OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 |
#872  zoldbekaleinerk[kukac]freemail[pont]hu2007-10-17 16:47
Kedves Zsóka, ez nem torzsalkodás volt, csak a vélemények "ütköztetése". Amúgy már Hérodotosz megmondta (ez az egyik kedvenc idézetem), hogy " Ha az egymással ellenkező nézeteket nem adják elő, nem lehet a jobbikat kiválasztani;az ember azt kénytelen követni, amelyet kifejtettek, míg ha a másikat is előadják, lehetséges a választás!".
Nos, azt hiszem, hogy itt az ideje, hogy a pedagógiában elmondjuk a véleményünket mindenről ...
 
#871  Zsókadafuka[kukac]gmail[pont]com2007-10-17 09:41
Kedves Mindenki!
Tényleg igaz a bölcsesség: "amilyen nagyban, olyan kicsiben, amilyen kint, olyan bent, amilyen fent, olyan lent!"

Mindenhol a torzsalkodást látom, érzem! Tényleg ilyennek kell lennie a világunknak?
Üdv: Zsóka
 
#867  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2007-10-15 18:55
Kedves András! Dehogyis Maga bosszantott fel! Valaki már másodszor pakol pornóoldalakat az Üzenőre, erre reflektáltam, az dűhített fel. Szerencsére a kollégám olyan gyorsan levette az ominózus oldalt,hogy a két dolog összecsúszott. Ancsa szavai elgondolkodtatnak: lehet, hogy ha valaki benne van a játékban, másképp éli meg azt, mint egy kívülálló. Különben a "zsiráf mozgalmat" még a klikkelő bajnokság előtti időből ismerem, és még rokonszenvezem is vele. Úgy, hogy a konfliktus nem igazán mély. További jó játékot kívánok, nem akarom én elrontani senki örömét.
 
#866  Ancsaancsa[pont]abay[kukac]hotmail[pont]com2007-10-15 18:09
Kovács András védelmében!

Had vegyem védelmem alá a játékot. Két hete lettem figyelmes arra, hogy nagy izgalommal beszélgetnek egymással a diákok. Még olyanok is akik eddig nem keresték egymás társaságát. Megérdeztem óra elején, hogy mi az a nagyon fontos dolog. Egyszerre többen, nagy hévvel elkezték magyarázni, hogy most hagyták le a miskolci iskolásokat a klikkbajnokságban, pedig csak most kezdték, és hogy a B-sekkel klikkelnek együtt. Nem nagyon értettem, hogy miről beszélnek, de aztán megmutatták magukat a ranglistán, és azt is hogy én hogyan klikkeljek. Én klikkelek, mert az osztályom számon kéri tőlem :)
Amióta megy a játék, tényleg többet beszélgetnek a gyerekek olyanokkal akikkel eddig nem a közös élmény miatt.
Csak ennyit akartam elmondani, hogy nekem tetszik a játék és a portál is. Én is együtt játszom az osztályommal:
Ancsa
 
#865  Kovács Andrásandkovacs[kukac]hotmail[pont]com2007-10-15 18:02
Kedves Juli!
Ön valamit nagyon félreértet...
Végre beszélgetés folyt az üzenő falon.
Sajnálom, hogy önt felbosszantotta a vita.
Üdvözlettel és barátsággal: Kovács András
 
#864  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2007-10-15 17:44
Elnézést kérünk minden látogatótól, úgy látszik, valaki nem bír magával, és újra meg újra felteszi a piszkát az ÜZENŐRE. Ha hazaér a szerkesztőnk, azonnal leveszi. Ez csak ma már a második próbálkozása az ismeretlen jóakarónak. Hogy mi öröme lehet benne? A dolog minden esetre őt minősíti, bennünket "csak" bosszant.
 
#862  Kovács Andrásandkovacs[kukac]hotmail[pont]com2007-10-15 15:56
Akit mégis érdekel az Országos Iskolai Klikkbajnokság, és szeretne az iskolájával, osztályával harcba szállni az értékes nyereményekért, az itt tudja megtenni:
http://www.zsiraf.hu

Aki, csak véleményét szeretné elmondani a játékról, mint Juli és Zöldbéka, azt szívesen várom itt az üzenőfalon, vagy az e-mail címemre.
Üdvözlettel és barátsággal: Kovács András
 
#861  Kovács Andrásandkovacs[kukac]hotmail[pont]com2007-10-15 15:49
Kedves Juli!
a véleményét elfogadom és tiszteletbe tartom. Azonban azt ne feljtse el, hogy néha a legegyszerűbb dogok a legjobbak.
Szívesen veszem az építő kritikát, azonban ebből még nem kaptam önöktől, csak a rosszalló megnyilvánulást. Nem tudom ön milyen viszonyban van a diákjaival, de biztos nem ismeri az internetes szokásaikat.
Az építő kritikám: Járjon utána, mennyi időt és hol töltenek el tanulói az interneten. Ha megcsinálja, mindenképp névtelenül kérdezze meg őket. Nagyon meg fog lepődni az eredményektől. Ezt tapasztalatból mondom. én megcsináltam.

Várom az építő jellegű kritikát:
Üdvözlettel és barátsággal: Kovács András
 
#860  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2007-10-15 15:26
Kedves András! A félreértések elkerülése végett én az előző üzenetben nem a teljes (tartalmas és változatos) zsiráfmagazint minősítettem, hanem kimondottan a klikkelős játékot. Aránytalannak éreztem és érzem a lelkes kampányt összevetve az ösztönzött tevékenység kisszerűségével és ürességével. Ezt a véleményt továbbra is fenntartom.
 
#859  zoldbekaleinerk[kukac]freemail[pont]hu2007-10-15 12:52
Kedves András!
Magam is utánanéztem,mert enm szeretek úgy véleményt alkotni, hogy nem ismerem azt, amiről beszélek. Egyébként hasonló kezdeményezés létezett már évekkel ezelőtt is.
teljesen egyetértek a közösségépítésről alkotott véleményeddel - erről tudnék mit mesélni, kérlek te se alkoss véleményt mielőtt megismernél (mondjuk minket, zöld békákat). Sok sikert a játékotokhoz, én csak a magam véleményét tolmácsoltam. Azt se rossz indulattal: tényleg jobb lenne, ha a gyerek az internet helyett kirándulna, sportolna, olvasna, rajzolna stb!
Baráti üdvözlettel
 
#857  Kovács Andrásandkovacs[kukac]hotmail[pont]com2007-10-15 10:41
Részletek: http://www.zsiraf.hu
 
#856  Kovács Andrásandkovacs[kukac]hotmail[pont]com2007-10-15 10:39
Kedves Judit!
Nagyon örülök, hogy mélyebben utánanézett a témának Zöldbékával ellentétben, aki csak leszólta a játékot!

Kezdeném a nem közhelyszerű válaszaimmal:
1."hogy miért ezt a módját ösztönzik a csapatépítésnek?"
Ez az oldal nem akar kizárni semmilyen más módszert a meglévő csapatépítési módszerekből!
Saját meggyőződésem, hogy a személyes kapcsolaton alapuló csapatépítésnél, mint például a csapatsport, számháború, csoportos kiselőadások, nincs jobb.

Ez a játék nem hivatott helyettesíteni egyiket sem. Ez egy plusz eszköz, hogy ha már annyi időt töltenek a diákok az Interneten ne egyedül töltsék, hanem együtt barátaikkal, más osztály tanulóival, és egy közös játék kovácsolja őket össze, amiben senkinek sincs előnye, sem fizikailag, sem szellemileg. Amennyiben az ügy mellé áll egy tanár, akit tisztelnek, szeretnek a diákok, még gyorsabbá teheti a folyamatot.

2. Milyen remények, esetleg tapasztalatok támasztják alá ennek a "bajnokságnak" a pedagógiai de legalábbis közösségi hasznosságát

A játék ötlete abból indult, hogy van egy pedagógus barátom, aki szenved attól, hogy nincs sok lehetőség a diákokat az iskolán kívül is összetartásra motiválni. Klikkek alakulnak ki, ahogy idősödnek.
A legtöbb iskolán kívüli kiránduláshoz pénz kell, ami limitált az évben.

Ennek reményében indítottuk meg ezt a játékot, az internet lehetőséget ad arra, hogy az osztály együtt lehessen az oldalon, és együtt küzdjenek ráadásul egy Forintba, nem kerül.

Korábbi tapasztalatok nincsenek, mivel ez egy egyedülálló játék, létezett már hasonló, csak az nem diákok, hanem országok között zajlott. De ott kizárólag csak klikkelni lehetet. Nem volt más tartalom. A Zsiráf oldalon rengeteg érdekes hír és tartalom van, persze ehhez mélyebbre kell lapozni, nem elég a főoldalon megállni.
Amióta elindult a játék rengeteg levelet kapunk iskolákból, diákoktól, akik nagyon dicsérik, szeretik a játékot. Ha a fórumot elkezdi nézegetni ezt ön is láthatja.

3. Olcsónak, igénytelennek, bulvár ízűnek tűnik az egész. Várjuk a nem közhelyszerű ellenérveket
Szerintem ez elég durva, nem pedagógus szájába való kijelentés. Azonban erre is szívesen válaszolok, mert szerencsére eddig csak jót mondtak a játékról, és vártam már az építő jellegű kritikát.
Ez egy elég szubjektív kijelentés, azonban csak egy részben fogadom el. Az igénytelen és bulvár ízűt, semmilyen módon sem fogadhatom, el, már csak azok nevében sem, akik írnak a magazinba, vagy az oldalra!
(Dr. Csorba Csaba Tanár Úr, Földeák Iván)

Az ajándékok sem igénytelenek, bulvár jellegűek de ezt csak az oldalon hirdetjük meg a hét végén. Addig titok.

Üdvözlettel és barátsággal: Kovács András
 
#855  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2007-10-13 10:43
Kedves Kovács András! Megnéztem a zsiráf honlapot, de – osztva Zöldbéka véleményét – nem igazán értem, hogy miért ezt a módját ösztönzik a csapatépítésnek. A többször emlegetett tény: hogy egy Tanárnő tartja, még nem teszi meggyőzővé a dolgot. Milyen célt tűztek ki a versenyszellem serkentésén kívül? Milyen remények, esetleg tapasztalatok támasztják alá ennek a "bajnokságnak" a pedagógiai de legalábbis közösségi hasznosságát? Kész vagyok elhinni, hogy ez valamiért nagyszerű dolog, de az eddigi információim inkább az ellenkezőjét sugallják. Olcsónak, igénytelennek, bulvárízűnek tűnik az egész. Várjuk a nem közhelyszerű ellenérveket!!!!
 
#854  Kovács Andrásandkovacs[kukac]hotmail[pont]com2007-10-12 20:24
Országos Iskolai Klikkbajnokság! http://www.zsiraf.hu
A klikkelés 5 percetsem vesz igénybe, ez utan mehetnek nyugodtan sportolni. Ezenkívül remek lehetőség a tanulókat az interneten keresztül is támogatni. Az egyik vásárosnaményi osztályt egy Tanárnő vezeti és ha kell moderálja őket. Egy plusz lehetőség együt lenni a diákokkal, látni őket hogyan viselkednek az iskolán kívül.
 
#853  Sóvágó Monikamoniso[kukac]freemail[pont]hu2007-10-12 18:48
Keresem: Kozéki Béla:Eszköz az alapvető személyiségvonások mérésére Pedagógiai Szemle 1989. 5.szám
 
#852  zoldbekaleinerk[kukac]freemail[pont]hu2007-10-12 18:41
Talán jobb lenne, ha klikkelgetés helyett olvasna, sportolna, játszana az a gyerek - ez az igazi közösségépítés ....no, meg értelme is több van
 
#851  ERIKAkisvirag[kukac]index[pont]hu2007-10-12 18:10
Én is SNI-seknek keresnék tanmenetet 5-es Apáczai könyvhöz
 
#850  ERIKAkisvirag[kukac]index[pont]hu2007-10-12 18:10
Én is SNI-seknek keresnék tanmenetet 5-es Apáczai könyvhöz
 
#849  Kovacs Andrasandkovacs[kukac]hotmail[pont]com2007-10-12 11:20
Osztályfőnökök Figyelem!

Klikkelj az iskoládra!
Elindúlt az országos Iskolai Klikkbajnokság!
http://www.zsiraf.hu
Minden iskola nevezhet, bárki klikkelhet a saját iskolájára. Minden fordulóban értékes díjakat kapnak a legtöbbet klikkelő iskolák. Most is nagyban zajlik az első forduló. Vásárosnaményi iskola vezet P.I Tanárnő vezetésével. Eddig 3.000.000 klikk gyűlt össze 15 nap alatt!! Aki még nem kezdte el osztályával ajánlom kezdje el a október 26-tól a 2. fordulóban. Rendkívül jó eszköz csapatépítésre, összehozza az osztályokat egymással. Hisz a közös célnél nincs fontosabb!!
 
#848  OfoeOfoe[kukac]chello[pont]hu2007-10-10 18:05
Kedves Tagintézmény-vezető! Kérjük, hogy kérdését a Tanácsadó rovatban tegye fel, az Üzenőnek más a funkciója.
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2020.01.19.
Most megszüntetni a médiaismeret tantárgyat olyan, mint monszun idején megszabadulni az esőkabátoktól
A médiatanárok és a tanagyagot kialakító film- és médiatudománnyal foglalkozó kutatók felháborodtak a kivezetésről szóló hír hallatán. Hartai László, az ELTE Filmtudomány tanszéké...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.01.19.
Ragaszkodnak az SNI-s gyerekek szülei a bezárásra ítélt egri általános iskolához
Tavaly februárban jogerős bírósági ítélet mondta ki, hogy fel kell számolni a szegregációt több hazai iskolában. Az egyik érintett iskolát, az egri Móra Ferenc Általános iskolát fenntart...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.01.19.
Századvég: A magyarok kétharmada igazságtalannak véli a gyöngyöspatai roma családok kártérítését
A miniszterelnök és más kormánytagok azóta is hangoztatják, hogy a szegregált romáknak nem akarják kifizetni a bíróságon megítélt kártérítést. A Századvég közleménye alapján má...
(Forrás: 24.hu)
--
2020.01.19.
Huszártelepen majdnem áldozatul estek a szegregáció elleni harcnak
A gyöngyöspatai per kapcsán ismét a középpontba került az iskolai szegregáció témája. A kártérítés híre könnyen bírósági eljárások tömegét generálhatja, akár az olyan helyeken...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.01.19.
Pénz helyett képzést adna az állam a gyöngyöspataiaknak
Dacára annak, hogy a Kúrián a mai napon jogerőre emelkedik a a gyöngyöspatai ítélet, amely százmilliós nagyságrendű kártérítést adna roma családoknak, a magyar kormány kitart azon á...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.01.19.
Megtagadott ítélet: máig sem kapták meg az évekig szegregált gyerekeknek jogerősen járó kártérítést Gyöngyöspatán
Horváth László, a térség fideszes országgyűlési képviselője Farkas Lilla felvetésére úgy reagált: neki választott képviselőként minden, a körzetéhez tartozó település ügyével...
(Forrás: Népszava)
--
2020.01.19.
A gimnáziumi vezetők azt kérik, 2021 szeptemberéig ne lépjen hatályba az új NAT
Az Élenjáró Gimnáziumok Igazgatói Grémiuma azt kéri a kormánytól, hogy legkorábban 2021 szeptemberében lépjen hatályba az új Nemzeti alaptanterv (Nat).Az MTI-hez péntek este eljuttatott...
(Forrás: Népszava)
--
2020.01.15.
"A szülők értelmesebbek, mint Parragh Lászlóék"
Csökkent a szakképzésben részt vevő gyerekek száma a KSH adatai szerint, bár Palkovics László innovációs miniszter és Parragh László MKIK-elnök korábban trendfordulóról beszélt, arr...
(Forrás: Klubrádió)
--
2020.01.15.
Az MTA szívesen segítene a Nemzeti alaptantervben, de válaszokat nem kaptak
A visszajelzések hiánya ellenére a Magyar Tudományos Akadémia továbbra is kész részt venni az ország jövője szempontjából meghatározó fontosságú Nemzeti alaptanterv (NAT) társadalmi...
(Forrás: index)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Láng Róbert! Ime a szabály
Mt. 123. § (1) A szabadságot esedékességének évében kell kiadni.

(2) A szabadságot, ha a munkaviszony október elsején vagy azt követően kezdődött, a munkáltató az esedékességet követő év március 31-ig adhatja ki.

(3) A szabadságot, ha a munkavállaló oldalán felmerült ok miatt nem lehetett az (1) bekezdésben meghatározottak szerint kiadni, az ok megszűnésétől számított hatvan napon belül ki kell adni.

(4) Az esedékesség évében kell kiadottnak tekinteni a szabadságot, ha igénybevétele az esedékesség évében megkezdődik és a szabadság következő évben kiadott része nem haladja meg az öt munkanapot.

(A választ Nagy Erzsébettől, a PDSZ szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Gyimesi Krisztina! A PDSZ szakértőjétől, Nagy Erzsébettől kaptuk a következő választ:
1. A Kjt. 23/B. § -a adott mint lehetőség:
(1) A teljes munkaidőben foglalkoztatott közalkalmazott írásbeli
kérelmére a munkáltató köteles a kinevezésben heti húszórás
részmunkaidőt kikötni, ha a közalkalmazott a kérelem benyújtásakor az
Mt. 128. §-ában foglalt fizetés nélküli szabadságot vesz igénybe.
(2) A munkáltató a közalkalmazottnak a munkaidő egyenlőtlen
beosztására vonatkozó kérelmét csak abban az esetben tagadhatja meg,
ha az számára lényegesen nagyobb munkaszervezési terhet jelentene. A
munkáltató köteles írásban megindokolni a kérelem megtagadását.
(3) A részmunkaidő kikötése
a) a fizetés nélküli szabadság megszűnését követő naptól,
b) ha a közalkalmazott betegsége vagy a személyét érintő más
elháríthatatlan akadály esetén az akadályoztatás megszűnésétől
számított harminc napon belül ki kell adni rendes szabadságát, a
szabadság leteltét követő naptól hatályos.
A b) pontban foglaltak alkalmazása esetén - a felek eltérő
megállapodása hiányában - a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő első munkanapon meg kell kezdeni.
Eltérő megállapodás esetén a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő harminc napon belül meg kell
kezdeni.
(4) A kérelmet az (1) bekezdés szerinti fizetés nélküli szabadság
igénybevételének megszűnése előtt legalább hatvan nappal kell a
munkáltatóval közölni. A kérelemben a közalkalmazott köteles
tájékoztatni a munkáltatót
a) a fizetés nélküli szabadság igénybevételére jogosító gyermeke
harmadik életéve betöltésének időpontjáról, továbbá
b) ha egyenlőtlen munkaidő-beosztásban kíván dolgozni, a
munkaidő-beosztásra vonatkozó javaslatáról.
(5) A (4) bekezdésben foglaltaktól eltérően a nevelési-oktatási
intézményben pedagógus munkakörben foglalkoztatottak esetében a
kérelmet a fizetés nélküli szabadság tartama alatt, a tanév szorgalmi
időszakának befejezését, illetve az első félév befejezését megelőző
hatvan nappal korábban kell a munkáltatóval közölni.
(6) A (3) bekezdés szerinti időponttól a közalkalmazotti jogviszony
alapján közvetlenül vagy közvetve nyújtott pénzbeli vagy természetbeni
juttatás tekintetében e törvény erejénél fogva az időarányosság elve
alkalmazandó, ha a juttatásra való jogosultság a munkaidő mértékével
összefügg.
(7) Az (1) bekezdés szerinti kérelem alapján kikötött részmunkaidőben
a munkáltató a közalkalmazottat
a) a kérelem szerinti időpontig, de
b) legfeljebb a gyermek négyéves koráig, három vagy több gyermeket
nevelő közalkalmazott esetén a gyermek hatéves koráig
köteles foglalkoztatni. Ezt követően a közalkalmazott munkaidejét a
kérelem benyújtása előtti mérték szerint kell megállapítani.
(8) Az (1)-(7) bekezdés nem alkalmazható a vezetői megbízású
közalkalmazott tekintetében.
Ekkor a kötött munkaidő a részmunkaidő 80%-a lesz, pl. félállás esetén
heti 20 óra, és a neveléssel-oktatással lekötött munkaidő is a
csökkentett munkaidő 55-65 százaléka. (félállásnál heti 11-13 óra). A
szabadság ugyanannyi marad, csak a távolléti díj, ami a szabadság
idejére jár, az időarányos illetmény alapján lesz megállapítva.
Sajnos a köznevelési törvény szerint nincs már külön napközis
munkakör, ezért azt is tanító szakképzettséggel kell ellátni alsó
tagozaton. Maradnak olyan egyéb foglalkozások, amelyek nem
végzettséghez kötöttek: szakkörök, tehetséggondozó, tanórán kívüli
foglalkozás, tanórán kívüli programok szervezése, lebonyolítása.

--
  OFOE

Tisztelt Szodrai Csilla! A szakképzési törvény 127 § 6 szerint annak, aki már alkalmazott, mindenképp ki kell fizetni, aki új, annak megállapodás esetén:
A munkáltatói jogkör gyakorlója a szakképző intézmény alkalmazottjával megállapodhat a szakképző intézményben eltöltött legalább tizenötéves munkaviszony esetére jubileumi jutalom biztosításában. Az Nkt. e törvény hatálybalépését megelőző napon hatályos rendelkezései szerinti szakgimnázium, illetve szakközépiskola alkalmazottja esetében az ilyen megállapodás a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény szerinti feltételekkel kötelező azzal, hogy a jubileumi jutalomra jogosító időszakban a közalkalmazotti jogviszony és a szakképző intézménnyel fennálló munkaviszony időtartamát egybe kell számítani. (A választ Juhász Ágnes adta meg.)

--
  Gyimesi Krisztina

Kedves OFOE!

Gyesen lévő tanár vagyok (8 osztályos gimnáziumban, magyar irodalom és nyelv, egyetemi diplomával, 16 év munkaviszony, 3 gyermekem miatt 9 tanított év). A következő tanévtől mennék vissza tanítani. Jelenleg 2 lehetőségen gondolkodom:
1. a korábbi gimnáziumomba visszavárnak, azonban teljes állást a 3 gyermek miatt nem vállalnék. Amennyiben jól tudjuk, a 3. gyermek 5 éves koráig az iskolának biztosítania kell a "félállást". Ez valóban így van? Illetve ha nem félállásba, hanem "6 órába" szeretnék visszamenni, van-e lehetőségem, vagy csak ha a munkáltató is beleegyezik? Továbbá a "6 órás" állás a pedagógusoknál pontosan mit jelent (kötelező óraszámok, egyéb kötelezettségek, stb.)
2. Egy általános iskolában, ahol csak alsó tagozat van, tanítót keresnek. Mivel kieső helyen, egy faluban van az iskola, évek óta nincs jelentkező. Én ebben a faluban lakom, és a 3 gyermek mellett átmenetileg szívesen dolgoznék ebben az iskolában. Az lenne a kérdésem, hogy van-e olyan munkakör, amit az egyetemi végzettségemmel, tanári diplomámmal betölthetnék az alsó tagozatban (pl. napközis pedagógus, stb.).

Válaszát előre is köszönöm,
Kriszta

--
  Láng Róbert

T. Cím!
Érdeklődni szeretnék, hogy közalkalmazotti munkaviszonnyal a dec.23-tól megkezdett EGYBEFÜGGŐ szabadságból mennyi vihető át a 2020-as naptári évre a 2019-es keretből?
Köszönöm

--
  Szodrai Csilla

Tisztelt OFOE!
Arra a kérdésre szeretnék választ kapni, hogy a 2020 január 1-jétől oktatókká átminősülő és az új szakképzési törvény hatálya alá kerülő, jelenleg még közalkalmazott pedagógusoknak eddig alanyi jogon járó jubileumi jutalma megmarad-e, vagy 2020. január 1-jétől kezdve ez csak egy adható jutalom lesz, ami a munkáltató anyagi helyzetétől függ majd.Hol találom meg ennek a kérdésnek a megbízható jogi szabályozását?
Köszönettel:
Szodrai Csilla

--
  OFOE

Kedves Dóra! Meg kell kérdezni a döntéshozót, hogy mi indokolja a lépést. Ha ez szóban nem működik, írásban kell megtennie, mégpedig hivatalos levélben: választ vár, és ezt indokolja (nem volt előzmény, váratlanul érte, ragaszkodik az indokláshoz stb.) Mindenképpen menjen másolat a fenntartónak. A levélen fel kell tüntetni, hogy kik kaptak másolatot. (Ha szakszervezeti tag, a szakszervezet támogatását is kérheti.) Felvethető a probléma nevelőtestületi értekezleten is, de ragaszkodni kell a jegyzőkönyvhöz. A levelezés online is lebonyolítható, de fontos, hogy legyen mindennek írásos nyoma. A szakmai munkaközösség támogatását van esélye elnyerni? Reméljük, sikerül tisztázni a dolgot, illetve orvosolni a problémát. Üdvözlettel az OFOE szerkesztősége

--
  Hesz Dóra Virág

Köszönöm a gyors választ!
Pedig így történt, gyakorlatilag ezen a héten, hétfőről keddre már megvonták az osztályfőnökségemet (semmi konkrétumról nem tájékoztattak, "jobb, ha nem is tudom", szülői megkeresések voltak). Valakik valamit mondtak...írásban nem kaptam semmit, fegyelmi, természetesen nem volt, hisz nem követtem el semmit. Van ennek a lépésnek v.milyen formai, írásbeli feltétele? Mind szakmailag, mind anyagilag súlyosan érint ez a döntés, amit nem tartok megalapozottnak. Előre is köszönöm a segítséget!
HEsz Dóra Virág

--
  OFOE

Kedves Dóra! Tulajdonképpen furcsa, hogy így történt. Gondolom, az ügynek voltak előzményei, valamivel feltételezhetően indokolták ezt a lépést.
Az iskolavezetőnek jogában áll lecserélni az osztályfőnököt, de nem csak úgy, ötletszerűen az egyik pillanatról a másikra.

--
  Hesz Dóra Virág

T. Cím!

Az iránt érdeklődöm, hogy tanév közben (szóval most, 2019. nov.végén)megvonható-e az ofő pótlék egy más kolléga kinevezésével egyik napról a másikra...

Várom szíves válaszukat:
Hesz Dóra Virág

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2020) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek