OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#713  nagyszájúrejtozkodo[kukac]freemail[pont]hu2007-06-27 17:13
Köszönöm az érkezett hozzászólásokat, és továbbra is nagyon várom a véleményeket.
Zsozsóka biztató, kitartásra ösztönző szavai nagyon jól estek az elmúlt egy-két hét eseményei után.
Üzenetem megírása óta túl vagyok egy újabb igazgatói beszélgetésen, mely folyamán elsoroltam a sérelmeimet. A beszélgetés egészét nézve úgy érzem, továbbra is csukott kapukon döngetek. Szakmai munkámban semmilyen kivetnivalót nem találnak, az igazságérzettől emelt hangomat viszont elutasítják, mondván a pedagógus mindig, minden körülmények közepette példaértékűen kell viselkedjék. A kirobbanó őszinteség nem példa, önmagam mindenkori vállalása szintén nem példa. Ahogyan az álszentség, a képmutatás elítélése sem. Jót csak akkor tehetek és mondhatok, ha csöndesen, mosolyogva teszem és mondom.
Már azt is megkaptam, hogy félnek tőlem a kollégák. Amikor erről érdeklődtem néhány "rettegő" kollégától, volt, aki hangos kacagásban tört ki, hogy ő ugyan nem fél, más pedig azt fogalmazta meg, hogy igen, vannak, akik félnek, akiknek takargatnivalójuk van, mert én kimondom, ráadásul hangosan, úgy hogy azt mindenki meghallja.
Elfogadom Csiga véleményét. Valóban mérlegelni kell, mi a fontos. Többnapi gondolkodás után úgy tűnik, a gyerekekért, önmagamért föl kell adni az igazság bajnoka szerepkört, hallgatni kell, és csak a gyerekekre figyelni. Parancsszóra mosolyogni azonban továbbra se fogok. És tanítványaimtól a jövőben is elsősorban az őszinteséget kérem, arra nevelem őket.
Csak még azt nem tudom, hogyan emelem föl a jövőben a szavam a tanulók érdekeiért. Azért, hogy ne csak végigszenvedjenek egy órát, mert a heti hat órában nyelvet oktató kolléga (egyfajta sértettségből) szólni sem hajlandó hozzájuk, ha mégis, szinte csak pocskondiázni képes egy szuper csapatot, mert nem tudnak viselkedni (mint az osztályfőnökük). Szerencsére az érintett kolléganő nyugdíjba vonul, szeptembertől más veszi át a helyét, de kérdezem minden kollégától, ki tudott már úgy órát tartani, hogy nem szólt a gyerekekhez? Marad viszont a hiperbunkózó kolléga, akinek szavajárásába nem valószínű, hogy bele tudok nyugodni, ha összeszorítom a számat, akkor se. És bizonyára a következő tanév is számtalan nem várt eseményt hoz majd elénk, melyek között akad majd vérlázító, a gyerekek érdekeit sértő is. Ki áll ki majd mellettük, ha én elhallgatok?
Kedves Csiga, igazad van, sok minden nem derült ki az előző levelemből, és nyílván ebből sem. Ha bármiféle információ árnyaltabbá, világosabbá teheti a képet, szívesen megadom. Az a vélemény is jogos, hogy sokan gondolják, mennyire sokat dolgoznak. Én kollégáim munkáját többnyire a gyerekektől hallott élménybeszámolók alapján ítélem meg. Akárcsak otthon a szülők. Annyival vagyok náluk előnyösebb helyzetben, hogy én nemcsak egy-két gyermek, hanem sokak véleményét hallgatom, így a szélsőségeket is ki tudom zárni, és több osztály közel azonos állítása egy tanárról, illetve az óráiról eléggé hitelessé teszi a képet.
Önmagammal bizonyára én is elfogult vagyok, de az elmúlt tanévben végzett munkámat szóban az iskolavezetés is elismeri. Az évzáró értekezleten elhangzott, hogy én szerveztem a legtöbb osztályprogramot, és kiemelték a hibátlan adminisztrácómat is. Óraellenőrzés nálunk már két éve nem volt, így tanóráimról nem alkothat véleményt senki. A gyerekeket kivéve természetesen. Az viszont köztudott, hogy pontosan kezdem és fejezem be az órákat, és azokon 45 percen keresztül munka folyik. Akkor is, ha a tanterem előtt becsöngetés után még 15-20 percig mások zsivaja hallatszik, mert a kolléganő legalább annyit késik, de a maradék 25-30 percben neki még többször is el kell hagynia a csoportját halaszthatatlan teendői miatt. Mindezt még sose tették neki szóvá. Elfogultság magamról azt gondolni, hogy jobban dolgozom?
A közelgő táborozás lelkesítően hat rám, ott csak gyerekek lesznek, és egy hozzám hasonlóan feketelistás kolléganő (a kölykök imádják, lelkes, lendületes órái az azonos szakos tanárokat is lebilincselik, de egy adott szituációban ő sem tudta befogni a száját). Bízom benne, hogy a természetben, jó hangulatban eltöltött egy hét visszaadja a hitemet.
Továbbra is nagyon várom a hozzászólásokat.
A hallgatásra ítélt nagyszájú
 
#712  Zsozsókaarzsa[kukac]freemail[pont]hu2007-06-27 12:10
Nagyszájúnak
Amikor még dolgoztam én is hasonlóan cselekedtem -munkám nem vertem nagydora, csak tettem amit kellett szép csendesen a gyerekekért, gyerekekkel együtt. Akik nem igazán dolgoztak, csak a szájukkal, de azzal jó hangosan, azok voltak a bólogató, jó dolgozó kollégák. Ha valami igazságtalanság történt én sem hagytam szó nélkül.Következmény: leépítés miatt közel 32 év /közalkalmazotti/ után felmentettek a munkavégzés alól azzal a jelszóval, hogy ősszel ugyis elmehetsz nyugdíjba. Nagyon bántott a dolog, de mára már lenyugodtam. Ha most kezdeném a pályát, most sem tudnék csak úgy beletörődni a dolgokba, megalkudni sem tudtam soha, de nem is akarok ezután sem. Üzenem NAGYSZÁJÚ kolléganőnek, hogy igazáért, a gyermekekért ne legyen megalkuvó, még akkor sem, ha pillanatnyilag ő kerül hátrányba. Az igazgatók jönnek-mennek /én 3 igazgatóval dolgoztam/. További kitartást, erőt, sok-sok szeretetet kívánok az aktiv PEDAGÓGUSoknak.
 
#711  csigaaxkaro[kukac]vipmail[pont]hu2007-06-27 10:01
Nagyszájúnak

Miért lenne az iskola más, mint minden más terület?
Persze, mi is mondogatjuk kollégáinkkal, hogy de szép lenne a temetési beszédünket ("a nagyszerű pedagógus, kiváló családapa, családanya" stb.) legalább egyszer már az életünkben is hallani - de úgyse fogjuk...
Egy furcsa dolog jutott az eszembe. Kezdő tanárként, kollégiumi nevelőként azért nem kaptam órát, azért nem vettek át az iskolába, mert hosszú volt a hajam, csöves, kopott farmerben jártam. Valaki azt mondta: döntsem el, melyik a fontosabb. Azt gondoltam, ez megalkuvás lenne, pedig hát tényleg fontosabb lett volna jó kis órákat tartani...
Nagyszájú leveléből nem derül ki sok minden, meg nyilván nem szeretnék a nagyokos szerepében tetszelegni, de tényleg el kellene dönteni, mi a fontos. Ha zavaró a reakció, akkor esetleg nem kell mindig "szókimondani". Ha a szókimondás fontos, akkor vállalni kell. Ha a gyerekek a fontosak, akkor az a lényeg.
És - nem elfogadva a méltatlan bánásmódot - látni, hogy mindenki frusztrált. Én azt látom, hogy a tőlem eltérő mentalitású, eltérő módszerű, szerintem nálam kevesebbet dolgozó kollégáim ugyanúgy azt hiszik, hogy ők dolgoznak a legtöbbet, úgy érzik, nincsenek megbecsülve - és akár igazuk is lehet, mert ahogy ők nem látják munkám lényegét, kínjaimat, ugyanúgy én sem látom az övékét.
Persze attól még föl kéne borítani az egészet.
Jaj, de nagy bölcsességeket írtam, bocs.
 
#710  banderkovaandr[kukac]freemail[pont]hu2007-06-25 20:18
Kereskedelmi cégnél dolgozom értékesitőként. Most végzem a ker-i tanfolyamot, melyet a cég fizet.
Nem esett szó tanulmányi szerződésről eddig. Ha most állna elő ilyen követeléssel a cég, hogy meghatározott időre kössem le magam nála; alá kell-e irnom a papirt (köteles vagyok-e?). Gondolom ezt előre kellett volna tisztázni, hogy ilyen feltételekkel fizeti a tanfolyamot.
Köszönöm
 
#709  scsmariannscsmariann[kukac]freemail[pont]hu2007-06-25 18:40
Ha nincs a munkahellyel tanulmányi szerződés kötve, államvizsgára köteles-e szabadságot kiadni?Fizetéssel vagy csak fizetés nélkülit?
Köszönöm!
 
#708  Dorinadorina23[kukac]citromail[pont]hu2007-06-21 18:38
Minden kedves volt, és leendő kollégámnak nagyon-nagyon sok pihenést, feltöltődést kívánok a nyáron. Kívánom, hogy mindenki kezdhessen szeptemberben új tanévet.
 
#707  OFOEofoe[kukac]chello[pont]hu2007-06-21 09:19
Kedves Kolléganő! Problémájára a Tanácsadó rovatban próbálunk majd reflektálni. Szíves türelmét kérjük. OFOE
 
#706  nagyszájúrejtozkodo[kukac]freemail[pont]hu2007-06-20 22:37
Tisztelt Tanácsadók!
Azt hiszem, nem szokványos kérdést teszek föl Önöknek: Mit tehet az a pedagógus, akinek több éve nem ismerik el vezetői -- kollégái szerint is -- magas színvonalú munkáját, mivel nem tud megfelelően viselkedni. Persze az a kérdés, mit tekintünk megfelelőnek.
Diákjaim és szüleik tisztelnek és szeretnek világos, egyértelmű követelményeimért, határozott -- és sokszor szigorú -- következetességemért, elismerik, mennyit teszek értük, mintának tekintenek. Évek múlva is szívesen fordulnak hozzám tanácsért az egykori tanítványok a legbizalmasabb magánügyeikben is. A gyerekekért, ha úgy vélem, igazuk van, maximálisan kiállok, érdekeiket képviselem. Az óráimon komolyan, de oldott hangulatban dolgozunk, az aktuális problémák megbeszélésére is mindig időt szentelünk. Diákjaim színvonalasan szerepelnek a különböző tanulmányi versenyeken, melyekre rendszeresen készülünk. Vallom, hogy a jó tanár-diák kapcsolat kialakulásához nem elegendő az iskolapadról, illetve a katedráról ismernünk egymást. Rendszeresen szervezek tanítványaimnak különböző programokat. Ebben a tanévben szinte kéthetente kirándultunk, vagy vettünk részt valamilyen kulturális programon (múzeumlátogatás, színházi előadás stb.) Március 15. tiszteletére színvonalas iskolai műsort készítettünk, olyat, hogy hangosítást sem vettünk igénybe, és a több száz tanuló néma csendben, feszülten figyelte az előadást. (Ezért az iskolavezetéstől még köszönő szót sem kaptam.)
Viszont az elmúlt hónapokban többször is álltam a szőnyeg szélén az igazgatói irodában, mert viselkedésemet elfogadhatatlannak minősítették. Többször is hangot emeltem, egészen pontosan a véleményemet nyíltan vállalva kiabáltam olyan kollégákkal, akiknek munkája szinte minősíthetetlen (jogos a kritika, nem nekem kell őket megítélnem, de az adott szituációkban én keveredtem velük konfliktusba). Stílusom valóban sok kívánnivalót hagy maga után, de nem tudom elfogadni, hogy mosolyognom kell mindenkire, "mert nekem is jobb, ha mindenki szeret". Nem kívánom mindenki szeretetét, a rendes munkavégzést viszont minden kollégámtól elvárom. Megfogalmazódott olyan vélemény is, hogy legalább a korát tiszteljem az idősebb kollégának (aki miatt gyerekek seregét vinnék el az iskolából, ha most ő nem menne nyugdíjba), mert a gyerekeket is az idősek iránti tiszteletre kell tanítani. Én őszinteségre szeretném tanítani őket. Arra, hogy vállalják a véleményüket, holott a saját bőrömön már számtalanszor megtapasztalhattam, hogy a szókimondás csak problémákat okoz. Tőlem a főnökeim hajbokolást várnak, és azt, hogy mindenkire mindenkor szélesen mosolyogjak (mert ettől lesz az iskolában jó hangulat), én pedig meghasonlok, mert az értékek, amelyekben én hiszek, csak néhány kollégának számitanak. A tisztesség, őszinteség, kitartás, pontosság, szorgalom "lehazudott szavak". És amíg a kolléganő, aki órát se tart, aki ellen a szülők felemelték szavukat, aki miatt a gyerekeket elvinni szándékoztak, anyagi elismerésben részesül, én nem kapok egy fillért sem a kötelező fizetésemen kívül, mert kiabáltam. Mert egy pedagógus nem lehet temperamentumos, egy pedagógusnak színészkednie kell. (Én mindig, minden helyzetben önmagamat adom -- a kirobbanó érzéseimmel is.) És csak arra mosolygok, aki kedves a szívemnek. Ilyenek például a gyerekek, akik egy gondokban bővelkedő időszakban azonnal kiszúrták, hogy valami történt, mert kevesebbet mosolygok. És a hétköznapjaimon, iskolán kívül alaptermészetemből, vidámságomból eredendően mosolygok. (Meg is jegyezte a minap kedvesen egy mellettem elsétáló, az iskola közelében lakó, idős bácsi, hogy a "tanárnő mindig nevet". De parancsszóra mosolyogni nem tudok.
Elkeseredett vagyok. Azért, mert az én munkahelyemen nem a tett számít, hanem a jópofizás, a külcsín. Azért, mert a minőségi munkavégzés senkinek semmit nem jelent. Azért, mert tréfásan kölyöknek nevezni a nebulót nem szabad, de gerinctelen puhatestűnek igen. Azért, mert nehéz szívvel tudok bemenni abba az iskolába, ahol szertem a gyerekeket, és ők is szeretnek engem. És azért, mert akármilyen hangosan mondom, senki nem hallja, nem érti a szavaim lényegét, értelmét.
Szeretném tudni, mindenhol csak a számító mosolyt értékelik-e. Ha egyszer-kétszer felindultan fejti ki valaki a véleményét, azt örökre megbüntetik, és semmilyen érdemét nem ismerik el? Ha nem tudok és nem akarok megváltozni, módosítsak pályát, hagyjam ott azokat a diákokat, akikért nap mint nap szívvel-lélekkel dolgozom?
Tisztelettel várom, és előre is köszönöm a véleményeket.
A javíthatatlan nagyszájú
 
#705  OFOEofoe[kukac]chello[pont]hu2007-06-15 11:39
Kedves "Pártoló Tagunk"!
Nagyon szépen köszönjük.
OFOE
 
#704  angol tanárzsoka[kukac]dunaweb[pont]hu2007-06-15 08:51
Tisztelt Tanácsadók!

Korrekt tájékoztató munkájukat megköszönve a mai napon átutalt csekély összegű támogatással kívánom segíteni az egyesület tanácsadó munkáját.
Azt hiszem ezt minden kérdést feltevő, amennyiben elégedett a válasszal és nem egyesületi tag megtehetné, legalább évente egy alkalommal,hiszen kérdéseinek felvetése "egyéb esetekben" nem biztos hogy apró pénzért megválaszolásra kerül.
Tisztelet és köszönet munkájukért, amelyhez erőt, támogatást és elhívatottságot kívánok!
Egy "mától pártoló tagjuk".
 
#703  ofoeofoe[kukac]chello[pont]hu2007-06-11 10:13
Köszönjük :)
 
#702  Zsókadafuka[kukac]freemail[pont]hu2007-06-10 14:32
Tisztelt Szerkesztők!
Elnézést kérek, nem tudtam, hogy az OFOE ilyen formában dolgozik. (ingyen, munka mellett)
Természetesen megértem Önöket, és így még nagyobb tisztelettel tekitnek munkájukra.
Bízom benne, hogy találnak támogatót, mert nagy szükségünk van Önökre! Ahol tudom, én is propagálom az Önök anyagi segítését! Tisztelettel: Zsóka
 
#701  ofoeofoe[kukac]chello[pont]hu2007-06-08 21:49
Kedves Zsóka!
A tanácsadóban mindenki a rendes munkája mellett, (többnyire) ingyen dolgozik. Így beállhatnak szünetek. Csak az elmúlt héten több mint száz (100) kérdés érkezett, ami azt jelenti, hogy lassan tarthatatlan lesz a helyzet. Közben dolgozunk a tanácsadó új felületén, amely remélhetőleg könnyebbé teszi a keresést a korábbi válaszok között. Igyekszünk támogatót keresni, hogy biztosabb anyagi alapra helyezzük a szolgáltatást. Önök két dologban is tudnának segíteni: éretesítsenek minket itt, az üzenőben vagy a kapcsolat oldalon, ha van ötletük arra, hogy ki támogathatná anyagilag a tanácsadót; az is nagy segítség lenne, ha a kérdés megírása előtt visszalapoznának, hátha már megvan a válasz.
Kedves Zsóka, köszönjük megértését.
 
#700  Zsókadafuka[kukac]gmail[pont]com2007-06-08 16:56
Tisztelt Szerkesztők!
Biztos nagy a torlódás, de pont 7 napja semmi válasz nincs. Legközelebb hétfőn lehetséges a válasz, ami azt jelenti, hogy közel 2 hétig nem kaptunk Önöktől semmit. Ilyenkor olyan jó lenne egy rövid mondat: élünk, dolgozunk, 2 nap múlva írunk. Tisztelettel, egy kicsit már türelmetlenül: Zsóka
 
#699  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2007-06-07 21:38
Kedves Adrienn! Kérdésedet áttettük a Tanácsadó rovatba. Ott kapsz majd rá választ. Türelmedet kérjük, mert nagy a torlódás. Üdvözlettel OFOE
 
#698  Holecz Adriennholadry2[kukac]freemail[pont]hu2007-06-07 19:55
Tisztelt Egyesület!

2006. évben szociálpedagógus diplomát szereztem, mivel munkahelyet nem találtam, bejelentkeztem a Munkaügyi Központba. 2007. február 2-tól a lakóhelyemen lévő óvodába hívtak dolgozni az egyik óvodapedagógus helyére, aki szülési szabadságra ment. A munkáltatóm a Munkaügyi Központtól igénybe vette a hét hónapra pályakezdőnek járó kedvezményt. Ennek megfelelően a jelenlegi munkabérem bruttó 82 000Ft. Szeptember 1-től közalkalmazotti munkaviszonyba kerülök a munkáltatóm tájékoztatása alapján, de nem a diplomásakat megillető F kategóriás munkabért fogom kapni, hanem csak a jelenlegi E kategóriát. Arra szeretnék választ kapni Önöktől, hogy a munnkáltató jogosan vagy jogtalanul sorol be ebbe az illetménybe?

Köszönettel:

Holecz Adrienn
szociálpedagógus
 
#697  Tanárfekoeva59[kukac]freemail[pont]hu2007-06-06 15:44
Kedves "Tanító" jeligével író kollégám!
A június 1-vel kelt -jogi tanácsadóba írt- kérdéséhez, illetve a levele végén tett megjegyzéséhez szeretnék hozzászólni. Sérelmezi, hogy egy tanár kolléga szerint(idézem az Ön szavait) "a tanárok minőségileg magasabb szinten állnak". Mivel figyelemmel kísérem a hozzászólásokat, utána néztem és azt hiszem Ön félreérti a helyzetet. A kolléga valószínűleg nem pedagógiailag, módszertanilag, pláne emberileg értette a magasabb képzettséget, hanem egyszerűen arról van szó, hogy a tanárképző főiskola egy adott tudományterületen belül (magyar, matematika stb.)magasabb szintű ismeretanyagot, az adott tudomány mélyebb ismeretét nyújtja, mint esetleg a tanítóképző főiskola az adott tárgyból, mint ahogyan az egyetemi végzettség szintén az adott szaktarületen magasabb színvonalú szakmai tudást feltételez egy adott tantárgyból.A képzési idők sem egyformák(legalább is eddig!).
Ez a munkánk jellegéből adódik, másra készített föl a tanítóképző főiskola és a tanárképző, illetve az egyetem, mások a célok. Ettől még a munkánk épp oly fontos és nélkülözhetetlen, egyik a másik nélkül nem létezhet és a mi a legfontosabb: éppen ezért nem kellene összekeverni ezeket, mindenki azt a korosztályt tanítsa, amelyikre "kiképezték". Ön azt írja, hogy a tanár amikor bemegy helyettesíteni egy alsós osztályba, nem tud mit kezdeni velük.Nem jó általánosítani! Én pl. sok más társammal együtt tudok mit kezedni, igaz, érzem, hogy nem a "helyemen" vagyok! (Ezért is mondom, hogy mindenki csinálhassa azt, amihez ért) Ugyanakkor visszakérdezek: És ha egy tanítónéni bemegy mondjuk történelem órát helyettesíteni, vagy fizikát, vagy bármit? Akkor ő vajon szakszerűen el tudja látni ezt a feladatot? Ha lelkiismeretes, akkor igen, de ő sem "hazai pályán" mozog és ez természetes!
Tehát hangsúlyozom, nem kéne összekeverednie a szakmáknak és egyetértek azzal, hogy igenis ugyanúgy sértő lehet annak a felsős kollégának, hogy elbocsájtják esetleg, mert nincs meg az óraszáma, mert az ő óráit(vagy egy részét) egy alsós kolléga kapja meg, akit nem erre a korosztályra "képeztek ki" elsődlegesen!
Ez a szakmai féltékenykedés egyébként egy jó tantestületben föl sem merülhet, hiszen nekünk aztán tényleg ismernünk kéne a munkánk helyét szerepét, fontosságát, a tanítóét épp úgy, mint az egyetemi professzorét. Egyik sem alacsonyabb, vagy magasabb rendű a másiknál, csak egyszerűen más szerepet tölt be! Ha azt mindenki tudomásul veszi és érti, akkor ez nem lehet probléma. Lehet, szerencsés vagyok, mert nálunk ez így van. Lehet, hogy azért becsüljük meg egymást, mert az alsósok nem akarják "görcsösen" bizonygatni, hogy ők "egyenrangúbbak", mint a felsősök és a felsősök meg tisztelik a munkájukat és viszont, de ugyanúgy a felső tagozat és gimnázium is így viszonyul. Egy csónakban evezünk!!:)Én viszont a magam részéről elismerem és tiszteletben tartom egy egyetemet végzett kollégám többlet tudását, vagy aki doktori címet szerzett, szerintem ez így természetes, ettől nem vagyunk a magunk munkakörében kevesebbek, sőt!!!
 
#696  Etelkaaltalanos[kukac]index[pont]hu2007-06-03 22:29
Kérdésemre a választ május 23-án e-mailben megkaptam, köszönöm. Etelka jelige
 
#695  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2007-06-03 14:22
Kedves Mária! Biztosan fog választ kapni, de a kérdések olyan tömegben érkeznek, hogy sajnos nem tudunk elég gyorsan válaszolni. Szíves türelmét kérjük minden Hozzánk fordulónak. OFOE
 
#694  Csala Máriasampipike[kukac]easymail[pont]hu2007-06-03 12:51
Tisztelt Cím!
Többször próbálkoztam munkajogi kérdéssel fordulni Önökhöz, de nem kapok választ. Nem ért célba a levelem , vagy csak egyszerűen nincs válasz, mert "csak"? üdvözlettel: Mária
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.05.18.
Ebbe az iskolába járatja gyerekeit a budai elit: 10-szeres a túljelentkezés, tandíj nincs
"Ha ma elmegyek egy 15 éves érettségi találkozóra, ott az egykori tanítványaim jó része olyan szakmában dolgozik vagy olyan foglalkozást végez, amiről fogalmam sincs, hogy mit jelent, egyszer...
(Forrás: Pénzcentrum)
--
2019.05.18.
Forradalmasítják a vak tanulók matematika oktatását
Ma már minden technológiai feltétel adott, hogy a közoktatásban a látássérült diákok ugyanolyan szinten tanulhassák a matematikát, mint a látó társaik. A szükséges matematikai leíró...
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.05.18.
Ne szenvedjenek, mosolyogjanak, ha lecigányozzák őket
A több ezer, családjából kiemelt gyerek jó része roma, és a szakértők egy része szerint jó lenne, ha a többségük roma nevelőszülőhöz kerülhetne. Ők általában könnyebben megtalá...
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.05.17.
Robotdiák helyettesít egy beteg gyereket a tanórákon Bécsben
Egy különleges diák, egy 30 centis robot is jár az osztrák főváros egyik általános iskolájába, a Volksschule Neilreichgasséba. Az AV1 névre hallgató robot az egyik tanulót, Dominikot helyettes...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.05.17.
Csak a politika szintjére ne süllyedjen le a vita – történelemtanítás másképp
Miért nem lehet hagyományos módon tanítani a történelmet? Mit kezdjen egy tanár a 20. századdal, amikor a politika is állandóan újra próbálja írni azt? Az ismeretekre vagy a diákok készs...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.05.17.
Az ombudsman szerint alapjogokba ütközik a kötelező nyelvvizsga bevezetése
Az intézkedés veszélyeire korábban többek között Aáry-Tamás Lajos, az oktatási jogok biztosa is felhívta a figyelmet, szerinte a felvételi rendszer bemeneti feltételeinek módosítása tö...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.05.14.
Ahelyett, hogy megvédenék, büntetik a prostitúcióra kényszerített gyerekeket
Április végén egy gyermekprostitúciós ügyben a bíró szigorúbb ítéletét azzal indokolta, hogy az elkövetés helyszínén az utóbbi években megsokasodtak az ilyen bűncselekmények. A helysz...
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.05.14.
Rettegtek a gyerekek a súlyos lelki traumákat okozó óvónőtől, de semmi nem történt, amíg egy szülő feljelentést nem tett
Az olyan panaszokat, ahol nincs látható nyom, külső sérülés, sajnos nagyon nehéz bizonyítani – nyilatkozta a Népszavának Gyurkó Szilvia gyermekjogi szakértő. Tapasztalatai szerint az é...
(Forrás: népszava)
--
2019.05.14.
Friss kutatás: a munkahely nem helyettesíti az egyetemi tanulást
Egy kutatás szerint jelentős a lemorzsolódás az egyetemi alapképzéseken: a hallgatók 40 százaléka megszakítja tanulmányait – az okok egyelőre nem tisztázottak, de annyi biztos, hogy sok...
(Forrás: eduline)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
  Emese

Tisztelt Szerkesztők!
Segítségüket szeretném kérni néhány információval kapcsolatban.
Magyar-német-könyvtár szakos egyetemi végzettséggel rendelkező pedagógus vagyok, azonban 2007. és 2019. között nem végig dolgoztam pedagógusként, viszont most lehetőségem van ismét tanárként tevékenykedni.
2007. dec. 13-tól egy iskolában könyvtárosként dolgoztam heti 30 órában. 2008. szept. 1-től ugyanebben az iskolában könyvtárostanárként tevékenykedtem heti 40 órában 2013. márc. 17-ig. Ebben az időszakban (2007. dec. 13. és 2013. márc. 17. között tanítottam is magyar nyelv és irodalmat. Ez a szerződésemben nem jelent meg, bérkiegészítésként kaptam meg az óráim díját.)
2013. márc. 18-tól egy kulturális központban, közalkalmazotti jogviszonyban dolgozom könyvtárosként (2016. július 31-ig), illetve gyűjteménykezelőként (2016. aug. 1-től a mai napig). Jelenleg a közalkalmazotti bértáblán H 5-ös besorolással rendelkezem.
Kérdésem a pedagógus előmeneteli rendszerrel kapcsolatban az lenne, hogy a fenti háttérrel, mire számíthatok (ped. II. besorolás pl.), hova kerülök besorolva a pedagógus bértáblát tekintve, mire figyeljek szerződéskötéskor?
Válaszukat előre is köszönöm! Üdvözlettel: Adoryán Emese

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek