OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#659  Fortuna7fortunafortuna[kukac]freemail[pont]hu2007-04-14 07:19
Tisztelt Osztályfőnök!

Köszönöm a Papp Lajos prfesszorról szóló írásait. Véleményem szerint egy csodálatos ember, Lélek.

Minden jót, Békességet, Egészséget, Sok-sok Szeretetet kívánok.

Szeretettel: Fortuna7 - Terike :-)
 
#658  Fikó Istvánfiko[kukac]fiko[pont]hu2007-04-12 15:24
Tisztelt Osztályfőnökök!

Annak, aki ballagtat, és netán megfeledkezett róla: hímzett ballagási tarisznyák még rendelhetőek a www.tarisznya.hu , illetve a www.fiko.hu oldalon !

Tisztelettel: egy tanárból lett hímző
 
#657  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2007-04-10 23:30
Kedves Lilianna! Légy olyan kedves, a Tanácsadó rovatban tedd fel a kérdésedet, ott fogsz rá választ kapni. Üdvözlettel OFOE
 
#656  Ilkabugnics_ilka[kukac]hotmail[pont]com2007-04-10 17:17
kedves gyakorló pedagógusok!

Segítséget szeretnék kérni. Az ELTE bölcsész szakán vagyok német szakos hallgató és most írom a szakdolgozatom pedagógiából "Tanár-diák konfliktusok az iskolában" címmel. A dolgozatomnak 80%-ban gyakorlatinak kell lennie,ezért sokat segítene, ha kapnék véleményeket, saját tapasztalatokat,"tippeket" arról, hogy melyek manapság a leggyakoribb konfliktushelyzetek az iskolában illetve ezeket hogyan oldják meg a pedagógusok a gyakorlatban. Előre is köszönöm a segítséget! Ilka
 
#655  Liliannarosemarie[kukac]vipmail[pont]hu2007-04-10 13:27
Ha nov.3-án leszek 54 éves és esélyem lenne a Prémium programba jutni,deaz állásom tanár lévén megszűnik felmentéssel mondjuk szept.1-én, akkor mi a lehetőség arra, hogy a 2 hónap eltérés miatt mégis lehetőségem legyen Prémium években részt venni.Válaszoljonvalaki, mert nekem most nagyon nagy gond.Köszönöm
 
#654  Horváth Józsefbelko[pont]kft[kukac]freemail[pont]hu2007-04-09 18:37
Osztálykirándulásra olcsó szállást biztositunk tanulóiknak a Bükk-hegység lábánál Mónosbélben.Eger 20km-re, Szilvásvárad 5km-re van. 2-4-7 ágyas szinestévés, fürdőszobás szobák 50főig.Zárt parkoló a bussznak, étkezés helyben megoldható.Érdeklődni:36/354-269 06/30/9430880
 
#653  OFOEszekja[kukac]t-online[pont]hu2007-04-06 23:20
KELLEMES HÚSVÉTI ÜNNEPEKET KÍVÁN AZ OSZTÁLYFŐNÖKÖK ORSZÁGOS SZAKMAI EGYESÜLETE.
 
#652  Nagy Gyulaggggyula[kukac]citromail[pont]hu2007-04-05 13:45
Kedves Németh Ildikó!
Tudok segíteni a Család Iskolával kapcsolatban. Várom kérdését a ggggyula@citromail.hu címre.
Tisztelettel: Nagy Gyula
 
#651  Nemeth Ildikoildus87[kukac]citromail[pont]hu2007-04-05 13:29
Tud nekem vki segíteni a Család iskola / Családi iskola -kal kapcsolatban??? Valamilyen könyv, vagy cikk...stb.
Akinek van vmi ötlete ezzel kapcsolatban szívesen várom válaszát.
Elöre is köszi.
 
#650  ancsakozgazda[kukac]citromail[pont]hu2007-04-03 11:33
Jó ideje nem jártam itt, de most visszaolvasva az üzenőben úgy érzem, meg kell védenem az aggódó anyukát, aki meglehetősen sok helyesírási hibával írta le azt, ami számára nagy gondot jelent, és valóban nagyon komoly helyzetről számolt be.
Anyanyelvtől függetlenül vannak a mai közoktatásban olyan személyek, akik szinte írástudatlanul hagyják el az iskolát, de ha nem is, a számítógép nem mindenki számára mindennapos eszköz, és a gépelés sok mindenkinek nehezére esik. Épp az esélyegyenlőség jegyében kellene melléállnunk annak az embernek, aki nem igazán tudja megfogalmazni, leírni amit érez, gondol. Nekünk hál istennek ez könnyen megy, mert profi előadók vagyunk, ebből élünk.
Tisztelettel
Anikó
 
#649  mártahadnagym[kukac]chello[pont]hu2007-04-03 09:39
Kedves Anikó! Nem válaszolni szeretnék a levelére, nem is tudnék. Csak egy kicsit más szemszögből megbeszélni a dolgokat. Magam is tanár vagyok, mégpedig abból a fajtából, akinél első helyen van a gyerek, másodikon megint a gyerek, aztán egy szünet és utána a többi. És nem is a mundér becsületét akarom védeni. De nézzük csak meg a dolgokat: mondja hogy a gyerek nehezen illeszkedik be, kicsit magának való.
Lehet, hogy talán nem az a legjobb segítség számára, hogy a szülő "a tanárokban keresi a hibát". Sajnálom, de nem találok erre jobb kifejezést. Én inkább megkeresném az alkalmat, hogy gyerek - szülő - OFŐ hármasban leüljünk és NYUGODTAN, indulatoktól menetesen, sérelmeket félretéve megbeszéljük a dolgokat. Ahol mindenki, következmények nélkül elmondhatja a sérelmeit, elvárásait. Szerintem ez a gyereknek is megkönnyebbülést jelentene, érezné, hogy az is számít amit ő mond, nem pedig a feje fölött zajlanak az események, az OFŐ-nek pedig segítséget. Ezek után pedig ha bármely más tanárral "probléma" van, az osztályfőnök már a tények ismeretében tudná a gyerek érdekeit érvényesíteni, illetve meg tudná beszélni a kollégákal, hogy mi is a probléma valójában. Mert elképzelehető, hogy olyan dolgok vannak a háttérben, amikről az iskolában nem tudnak: lásd a matek korrepetálást, vitaminok szedése. Én az OFŐ - diák - szülő bizalom FELTÉTLEN híve vagyok - és ez edig mindig bevált. Pedig volt - van aztán problémás gyerekünk bőven!!!!!!!!! Nem vagyunk ám egy elit iskola. A legjobbakat remélve, kívánok a kislányának szép ballagást és sikerest érettségit! Hadnagy Márta, egy OFŐ.
 
#647  Dömény AnikóMami37[kukac]citromail[pont]hu2007-04-01 08:35
Tiszteletem önöknek és a tanároknak! Óriási gondom van 4 éve.Nem minta gyerekem van.Nehezen illeszkedik be kicsit magának való,nem kitűnő tanuló.Középiskolás.Első osztályban bukott matekból.Kiderült azért mert nem szóltunk a tanárnőnek,hogy itthol korrepetálásra jár.Sikeres pótvizsgát tett.Másodikban megbukott matekből,pedig a tanárnő jelezte ha ír egy 3-as dolgozatot átengedi,megírta megbukott.Sikeres pótvizsgát tett lebeszéltem az átíratkozásról másik iskolába ne meneküljön el a problémák elől.Harmadikban az osztály füle hallatára megbeszélte az osztfő a történelem tanárral mivel magyarból nem bukhat a jegyei alapján bukjon történelemből.Megbukott,a pótvizsgáztató tanár az ottani eredmény után megkérdezte a gyerekemtől mit keres maga itt?3-as lett a pótvizsgája.Negyedikben a törékeny szőke kislányom hála az égnek vitamin halmaz szedése után hízott pár kilót.Most az osztfője mindennap megjegyzést tesz arra,hogy nem baj,hogy terhes vagy csak érettségizz le.A tanári karnak ez az elfoglaltsága,hogy mennyit nőtt a gyerek hasa.Meg lett kérve ne a kilóival foglalkozzon de elhárította a szíves kérést.A gyermekemnek volt olyan osztálytársa aki öngyilkossággal fenyegette a szülőjét ha nem íratja ki az iskolából.Az igazgató úrral is beszéltem szinte kiabált velem a telefonba,más dolga van mint egy diákkal problémáival foglalkozni.Ezek csak részletek több minden volt már egy normális szülő védi a gyermekét de a gátlásai gyűlnek.Teljesen hülyének vagyunk nézve.Nem merek reklamálni mert a végén megint bukik nem lesz érettségie.De mit tehetnék én?Szeretném ha az e-mail címemre jönne válasz amiért nagyon hálás lennék.Tiszteletem a mostani tanároknak,de bizony vannak kivételek.Dömény Anikó.
 
#646  A szerk.ofoe[kukac]chello[pont]hu2007-03-29 13:34
Tisztelt Szalay Sándorné!
Kérdésére itt találja a választ.
Egyúttal megkérem olvasóinkat, hogy a Tanácsadó rovatban tegyék fel munkajogi kérdéseiket.
Köszönettel: A szerk.
 
#645  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2007-03-29 08:15
Kedves Mária! Ilyen röviden nehéz reflektálni egy általánosnak nevezhető problémára anélkül, hogy ez a válasz ne legyen túl sommás, a komplex helyzetet leegyszerűsítő. Igen, ma valóban nehéz a gyerekekkel és a szülőkkel is. Ez sok mindennel magyarázható, részben az általános társadalmi helyzettel és közérzettel. Az egész felnőtt társadalom türelmetlen, feszült, rosszul tűri a bizonytalan, kiszámíthatatlan körülményeket. És miközben mi (szülők, pedagógusok) számos okból elbizonytalanadunk, a gyerekek a változó (a média által is erőteljesen befolyásolt) körülmények között egészen járják a saját, gyakran követhetetlen útjukat és sok tekintetben egészen mások, mint akár a fél évtizeddel korábbiak. Az általános káoszban nő az egymás iránti bizalmatlanság, és ez különösen éles a szülők és pedagógusok viszonylatában. Mivel egyik fél sem bír igazán a gyerekekkel, gyakran egymásra hárítják a felelősséget, pedig csak úgy lehetne előbbre jutni, ha bíznának egymásban és együttműködnének, közösen keresnék az utat a gyerekhez, a megoldási lehetőségeket valóban létező problémák megelőzése, enyhítése, megoldása érdekében. Tudom, hogy ezzel a szöveggel csak a feszültséget növelem, és érdemben nem segítek. Az egyik első lépés bizonyára a szülők bizalmának megnyerése. Evvel párhuzamosan pedig folyamatos dialógus a gyerekekkel (egyénekkel, kiscsoportokkal, egész osztállyal). Biztos, hogy ma már a korábban bevált megengedő magatartás kevés. De nem megyünk semmire a merev, autoriter, elidegenítő habitussal sem. Nem tudom mennyire nyugtat meg, de ez a gond gyötri a pedagógusok nagy többségét. Ennek igazolására nézz bele a tanárok által vezetett blogokba (az AULA INFO.HU honlap baloldalán van ezekből egy válogatás).
Azért a szomorú fejű ikont nem tudom egy mosolygóval viszonozni. De talán az is segíthetne, ha akár ezen a honlapon kibeszélnénk az ilyen problémákat.
 
#644  Kovács Máriakovacs[kukac]feeemail[pont]hu2007-03-28 22:39
22 éve tanítok egy gimnáziumban. Liberális szellemben, megengedően és általában sikerrel. Az idén találkoztam egy osztállyal, sokan vannak, sokfélék, vannak közöttük kedvesek, törekvőek, lusták,nagylányok,közömbösek stb. Ha együtt vannak, nem bírok velük, neveletlenek, hangosak, minden feladat kétszer annyi energiát vesz el, mint a párhuzamos osztályokban. Végül hallgattam az ofőre, és intőket írtam az ellenörzőkbe, ha zavarták az órát. Egy szülő rögtön visszaírt, valami olyasmit, hogy ő most mit csináljon, ha az óra érdekes, akkor a gyerekek figyelnek, stb...(Persze pedagógus, tanítónő, mintha nála mindenki, mindig figyelne.).LOL.
A történet nagyon megviselt, ráadásul a lányát tette ki ennek az üzengetésnek, végül nem válaszoltam, csak aláírtam.
De vajon milyen együttműködést vár el egy szülő a tanártól?
Nem vagyok boldog. Rosszul érzem magam. Valami változást érzek, és ezt nem értem. A diák-szülő-tanár hármasnak vége?
 
#643  PDSZpdsz[kukac]t-online[pont]hu2007-03-28 22:13
Országos Népi kezdeményezés folyik a pedagógusok kötelező óraszámának növelése ellen.
Az aláírási felhívás letölthető a
www.pdsz.hu/documents/ alairaskisero.doc címről, az aláíróív pedig a
www.pdsz.hu/documents/ alairasgyujto.pdf címről
Kérjük töltse le és minél több aláírással juttassa vissza a PDSZ
1085 Somogyi Béla u. 20. címre május 10-ig.
Köszönettel
 
#642  Szalay Sándornéisk[pont]rcsanak[kukac]freemail[pont]hu2007-03-28 14:31
Tisztelt OFOE!
Iskolánk 2007. szeptemberében bezár, mert az önkormányzat nem tudja finanszírozni a megnövekedett költségeket. Tanulóink a szomszédos község iskolájába fognak járni.
Kérdéseim:
1. Milyen munkajogi egyeztetésekre van szükség az intézményátszervezést megelőzően?
2. Azoknak a dolgozóknak, akiket a jogutód intézmény nem tud alkalmazni, fel kell mondani. Mikortól kell számítani a felmentési időt?
3. A nem selejtezhető iratok (személyi anyag, anyakönyvek) hova kerülnek az iskola bezárása után?
Várom válaszát a megadott email címre!
Köszönettel:
Szalay Sándorné igazgató
 
#641  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2007-03-27 21:39
Kedves Mária! A kérdésedet áttettük a tanácsadó rovatba, de ott akkora a torlódás, hogy csúsznak a válaszok. Türelmedet kérjük. Üdvözlettel OFOE
 
#640  Alattyanyi Máriaahama[kukac]freemail[pont]hu2007-03-27 21:10
A 617-es könyvjelzős kérdésemre még nem kaptam választ. Kérem, segítsenek.
 
#639  Soldos Emília Óvoda vezetőjesoldosovoda[kukac]freemail[pont]hu2007-03-27 12:40
Tisztelt OFOE!

Segítségüket kérném két ügyben:

1; Dajkai munkakörben kizárólag dajkaképzőt végzett dolgozót lehet alkalmazni és kinevezni? Kérem,szíveskedjenek az erre vonatkozó törvényt is mellékelni.

2; Értesülésem szerint a gyet-ben részesülő szülők gyermekei január 01-től csak napi 5 órán át vehetik igénybe az óvodai ellátást, ellenkező esetben a szülők elveszítik a támogatást.
Kérdésem: Hol és milyen címen található az erről szóló törvénymódosítás és melyik év (2007 ?) jan. 1-től lép(ett) hatályba?

Kérem, a megadott e-mail címre szíveskedjenek válaszolni.
Köszönettel: az óvodavezető
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.07.19.
Nyáry Luca: A magántanulás mentett meg attól, hogy csődtömeggé váljak – Így látja az új törvényt egy érintett diák
A köznevelési törvény pénteken elfogadott módosításai szerint a következő tanévtől (tehát már idén szeptembertől) megszűnik a magántanulói státusz, felváltja az úgynevezett „egy...
(Forrás: wmn.hu)
--
2019.07.17.
Kell még 164 millió forint közpénz a milliós tandíjjal induló elit magániskolára
Szeptemberben nyit Debrecenben az alapítványi iskola, ahova a jelentkezés is 100 ezer forintba kerül. Ösztöndíjas helyek egyelőre nem lesznek, az építkezést az adófizetők állják, a szá...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.07.17.
Egyszerre 11 óvónő mondott fel egy újpesti óvodában
Olyan pedagógusok hagyták ott az óvodát, akik már az alakulás óta ott dolgoztak, alapítók voltak. Két olyan mesterpedagógus is felállt, akik óriási szaktudással is rendelkeznek. A távoz...
(Forrás: Újpesti Hírmondó)
--
2019.07.17.
Még egy dolog, amiben szembemegyünk Európával: egyre több a korai iskolaelhagyó
A 2010-ben elfogadott Európa 2020 Stratégiában Magyarország azt vállalta, hogy 2020-ra a korai iskolaelhagyók arányát 10 százalékra csökkenti, ettől a célkitűzéstől azonban egyre távolodunk...
(Forrás: Népszava)
--
2019.07.17.
Megőrülsz: almaügyi nyomozást rendelt el a tankerület
Valószínűleg megtaláltuk a hét agygörcsét, pedig még csak kedd van. A magyar általános iskolákban általában almát adnak a tízóraihoz, ám arra, ami most jön, egyetlen almagengszter, egyetlen...
(Forrás: Pécsi Stop)
--
2019.07.17.
A német, az osztrák és a lengyel rektori konferencia kiáll az MTA mellett
Közös közleményben adott hangot kedden aggodalmainak a német, az osztrák és a lengyel rektori konferencia a Magyar Tudományos Akadémia átalakításával kapcsolatos jogszabály elfogadása miatt...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2019.07.17.
Évtizedes kudarcok után újra tanulhatnak
Van, akitől a gyermeknevelés és autista kisfia fejlesztése, van, akitől az önbizalomhiány, és van, akitől a családfenntartó szerep vette el a továbbtanulás lehetőségét. Egyesek beletö...
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.07.17.
Bódis József: Nem csorbulnak a szülői jogok a köznevelési törvény módosításával
Az államtitkár hangsúlyozta: a szülői jogok továbbra is megmaradnak, mert ha a szülő úgy ítéli meg, hogy korai lenne háromévesen óvodába vinni a gyermeket, egy év halasztást kérhet....
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.07.17.
Az érettségi biztos túlbuzgósága miatt semmisítették meg a Szinyei Gimnázium tizenöt végzősének érettségijét
A helyzet abszurditását fokozza, hogy az iskolában a tizenöt említett diákon kívül is voltak olyan érettségizők, akiknek az érintettekhez hasonlóan hiányzott egy-egy természettudományos...
(Forrás: hvg.hu)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
  ofoe

Kedves Krisztina! Nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül érdemi tanácsot adni, de megpróbálom. Az első lépés valóban átgondolni azt, hogy Te magad mennyiben vagy felelős az adott problémáért. A figyelmeztetőkkel, intőkkel csak a saját feszültségedet oldod némileg, eredményt nem tudsz elérni. Gondold át, hogy melyik ponton romlott el a kapcsolat az adott csoporttal, eleve így fogadtak, vagy menetközben történt valami. Az a soraidból kiderül, hogy nincs köztetek bizalmi kapcsolat, tehát kommunikáció helyett hadakoztok. Időt kellene szánni arra, hogy a problémát tisztázzátok, megállapodásra jussatok a közös megoldás módjában. Ennek vannak különböző technikái. Fontos, hogy ne személyes sértésként kezeld az ügyet, hanem közös megoldandó problémaként. Nem ördögtől való, amit a kollégáid tanácsolnak, hogy fordulj pszichológushoz, aki segíthet azon, hogy a Benned való görcsöt fel tudd oldani. Amíg Te magad nem jutsz túl ezen a görcsön, nem tudod kézbe venni az ügyeket. Ezek a diákok már nem kamaszok, fiatal felnőttek, nekik is fontos, hogy eljussanak az érettségiig, és matematikából is elérjenek egy bizonyos szintet. Ez lehet az a közös ügy, amin együttesen és nem egymás ellenében kellene dolgoznotok. Szívesen levelezek erről Veled privátban is, ha akarod, de nem minden részlet tartozik a nyilvánosságra. Jelezd, ha ezt szeretnéd. Üdvözlettel Szekszárdi Juli

--
  László Krisztina

Kedves OFOE!
Nem tudom mennyire válaszolható meg a kérdésem. Egy középiskolában tanítok, heti 27 órában matematikát, 8 érettségis csoportnak. (Plusz a korrepetálások, plusz a helyettesítések.) Nagyon szeretem a diákjaimat, de mint mindenhol, ahol emberek vannak, előfordulnak konfliktusok. A kb 110 diákból, akiket két éve tanítok, van kb 15, akik állandóan csak a hibát keresik a munkámban, agresszíven és lekezelően bánnak velem, sokszor megaláznak a csoport egésze előtt. Amikor esetleg szaktanári figyelmeztetést adok nekik, akkor hangosan kiröhögnek, hogy az ő szüleiket ez nem érdekli. (Ezek a diákok már 17-19 évesek, mivel a nyelvi tagozat nulladik évfolyama egy évvel megnöveli a középiskolai tanévek számát.) Semmivel nem tudom őket sem motiválni, sem fegyelmezni, tönkre teszik az óráimat.) Hiába fordultam az osztályfőnökökhöz segítségért, mind ők, mind az igazgató-helyettes és a munkaközösség vezető szerint, ez az én hibám, azért viselkednek így velem, mert ez "belőlem jön". Közben az iskolából folyamatosan mennek el a tanárok, és hiába keresett a szakom, (angol-matek) úgy érzem, hogy nem becsülik meg a munkámat. Hiába az a kb 90 diák aki jól teljesít, (nem egy dícséretes 5-ös is van, és emelt matematika érettségi előkészítő csoportok is), hiába a rengeteg dolgozat, számonkérés, ingyen korrepetálás, rendszeres, hogy káromkodva, csapkodva, üvöltözve csapják az asztalomra a kijavított dolgozatot, mert az nem négyes, hanem csak hármas. És közben a vezetőség, az osztályfőnökök és a munkaközösség vezető szerint is, nekem kell változtatnom, pszichológushoz mennem, mert engem nem lehet elviselni. Meg kell jegyezzem, ezek az emberek 25-30 éve vannak ebben az iskolában. Ez a matematika státusz, amit én megkaptam 2 éve, egy előző iskolavezetéstől, már nagyon régóta, úgymond, "forgó hely" volt, mert - más tanárok elmondása szerint - mindig "volt valami probléma a matek tanárokkal". Minden más matematika tanár az iskolában, már 10-20-30 éve itt tanít.
Nem igazán tudom, mit kezdhetnék a problémával. Tudnának esetleg tanácsot adni?
Köszönettel: Krisztina

--
  Eleonóra

Kedves OFOE Csapat!
Segítséget szeretnék kérni, azzal kapcsolatban, hogy egy egyházi iskolában dolgozom, mint 50% kollégiumi felügyelő, 50% kollégiumi ápoló. Érdeklődnék, hogy ilyen esetben számomra mennyi szabadság jár? Tavaly fél állásban tanítottam, akkor járt a pedagógusi szabadság, itt úgy olvasom, ebben a munkakörben is jogosult lennék.?
Köszönettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek