OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#665  Julitanar1[kukac]freemail[pont]hu2007-04-22 10:21
Óvónők, tanítók, tanárok segítsetek!

Szakvizsgámhoz egy felmérést végzek, a pedagógusok mindennapi munkájáról. A felmérés egy kb. öt perc alatt kitölthteő teszt, Word formátumban. Ha néhány percet rá tudsz szánni a kérdőív kitöltésére, azzal köszönöm meg, hogy a felmérésről készült elemzést elküldöm a címedre. Természetesen ehhez az kell, hogy megadj egy e-mail címet, amire a kérdőívet elküldhetem. Ahová a címeket várom: tanar1@freemail.hu. Az adatok természetesen név nélkül kerülnek feldolgozásra.


2007.04.22.

Segítségedet előre is köszönöm:

Juli
 
#664  Redele Máriaredele1[kukac]citromail[pont]hu2007-04-21 08:58
Tisztelt Tanácsadó!
Tudomásom szerint a gyet-en lévő szülők 5 órát vehetnek igénybe az óvodai nevelésből. Az lenne a kérdésem, hogy akkor mi csak fél normatívát igényelhetünk ezekre a gyermekekre?
Köszönettel!
 
#663  Katakata_linka[kukac]freemail[pont]hu2007-04-18 12:20
Kedves Mindenki!
Pedagógia-magyar nyelv és irodalom szakos tanár és PhD-hallgató vagyok. Szívesen vállalnék a nyári időszakra táboroztatást, játszóházi feladatot, vagy bármilyen kapcsolódó tevékenységet. Kérlek, ha információkkal segíteni tudtok, jelentkezzetek: kata_linka@freemail.hu
 
#662  MMmajkmontazs[kukac]yahoo[pont]com2007-04-15 18:13
Csak egy gombnyomás és egy e-mail, hogy a Ti tablótok, illetve osztályképetek ne olyan legyen, mint másé! Mert talán jó lenne, ha évek múlva is tudnád: az azon látható osztály hajdanában nem az öcsédé (a húgodé) volt, hanem a tied.
Részletes információért keresd fel a www.montazs.com honlapot!
 
#661  Ilkabugnics_ilka[kukac]hotmail[pont]com2007-04-14 10:29
Kedves Terike!

Nagyon szépen köszönöm az üzenetét, sokat segített vele és mélységesen egyetértek a véleményével. Bár minden pedagógus így gondolkodna! Sok sikert kívánok a további munkájához és még egyszer köszönöm!

Szeretettel és tisztelettel: Ilka
 
#660  Fortuna7fortunafortuna[kukac]freemail[pont]hu2007-04-14 07:41
Kedves Ilka!
Én 14-20 éves "gyerekek" között dolgozom, tanítok, nevelek lassan 13 éve. "Tanár-diák konfliktus" - elgondolkodtató téma. Röviden Szeretettel, de mégis szigorral nevelve, tanítani - ez a jó pedagógus jelszava. Érezze, hogy szeretem, de a feladatokat oldja meg. Főleg dícsérettel lehet ösztönözni a további fejlődést. Én talán szerencsés vagyok, de nincs olyan probléma, amit nem lehetne megoldani, pedig vannak nehéz esetek, olykor kezelhetetlennek tűnőek. A mai diákok - tisztelet a kivételnek - talán kevesebb tiszteletet hoznak otthonról önmagukkal, társaikkal, tanáraikkal szemben. A gyökerek és persze a Média a "Minta, szimbólum, ideál, kedvenc, sztárok" - nagyon befolyásolják a viselkedésüket. A problémákkal minden esetben szembe kell nézni, meg kell oldani, nem szabad kikerülni! Elbeszélgetés négyszem közt, vagy sok szemközt - egyéni esetektől függően. Amit sugárzok a gyerekek felé, olyanok velem. (persze vannak néha kivételek, melyet megoldok)
Remélem talán egy csöppet segítettem.
Szeretettel: Terike :-)
Sok sikert a szakdolgozathoz!
 
#659  Fortuna7fortunafortuna[kukac]freemail[pont]hu2007-04-14 07:19
Tisztelt Osztályfőnök!

Köszönöm a Papp Lajos prfesszorról szóló írásait. Véleményem szerint egy csodálatos ember, Lélek.

Minden jót, Békességet, Egészséget, Sok-sok Szeretetet kívánok.

Szeretettel: Fortuna7 - Terike :-)
 
#658  Fikó Istvánfiko[kukac]fiko[pont]hu2007-04-12 15:24
Tisztelt Osztályfőnökök!

Annak, aki ballagtat, és netán megfeledkezett róla: hímzett ballagási tarisznyák még rendelhetőek a www.tarisznya.hu , illetve a www.fiko.hu oldalon !

Tisztelettel: egy tanárból lett hímző
 
#657  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2007-04-10 23:30
Kedves Lilianna! Légy olyan kedves, a Tanácsadó rovatban tedd fel a kérdésedet, ott fogsz rá választ kapni. Üdvözlettel OFOE
 
#656  Ilkabugnics_ilka[kukac]hotmail[pont]com2007-04-10 17:17
kedves gyakorló pedagógusok!

Segítséget szeretnék kérni. Az ELTE bölcsész szakán vagyok német szakos hallgató és most írom a szakdolgozatom pedagógiából "Tanár-diák konfliktusok az iskolában" címmel. A dolgozatomnak 80%-ban gyakorlatinak kell lennie,ezért sokat segítene, ha kapnék véleményeket, saját tapasztalatokat,"tippeket" arról, hogy melyek manapság a leggyakoribb konfliktushelyzetek az iskolában illetve ezeket hogyan oldják meg a pedagógusok a gyakorlatban. Előre is köszönöm a segítséget! Ilka
 
#655  Liliannarosemarie[kukac]vipmail[pont]hu2007-04-10 13:27
Ha nov.3-án leszek 54 éves és esélyem lenne a Prémium programba jutni,deaz állásom tanár lévén megszűnik felmentéssel mondjuk szept.1-én, akkor mi a lehetőség arra, hogy a 2 hónap eltérés miatt mégis lehetőségem legyen Prémium években részt venni.Válaszoljonvalaki, mert nekem most nagyon nagy gond.Köszönöm
 
#654  Horváth Józsefbelko[pont]kft[kukac]freemail[pont]hu2007-04-09 18:37
Osztálykirándulásra olcsó szállást biztositunk tanulóiknak a Bükk-hegység lábánál Mónosbélben.Eger 20km-re, Szilvásvárad 5km-re van. 2-4-7 ágyas szinestévés, fürdőszobás szobák 50főig.Zárt parkoló a bussznak, étkezés helyben megoldható.Érdeklődni:36/354-269 06/30/9430880
 
#653  OFOEszekja[kukac]t-online[pont]hu2007-04-06 23:20
KELLEMES HÚSVÉTI ÜNNEPEKET KÍVÁN AZ OSZTÁLYFŐNÖKÖK ORSZÁGOS SZAKMAI EGYESÜLETE.
 
#652  Nagy Gyulaggggyula[kukac]citromail[pont]hu2007-04-05 13:45
Kedves Németh Ildikó!
Tudok segíteni a Család Iskolával kapcsolatban. Várom kérdését a ggggyula@citromail.hu címre.
Tisztelettel: Nagy Gyula
 
#651  Nemeth Ildikoildus87[kukac]citromail[pont]hu2007-04-05 13:29
Tud nekem vki segíteni a Család iskola / Családi iskola -kal kapcsolatban??? Valamilyen könyv, vagy cikk...stb.
Akinek van vmi ötlete ezzel kapcsolatban szívesen várom válaszát.
Elöre is köszi.
 
#650  ancsakozgazda[kukac]citromail[pont]hu2007-04-03 11:33
Jó ideje nem jártam itt, de most visszaolvasva az üzenőben úgy érzem, meg kell védenem az aggódó anyukát, aki meglehetősen sok helyesírási hibával írta le azt, ami számára nagy gondot jelent, és valóban nagyon komoly helyzetről számolt be.
Anyanyelvtől függetlenül vannak a mai közoktatásban olyan személyek, akik szinte írástudatlanul hagyják el az iskolát, de ha nem is, a számítógép nem mindenki számára mindennapos eszköz, és a gépelés sok mindenkinek nehezére esik. Épp az esélyegyenlőség jegyében kellene melléállnunk annak az embernek, aki nem igazán tudja megfogalmazni, leírni amit érez, gondol. Nekünk hál istennek ez könnyen megy, mert profi előadók vagyunk, ebből élünk.
Tisztelettel
Anikó
 
#649  mártahadnagym[kukac]chello[pont]hu2007-04-03 09:39
Kedves Anikó! Nem válaszolni szeretnék a levelére, nem is tudnék. Csak egy kicsit más szemszögből megbeszélni a dolgokat. Magam is tanár vagyok, mégpedig abból a fajtából, akinél első helyen van a gyerek, másodikon megint a gyerek, aztán egy szünet és utána a többi. És nem is a mundér becsületét akarom védeni. De nézzük csak meg a dolgokat: mondja hogy a gyerek nehezen illeszkedik be, kicsit magának való.
Lehet, hogy talán nem az a legjobb segítség számára, hogy a szülő "a tanárokban keresi a hibát". Sajnálom, de nem találok erre jobb kifejezést. Én inkább megkeresném az alkalmat, hogy gyerek - szülő - OFŐ hármasban leüljünk és NYUGODTAN, indulatoktól menetesen, sérelmeket félretéve megbeszéljük a dolgokat. Ahol mindenki, következmények nélkül elmondhatja a sérelmeit, elvárásait. Szerintem ez a gyereknek is megkönnyebbülést jelentene, érezné, hogy az is számít amit ő mond, nem pedig a feje fölött zajlanak az események, az OFŐ-nek pedig segítséget. Ezek után pedig ha bármely más tanárral "probléma" van, az osztályfőnök már a tények ismeretében tudná a gyerek érdekeit érvényesíteni, illetve meg tudná beszélni a kollégákal, hogy mi is a probléma valójában. Mert elképzelehető, hogy olyan dolgok vannak a háttérben, amikről az iskolában nem tudnak: lásd a matek korrepetálást, vitaminok szedése. Én az OFŐ - diák - szülő bizalom FELTÉTLEN híve vagyok - és ez edig mindig bevált. Pedig volt - van aztán problémás gyerekünk bőven!!!!!!!!! Nem vagyunk ám egy elit iskola. A legjobbakat remélve, kívánok a kislányának szép ballagást és sikerest érettségit! Hadnagy Márta, egy OFŐ.
 
#647  Dömény AnikóMami37[kukac]citromail[pont]hu2007-04-01 08:35
Tiszteletem önöknek és a tanároknak! Óriási gondom van 4 éve.Nem minta gyerekem van.Nehezen illeszkedik be kicsit magának való,nem kitűnő tanuló.Középiskolás.Első osztályban bukott matekból.Kiderült azért mert nem szóltunk a tanárnőnek,hogy itthol korrepetálásra jár.Sikeres pótvizsgát tett.Másodikban megbukott matekből,pedig a tanárnő jelezte ha ír egy 3-as dolgozatot átengedi,megírta megbukott.Sikeres pótvizsgát tett lebeszéltem az átíratkozásról másik iskolába ne meneküljön el a problémák elől.Harmadikban az osztály füle hallatára megbeszélte az osztfő a történelem tanárral mivel magyarból nem bukhat a jegyei alapján bukjon történelemből.Megbukott,a pótvizsgáztató tanár az ottani eredmény után megkérdezte a gyerekemtől mit keres maga itt?3-as lett a pótvizsgája.Negyedikben a törékeny szőke kislányom hála az égnek vitamin halmaz szedése után hízott pár kilót.Most az osztfője mindennap megjegyzést tesz arra,hogy nem baj,hogy terhes vagy csak érettségizz le.A tanári karnak ez az elfoglaltsága,hogy mennyit nőtt a gyerek hasa.Meg lett kérve ne a kilóival foglalkozzon de elhárította a szíves kérést.A gyermekemnek volt olyan osztálytársa aki öngyilkossággal fenyegette a szülőjét ha nem íratja ki az iskolából.Az igazgató úrral is beszéltem szinte kiabált velem a telefonba,más dolga van mint egy diákkal problémáival foglalkozni.Ezek csak részletek több minden volt már egy normális szülő védi a gyermekét de a gátlásai gyűlnek.Teljesen hülyének vagyunk nézve.Nem merek reklamálni mert a végén megint bukik nem lesz érettségie.De mit tehetnék én?Szeretném ha az e-mail címemre jönne válasz amiért nagyon hálás lennék.Tiszteletem a mostani tanároknak,de bizony vannak kivételek.Dömény Anikó.
 
#646  A szerk.ofoe[kukac]chello[pont]hu2007-03-29 13:34
Tisztelt Szalay Sándorné!
Kérdésére itt találja a választ.
Egyúttal megkérem olvasóinkat, hogy a Tanácsadó rovatban tegyék fel munkajogi kérdéseiket.
Köszönettel: A szerk.
 
#645  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2007-03-29 08:15
Kedves Mária! Ilyen röviden nehéz reflektálni egy általánosnak nevezhető problémára anélkül, hogy ez a válasz ne legyen túl sommás, a komplex helyzetet leegyszerűsítő. Igen, ma valóban nehéz a gyerekekkel és a szülőkkel is. Ez sok mindennel magyarázható, részben az általános társadalmi helyzettel és közérzettel. Az egész felnőtt társadalom türelmetlen, feszült, rosszul tűri a bizonytalan, kiszámíthatatlan körülményeket. És miközben mi (szülők, pedagógusok) számos okból elbizonytalanadunk, a gyerekek a változó (a média által is erőteljesen befolyásolt) körülmények között egészen járják a saját, gyakran követhetetlen útjukat és sok tekintetben egészen mások, mint akár a fél évtizeddel korábbiak. Az általános káoszban nő az egymás iránti bizalmatlanság, és ez különösen éles a szülők és pedagógusok viszonylatában. Mivel egyik fél sem bír igazán a gyerekekkel, gyakran egymásra hárítják a felelősséget, pedig csak úgy lehetne előbbre jutni, ha bíznának egymásban és együttműködnének, közösen keresnék az utat a gyerekhez, a megoldási lehetőségeket valóban létező problémák megelőzése, enyhítése, megoldása érdekében. Tudom, hogy ezzel a szöveggel csak a feszültséget növelem, és érdemben nem segítek. Az egyik első lépés bizonyára a szülők bizalmának megnyerése. Evvel párhuzamosan pedig folyamatos dialógus a gyerekekkel (egyénekkel, kiscsoportokkal, egész osztállyal). Biztos, hogy ma már a korábban bevált megengedő magatartás kevés. De nem megyünk semmire a merev, autoriter, elidegenítő habitussal sem. Nem tudom mennyire nyugtat meg, de ez a gond gyötri a pedagógusok nagy többségét. Ennek igazolására nézz bele a tanárok által vezetett blogokba (az AULA INFO.HU honlap baloldalán van ezekből egy válogatás).
Azért a szomorú fejű ikont nem tudom egy mosolygóval viszonozni. De talán az is segíthetne, ha akár ezen a honlapon kibeszélnénk az ilyen problémákat.
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.11.22.
A serdülők 80 százaléka nem él elég aktív életet, amivel kockáztatják az egészségüket a WHO új jelentése szerint
Az ENSZ Egészségügyi Világszervezete szerint a helyzet súlyos, lépéseket kell tenni, hogy a fiatalok többet sportoljanak, mert az inaktivitás veszélyezteti az egészségüket. „Sürgős politikai...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2019.11.22.
Maruzsa Zoltán: A gyerekek érdekeit szem előtt tartva hoztuk meg a köznevelési törvény módosítását
Mint mondta, az óvodába lépés halasztása eddig a jegyző hatásköre volt, januártól azonban ez átkerül a kormányhivatalokhoz, amelyek az Oktatási Hivatal országos adatbázisa alapján fogj...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.11.22.
Az Emmi ígéri, figyelembe veszik a szülő véleményét is az iskolakezdésnél
Megjelent a Magyar Közlönyben egy kormányrendelet, ami több jogszabályt módosít a 2020-tól megváltozó beiskolázási és óvodakezdési rend érdekében. Az Emberi Erőforrások Minisztériuma...
(Forrás: index)
--
2019.11.22.
Az Emmi a pedagógustüntetésről: S.O.R.O.S.
"A pedagógus és más szakszervezetek által ma bejelentett tüntetés, ismét az ellenzék és a Soros-hálózat politikai céljait, nem a pedagógusokat, pláne nem a gyermekeket szolgálja. Ugyanazok...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.11.21.
Nádori Gergely: A rossz oktatás is életeket követel
Azoktól a gyerekektől, akiknek ma nem nyújtunk megfelelő oktatást, tíz-húsz évet veszünk el. Mindezt a Családok éve és a Legfőbb kincsünk a gyermek transzparensek alatt. A legfurcsább,...
(Forrás: index)
--
2019.11.21.
Ha lesz budapesti szuperegyetem, a körvonalai már látszódnak
Polónyi István oktatáskutató a HVG Diploma 2020 kiadványának elmondta, hogy ezt a célt nem lehetetlen elérni, de éppen politikai döntés kellene hozzá. Szerinte ugyanis az, hogy egy magyar...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.11.21.
Nem mondom a gyerekemnek, hogy hazudjon, csak azért, hogy támogatást kapjunk
Elkezdődött a gyermekek otthongondozási díja (gyod) kapcsán az otthon ápolt gyerekek állapotfelmérése. Úgy tűnik, hogy a szülők nem véletlenül féltek a szigorú kritériumrendszertől....
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.11.20.
Harcolhat-e az iskolapszichológia a gyermekjogokért?
Nálunk nem az a legnagyobb baj, hogy nem elég gyors a folyamat, hanem, hogy visszafelé megyünk – és maguk a jogok sérülnek. Ahogy a diákoknak már nincs véleményezési joguk az iskolaigazgat...
(Forrás: mérce)
--
2019.11.20.
Emberi Erőforrások Minisztériuma: A gyermekek védelme mindennél fontosabb
A gyermekek védelme, egészséges testi-lelki-szellemi fejlődésük biztosítása mindennél fontosabb a magyar kormány számára – hangsúlyozta az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) a gyermekjogi...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Zoltán!
A munkaszerződéssel foglalkoztatottakra is a pedagógus-előmeneteli
rendszer vonatkozik, a hozzá tartozó illetményrendszerrel, és a
szabadság. valamint pótszabadság is azonos, a távolléti díj számítása
az Nkt. alapján történik, a túlmunka díjazása, beleértve a
pihenőnapokon végzett munkát, mindenki esetében az Mt .és a
326/2013-as rendelet alapján történik, ahogy az eseti helyettesítésre
vonatkozó előírások is azonosak. Nem jár jubileumi jutalom, és a
végkielégítés is csak az Mt. alapján, ahogy távozáskor nincs
felmentési idő, hanem jóval rövidebb felmondási idő van. A nők negyven
év jogosultsági idő alapján nem kérhetik a felmentésüket, hanem közös
megegyezéssel vagy felmondással mehetnek el. A munkaviszony sokkal
könnyebb felmondással megszüntetni, mint felmentéssel, mert csak annyi
a kritérium, hogy az indok legyen valós és okszerű. Ha valakit
felmondással el akarnak küldeni, az Mt. hatálya alá tartozó munkáltató
esetében nem kötelező az előzetes állásfelajánlás. Küldök egy
összehasonlító táblázatot

((A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk. Az ígért táblázatot a mail címre küldtük el).

--
  Tóth Zoltán

Üdvözlöm!
Szeretnék választ kapni az alábbi kérdésemre.
Alapítványnál, pedagógus munkakörben foglalkoztatott munkavállalóra a munatörvénykönyve vonatkozik. Minden kérdésben? Melyekben nem?
Különösen a heti munkaidő, az éves szabadság és a túlmunka díjazása (szombat, vasárnap) érdekelne.
Várom válaszát,
üdvözlettel: Zoltán

--
  ofoe

Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)

--
  ofoe

Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)

--
  Mohácsi Katalin

Tisztelt OFOE!

Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.

Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin

--
  Sasváriné Rita

Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné

--
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek