OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#684  Igazné Varsányi Mirtilligazzne[kukac]citromail[pont]hu2007-05-19 16:19
Kedves Mindenki
A sajátos nevelési igényű tanulók fejlesztésével kapcsolatban nyugtalanító híreket kaptam. Nem tudom van-e valóságalapja: 2008 január 1-től (????) csak neurológiai szakvéleménnyel rendelkező tanuló számít SNIs-nek (???), iskolában, illetve óvodában fejlesztő pedagógus nem képezheti csak a Nevelési Tanácsadó (???).Mi igaz ebből Üdvözlettel:Igazné Mirtill
 
#683  Igazné Varsányi Mirtilligazzne[kukac]citromail[pont]hu2007-05-19 07:30
Kedves Mindenki!
A sajátos nevelési igényű tanulók fejlesztésével kapcsolatban nyugtalanító híreket kaptam. Nem tudom van-e valóságalapja: 2008 január 1-től (????) csak neorológiai szakvéleménnyel rendelkező tanuló számít SNIs-nek (???), iskolában, illetve óvodában fejlesztő pedagógus nem képezheti csak a Nevelési Tanácsadó (???).Mi igaz ebből? Üdvözlettel:Igazné Mirtill
 
#681  Andikavar[pont]andi[kukac]vipmail[pont]hu2007-05-16 15:03
Kedves Mindenki
Sajnos iszonyatosan elkeserítő a helyzet a pedagógusok között.Én egy kis városban élek, és van olyan iskola ahonnan 15 tanárnénit küldenek el.
Tegnap délután, egyik pedagógus,szintén munkanélküli lett, egyedül élt, gyermeke 27 évesen egy másik városban tanúl.Ő pedig végső elkeseredettségében kiugrott a 10 emeletes tömb 4.-emeltéről, azonnal szörnyet halt.
Mélységesen megrázott,felkavart, mert a szemem láttára történt,iszonyatosan elvagyok keseredve.Ennyire súlyos a helyzet.Biztso, hogy nem lett volna más kiút?
Lesz ebből a munkanélküliségből kilábalás valaha is?Azok a pedagógusok, aki majd 50-55 évesek, és munkanélkülivé vállnak mit fognak kezdeni magukkal?
 
#680  mártahadnagym[kukac]chello[pont]hu2007-05-16 12:01
Kedves Mindenki! Azt gondolom így év vége felé, meg főleg az érettségik kellős közepén, mindenkinek tele van már mindene mindennel, ezért arra gondoltam, megírom min elmélkedtem a minap. Talán egy kicsit melengetni fogja a szívünket. Végzős osztályok osztályozó értekezlete volt, 4 érettségiző illetve egy érettségi utáni szakképző osztályé. Az osztályok megoszlása vegyes: gimnázium, informatikusok, elektrósok, gépészek, kereskedelmisek; az osztályfőnökök megoszlása is vegyes: 2 nő és 3 férfi. Elkezdődik az értekezlet, az igazgató sorban szólítja fel az osztályfőnököket, mondják el beszámolóikat. Az első osztályfőnöknő, 7-8 mondat után nem tud tovább beszélni, elsírja magát, hogy mennyire fognak neki ezek a gyerekek hiányozni, mennyire szerette őket.
A következő osztályfőnök, ő már férfi, végig tudja mondani nagyon rövidre fogott beszámolóját, de neki is jócskán remeg a hangja. Ugyanez a helyzet a soron következő osztályfőnökkel, de utána megint osztályfőnöknő következik, aki szintén a könnyeivel küszködik néhány mondaton keresztül, aztán ő is feladja. Utána a szakképző osztály osztályfőnökének a remegő hangú beszámolója következik. Végül az igazgató enyhe mosollyal próbálja helyretenni a hangulatot, hogy mi van itt ma, mindenki sír? Hát ennyi volt dióhéjban a történet, viszont én azon gondolkodtam, hogy emögött azért lényegesen több van. Amikor a tanítók (és szándákosan nem írok tanárokat, mert mindnyájan tanítók vagyunk, a gyerekeket tanítjuk meg mindenfélére) az összes nehézségek ellenére, annyira tudnak kötődni a rájuk bízott gyermekekhez, hogy ez így nyilvánul meg, akkor azt gondolom - legalábbis a mi oldalunkon - nincs nagy baj. Hogy ezt jó lenne ha máshol is észrevennék és értékelnék, nos az még jobb lenne! Hát akkor további erőt és kitartás a még hátralevő időhöz mindenkinek! Üdv Márta
 
#679  ofőofoe[kukac]chello[pont]hu2007-05-15 23:58
Kedves István! A minisztérium tényleg nem tett túl sokat azért, hogy a pályázat megtalálható legyen. Magunk is csak a sajtóból értesültünk róla. Most némi kutatás után sikerült megtalálni az Oktatási és Kulturális Minisztérium Támogatáskezelő Igazgatósága (volt OMAI) honlapján. A minőségbiztosítás, mérés, értékelés, ellenőrzés támogatása és a teljesítmény motivációs pályázati alap stb. stb. címen szerepel ott egy miniszteri rendelet: letölthető pdf-ként. Ennek a melléklete a pályázati adatlap. A rendeletet május 2-án fogadták el. Ennek fényében nem csoda, ha kevesen jelentkeztek. Nem kis nyomozás volt. Üdvözlettel:
Holmes
 
#678  A szerk.ofoe[kukac]chello[pont]hu2007-05-15 19:40
Kedves Kérdezők!
Kérem a hozzánk fordulókat, hogy a Tanácsadóban tegyék fel jogi kérdésüket. És egy félreértést is tisztáznunk kell: nem ügyvédek, hanem közoktatási szakértők, mentálhigiénikusok és humánpolitikai előadók igyekeznek válaszolni a kérdésekre.
 
#677  Istvántitkarsag[kukac]altisk-hegyko[pont]sulinet[pont]hu2007-05-15 15:48
Hol lehetett olvasni a pályázatot a legjobb tanároknak kiadható millárdra? Az OM honlapján ugyanis NINCS!!!
 
#676  Pulai Nándornép_margo[kukac]freemail[pont]hu2007-05-15 09:47
Tisztelt Ügyvéd Úr!
Az egyik dolgozónk 2005.01.01.-én szülte első gyermekét.
2007.01.31.-én ikreket szült.Mt. 138.§.(4) bek. a)szerint a gyermek gondozása céljából a gyermek harmadik életéve betöltéséig a munkáltató a munkavállaó kérelmére fizetés nélküli szabadságot köteles engedélyezni.
Ikerszülés esetén a gyermekek 6 éves koráig fizetésnélküli szabadságot milyen rendelet alapján engedélyezhet a munkáltató?
Előre is köszönöm a választ! Üdvözlettel: Pulai Nándorné
 
#675  OFOEofoe[kukac]chello[pont]hu2007-05-14 20:58
Tisztelt Becker Úr!

Az egyesület tanácsadója csak pedagógusoknak, ill. a közoktatásban dolgozóknak és szülőknek nyújt segítséget az iskolával (esetleg óvodával) kapcsolatos problémáik megoldásához. Az Ön kérdése nem tartozik a hatáskörünkbe. Üdvözlettel OFOE
 
#674  Becker Henrikhenrik41[kukac]t-online[pont]hu2007-05-14 19:41
Tisztelt ügyvéd úr, vagy ügyvéd nö ,Anyosom az unokájával szóbeli eltartási szerzödést kötött, a feleségem le mondott az örökségéről az unoka javára ,ha eltartja ,de viszonyuk megromlott .Kérdésem , hogy ilyenkor az eredeti álapot vissza állitása a jogi megoldás ha nem tudunk meg eggyezni ,vagy mi? köszönöm válaszát.
 
#673  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2007-05-12 19:52
Kedves "Bercus" Kollégánk (vagy Kolléganőnk)! Kérdésére a Tanácsadó rovatban kap majd választ. Addig is szíves türelmét kérjük.

OFOE
 
#672  Bercus0115kacsiberci[kukac]t-online[pont]hu2007-05-11 13:09
Érdeklődni szeretnék, hogy a felmerülő problémámra mit javasol a jogász úr.
Az eset a következő: 2007. május 4-én pénteken végzős osztályomnak megtartottuk az osztályozó konferenciát, majd szombaton elballagtattam őket.
Pénteken az iskola igazgató postán ajánlott, tértivevényes levélben kiküldte a felmondásomat(gazdasági osztályról egy munkatárs súgta meg!), majd hétfőtől (máj. 7-től) betegállományba kerültem. A levelet még a mai napig nem vettem át, a postán tartják az előírt 5 munkanapig, majd hétfőn újra megpróbálják kézbesíteni. Úgy tudom, betegállomány ideje alatt felmondani nem lehet.
Érdeklődni szeretnék, hogy amennyiben hétfőn a levelet - melyben nagy valószínűséggel a felmondásom van - átveszem, elindul-e a felmondási időm, vagy mindaddig amíg táppénzen vagyok, olyan mintha ki sem küldte volna munkáltatóm. Kérem, tájékoztasson, hogy számomra melyik a kedvezőbb:
átvegyem-e egyáltalán, vagy jobban teszem, ha át sem veszem!
Továbbá érdeklődni szeretnék, hogyha folyamatosan táppénzen vagyok 31 naptári napot, akkor a felmondás átadható-e rögtön az első nap, miután aktív keresőképes lettem?! Úgy tudom, hogy csak a munkába állást követő 31. napon adható csak át. Igaz-e ez a törvényi rendelkezés a pedagógusokra is, egyáltalán még él-e ez a törvényi előírás?!
Megértését és segítségét köszönöm!
Tisztelettel: Bercus
 
#671  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2007-05-08 11:13
Kedves Judit! Kérdésedet a Tanácsadó rovatban tedd fel. Oda is kaphatsz titkosan saját email cimre választ. Üdvözlettel OFOE
 
#670  Tóthné Papp judittjutka[kukac]citromail[pont]hu2007-05-07 13:59
Tisztelt Szakmai Egyesület! Szeretném megkérdezni,hogy személyes jellegü problémával fordulhatok-e Önökhöz,mikor-milyen esetben szüntethetik meg a munkaviszonyomat,ha alapitványi iskola lesz,milyen jogok illetnek meg ilyen esetben.Bövebben irok,ha lehetöség van jogi tanács adására, a választ sziveskedjenek cimemre küldeni.Amennyiben lehet Önöket telefonon hivni,kérem irják meg a telefonszámot.Nagyon várom segitő válaszukat.Köszönettel: Tóthné
 
#669  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2007-05-01 21:37
Kedves "Varga" Kollégánk! Kérdésére a Tanácsadó rovatban talál majd választ. Üdvözlettel az OFOE
 
#668  vargahellike68[kukac]citromail[pont]hu2007-05-01 10:37
Meg szeretném kérdezni, hogy utolsó éves szociálpedagógia szakos főiskolai hallgatót jogosan sorolnak e "C" kategóriába a gyermekotthonban.
köszönöm
 
#667  Csaba1okoska[kukac]citromail[pont]hu2007-04-24 19:45
Kedves Csaba!
Judit a Dr. Szent.györgyi Albert Ált. Isk.-ból ment nyugdíjba, mint igazgató. Ha az iskola segítségét kéred, biztosan találnak megoldást az értesítésére. szeruskert-a@KSZKI.hu
Csilla
 
#666  Csaba1okoska[kukac]citromail[pont]hu2007-04-23 17:51
Kérem segítsenek!
Szeretném megtalálni volt osztályfőnöknőmet.
A neve Dr. Kajati Istvánné. A neten találkoztam a nevével de elérhetőséget sehol nem találok.
Leendő osztálytalálkozó miatt keresem.
Köszönettel
Csaba
 
#665  Julitanar1[kukac]freemail[pont]hu2007-04-22 10:21
Óvónők, tanítók, tanárok segítsetek!

Szakvizsgámhoz egy felmérést végzek, a pedagógusok mindennapi munkájáról. A felmérés egy kb. öt perc alatt kitölthteő teszt, Word formátumban. Ha néhány percet rá tudsz szánni a kérdőív kitöltésére, azzal köszönöm meg, hogy a felmérésről készült elemzést elküldöm a címedre. Természetesen ehhez az kell, hogy megadj egy e-mail címet, amire a kérdőívet elküldhetem. Ahová a címeket várom: tanar1@freemail.hu. Az adatok természetesen név nélkül kerülnek feldolgozásra.


2007.04.22.

Segítségedet előre is köszönöm:

Juli
 
#664  Redele Máriaredele1[kukac]citromail[pont]hu2007-04-21 08:58
Tisztelt Tanácsadó!
Tudomásom szerint a gyet-en lévő szülők 5 órát vehetnek igénybe az óvodai nevelésből. Az lenne a kérdésem, hogy akkor mi csak fél normatívát igényelhetünk ezekre a gyermekekre?
Köszönettel!
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.09.06.
Microsoft-botrány: újabb korrupciógyanús szálra bukkant Hadházy
A jelentésben szereplő történet szerint a NAV esetében egy Microsoft-alkalmazott tiltakozott is amiatt, hogy az úgynevezett alvállalkozónak nincsenek kompetenciái a munkához. Azonban felvilá...
(Forrás: Magyar Hang)
--
2019.09.06.
"Kérdezd meg szüleidet, miért nem vagy megkeresztelve" – adja feladatul az ötödikes tankönyv
Bánhegyi könyve nem először kap publicitást: 2015-ben a tiltakozások hatására vissza kellett vonni az általános iskolák ötödik, a hatodik és a hetedik osztályaiból az általa írt tört...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.09.04.
„Füttyre indítható, fegyelmezett szolgahadat képezünk” – Exkluzív interjú Vekerdy Tamással és fiával, Dániellel
Az egyikük önmagában intézmény – bármit mond, az futótűzként terjed az interneten, és szavait anyák ezrei tekintik szinte szentírásnak. A másikuk elbújni szeret, és a szűkebb környezet...
(Forrás: wmn.hu)
--
2019.09.03.
A szelekció rendkívül nagy arányú növekedése a magyar iskolarendszerben 2010 és 2017 között. Nahalka István írása
Számtalan szakember és szervezet hívta már fel a figyelmet arra, hogy a szelekciós, illetve az esélyegyenlőtlenségek növekedését eredményező folyamatok egyre veszélyesebbek Magyarországon...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.09.03.
Friss felmérés: a pedagógusok 18%-a az első lehetséges alkalommal elhagyná a pályát
A gyorsjelentés szerint a válaszadók 79%-a szerint túl kevés az ellenszolgáltatás és túl nagy az elvárás, 21%-a várja, hogy javuljon a helyzet, ezen felül 21%-a munkahelyet változtatna, é...
(Forrás: eduline)
--
2019.09.03.
A szülők csak nem akarják úgy taníttatni a gyereküket, ahogy Orbán mondja
Ha saját gyerekeikről van szó, nem veszik be a családok, hogy a munkaalapú társadalom nevében ne gimnáziumba, hanem szakképzésbe adják őket. Az új tanévben is nagyjából ugyanannyian kezdik...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.08.31.
A magyar oktatás színvonala 30 évvel maradt le a valóságtól, és ez a szám most megduplázódik
– mondta Rózsa Ildikó, a Resuli – a Megújuló Oktatásért Alapítvány vezetője a 24.hu-nak a köznevelési törvény módosításával kapcsolatban. A parlament júliusban szavazta meg a szeptembert...
(Forrás: 24.hu)
--
2019.08.31.
A köznevelési törvény módosításainak eltörlését kéri az ellenzék az Alkotmánybíróságtól
Az ellenzék ma sajtótájékoztatón jelentette be, hogy készített egy alkotmánybírósági beadványt, amely minden alkotmánysértő módosítást pontról pontra végigvesz, és kéri ezek eltö...
(Forrás: mérce)
--
2019.08.31.
Vád alatt az érettségit közreadó nyomdász
Vádat emeltek az érettségi feladatokat kiszivárogtató nyomdai alkalmazott ellen – közölte a Bács-Kiskun Megyei Főügyészség. A vádirat szerint a 41 éves, lajosmizsei férfi egy helyi nyomd...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)

--
  ofoe

Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)

--
  Mohácsi Katalin

Tisztelt OFOE!

Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.

Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin

--
  Sasváriné Rita

Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné

--
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
  ofoe

Kedves Krisztina! Nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül érdemi tanácsot adni, de megpróbálom. Az első lépés valóban átgondolni azt, hogy Te magad mennyiben vagy felelős az adott problémáért. A figyelmeztetőkkel, intőkkel csak a saját feszültségedet oldod némileg, eredményt nem tudsz elérni. Gondold át, hogy melyik ponton romlott el a kapcsolat az adott csoporttal, eleve így fogadtak, vagy menetközben történt valami. Az a soraidból kiderül, hogy nincs köztetek bizalmi kapcsolat, tehát kommunikáció helyett hadakoztok. Időt kellene szánni arra, hogy a problémát tisztázzátok, megállapodásra jussatok a közös megoldás módjában. Ennek vannak különböző technikái. Fontos, hogy ne személyes sértésként kezeld az ügyet, hanem közös megoldandó problémaként. Nem ördögtől való, amit a kollégáid tanácsolnak, hogy fordulj pszichológushoz, aki segíthet azon, hogy a Benned való görcsöt fel tudd oldani. Amíg Te magad nem jutsz túl ezen a görcsön, nem tudod kézbe venni az ügyeket. Ezek a diákok már nem kamaszok, fiatal felnőttek, nekik is fontos, hogy eljussanak az érettségiig, és matematikából is elérjenek egy bizonyos szintet. Ez lehet az a közös ügy, amin együttesen és nem egymás ellenében kellene dolgoznotok. Szívesen levelezek erről Veled privátban is, ha akarod, de nem minden részlet tartozik a nyilvánosságra. Jelezd, ha ezt szeretnéd. Üdvözlettel Szekszárdi Juli

--
  László Krisztina

Kedves OFOE!
Nem tudom mennyire válaszolható meg a kérdésem. Egy középiskolában tanítok, heti 27 órában matematikát, 8 érettségis csoportnak. (Plusz a korrepetálások, plusz a helyettesítések.) Nagyon szeretem a diákjaimat, de mint mindenhol, ahol emberek vannak, előfordulnak konfliktusok. A kb 110 diákból, akiket két éve tanítok, van kb 15, akik állandóan csak a hibát keresik a munkámban, agresszíven és lekezelően bánnak velem, sokszor megaláznak a csoport egésze előtt. Amikor esetleg szaktanári figyelmeztetést adok nekik, akkor hangosan kiröhögnek, hogy az ő szüleiket ez nem érdekli. (Ezek a diákok már 17-19 évesek, mivel a nyelvi tagozat nulladik évfolyama egy évvel megnöveli a középiskolai tanévek számát.) Semmivel nem tudom őket sem motiválni, sem fegyelmezni, tönkre teszik az óráimat.) Hiába fordultam az osztályfőnökökhöz segítségért, mind ők, mind az igazgató-helyettes és a munkaközösség vezető szerint, ez az én hibám, azért viselkednek így velem, mert ez "belőlem jön". Közben az iskolából folyamatosan mennek el a tanárok, és hiába keresett a szakom, (angol-matek) úgy érzem, hogy nem becsülik meg a munkámat. Hiába az a kb 90 diák aki jól teljesít, (nem egy dícséretes 5-ös is van, és emelt matematika érettségi előkészítő csoportok is), hiába a rengeteg dolgozat, számonkérés, ingyen korrepetálás, rendszeres, hogy káromkodva, csapkodva, üvöltözve csapják az asztalomra a kijavított dolgozatot, mert az nem négyes, hanem csak hármas. És közben a vezetőség, az osztályfőnökök és a munkaközösség vezető szerint is, nekem kell változtatnom, pszichológushoz mennem, mert engem nem lehet elviselni. Meg kell jegyezzem, ezek az emberek 25-30 éve vannak ebben az iskolában. Ez a matematika státusz, amit én megkaptam 2 éve, egy előző iskolavezetéstől, már nagyon régóta, úgymond, "forgó hely" volt, mert - más tanárok elmondása szerint - mindig "volt valami probléma a matek tanárokkal". Minden más matematika tanár az iskolában, már 10-20-30 éve itt tanít.
Nem igazán tudom, mit kezdhetnék a problémával. Tudnának esetleg tanácsot adni?
Köszönettel: Krisztina

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek