OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#973  mordmorderon[kukac]yahoo[pont]com2008-01-06 11:33
veletlenul talatam egy gyerekporno videot es nem hiszem h letezik h legalis legyen. nem tudtam hova kell forulni es ide irtam. bemasolom linket de nem hiszem h egyebet tudok tenni: [link törölve – a szerk.]
 
#972  Szép Helénaszep[pont]helena[kukac]freemail[pont]hu2008-01-05 10:46
S.O.S. FARSANG!!!!!!!

Kérlek segítsetek!!!

Ötödikes osztályom csoportos farsangi jelmezéhez keresek ötleteket!! Cserébe én is elküldöm az utóbbi évek nyertes ötleteit!!!!

Előre is köszönöm a segítséget!!!!!

szep.helena@freemail.hu
 
#971  Völcsei Juditfenyhaz[kukac]gmail[pont]com2008-01-03 18:06
Kedves Pedagógusok,Osztályfőnökök!
Ez úton szeretnélek benneteket értesíteni arról, hogy rövidesen (jan.19-én)elindul a szülők iskolája:
Szepes Mária Fény Háza- a megoldások Iskolája
(Mária néni halála előtt védnökségét adta az iskolához, tekintve, hogy nagyonis szívén viselte a gyerekek sorsát)
A féléves elméleti és gyakorlati képzés a következő témákban indul
- Gyermeknevelés (normális vagy más? Zseni, vagy fejleszteni kell? Hiperaktív vagy indigó,)
- Az egészségre nevelés (beteg, vagy egészséges? Gyógyszer, vagy alternatív gyógymód?
- Lelki egészség (Öntelt, vagy önbizalom hiányos? Depressziós, szorong? Függőségbe menekül?)
- Tanulásmódszertan (milyen, az egyénre szabott tanulási technika?)
A célok között szerepel a hagyományos és alternatív módszerek egymás mellé rendelése, megismertetése, a gyakorlati tapasztalatok átadása.
A programban mindegyik területen neves, munkájukban elismert szakemberek vesznek részt:

Szepes Mária írónő, (kisfilm) Müller Péter író, Dr.Gyarmati Andrea gyerekorvos, Dr.Bakanek György szakorvos, Dr.Szabó Attila phd.mentálhigiénés pszichológus,Dr.Zsinkó-Szabó Zoltán pszichiáter, Tasnádi Ágnes gyógypedagógus, természetgyógyász, Daróczi Zoltán természetgyógyász, Völcsei Judit kineziológus, természetgyógyász,Simonek Endre parapszichológus, természetgyógyász, Barabás Mária grafológus,Keszeg Szabolcs nyelvtanár és még mások.

Ízelítő a szülők iskolája tananyagából:
A párkapcsolat lélektana. - Választásaink és annak következményei - Szülőnek lenni nehéz? - Felkészülés a szülői szerepre. - A terhesség alatti félelmek hatása a születendő gyermekre. - Képes vagyok-e elengedni a vágyott gyermek álomképét?- Ahogy engem neveltek: a nevelésről lehámozott hitrendszer. - A gyermekek érzelmei. - Felelősség vállalásról. - Ki vagyok Én?- Az önismeret kialakításának hagyományos és ezoterikus útjai. - Eltérő viselkedési formák. - Miért lóg ki a sorból?- Az iskolára való felkészítés. - A gyermekre szabott oktatás. - Az összeütköző értékrendek. - A segítő kapcsolat pszichológiája. - A szeretet, elfogadás, megbocsátás értelmezése, megélése. - A felnőtté válás. - A kozmikus tudat. - A lelki és spirituális fejlődés elősegítése különféle módszerekkel. - Holisztikus emberközpontúság. - Természetes gyógymódok és terápiái.
Bővebb információ: Völcsei Judit szakmai vezetőnél: 06-20/437-8534 ill.www.valentia.hu weboldalon
Hiszem, hogy sok, mostanában felmerülő problémára talál megoldást az a szülő vagy pedagógus, aki tapasztalja, hogy "mások" a mai gyerekek.
A programról 1-én volt bemutató a vitál tv-ben.
Kérlek benneteket, továbbítsátok azokhoz a szülőkhöz és pedagógusokhoz ezt az információt, akik érintettek a témában!
Köszönettel: Völcsei Judit
 
#970  Edzőtáborok.hupiccosport[kukac]vipmail[pont]hu2008-01-03 10:15
Tisztelt Pedagógusok, Kedves Osztályfőnökök !

Engedjék meg, hogy figyelmükbe ajánljam, a Lakóhelyünkért Alapítvány, Dél-alföldi képviseletével partnerkapcsolatban álló, új honlapunkat, ahol erdei iskola programok, osztálykirándulási lehetőségek illetve táborozási helyszínekkel, kínálatával állunk az ügyfeleink szolgálatában, legtöbb helyszínünkön kizárólagos egyedi kedvezményekkel szeretnénk segíteni szabadidős programjaik megvalósítását !
Elérhetőségünk: www.edzotaborok.hu
 
#969  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-01-02 18:12
Kedves Sára! Nagyon örülünk, hogy tetszik a honlapunk, és megköszönjük, ha másoknak is ajánlani fogod. Arra kérünk, hogy a kérdésedet a Tanácsadó rovatunkban tedd fel, ott kapsz majd választ rá. Jó munkát, sikeres évkezdést kívánunk.
 
#968  Horváth Sárahairfair[kukac]freemail[pont]hu2008-01-02 17:58
Tetszik a honlap. Véletlenül találtam rá, de másoknak is ajánlani fogom.
Viszont kérnék egy segítséget:ki tudja pontosan melyik törvényben van az leírva, hogy idegen nyelvet oktatni csak egyetemi végzettséggel lehet oktatni középiskolában.(mert ugye most MINDEN ISK:TÍPUSBAN lehet X. nyelvtanári képesítéssel tanítani.

Köszi a válaszokat.
 
#964  Domokos Zsuzsadomik[kukac]t-online[pont]hu2007-12-24 07:55
Sok érdekes írást láttam eddig, de nekem legjobban a Török Ildikóé tetszett, mert az a gyerekekről szólt. Gratulálok mindenkinek!
 
#961  Gekkoinfo[kukac]gekkomedia[pont]hu2007-12-11 11:49
ekko Média

A II. Labda Napja

„ISMERD MEG, PRÓBÁLD KI, JÁTSSZ VELÜNK!
E szlogenre épül a 2007. december 15-én, Budapesten megrendezésre kerülő II. LABDA NAPJA, minden labdasportok ünnepe.
A világon egyedülálló sportesemény célja, hogy minél több gyermek és fiatal megismerkedjen a labdajátékok gazdag tárházával, és részesüljön a közös sportolás élményében. A II. LABDA NAPJÁN a részvevő gyerekek és fiatalok a legkülönfélébb, számukra talán eddig teljesen ismeretlen sportokat, labdás játékokat próbálhatják ki.

A tornaterem, a folyosók és az aula ad otthont a bemutatóknak, játékoknak és a sportági ügyességet fejlesztő akadálypályáknak. Az egyes labdajátékokat az adott sportág egyesületeinek, szövetségeinek jelenlévő képviselői mutatják be, így a kíváncsi érdeklődők elsajátíthatják azok legalapvetőbb fogásait, szabályait.

Időpont: 2007. december 15., szombat
11.00-17.00

Helyszín: IV. kerületi Homoktövis Általános Iskola
(1048 Budapest, Homoktövis u. 100.)

PROGRAM
Lábtoll-labda, Tollaslabda,
Szektorlaba (gombfoci), Asztalitenisz (ping-pong)
Lábtenisz, Floorball, Minigolf,
Csocsó, Lengőteke, Foci (időjárástól függ)

A belépés ingyenes!
Kérjük, hozzanak magukkal váltócipőt!

Minden érdeklődőt, kicsit és nagyot szeretettel várnak a Szervezők!

További információ: Zakár Péter, Fivinvest Kft.
Tel: (361) 340-8828, Fax: (361) 412-1008
info@alabdanapja.hu, www.alabdanapja.hu
 
#960  OFOEofoe[kukac]chello[pont]hu2007-12-11 08:52
Kedves Éva! Kérünk, tedd fel a kérdésedet a Tanácsadó rovatnál, ott kapsz majd rá választ. Szíves türelmedet kérjük.
 
#959  Petőné Horváth Évapetone22[kukac]freemail[pont]hu2007-12-11 07:04
Kérdésem, lenne Önökhöz. Kiküldhető-e egy diák (általános iskolás) az óráról, ha zavarja a munká? Ezek után beírható-e igazolatlan hiányzónak?( Ha van erre törvényi szabályozás, hol található a megfelelő jogszabály?)
Segítségüket előre is köszönöm: Petőné Horváth Éva
 
#958  Gekko Médiagekkomedia[kukac]freemail[pont]hu2007-12-10 12:25
A II. Labda Napja

„ISMERD MEG, PRÓBÁLD KI, JÁTSSZ VELÜNK!
E szlogenre épül a 2007. december 15-én, Budapesten megrendezésre kerülő II. LABDA NAPJA, minden labdasportok ünnepe.
A világon egyedülálló sportesemény célja, hogy minél több gyermek és fiatal megismerkedjen a labdajátékok gazdag tárházával, és részesüljön a közös sportolás élményében. A II. LABDA NAPJÁN a részvevő gyerekek és fiatalok a legkülönfélébb, számukra talán eddig teljesen ismeretlen sportokat, labdás játékokat próbálhatják ki.

A tornaterem, a folyosók és az aula ad otthont a bemutatóknak, játékoknak és a sportági ügyességet fejlesztő akadálypályáknak. Az egyes labdajátékokat az adott sportág egyesületeinek, szövetségeinek jelenlévő képviselői mutatják be, így a kíváncsi érdeklődők elsajátíthatják azok legalapvetőbb fogásait, szabályait.

Időpont: 2007. december 15., szombat
11.00-17.00

Helyszín: IV. kerületi Homoktövis Általános Iskola
(1048 Budapest, Homoktövis u. 100.)

PROGRAM
Lábtoll-labda, Tollaslabda,
Szektorlaba (gombfoci), Asztalitenisz (ping-pong)
Lábtenisz, Floorball, Minigolf,
Csocsó, Lengőteke, Foci (időjárástól függ)

A belépés ingyenes!

Minden érdeklődőt, kicsit és nagyot szeretettel várnak a Szervezők!

További információ: Zakár Péter, Fivinvest Kft.
Tel: (361) 340-8828, Fax: (361) 412-1008
info@alabdanapja.hu, www.alabdanapja.hu
 
#957  Petranjikita[kukac]freemail[pont]hu2007-12-09 18:48
Javaslom, hogy nézd meg a www.maganiskolak.hu honlapon, balra fent a "Független közoktatási intézmények címlistáit", ahol egy következő linkkel az iskolák bemutatkozásához is eljutsz. Jó böngészést kívánok hozzá!
 
#956  Vitkó Katikati2166[kukac]freemail[pont]hu2007-12-09 14:16
Köszönöm,köszönöm,köszönöm!!!
 
#955  OFOEofoe[kukac]chello[pont]hu2007-12-09 13:17
Kedves Katalin! Még az is lehet, hogy jó honlapra bukkantál. Kis türelmedet kérjük, utána nézünk. Persze, ha bárki a honlap látogatói közül tud valami tanácsot adni, tegye meg.
 
#954  Vitkó Katalinkati2166[kukac]freemail[pont]hu2007-12-09 12:21
Üdvözletem!Fúúúúú hosszas netezés után találtam meg ezt az oldalt és igazából nem is tudom jó helyen járok-e azzal a problémámmal,hogy 12éves fiamat a hatodik iskolából tanácsolták el.Most itthon van magántanulóként.Egy rettenesen értelmes ám kissé öntörvényű kissrácról van szó,akiről mindenhol lemondanak és nem tanítják tovább. ISKOLÁT KERESEK NEKI!!! Olyan sulit,ahol fontos a "gyerek"!!!Mineden érdekel!!!Köszönöm!Kati
 
#953  Zolikzsz[kukac]extra[pont]hu2007-12-08 21:47
Sziasztok! Megjelent az új bértába a http://www.kozszolga.hu címen.
 
#951  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2007-12-08 18:41
Kedves Panka! Kellene tudnom, hogy milyen korú gyerekeknek akarsz filmet vetíteni. Nem gondoltál játékfilmre? Például az Egy kosaras naplója 8. osztálytól felfelé, főleg fiúknál jól működik. Nagyobbaknál a Trainspotting is használható. Az Üzenőben megadott e-mail címedre adok egy elérhetőséget, ahol tájékoztatást kaphatsz használható magyar dokumentumfilmekről. Örülök, hogy tetszik a Virtuális kongresszusunk, jó lenne, ha írnál, írnátok kommenteket, hogy elevenebb legyen az egész. Jó munkát kívánok!
 
#950  pankacsernikilma[kukac]citromail[pont]hu2007-12-08 18:00
Kedves Mindenki!
Tudtok-e kábítószer prevenció témában jó oktatófilmet ajánlani? Amit most így az interneten találtam, azoknál zavat a rossz szinkron, persze ettől még jő is lehet...Szóval van-e e témában továbbadható gyakorlati tapasztalatotok?
Kedves ofoe!
A virtuális kongresszussal napról-napra gondolkodásra késztettek, nagyon jó ötlet, kicsit felráz!
 
#949  Osztályfőnökofoe[kukac]chello[pont]hu2007-12-05 13:14
Kedves Péter! Nem foglalkozunk házi dolgozatok kereskedelmével, de ha – elveink és pedagógiai szándékaink ellenére – mégis azt tennénk, akkor sem tudnánk Neked segíteni, hiszen azt sem írtad meg, hogy mi a témája, címe. Különben, határozott nevelői céllal csak annyit: "Máskor figyelj jobban, különben is ejnye-bejnye, édes fiam! OSZTÁLYFŐNÖK
 
#948  Péterkovacspedro[kukac]chello[pont]hu2007-12-04 18:16
kovacspedro@chello.hu ez a mail címem
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.09.06.
Microsoft-botrány: újabb korrupciógyanús szálra bukkant Hadházy
A jelentésben szereplő történet szerint a NAV esetében egy Microsoft-alkalmazott tiltakozott is amiatt, hogy az úgynevezett alvállalkozónak nincsenek kompetenciái a munkához. Azonban felvilá...
(Forrás: Magyar Hang)
--
2019.09.06.
"Kérdezd meg szüleidet, miért nem vagy megkeresztelve" – adja feladatul az ötödikes tankönyv
Bánhegyi könyve nem először kap publicitást: 2015-ben a tiltakozások hatására vissza kellett vonni az általános iskolák ötödik, a hatodik és a hetedik osztályaiból az általa írt tört...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.09.04.
„Füttyre indítható, fegyelmezett szolgahadat képezünk” – Exkluzív interjú Vekerdy Tamással és fiával, Dániellel
Az egyikük önmagában intézmény – bármit mond, az futótűzként terjed az interneten, és szavait anyák ezrei tekintik szinte szentírásnak. A másikuk elbújni szeret, és a szűkebb környezet...
(Forrás: wmn.hu)
--
2019.09.03.
A szelekció rendkívül nagy arányú növekedése a magyar iskolarendszerben 2010 és 2017 között. Nahalka István írása
Számtalan szakember és szervezet hívta már fel a figyelmet arra, hogy a szelekciós, illetve az esélyegyenlőtlenségek növekedését eredményező folyamatok egyre veszélyesebbek Magyarországon...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.09.03.
Friss felmérés: a pedagógusok 18%-a az első lehetséges alkalommal elhagyná a pályát
A gyorsjelentés szerint a válaszadók 79%-a szerint túl kevés az ellenszolgáltatás és túl nagy az elvárás, 21%-a várja, hogy javuljon a helyzet, ezen felül 21%-a munkahelyet változtatna, é...
(Forrás: eduline)
--
2019.09.03.
A szülők csak nem akarják úgy taníttatni a gyereküket, ahogy Orbán mondja
Ha saját gyerekeikről van szó, nem veszik be a családok, hogy a munkaalapú társadalom nevében ne gimnáziumba, hanem szakképzésbe adják őket. Az új tanévben is nagyjából ugyanannyian kezdik...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.08.31.
A magyar oktatás színvonala 30 évvel maradt le a valóságtól, és ez a szám most megduplázódik
– mondta Rózsa Ildikó, a Resuli – a Megújuló Oktatásért Alapítvány vezetője a 24.hu-nak a köznevelési törvény módosításával kapcsolatban. A parlament júliusban szavazta meg a szeptembert...
(Forrás: 24.hu)
--
2019.08.31.
A köznevelési törvény módosításainak eltörlését kéri az ellenzék az Alkotmánybíróságtól
Az ellenzék ma sajtótájékoztatón jelentette be, hogy készített egy alkotmánybírósági beadványt, amely minden alkotmánysértő módosítást pontról pontra végigvesz, és kéri ezek eltö...
(Forrás: mérce)
--
2019.08.31.
Vád alatt az érettségit közreadó nyomdász
Vádat emeltek az érettségi feladatokat kiszivárogtató nyomdai alkalmazott ellen – közölte a Bács-Kiskun Megyei Főügyészség. A vádirat szerint a 41 éves, lajosmizsei férfi egy helyi nyomd...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)

--
  ofoe

Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)

--
  Mohácsi Katalin

Tisztelt OFOE!

Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.

Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin

--
  Sasváriné Rita

Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné

--
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
  ofoe

Kedves Krisztina! Nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül érdemi tanácsot adni, de megpróbálom. Az első lépés valóban átgondolni azt, hogy Te magad mennyiben vagy felelős az adott problémáért. A figyelmeztetőkkel, intőkkel csak a saját feszültségedet oldod némileg, eredményt nem tudsz elérni. Gondold át, hogy melyik ponton romlott el a kapcsolat az adott csoporttal, eleve így fogadtak, vagy menetközben történt valami. Az a soraidból kiderül, hogy nincs köztetek bizalmi kapcsolat, tehát kommunikáció helyett hadakoztok. Időt kellene szánni arra, hogy a problémát tisztázzátok, megállapodásra jussatok a közös megoldás módjában. Ennek vannak különböző technikái. Fontos, hogy ne személyes sértésként kezeld az ügyet, hanem közös megoldandó problémaként. Nem ördögtől való, amit a kollégáid tanácsolnak, hogy fordulj pszichológushoz, aki segíthet azon, hogy a Benned való görcsöt fel tudd oldani. Amíg Te magad nem jutsz túl ezen a görcsön, nem tudod kézbe venni az ügyeket. Ezek a diákok már nem kamaszok, fiatal felnőttek, nekik is fontos, hogy eljussanak az érettségiig, és matematikából is elérjenek egy bizonyos szintet. Ez lehet az a közös ügy, amin együttesen és nem egymás ellenében kellene dolgoznotok. Szívesen levelezek erről Veled privátban is, ha akarod, de nem minden részlet tartozik a nyilvánosságra. Jelezd, ha ezt szeretnéd. Üdvözlettel Szekszárdi Juli

--
  László Krisztina

Kedves OFOE!
Nem tudom mennyire válaszolható meg a kérdésem. Egy középiskolában tanítok, heti 27 órában matematikát, 8 érettségis csoportnak. (Plusz a korrepetálások, plusz a helyettesítések.) Nagyon szeretem a diákjaimat, de mint mindenhol, ahol emberek vannak, előfordulnak konfliktusok. A kb 110 diákból, akiket két éve tanítok, van kb 15, akik állandóan csak a hibát keresik a munkámban, agresszíven és lekezelően bánnak velem, sokszor megaláznak a csoport egésze előtt. Amikor esetleg szaktanári figyelmeztetést adok nekik, akkor hangosan kiröhögnek, hogy az ő szüleiket ez nem érdekli. (Ezek a diákok már 17-19 évesek, mivel a nyelvi tagozat nulladik évfolyama egy évvel megnöveli a középiskolai tanévek számát.) Semmivel nem tudom őket sem motiválni, sem fegyelmezni, tönkre teszik az óráimat.) Hiába fordultam az osztályfőnökökhöz segítségért, mind ők, mind az igazgató-helyettes és a munkaközösség vezető szerint, ez az én hibám, azért viselkednek így velem, mert ez "belőlem jön". Közben az iskolából folyamatosan mennek el a tanárok, és hiába keresett a szakom, (angol-matek) úgy érzem, hogy nem becsülik meg a munkámat. Hiába az a kb 90 diák aki jól teljesít, (nem egy dícséretes 5-ös is van, és emelt matematika érettségi előkészítő csoportok is), hiába a rengeteg dolgozat, számonkérés, ingyen korrepetálás, rendszeres, hogy káromkodva, csapkodva, üvöltözve csapják az asztalomra a kijavított dolgozatot, mert az nem négyes, hanem csak hármas. És közben a vezetőség, az osztályfőnökök és a munkaközösség vezető szerint is, nekem kell változtatnom, pszichológushoz mennem, mert engem nem lehet elviselni. Meg kell jegyezzem, ezek az emberek 25-30 éve vannak ebben az iskolában. Ez a matematika státusz, amit én megkaptam 2 éve, egy előző iskolavezetéstől, már nagyon régóta, úgymond, "forgó hely" volt, mert - más tanárok elmondása szerint - mindig "volt valami probléma a matek tanárokkal". Minden más matematika tanár az iskolában, már 10-20-30 éve itt tanít.
Nem igazán tudom, mit kezdhetnék a problémával. Tudnának esetleg tanácsot adni?
Köszönettel: Krisztina

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek