszgráfiás tanulókról, illetve tanácsot hogy hogyan lehet őket tanítani,milyen feladatokat lehet nekik adni egy anyanyelvi órán? Előre is köszönöm a válaszotokat.
 
#977  Juditduika1985[kukac]gmail[pont]com2008-01-07 19:18
Tisztelt OFOE! A segítségüket kérném.Tanulási zavarokkal kűzdő diákok a szakdolgozatom témája és ehhez szeretnék segédanyagot kérni, mert én kevés könyvet találtam a bibliográfiámhoz.A segítségüket előre is köszönöm.
 
#976  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-01-06 15:59
Kedves Nikoletta! Ezen a honlapon is van egy megvalósítható műsor március 15-re
Eredményes munkát kívánunk.
 
#975  Novák Nikolettanovakniki2[kukac]freemail[pont]hu2008-01-06 15:39
Mindenkinek szép napot!
Most találtam ezt az oldalt, és gondoltam kipróbálom! Annyi itt a segítőkész ember! Március 15-i megemlékezések forgatókönyveit keresem,ötletekre lenne szükségünk!Általános iskolásokról van szó! Aki tud segíteni, hol találok forgatókönyveket, kérem írjon!
 
#974  a szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-01-06 13:29
Kedves Mord!
Mivel ez bűncselekmény, kérem forduljon a rendőrséghez. Bejelentést tehet akár a www.police.hu webhelyen is. A linket töröltem.
 
#973  mordmorderon[kukac]yahoo[pont]com2008-01-06 11:33
veletlenul talatam egy gyerekporno videot es nem hiszem h letezik h legalis legyen. nem tudtam hova kell forulni es ide irtam. bemasolom linket de nem hiszem h egyebet tudok tenni: [link törölve – a szerk.]
 
#972  Szép Helénaszep[pont]helena[kukac]freemail[pont]hu2008-01-05 10:46
S.O.S. FARSANG!!!!!!!

Kérlek segítsetek!!!

Ötödikes osztályom csoportos farsangi jelmezéhez keresek ötleteket!! Cserébe én is elküldöm az utóbbi évek nyertes ötleteit!!!!

Előre is köszönöm a segítséget!!!!!

szep.helena@freemail.hu
 
#971  Völcsei Juditfenyhaz[kukac]gmail[pont]com2008-01-03 18:06
Kedves Pedagógusok,Osztályfőnökök!
Ez úton szeretnélek benneteket értesíteni arról, hogy rövidesen (jan.19-én)elindul a szülők iskolája:
Szepes Mária Fény Háza- a megoldások Iskolája
(Mária néni halála előtt védnökségét adta az iskolához, tekintve, hogy nagyonis szívén viselte a gyerekek sorsát)
A féléves elméleti és gyakorlati képzés a következő témákban indul
- Gyermeknevelés (normális vagy más? Zseni, vagy fejleszteni kell? Hiperaktív vagy indigó,)
- Az egészségre nevelés (beteg, vagy egészséges? Gyógyszer, vagy alternatív gyógymód?
- Lelki egészség (Öntelt, vagy önbizalom hiányos? Depressziós, szorong? Függőségbe menekül?)
- Tanulásmódszertan (milyen, az egyénre szabott tanulási technika?)
A célok között szerepel a hagyományos és alternatív módszerek egymás mellé rendelése, megismertetése, a gyakorlati tapasztalatok átadása.
A programban mindegyik területen neves, munkájukban elismert szakemberek vesznek részt:

Szepes Mária írónő, (kisfilm) Müller Péter író, Dr.Gyarmati Andrea gyerekorvos, Dr.Bakanek György szakorvos, Dr.Szabó Attila phd.mentálhigiénés pszichológus,Dr.Zsinkó-Szabó Zoltán pszichiáter, Tasnádi Ágnes gyógypedagógus, természetgyógyász, Daróczi Zoltán természetgyógyász, Völcsei Judit kineziológus, természetgyógyász,Simonek Endre parapszichológus, természetgyógyász, Barabás Mária grafológus,Keszeg Szabolcs nyelvtanár és még mások.

Ízelítő a szülők iskolája tananyagából:
A párkapcsolat lélektana. - Választásaink és annak következményei - Szülőnek lenni nehéz? - Felkészülés a szülői szerepre. - A terhesség alatti félelmek hatása a születendő gyermekre. - Képes vagyok-e elengedni a vágyott gyermek álomképét?- Ahogy engem neveltek: a nevelésről lehámozott hitrendszer. - A gyermekek érzelmei. - Felelősség vállalásról. - Ki vagyok Én?- Az önismeret kialakításának hagyományos és ezoterikus útjai. - Eltérő viselkedési formák. - Miért lóg ki a sorból?- Az iskolára való felkészítés. - A gyermekre szabott oktatás. - Az összeütköző értékrendek. - A segítő kapcsolat pszichológiája. - A szeretet, elfogadás, megbocsátás értelmezése, megélése. - A felnőtté válás. - A kozmikus tudat. - A lelki és spirituális fejlődés elősegítése különféle módszerekkel. - Holisztikus emberközpontúság. - Természetes gyógymódok és terápiái.
Bővebb információ: Völcsei Judit szakmai vezetőnél: 06-20/437-8534 ill.www.valentia.hu weboldalon
Hiszem, hogy sok, mostanában felmerülő problémára talál megoldást az a szülő vagy pedagógus, aki tapasztalja, hogy "mások" a mai gyerekek.
A programról 1-én volt bemutató a vitál tv-ben.
Kérlek benneteket, továbbítsátok azokhoz a szülőkhöz és pedagógusokhoz ezt az információt, akik érintettek a témában!
Köszönettel: Völcsei Judit
 
#970  Edzőtáborok.hupiccosport[kukac]vipmail[pont]hu2008-01-03 10:15
Tisztelt Pedagógusok, Kedves Osztályfőnökök !

Engedjék meg, hogy figyelmükbe ajánljam, a Lakóhelyünkért Alapítvány, Dél-alföldi képviseletével partnerkapcsolatban álló, új honlapunkat, ahol erdei iskola programok, osztálykirándulási lehetőségek illetve táborozási helyszínekkel, kínálatával állunk az ügyfeleink szolgálatában, legtöbb helyszínünkön kizárólagos egyedi kedvezményekkel szeretnénk segíteni szabadidős programjaik megvalósítását !
Elérhetőségünk: www.edzotaborok.hu
 
#969  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-01-02 18:12
Kedves Sára! Nagyon örülünk, hogy tetszik a honlapunk, és megköszönjük, ha másoknak is ajánlani fogod. Arra kérünk, hogy a kérdésedet a Tanácsadó rovatunkban tedd fel, ott kapsz majd választ rá. Jó munkát, sikeres évkezdést kívánunk.
 
#968  Horváth Sárahairfair[kukac]freemail[pont]hu2008-01-02 17:58
Tetszik a honlap. Véletlenül találtam rá, de másoknak is ajánlani fogom.
Viszont kérnék egy segítséget:ki tudja pontosan melyik törvényben van az leírva, hogy idegen nyelvet oktatni csak egyetemi végzettséggel lehet oktatni középiskolában.(mert ugye most MINDEN ISK:TÍPUSBAN lehet X. nyelvtanári képesítéssel tanítani.

Köszi a válaszokat.
 
#964  Domokos Zsuzsadomik[kukac]t-online[pont]hu2007-12-24 07:55
Sok érdekes írást láttam eddig, de nekem legjobban a Török Ildikóé tetszett, mert az a gyerekekről szólt. Gratulálok mindenkinek!
 
#961  Gekkoinfo[kukac]gekkomedia[pont]hu2007-12-11 11:49
ekko Média

A II. Labda Napja

„ISMERD MEG, PRÓBÁLD KI, JÁTSSZ VELÜNK!
E szlogenre épül a 2007. december 15-én, Budapesten megrendezésre kerülő II. LABDA NAPJA, minden labdasportok ünnepe.
A világon egyedülálló sportesemény célja, hogy minél több gyermek és fiatal megismerkedjen a labdajátékok gazdag tárházával, és részesüljön a közös sportolás élményében. A II. LABDA NAPJÁN a részvevő gyerekek és fiatalok a legkülönfélébb, számukra talán eddig teljesen ismeretlen sportokat, labdás játékokat próbálhatják ki.

A tornaterem, a folyosók és az aula ad otthont a bemutatóknak, játékoknak és a sportági ügyességet fejlesztő akadálypályáknak. Az egyes labdajátékokat az adott sportág egyesületeinek, szövetségeinek jelenlévő képviselői mutatják be, így a kíváncsi érdeklődők elsajátíthatják azok legalapvetőbb fogásait, szabályait.

Időpont: 2007. december 15., szombat
11.00-17.00

Helyszín: IV. kerületi Homoktövis Általános Iskola
(1048 Budapest, Homoktövis u. 100.)

PROGRAM
Lábtoll-labda, Tollaslabda,
Szektorlaba (gombfoci), Asztalitenisz (ping-pong)
Lábtenisz, Floorball, Minigolf,
Csocsó, Lengőteke, Foci (időjárástól függ)

A belépés ingyenes!
Kérjük, hozzanak magukkal váltócipőt!

Minden érdeklődőt, kicsit és nagyot szeretettel várnak a Szervezők!

További információ: Zakár Péter, Fivinvest Kft.
Tel: (361) 340-8828, Fax: (361) 412-1008
info@alabdanapja.hu, www.alabdanapja.hu
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2020.01.19.
Most megszüntetni a médiaismeret tantárgyat olyan, mint monszun idején megszabadulni az esőkabátoktól
A médiatanárok és a tanagyagot kialakító film- és médiatudománnyal foglalkozó kutatók felháborodtak a kivezetésről szóló hír hallatán. Hartai László, az ELTE Filmtudomány tanszéké...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.01.19.
Ragaszkodnak az SNI-s gyerekek szülei a bezárásra ítélt egri általános iskolához
Tavaly februárban jogerős bírósági ítélet mondta ki, hogy fel kell számolni a szegregációt több hazai iskolában. Az egyik érintett iskolát, az egri Móra Ferenc Általános iskolát fenntart...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.01.19.
Századvég: A magyarok kétharmada igazságtalannak véli a gyöngyöspatai roma családok kártérítését
A miniszterelnök és más kormánytagok azóta is hangoztatják, hogy a szegregált romáknak nem akarják kifizetni a bíróságon megítélt kártérítést. A Századvég közleménye alapján má...
(Forrás: 24.hu)
--
2020.01.19.
Huszártelepen majdnem áldozatul estek a szegregáció elleni harcnak
A gyöngyöspatai per kapcsán ismét a középpontba került az iskolai szegregáció témája. A kártérítés híre könnyen bírósági eljárások tömegét generálhatja, akár az olyan helyeken...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.01.19.
Pénz helyett képzést adna az állam a gyöngyöspataiaknak
Dacára annak, hogy a Kúrián a mai napon jogerőre emelkedik a a gyöngyöspatai ítélet, amely százmilliós nagyságrendű kártérítést adna roma családoknak, a magyar kormány kitart azon á...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.01.19.
Megtagadott ítélet: máig sem kapták meg az évekig szegregált gyerekeknek jogerősen járó kártérítést Gyöngyöspatán
Horváth László, a térség fideszes országgyűlési képviselője Farkas Lilla felvetésére úgy reagált: neki választott képviselőként minden, a körzetéhez tartozó település ügyével...
(Forrás: Népszava)
--
2020.01.19.
A gimnáziumi vezetők azt kérik, 2021 szeptemberéig ne lépjen hatályba az új NAT
Az Élenjáró Gimnáziumok Igazgatói Grémiuma azt kéri a kormánytól, hogy legkorábban 2021 szeptemberében lépjen hatályba az új Nemzeti alaptanterv (Nat).Az MTI-hez péntek este eljuttatott...
(Forrás: Népszava)
--
2020.01.15.
"A szülők értelmesebbek, mint Parragh Lászlóék"
Csökkent a szakképzésben részt vevő gyerekek száma a KSH adatai szerint, bár Palkovics László innovációs miniszter és Parragh László MKIK-elnök korábban trendfordulóról beszélt, arr...
(Forrás: Klubrádió)
--
2020.01.15.
Az MTA szívesen segítene a Nemzeti alaptantervben, de válaszokat nem kaptak
A visszajelzések hiánya ellenére a Magyar Tudományos Akadémia továbbra is kész részt venni az ország jövője szempontjából meghatározó fontosságú Nemzeti alaptanterv (NAT) társadalmi...
(Forrás: index)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Láng Róbert! Ime a szabály
Mt. 123. § (1) A szabadságot esedékességének évében kell kiadni.

(2) A szabadságot, ha a munkaviszony október elsején vagy azt követően kezdődött, a munkáltató az esedékességet követő év március 31-ig adhatja ki.

(3) A szabadságot, ha a munkavállaló oldalán felmerült ok miatt nem lehetett az (1) bekezdésben meghatározottak szerint kiadni, az ok megszűnésétől számított hatvan napon belül ki kell adni.

(4) Az esedékesség évében kell kiadottnak tekinteni a szabadságot, ha igénybevétele az esedékesség évében megkezdődik és a szabadság következő évben kiadott része nem haladja meg az öt munkanapot.

(A választ Nagy Erzsébettől, a PDSZ szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Gyimesi Krisztina! A PDSZ szakértőjétől, Nagy Erzsébettől kaptuk a következő választ:
1. A Kjt. 23/B. § -a adott mint lehetőség:
(1) A teljes munkaidőben foglalkoztatott közalkalmazott írásbeli
kérelmére a munkáltató köteles a kinevezésben heti húszórás
részmunkaidőt kikötni, ha a közalkalmazott a kérelem benyújtásakor az
Mt. 128. §-ában foglalt fizetés nélküli szabadságot vesz igénybe.
(2) A munkáltató a közalkalmazottnak a munkaidő egyenlőtlen
beosztására vonatkozó kérelmét csak abban az esetben tagadhatja meg,
ha az számára lényegesen nagyobb munkaszervezési terhet jelentene. A
munkáltató köteles írásban megindokolni a kérelem megtagadását.
(3) A részmunkaidő kikötése
a) a fizetés nélküli szabadság megszűnését követő naptól,
b) ha a közalkalmazott betegsége vagy a személyét érintő más
elháríthatatlan akadály esetén az akadályoztatás megszűnésétől
számított harminc napon belül ki kell adni rendes szabadságát, a
szabadság leteltét követő naptól hatályos.
A b) pontban foglaltak alkalmazása esetén - a felek eltérő
megállapodása hiányában - a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő első munkanapon meg kell kezdeni.
Eltérő megállapodás esetén a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő harminc napon belül meg kell
kezdeni.
(4) A kérelmet az (1) bekezdés szerinti fizetés nélküli szabadság
igénybevételének megszűnése előtt legalább hatvan nappal kell a
munkáltatóval közölni. A kérelemben a közalkalmazott köteles
tájékoztatni a munkáltatót
a) a fizetés nélküli szabadság igénybevételére jogosító gyermeke
harmadik életéve betöltésének időpontjáról, továbbá
b) ha egyenlőtlen munkaidő-beosztásban kíván dolgozni, a
munkaidő-beosztásra vonatkozó javaslatáról.
(5) A (4) bekezdésben foglaltaktól eltérően a nevelési-oktatási
intézményben pedagógus munkakörben foglalkoztatottak esetében a
kérelmet a fizetés nélküli szabadság tartama alatt, a tanév szorgalmi
időszakának befejezését, illetve az első félév befejezését megelőző
hatvan nappal korábban kell a munkáltatóval közölni.
(6) A (3) bekezdés szerinti időponttól a közalkalmazotti jogviszony
alapján közvetlenül vagy közvetve nyújtott pénzbeli vagy természetbeni
juttatás tekintetében e törvény erejénél fogva az időarányosság elve
alkalmazandó, ha a juttatásra való jogosultság a munkaidő mértékével
összefügg.
(7) Az (1) bekezdés szerinti kérelem alapján kikötött részmunkaidőben
a munkáltató a közalkalmazottat
a) a kérelem szerinti időpontig, de
b) legfeljebb a gyermek négyéves koráig, három vagy több gyermeket
nevelő közalkalmazott esetén a gyermek hatéves koráig
köteles foglalkoztatni. Ezt követően a közalkalmazott munkaidejét a
kérelem benyújtása előtti mérték szerint kell megállapítani.
(8) Az (1)-(7) bekezdés nem alkalmazható a vezetői megbízású
közalkalmazott tekintetében.
Ekkor a kötött munkaidő a részmunkaidő 80%-a lesz, pl. félállás esetén
heti 20 óra, és a neveléssel-oktatással lekötött munkaidő is a
csökkentett munkaidő 55-65 százaléka. (félállásnál heti 11-13 óra). A
szabadság ugyanannyi marad, csak a távolléti díj, ami a szabadság
idejére jár, az időarányos illetmény alapján lesz megállapítva.
Sajnos a köznevelési törvény szerint nincs már külön napközis
munkakör, ezért azt is tanító szakképzettséggel kell ellátni alsó
tagozaton. Maradnak olyan egyéb foglalkozások, amelyek nem
végzettséghez kötöttek: szakkörök, tehetséggondozó, tanórán kívüli
foglalkozás, tanórán kívüli programok szervezése, lebonyolítása.

--
  OFOE

Tisztelt Szodrai Csilla! A szakképzési törvény 127 § 6 szerint annak, aki már alkalmazott, mindenképp ki kell fizetni, aki új, annak megállapodás esetén:
A munkáltatói jogkör gyakorlója a szakképző intézmény alkalmazottjával megállapodhat a szakképző intézményben eltöltött legalább tizenötéves munkaviszony esetére jubileumi jutalom biztosításában. Az Nkt. e törvény hatálybalépését megelőző napon hatályos rendelkezései szerinti szakgimnázium, illetve szakközépiskola alkalmazottja esetében az ilyen megállapodás a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény szerinti feltételekkel kötelező azzal, hogy a jubileumi jutalomra jogosító időszakban a közalkalmazotti jogviszony és a szakképző intézménnyel fennálló munkaviszony időtartamát egybe kell számítani. (A választ Juhász Ágnes adta meg.)

--
  Gyimesi Krisztina

Kedves OFOE!

Gyesen lévő tanár vagyok (8 osztályos gimnáziumban, magyar irodalom és nyelv, egyetemi diplomával, 16 év munkaviszony, 3 gyermekem miatt 9 tanított év). A következő tanévtől mennék vissza tanítani. Jelenleg 2 lehetőségen gondolkodom:
1. a korábbi gimnáziumomba visszavárnak, azonban teljes állást a 3 gyermek miatt nem vállalnék. Amennyiben jól tudjuk, a 3. gyermek 5 éves koráig az iskolának biztosítania kell a "félállást". Ez valóban így van? Illetve ha nem félállásba, hanem "6 órába" szeretnék visszamenni, van-e lehetőségem, vagy csak ha a munkáltató is beleegyezik? Továbbá a "6 órás" állás a pedagógusoknál pontosan mit jelent (kötelező óraszámok, egyéb kötelezettségek, stb.)
2. Egy általános iskolában, ahol csak alsó tagozat van, tanítót keresnek. Mivel kieső helyen, egy faluban van az iskola, évek óta nincs jelentkező. Én ebben a faluban lakom, és a 3 gyermek mellett átmenetileg szívesen dolgoznék ebben az iskolában. Az lenne a kérdésem, hogy van-e olyan munkakör, amit az egyetemi végzettségemmel, tanári diplomámmal betölthetnék az alsó tagozatban (pl. napközis pedagógus, stb.).

Válaszát előre is köszönöm,
Kriszta

--
  Láng Róbert

T. Cím!
Érdeklődni szeretnék, hogy közalkalmazotti munkaviszonnyal a dec.23-tól megkezdett EGYBEFÜGGŐ szabadságból mennyi vihető át a 2020-as naptári évre a 2019-es keretből?
Köszönöm

--
  Szodrai Csilla

Tisztelt OFOE!
Arra a kérdésre szeretnék választ kapni, hogy a 2020 január 1-jétől oktatókká átminősülő és az új szakképzési törvény hatálya alá kerülő, jelenleg még közalkalmazott pedagógusoknak eddig alanyi jogon járó jubileumi jutalma megmarad-e, vagy 2020. január 1-jétől kezdve ez csak egy adható jutalom lesz, ami a munkáltató anyagi helyzetétől függ majd.Hol találom meg ennek a kérdésnek a megbízható jogi szabályozását?
Köszönettel:
Szodrai Csilla

--
  OFOE

Kedves Dóra! Meg kell kérdezni a döntéshozót, hogy mi indokolja a lépést. Ha ez szóban nem működik, írásban kell megtennie, mégpedig hivatalos levélben: választ vár, és ezt indokolja (nem volt előzmény, váratlanul érte, ragaszkodik az indokláshoz stb.) Mindenképpen menjen másolat a fenntartónak. A levélen fel kell tüntetni, hogy kik kaptak másolatot. (Ha szakszervezeti tag, a szakszervezet támogatását is kérheti.) Felvethető a probléma nevelőtestületi értekezleten is, de ragaszkodni kell a jegyzőkönyvhöz. A levelezés online is lebonyolítható, de fontos, hogy legyen mindennek írásos nyoma. A szakmai munkaközösség támogatását van esélye elnyerni? Reméljük, sikerül tisztázni a dolgot, illetve orvosolni a problémát. Üdvözlettel az OFOE szerkesztősége

--
  Hesz Dóra Virág

Köszönöm a gyors választ!
Pedig így történt, gyakorlatilag ezen a héten, hétfőről keddre már megvonták az osztályfőnökségemet (semmi konkrétumról nem tájékoztattak, "jobb, ha nem is tudom", szülői megkeresések voltak). Valakik valamit mondtak...írásban nem kaptam semmit, fegyelmi, természetesen nem volt, hisz nem követtem el semmit. Van ennek a lépésnek v.milyen formai, írásbeli feltétele? Mind szakmailag, mind anyagilag súlyosan érint ez a döntés, amit nem tartok megalapozottnak. Előre is köszönöm a segítséget!
HEsz Dóra Virág

--
  OFOE

Kedves Dóra! Tulajdonképpen furcsa, hogy így történt. Gondolom, az ügynek voltak előzményei, valamivel feltételezhetően indokolták ezt a lépést.
Az iskolavezetőnek jogában áll lecserélni az osztályfőnököt, de nem csak úgy, ötletszerűen az egyik pillanatról a másikra.

--
  Hesz Dóra Virág

T. Cím!

Az iránt érdeklődöm, hogy tanév közben (szóval most, 2019. nov.végén)megvonható-e az ofő pótlék egy más kolléga kinevezésével egyik napról a másikra...

Várom szíves válaszukat:
Hesz Dóra Virág

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2020) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek