OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#700  Zsókadafuka[kukac]gmail[pont]com2007-06-08 16:56
Tisztelt Szerkesztők!
Biztos nagy a torlódás, de pont 7 napja semmi válasz nincs. Legközelebb hétfőn lehetséges a válasz, ami azt jelenti, hogy közel 2 hétig nem kaptunk Önöktől semmit. Ilyenkor olyan jó lenne egy rövid mondat: élünk, dolgozunk, 2 nap múlva írunk. Tisztelettel, egy kicsit már türelmetlenül: Zsóka
 
#699  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2007-06-07 21:38
Kedves Adrienn! Kérdésedet áttettük a Tanácsadó rovatba. Ott kapsz majd rá választ. Türelmedet kérjük, mert nagy a torlódás. Üdvözlettel OFOE
 
#698  Holecz Adriennholadry2[kukac]freemail[pont]hu2007-06-07 19:55
Tisztelt Egyesület!

2006. évben szociálpedagógus diplomát szereztem, mivel munkahelyet nem találtam, bejelentkeztem a Munkaügyi Központba. 2007. február 2-tól a lakóhelyemen lévő óvodába hívtak dolgozni az egyik óvodapedagógus helyére, aki szülési szabadságra ment. A munkáltatóm a Munkaügyi Központtól igénybe vette a hét hónapra pályakezdőnek járó kedvezményt. Ennek megfelelően a jelenlegi munkabérem bruttó 82 000Ft. Szeptember 1-től közalkalmazotti munkaviszonyba kerülök a munkáltatóm tájékoztatása alapján, de nem a diplomásakat megillető F kategóriás munkabért fogom kapni, hanem csak a jelenlegi E kategóriát. Arra szeretnék választ kapni Önöktől, hogy a munnkáltató jogosan vagy jogtalanul sorol be ebbe az illetménybe?

Köszönettel:

Holecz Adrienn
szociálpedagógus
 
#697  Tanárfekoeva59[kukac]freemail[pont]hu2007-06-06 15:44
Kedves "Tanító" jeligével író kollégám!
A június 1-vel kelt -jogi tanácsadóba írt- kérdéséhez, illetve a levele végén tett megjegyzéséhez szeretnék hozzászólni. Sérelmezi, hogy egy tanár kolléga szerint(idézem az Ön szavait) "a tanárok minőségileg magasabb szinten állnak". Mivel figyelemmel kísérem a hozzászólásokat, utána néztem és azt hiszem Ön félreérti a helyzetet. A kolléga valószínűleg nem pedagógiailag, módszertanilag, pláne emberileg értette a magasabb képzettséget, hanem egyszerűen arról van szó, hogy a tanárképző főiskola egy adott tudományterületen belül (magyar, matematika stb.)magasabb szintű ismeretanyagot, az adott tudomány mélyebb ismeretét nyújtja, mint esetleg a tanítóképző főiskola az adott tárgyból, mint ahogyan az egyetemi végzettség szintén az adott szaktarületen magasabb színvonalú szakmai tudást feltételez egy adott tantárgyból.A képzési idők sem egyformák(legalább is eddig!).
Ez a munkánk jellegéből adódik, másra készített föl a tanítóképző főiskola és a tanárképző, illetve az egyetem, mások a célok. Ettől még a munkánk épp oly fontos és nélkülözhetetlen, egyik a másik nélkül nem létezhet és a mi a legfontosabb: éppen ezért nem kellene összekeverni ezeket, mindenki azt a korosztályt tanítsa, amelyikre "kiképezték". Ön azt írja, hogy a tanár amikor bemegy helyettesíteni egy alsós osztályba, nem tud mit kezdeni velük.Nem jó általánosítani! Én pl. sok más társammal együtt tudok mit kezedni, igaz, érzem, hogy nem a "helyemen" vagyok! (Ezért is mondom, hogy mindenki csinálhassa azt, amihez ért) Ugyanakkor visszakérdezek: És ha egy tanítónéni bemegy mondjuk történelem órát helyettesíteni, vagy fizikát, vagy bármit? Akkor ő vajon szakszerűen el tudja látni ezt a feladatot? Ha lelkiismeretes, akkor igen, de ő sem "hazai pályán" mozog és ez természetes!
Tehát hangsúlyozom, nem kéne összekeverednie a szakmáknak és egyetértek azzal, hogy igenis ugyanúgy sértő lehet annak a felsős kollégának, hogy elbocsájtják esetleg, mert nincs meg az óraszáma, mert az ő óráit(vagy egy részét) egy alsós kolléga kapja meg, akit nem erre a korosztályra "képeztek ki" elsődlegesen!
Ez a szakmai féltékenykedés egyébként egy jó tantestületben föl sem merülhet, hiszen nekünk aztán tényleg ismernünk kéne a munkánk helyét szerepét, fontosságát, a tanítóét épp úgy, mint az egyetemi professzorét. Egyik sem alacsonyabb, vagy magasabb rendű a másiknál, csak egyszerűen más szerepet tölt be! Ha azt mindenki tudomásul veszi és érti, akkor ez nem lehet probléma. Lehet, szerencsés vagyok, mert nálunk ez így van. Lehet, hogy azért becsüljük meg egymást, mert az alsósok nem akarják "görcsösen" bizonygatni, hogy ők "egyenrangúbbak", mint a felsősök és a felsősök meg tisztelik a munkájukat és viszont, de ugyanúgy a felső tagozat és gimnázium is így viszonyul. Egy csónakban evezünk!!:)Én viszont a magam részéről elismerem és tiszteletben tartom egy egyetemet végzett kollégám többlet tudását, vagy aki doktori címet szerzett, szerintem ez így természetes, ettől nem vagyunk a magunk munkakörében kevesebbek, sőt!!!
 
#696  Etelkaaltalanos[kukac]index[pont]hu2007-06-03 22:29
Kérdésemre a választ május 23-án e-mailben megkaptam, köszönöm. Etelka jelige
 
#695  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2007-06-03 14:22
Kedves Mária! Biztosan fog választ kapni, de a kérdések olyan tömegben érkeznek, hogy sajnos nem tudunk elég gyorsan válaszolni. Szíves türelmét kérjük minden Hozzánk fordulónak. OFOE
 
#694  Csala Máriasampipike[kukac]easymail[pont]hu2007-06-03 12:51
Tisztelt Cím!
Többször próbálkoztam munkajogi kérdéssel fordulni Önökhöz, de nem kapok választ. Nem ért célba a levelem , vagy csak egyszerűen nincs válasz, mert "csak"? üdvözlettel: Mária
 
#693  Kollégapszichologia[kukac]invitel[pont]hu2007-05-27 13:25
Bármilyen szexuálpedagógiai témáról szívesen tartok előadást kollégáknak, szülőknek, diákoknak.
Határtalanul, a legkorszerűbb, tudományosan is megalapozott ismeretek tolmácsolásával.
Tudásomat szívesen csapra verem.
Ha ismernek jobban felkészült szakembert, fizetek érte.
Tisztelettel: Kolléga
 
#692  Nóraofoe[kukac]chello[pont]hu2007-05-27 05:43
Kedves Mária!
Válaszát megküldtük.
Tisztelettel: a szerk.
 
#691  Máriaildinova[kukac]freemail[pont]hu2007-05-26 08:02
Tisztelt Osztályfőnök.hu!

Akkor bizonyára valamit rosszul csináltam, mert a kérdéseimet a jogi tanácsadóban tettem fel, és a gép jelezte, hogy az üzenetet sikerült elküldeni. Csak a válasz után érdeklődtem az üzenőben.
Mária
 
#690  Nóraofoe[kukac]chello[pont]hu2007-05-26 06:48
Tisztelt Mária!
Nagyon sokszor kértük már, hogy az Üzenőben ne tegyenek fel jogi kérdéseket: erre való a Tanácsadó. Az Üzenőbe érkezett jogi kérdésekre nem áll módunkban válaszolni.
Üdvözlettel: a szerk.
 
#689  Máriaildinova[kukac]freemail[pont]hu2007-05-25 13:19
Tisztelt Osztályfonok.hu!
Szeretném megkérdezni, hogy mikor kaphatok választ kérdéseimre? A múlt héten is érdeklődtem, a héten is írtam, de nem kaptam még választ. Fontos lenne a válasz, az e-mail címemet is megadtam.
Köszönettel
 
#688  Ofoeofoe[kukac]chello[pont]hu2007-05-23 15:13
Kérem Etelka jeligével május 15-én kérdező kollégánkat, hogy adjon meg működő elektronikus elérhetőséget, mert titkos válaszát nem tudjuk kézbesíteni.
Köszönettel:
A szerk.
 
#687  zolibálongizoli[kukac]freemail[pont]hu2007-05-23 13:46
Tisztelt Osztályfőnök.hu!
Besorolással kapcsolatban lenne egy kérdésem:elvégeztem a közoktatás vezető képzőt,jelenleg egyvidéki iskola igazgatója vagyok, G kategóriába való átsorolásom megtörtént.
Biológia-földrajz szakon végeztem, jelenleg 8 kötelező órában biológiát tanítok.Kérdésem: jár-e
az alap szakjaim után 5 vagy 8 százalék illetménynövekedés ? köszönettel.
 
#686  Máriaalattyanyi[pont]maria[kukac]chello[pont]hu2007-05-22 19:48
Szeretném kérdezni! Valahol választ kaptam már a 617-es /febr.8./ kérdésemre? Változatlanul azt kérem, hogy az email címemre szíveskedjenek válaszolni.
 
#685  mártahadnagym[kukac]chello[pont]hu2007-05-21 13:08
Kedves Mirtill!
Úgy tudom igaz. A mi iskolánkban dyslexiás oktatás is folyik, és az összes gyereket el kellett küldenünk a tanév végéig gyermekpszichiátriai vizsgálatra, és csak ők mondhatják ki a diagnózist. Hogy a fejlesztő pedagógussal kapcsolatban mi az igazság azt nem tudom, mert mi tanórai kereteken belül alkalmazzuk a Meixnert módszert, külön fejlesztéssel mi nem foglalkozunk. Üdv: Márta
 
#684  Igazné Varsányi Mirtilligazzne[kukac]citromail[pont]hu2007-05-19 16:19
Kedves Mindenki
A sajátos nevelési igényű tanulók fejlesztésével kapcsolatban nyugtalanító híreket kaptam. Nem tudom van-e valóságalapja: 2008 január 1-től (????) csak neurológiai szakvéleménnyel rendelkező tanuló számít SNIs-nek (???), iskolában, illetve óvodában fejlesztő pedagógus nem képezheti csak a Nevelési Tanácsadó (???).Mi igaz ebből Üdvözlettel:Igazné Mirtill
 
#683  Igazné Varsányi Mirtilligazzne[kukac]citromail[pont]hu2007-05-19 07:30
Kedves Mindenki!
A sajátos nevelési igényű tanulók fejlesztésével kapcsolatban nyugtalanító híreket kaptam. Nem tudom van-e valóságalapja: 2008 január 1-től (????) csak neorológiai szakvéleménnyel rendelkező tanuló számít SNIs-nek (???), iskolában, illetve óvodában fejlesztő pedagógus nem képezheti csak a Nevelési Tanácsadó (???).Mi igaz ebből? Üdvözlettel:Igazné Mirtill
 
#681  Andikavar[pont]andi[kukac]vipmail[pont]hu2007-05-16 15:03
Kedves Mindenki
Sajnos iszonyatosan elkeserítő a helyzet a pedagógusok között.Én egy kis városban élek, és van olyan iskola ahonnan 15 tanárnénit küldenek el.
Tegnap délután, egyik pedagógus,szintén munkanélküli lett, egyedül élt, gyermeke 27 évesen egy másik városban tanúl.Ő pedig végső elkeseredettségében kiugrott a 10 emeletes tömb 4.-emeltéről, azonnal szörnyet halt.
Mélységesen megrázott,felkavart, mert a szemem láttára történt,iszonyatosan elvagyok keseredve.Ennyire súlyos a helyzet.Biztso, hogy nem lett volna más kiút?
Lesz ebből a munkanélküliségből kilábalás valaha is?Azok a pedagógusok, aki majd 50-55 évesek, és munkanélkülivé vállnak mit fognak kezdeni magukkal?
 
#680  mártahadnagym[kukac]chello[pont]hu2007-05-16 12:01
Kedves Mindenki! Azt gondolom így év vége felé, meg főleg az érettségik kellős közepén, mindenkinek tele van már mindene mindennel, ezért arra gondoltam, megírom min elmélkedtem a minap. Talán egy kicsit melengetni fogja a szívünket. Végzős osztályok osztályozó értekezlete volt, 4 érettségiző illetve egy érettségi utáni szakképző osztályé. Az osztályok megoszlása vegyes: gimnázium, informatikusok, elektrósok, gépészek, kereskedelmisek; az osztályfőnökök megoszlása is vegyes: 2 nő és 3 férfi. Elkezdődik az értekezlet, az igazgató sorban szólítja fel az osztályfőnököket, mondják el beszámolóikat. Az első osztályfőnöknő, 7-8 mondat után nem tud tovább beszélni, elsírja magát, hogy mennyire fognak neki ezek a gyerekek hiányozni, mennyire szerette őket.
A következő osztályfőnök, ő már férfi, végig tudja mondani nagyon rövidre fogott beszámolóját, de neki is jócskán remeg a hangja. Ugyanez a helyzet a soron következő osztályfőnökkel, de utána megint osztályfőnöknő következik, aki szintén a könnyeivel küszködik néhány mondaton keresztül, aztán ő is feladja. Utána a szakképző osztály osztályfőnökének a remegő hangú beszámolója következik. Végül az igazgató enyhe mosollyal próbálja helyretenni a hangulatot, hogy mi van itt ma, mindenki sír? Hát ennyi volt dióhéjban a történet, viszont én azon gondolkodtam, hogy emögött azért lényegesen több van. Amikor a tanítók (és szándákosan nem írok tanárokat, mert mindnyájan tanítók vagyunk, a gyerekeket tanítjuk meg mindenfélére) az összes nehézségek ellenére, annyira tudnak kötődni a rájuk bízott gyermekekhez, hogy ez így nyilvánul meg, akkor azt gondolom - legalábbis a mi oldalunkon - nincs nagy baj. Hogy ezt jó lenne ha máshol is észrevennék és értékelnék, nos az még jobb lenne! Hát akkor további erőt és kitartás a még hátralevő időhöz mindenkinek! Üdv Márta
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.07.19.
Nyáry Luca: A magántanulás mentett meg attól, hogy csődtömeggé váljak – Így látja az új törvényt egy érintett diák
A köznevelési törvény pénteken elfogadott módosításai szerint a következő tanévtől (tehát már idén szeptembertől) megszűnik a magántanulói státusz, felváltja az úgynevezett „egy...
(Forrás: wmn.hu)
--
2019.07.17.
Kell még 164 millió forint közpénz a milliós tandíjjal induló elit magániskolára
Szeptemberben nyit Debrecenben az alapítványi iskola, ahova a jelentkezés is 100 ezer forintba kerül. Ösztöndíjas helyek egyelőre nem lesznek, az építkezést az adófizetők állják, a szá...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.07.17.
Egyszerre 11 óvónő mondott fel egy újpesti óvodában
Olyan pedagógusok hagyták ott az óvodát, akik már az alakulás óta ott dolgoztak, alapítók voltak. Két olyan mesterpedagógus is felállt, akik óriási szaktudással is rendelkeznek. A távoz...
(Forrás: Újpesti Hírmondó)
--
2019.07.17.
Még egy dolog, amiben szembemegyünk Európával: egyre több a korai iskolaelhagyó
A 2010-ben elfogadott Európa 2020 Stratégiában Magyarország azt vállalta, hogy 2020-ra a korai iskolaelhagyók arányát 10 százalékra csökkenti, ettől a célkitűzéstől azonban egyre távolodunk...
(Forrás: Népszava)
--
2019.07.17.
Megőrülsz: almaügyi nyomozást rendelt el a tankerület
Valószínűleg megtaláltuk a hét agygörcsét, pedig még csak kedd van. A magyar általános iskolákban általában almát adnak a tízóraihoz, ám arra, ami most jön, egyetlen almagengszter, egyetlen...
(Forrás: Pécsi Stop)
--
2019.07.17.
A német, az osztrák és a lengyel rektori konferencia kiáll az MTA mellett
Közös közleményben adott hangot kedden aggodalmainak a német, az osztrák és a lengyel rektori konferencia a Magyar Tudományos Akadémia átalakításával kapcsolatos jogszabály elfogadása miatt...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2019.07.17.
Évtizedes kudarcok után újra tanulhatnak
Van, akitől a gyermeknevelés és autista kisfia fejlesztése, van, akitől az önbizalomhiány, és van, akitől a családfenntartó szerep vette el a továbbtanulás lehetőségét. Egyesek beletö...
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.07.17.
Bódis József: Nem csorbulnak a szülői jogok a köznevelési törvény módosításával
Az államtitkár hangsúlyozta: a szülői jogok továbbra is megmaradnak, mert ha a szülő úgy ítéli meg, hogy korai lenne háromévesen óvodába vinni a gyermeket, egy év halasztást kérhet....
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.07.17.
Az érettségi biztos túlbuzgósága miatt semmisítették meg a Szinyei Gimnázium tizenöt végzősének érettségijét
A helyzet abszurditását fokozza, hogy az iskolában a tizenöt említett diákon kívül is voltak olyan érettségizők, akiknek az érintettekhez hasonlóan hiányzott egy-egy természettudományos...
(Forrás: hvg.hu)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
  ofoe

Kedves Krisztina! Nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül érdemi tanácsot adni, de megpróbálom. Az első lépés valóban átgondolni azt, hogy Te magad mennyiben vagy felelős az adott problémáért. A figyelmeztetőkkel, intőkkel csak a saját feszültségedet oldod némileg, eredményt nem tudsz elérni. Gondold át, hogy melyik ponton romlott el a kapcsolat az adott csoporttal, eleve így fogadtak, vagy menetközben történt valami. Az a soraidból kiderül, hogy nincs köztetek bizalmi kapcsolat, tehát kommunikáció helyett hadakoztok. Időt kellene szánni arra, hogy a problémát tisztázzátok, megállapodásra jussatok a közös megoldás módjában. Ennek vannak különböző technikái. Fontos, hogy ne személyes sértésként kezeld az ügyet, hanem közös megoldandó problémaként. Nem ördögtől való, amit a kollégáid tanácsolnak, hogy fordulj pszichológushoz, aki segíthet azon, hogy a Benned való görcsöt fel tudd oldani. Amíg Te magad nem jutsz túl ezen a görcsön, nem tudod kézbe venni az ügyeket. Ezek a diákok már nem kamaszok, fiatal felnőttek, nekik is fontos, hogy eljussanak az érettségiig, és matematikából is elérjenek egy bizonyos szintet. Ez lehet az a közös ügy, amin együttesen és nem egymás ellenében kellene dolgoznotok. Szívesen levelezek erről Veled privátban is, ha akarod, de nem minden részlet tartozik a nyilvánosságra. Jelezd, ha ezt szeretnéd. Üdvözlettel Szekszárdi Juli

--
  László Krisztina

Kedves OFOE!
Nem tudom mennyire válaszolható meg a kérdésem. Egy középiskolában tanítok, heti 27 órában matematikát, 8 érettségis csoportnak. (Plusz a korrepetálások, plusz a helyettesítések.) Nagyon szeretem a diákjaimat, de mint mindenhol, ahol emberek vannak, előfordulnak konfliktusok. A kb 110 diákból, akiket két éve tanítok, van kb 15, akik állandóan csak a hibát keresik a munkámban, agresszíven és lekezelően bánnak velem, sokszor megaláznak a csoport egésze előtt. Amikor esetleg szaktanári figyelmeztetést adok nekik, akkor hangosan kiröhögnek, hogy az ő szüleiket ez nem érdekli. (Ezek a diákok már 17-19 évesek, mivel a nyelvi tagozat nulladik évfolyama egy évvel megnöveli a középiskolai tanévek számát.) Semmivel nem tudom őket sem motiválni, sem fegyelmezni, tönkre teszik az óráimat.) Hiába fordultam az osztályfőnökökhöz segítségért, mind ők, mind az igazgató-helyettes és a munkaközösség vezető szerint, ez az én hibám, azért viselkednek így velem, mert ez "belőlem jön". Közben az iskolából folyamatosan mennek el a tanárok, és hiába keresett a szakom, (angol-matek) úgy érzem, hogy nem becsülik meg a munkámat. Hiába az a kb 90 diák aki jól teljesít, (nem egy dícséretes 5-ös is van, és emelt matematika érettségi előkészítő csoportok is), hiába a rengeteg dolgozat, számonkérés, ingyen korrepetálás, rendszeres, hogy káromkodva, csapkodva, üvöltözve csapják az asztalomra a kijavított dolgozatot, mert az nem négyes, hanem csak hármas. És közben a vezetőség, az osztályfőnökök és a munkaközösség vezető szerint is, nekem kell változtatnom, pszichológushoz mennem, mert engem nem lehet elviselni. Meg kell jegyezzem, ezek az emberek 25-30 éve vannak ebben az iskolában. Ez a matematika státusz, amit én megkaptam 2 éve, egy előző iskolavezetéstől, már nagyon régóta, úgymond, "forgó hely" volt, mert - más tanárok elmondása szerint - mindig "volt valami probléma a matek tanárokkal". Minden más matematika tanár az iskolában, már 10-20-30 éve itt tanít.
Nem igazán tudom, mit kezdhetnék a problémával. Tudnának esetleg tanácsot adni?
Köszönettel: Krisztina

--
  Eleonóra

Kedves OFOE Csapat!
Segítséget szeretnék kérni, azzal kapcsolatban, hogy egy egyházi iskolában dolgozom, mint 50% kollégiumi felügyelő, 50% kollégiumi ápoló. Érdeklődnék, hogy ilyen esetben számomra mennyi szabadság jár? Tavaly fél állásban tanítottam, akkor járt a pedagógusi szabadság, itt úgy olvasom, ebben a munkakörben is jogosult lennék.?
Köszönettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek