OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#704  angol tanárzsoka[kukac]dunaweb[pont]hu2007-06-15 08:51
Tisztelt Tanácsadók!

Korrekt tájékoztató munkájukat megköszönve a mai napon átutalt csekély összegű támogatással kívánom segíteni az egyesület tanácsadó munkáját.
Azt hiszem ezt minden kérdést feltevő, amennyiben elégedett a válasszal és nem egyesületi tag megtehetné, legalább évente egy alkalommal,hiszen kérdéseinek felvetése "egyéb esetekben" nem biztos hogy apró pénzért megválaszolásra kerül.
Tisztelet és köszönet munkájukért, amelyhez erőt, támogatást és elhívatottságot kívánok!
Egy "mától pártoló tagjuk".
 
#703  ofoeofoe[kukac]chello[pont]hu2007-06-11 10:13
Köszönjük :)
 
#702  Zsókadafuka[kukac]freemail[pont]hu2007-06-10 14:32
Tisztelt Szerkesztők!
Elnézést kérek, nem tudtam, hogy az OFOE ilyen formában dolgozik. (ingyen, munka mellett)
Természetesen megértem Önöket, és így még nagyobb tisztelettel tekitnek munkájukra.
Bízom benne, hogy találnak támogatót, mert nagy szükségünk van Önökre! Ahol tudom, én is propagálom az Önök anyagi segítését! Tisztelettel: Zsóka
 
#701  ofoeofoe[kukac]chello[pont]hu2007-06-08 21:49
Kedves Zsóka!
A tanácsadóban mindenki a rendes munkája mellett, (többnyire) ingyen dolgozik. Így beállhatnak szünetek. Csak az elmúlt héten több mint száz (100) kérdés érkezett, ami azt jelenti, hogy lassan tarthatatlan lesz a helyzet. Közben dolgozunk a tanácsadó új felületén, amely remélhetőleg könnyebbé teszi a keresést a korábbi válaszok között. Igyekszünk támogatót keresni, hogy biztosabb anyagi alapra helyezzük a szolgáltatást. Önök két dologban is tudnának segíteni: éretesítsenek minket itt, az üzenőben vagy a kapcsolat oldalon, ha van ötletük arra, hogy ki támogathatná anyagilag a tanácsadót; az is nagy segítség lenne, ha a kérdés megírása előtt visszalapoznának, hátha már megvan a válasz.
Kedves Zsóka, köszönjük megértését.
 
#700  Zsókadafuka[kukac]gmail[pont]com2007-06-08 16:56
Tisztelt Szerkesztők!
Biztos nagy a torlódás, de pont 7 napja semmi válasz nincs. Legközelebb hétfőn lehetséges a válasz, ami azt jelenti, hogy közel 2 hétig nem kaptunk Önöktől semmit. Ilyenkor olyan jó lenne egy rövid mondat: élünk, dolgozunk, 2 nap múlva írunk. Tisztelettel, egy kicsit már türelmetlenül: Zsóka
 
#699  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2007-06-07 21:38
Kedves Adrienn! Kérdésedet áttettük a Tanácsadó rovatba. Ott kapsz majd rá választ. Türelmedet kérjük, mert nagy a torlódás. Üdvözlettel OFOE
 
#698  Holecz Adriennholadry2[kukac]freemail[pont]hu2007-06-07 19:55
Tisztelt Egyesület!

2006. évben szociálpedagógus diplomát szereztem, mivel munkahelyet nem találtam, bejelentkeztem a Munkaügyi Központba. 2007. február 2-tól a lakóhelyemen lévő óvodába hívtak dolgozni az egyik óvodapedagógus helyére, aki szülési szabadságra ment. A munkáltatóm a Munkaügyi Központtól igénybe vette a hét hónapra pályakezdőnek járó kedvezményt. Ennek megfelelően a jelenlegi munkabérem bruttó 82 000Ft. Szeptember 1-től közalkalmazotti munkaviszonyba kerülök a munkáltatóm tájékoztatása alapján, de nem a diplomásakat megillető F kategóriás munkabért fogom kapni, hanem csak a jelenlegi E kategóriát. Arra szeretnék választ kapni Önöktől, hogy a munnkáltató jogosan vagy jogtalanul sorol be ebbe az illetménybe?

Köszönettel:

Holecz Adrienn
szociálpedagógus
 
#697  Tanárfekoeva59[kukac]freemail[pont]hu2007-06-06 15:44
Kedves "Tanító" jeligével író kollégám!
A június 1-vel kelt -jogi tanácsadóba írt- kérdéséhez, illetve a levele végén tett megjegyzéséhez szeretnék hozzászólni. Sérelmezi, hogy egy tanár kolléga szerint(idézem az Ön szavait) "a tanárok minőségileg magasabb szinten állnak". Mivel figyelemmel kísérem a hozzászólásokat, utána néztem és azt hiszem Ön félreérti a helyzetet. A kolléga valószínűleg nem pedagógiailag, módszertanilag, pláne emberileg értette a magasabb képzettséget, hanem egyszerűen arról van szó, hogy a tanárképző főiskola egy adott tudományterületen belül (magyar, matematika stb.)magasabb szintű ismeretanyagot, az adott tudomány mélyebb ismeretét nyújtja, mint esetleg a tanítóképző főiskola az adott tárgyból, mint ahogyan az egyetemi végzettség szintén az adott szaktarületen magasabb színvonalú szakmai tudást feltételez egy adott tantárgyból.A képzési idők sem egyformák(legalább is eddig!).
Ez a munkánk jellegéből adódik, másra készített föl a tanítóképző főiskola és a tanárképző, illetve az egyetem, mások a célok. Ettől még a munkánk épp oly fontos és nélkülözhetetlen, egyik a másik nélkül nem létezhet és a mi a legfontosabb: éppen ezért nem kellene összekeverni ezeket, mindenki azt a korosztályt tanítsa, amelyikre "kiképezték". Ön azt írja, hogy a tanár amikor bemegy helyettesíteni egy alsós osztályba, nem tud mit kezdeni velük.Nem jó általánosítani! Én pl. sok más társammal együtt tudok mit kezedni, igaz, érzem, hogy nem a "helyemen" vagyok! (Ezért is mondom, hogy mindenki csinálhassa azt, amihez ért) Ugyanakkor visszakérdezek: És ha egy tanítónéni bemegy mondjuk történelem órát helyettesíteni, vagy fizikát, vagy bármit? Akkor ő vajon szakszerűen el tudja látni ezt a feladatot? Ha lelkiismeretes, akkor igen, de ő sem "hazai pályán" mozog és ez természetes!
Tehát hangsúlyozom, nem kéne összekeverednie a szakmáknak és egyetértek azzal, hogy igenis ugyanúgy sértő lehet annak a felsős kollégának, hogy elbocsájtják esetleg, mert nincs meg az óraszáma, mert az ő óráit(vagy egy részét) egy alsós kolléga kapja meg, akit nem erre a korosztályra "képeztek ki" elsődlegesen!
Ez a szakmai féltékenykedés egyébként egy jó tantestületben föl sem merülhet, hiszen nekünk aztán tényleg ismernünk kéne a munkánk helyét szerepét, fontosságát, a tanítóét épp úgy, mint az egyetemi professzorét. Egyik sem alacsonyabb, vagy magasabb rendű a másiknál, csak egyszerűen más szerepet tölt be! Ha azt mindenki tudomásul veszi és érti, akkor ez nem lehet probléma. Lehet, szerencsés vagyok, mert nálunk ez így van. Lehet, hogy azért becsüljük meg egymást, mert az alsósok nem akarják "görcsösen" bizonygatni, hogy ők "egyenrangúbbak", mint a felsősök és a felsősök meg tisztelik a munkájukat és viszont, de ugyanúgy a felső tagozat és gimnázium is így viszonyul. Egy csónakban evezünk!!:)Én viszont a magam részéről elismerem és tiszteletben tartom egy egyetemet végzett kollégám többlet tudását, vagy aki doktori címet szerzett, szerintem ez így természetes, ettől nem vagyunk a magunk munkakörében kevesebbek, sőt!!!
 
#696  Etelkaaltalanos[kukac]index[pont]hu2007-06-03 22:29
Kérdésemre a választ május 23-án e-mailben megkaptam, köszönöm. Etelka jelige
 
#695  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2007-06-03 14:22
Kedves Mária! Biztosan fog választ kapni, de a kérdések olyan tömegben érkeznek, hogy sajnos nem tudunk elég gyorsan válaszolni. Szíves türelmét kérjük minden Hozzánk fordulónak. OFOE
 
#694  Csala Máriasampipike[kukac]easymail[pont]hu2007-06-03 12:51
Tisztelt Cím!
Többször próbálkoztam munkajogi kérdéssel fordulni Önökhöz, de nem kapok választ. Nem ért célba a levelem , vagy csak egyszerűen nincs válasz, mert "csak"? üdvözlettel: Mária
 
#693  Kollégapszichologia[kukac]invitel[pont]hu2007-05-27 13:25
Bármilyen szexuálpedagógiai témáról szívesen tartok előadást kollégáknak, szülőknek, diákoknak.
Határtalanul, a legkorszerűbb, tudományosan is megalapozott ismeretek tolmácsolásával.
Tudásomat szívesen csapra verem.
Ha ismernek jobban felkészült szakembert, fizetek érte.
Tisztelettel: Kolléga
 
#692  Nóraofoe[kukac]chello[pont]hu2007-05-27 05:43
Kedves Mária!
Válaszát megküldtük.
Tisztelettel: a szerk.
 
#691  Máriaildinova[kukac]freemail[pont]hu2007-05-26 08:02
Tisztelt Osztályfőnök.hu!

Akkor bizonyára valamit rosszul csináltam, mert a kérdéseimet a jogi tanácsadóban tettem fel, és a gép jelezte, hogy az üzenetet sikerült elküldeni. Csak a válasz után érdeklődtem az üzenőben.
Mária
 
#690  Nóraofoe[kukac]chello[pont]hu2007-05-26 06:48
Tisztelt Mária!
Nagyon sokszor kértük már, hogy az Üzenőben ne tegyenek fel jogi kérdéseket: erre való a Tanácsadó. Az Üzenőbe érkezett jogi kérdésekre nem áll módunkban válaszolni.
Üdvözlettel: a szerk.
 
#689  Máriaildinova[kukac]freemail[pont]hu2007-05-25 13:19
Tisztelt Osztályfonok.hu!
Szeretném megkérdezni, hogy mikor kaphatok választ kérdéseimre? A múlt héten is érdeklődtem, a héten is írtam, de nem kaptam még választ. Fontos lenne a válasz, az e-mail címemet is megadtam.
Köszönettel
 
#688  Ofoeofoe[kukac]chello[pont]hu2007-05-23 15:13
Kérem Etelka jeligével május 15-én kérdező kollégánkat, hogy adjon meg működő elektronikus elérhetőséget, mert titkos válaszát nem tudjuk kézbesíteni.
Köszönettel:
A szerk.
 
#687  zolibálongizoli[kukac]freemail[pont]hu2007-05-23 13:46
Tisztelt Osztályfőnök.hu!
Besorolással kapcsolatban lenne egy kérdésem:elvégeztem a közoktatás vezető képzőt,jelenleg egyvidéki iskola igazgatója vagyok, G kategóriába való átsorolásom megtörtént.
Biológia-földrajz szakon végeztem, jelenleg 8 kötelező órában biológiát tanítok.Kérdésem: jár-e
az alap szakjaim után 5 vagy 8 százalék illetménynövekedés ? köszönettel.
 
#686  Máriaalattyanyi[pont]maria[kukac]chello[pont]hu2007-05-22 19:48
Szeretném kérdezni! Valahol választ kaptam már a 617-es /febr.8./ kérdésemre? Változatlanul azt kérem, hogy az email címemre szíveskedjenek válaszolni.
 
#685  mártahadnagym[kukac]chello[pont]hu2007-05-21 13:08
Kedves Mirtill!
Úgy tudom igaz. A mi iskolánkban dyslexiás oktatás is folyik, és az összes gyereket el kellett küldenünk a tanév végéig gyermekpszichiátriai vizsgálatra, és csak ők mondhatják ki a diagnózist. Hogy a fejlesztő pedagógussal kapcsolatban mi az igazság azt nem tudom, mert mi tanórai kereteken belül alkalmazzuk a Meixnert módszert, külön fejlesztéssel mi nem foglalkozunk. Üdv: Márta
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.09.06.
Microsoft-botrány: újabb korrupciógyanús szálra bukkant Hadházy
A jelentésben szereplő történet szerint a NAV esetében egy Microsoft-alkalmazott tiltakozott is amiatt, hogy az úgynevezett alvállalkozónak nincsenek kompetenciái a munkához. Azonban felvilá...
(Forrás: Magyar Hang)
--
2019.09.06.
"Kérdezd meg szüleidet, miért nem vagy megkeresztelve" – adja feladatul az ötödikes tankönyv
Bánhegyi könyve nem először kap publicitást: 2015-ben a tiltakozások hatására vissza kellett vonni az általános iskolák ötödik, a hatodik és a hetedik osztályaiból az általa írt tört...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.09.04.
„Füttyre indítható, fegyelmezett szolgahadat képezünk” – Exkluzív interjú Vekerdy Tamással és fiával, Dániellel
Az egyikük önmagában intézmény – bármit mond, az futótűzként terjed az interneten, és szavait anyák ezrei tekintik szinte szentírásnak. A másikuk elbújni szeret, és a szűkebb környezet...
(Forrás: wmn.hu)
--
2019.09.03.
A szelekció rendkívül nagy arányú növekedése a magyar iskolarendszerben 2010 és 2017 között. Nahalka István írása
Számtalan szakember és szervezet hívta már fel a figyelmet arra, hogy a szelekciós, illetve az esélyegyenlőtlenségek növekedését eredményező folyamatok egyre veszélyesebbek Magyarországon...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.09.03.
Friss felmérés: a pedagógusok 18%-a az első lehetséges alkalommal elhagyná a pályát
A gyorsjelentés szerint a válaszadók 79%-a szerint túl kevés az ellenszolgáltatás és túl nagy az elvárás, 21%-a várja, hogy javuljon a helyzet, ezen felül 21%-a munkahelyet változtatna, é...
(Forrás: eduline)
--
2019.09.03.
A szülők csak nem akarják úgy taníttatni a gyereküket, ahogy Orbán mondja
Ha saját gyerekeikről van szó, nem veszik be a családok, hogy a munkaalapú társadalom nevében ne gimnáziumba, hanem szakképzésbe adják őket. Az új tanévben is nagyjából ugyanannyian kezdik...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.08.31.
A magyar oktatás színvonala 30 évvel maradt le a valóságtól, és ez a szám most megduplázódik
– mondta Rózsa Ildikó, a Resuli – a Megújuló Oktatásért Alapítvány vezetője a 24.hu-nak a köznevelési törvény módosításával kapcsolatban. A parlament júliusban szavazta meg a szeptembert...
(Forrás: 24.hu)
--
2019.08.31.
A köznevelési törvény módosításainak eltörlését kéri az ellenzék az Alkotmánybíróságtól
Az ellenzék ma sajtótájékoztatón jelentette be, hogy készített egy alkotmánybírósági beadványt, amely minden alkotmánysértő módosítást pontról pontra végigvesz, és kéri ezek eltö...
(Forrás: mérce)
--
2019.08.31.
Vád alatt az érettségit közreadó nyomdász
Vádat emeltek az érettségi feladatokat kiszivárogtató nyomdai alkalmazott ellen – közölte a Bács-Kiskun Megyei Főügyészség. A vádirat szerint a 41 éves, lajosmizsei férfi egy helyi nyomd...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)

--
  ofoe

Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)

--
  Mohácsi Katalin

Tisztelt OFOE!

Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.

Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin

--
  Sasváriné Rita

Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné

--
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
  ofoe

Kedves Krisztina! Nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül érdemi tanácsot adni, de megpróbálom. Az első lépés valóban átgondolni azt, hogy Te magad mennyiben vagy felelős az adott problémáért. A figyelmeztetőkkel, intőkkel csak a saját feszültségedet oldod némileg, eredményt nem tudsz elérni. Gondold át, hogy melyik ponton romlott el a kapcsolat az adott csoporttal, eleve így fogadtak, vagy menetközben történt valami. Az a soraidból kiderül, hogy nincs köztetek bizalmi kapcsolat, tehát kommunikáció helyett hadakoztok. Időt kellene szánni arra, hogy a problémát tisztázzátok, megállapodásra jussatok a közös megoldás módjában. Ennek vannak különböző technikái. Fontos, hogy ne személyes sértésként kezeld az ügyet, hanem közös megoldandó problémaként. Nem ördögtől való, amit a kollégáid tanácsolnak, hogy fordulj pszichológushoz, aki segíthet azon, hogy a Benned való görcsöt fel tudd oldani. Amíg Te magad nem jutsz túl ezen a görcsön, nem tudod kézbe venni az ügyeket. Ezek a diákok már nem kamaszok, fiatal felnőttek, nekik is fontos, hogy eljussanak az érettségiig, és matematikából is elérjenek egy bizonyos szintet. Ez lehet az a közös ügy, amin együttesen és nem egymás ellenében kellene dolgoznotok. Szívesen levelezek erről Veled privátban is, ha akarod, de nem minden részlet tartozik a nyilvánosságra. Jelezd, ha ezt szeretnéd. Üdvözlettel Szekszárdi Juli

--
  László Krisztina

Kedves OFOE!
Nem tudom mennyire válaszolható meg a kérdésem. Egy középiskolában tanítok, heti 27 órában matematikát, 8 érettségis csoportnak. (Plusz a korrepetálások, plusz a helyettesítések.) Nagyon szeretem a diákjaimat, de mint mindenhol, ahol emberek vannak, előfordulnak konfliktusok. A kb 110 diákból, akiket két éve tanítok, van kb 15, akik állandóan csak a hibát keresik a munkámban, agresszíven és lekezelően bánnak velem, sokszor megaláznak a csoport egésze előtt. Amikor esetleg szaktanári figyelmeztetést adok nekik, akkor hangosan kiröhögnek, hogy az ő szüleiket ez nem érdekli. (Ezek a diákok már 17-19 évesek, mivel a nyelvi tagozat nulladik évfolyama egy évvel megnöveli a középiskolai tanévek számát.) Semmivel nem tudom őket sem motiválni, sem fegyelmezni, tönkre teszik az óráimat.) Hiába fordultam az osztályfőnökökhöz segítségért, mind ők, mind az igazgató-helyettes és a munkaközösség vezető szerint, ez az én hibám, azért viselkednek így velem, mert ez "belőlem jön". Közben az iskolából folyamatosan mennek el a tanárok, és hiába keresett a szakom, (angol-matek) úgy érzem, hogy nem becsülik meg a munkámat. Hiába az a kb 90 diák aki jól teljesít, (nem egy dícséretes 5-ös is van, és emelt matematika érettségi előkészítő csoportok is), hiába a rengeteg dolgozat, számonkérés, ingyen korrepetálás, rendszeres, hogy káromkodva, csapkodva, üvöltözve csapják az asztalomra a kijavított dolgozatot, mert az nem négyes, hanem csak hármas. És közben a vezetőség, az osztályfőnökök és a munkaközösség vezető szerint is, nekem kell változtatnom, pszichológushoz mennem, mert engem nem lehet elviselni. Meg kell jegyezzem, ezek az emberek 25-30 éve vannak ebben az iskolában. Ez a matematika státusz, amit én megkaptam 2 éve, egy előző iskolavezetéstől, már nagyon régóta, úgymond, "forgó hely" volt, mert - más tanárok elmondása szerint - mindig "volt valami probléma a matek tanárokkal". Minden más matematika tanár az iskolában, már 10-20-30 éve itt tanít.
Nem igazán tudom, mit kezdhetnék a problémával. Tudnának esetleg tanácsot adni?
Köszönettel: Krisztina

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek