OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#807  Katihuczka[pont]k[kukac]freemail[pont]hu2007-09-11 13:15
Honnan szereztetek meseutazás(4.o.) tankönyvhöz tanmenetet?
Légyszi segítsetek!
Köszike!
 
#806  Leonalekov[kukac]vipmail[pont]hu2007-09-11 12:41
Kedves Júlia! Pedagógiai (csapatépítéshez is használható) játékokat ezen a honlapon is találsz az Osztályfőnöki szerep/módszerek rovatban. Üdv Leona
 
#804  Évaf_gabi_14[kukac]hotmail[pont]com2007-09-10 17:41
Meseutazás című olvasókönyvhöz szeretnék tanmenetet. Ha valaki tud, legyen szíves küldjön!
 
#803  I. Júliaipacsne[kukac]vipmail[pont]hu2007-09-10 15:14
Kedves Kollégák!
Régen voltam osztályfőnök, de most 10. évfolyamot kaptam. Hamarosan iskolai kirándulás lesz a zöldbe, és a programról gondoskodnom kell.A turisztikai rész rendben van, de szükségem lenne csapatépítő játékokra.
Kérlek segítsetek!
Köszi!
 
#801  KovyErakovyera[kukac]citromail[pont]hu2007-09-09 19:43
Kedves tesis Kollégák!
4. osztályos tesi tanmenetre lenne szükségem!
Kérlek Titeket, segítsetek, ha tudtok!
Köszi!
 
#800  B. KrisztiánMohikan1960[kukac]freemail[pont]hu2007-09-08 07:02
Kedves Valaki!
Másodikos osztályfőnöki tanmenetre volna szükségem, minta gyanánt. Küldd az e-mail címemre!
Köszi!
 
#799  akarkiiiakarkiii[kukac]programozo[pont]hu2007-09-07 21:09
Bölcsészettudományi Egyetem Tanári Szak (egyetemi szintű) és Műszaki Informatikus Egyetemi diplomával lehet-e informatikát tanítani? Egyenértékü-e ez a Informatika Középiskolai Tanárival?
 
#798  surprisesurprise11[kukac]freemail[pont]hu2007-09-06 18:07
Kedves Mindenki!
Fantasztikus kiállítás nyílt a Mezőgazdasági Múzeumban. A VILÁGŰR (NatGeo) interaktív játék és ajándék... Járjanak arra, megéri :).
Részletek: mezogazdasagimuzeum.hu
 
#797  p.galambmisley[kukac]freemail[pont]hu2007-09-06 15:17
"Tanárok,..ne hagyjuk..!"

Takács Géza írása figyelmeztetett, aztán meg A.K -é, hogy tartozásom vagyon.
Bár régi a levél, amit közzéteszek - pedagógusnap utáni-, idekívánkozik!
Szerzőjétől ama bp-i "megmozdulás" másnapján kaptam, rám hagyta mit teszek vele. -Szeretném, ha nem veszne el:
m.j.
Íme:
Tegnap megint szégyelltem magam. „Nem kicsit. Nagyon…” Be lett ám bizonyítva, mit is ér a pedagógusok úgynevezett szakszervezete, … vezetőségestül, tagságostul, öntudatostul. Pedagógusnapostul. Az a pedagógus szakszervezet, amelyik egy meglehetősen feltüzelt légkörben – a budapesti iskolabezárások, az elrendelt kötelező ingyenmunka s az ezzel járó bércsökkenések – nem képes 200 főnél többet az utcára vinni az MTA ominózus épülete elé, az szart se ér!!! (A kifejezés pontos és az öszödi elhíresült „igazmondás” óta elfogadott is e honban, mely, ha másról nem is, de különösen kifinomult nyelvéről ismert Európa-szerte.)
Először is: ha csak azoknak az iskoláknak a tanárai mentek volna ki az utcára, amelyeket bezárásra ítélt egy hazugságoktól félrevezetett fővárosi közgyűlés. Ha csak azok a pedagógusok mentek volna ki az utcára, akik biztos, hogy szeptembertől elveszítik állásukat… Ha csak azok a szülők, akiknek gyermekei új, általuk nem választott iskolában folytatják majd tanulmányaikat… Ha csak azok a tanítványaink lettek volna ott, akik ha mást nem is, de Alma Materüket veszítik éppen el… Ez a sok-ha… Különben nincsen-ha.
Az ötvenötödik pedagógusnapon ennyi van: egy Hiller Istvánnak nevezett új-böszme, aki valamilyen soha nem látott oktatási fejlesztési programról vizionál ország-világ szemébe hazudozva a szépet, meg 200 elégedetlen pedagógus. Közte meg a nagy reform-kábulatba merevedett semmi: tanár, diák, szülő. „Beleszarunk mi ebbe az egészbe…” – mondotta volt egy ottan ácsorgó tanárember, aki már csak elhivatottságának okán is tüntetni méltóztatott, s megtudta Tamás Gáspástól, hogy ő éppen utódvédharcol, s a szocializmusnak védelmezi ő megmaradott vívmányát. (Ettől persze el is ment az ő kedve azonnal, de maradt…) És való igaz. Az elhangzott beszédek is hemzsegtek sérelmektől, képzelt üldöztetésektől, képzelt félelmektől, bár arról némi kevés szó ejtődött, hogy nevezetesen az oktatással foglalkozó minisztérium miért kussol ez ügyben, s hogy a februárban oly eltökélten nyilatkozó John Emese, vagy éppen az önkormányzatot hazugságaival és beteges vízióival átverő Germánné miféle felelősséget érez (s visel!) mostan. Mert felelősség az van, különösen így év végén… Egy előkészítetlen új tanév előtt, melyről már most biztosra vehető, hogy szeptember elsején káoszba fullad, s a 2007-2008-as tanév csak azért nem marad el, mert tanár s diák bemegyen az iskolába, s ha már ott vannak, kezdeniük is kell egymással valamit.
Tehát tanár, diák, szülő vagy nem látja ezt a helyzetet, vagy nem így látja. Lelke rajta. A tüntetésnek nevezett elégedetlenkedők bölcs gyülekezete „törpe minoritás” csupán az érdektelen vagy éppen önös érdektől vezérelt többséggel szemben. És éppen ez bizonyítja, hogy ez az oktatási rendszer mostanra nem más, mint a túlélésre berendezkedés. Egyéni kalózakciók halmaza, melyben tanár, diák, szülő – eleresztett laza káromkodások mellett – teszi, amit éppen tesz, mindenféle távolabbi cél nélkül. Ezzel az érdektelen tömeggel aztán azt tesz az oktatásügy, amit akar, mert hisz az övé! Az oktatás folyamatában részt vevők – bizonyítottan – nem érzik magukénak ezt az egészet. (Csinálják a milliárdokért rájuk lőcsölt „minőségbiztosítást”, összehazudják a jelenléti íveket és kamu ingyenórákkal adminisztrálják a kényszert.)
Másodszor: ha az iskolák tanárai komolyan vennék, hogy a jövő tanévtől elbocsátják őket… Tulajdonképpen ez az, ami talán a legkevésbé érdekes. Meg hát a legtragikusabb is… Mert éppen azok a tanárok elkeseredettek, akik már húsz-harminc éve vannak a pályán, végigcsináltak egypár reformnak álcázott pénzmosást, díszletei voltak a közpénzeket magánzsebekbe átpasszírozó továbbképzésnek, felkészítésnek, tréningnek meg tanulmányútnak. Ők valószínűleg semmit sem kapnak az évtizedes közszolgai munkájukért, átképzésük értelmetlen, csalódásaik pedig visszavonhatatlanul megkeserítik őket. A többséget különben nem nagyon érdekli ez az egész. Az, hogy nem kapják majd meg a megalázóan alacsony pedagógus-fizetésüket, nem nagyon érdekes! Valószínűleg a többség el fog helyezkedni valahol, és lényegesen többet fog keresni, mint tanárként. „Ennyi pénzért nem fogok lihegni tanári állásért…” – mondta egy tavaly végzett szerződéssel alkalmazott kolléga, s elment egy íjászboltba eladónak. Meg hát valaki úgyis fogja majd használni a közpénzen, jó drágán beszerzett digitális táblákat, s aki ennyi pénzért vállalja ezt a munkát, tegye. A „csendes többség” már csak ilyen. Nem tetszik ám neki se a dolog, de nem is érdekli. Se a munkája, se a tanítványai, se a kollégái, se a fizetése… Elvan ő magának ebben a langyos katyvaszban. Ő korunk pedagógusa: az önmegvalósító ember. Ha jó órát tart, azt is maga miatt teszi. Meg hát különben is: mindegy. Demokráciában meg csak annyira érdekelt, amennyiben benne van. Ha nincs, az se baj. Nem az övé az sem…
Harmadikként pediglen megemlítendő, hogy az a nagy vízió, mellyel pedagógus, szülő s diák traktálva vagyon, nem igaz. A jobb minőségű szakképzéstől nem lesz ám több munkahely, a milliókért beszerzett oktatási eszközöktől nem lesz jobb tanulóink tragikusan alacsony szövegértő képessége, az elkészített tanulmányok okosságai által pedig nem megyen előre egy jottányit sem a pedagógia. Sajnos, tanárok nélkül a rendszer nem működik! Eddig is a legjobb kollégák mentek kutyakozmetikusnak, s a jelenlegi reformnak hazudott intézkedések is eme nemes irányba mutatnak. Mert hát édes hazánkban nagy hagyománya van a kontraszelekciónak. Az egyéni nyűg nem áll össze kollektív nyomorrá, a káromkodó nép meg legfeljebb berúg, de önérdekét képviselni lusta. Nos, ha a pedagógus a nemzet napszámosa, hát ilyen az ő nemzete. Ahogy a napszámos immár évtizedek óta ilyen nemzetet nevelt, megérdemli hát, hogy nemzete cserbenhagyja.
S hogy ne feledjük: különben tényleg be kell zárni iskolákat, tényleg el kell bocsátani egy csomó pedagógust, és tényleg emelni kell az óraszámot, mert úgy racionális ám a dolog. A központi intézkedések pedig végre lesznek hajtva. Különben is: nem mindegy…

Majd folytatom… üdvözlettel: R.Gy.
 
#794  csigaaxkaro[kukac]vipmail[pont]hu2007-09-03 22:39
Kedvesek!
Van új osztályom!!!
Talán még sosem voltam ilyen depressziós, mint ezen a nyáron. Messze elkerültem iskolámat, összeszorult a gyomrom, ha rá gondoltam. Órákig bambultam magam elé. Meglebegtették, hogy nem is lesz osztályom: a júniusban beiratkozott kilencedikeseimet hozzácsapják a már meglévő hatosztályosokhoz, egy mamutosztályt hozva létre. Minden porcikám irtózott az évkezdéstől. Aztán csütörtökön csak eldőlt, hogy hagyják nálam. Tegnap évnyitó, ma négy(!) ofői – persze három szigorúan csak adminisztráció – teljesen föl vagyok dobva. Persze nyilván majd zuhanni is fogok, az sem kizárt, hogy télen megtanulom az „éhség” és a „fázás” szó eredeti jelentését is, de ez a néhány nap nagyon jó!!
Takács Géza! Köszönjük a cikket. Sok remény nincs, de azért az valahol vígasztal, hogy tudom, M. B.-ka, H. I.-ka sosem élte át azt az örömöt, amit egy új osztály jelenthet nekünk. Egyetlen esélyünk, hogy az efféle alakok nem látják, hogy lógatjuk orrunkat. Hát, nem túl sok esély…
Bocsánat, holnapután már megint küldöm a depis szövegeimet.
Jó „csak azért is!” tanévet kívánok mindenkinek!!
A. K.
 
#793  Papp Judit tjutka[kukac]citromail[pont]hu2007-09-03 20:33
Tisztelt OFOE!
> Kolléga általános iskolai tanári végzettséggel rendelkezett, amikor intézményünk alkalmazta. Az F kategóriába soroltuk be. Három évvel ezelőtt beiratkozott egyetemre, környezetvédő szakra. Engedélyeztük a továbbtanulását, sőt a lehetőségek szerint az államilag biztositott továbbképzési pénzből juttattunk a számára. Utazási költségeit, tankönyveit, szállását saját maga állta. A helyettesi dijakat szintén a továbbképzére rendelkezésre álló pénzből biztositottuk. A középiskolai végzettség és a szaktárgy nem szükséges az általános iskolában. Információm szerint a középiskolák 38%-ában hasznositják a szakot. Köteles vagyok-e H kategóriába besorolni a kollegát akkor, amikor az intézményben órarend szerint nincs a megszerzett szaknak megfelelő tantárgy, és a kategória finanszirozására nincsen pénz. A Kerettanterv és annak a módosítása nem tartalmazza a szaktárgy tanításának kötelezettségét.
Hogyan járjak el?
Tóth Károly igazgató
8514 Mezőlak, Ady u. 41.
Tel.:0689/348-001
 
#792  zoldbekaleinerk[kukac]freemail[pont]hu2007-09-03 16:44
Kösz Viki, kedves vagy! Sok sikert neked is!:)
 
#791  Vikiherman[kukac]freemail[pont]hu2007-09-03 15:17
Kedves Zöldbéka! Lehet, hogy már nem is bánom, hogy nem dolgozunk egy helyen;)
Fogadd meg a tanácsomat, mindennek nézz utána alaposan, és ne hagyd magad!!!! (Amúgy a rossz hír, hogy a 25 nap pótszabiból 15-tel rendelkezhetnek!!)
Nekem ráment néhány órám a gép előtt, de egy havi fizetésemet így legalább nem sumákolhatták el így a búcsú pillanatában!
További JÓ munkát!
 
#790  dorinadorina23[kukac]citromail[pont]hu2007-09-03 06:47
Az új év alkalmából minden kedves Kollégámnak kívánom, hopgy legyen lehetősége évnyitóra menni, Nyugodtan dolgozhasson, és csak a gyerekekkel foglalkozhasson,a felnőttek szamárságaival ne kelljen törődnie.
 
#789  zoldbekaleinerk[kukac]freemail[pont]hu2007-09-02 19:10
Köszi, Zsóka! Tudod, én ilyen hülye vagyok, csak tanítok!A többi nem érdekel.
 
#788  Zsókadafuka[kukac]gmail[pont]com2007-09-02 15:44
Kedves Zöldbéka!
Mindig meglepődöm, ha valaki a saját ügyeivel kapcsolatban ilyen tájékozatlan. Azt írod, hogy fogalmad sincs, hogy mikorra mennyi szabadságot írnak ki számodra. Ez hogy lehet? El nem tudom képzelni.
Egyébként törvény irja, hogy az őszi, téli, tavaszi szünet iskolában tanítás nélküli munkanap.Tehát ezen a napon vagy dolgozol, vagy szabadságot írnak. (nálunk szabadságot írnak a téli szünetre, a többi nevelés nélküli munkanapon pedig az intézményen belül szoktunk dolgozni.)
A szabadságod nagy részével pedig te rendelkezel, de ha itt a Tanácsadó rovatban megkeresed a szabadság cimkét, akkor naprakész leszel ebben az ügyben.
 
#787  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2007-08-30 20:58
Kedves Anyca! Hortobágyi Katalin Projekt kézikönyvét az Iskolafejlesztési Alapítvány árusítja. Megrendelhető Fülep Sándornénál. E-mail címe: fulepe@t-online.hu
 
#786  Fekete-Szabó AnikóFexabantsch[kukac]yahoo[pont]com2007-08-30 16:37
Az osztályfőnöki munkaterhez kérek segítséget (nyolcosztályos és középiskolai). Köszönöm!
 
#785  anycaanyca8[kukac]freemail[pont]hu2007-08-30 12:16
Hol lehet kapni Hortobágyi Katalin Projekt kézikönyvét?
 
#784  OFOEofoe[kukac]chello[pont]hu2007-08-29 20:10
Kedves Amália! Kérdésedet, légy szíves,a Tanácsadó rovatban tedd fel, ott fogsz rá választ kapni.
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.07.19.
Nyáry Luca: A magántanulás mentett meg attól, hogy csődtömeggé váljak – Így látja az új törvényt egy érintett diák
A köznevelési törvény pénteken elfogadott módosításai szerint a következő tanévtől (tehát már idén szeptembertől) megszűnik a magántanulói státusz, felváltja az úgynevezett „egy...
(Forrás: wmn.hu)
--
2019.07.17.
Kell még 164 millió forint közpénz a milliós tandíjjal induló elit magániskolára
Szeptemberben nyit Debrecenben az alapítványi iskola, ahova a jelentkezés is 100 ezer forintba kerül. Ösztöndíjas helyek egyelőre nem lesznek, az építkezést az adófizetők állják, a szá...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.07.17.
Egyszerre 11 óvónő mondott fel egy újpesti óvodában
Olyan pedagógusok hagyták ott az óvodát, akik már az alakulás óta ott dolgoztak, alapítók voltak. Két olyan mesterpedagógus is felállt, akik óriási szaktudással is rendelkeznek. A távoz...
(Forrás: Újpesti Hírmondó)
--
2019.07.17.
Még egy dolog, amiben szembemegyünk Európával: egyre több a korai iskolaelhagyó
A 2010-ben elfogadott Európa 2020 Stratégiában Magyarország azt vállalta, hogy 2020-ra a korai iskolaelhagyók arányát 10 százalékra csökkenti, ettől a célkitűzéstől azonban egyre távolodunk...
(Forrás: Népszava)
--
2019.07.17.
Megőrülsz: almaügyi nyomozást rendelt el a tankerület
Valószínűleg megtaláltuk a hét agygörcsét, pedig még csak kedd van. A magyar általános iskolákban általában almát adnak a tízóraihoz, ám arra, ami most jön, egyetlen almagengszter, egyetlen...
(Forrás: Pécsi Stop)
--
2019.07.17.
A német, az osztrák és a lengyel rektori konferencia kiáll az MTA mellett
Közös közleményben adott hangot kedden aggodalmainak a német, az osztrák és a lengyel rektori konferencia a Magyar Tudományos Akadémia átalakításával kapcsolatos jogszabály elfogadása miatt...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2019.07.17.
Évtizedes kudarcok után újra tanulhatnak
Van, akitől a gyermeknevelés és autista kisfia fejlesztése, van, akitől az önbizalomhiány, és van, akitől a családfenntartó szerep vette el a továbbtanulás lehetőségét. Egyesek beletö...
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.07.17.
Bódis József: Nem csorbulnak a szülői jogok a köznevelési törvény módosításával
Az államtitkár hangsúlyozta: a szülői jogok továbbra is megmaradnak, mert ha a szülő úgy ítéli meg, hogy korai lenne háromévesen óvodába vinni a gyermeket, egy év halasztást kérhet....
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.07.17.
Az érettségi biztos túlbuzgósága miatt semmisítették meg a Szinyei Gimnázium tizenöt végzősének érettségijét
A helyzet abszurditását fokozza, hogy az iskolában a tizenöt említett diákon kívül is voltak olyan érettségizők, akiknek az érintettekhez hasonlóan hiányzott egy-egy természettudományos...
(Forrás: hvg.hu)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
  ofoe

Kedves Krisztina! Nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül érdemi tanácsot adni, de megpróbálom. Az első lépés valóban átgondolni azt, hogy Te magad mennyiben vagy felelős az adott problémáért. A figyelmeztetőkkel, intőkkel csak a saját feszültségedet oldod némileg, eredményt nem tudsz elérni. Gondold át, hogy melyik ponton romlott el a kapcsolat az adott csoporttal, eleve így fogadtak, vagy menetközben történt valami. Az a soraidból kiderül, hogy nincs köztetek bizalmi kapcsolat, tehát kommunikáció helyett hadakoztok. Időt kellene szánni arra, hogy a problémát tisztázzátok, megállapodásra jussatok a közös megoldás módjában. Ennek vannak különböző technikái. Fontos, hogy ne személyes sértésként kezeld az ügyet, hanem közös megoldandó problémaként. Nem ördögtől való, amit a kollégáid tanácsolnak, hogy fordulj pszichológushoz, aki segíthet azon, hogy a Benned való görcsöt fel tudd oldani. Amíg Te magad nem jutsz túl ezen a görcsön, nem tudod kézbe venni az ügyeket. Ezek a diákok már nem kamaszok, fiatal felnőttek, nekik is fontos, hogy eljussanak az érettségiig, és matematikából is elérjenek egy bizonyos szintet. Ez lehet az a közös ügy, amin együttesen és nem egymás ellenében kellene dolgoznotok. Szívesen levelezek erről Veled privátban is, ha akarod, de nem minden részlet tartozik a nyilvánosságra. Jelezd, ha ezt szeretnéd. Üdvözlettel Szekszárdi Juli

--
  László Krisztina

Kedves OFOE!
Nem tudom mennyire válaszolható meg a kérdésem. Egy középiskolában tanítok, heti 27 órában matematikát, 8 érettségis csoportnak. (Plusz a korrepetálások, plusz a helyettesítések.) Nagyon szeretem a diákjaimat, de mint mindenhol, ahol emberek vannak, előfordulnak konfliktusok. A kb 110 diákból, akiket két éve tanítok, van kb 15, akik állandóan csak a hibát keresik a munkámban, agresszíven és lekezelően bánnak velem, sokszor megaláznak a csoport egésze előtt. Amikor esetleg szaktanári figyelmeztetést adok nekik, akkor hangosan kiröhögnek, hogy az ő szüleiket ez nem érdekli. (Ezek a diákok már 17-19 évesek, mivel a nyelvi tagozat nulladik évfolyama egy évvel megnöveli a középiskolai tanévek számát.) Semmivel nem tudom őket sem motiválni, sem fegyelmezni, tönkre teszik az óráimat.) Hiába fordultam az osztályfőnökökhöz segítségért, mind ők, mind az igazgató-helyettes és a munkaközösség vezető szerint, ez az én hibám, azért viselkednek így velem, mert ez "belőlem jön". Közben az iskolából folyamatosan mennek el a tanárok, és hiába keresett a szakom, (angol-matek) úgy érzem, hogy nem becsülik meg a munkámat. Hiába az a kb 90 diák aki jól teljesít, (nem egy dícséretes 5-ös is van, és emelt matematika érettségi előkészítő csoportok is), hiába a rengeteg dolgozat, számonkérés, ingyen korrepetálás, rendszeres, hogy káromkodva, csapkodva, üvöltözve csapják az asztalomra a kijavított dolgozatot, mert az nem négyes, hanem csak hármas. És közben a vezetőség, az osztályfőnökök és a munkaközösség vezető szerint is, nekem kell változtatnom, pszichológushoz mennem, mert engem nem lehet elviselni. Meg kell jegyezzem, ezek az emberek 25-30 éve vannak ebben az iskolában. Ez a matematika státusz, amit én megkaptam 2 éve, egy előző iskolavezetéstől, már nagyon régóta, úgymond, "forgó hely" volt, mert - más tanárok elmondása szerint - mindig "volt valami probléma a matek tanárokkal". Minden más matematika tanár az iskolában, már 10-20-30 éve itt tanít.
Nem igazán tudom, mit kezdhetnék a problémával. Tudnának esetleg tanácsot adni?
Köszönettel: Krisztina

--
  Eleonóra

Kedves OFOE Csapat!
Segítséget szeretnék kérni, azzal kapcsolatban, hogy egy egyházi iskolában dolgozom, mint 50% kollégiumi felügyelő, 50% kollégiumi ápoló. Érdeklődnék, hogy ilyen esetben számomra mennyi szabadság jár? Tavaly fél állásban tanítottam, akkor járt a pedagógusi szabadság, itt úgy olvasom, ebben a munkakörben is jogosult lennék.?
Köszönettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek