OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 |
#756  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2007-08-12 09:18
Kedves Edit! Bizonyára elkerülte figyelmedet: a tanácsadó rovatunk a hónap közepéig szünetel. Kérünk, hogy kérdésedet ott tedd fel, és abban a rovatban kapsz majd rá választ. Addig is szép nyári napokat kíván az OFOE
 
#755  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2007-08-12 09:18
Kedves Edit! Bizonyára elkerülte figyelmedet: a tanácsadó rovatunk a hónap közepéig szünetel. Kérünk, hogy kérdésedet ott tedd fel, és abban a rovatban kapsz majd rá választ. Addig is szép nyári napokat kíván az OFOE
 
#754  Editsujtoe[kukac]freemail[pont]hu2007-08-11 15:06
Tisztelt Tanácsadó!Kistérségi csatlakozás miatt taníthatja-e tanító a készségtárgyakat úgy,hogy engem,mint szakvizsgázott gyp.tanárt 75%-ban alkalmaz.Tanulásban akadályozott ált.isk.mellett működő összevont tanulócsoportról van szó.
 
#753  OFOEofoe[kukac]chello[pont]hu2007-08-08 17:56
Kedves Edit! A Tanácsadó a hónap közepéig nem működik. Addig kérjük szíves türelmedet. De ha megnézed az eddigi válaszokat és a főoldalon található összefoglalókat, talán megtalálod a választ a kérdésedre. Ellenkező esetben a Tanácsadónak tedd fel közvetlenül a kérdést.
 
#752  Farkas Lászlónéditanet[kukac]vipmail[pont]hu2007-08-07 14:48
Kedves Tanácsadó! Júniusban töltöttem be az 54.-et,34 éve vagyok közalkalmazott, 2009-ig intézményvezetői kinevezésem van.Ezt januárban visszavonta a képv. testület, mert kistérségi fenntartású lett az int.és az új vezetőnek nem engem vélasztottak. Az új vezető - a főnököm -elfogadott, mint szükséges rosszat,de sem a szakértelmemre, sem a tapasztalatomra nem tart igényt. Ellehetetlenült a helyzetem. Most hallottam a prémium programról, említettem a vezetőmnek, akit nagyon érdekelne, de semmit nem tud róla. Nekem volna hozzá kedvem, ő kapna is az alkalmon,de hogyan vihetném ezt véghez úgy, hogy ne járjak nagyon rosszul, s ne essek két szék közé? Egyébként 1971-ben kezdtem a főiskolát, tehát az éveket ekkortól kell számítani, ha jól tudom. Köszönöm: egy felesleges szociális munkás Edit
 
#751  OFOEofoe[kukac]chello[pont]hu2007-08-03 20:24
Kedves Natasa! A Tanácsadó augusztus közepéig szünetel. Addig szíves türelmedet kérjük.
 
#750  natasanatasa12[kukac]citromail[pont]hu2007-08-03 20:11
Tanítói diplomám van, de tavaly elvégeztem a BME Közaoktatásvezetőképző szakot. Jan. 1-jétől feljebbsoroltak. Kérdésem: órakedvezmény jár-e nekem?
 
#749  OFOEofoe[kukac]chello[pont]hu2007-08-02 13:30
Kedves Manya! Örülünk, hogy tetszik a honlapunk. Augusztus közepe táján több újdonsággal is jelentkezünk majd, most egy kicsit szünetelünk, csak takarékon működünk.Igazad van: a tanári pályázatokkal valóban nem foglalkoztunk. Pályázat ügyben különben javasoljuk a www.pafi.hu oldalt, ott naprakészen megtalálhatók a kiírások. Korábban volt hírlevelünk, de nem igazán váltotta be a hozzáfűzött reményeket. Talán próbálkozunk még valami hasonlóval, ha igény mutatkozik rá. Reméljük, a későbbiekben is felkeresel bennünket. Szép nyári napokat kívánunk. OFOE
 
#748  Manyamanyalany[kukac]gmail[pont]com2007-08-01 23:55
Most találtam csak rá erre a remek kis oldalra. Gratulálok hozzá! Érdekes írások, jogszabály-segély stb. Szomorúan láttam, hogy a "Tanári pályázatok" alatt nincs friss kiírás... De még csak 2007-es sem. Erről persze nem Önök tehetnek. Böngészek még tovább! Apropó! Nincs lehetőség valamiféle "hírlevélre" feliratkozni, hogy a címemre értesítést kapjak, ha új hír, tartalom kerül fel az oldalra? Szívesen élnék egy ilyen szolgáltatással. (Vagy van, csak én nem akadtam még rá?) Üdvözlettel: Manya
 
#747  Zsuzsóarzsa[kukac]freemail[pont]hu2007-07-30 11:17
Kedves Kollégák!
Segítsetek , hova küldjem az önkörmányzat vezetőjét, hogy a jogos kamatos-kamatomat ki tudja számoltatni, melyre közel három hónapja várok . Segítséget előre is köszönöm:Zsuzsó
 
#746  OFOEofoe[kukac]chello[pont]hu2007-07-29 17:48
Kedves "Csillag"! Mint már többször jeleztük: az Ön (munkajogi) kérdésében illetékes Tanácsadó rovatunk augusztus közepéig szünetel. Addig szíves türelmét kérjük.
 
#745  Csillaggregorterez[kukac]freemail[pont]hu2007-07-29 16:29
Tisztelt Szerkesztők!
Szeretnék önöktől tájékoztatást kérni, hogy az óvodában működő minőségügyi vezetőt munkájáért milyen juttatások illetik meg, és arról, hogy kötelezően kiróhatja-e ezte a feladatkört a vezető bármelyik dolgozójára?
Válaszukat előre is köszönöm!
Csillag
 
#744  OFOEofoe[kukac]chello[pont]hu2007-07-28 17:46
Kedves Ágnes! Kérdésed a tanácsadó rovatunkhoz tartozik, de az augusztus közepéig szünetel. Kérjük szíves türelmedet.
 
#743  Ágnesszabagi[kukac]freemail[pont]hu2007-07-28 16:21
Tisztelt Szerkesztők!

Szeretnék Önöktől tájékoztatást kérni a következőről: egy szakközépiskolában 2000-ben iskolatitkárként kaptam állást gyesen lévő helyére. 2001-ben - elkezdtem a tanárképző főiskolát - az óraszámok növekedése miatt főállásban tanítottam 2007. júniusáig. Szeptembertől az intézmény vezetője visszaállít iskolatitkárnak, ugyanis a gyesen lévő titkárnő is elvégezte ezt a tanárképzőt a gyes ideje alatt és ő fog tanítani.
Kérdésem: törvényes-e, hogy ennyi idő után ő beállhasson tanítani, engem pedig iskolatitkárnak állítanak vissza.

Válaszukat előre is köszönöm.

 
#742  Mérődafuka[kukac]gmail[pont]com2007-07-25 06:51
Kedves Mindenki!
Valóban érdekes,de egyben nagyon szomorú is ez a párbeszéd. Biztos vagyok benne, hogy a nevelőtestületen belüli sok gáncsoskodás, rosszindulat... stb. rengeteg energiát vesz el tőlünk - aminek kárát a gyerekek látják.Éppen ezért nagyon fontos, hogy miként is állunk hozzá, hogyan kezeljük ezeket a konfliktusokat.
Én változatlanul állítom, (Zöldbékával egyetértve), hogy "amilyen kint - olyan bent." "Amilyen fent - olyan lent." Nem gondolnám, hogy sunyiság, és őszintétlenség az, ha okosan, időt, helyet, embert megválasztva mondjuk el a személyre szóló véleményünket. Bocsánat, hogy a családból veszem a hasonlatot - de egy okos feleség sem önt mindent és azonnal a férjére. A kamasz gyerekünkkel kapcsolatban is "stratégiát dolgozunk ki" - ahhoz, hogy jól működjön az "idétlen kölke" :-) (Megtanultuk)
A 2 éves, makrancos, hisztis gyerekünkkel is úgy bánunk, ahogy vele kell. (megtanultuk)
Tehát én azt mondom, ismerjük meg egymást (de tényleg!) a testületben, és mindenkivel úgy kell bánni, hogy az eredményes legyen. Nem lehet mindenkivel egyformán. Lehet, hogy ezt már a koromból adódó "bölcsesség", tudás, és tapasztalat mondatja velem. Ehhez tanulni kell - sokat.
Én is rengeteget kínlódtam a pályám során. Voltam Hallgatag, voltam Nagyszájú, voltam gyenge, voltam erős, voltam körön kívűl, voltam körön belül.De nem volt egyik sem az igazi.
Nem jól éreztem magamat, kerestem a megoldást, sokat olvastam, tanultam konfliktus megoldásokról, személyisgtípusokról -melyik típussal hogy kell hatékonyan kommunikálni, közgazdasági játékelméletekről... stb.
Higyjétek el, van megoldás. És, igen, békét kell teremteni okosan, tanulással, megismeréssel. Úgy, ahogy az osztályotokban teszitek a gyerekekkel.
Nem mondom, hogy könnyű ez az út - de meggyőződésem, hogy ez a járható út. Az idilli elképzelés, hogy legyen mindenki jó, becsületes, őszinte - és jaj, de jó lesz akkor. Ilyen nincs. Tehát: kezelni kell - okosan - a problémát.
Ehhez bátorság is kell. De megéri.
Megértelek Nagyszájú, "a kolléga szemembe hazudása, a szülők semmibe vétele, a gyerekek megalázása, a diktatórikus vezetés azonban felháborít."
Kérdéseidre: én sem azt tartom csapattagnak, aki elvtelenül, lustaságból, kényelemből hallgat. Nem az a béketeremtő aki halkan áskálódik. Természetesen nem sunyiságra biztatlak, amikor azt mondom, okosan, tanulva, hatékony stratégiát választva járd az pályádat! Addig is jó pihenést a nyárra! Üdv: Mérő
 
#741  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2007-07-17 15:47
Kedves Zsuzsa! A válaszra sajnos várnod kell,mert mint ezt már korábban az Üzenőben is jeleztük, a tanácsadó augusztus közepéig (átalakítás és szabadság miatt) zárva tart. Kérjük megértésedet. OFOE
 
#740  Daniné Zsuzsauzso2[kukac]freemail[pont]hu2007-07-17 15:07
35. éve dolgozom mint közalkalmazott. Kérdésem ha továbbra is dolgozom mint közalkalmazott a nyugdíjazásomig, a 40 éves jubileumi jutalmat megkaphatom e előbb, vagy csak ha a 40 évet betöltöttem. Válaszukat előre is köszönöm.
 
#739  zoldbekaleinerk[kukac]freemail[pont]hu2007-07-14 08:14
Kedves Nagyszájú!
Érdekes lett ez a beszélgetés, úgy gondoltam, még egyszer hozzászólok: mondjuk végre már ki, hogy mi, pedagógusok, semmiben nem különbözünk a társadalom más csoportjaitól. Ha ez igaz, akkor nálunk is vannak jók, kevésbé jók és kifejezetten rosszak. A baj az, hogy a "rosszak", sok esetben tudva ezt, ezt kompenzálandóan egyre feljebb és feljebb kerülnek, mert soha nincs egyéni véleményük, nem is lehet, hisz szakmai tudásuk gyenge lábakon áll többnyire. Viszont soha nem mondanak ellent, ezért őket felterjesztik kitüntetésekre, különböző elismerésekre -egyszóval az ő "munkájukat" az "iskola" elismeri.

Vannak, akik jó pedagógusok: lelkesek, tenni akarók, de véleményük az előbbi rétegnek "útban van", ezért ők egy darabig tűrik a "nagyszájúságot", majd képtelenek elviselni a szakmai "fölényt", a harciasságot és szép lassan el kezdik leépíteni, háttérbe nyomni őket.Ennek a rétegnek nagy része "betörik", mert képtelen tovább csinálni a "szélmalom-harcot". Ők lesznek a csendesek, akik változatlan lelkesedésel és jól tanítanak, de nem szólnak bele többé semmibe. A háttérbe húzódva, együtt a gyerekekkel boldogak. És vannak, akik nem adják fel, ők előbb-utóbb más utakat keresnek.
Persze ezek nagyon kategórikus kitételek, de sok tantestületet megismerve - úgy gondolom, hogy nagy általánosságban igazak. A kérdés az, ki mit vállal fel.
Kevés nálunk az igazi "műhely", ahol megmondhatod véleményedet, a gyerekek érdekében, a kollégáknak "finomítások" nélkül és te is megkapod a "magadét", ahol a vélemények a gyerekeket, az iskolát és nem egyesek ( vezetők és sleppje)érdekeit szolgálják, ahol fontosabb a szakmaiság, az egyéniség, mint a "nagyszájúság" elviselése. Én még nem találkoztam -sajnos-ilyennel, de nem adom fel! Te se add fel!
Azt pedig végképp nem tartom hibának, ha valaki tisztában van azzal, hogy "jó pedagógus", hiszen az ember rengeteg visszajelzést kap, mely ezt igazolja, csak többnyire nem azoktól, akiknek a véleményét várja. Azért várná a szakma visszajelzéseit, hogy tudja merre, hogyan menjen tovább.Mert hiszem, és itt Hallgatagra utalok, hogy az olcsó népszerűséggel szemben a gyermeki, szülői visszajelzések igenis sok mindenről árulkodnak! A gyerekek "várják" a követelményeket, mert szeretnék azokat leküzdeni; szeretik azt a pedagógust, aki következetesen "szigorú" és követel, e mellett igazságos és becsüli, elismeri a teljesítményt, együtt él a gyerekekkel! (Ebben az esetben tudás is kerül a szeretet mögé.)
Kissé elkalandoztam, de hiszem, hogy a pedagógiának, a pedagógusok társadalmának, ilyen szempontok szerint is meg kell újulnia ahhoz, hogy utolérhessük lemaradásunkat! Elég a "képmutatásból"! Ha mi nem becsüljük magunkat, ugyan ki fog?
Mindeninek jó nyarat, feltöltődést a nyáron és utána munkahelyet, ha még lesz!
 
#738  Nagyszájúrejtozkodo[kukac]freemail[pont]hu2007-07-13 18:28
Kedves Hallgatag!
Kicsit úgy érzem máshonnan közelítettük meg a hallgatagságot és a nagyszájúságot.
Az általad leírtakkal sok mindenben azonosulok. Valószínűleg azok a kollégák vannak többségben, akik mindig tele vannak kételyekkel, hogy biztosan jól teszik-e a dolgukat. Vannak féleélmeim nekem is, és most a nyári szünetben is töröm a fejem, hogy hogyan, milyen új módszerekkel kéne tanítanom a következő tanévben, hogyan lehetne korszerűbben, jobban okítani az ifjúságot. Nem is verem nagydobra, mi történik a tanóráimon, ebből a szempontból én is csendben teszem a dolgom.
Nem hiszem azonban, hogy az 5.00 tantárgyátlagok tartós népszerűséget hoznak. Az viszont igaz, hogy vannak szülők -- rendszerint olyanok, akiknek a gyermekük nullát teljesít egy-egy tantárgyból --, akik a tanár magas követelményeivel elégedetlenek. Azt hiszem, ők kevésbé érdemesek arra, hogy a véleményüket komolyan vegyük, és többségünk nem is az ilyen gyerekek, szülők elismerésére vágyik.
Sajnos úgy tűnik, minden tantestületben megvannak a másokat szemmel tartó "tökéletesek", nekünk halkszavú jutott ebből a fajtából, de hidd el, ettől még nem közkedvelt. Ő is elmondja mindig mindenhol, hogy mennyit dolgozik, és mindenben zseniális. Ő is minden döntéshozatali szervbe bepofátlankodott már, mert nála nincs fantasztikusabb pedagógus. A saját véleményét mindig 20-30 ember akarataként tolmácsolja. Ő mindezt halkan teszi, de ettől ugye nem lesz példaértékű?
Temperamentumos ember vagyok, keveredik indulat a hangomba egy-egy vita során, de kifejezetten saját érdekemben jellemzően nem szólok. A kolléga szemembe hazudása, a szülők semmibe vétele, a gyerekek megalázása, a diktatórikus vezetés azonban felháborít. És igen, ez volt az alapprobléma, hogy én ilyenkor nem tudok mosolyogva, csendesen szólni.
Kedves Mérő!
Már sajnos többször beláttam, hogy nem vagyok jó stratégia, nem tudok taktikázni, gyorsan szólok. Ezért is verik be mindig az orromat. Sajnos nekem nincsenek hozzád hasonlóan jó tapasztalataim a szakmailag alátámasztott véleményekről. Fakadt már ki rám vezető, hogy elege van abból, hogy mindig ellent mondok, és ráadásul még mindig mindent meg is tudok indokolni szakmailag. És a kollégák egy részéről is lesújtó a véleményem: sokan elfogadnak gondolkodás nélkül mindent, ami felülről jön, és nem is akarnak érveket hallani, mert az csak bonyolultabbá teszi az életet, hosszabbá az értekezletet, és elfogadni valamit sokkal egyszerűbb, mint alternatívákat keresni. Ők szerinted igazi csapattagok? Szerintem nem. Aki halkan áskálódik, mószerol, vagy éppen csendes erőszakkal kényszeríti a tantestület jelentős részét a véleménye elfogadására, az békét teremt? A nagyhangú véleményalkotás biztosan békétlenséget kelt? A szókimondó őszinteséget feltétlenül üldözni kell? Csak csalafintán lehet érvényesülni? Szeretném hinni, hogy nem.
További kellemes pihenést, jó nyarat kívánok.
Nagyszájú
 
#737  Hallgatagkozgazda[kukac]citromail[pont]hu2007-07-12 21:13
Tetszik nekem ez a vita, ami itt kialakult, most érzem úgy, hogy ez egy igazi pedagógus fórum. Jómagam inkább a hallgatagok közé tartozm, azok közé, akik nem verik nagydobra azt, hogy jó rát tartanak, mer5t mindig tele vagyok kételyekkel, és tudom, hogy lehet minden óránál sokkal jobbat is tartani. Ha úgy is érzem, hogy egy-egy órát jól sikerült megtartanom, sikerült megértetnem az anyagot, mindig van bennem bizonytanság azzal akapcsolatban, hogy biztosan jó úton járok e?

Nem biztos, hogy egyet tudok érteni azzal a mondattal, hogy csak a tanulók és a szülők határozzák meg azt, hogy egy tanár jó tanár e? Mert sajnos van olcsó népszerúség, vannak olcsón kiosztott szotályzatok, vannak 5,00 tantárgyátlagok, amik mögött nem sok munka és nem sok tudás áll.... Az ilyen tanárok viszont általában népszerűek, és érdekes, nem csak a tanulók de a szüleik körében is.

Van egy kolléganőm aki minidg mindenkinél jobban végzi a dolgát, és mindenkit ellenőrzés alatt tart. Minidg nyitott ajtó mellet tartja az óráit csak azért, hogy figyelhesse, a többi kolléga mikor jön megy órára, mikor mennek ki a tanulók wc-re, ki engedi ki őket és ki nem, tudja, hogy melyik kollégánál mi történik az órán.... Rettegünk tőle, mert tudjuk, hogy mellettünk is ellenünk is tartogat sok mindent a tarsolyában. Mindig bevonják a döntéshozatalba, mert minidg azt hangoztatja, hogy ő a legjobb tanár. A saját osztályának elvtelenül elintéz mindent, azt is, ami nem igazán helyes, csak azért, hogy jó pontokat szerezzen, népszerú legyen a tanulók között.
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2020.01.19.
Most megszüntetni a médiaismeret tantárgyat olyan, mint monszun idején megszabadulni az esőkabátoktól
A médiatanárok és a tanagyagot kialakító film- és médiatudománnyal foglalkozó kutatók felháborodtak a kivezetésről szóló hír hallatán. Hartai László, az ELTE Filmtudomány tanszéké...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.01.19.
Ragaszkodnak az SNI-s gyerekek szülei a bezárásra ítélt egri általános iskolához
Tavaly februárban jogerős bírósági ítélet mondta ki, hogy fel kell számolni a szegregációt több hazai iskolában. Az egyik érintett iskolát, az egri Móra Ferenc Általános iskolát fenntart...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.01.19.
Századvég: A magyarok kétharmada igazságtalannak véli a gyöngyöspatai roma családok kártérítését
A miniszterelnök és más kormánytagok azóta is hangoztatják, hogy a szegregált romáknak nem akarják kifizetni a bíróságon megítélt kártérítést. A Századvég közleménye alapján má...
(Forrás: 24.hu)
--
2020.01.19.
Huszártelepen majdnem áldozatul estek a szegregáció elleni harcnak
A gyöngyöspatai per kapcsán ismét a középpontba került az iskolai szegregáció témája. A kártérítés híre könnyen bírósági eljárások tömegét generálhatja, akár az olyan helyeken...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.01.19.
Pénz helyett képzést adna az állam a gyöngyöspataiaknak
Dacára annak, hogy a Kúrián a mai napon jogerőre emelkedik a a gyöngyöspatai ítélet, amely százmilliós nagyságrendű kártérítést adna roma családoknak, a magyar kormány kitart azon á...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.01.19.
Megtagadott ítélet: máig sem kapták meg az évekig szegregált gyerekeknek jogerősen járó kártérítést Gyöngyöspatán
Horváth László, a térség fideszes országgyűlési képviselője Farkas Lilla felvetésére úgy reagált: neki választott képviselőként minden, a körzetéhez tartozó település ügyével...
(Forrás: Népszava)
--
2020.01.19.
A gimnáziumi vezetők azt kérik, 2021 szeptemberéig ne lépjen hatályba az új NAT
Az Élenjáró Gimnáziumok Igazgatói Grémiuma azt kéri a kormánytól, hogy legkorábban 2021 szeptemberében lépjen hatályba az új Nemzeti alaptanterv (Nat).Az MTI-hez péntek este eljuttatott...
(Forrás: Népszava)
--
2020.01.15.
"A szülők értelmesebbek, mint Parragh Lászlóék"
Csökkent a szakképzésben részt vevő gyerekek száma a KSH adatai szerint, bár Palkovics László innovációs miniszter és Parragh László MKIK-elnök korábban trendfordulóról beszélt, arr...
(Forrás: Klubrádió)
--
2020.01.15.
Az MTA szívesen segítene a Nemzeti alaptantervben, de válaszokat nem kaptak
A visszajelzések hiánya ellenére a Magyar Tudományos Akadémia továbbra is kész részt venni az ország jövője szempontjából meghatározó fontosságú Nemzeti alaptanterv (NAT) társadalmi...
(Forrás: index)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Láng Róbert! Ime a szabály
Mt. 123. § (1) A szabadságot esedékességének évében kell kiadni.

(2) A szabadságot, ha a munkaviszony október elsején vagy azt követően kezdődött, a munkáltató az esedékességet követő év március 31-ig adhatja ki.

(3) A szabadságot, ha a munkavállaló oldalán felmerült ok miatt nem lehetett az (1) bekezdésben meghatározottak szerint kiadni, az ok megszűnésétől számított hatvan napon belül ki kell adni.

(4) Az esedékesség évében kell kiadottnak tekinteni a szabadságot, ha igénybevétele az esedékesség évében megkezdődik és a szabadság következő évben kiadott része nem haladja meg az öt munkanapot.

(A választ Nagy Erzsébettől, a PDSZ szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Gyimesi Krisztina! A PDSZ szakértőjétől, Nagy Erzsébettől kaptuk a következő választ:
1. A Kjt. 23/B. § -a adott mint lehetőség:
(1) A teljes munkaidőben foglalkoztatott közalkalmazott írásbeli
kérelmére a munkáltató köteles a kinevezésben heti húszórás
részmunkaidőt kikötni, ha a közalkalmazott a kérelem benyújtásakor az
Mt. 128. §-ában foglalt fizetés nélküli szabadságot vesz igénybe.
(2) A munkáltató a közalkalmazottnak a munkaidő egyenlőtlen
beosztására vonatkozó kérelmét csak abban az esetben tagadhatja meg,
ha az számára lényegesen nagyobb munkaszervezési terhet jelentene. A
munkáltató köteles írásban megindokolni a kérelem megtagadását.
(3) A részmunkaidő kikötése
a) a fizetés nélküli szabadság megszűnését követő naptól,
b) ha a közalkalmazott betegsége vagy a személyét érintő más
elháríthatatlan akadály esetén az akadályoztatás megszűnésétől
számított harminc napon belül ki kell adni rendes szabadságát, a
szabadság leteltét követő naptól hatályos.
A b) pontban foglaltak alkalmazása esetén - a felek eltérő
megállapodása hiányában - a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő első munkanapon meg kell kezdeni.
Eltérő megállapodás esetén a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő harminc napon belül meg kell
kezdeni.
(4) A kérelmet az (1) bekezdés szerinti fizetés nélküli szabadság
igénybevételének megszűnése előtt legalább hatvan nappal kell a
munkáltatóval közölni. A kérelemben a közalkalmazott köteles
tájékoztatni a munkáltatót
a) a fizetés nélküli szabadság igénybevételére jogosító gyermeke
harmadik életéve betöltésének időpontjáról, továbbá
b) ha egyenlőtlen munkaidő-beosztásban kíván dolgozni, a
munkaidő-beosztásra vonatkozó javaslatáról.
(5) A (4) bekezdésben foglaltaktól eltérően a nevelési-oktatási
intézményben pedagógus munkakörben foglalkoztatottak esetében a
kérelmet a fizetés nélküli szabadság tartama alatt, a tanév szorgalmi
időszakának befejezését, illetve az első félév befejezését megelőző
hatvan nappal korábban kell a munkáltatóval közölni.
(6) A (3) bekezdés szerinti időponttól a közalkalmazotti jogviszony
alapján közvetlenül vagy közvetve nyújtott pénzbeli vagy természetbeni
juttatás tekintetében e törvény erejénél fogva az időarányosság elve
alkalmazandó, ha a juttatásra való jogosultság a munkaidő mértékével
összefügg.
(7) Az (1) bekezdés szerinti kérelem alapján kikötött részmunkaidőben
a munkáltató a közalkalmazottat
a) a kérelem szerinti időpontig, de
b) legfeljebb a gyermek négyéves koráig, három vagy több gyermeket
nevelő közalkalmazott esetén a gyermek hatéves koráig
köteles foglalkoztatni. Ezt követően a közalkalmazott munkaidejét a
kérelem benyújtása előtti mérték szerint kell megállapítani.
(8) Az (1)-(7) bekezdés nem alkalmazható a vezetői megbízású
közalkalmazott tekintetében.
Ekkor a kötött munkaidő a részmunkaidő 80%-a lesz, pl. félállás esetén
heti 20 óra, és a neveléssel-oktatással lekötött munkaidő is a
csökkentett munkaidő 55-65 százaléka. (félállásnál heti 11-13 óra). A
szabadság ugyanannyi marad, csak a távolléti díj, ami a szabadság
idejére jár, az időarányos illetmény alapján lesz megállapítva.
Sajnos a köznevelési törvény szerint nincs már külön napközis
munkakör, ezért azt is tanító szakképzettséggel kell ellátni alsó
tagozaton. Maradnak olyan egyéb foglalkozások, amelyek nem
végzettséghez kötöttek: szakkörök, tehetséggondozó, tanórán kívüli
foglalkozás, tanórán kívüli programok szervezése, lebonyolítása.

--
  OFOE

Tisztelt Szodrai Csilla! A szakképzési törvény 127 § 6 szerint annak, aki már alkalmazott, mindenképp ki kell fizetni, aki új, annak megállapodás esetén:
A munkáltatói jogkör gyakorlója a szakképző intézmény alkalmazottjával megállapodhat a szakképző intézményben eltöltött legalább tizenötéves munkaviszony esetére jubileumi jutalom biztosításában. Az Nkt. e törvény hatálybalépését megelőző napon hatályos rendelkezései szerinti szakgimnázium, illetve szakközépiskola alkalmazottja esetében az ilyen megállapodás a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény szerinti feltételekkel kötelező azzal, hogy a jubileumi jutalomra jogosító időszakban a közalkalmazotti jogviszony és a szakképző intézménnyel fennálló munkaviszony időtartamát egybe kell számítani. (A választ Juhász Ágnes adta meg.)

--
  Gyimesi Krisztina

Kedves OFOE!

Gyesen lévő tanár vagyok (8 osztályos gimnáziumban, magyar irodalom és nyelv, egyetemi diplomával, 16 év munkaviszony, 3 gyermekem miatt 9 tanított év). A következő tanévtől mennék vissza tanítani. Jelenleg 2 lehetőségen gondolkodom:
1. a korábbi gimnáziumomba visszavárnak, azonban teljes állást a 3 gyermek miatt nem vállalnék. Amennyiben jól tudjuk, a 3. gyermek 5 éves koráig az iskolának biztosítania kell a "félállást". Ez valóban így van? Illetve ha nem félállásba, hanem "6 órába" szeretnék visszamenni, van-e lehetőségem, vagy csak ha a munkáltató is beleegyezik? Továbbá a "6 órás" állás a pedagógusoknál pontosan mit jelent (kötelező óraszámok, egyéb kötelezettségek, stb.)
2. Egy általános iskolában, ahol csak alsó tagozat van, tanítót keresnek. Mivel kieső helyen, egy faluban van az iskola, évek óta nincs jelentkező. Én ebben a faluban lakom, és a 3 gyermek mellett átmenetileg szívesen dolgoznék ebben az iskolában. Az lenne a kérdésem, hogy van-e olyan munkakör, amit az egyetemi végzettségemmel, tanári diplomámmal betölthetnék az alsó tagozatban (pl. napközis pedagógus, stb.).

Válaszát előre is köszönöm,
Kriszta

--
  Láng Róbert

T. Cím!
Érdeklődni szeretnék, hogy közalkalmazotti munkaviszonnyal a dec.23-tól megkezdett EGYBEFÜGGŐ szabadságból mennyi vihető át a 2020-as naptári évre a 2019-es keretből?
Köszönöm

--
  Szodrai Csilla

Tisztelt OFOE!
Arra a kérdésre szeretnék választ kapni, hogy a 2020 január 1-jétől oktatókká átminősülő és az új szakképzési törvény hatálya alá kerülő, jelenleg még közalkalmazott pedagógusoknak eddig alanyi jogon járó jubileumi jutalma megmarad-e, vagy 2020. január 1-jétől kezdve ez csak egy adható jutalom lesz, ami a munkáltató anyagi helyzetétől függ majd.Hol találom meg ennek a kérdésnek a megbízható jogi szabályozását?
Köszönettel:
Szodrai Csilla

--
  OFOE

Kedves Dóra! Meg kell kérdezni a döntéshozót, hogy mi indokolja a lépést. Ha ez szóban nem működik, írásban kell megtennie, mégpedig hivatalos levélben: választ vár, és ezt indokolja (nem volt előzmény, váratlanul érte, ragaszkodik az indokláshoz stb.) Mindenképpen menjen másolat a fenntartónak. A levélen fel kell tüntetni, hogy kik kaptak másolatot. (Ha szakszervezeti tag, a szakszervezet támogatását is kérheti.) Felvethető a probléma nevelőtestületi értekezleten is, de ragaszkodni kell a jegyzőkönyvhöz. A levelezés online is lebonyolítható, de fontos, hogy legyen mindennek írásos nyoma. A szakmai munkaközösség támogatását van esélye elnyerni? Reméljük, sikerül tisztázni a dolgot, illetve orvosolni a problémát. Üdvözlettel az OFOE szerkesztősége

--
  Hesz Dóra Virág

Köszönöm a gyors választ!
Pedig így történt, gyakorlatilag ezen a héten, hétfőről keddre már megvonták az osztályfőnökségemet (semmi konkrétumról nem tájékoztattak, "jobb, ha nem is tudom", szülői megkeresések voltak). Valakik valamit mondtak...írásban nem kaptam semmit, fegyelmi, természetesen nem volt, hisz nem követtem el semmit. Van ennek a lépésnek v.milyen formai, írásbeli feltétele? Mind szakmailag, mind anyagilag súlyosan érint ez a döntés, amit nem tartok megalapozottnak. Előre is köszönöm a segítséget!
HEsz Dóra Virág

--
  OFOE

Kedves Dóra! Tulajdonképpen furcsa, hogy így történt. Gondolom, az ügynek voltak előzményei, valamivel feltételezhetően indokolták ezt a lépést.
Az iskolavezetőnek jogában áll lecserélni az osztályfőnököt, de nem csak úgy, ötletszerűen az egyik pillanatról a másikra.

--
  Hesz Dóra Virág

T. Cím!

Az iránt érdeklődöm, hogy tanév közben (szóval most, 2019. nov.végén)megvonható-e az ofő pótlék egy más kolléga kinevezésével egyik napról a másikra...

Várom szíves válaszukat:
Hesz Dóra Virág

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2020) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek