OFOE a Facebook-on
Kedves látogatóink! Ma újra elindult a sajtófigyelő, amely egy ideje - személyes okok miatt - szünetelt.

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#885  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2007-10-27 19:50
Kedves Látogatóink! Éljenek a klikkelés bajnokai, de miután a fantasztikus eredményeken kiörvendtétek magatokat, nézzétek meg azoknak a szakmai rendezvényeknek a tájékoztatóját, amelyek a faliújságunkon korábban megjelentek. Különösen érdemes odafigyelni a Jogismeret Alapítvány november 8-i rendezvényére, amiről Bíró Kata ad jelzést. Ha a hihetetlen mennyiségű jogi kérdésre gondolunk, ami nap mint nap megjelenik a Tanácsadóban, mindenképpen tanácsos lenne részt venni a pedagógusok jogairól szóló munkakonferencián. Az Alapítvány tavalyi rendezvényéről Földes Petra írt tájékoztatót a honlapon: Jogok az iskolában 2006.
 
#884  Kovács Andrásandkovacs[kukac]hotmail[pont]com2007-10-25 18:40
Véget ért a Zsiráf Klikkbajnokság első fordulója!

A klikkerek majdnem hat és fél milliószor klikkeltek az iskolájukért! Ez azt jelenti, hogy ha egy klikkelés két másodpercig tart, akkor 12669590 másodpercet töltöttetek klikkeléssel, vagyis 211160 percet, ami 3520 óra!

Nem hiába klikkeltek Naményban és Nyíregyházán ennyit, óriási díjakat nyertek a szorgalmas játékosok: az ajándékcsomagba a MűPa és a Fővárosi Nagycirkusz jegyei kerültek, emellett 30 darab egeret ajánlott fel a 3 Mérnök-Terminál Kft., hogy a szétklikkelt egereket újakkal tudja helyettesíteni a suli. Az ajándékcsomag értéke 150.000 forint, gratulálunk!

Az első helyezett tehát az Általános- és középiskolák kategóriában: Lónyay Menyhért Szakközép- és Szakképző Iskola – Vásárosnamény. Gratulálunk a lelkes csapatnak! A kategória második helyezettje: Katona József Műszaki, Közgazdasági Szakképző Iskola és Gimnázium – Budapest! Nekik is gratulál a Zsiráf. Az ő nyereményük pedig Bringóhintó jegy 100.000 forint értékben! Az Egyetemek és főiskolák kategória bajnoka: Nyíregyházi Főiskola – Nyíregyháza, nyereményüket szintén a Nagycirkusz és a 3 Mérnök-Terminál Kft. biztosítja. A második pedig az Eötvös Loránd Tudományegyetem – Budapest, akik Bringóhintó jegyeket nyertek.

A bajnokság még közel sem ért véget, csak az első forduló. A másodikban felhozhatják a sulik a lemaradást, mindenki tiszta lappal indul! Izgalmas nyeremények természetesen megint lesznek, és fordulónként változnak! Újra klikkre fel!
 
#883  Bíró Katajogismeret[pont]kata[kukac]chello[pont]hu2007-10-25 14:34
Tisztelt osztályfőnökök!

Szeretném felhívni a figyelmüket, hogy 2007. november 8-án Budapesten megrendezésre kerül a Pedagógusok Jogairól c. országos munkakonferencia, akkreditált pedagógus-továbbképzés.
Jelentkezés, érdeklődés 2007. november 2-ig az alábbi elérhetőségeken:
Jogismeret Alapítvány
Tel/Fax:(1)787-48-53
E-mail:jogismeret.kata@chello.hu
Honlap:www.jogismeret.hu

Tisztelettel:
Bíró Kata
programigazgató
Jogismeret Alapítvány
 
#881  Gekko Médiagekkomedia[kukac]freemail[pont]hu2007-10-24 11:42
Tisztelt Osztályfőnökök!

Vita-indító Konferencia.

2007. október 29. (9-17) ERIX-Irodaház (Budapest, IX. ker. Vendel utca 11)
A konferencia témája a vita- és vitakultúra középiskolai oktatásának lehetséges hozadékai, kérdései és gyakorlati problémái.

Előadások:
Jávor Gergely: Internet alapú klubhálózat a középiskolában
Pethőné Nagy Csilla: Vitatechnikák és szerepük az iskolai tanulás folyamatában
Dr Síklaki István: A benyomás keltésének és kialakításának szociálpszichológiai mechanizmusai.
Dr Szekszárdi Júlia: Vitakultúra fejlesztése konfliktushelyzetek segítségével.
Zemplén Gábor: Érveléselmélet a középiskolától az egyetemig – hol tartunk Magyarországon?
Kutrovátz Gábor: Tudományos ismeretterjesztés és a tudomány-áltudomány probléma

A rendezvényen való részvétel ingyenes (vendégeink egész napos ellátását beleértve). Bővebb információ és regisztrációs lap kérése: gekkomedia@freemail.hu
 
#878  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2007-10-19 21:17
Kedves Zsóka! Nincs miért szégyellned magad. Egyetértve Zöldbékával én is azt mondom, hogy nyugodtan jelezd/jelezzétek a gondolataitokat, meséljétek el a feszítő problémáitokat, hát ettől kicsi előbbre juttok, illetve jutunk valamennyien.
Kedves "Zöldbéka"! A kérdésedre most annyit tudok válaszolni, hogy tervezzük a közeljövőben a honlap megújítását, lehet, hogy fórum is lesz. Egyszer a kezdetekben próbálkoztunk vele, akkor még nem működött, de most mintha valóban lenne rá igény.
 
#877  zoldbekaleinerk[kukac]freemail[pont]hu2007-10-19 16:38
Kedves Zsóka!
Beszéljük meg,mesélj, bár Julitól elnézést kell kérnem, hogy az Üzenőfalat "fórumként" használom! Tényleg Juli, nem terveztek egy fórumot a honlapra? :)
 
#876  Zsókadafuka[kukac]gmail[pont]com2007-10-19 16:04
Zöldbéka, ebben az esetben elnézést kérek!

Kedves Juli, leveled olvasva elszégelltem magamat. Igazad van. Bár én mindig a felvállalók közé tartoztam, tartozom - de nagyon sok bánatom volt - van miatta. Még azok sem sorakoznak mögém, akikért felszólalok. Épp egy nagyvolumenű (az egész nevelőtestületet megkárosító)törvénytelenség miatt hallatom a hangomat - hogy aztán mekkorát koppantanak a fejemre - kiderül.
Egy biztos: megvisel a sok vita, néha nehéz bemenni a gyerekek közé, idő kell, mire megnyugszom. Jó lenne, ha valahol békesség lenne!
Ezért írtam, azt a kis bölcsességet - ami csupán egy észrevétel. És igaz. "amilyen nagyban - olyan kicsiben..." Egyébként igazad van. De akkor is szomorú!
Üdv: Zsóka
 
#875  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2007-10-18 16:51
Kedves Zsóka! Valóban nem jó az indulatosság, én sem vagyok híve. De jelenleg olyan súlyos problémák között vergődünk mi,pedagógusok, hogy ideje lenne végre nyíltan beszélnünk ezekről – többek között – ezen a honlapon.Takács Géza írása egy igen markáns álláspontot tükröz, én személyesen megalapozottnak tartom a véleményét. Biztosan van, aki ezt másképp látja. Szívesen helyt adunk az egyetértő és az ellenvéleményeknek is. Ez szándékaink szerint semmiképpen sem "torzsalkodás", hanem tisztázó disputa kell legyen. A "szeressük egymást, gyerekek" minden áron pillanatnyilag nem igazán működik, és a lappangó feszültségek oldásának egy igen jó módszere az érvelő vita. A tervezett VIII. Nevelésügyi Kongresszus (ahol a tervek szerint a szakmai civil szervezetek is szerephez jutnak) nagyszerű lehetőség lehet a problémák őszinte kibeszélésére. De csak akkor, ha a civil szervezetek, illetve ezek tagjai valóban felvállalják a szakmai érdekérvényesítést. Ez pedig nem megy nyitottság, és – ha kell – konfliktusok felvállalása nélkül.
 
#874  zoldbekaleinerk[kukac]freemail[pont]hu2007-10-18 12:54
Kedves Zsóka! Utoljára szólok hozzá, éppen azért, hogy ne legyen vita ebből:természetesen az első beírásom előtt megnéztem a honlapot (éppen ezt írom a 859hsz-ban.) Nem utólag, hanem előtte. Baráti üdvözlettel zoldbeka
 
#873  Zsókadafuka[kukac]gmail[pont]com2007-10-18 12:21
Kedves Zöldbéka, én is a vélemények ütköztetésének vagyok a híve.
Mégis érzek itt torzsalkodást! Pont te voltál a 852. hzs.-ban, amikor úgy adtál hangot a véleményednek, hogy nem néztél utána a dolgoknak. Később ezt pótoltad. Jobb lenne előbb!
Sajnos gyakran találkozom hasonló gyakorlattal - ami rém ártalmas!
Ez pedig az én véleményem, üdv: Zsóka
ui: de leginkább Takács G. és Trencsényi L. írásaira gondoltam.
 
#872  zoldbekaleinerk[kukac]freemail[pont]hu2007-10-17 16:47
Kedves Zsóka, ez nem torzsalkodás volt, csak a vélemények "ütköztetése". Amúgy már Hérodotosz megmondta (ez az egyik kedvenc idézetem), hogy " Ha az egymással ellenkező nézeteket nem adják elő, nem lehet a jobbikat kiválasztani;az ember azt kénytelen követni, amelyet kifejtettek, míg ha a másikat is előadják, lehetséges a választás!".
Nos, azt hiszem, hogy itt az ideje, hogy a pedagógiában elmondjuk a véleményünket mindenről ...
 
#871  Zsókadafuka[kukac]gmail[pont]com2007-10-17 09:41
Kedves Mindenki!
Tényleg igaz a bölcsesség: "amilyen nagyban, olyan kicsiben, amilyen kint, olyan bent, amilyen fent, olyan lent!"

Mindenhol a torzsalkodást látom, érzem! Tényleg ilyennek kell lennie a világunknak?
Üdv: Zsóka
 
#867  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2007-10-15 18:55
Kedves András! Dehogyis Maga bosszantott fel! Valaki már másodszor pakol pornóoldalakat az Üzenőre, erre reflektáltam, az dűhített fel. Szerencsére a kollégám olyan gyorsan levette az ominózus oldalt,hogy a két dolog összecsúszott. Ancsa szavai elgondolkodtatnak: lehet, hogy ha valaki benne van a játékban, másképp éli meg azt, mint egy kívülálló. Különben a "zsiráf mozgalmat" még a klikkelő bajnokság előtti időből ismerem, és még rokonszenvezem is vele. Úgy, hogy a konfliktus nem igazán mély. További jó játékot kívánok, nem akarom én elrontani senki örömét.
 
#866  Ancsaancsa[pont]abay[kukac]hotmail[pont]com2007-10-15 18:09
Kovács András védelmében!

Had vegyem védelmem alá a játékot. Két hete lettem figyelmes arra, hogy nagy izgalommal beszélgetnek egymással a diákok. Még olyanok is akik eddig nem keresték egymás társaságát. Megérdeztem óra elején, hogy mi az a nagyon fontos dolog. Egyszerre többen, nagy hévvel elkezték magyarázni, hogy most hagyták le a miskolci iskolásokat a klikkbajnokságban, pedig csak most kezdték, és hogy a B-sekkel klikkelnek együtt. Nem nagyon értettem, hogy miről beszélnek, de aztán megmutatták magukat a ranglistán, és azt is hogy én hogyan klikkeljek. Én klikkelek, mert az osztályom számon kéri tőlem :)
Amióta megy a játék, tényleg többet beszélgetnek a gyerekek olyanokkal akikkel eddig nem a közös élmény miatt.
Csak ennyit akartam elmondani, hogy nekem tetszik a játék és a portál is. Én is együtt játszom az osztályommal:
Ancsa
 
#865  Kovács Andrásandkovacs[kukac]hotmail[pont]com2007-10-15 18:02
Kedves Juli!
Ön valamit nagyon félreértet...
Végre beszélgetés folyt az üzenő falon.
Sajnálom, hogy önt felbosszantotta a vita.
Üdvözlettel és barátsággal: Kovács András
 
#864  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2007-10-15 17:44
Elnézést kérünk minden látogatótól, úgy látszik, valaki nem bír magával, és újra meg újra felteszi a piszkát az ÜZENŐRE. Ha hazaér a szerkesztőnk, azonnal leveszi. Ez csak ma már a második próbálkozása az ismeretlen jóakarónak. Hogy mi öröme lehet benne? A dolog minden esetre őt minősíti, bennünket "csak" bosszant.
 
#862  Kovács Andrásandkovacs[kukac]hotmail[pont]com2007-10-15 15:56
Akit mégis érdekel az Országos Iskolai Klikkbajnokság, és szeretne az iskolájával, osztályával harcba szállni az értékes nyereményekért, az itt tudja megtenni:
http://www.zsiraf.hu

Aki, csak véleményét szeretné elmondani a játékról, mint Juli és Zöldbéka, azt szívesen várom itt az üzenőfalon, vagy az e-mail címemre.
Üdvözlettel és barátsággal: Kovács András
 
#861  Kovács Andrásandkovacs[kukac]hotmail[pont]com2007-10-15 15:49
Kedves Juli!
a véleményét elfogadom és tiszteletbe tartom. Azonban azt ne feljtse el, hogy néha a legegyszerűbb dogok a legjobbak.
Szívesen veszem az építő kritikát, azonban ebből még nem kaptam önöktől, csak a rosszalló megnyilvánulást. Nem tudom ön milyen viszonyban van a diákjaival, de biztos nem ismeri az internetes szokásaikat.
Az építő kritikám: Járjon utána, mennyi időt és hol töltenek el tanulói az interneten. Ha megcsinálja, mindenképp névtelenül kérdezze meg őket. Nagyon meg fog lepődni az eredményektől. Ezt tapasztalatból mondom. én megcsináltam.

Várom az építő jellegű kritikát:
Üdvözlettel és barátsággal: Kovács András
 
#860  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2007-10-15 15:26
Kedves András! A félreértések elkerülése végett én az előző üzenetben nem a teljes (tartalmas és változatos) zsiráfmagazint minősítettem, hanem kimondottan a klikkelős játékot. Aránytalannak éreztem és érzem a lelkes kampányt összevetve az ösztönzött tevékenység kisszerűségével és ürességével. Ezt a véleményt továbbra is fenntartom.
 
#859  zoldbekaleinerk[kukac]freemail[pont]hu2007-10-15 12:52
Kedves András!
Magam is utánanéztem,mert enm szeretek úgy véleményt alkotni, hogy nem ismerem azt, amiről beszélek. Egyébként hasonló kezdeményezés létezett már évekkel ezelőtt is.
teljesen egyetértek a közösségépítésről alkotott véleményeddel - erről tudnék mit mesélni, kérlek te se alkoss véleményt mielőtt megismernél (mondjuk minket, zöld békákat). Sok sikert a játékotokhoz, én csak a magam véleményét tolmácsoltam. Azt se rossz indulattal: tényleg jobb lenne, ha a gyerek az internet helyett kirándulna, sportolna, olvasna, rajzolna stb!
Baráti üdvözlettel
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.11.12.
A szülő felelősségévé tenné a KDNP, hogy szakmát szerezzen a gyerek
Az új szakképzési törvényhez nyújtott be a kereszténydemokrata Hollik István módosító javaslatot. Ez – osztrák példára hivatkozva – a szülők (vagy a kiskorú tanuló törvényes ké...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.11.12.
Nem kötelező, de nagy előnyt jelent felvételinél a nyelvvizsga
Bár nem lesz kötelező a középfokú nyelvvizsga a felsőoktatási tanulmányok megkezdéséhez, de azok a diákok, akik most jelentkeznek a felsőoktatásba, és már rendelkeznek nyelvvizsgával,...
(Forrás: infostart)
--
2019.11.12.
Részletek a szakképzés átalakításáról
Tartalmában és módszertanában is átalakul a szakképzés, juttatásai az ösztöndíjak és a munkaszerződések rendszerén alapulnak majd, és módosul a szakképzésben oktatók jogállása -...
(Forrás: infostart)
--
2019.11.12.
Készíts te is digitális tananyagot - Prievara Tiborral!
A tanfolyam előadója Prievara Tibor, a #school létrehozója, a TanárBlog írója, A 21. századi tanár és A 21. századi iskola című könyvek (társ)szerzője, aki Nádori Gergellyel együtt imm...
(Forrás: Nyelv és Tudomány)
--
2019.11.12.
Nem született még döntés a nulladik osztályról
„Az Emberi Erőforrások Minisztériuma a Nemzeti alaptantervvel kapcsolatosan semmiféle új információt nem hozott nyilvánosságra, mivel a dokumentummal kapcsolatosan nem született még dönt...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.11.12.
Háromszázezret érhet egy jó vizsga
Csaknem négyszeresére emelkedik az ösztöndíjasok száma a szakképzésben: míg az idén 33 ezren kaphatnak juttatást, 2021-ben már 110 ezernél is több diá­kot fog támogatni az állam. A kezdetben...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.11.12.
Visszaüt a migránspropaganda: Ferencvárosban az Erdogan-féle magániskolától féltik a lányokat
Az emberekben nyomott hagyott a migránsok elleni propaganda, és már Erdogan magániskolájával kapcsolatban is olyan félelmek jelennek meg a helyiek körében, hogy lányokat fognak megerőszakolni...
(Forrás: Népszava)
--
2019.11.12.
A Nemzeti Bántalmazás Rendszere
Kiverték két fogát és eltörték több bordáját egy 15 éves fiúnak egy fiatalkorú banda tagjai a Széll Kálmán téren, kés is volt náluk. De ez a riport nem róluk szól. Nem is arról a...
(Forrás: Népszava)
--
2019.11.12.
A belügyminiszterhez fordult Baranyi Erdoganék iskolája miatt
Pintér Sándor belügyminisztertől kért tájékoztatást hétfőn Baranyi Krisztina, Ferencváros polgármestere a kerületben helyet kapott török alapítványi Maarif Általános Iskola és Gimn...
(Forrás: Népszava)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Zoltán!
A munkaszerződéssel foglalkoztatottakra is a pedagógus-előmeneteli
rendszer vonatkozik, a hozzá tartozó illetményrendszerrel, és a
szabadság. valamint pótszabadság is azonos, a távolléti díj számítása
az Nkt. alapján történik, a túlmunka díjazása, beleértve a
pihenőnapokon végzett munkát, mindenki esetében az Mt .és a
326/2013-as rendelet alapján történik, ahogy az eseti helyettesítésre
vonatkozó előírások is azonosak. Nem jár jubileumi jutalom, és a
végkielégítés is csak az Mt. alapján, ahogy távozáskor nincs
felmentési idő, hanem jóval rövidebb felmondási idő van. A nők negyven
év jogosultsági idő alapján nem kérhetik a felmentésüket, hanem közös
megegyezéssel vagy felmondással mehetnek el. A munkaviszony sokkal
könnyebb felmondással megszüntetni, mint felmentéssel, mert csak annyi
a kritérium, hogy az indok legyen valós és okszerű. Ha valakit
felmondással el akarnak küldeni, az Mt. hatálya alá tartozó munkáltató
esetében nem kötelező az előzetes állásfelajánlás. Küldök egy
összehasonlító táblázatot

((A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk. Az ígért táblázatot a mail címre küldtük el).

--
  Tóth Zoltán

Üdvözlöm!
Szeretnék választ kapni az alábbi kérdésemre.
Alapítványnál, pedagógus munkakörben foglalkoztatott munkavállalóra a munatörvénykönyve vonatkozik. Minden kérdésben? Melyekben nem?
Különösen a heti munkaidő, az éves szabadság és a túlmunka díjazása (szombat, vasárnap) érdekelne.
Várom válaszát,
üdvözlettel: Zoltán

--
  ofoe

Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)

--
  ofoe

Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)

--
  Mohácsi Katalin

Tisztelt OFOE!

Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.

Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin

--
  Sasváriné Rita

Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné

--
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek