OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#733  nagyszájúrejtozkodo[kukac]freemail[pont]hu2007-07-09 13:11
Kedves Kollégák!
Köszönök minden hozzászólást, és igazán örülök az érveknek pro és kontra.
Azt hiszem, minden egyes vélemény az alakulóban lévő magatartásváltásomat erősíti meg. Az elmúlt hónapokban sajnos megtapasztaltam, hogy bíráló véleménynek hangot adni az én iskolámban nem szabad, meg is mondták, csak mosolyogjak, és barátkozzak mindenkivel. Ilyet én a gyerektől sem kérek, kifejlett egyéniségem meg pláne értetlenül áll az efféle inspirációk előtt. Akárcsak az előtt, hogy mindenféle elismerést csak a mosollyal lehet kivívni, akkor is, ha nincs mögötte semmiféle minőségi szakmai munka. Igen, a jópofizás számít, az kap minőségi bérpótlékot, jutalmat, aki ok nélkül is füléig szalasztja a száját, mert ez azt a képzetet kelti, hogy nálunk jó a hangulat. Ami az én hangulatomat illeti, éppen ettől rossz. És természetesen akadnak nálunk is, akik hozzám hasonlóan vélekednek, mi azonban sokkal kevesebben vagyunk.
Sajnos, tényleg azt tapasztalom, hogy nincs köztes út, vannak a hosszú nyelvűek és a véleményüket karakán módon vállalók, akik ezért többnyire "büntetésben" részesülnek.
Azt hiszem, nem csak nekem tűnik nevetségesnek, hogy az igazgatóm arra buzdít, ha legközelebb részesülni szeretnék valamiféle anyagi juttatásban, időről időre érdeklődjek nála a viselkedésem alakulásáról: megfelelőnek nyilvánítható-e a magatartásom. Hogy mindeközben mit teszek a gyerekekért, a tanórákon, az nem fontos. Akár asztalra rakott lábakkal is ülhetek, olvasgathatok, csak meg ne bántsak már senkit a véleményemmel.
Sajnos, azt gondolom, elkerülhetetlen önmagunk másokkal való összehasonlítgatása. Munkaközösségi szinten szerencsésnek mondhatom magam: azonos elvek szerint, mindent megbeszélve, tökéletes összhangban dolgozunk. Igen, ebben a körben én is látom, hogy ki miben jobb nálam, és bármikor szívesen kérek segítséget is, mert tudom, hogy jószándékkal megadják a kollégák.
Elkeserít azonban, hogy hány olyan tanóráról hallok, amikor nem történik semmi, esetleg a gyerek szapulása, a "gerinctelen puhatestűek" fölényes kioktatása a téma. (Az iskolavezetés szerint ez a probléma nem létezik, mert erről ők nem hallanak.) Elkeserít, amikor egyesek csak úgy tartanak tanórát, hogy feladatnak adják a tankönyv szövegének elolvasását. Azt gondolom, ezért fölösleges a gyereknek reggel felkelni, és bejönni az iskolába. Elkeserít, amikor valaki zordon tekintettel járkál a kölykök között (bezzeg a megfelelő helyen mosolyog), és a gyerekek hányingert kapnak, ha meglátják.
Én is azt hiszem, hogy a pedagógus teljesítményét hitelesen a szülők és gyerekek értékelik. Nem vagyok hajlandó jó pedagógusnak tekinteni azt, akit szinte minden gyerek utál. És igen, amikor én megalázó kioktatást kapok a fönökeimtől a munkám elismerése helyett, akkor hasonlítgatok. Számba veszem, hogy kiket becsülnek meg a vezetőink, és miket beszélnek azokról a kollégákról a szülők és gyerekek.
És lelki sebeim gyógyításaképpen fürdőzöm a diákok szeretetében, a népszerűségben. Hihetetlenül sok erőt adott a táborozásunk. Jó érzés volt, hogy a gyerekeket le se lehetett kaparni rólunk, hogy a kevéske szálláshelyen való tartózkodásunk alatt mindig lebzselt egy kis csoport a tanári szobában vagy az előtt, mert olyan jó velem, velünk beszélgetni -- mondták. És beszélgettünk is: túra és strandolás közben, étkezéseknél, szalonnát sütve... és sokszor csak önmagunk szórakoztatásaképpen. Őszintén, bizalmasan. Hiszem, hogy sokkal többet érnek ezek az együttlétek minden tanóránál. És olykor belegondoltam, hogy ez hány kollégának nem adatik meg. Ugye, ismerjük azokat a pedagógusokat, akik elől menekülnek a gyerekek? Pedig ők többnyire a vezetésnek nem kényelmetlenek.
Mindezek alapján formálódik bennem az elhatározás: kivonom magam a nagy közös iskolai életből -- ahol úgysem lehet szavam, csak orrba verést kapok --, és maradok a gyerekek között, oly módon, ahogyan azt a lelkiismeretem diktálja.
Természetesen a szakmai érdekvédelmi lehetőségek, azok skálájának szélesítése engem is érdekel. Én is kérek mindenkit, gondolkodjunk együtt, hogyan lehetne a szakmai minőséget elismerni, a pedagógusnak született kollégákat a pályán megőrizni, és megakadályozni, hogy a munkáltatói jogokat gyakorló vezetőség megfélemlítse a "másként" gondolkodókat.
Kedves Zöldbéká! Különösen a szívembe zártalak, igazán rokon léleknek tűnsz. :-) Szívesen felvenném veled magánúton is a kapcsolatot, ha nincs ellenedre. :-)
És továbbra is várok minden véleményt, hozászólást, hadd csiszolódjék az elménk.
Jó pihenést kívánok mindenkinek!
A nagyszájú
 
#732  nagyszájúrejtozkodo[kukac]freemail[pont]hu2007-07-09 13:10
Kedves Kollégák!
Köszönök minden hozzászólást, és igazán örülök az érveknek pro és kontra.
Azt hiszem, minden egyes vélemény az alakulóban lévő magatartásváltásomat erősíti meg. Az elmúlt hónapokban sajnos megtapasztaltam, hogy bíráló véleménynek hangot adni az én iskolámban nem szabad, meg is mondták, csak mosolyogjak, és barátkozzak mindenkivel. Ilyet én a gyerektől sem kérek, kifejlett egyéniségem meg pláne értetlenül áll az efféle inspirációk előtt. Akárcsak az előtt, hogy mindenféle elismerést csak a mosollyal lehet kivívni, akkor is, ha nincs mögötte semmiféle minőségi szakmai munka. Igen, a jópofizás számít, az kap minőségi bérpótlékot, jutalmat, aki ok nélkül is füléig szalasztja a száját, mert ez azt a képzetet kelti, hogy nálunk jó a hangulat. Ami az én hangulatomat illeti, éppen ettől rossz. És természetesen akadnak nálunk is, akik hozzám hasonlóan vélekednek, mi azonban sokkal kevesebben vagyunk.
Sajnos, tényleg azt tapasztalom, hogy nincs köztes út, vannak a hosszú nyelvűek és a véleményüket karakán módon vállalók, akik ezért többnyire "büntetésben" részesülnek.
Azt hiszem, nem csak nekem tűnik nevetségesnek, hogy az igazgatóm arra buzdít, ha legközelebb részesülni szeretnék valamiféle anyagi juttatásban, időről időre érdeklődjek nála a viselkedésem alakulásáról: megfelelőnek nyilvánítható-e a magatartásom. Hogy mindeközben mit teszek a gyerekekért, a tanórákon, az nem fontos. Akár asztalra rakott lábakkal is ülhetek, olvasgathatok, csak meg ne bántsak már senkit a véleményemmel.
Sajnos, azt gondolom, elkerülhetetlen önmagunk másokkal való összehasonlítgatása. Munkaközösségi szinten szerencsésnek mondhatom magam: azonos elvek szerint, mindent megbeszélve, tökéletes összhangban dolgozunk. Igen, ebben a körben én is látom, hogy ki miben jobb nálam, és bármikor szívesen kérek segítséget is, mert tudom, hogy jószándékkal megadják a kollégák.
Elkeserít azonban, hogy hány olyan tanóráról hallok, amikor nem történik semmi, esetleg a gyerek szapulása, a "gerinctelen puhatestűek" fölényes kioktatása a téma. (Az iskolavezetés szerint ez a probléma nem létezik, mert erről ők nem hallanak.) Elkeserít, amikor egyesek csak úgy tartanak tanórát, hogy feladatnak adják a tankönyv szövegének elolvasását. Azt gondolom, ezért fölösleges a gyereknek reggel felkelni, és bejönni az iskolába. Elkeserít, amikor valaki zordon tekintettel járkál a kölykök között (bezzeg a megfelelő helyen mosolyog), és a gyerekek hányingert kapnak, ha meglátják.
Én is azt hiszem, hogy a pedagógus teljesítményét hitelesen a szülők és gyerekek értékelik. Nem vagyok hajlandó jó pedagógusnak tekinteni azt, akit szinte minden gyerek utál. És igen, amikor én megalázó kioktatást kapok a fönökeimtől a munkám elismerése helyett, akkor hasonlítgatok. Számba veszem, hogy kiket becsülnek meg a vezetőink, és miket beszélnek azokról a kollégákról a szülők és gyerekek.
És lelki sebeim gyógyításaképpen fürdőzöm a diákok szeretetében, a népszerűségben. Hihetetlenül sok erőt adott a táborozásunk. Jó érzés volt, hogy a gyerekeket le se lehetett kaparni rólunk, hogy a kevéske szálláshelyen való tartózkodásunk alatt mindig lebzselt egy kis csoport a tanári szobában vagy az előtt, mert olyan jó velem, velünk beszélgetni -- mondták. És beszélgettünk is: túra és strandolás közben, étkezéseknél, szalonnát sütve... és sokszor csak önmagunk szórakoztatásaképpen. Őszintén, bizalmasan. Hiszem, hogy sokkal többet érnek ezek az együttlétek minden tanóránál. És olykor belegondoltam, hogy ez hány kollégának nem adatik meg. Ugye, ismerjük azokat a pedagógusokat, akik elől menekülnek a gyerekek? Pedig ők többnyire a vezetésnek nem kényelmetlenek.
Mindezek alapján formálódik bennem az elhatározás: kivonom magam a nagy közös iskolai életből -- ahol úgysem lehet szavam, csak orrba verést kapok --, és maradok a gyerekek között, oly módon, ahogyan azt a lelkiismeretem diktálja.
Természetesen a szakmai érdekvédelmi lehetőségek, azok skálájának szélesítése engem is érdekel. Én is kérek mindenkit, gondolkodjunk együtt, hogyan lehetne a szakmai minőséget elismerni, a pedagógusnak született kollégákat a pályán megőrizni, és megakadályozni, hogy a munkáltatói jogokat gyakorló vezetőség megfélemlítse a "másként" gondolkodókat.
Kedves Zöldbéká! Különösen a szívembe zártalak, igazán rokon léleknek tűnsz. :-) Szívesen felvenném veled magánúton is a kapcsolatot, ha nincs ellenedre. :-)
És továbbra is várok minden véleményt, hozászólást, hadd csiszolódjék az elménk.
Jó pihenést kívánok mindenkinek!
A nagyszájú
 
#731  Visegrádiné B Bgbetty[kukac]mailbox[pont]hu2007-07-06 22:09
T.tanácsadó!
Most olvasom lejebb hogy a tanácsadó szünetel,legalább egy e-mailt küldhetett volna.
 
#730  visegrádiné bárány beatrixgbetty[kukac]mailbox[pont]hu2007-07-06 22:06
Lassan 1 hónapja várom az e-mail cimemre a választ.köszönöm
 
#729  Jutkajutkacs[kukac]freemail[pont]hu2007-07-05 09:57
Tisztelt Tanácsadó!

A 3579 számú könyvjelző alatt kapott válasz számomra nem egyértelmű.

"A pedagógiai assziszten nem pedagógus-munkakör.... gyógypedagógiai pótlék pedagógus-munkakörben foglalkoztatott pedagógusnak jár."
Ezt úgy értelmezem, hogy mivel a pedagógiai asszisztens nem pedagógus munkakör, neki nem jár.

Akkor viszont nem értem a 138/1992. (X. 8.)Korm. r. 15. § (7) bekezdését, miszerint a pótlék jár, illetve adható a nevelési-oktatási intézményben nevelő-oktató munkát segítő munkakörben foglalkoztatott közalkalmazottnak is.

Ezt értelmezve számomra még az is kérdés, hogy mikor jár, és mikor adható.

 
#728  Atisatisk29[kukac]index[pont]hu2007-07-04 21:18
Hogy ne húzzuk ki teljesen a gyfát (nem szeretném ha értetlen kollégáim miatt az üzenő is leállna...):
726-nak: a szakvizsga megszerzését követő év január elsejétől kell kötelezően F-ből G-be vagy H-ból I-be átsorolni. Tehát igazgatójának van igaza.
727-nek: nem közalkalmazotti jogviszonnyal járó munkát vállalhat.
 
#727  S. K. J.kojoli[kukac]freemail[pont]hu2007-07-04 19:28
Tisztelt Tanácsadó!
Kérdésem a következő:a felmentési idő alatt tudom, hogy közalkalmazotti jogviszonyt nem létesíthetek, mert elesem a felmentési időre járó keresettől és a végkielégítéstől. Azt viszont több féleképpen hallottam, hogy más munkát legálisan a felmentési idő alatt vállalhatok-e. Konkrétan bármit, amit kipróbálhatok csekély jövedelemért, de esetleg, mire lejár a felmentési idő, esetleg főállásban folytathatom (biztosítás, ingatlan, portás...stb.)A jelenlegi jövedelmem ugyanis nagyon kevés ahhoz, hogy egyedül két gyerekemmmel, hitellel megéljünk. A kollektív szerződés nem védett meg egyedülállóként sem a létszámleépítéstől. Képtelen vagyok tehetetlenül nézni, hogy meddig elég a jövedelmünk, (amely eddig is kevés volt), és legális munka nélkül őrlődni.
Kérem mielőbbi válaszát.
Köszönettel:
S. K. Jolán
 
#726  Polányiné Boldog Katalinpoboka[kukac]freemail[pont]hu2007-07-04 11:15
Tisztelt Tanácsadó!
Főiskolai végzettséggel rendelkezem, így F fizetési osztályban vagyok. 2007. júniusában szakvizsgát szereztem a BME-n, ott azt mondták azonnal átsorolnak G-be. Igazgatóm szerint nem lehet, csak 2008. január 1-vel. Kinek van igaza? Ez az igazgató egyéni döntésén múlik vagy van erre jogszabály? Válaszukat köszönöm!
 
#725  Marcsi Mamavavrekjanosne[kukac]freemail[pont]hu2007-07-04 10:18
Segitséget kérek!
50 éves vagyok az egészségügyben dolgozom,munkaszerződéssel. Félévente hosszabbitották a munkaszerződést. 5 éve dolgozom
folyamatosan.
Kérdésem a határozott idejű kinevezés 5 év eltelte
után határozatlan idejű kinevezéssé módosul-e?
 
#724  ofoeofoe[kukac]chello[pont]hu2007-07-04 09:30
Kedves Kollégák!
Több módon is megpróbáltuk jelezni, hogy a Tanácsadó augusztus 16-ig felújítás miatt zárva van.
Tanácsadó ZÁRVA
Ha az Üzenőben (itt) teszitek fel a kérdéseket, abba a kellemetlen helyzetbe hoztok minket, hogy ha nem válaszolunk, azt a látszatot keltjük, mintha nem érdekelne a problémátok (holott dehogy nem!); ha válaszolunk, azt sugalljuk, hogy igaz, zárva vagyunk, felújítunk stb., de azért az ajtó alatt be lehet csúsztatni cédulákat az élelmesebbeknek. Hadd ne magyarázzam...
Köszönjük Atisnak (#722) a segítséget.
Köszönjük a megértéseteket.
 
#723  fedor lászló ferencnizi21[kukac]vipmail[pont]hu2007-07-03 12:09
a feleségem már tízenkét éve főállásúanya és négy gyermeket nevelünk. de oktober 15-én lejár neki,hogy ezután elmehet -e munkanélkülire vagy sem és milyen lehetöségei vannak ha igen.
 
#722  Atisatisk29[kukac]index[pont]hu2007-07-02 11:48
Tanárnőnek üzenem, hogy szükséges a 120 órás tanfolyam, bár nem doglzom a tanácsadóban.
 
#721  tanárnőmamoca[kukac]hello[pont]hu2007-07-02 11:10
Magyar szakos ált. iskolai tanár taníthat-e alsó tagozatban magyar nyelv és irodalmat? Vagy szükséges-e előtte elvégeznie a 120 órás tanfolyamot?
 
#720  csigaaxkaro[kukac]vipmail[pont]hu2007-07-01 14:02
Nagyszájúnak még mindig!

Jó kis vita alakulgat. És még mindig tennék egy kis kiegészítést.
Abszolut értem a helyzetet, ahogy mindenki a vitában. Mindenki tudná sorolni a hasonló élményeit. (Én például úgy csináltam teljesen ingyen hivatalos iskolai műsort negyvenöt gyerekkel hónapok alatt, hogy saját termünk nem lévén saját zsebből jattoltam egy másik iskola gondnokának, mert beengedett az ő termükbe - hogy aztán az iskolai tanteremvitákban azok győzzenek, akik csak szépen végignézték a készet).
De említhetném az OFOE novemberi szakmai napját, ahol a befagyott előadóterem helyett kiültünk a két fokkal "melegebb" folyosóra nagykabátban - na ez is jó kis szimbóluma ÁLTALÁNOS helyzetünknek.
Az jutott még eszembe, hogy egyszer olvastam egy ostoba cikket a minőségi pótlék védelmében, amelyben azt írták, hogy vannak, akik azért hagyják el a pályát, mert ugyanannyit kapnak, mint a szomszéd teremben tanító kollégájuk, pedig tudják, hogy ők a jobbak. Erre egyszer reagáltam is a Taní-taniban, mondván: ha választhatnék, gyermekeimnek semmiképpen sem választanék olyan tanárt, aki hasonlítgatja magát a szomszéd teremben tanító kollégájához, főleg, ha nyilván is tartja, hogy ő a jobb.
Persze ez idealizmus, mert más mérce nem nagyon van, így magunk próbálgatjuk méregetni magunkat.
Én azt látom a kollégáimban, hogy Úristen! "ez" sokkal olvasottabb nálam, "ez" lendületesebb órákat tart, emez jobban ért a verselemzéshez, ez nő lévén sokkal empatikusabb nálam stb. Pedig közben úgy vélem, egyike vagyok azoknak, akik fazont adnak az iskolámnak.
De lehet, hogy szerencsém van, jó tantestületbe kerültem, a surlódások is elfelejtődnek egy-kettőre, talán az önkormányzat kekeckedéseit sem egymáson bosszuljuk meg - bár most, amikor létszámokra hivatkozva össze akarják vonatni a leendő elsős gimiseket a már két éve létező hatosztályosokkal, na itt már lehet, hogy elszabadul a pokol nálunk is...
Én még mindig azt javasolnám Nagyszájúnak, hogy próbálja megtalálni a pozitívumokat kollégáiban - persze aki nem szól egy szót sem saját óráján, arra tényleg ne találjon mentséget.
A többiekre reagálva: tényleg iszonyú birkák vagyunk, bármilyen baromságot végrehajtunk, bármilyen büntetést befizetünk (hallottam esetekről, ahol 50 000 Ft büntetést szabtak ki valami jegybeírás miatt).
És nekem is elegem van, ebben teljesen együtt vagyok Nagyszájúval!!
A.K.
 
#719  zöldbékaleinerk[kukac]freemail[pont]hu2007-06-29 19:30
Ebben teljesen igazad van: én "csak" Nagyszájú esetére reagáltam, mert ismerős volt a szituáció. A "csak" kiutált kollégáknak nincs mit tenni, viselni kell ezt a keresztet. A most (ok nélkül) elbocsájtott kollégáknak viszont én is azt tanácsolnám, hogy forduljanak munkaügyi bírósághoz, mert hiszem, hogy jogtalan az eljárás (sajnos nem "tudom", de ez nem is az én kompetenciám). Kitartás kollégák és ne hagyjuk magunkat!
 
#718  Juliofoe[kukac]chello[pont]hu2007-06-29 17:11
Kedves Kolléga Úr! Ez valóban így van, nekem sincsenek illuzióim. De mindenképpen rá kellene a kollégákat beszélni a jogérvényesítésre, ami nem igazán van benne a mi kultúránkban. Akit elegendő ok nélkül bocsátanak el, annak esélye lehet megnyerni egy munkajogi pert. A nagy struktúrákkal pillanatnyilag valóban nem igazán tudunk kezdeni semmit, de saját közvetlen körünkben muszáj lépni. A tanácsadó rovatunkban naponta érzékeljük az elkeseredést, a tehetetlenséget. Tisztában vagyunk azzal is, hogy a pozícióban lévők egy része hajlik arra, hogy kihasználja a "lehetőséget" (elbocsátási kényszer, pénzhiány stb.) a valamelyik riválisától, "nagyszájú" kollégájától történő megszabadulásra, és ezt a jogszabályok mögé bújva teszi. Viszont érintett kollégáknak is vannak jogaik, és ezekkel meg kell próbálni élni. A mozgástér ugyan korántsem elegendő, de talán annál nagyobb, mint amennyit kihasználunk. Ebben próbáljuk erősíteni egymást!!! Feltétlenül meg kell akadályozni, hogy éppen a legjobb, az önállóan gondolkodó, az autonóm, a gyerekek érdekeit is szem előtt tartó pedagógusok kerüljenek pályán kívülre.
 
#717  zöldbékaleinerk[kukac]freemail[pont]hu2007-06-29 16:39
Kedves Juli!
Szívesen adnánk ötletet, ha tudnánk, mert úgy látom, járunk egy-ketten ebben a cipőben. Ahhoz, hogy ez megváltozzon, szerintem a pedagógusok valóban hiteles minősítésére, teljesítménymérésére lenne szükség! Erre egyenlőre remény sincs a tapasztalataim alapján. Nem láttam még olyan minősítő rendszert, mely ne lenne álságos abban az értelemben, hogy a minősítést például nem független szakemberekkel tervezik elvégeztetni. Amíg az iskolák többségében az igazgató és "sleppje" dönt minden ilyen kérdésben: minőségi pótlék, kitüntetések,egymás minősítése, sőt most már elbocsájtások, addig nem fog változni a helyzet! /Amúgy a független szakembereken én a valóban szakembereket, a szülőket, a gyerekeket értem./ Ezért ismét arra buzdítom Nagyszájút, hogy cselekedjen úgy, ahogy lelkiismerete diktálja, ne törődjön semmi mással! Már annak is örülhet, ha nem húzzák vissza, nem akadályozzák! Mert sajnos, ez a következő lépcsőfok. A nagy baj az, hogy buta az a paraszt, aki a kocsijából kifogja a legjobban húzó lovakat csak azért,mert nyerítenek és esetleg harapnak!
 
#716  Krisztinapeerk[kukac]freemail[pont]hu2007-06-29 11:43
Kedves "Nagyszájú"!

Ön is leírja, hogy nem csak a szülők és a diákok értékelik munkáját, szaktudását, őszinteségét, de kollégái is. Tehát elismerik azt, amit és ahogyan csinál. Hogy beszélnek a munkájáról, arról, amiről a vezetés, vagy egyes kollégák máshogyan gondolkodnak, nekem azt is jelenti, hogy Önnel lehet őszintén beszélni. Látja azt is, hogy stílusa sok kivánnivalót hagy maga után, akkor miért nehéz elfogadni, hogy ezt adott esetben jelzik is. Mások vagyunk, másra érzékenyek...
Úgy érzem, mintha két véglet között mozogna: hangot felemelni vagy jópofizni, mintha nem lenne köztes út. A tanítványaiért úgy is rengeteget tehet, ha a kollégáinak is átad valamit abból a tudásból, szemléletből, ami Önnek van, hiszen ők dolgoznak velük a többi tanítási órán. Tanítsa őket!
Viszünk szerepeket az életünkben, Ön a "harcost" választotta, akkor aknázza ki a benne rejlő lehetőségeket, legyen konstruktív!Ne hagyja elveszni azt, amije van! Ehhez sokszor az kell, hogy valóban meghalljuk azt, amit a másik mond és próbáljuk megérteni, miért mondta.
Azt kívánom, továbbra is legyen ilyen elkötelezett és lelkes munkájában, sikereket és kitartást a továbbiakban!

Üdvözlettel:

Peer Krisztina
 
#715  Juliofoe[kukac]chello[pont]hu2007-06-29 11:31
Kedves "Zöld Béka", "Nagyszájú", "Zsózsóka" stb ! Nagyon sok igazság van mindabban, amit írtok. Nem is akartam én ehhez a témához közvetlenül hozzászólni, de most mindenképpen fel szeretném hívni a figyelmet arra, hogy "nagyszájúnak" (tehát nem igazán simulékonynak, alkalmazkodónak, engedelmesnek stb.) lenni manapság már nem csupán azzal jár, hogy az érintett kevesebb jutalmat kap és nehezebben halad előre a pedagógiában amúgy is elég lapos ranglétrán. Kilógni a sorból (akár felfelé is) jelenleg a szó szoros értelmében életveszélyes. A tanár elbocsátások idején, mint tapasztalom, nagyon gyakran éppen azok kerülnek lapátra, akik nyíltan kimondják a véleményüket, akár tanítványaik érdekében is konfrontálnak... Az iskolavezetők nagy része – ha teheti – általában szívesen szabadul a kényelmetlen beosztottól. (Persze ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy aki "nagyszájú", annak feltétlenül igaza van, és hogy a szókimondás azonos a szakmai színvonallal.) De most egyre gyakrabban hallom, tapasztalom, hogy a szelektálásnál a szakmai minőség és hatékonyság (ami a nevelésben csak sokkal későbben mutatkozik meg, és nem igazán "mérhető") alig számít. Kíméletlen harc folyik az álláshelyekért (az egzisztenciáért), és ennek a küzdelemnek nagyon gyakran éppen az igazán jó pedagógusok esnek áldozatul... Valljuk meg, egyre kevesebb a pályán a mai világban, a mai gyerekkel eredményesen boldogulni tudó pedagógus. Ha már nem becsüljük meg, legalább hagyjuk dolgozni őket!!! Az OFOE a szakmai érdekvédelmet is feladatának tekinti. Gondolkodunk, hogy miként is lehetne ezt érvényesíteni a jelen feltételek között. Megköszönnénk, ha adnátok valami ötletet, javaslatot, mert bármilyen nagy egyetértésben panaszkodunk is, ennyivel még nem jutunk előbbre.
 
#714  zöldbékaleinerk[kukac]freemail[pont]hu2007-06-29 10:44
Kedves Nagyszájú!
Ha hiszed, ha nem, még sokan vagyunk így, ami arra bizonyíték, hogy:
1. Vannak közöttünk is ilyenek, meg olyanok. Sajnos a legtöbb esetben az olyanok véleménye számít, mert ők tudnak simulékonyabb "viselkedésük" és tetteik alapján "beleszólni" az iskola életébe, vezetésébe, jövőjébe. Az ő "teljesítményüket" ebből kifolyólag többnyire el is ismeri az iskola. Ez alapjában rossz, de ilyen a világ! Persze, ez nem vigasz.
2. Ugyanakkor remény lehet a jövőre nézve, hogy ebből a "kulimászból", amibe kerültünk, előbb-utóbb a "nagyszájúak" segítségével ki tudunk majd mászni!
Mindezek ellenére - és lehet, hogy csak azért mondom, mert magam már végigjártam ennek minden stációját - azt javallanám, hogy tedd a dolgod úgy, mint eddig, ebből ne engedj! Viszont a konfrontációkat kár felvállalni, mert a vesztes csak te lehetsz! Hiába harcolsz a gyerekek érdekeiért, ha az iskolák többsége, nem rossz akarattal, de ezzel nem sokat törődik. A klasszikus nevelés valljuk be, ma nem nagyon van. Oktatás még talán van. De mi a te feladatod? Nem a gyerekek személyiségét alakítgatni, kibontani stb.? Fontosabb a másodfokú egyenlet, mint a becsület, erkölcs, kitartás stb.?
Egyet megtanultam ebben a hivatásban: munkádat egyedül a gyerek fogja elismerni! Hogy ez néha nem elég, Megértem, hisz szakmai megerősítés is kell/ kellene! De erre ne nagyon várj ...
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.04.18.
Odaszúrt az MTA Palkovicséknak egy méretest
Az ITM eddig nem árulta el, hogy javítaná a magyar innovációs teljesítményt, sőt a kormány adós egy részletes tanulmánnyal, de addig is az MTA összeálított egyet, az Eötvös 2020+ anyagot...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.04.17.
Ötéves technikumok lesznek a szakgimnáziumokból
2020 szeptemberétől a mostani szakgimnáziumok ötéves technikummá, a szakközépiskolák pedig hároméves szakképző iskolákká alakulnak – jelentette be Pölöskei Gáborné, az Innováció...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.04.15.
Megreformálnák a tanári pályaalkalmasságit
Jelenlegi formájában nem tölti be valódi szerepét a pedagógusok pálya­alkalmassági vizsgálata az érintett oktatók és hallgatók szerint. A felvételi részét képező vizsgálat jórészt...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.04.15.
A gyermekek érdekét helyezi előtérbe a szaktárca
Az Igazságügyi Minisztérium lépéseket készül tenni azért, hogy a gyermekek legfőbb érdekét szem előtt tartó szabályozás szülessen az úgynevezett jogellenes gyermekelviteli ügyekben....
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.04.15.
A több napja tartó lengyel tanársztrájkról
Ez a magyar médiában néhány példától (itt, itt, itt és itt) eltekintve egyelőre nem kapott nagy figyelmet. A cikkben a sztrájk okait és körülményeit járom körül, mely a Taní-tani Online...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.04.13.
Félelmetes, hogy itt tartunk, és az is félelmetes, hogy nem tiltakozunk
Elnézve az eseményeket, a reakciókat, az általános folyamatokat, komolyan megkérdőjeleződik bennem, van-e értelme az egésznek. Mennyivel egyszerűbb lenne szülőként kimenekíteni a saját...
(Forrás: ckpinfo)
--
2019.04.13.
Orbán Viktor ma azt tesz az oktatás rendszerével, amit akar
Az oktatás szereplői közül mára lényegében már csak a diákok azok, akik érdemben lennének képesek hallatni a hangjukat, de a NER résen van: a kormány ellen többször és több fórumon...
(Forrás: 168 óra)
--
2019.04.13.
Palkovics szerint az MTA átláthatatlan, év végéig pedig át kell szervezni
Cáfolta az MTA hivatalos közleményében Palkovics László innovációs- és technológiai minisztérium Hír Televíziónak adott korábbi nyilatkozatát, melyben azt állította:„A magyar kormá...
(Forrás: mérce)
--
2019.04.13.
Fergeteges magyar siker a lányoknak rendezett matematikai diákolimpián
Kerekes Anna aranyérmet, Hámori Janka ezüstöt, Kocsis Anett és Mészáros Anna bronzérmet szerzett, ezzel Magyarország összesítésben a 8. lett az idén kilencedszer megrendezett Európai Leá...
(Forrás: Qubit)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
  Emese

Tisztelt Szerkesztők!
Segítségüket szeretném kérni néhány információval kapcsolatban.
Magyar-német-könyvtár szakos egyetemi végzettséggel rendelkező pedagógus vagyok, azonban 2007. és 2019. között nem végig dolgoztam pedagógusként, viszont most lehetőségem van ismét tanárként tevékenykedni.
2007. dec. 13-tól egy iskolában könyvtárosként dolgoztam heti 30 órában. 2008. szept. 1-től ugyanebben az iskolában könyvtárostanárként tevékenykedtem heti 40 órában 2013. márc. 17-ig. Ebben az időszakban (2007. dec. 13. és 2013. márc. 17. között tanítottam is magyar nyelv és irodalmat. Ez a szerződésemben nem jelent meg, bérkiegészítésként kaptam meg az óráim díját.)
2013. márc. 18-tól egy kulturális központban, közalkalmazotti jogviszonyban dolgozom könyvtárosként (2016. július 31-ig), illetve gyűjteménykezelőként (2016. aug. 1-től a mai napig). Jelenleg a közalkalmazotti bértáblán H 5-ös besorolással rendelkezem.
Kérdésem a pedagógus előmeneteli rendszerrel kapcsolatban az lenne, hogy a fenti háttérrel, mire számíthatok (ped. II. besorolás pl.), hova kerülök besorolva a pedagógus bértáblát tekintve, mire figyeljek szerződéskötéskor?
Válaszukat előre is köszönöm! Üdvözlettel: Adoryán Emese

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek