OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 |
#972  Szép Helénaszep[pont]helena[kukac]freemail[pont]hu2008-01-05 10:46
S.O.S. FARSANG!!!!!!!

Kérlek segítsetek!!!

Ötödikes osztályom csoportos farsangi jelmezéhez keresek ötleteket!! Cserébe én is elküldöm az utóbbi évek nyertes ötleteit!!!!

Előre is köszönöm a segítséget!!!!!

szep.helena@freemail.hu
 
#971  Völcsei Juditfenyhaz[kukac]gmail[pont]com2008-01-03 18:06
Kedves Pedagógusok,Osztályfőnökök!
Ez úton szeretnélek benneteket értesíteni arról, hogy rövidesen (jan.19-én)elindul a szülők iskolája:
Szepes Mária Fény Háza- a megoldások Iskolája
(Mária néni halála előtt védnökségét adta az iskolához, tekintve, hogy nagyonis szívén viselte a gyerekek sorsát)
A féléves elméleti és gyakorlati képzés a következő témákban indul
- Gyermeknevelés (normális vagy más? Zseni, vagy fejleszteni kell? Hiperaktív vagy indigó,)
- Az egészségre nevelés (beteg, vagy egészséges? Gyógyszer, vagy alternatív gyógymód?
- Lelki egészség (Öntelt, vagy önbizalom hiányos? Depressziós, szorong? Függőségbe menekül?)
- Tanulásmódszertan (milyen, az egyénre szabott tanulási technika?)
A célok között szerepel a hagyományos és alternatív módszerek egymás mellé rendelése, megismertetése, a gyakorlati tapasztalatok átadása.
A programban mindegyik területen neves, munkájukban elismert szakemberek vesznek részt:

Szepes Mária írónő, (kisfilm) Müller Péter író, Dr.Gyarmati Andrea gyerekorvos, Dr.Bakanek György szakorvos, Dr.Szabó Attila phd.mentálhigiénés pszichológus,Dr.Zsinkó-Szabó Zoltán pszichiáter, Tasnádi Ágnes gyógypedagógus, természetgyógyász, Daróczi Zoltán természetgyógyász, Völcsei Judit kineziológus, természetgyógyász,Simonek Endre parapszichológus, természetgyógyász, Barabás Mária grafológus,Keszeg Szabolcs nyelvtanár és még mások.

Ízelítő a szülők iskolája tananyagából:
A párkapcsolat lélektana. - Választásaink és annak következményei - Szülőnek lenni nehéz? - Felkészülés a szülői szerepre. - A terhesség alatti félelmek hatása a születendő gyermekre. - Képes vagyok-e elengedni a vágyott gyermek álomképét?- Ahogy engem neveltek: a nevelésről lehámozott hitrendszer. - A gyermekek érzelmei. - Felelősség vállalásról. - Ki vagyok Én?- Az önismeret kialakításának hagyományos és ezoterikus útjai. - Eltérő viselkedési formák. - Miért lóg ki a sorból?- Az iskolára való felkészítés. - A gyermekre szabott oktatás. - Az összeütköző értékrendek. - A segítő kapcsolat pszichológiája. - A szeretet, elfogadás, megbocsátás értelmezése, megélése. - A felnőtté válás. - A kozmikus tudat. - A lelki és spirituális fejlődés elősegítése különféle módszerekkel. - Holisztikus emberközpontúság. - Természetes gyógymódok és terápiái.
Bővebb információ: Völcsei Judit szakmai vezetőnél: 06-20/437-8534 ill.www.valentia.hu weboldalon
Hiszem, hogy sok, mostanában felmerülő problémára talál megoldást az a szülő vagy pedagógus, aki tapasztalja, hogy "mások" a mai gyerekek.
A programról 1-én volt bemutató a vitál tv-ben.
Kérlek benneteket, továbbítsátok azokhoz a szülőkhöz és pedagógusokhoz ezt az információt, akik érintettek a témában!
Köszönettel: Völcsei Judit
 
#970  Edzőtáborok.hupiccosport[kukac]vipmail[pont]hu2008-01-03 10:15
Tisztelt Pedagógusok, Kedves Osztályfőnökök !

Engedjék meg, hogy figyelmükbe ajánljam, a Lakóhelyünkért Alapítvány, Dél-alföldi képviseletével partnerkapcsolatban álló, új honlapunkat, ahol erdei iskola programok, osztálykirándulási lehetőségek illetve táborozási helyszínekkel, kínálatával állunk az ügyfeleink szolgálatában, legtöbb helyszínünkön kizárólagos egyedi kedvezményekkel szeretnénk segíteni szabadidős programjaik megvalósítását !
Elérhetőségünk: www.edzotaborok.hu
 
#969  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2008-01-02 18:12
Kedves Sára! Nagyon örülünk, hogy tetszik a honlapunk, és megköszönjük, ha másoknak is ajánlani fogod. Arra kérünk, hogy a kérdésedet a Tanácsadó rovatunkban tedd fel, ott kapsz majd választ rá. Jó munkát, sikeres évkezdést kívánunk.
 
#968  Horváth Sárahairfair[kukac]freemail[pont]hu2008-01-02 17:58
Tetszik a honlap. Véletlenül találtam rá, de másoknak is ajánlani fogom.
Viszont kérnék egy segítséget:ki tudja pontosan melyik törvényben van az leírva, hogy idegen nyelvet oktatni csak egyetemi végzettséggel lehet oktatni középiskolában.(mert ugye most MINDEN ISK:TÍPUSBAN lehet X. nyelvtanári képesítéssel tanítani.

Köszi a válaszokat.
 
#964  Domokos Zsuzsadomik[kukac]t-online[pont]hu2007-12-24 07:55
Sok érdekes írást láttam eddig, de nekem legjobban a Török Ildikóé tetszett, mert az a gyerekekről szólt. Gratulálok mindenkinek!
 
#961  Gekkoinfo[kukac]gekkomedia[pont]hu2007-12-11 11:49
ekko Média

A II. Labda Napja

„ISMERD MEG, PRÓBÁLD KI, JÁTSSZ VELÜNK!
E szlogenre épül a 2007. december 15-én, Budapesten megrendezésre kerülő II. LABDA NAPJA, minden labdasportok ünnepe.
A világon egyedülálló sportesemény célja, hogy minél több gyermek és fiatal megismerkedjen a labdajátékok gazdag tárházával, és részesüljön a közös sportolás élményében. A II. LABDA NAPJÁN a részvevő gyerekek és fiatalok a legkülönfélébb, számukra talán eddig teljesen ismeretlen sportokat, labdás játékokat próbálhatják ki.

A tornaterem, a folyosók és az aula ad otthont a bemutatóknak, játékoknak és a sportági ügyességet fejlesztő akadálypályáknak. Az egyes labdajátékokat az adott sportág egyesületeinek, szövetségeinek jelenlévő képviselői mutatják be, így a kíváncsi érdeklődők elsajátíthatják azok legalapvetőbb fogásait, szabályait.

Időpont: 2007. december 15., szombat
11.00-17.00

Helyszín: IV. kerületi Homoktövis Általános Iskola
(1048 Budapest, Homoktövis u. 100.)

PROGRAM
Lábtoll-labda, Tollaslabda,
Szektorlaba (gombfoci), Asztalitenisz (ping-pong)
Lábtenisz, Floorball, Minigolf,
Csocsó, Lengőteke, Foci (időjárástól függ)

A belépés ingyenes!
Kérjük, hozzanak magukkal váltócipőt!

Minden érdeklődőt, kicsit és nagyot szeretettel várnak a Szervezők!

További információ: Zakár Péter, Fivinvest Kft.
Tel: (361) 340-8828, Fax: (361) 412-1008
info@alabdanapja.hu, www.alabdanapja.hu
 
#960  OFOEofoe[kukac]chello[pont]hu2007-12-11 08:52
Kedves Éva! Kérünk, tedd fel a kérdésedet a Tanácsadó rovatnál, ott kapsz majd rá választ. Szíves türelmedet kérjük.
 
#959  Petőné Horváth Évapetone22[kukac]freemail[pont]hu2007-12-11 07:04
Kérdésem, lenne Önökhöz. Kiküldhető-e egy diák (általános iskolás) az óráról, ha zavarja a munká? Ezek után beírható-e igazolatlan hiányzónak?( Ha van erre törvényi szabályozás, hol található a megfelelő jogszabály?)
Segítségüket előre is köszönöm: Petőné Horváth Éva
 
#958  Gekko Médiagekkomedia[kukac]freemail[pont]hu2007-12-10 12:25
A II. Labda Napja

„ISMERD MEG, PRÓBÁLD KI, JÁTSSZ VELÜNK!
E szlogenre épül a 2007. december 15-én, Budapesten megrendezésre kerülő II. LABDA NAPJA, minden labdasportok ünnepe.
A világon egyedülálló sportesemény célja, hogy minél több gyermek és fiatal megismerkedjen a labdajátékok gazdag tárházával, és részesüljön a közös sportolás élményében. A II. LABDA NAPJÁN a részvevő gyerekek és fiatalok a legkülönfélébb, számukra talán eddig teljesen ismeretlen sportokat, labdás játékokat próbálhatják ki.

A tornaterem, a folyosók és az aula ad otthont a bemutatóknak, játékoknak és a sportági ügyességet fejlesztő akadálypályáknak. Az egyes labdajátékokat az adott sportág egyesületeinek, szövetségeinek jelenlévő képviselői mutatják be, így a kíváncsi érdeklődők elsajátíthatják azok legalapvetőbb fogásait, szabályait.

Időpont: 2007. december 15., szombat
11.00-17.00

Helyszín: IV. kerületi Homoktövis Általános Iskola
(1048 Budapest, Homoktövis u. 100.)

PROGRAM
Lábtoll-labda, Tollaslabda,
Szektorlaba (gombfoci), Asztalitenisz (ping-pong)
Lábtenisz, Floorball, Minigolf,
Csocsó, Lengőteke, Foci (időjárástól függ)

A belépés ingyenes!

Minden érdeklődőt, kicsit és nagyot szeretettel várnak a Szervezők!

További információ: Zakár Péter, Fivinvest Kft.
Tel: (361) 340-8828, Fax: (361) 412-1008
info@alabdanapja.hu, www.alabdanapja.hu
 
#957  Petranjikita[kukac]freemail[pont]hu2007-12-09 18:48
Javaslom, hogy nézd meg a www.maganiskolak.hu honlapon, balra fent a "Független közoktatási intézmények címlistáit", ahol egy következő linkkel az iskolák bemutatkozásához is eljutsz. Jó böngészést kívánok hozzá!
 
#956  Vitkó Katikati2166[kukac]freemail[pont]hu2007-12-09 14:16
Köszönöm,köszönöm,köszönöm!!!
 
#955  OFOEofoe[kukac]chello[pont]hu2007-12-09 13:17
Kedves Katalin! Még az is lehet, hogy jó honlapra bukkantál. Kis türelmedet kérjük, utána nézünk. Persze, ha bárki a honlap látogatói közül tud valami tanácsot adni, tegye meg.
 
#954  Vitkó Katalinkati2166[kukac]freemail[pont]hu2007-12-09 12:21
Üdvözletem!Fúúúúú hosszas netezés után találtam meg ezt az oldalt és igazából nem is tudom jó helyen járok-e azzal a problémámmal,hogy 12éves fiamat a hatodik iskolából tanácsolták el.Most itthon van magántanulóként.Egy rettenesen értelmes ám kissé öntörvényű kissrácról van szó,akiről mindenhol lemondanak és nem tanítják tovább. ISKOLÁT KERESEK NEKI!!! Olyan sulit,ahol fontos a "gyerek"!!!Mineden érdekel!!!Köszönöm!Kati
 
#953  Zolikzsz[kukac]extra[pont]hu2007-12-08 21:47
Sziasztok! Megjelent az új bértába a http://www.kozszolga.hu címen.
 
#951  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2007-12-08 18:41
Kedves Panka! Kellene tudnom, hogy milyen korú gyerekeknek akarsz filmet vetíteni. Nem gondoltál játékfilmre? Például az Egy kosaras naplója 8. osztálytól felfelé, főleg fiúknál jól működik. Nagyobbaknál a Trainspotting is használható. Az Üzenőben megadott e-mail címedre adok egy elérhetőséget, ahol tájékoztatást kaphatsz használható magyar dokumentumfilmekről. Örülök, hogy tetszik a Virtuális kongresszusunk, jó lenne, ha írnál, írnátok kommenteket, hogy elevenebb legyen az egész. Jó munkát kívánok!
 
#950  pankacsernikilma[kukac]citromail[pont]hu2007-12-08 18:00
Kedves Mindenki!
Tudtok-e kábítószer prevenció témában jó oktatófilmet ajánlani? Amit most így az interneten találtam, azoknál zavat a rossz szinkron, persze ettől még jő is lehet...Szóval van-e e témában továbbadható gyakorlati tapasztalatotok?
Kedves ofoe!
A virtuális kongresszussal napról-napra gondolkodásra késztettek, nagyon jó ötlet, kicsit felráz!
 
#949  Osztályfőnökofoe[kukac]chello[pont]hu2007-12-05 13:14
Kedves Péter! Nem foglalkozunk házi dolgozatok kereskedelmével, de ha – elveink és pedagógiai szándékaink ellenére – mégis azt tennénk, akkor sem tudnánk Neked segíteni, hiszen azt sem írtad meg, hogy mi a témája, címe. Különben, határozott nevelői céllal csak annyit: "Máskor figyelj jobban, különben is ejnye-bejnye, édes fiam! OSZTÁLYFŐNÖK
 
#948  Péterkovacspedro[kukac]chello[pont]hu2007-12-04 18:16
kovacspedro@chello.hu ez a mail címem
 
#947  Péterkovacspedro[kukac]chello[pont]hu2007-12-04 18:15
hello , valaki nem küldene nekem egy házi dolgozatot ebben a témában , mert eléggé szükséges a dolog:P
előre is köszönöm!!
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2020.03.28.
Távoktatás? Nem most van a nagydolgozatok íratásának ideje
„A kényszer szülte átállás a digitális távoktatásra nálunk most aránylag gyorsan megtörtént” – mondta a HVG-nek Ignácz István, Európa első roma nemzetiségű középiskolája, a...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.03.28.
Pörög a távoktatás: mi lesz az évvégi jegyekkel?
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma tájékoztatása szerint a számonkérések módja lehet például beadandó dolgozat, prezentáció vagy videós beszámoló, de használhatnak valamilyen teszt...
(Forrás: eduline)
--
2020.03.28.
Májustól vakáció, augusztustól új tanév - a Pedagógus Kar ötlete
Észrevételei vannak a digitális átállással kapcsolatban a Nemzeti Pedagógus Karnak. Pontos napirendet és a tananyag mérséklését javasolja a Nemzeti Pedagógus Kar a digitális távoktatásban...
(Forrás: Infostart)
--
2020.03.27.
A tanárok számára is kihívás az újfajta oktatás
Egy kis baranyai település általános iskolai tantestülete az iskolák bezárása és a digitális oktatás kihirdetése (március 11.) után rögtön összeült, hogy a kialakult helyzetet közö...
(Forrás: BAMA)
--
2020.03.27.
A távoktatás pluszteher tanárnak, gyereknek, szülőnek
Soha nem volt még ilyen fontos a tanulók, a szülők és a pedagógusok együttműködése, egymásba vetett bizalma. A digitális munkarend sikere jelentős mértékben ezen múlik.Ezt a nehéz idő...
(Forrás: 24.hu)
--
2020.03.27.
Az összefogás ideje jött el a tanulásban is
A koronavírus-járvány miatti távoktatás kapcsán több száz egyetemista döntött úgy, hogy önkéntesen online tanórákat tart az egészségügyben dolgozók gyermekeinek. Az alapítvány má...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.03.27.
Pedagóguskar: Ne várjunk el folyamatos online jelenlétet!
Fontos a napirend az új munkarendben is, éjszaka és hétvégén lehetőleg ne küldjenek feladatokat a diákoknak – többek között erre hívja fel a figyelmet friss ajánlásában a Nemzeti Pedag...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.03.27.
A bölcsődei, óvodai dolgozókat átállíthatják fogyatékkal élők segítésére
A fogyatékkal, de saját otthonukban élő emberek és családjaik támogatásáról szóló, a koronavírus-járvány idejére vonatkozó intézkedési tervet kaptak az önkormányzatok a pénteken...
(Forrás: index)
--
2020.03.27.
Kötelező otthoni videó a tesióráról? Nem hozhatnák ilyen helyzetbe a diákokat
Azt mindenképp le kell szögezni, a digitális távoktatás főként a rendszer újdonsága miatt még nincs törvényi szinten szabályozva. Ezért bizonyos kereteket fontos lenne megszabni, főleg...
(Forrás: eduline)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Doroginé Kiss Ildikó!
A Kjt. 24. § (1) bekezdése szerint "Ha a közalkalmazott munkaköre
ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más
munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős
többletmunkát végez, illetményén felül a végzett munkával arányos
külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti." A helyettesítési díj
mértékét jogszabály nem határozza meg, csak azt, hogy a végzett
munkával arányosnak kell lennie. Az a javaslatom, hogy a fenti
rendelkezésre hivatkozva kérje, hogy részére az Mt. 139. §-ában
meghatározott óradíj legalább 50 százalékának megfelelő helyettesítési
díjat állapítsanak meg. Ha ezt a munkáltató megtagadja, munkaügyi per
indítható. (A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk.)

--
  Szilágyi István

Tisztel Címzett!
Nagyon szépen köszönöm a szakszerű és megnyugtató válaszát.
Tisztelettel: Szilágyi István.

--
  OFOE

Kedves Szilágyi István! Pedagógus-munkakörben a köznevelési törvény 64. § (2a) bekezdése
alapján az évi 25 munkanap pótszabadság nem adható, hanem jár. A
pótszabadságból a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (2)
bekezdése alapján
a) továbbképzés, foglalkoztatást elősegítő képzés,
b) a nevelési-oktatási intézmény tevékenységi körébe tartozó nevelés,
oktatás, a pedagógiai szakszolgálati intézmény tevékenységi körébe
tartozó pedagógiai szakszolgálati tevékenység,
c) ha a pedagógus szabadságát részben vagy egészben a szorgalmi
időben, óvodapedagógus esetében - a június 1-jétől augusztus 31-éig
tartó időszak kivételével - a nevelési évben adják ki,
lehet legfeljebb 15 munkanapot igénybe venni. Az tehát nem jogszerű,
ha nem a fenti indokok valamelyike miatt, hanem úgymond, időarányosan
vesz le a pótszabadságból napokat a munkáltató. Javaslom, hogy ezt az
intézkedést ne fogadja el, hanem ragaszkodjon a pótszabadság
kiadásához. A felmentési időnek abban a felében, amikor munkavégzésre
kötelezhető, ki kell adni az időarányos szabadságot. Ha a szabadság
kiadására nincs mód, azt a jogviszony megszűnése esetén - az Mt. 125.
§-a szerint - pénzben kell megváltani. (A válszt a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Harmat Krisztina! Jogszerűnek jogszerű, mivel a munkaidő kötött és kötetlen munkaidőből
áll, csak éppen nem nevezhető etikusnak. Úgy lehet kivédeni, hogy a munkavállaló is kivehet az Mt. 122. § (2) bekezdése alapján hét munkanap szabadságot akkor, amikor akar, csak előtte 15 nappal be kell ezt jelenteni. (A válasz a PDSZ szakértőjétől érkezett.)

--
  Harmat Krisztina

Kedves OFOE!
Szeretném kérdezni, hogy jogszerű-e szorgalmi időben, tanítási (hétköznap) napon szabadságot elrendelni a pedagógus számára akkor, amikor annak nincs sem tanítási órája órarend szerint, sem más feladata a neveléssel-oktatással le nem kötött munkaidejében?
Köszönettel:
Harmat Krisztina

--
  Szilágyi István

Azt szeretném megkérdezni, hogy pedagógus munkakörben a 25nap pótszabadság jár, vagy adható? Nyugdíjazás előtt a munkáltató az időarányosan járó 18 nappótszabadságomból 11 napot igénybe vett a tanév zavartalan befejezése érdekében, amihez ugyan joga van, de én úgy gondolom, hogy mivel a felmentési időben nem került kiadásra az időarányos szabadság, azt a munkáltatónak pénzben kell megváltani. Sajnos nem igy történt. Kérdezem, hogy helyesen járt el a munkáltató? Várom megtisztelő válaszát!
Tisztelettel: Szilágyi István.

--
  Doroginé Kiss Ildikó

Tisztelt Egyesület!
Nyelvtanárként 2019 szeptember közepétől december 20-ig (téli szünet kezdete) az én tanulócsoportomat összevontam az említett idő alatt táppénzen levő kolléganőm csoportjával heti 3 órában. Ez összesen 3 osztályt érintett, ami heti heti 9 összevont órát jelentett. Mikor rákérdeztem, hogy ezért jár-e túlóra íj vagy valami plusz bér, azt a választ kaptam, hogy nem mert az összevont órákért semmi sem jár. Ráadásul ugyanígy több mint három hónapot már a tavalyi évben is helyettesítettem ugyan így. Kérdésem, valóban nem jár az összevont órák után túlóra? Mit mond erről a jogszabály?
Üdvözlettel: Doroginé Kiss Ildikó, tanár

--
  OFOE

Kedves Láng Róbert! Ime a szabály
Mt. 123. § (1) A szabadságot esedékességének évében kell kiadni.

(2) A szabadságot, ha a munkaviszony október elsején vagy azt követően kezdődött, a munkáltató az esedékességet követő év március 31-ig adhatja ki.

(3) A szabadságot, ha a munkavállaló oldalán felmerült ok miatt nem lehetett az (1) bekezdésben meghatározottak szerint kiadni, az ok megszűnésétől számított hatvan napon belül ki kell adni.

(4) Az esedékesség évében kell kiadottnak tekinteni a szabadságot, ha igénybevétele az esedékesség évében megkezdődik és a szabadság következő évben kiadott része nem haladja meg az öt munkanapot.

(A választ Nagy Erzsébettől, a PDSZ szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Gyimesi Krisztina! A PDSZ szakértőjétől, Nagy Erzsébettől kaptuk a következő választ:
1. A Kjt. 23/B. § -a adott mint lehetőség:
(1) A teljes munkaidőben foglalkoztatott közalkalmazott írásbeli
kérelmére a munkáltató köteles a kinevezésben heti húszórás
részmunkaidőt kikötni, ha a közalkalmazott a kérelem benyújtásakor az
Mt. 128. §-ában foglalt fizetés nélküli szabadságot vesz igénybe.
(2) A munkáltató a közalkalmazottnak a munkaidő egyenlőtlen
beosztására vonatkozó kérelmét csak abban az esetben tagadhatja meg,
ha az számára lényegesen nagyobb munkaszervezési terhet jelentene. A
munkáltató köteles írásban megindokolni a kérelem megtagadását.
(3) A részmunkaidő kikötése
a) a fizetés nélküli szabadság megszűnését követő naptól,
b) ha a közalkalmazott betegsége vagy a személyét érintő más
elháríthatatlan akadály esetén az akadályoztatás megszűnésétől
számított harminc napon belül ki kell adni rendes szabadságát, a
szabadság leteltét követő naptól hatályos.
A b) pontban foglaltak alkalmazása esetén - a felek eltérő
megállapodása hiányában - a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő első munkanapon meg kell kezdeni.
Eltérő megállapodás esetén a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő harminc napon belül meg kell
kezdeni.
(4) A kérelmet az (1) bekezdés szerinti fizetés nélküli szabadság
igénybevételének megszűnése előtt legalább hatvan nappal kell a
munkáltatóval közölni. A kérelemben a közalkalmazott köteles
tájékoztatni a munkáltatót
a) a fizetés nélküli szabadság igénybevételére jogosító gyermeke
harmadik életéve betöltésének időpontjáról, továbbá
b) ha egyenlőtlen munkaidő-beosztásban kíván dolgozni, a
munkaidő-beosztásra vonatkozó javaslatáról.
(5) A (4) bekezdésben foglaltaktól eltérően a nevelési-oktatási
intézményben pedagógus munkakörben foglalkoztatottak esetében a
kérelmet a fizetés nélküli szabadság tartama alatt, a tanév szorgalmi
időszakának befejezését, illetve az első félév befejezését megelőző
hatvan nappal korábban kell a munkáltatóval közölni.
(6) A (3) bekezdés szerinti időponttól a közalkalmazotti jogviszony
alapján közvetlenül vagy közvetve nyújtott pénzbeli vagy természetbeni
juttatás tekintetében e törvény erejénél fogva az időarányosság elve
alkalmazandó, ha a juttatásra való jogosultság a munkaidő mértékével
összefügg.
(7) Az (1) bekezdés szerinti kérelem alapján kikötött részmunkaidőben
a munkáltató a közalkalmazottat
a) a kérelem szerinti időpontig, de
b) legfeljebb a gyermek négyéves koráig, három vagy több gyermeket
nevelő közalkalmazott esetén a gyermek hatéves koráig
köteles foglalkoztatni. Ezt követően a közalkalmazott munkaidejét a
kérelem benyújtása előtti mérték szerint kell megállapítani.
(8) Az (1)-(7) bekezdés nem alkalmazható a vezetői megbízású
közalkalmazott tekintetében.
Ekkor a kötött munkaidő a részmunkaidő 80%-a lesz, pl. félállás esetén
heti 20 óra, és a neveléssel-oktatással lekötött munkaidő is a
csökkentett munkaidő 55-65 százaléka. (félállásnál heti 11-13 óra). A
szabadság ugyanannyi marad, csak a távolléti díj, ami a szabadság
idejére jár, az időarányos illetmény alapján lesz megállapítva.
Sajnos a köznevelési törvény szerint nincs már külön napközis
munkakör, ezért azt is tanító szakképzettséggel kell ellátni alsó
tagozaton. Maradnak olyan egyéb foglalkozások, amelyek nem
végzettséghez kötöttek: szakkörök, tehetséggondozó, tanórán kívüli
foglalkozás, tanórán kívüli programok szervezése, lebonyolítása.

--
  OFOE

Tisztelt Szodrai Csilla! A szakképzési törvény 127 § 6 szerint annak, aki már alkalmazott, mindenképp ki kell fizetni, aki új, annak megállapodás esetén:
A munkáltatói jogkör gyakorlója a szakképző intézmény alkalmazottjával megállapodhat a szakképző intézményben eltöltött legalább tizenötéves munkaviszony esetére jubileumi jutalom biztosításában. Az Nkt. e törvény hatálybalépését megelőző napon hatályos rendelkezései szerinti szakgimnázium, illetve szakközépiskola alkalmazottja esetében az ilyen megállapodás a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény szerinti feltételekkel kötelező azzal, hogy a jubileumi jutalomra jogosító időszakban a közalkalmazotti jogviszony és a szakképző intézménnyel fennálló munkaviszony időtartamát egybe kell számítani. (A választ Juhász Ágnes adta meg.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2020) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek