OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 |
#655  Liliannarosemarie[kukac]vipmail[pont]hu2007-04-10 13:27
Ha nov.3-án leszek 54 éves és esélyem lenne a Prémium programba jutni,deaz állásom tanár lévén megszűnik felmentéssel mondjuk szept.1-én, akkor mi a lehetőség arra, hogy a 2 hónap eltérés miatt mégis lehetőségem legyen Prémium években részt venni.Válaszoljonvalaki, mert nekem most nagyon nagy gond.Köszönöm
 
#654  Horváth Józsefbelko[pont]kft[kukac]freemail[pont]hu2007-04-09 18:37
Osztálykirándulásra olcsó szállást biztositunk tanulóiknak a Bükk-hegység lábánál Mónosbélben.Eger 20km-re, Szilvásvárad 5km-re van. 2-4-7 ágyas szinestévés, fürdőszobás szobák 50főig.Zárt parkoló a bussznak, étkezés helyben megoldható.Érdeklődni:36/354-269 06/30/9430880
 
#653  OFOEszekja[kukac]t-online[pont]hu2007-04-06 23:20
KELLEMES HÚSVÉTI ÜNNEPEKET KÍVÁN AZ OSZTÁLYFŐNÖKÖK ORSZÁGOS SZAKMAI EGYESÜLETE.
 
#652  Nagy Gyulaggggyula[kukac]citromail[pont]hu2007-04-05 13:45
Kedves Németh Ildikó!
Tudok segíteni a Család Iskolával kapcsolatban. Várom kérdését a ggggyula@citromail.hu címre.
Tisztelettel: Nagy Gyula
 
#651  Nemeth Ildikoildus87[kukac]citromail[pont]hu2007-04-05 13:29
Tud nekem vki segíteni a Család iskola / Családi iskola -kal kapcsolatban??? Valamilyen könyv, vagy cikk...stb.
Akinek van vmi ötlete ezzel kapcsolatban szívesen várom válaszát.
Elöre is köszi.
 
#650  ancsakozgazda[kukac]citromail[pont]hu2007-04-03 11:33
Jó ideje nem jártam itt, de most visszaolvasva az üzenőben úgy érzem, meg kell védenem az aggódó anyukát, aki meglehetősen sok helyesírási hibával írta le azt, ami számára nagy gondot jelent, és valóban nagyon komoly helyzetről számolt be.
Anyanyelvtől függetlenül vannak a mai közoktatásban olyan személyek, akik szinte írástudatlanul hagyják el az iskolát, de ha nem is, a számítógép nem mindenki számára mindennapos eszköz, és a gépelés sok mindenkinek nehezére esik. Épp az esélyegyenlőség jegyében kellene melléállnunk annak az embernek, aki nem igazán tudja megfogalmazni, leírni amit érez, gondol. Nekünk hál istennek ez könnyen megy, mert profi előadók vagyunk, ebből élünk.
Tisztelettel
Anikó
 
#649  mártahadnagym[kukac]chello[pont]hu2007-04-03 09:39
Kedves Anikó! Nem válaszolni szeretnék a levelére, nem is tudnék. Csak egy kicsit más szemszögből megbeszélni a dolgokat. Magam is tanár vagyok, mégpedig abból a fajtából, akinél első helyen van a gyerek, másodikon megint a gyerek, aztán egy szünet és utána a többi. És nem is a mundér becsületét akarom védeni. De nézzük csak meg a dolgokat: mondja hogy a gyerek nehezen illeszkedik be, kicsit magának való.
Lehet, hogy talán nem az a legjobb segítség számára, hogy a szülő "a tanárokban keresi a hibát". Sajnálom, de nem találok erre jobb kifejezést. Én inkább megkeresném az alkalmat, hogy gyerek - szülő - OFŐ hármasban leüljünk és NYUGODTAN, indulatoktól menetesen, sérelmeket félretéve megbeszéljük a dolgokat. Ahol mindenki, következmények nélkül elmondhatja a sérelmeit, elvárásait. Szerintem ez a gyereknek is megkönnyebbülést jelentene, érezné, hogy az is számít amit ő mond, nem pedig a feje fölött zajlanak az események, az OFŐ-nek pedig segítséget. Ezek után pedig ha bármely más tanárral "probléma" van, az osztályfőnök már a tények ismeretében tudná a gyerek érdekeit érvényesíteni, illetve meg tudná beszélni a kollégákal, hogy mi is a probléma valójában. Mert elképzelehető, hogy olyan dolgok vannak a háttérben, amikről az iskolában nem tudnak: lásd a matek korrepetálást, vitaminok szedése. Én az OFŐ - diák - szülő bizalom FELTÉTLEN híve vagyok - és ez edig mindig bevált. Pedig volt - van aztán problémás gyerekünk bőven!!!!!!!!! Nem vagyunk ám egy elit iskola. A legjobbakat remélve, kívánok a kislányának szép ballagást és sikerest érettségit! Hadnagy Márta, egy OFŐ.
 
#647  Dömény AnikóMami37[kukac]citromail[pont]hu2007-04-01 08:35
Tiszteletem önöknek és a tanároknak! Óriási gondom van 4 éve.Nem minta gyerekem van.Nehezen illeszkedik be kicsit magának való,nem kitűnő tanuló.Középiskolás.Első osztályban bukott matekból.Kiderült azért mert nem szóltunk a tanárnőnek,hogy itthol korrepetálásra jár.Sikeres pótvizsgát tett.Másodikban megbukott matekből,pedig a tanárnő jelezte ha ír egy 3-as dolgozatot átengedi,megírta megbukott.Sikeres pótvizsgát tett lebeszéltem az átíratkozásról másik iskolába ne meneküljön el a problémák elől.Harmadikban az osztály füle hallatára megbeszélte az osztfő a történelem tanárral mivel magyarból nem bukhat a jegyei alapján bukjon történelemből.Megbukott,a pótvizsgáztató tanár az ottani eredmény után megkérdezte a gyerekemtől mit keres maga itt?3-as lett a pótvizsgája.Negyedikben a törékeny szőke kislányom hála az égnek vitamin halmaz szedése után hízott pár kilót.Most az osztfője mindennap megjegyzést tesz arra,hogy nem baj,hogy terhes vagy csak érettségizz le.A tanári karnak ez az elfoglaltsága,hogy mennyit nőtt a gyerek hasa.Meg lett kérve ne a kilóival foglalkozzon de elhárította a szíves kérést.A gyermekemnek volt olyan osztálytársa aki öngyilkossággal fenyegette a szülőjét ha nem íratja ki az iskolából.Az igazgató úrral is beszéltem szinte kiabált velem a telefonba,más dolga van mint egy diákkal problémáival foglalkozni.Ezek csak részletek több minden volt már egy normális szülő védi a gyermekét de a gátlásai gyűlnek.Teljesen hülyének vagyunk nézve.Nem merek reklamálni mert a végén megint bukik nem lesz érettségie.De mit tehetnék én?Szeretném ha az e-mail címemre jönne válasz amiért nagyon hálás lennék.Tiszteletem a mostani tanároknak,de bizony vannak kivételek.Dömény Anikó.
 
#646  A szerk.ofoe[kukac]chello[pont]hu2007-03-29 13:34
Tisztelt Szalay Sándorné!
Kérdésére itt találja a választ.
Egyúttal megkérem olvasóinkat, hogy a Tanácsadó rovatban tegyék fel munkajogi kérdéseiket.
Köszönettel: A szerk.
 
#645  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2007-03-29 08:15
Kedves Mária! Ilyen röviden nehéz reflektálni egy általánosnak nevezhető problémára anélkül, hogy ez a válasz ne legyen túl sommás, a komplex helyzetet leegyszerűsítő. Igen, ma valóban nehéz a gyerekekkel és a szülőkkel is. Ez sok mindennel magyarázható, részben az általános társadalmi helyzettel és közérzettel. Az egész felnőtt társadalom türelmetlen, feszült, rosszul tűri a bizonytalan, kiszámíthatatlan körülményeket. És miközben mi (szülők, pedagógusok) számos okból elbizonytalanadunk, a gyerekek a változó (a média által is erőteljesen befolyásolt) körülmények között egészen járják a saját, gyakran követhetetlen útjukat és sok tekintetben egészen mások, mint akár a fél évtizeddel korábbiak. Az általános káoszban nő az egymás iránti bizalmatlanság, és ez különösen éles a szülők és pedagógusok viszonylatában. Mivel egyik fél sem bír igazán a gyerekekkel, gyakran egymásra hárítják a felelősséget, pedig csak úgy lehetne előbbre jutni, ha bíznának egymásban és együttműködnének, közösen keresnék az utat a gyerekhez, a megoldási lehetőségeket valóban létező problémák megelőzése, enyhítése, megoldása érdekében. Tudom, hogy ezzel a szöveggel csak a feszültséget növelem, és érdemben nem segítek. Az egyik első lépés bizonyára a szülők bizalmának megnyerése. Evvel párhuzamosan pedig folyamatos dialógus a gyerekekkel (egyénekkel, kiscsoportokkal, egész osztállyal). Biztos, hogy ma már a korábban bevált megengedő magatartás kevés. De nem megyünk semmire a merev, autoriter, elidegenítő habitussal sem. Nem tudom mennyire nyugtat meg, de ez a gond gyötri a pedagógusok nagy többségét. Ennek igazolására nézz bele a tanárok által vezetett blogokba (az AULA INFO.HU honlap baloldalán van ezekből egy válogatás).
Azért a szomorú fejű ikont nem tudom egy mosolygóval viszonozni. De talán az is segíthetne, ha akár ezen a honlapon kibeszélnénk az ilyen problémákat.
 
#644  Kovács Máriakovacs[kukac]feeemail[pont]hu2007-03-28 22:39
22 éve tanítok egy gimnáziumban. Liberális szellemben, megengedően és általában sikerrel. Az idén találkoztam egy osztállyal, sokan vannak, sokfélék, vannak közöttük kedvesek, törekvőek, lusták,nagylányok,közömbösek stb. Ha együtt vannak, nem bírok velük, neveletlenek, hangosak, minden feladat kétszer annyi energiát vesz el, mint a párhuzamos osztályokban. Végül hallgattam az ofőre, és intőket írtam az ellenörzőkbe, ha zavarták az órát. Egy szülő rögtön visszaírt, valami olyasmit, hogy ő most mit csináljon, ha az óra érdekes, akkor a gyerekek figyelnek, stb...(Persze pedagógus, tanítónő, mintha nála mindenki, mindig figyelne.).LOL.
A történet nagyon megviselt, ráadásul a lányát tette ki ennek az üzengetésnek, végül nem válaszoltam, csak aláírtam.
De vajon milyen együttműködést vár el egy szülő a tanártól?
Nem vagyok boldog. Rosszul érzem magam. Valami változást érzek, és ezt nem értem. A diák-szülő-tanár hármasnak vége?
 
#643  PDSZpdsz[kukac]t-online[pont]hu2007-03-28 22:13
Országos Népi kezdeményezés folyik a pedagógusok kötelező óraszámának növelése ellen.
Az aláírási felhívás letölthető a
www.pdsz.hu/documents/ alairaskisero.doc címről, az aláíróív pedig a
www.pdsz.hu/documents/ alairasgyujto.pdf címről
Kérjük töltse le és minél több aláírással juttassa vissza a PDSZ
1085 Somogyi Béla u. 20. címre május 10-ig.
Köszönettel
 
#642  Szalay Sándornéisk[pont]rcsanak[kukac]freemail[pont]hu2007-03-28 14:31
Tisztelt OFOE!
Iskolánk 2007. szeptemberében bezár, mert az önkormányzat nem tudja finanszírozni a megnövekedett költségeket. Tanulóink a szomszédos község iskolájába fognak járni.
Kérdéseim:
1. Milyen munkajogi egyeztetésekre van szükség az intézményátszervezést megelőzően?
2. Azoknak a dolgozóknak, akiket a jogutód intézmény nem tud alkalmazni, fel kell mondani. Mikortól kell számítani a felmentési időt?
3. A nem selejtezhető iratok (személyi anyag, anyakönyvek) hova kerülnek az iskola bezárása után?
Várom válaszát a megadott email címre!
Köszönettel:
Szalay Sándorné igazgató
 
#641  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2007-03-27 21:39
Kedves Mária! A kérdésedet áttettük a tanácsadó rovatba, de ott akkora a torlódás, hogy csúsznak a válaszok. Türelmedet kérjük. Üdvözlettel OFOE
 
#640  Alattyanyi Máriaahama[kukac]freemail[pont]hu2007-03-27 21:10
A 617-es könyvjelzős kérdésemre még nem kaptam választ. Kérem, segítsenek.
 
#639  Soldos Emília Óvoda vezetőjesoldosovoda[kukac]freemail[pont]hu2007-03-27 12:40
Tisztelt OFOE!

Segítségüket kérném két ügyben:

1; Dajkai munkakörben kizárólag dajkaképzőt végzett dolgozót lehet alkalmazni és kinevezni? Kérem,szíveskedjenek az erre vonatkozó törvényt is mellékelni.

2; Értesülésem szerint a gyet-ben részesülő szülők gyermekei január 01-től csak napi 5 órán át vehetik igénybe az óvodai ellátást, ellenkező esetben a szülők elveszítik a támogatást.
Kérdésem: Hol és milyen címen található az erről szóló törvénymódosítás és melyik év (2007 ?) jan. 1-től lép(ett) hatályba?

Kérem, a megadott e-mail címre szíveskedjenek válaszolni.
Köszönettel: az óvodavezető
 
#638  Horvát Zitahzita[kukac]citromail[pont]hu2007-03-22 13:40
Kedves "EGYELKESEREDET" Anyuka!
Én "csak" egy tanár vagyok, de percekig nem tudtam gondolkodni, mikor elolvastam üzenetét! És nem csak a gyermeket ért attrocitások miatt! Szeretném megkérdezni, hogy Ön magyar anyanyelvű-e? Ha nem, elnézést kérek. A gyermeket sajnálom. És a gyermek mit mondott? Szerinte miért bántják? Hol jelentette fel a tanárokat? Lenne még kérdésem, de azokat majd magamban megpróbálom megválaszolni. Tisztelettel: egy tanárnő

Tisztelettel:
 
#637  Csemer Endréné porckorong[kukac]citromail[pont]hu2007-03-22 09:54
A GYERMEKEMET KÉNTELEN VÓLTAM KIVENI AZ ISKOLÁBÓL. MERT 6-HÓNAJA NEMAKART MÁR EGYÁLTALAN LÁRNI . NAGYON MEG SZENVETÜNK VELE MERT NEMTUTUK HOGY MI BAJA. KIDERŰLT HOGY AZ OSZTÁLYTÁRSAI ÖSSZEFOGTAK ÉSTÖBBALKALOMAL MEGVERTÉK SŐT ADA FAJÚLTAK HOGY BECSAJÁK A MOSDÓBA SLEKAPCSOJÁK ALÁMPÁT S JÓL MEGVERIK DE EZ NEM JÖTBENEKIK HÁL ISTENEK IGEN ÁM ATANÁROK ÚGYÁLTAK ADOLOGHOZ EZT HALVA. HOGY A GYEREKEM TEHET MINDEN RŐL S ÖK KIJELENTETÉK HOGY SEMIÉRT NEM VÁLALNAK FELELŐSÉGET. S RÁJÖTTEM HOGY AGYEREKEM EZÉRT NEMAKART JÁRNI AZ ISKOLÁBA A TANÁROK SZIDALMAZTÁK MEG ALÁZTÁK ADIÁKOK MEG MEGVERTÉK AGYERMEKEMET SZELEMILEG IS MEG FIZIKAILAG IS TÖNKRE TETÉK IGEN ÖSSZEVESZTÜNK ATANÁROKAL FÖL IS JELENTETTEM ŐKET DE ÚÚGY LÁTOM HOGY SENKI NEM CSINÁL SEMIT.EZÉRT FORDULOK ÖNNÖKHÖZ .MI ILYENKOR A TEENDŐ HOVÁ FORDÚLJAK EGY ELKESEREDET ANYA . KÉREM ÖNÖKET IRJANAK AZ EMILEMRE EZZER KÖSSZÖNETTEL EGYELKESEREDET ANYUKA CSER ENDRÉNÉ
 
#636  Tánczosné Molnár Évatanczosmeva[kukac]gmail[pont]com2007-03-22 09:21
Még egy fontos kérdésem lenne: főiskolai nyelvtanári diplomával lehet-e gimnáziumban tanítani és érettségiztetni? Van-e ennek kijelölt határideje ?
 
#635  Tánczosné Molnár Évatanczosmeva[kukac]gmail[pont]com2007-03-22 08:27
A munkaidő - kedvezménnyel kapcsolatos a kérdésem.Az ofő - nek, KT elnöknek, szakszervezeti titkárnak, mkvezetőnek lehet -e túlórája? Például: 2007 szept - től középiskolai tanár 22 órában taníthat-e ,ha ő a Kt elnöke és pl. ofő is,hiszen ekkor 4 óra órakedvezmény jár neki.Kifizethető-e ez a 4 óra túlóraként, ill. köteles- e a munkáltató ezt megengedni?
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2020.01.19.
Most megszüntetni a médiaismeret tantárgyat olyan, mint monszun idején megszabadulni az esőkabátoktól
A médiatanárok és a tanagyagot kialakító film- és médiatudománnyal foglalkozó kutatók felháborodtak a kivezetésről szóló hír hallatán. Hartai László, az ELTE Filmtudomány tanszéké...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.01.19.
Ragaszkodnak az SNI-s gyerekek szülei a bezárásra ítélt egri általános iskolához
Tavaly februárban jogerős bírósági ítélet mondta ki, hogy fel kell számolni a szegregációt több hazai iskolában. Az egyik érintett iskolát, az egri Móra Ferenc Általános iskolát fenntart...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.01.19.
Századvég: A magyarok kétharmada igazságtalannak véli a gyöngyöspatai roma családok kártérítését
A miniszterelnök és más kormánytagok azóta is hangoztatják, hogy a szegregált romáknak nem akarják kifizetni a bíróságon megítélt kártérítést. A Századvég közleménye alapján má...
(Forrás: 24.hu)
--
2020.01.19.
Huszártelepen majdnem áldozatul estek a szegregáció elleni harcnak
A gyöngyöspatai per kapcsán ismét a középpontba került az iskolai szegregáció témája. A kártérítés híre könnyen bírósági eljárások tömegét generálhatja, akár az olyan helyeken...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.01.19.
Pénz helyett képzést adna az állam a gyöngyöspataiaknak
Dacára annak, hogy a Kúrián a mai napon jogerőre emelkedik a a gyöngyöspatai ítélet, amely százmilliós nagyságrendű kártérítést adna roma családoknak, a magyar kormány kitart azon á...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.01.19.
Megtagadott ítélet: máig sem kapták meg az évekig szegregált gyerekeknek jogerősen járó kártérítést Gyöngyöspatán
Horváth László, a térség fideszes országgyűlési képviselője Farkas Lilla felvetésére úgy reagált: neki választott képviselőként minden, a körzetéhez tartozó település ügyével...
(Forrás: Népszava)
--
2020.01.19.
A gimnáziumi vezetők azt kérik, 2021 szeptemberéig ne lépjen hatályba az új NAT
Az Élenjáró Gimnáziumok Igazgatói Grémiuma azt kéri a kormánytól, hogy legkorábban 2021 szeptemberében lépjen hatályba az új Nemzeti alaptanterv (Nat).Az MTI-hez péntek este eljuttatott...
(Forrás: Népszava)
--
2020.01.15.
"A szülők értelmesebbek, mint Parragh Lászlóék"
Csökkent a szakképzésben részt vevő gyerekek száma a KSH adatai szerint, bár Palkovics László innovációs miniszter és Parragh László MKIK-elnök korábban trendfordulóról beszélt, arr...
(Forrás: Klubrádió)
--
2020.01.15.
Az MTA szívesen segítene a Nemzeti alaptantervben, de válaszokat nem kaptak
A visszajelzések hiánya ellenére a Magyar Tudományos Akadémia továbbra is kész részt venni az ország jövője szempontjából meghatározó fontosságú Nemzeti alaptanterv (NAT) társadalmi...
(Forrás: index)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Láng Róbert! Ime a szabály
Mt. 123. § (1) A szabadságot esedékességének évében kell kiadni.

(2) A szabadságot, ha a munkaviszony október elsején vagy azt követően kezdődött, a munkáltató az esedékességet követő év március 31-ig adhatja ki.

(3) A szabadságot, ha a munkavállaló oldalán felmerült ok miatt nem lehetett az (1) bekezdésben meghatározottak szerint kiadni, az ok megszűnésétől számított hatvan napon belül ki kell adni.

(4) Az esedékesség évében kell kiadottnak tekinteni a szabadságot, ha igénybevétele az esedékesség évében megkezdődik és a szabadság következő évben kiadott része nem haladja meg az öt munkanapot.

(A választ Nagy Erzsébettől, a PDSZ szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Gyimesi Krisztina! A PDSZ szakértőjétől, Nagy Erzsébettől kaptuk a következő választ:
1. A Kjt. 23/B. § -a adott mint lehetőség:
(1) A teljes munkaidőben foglalkoztatott közalkalmazott írásbeli
kérelmére a munkáltató köteles a kinevezésben heti húszórás
részmunkaidőt kikötni, ha a közalkalmazott a kérelem benyújtásakor az
Mt. 128. §-ában foglalt fizetés nélküli szabadságot vesz igénybe.
(2) A munkáltató a közalkalmazottnak a munkaidő egyenlőtlen
beosztására vonatkozó kérelmét csak abban az esetben tagadhatja meg,
ha az számára lényegesen nagyobb munkaszervezési terhet jelentene. A
munkáltató köteles írásban megindokolni a kérelem megtagadását.
(3) A részmunkaidő kikötése
a) a fizetés nélküli szabadság megszűnését követő naptól,
b) ha a közalkalmazott betegsége vagy a személyét érintő más
elháríthatatlan akadály esetén az akadályoztatás megszűnésétől
számított harminc napon belül ki kell adni rendes szabadságát, a
szabadság leteltét követő naptól hatályos.
A b) pontban foglaltak alkalmazása esetén - a felek eltérő
megállapodása hiányában - a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő első munkanapon meg kell kezdeni.
Eltérő megállapodás esetén a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő harminc napon belül meg kell
kezdeni.
(4) A kérelmet az (1) bekezdés szerinti fizetés nélküli szabadság
igénybevételének megszűnése előtt legalább hatvan nappal kell a
munkáltatóval közölni. A kérelemben a közalkalmazott köteles
tájékoztatni a munkáltatót
a) a fizetés nélküli szabadság igénybevételére jogosító gyermeke
harmadik életéve betöltésének időpontjáról, továbbá
b) ha egyenlőtlen munkaidő-beosztásban kíván dolgozni, a
munkaidő-beosztásra vonatkozó javaslatáról.
(5) A (4) bekezdésben foglaltaktól eltérően a nevelési-oktatási
intézményben pedagógus munkakörben foglalkoztatottak esetében a
kérelmet a fizetés nélküli szabadság tartama alatt, a tanév szorgalmi
időszakának befejezését, illetve az első félév befejezését megelőző
hatvan nappal korábban kell a munkáltatóval közölni.
(6) A (3) bekezdés szerinti időponttól a közalkalmazotti jogviszony
alapján közvetlenül vagy közvetve nyújtott pénzbeli vagy természetbeni
juttatás tekintetében e törvény erejénél fogva az időarányosság elve
alkalmazandó, ha a juttatásra való jogosultság a munkaidő mértékével
összefügg.
(7) Az (1) bekezdés szerinti kérelem alapján kikötött részmunkaidőben
a munkáltató a közalkalmazottat
a) a kérelem szerinti időpontig, de
b) legfeljebb a gyermek négyéves koráig, három vagy több gyermeket
nevelő közalkalmazott esetén a gyermek hatéves koráig
köteles foglalkoztatni. Ezt követően a közalkalmazott munkaidejét a
kérelem benyújtása előtti mérték szerint kell megállapítani.
(8) Az (1)-(7) bekezdés nem alkalmazható a vezetői megbízású
közalkalmazott tekintetében.
Ekkor a kötött munkaidő a részmunkaidő 80%-a lesz, pl. félállás esetén
heti 20 óra, és a neveléssel-oktatással lekötött munkaidő is a
csökkentett munkaidő 55-65 százaléka. (félállásnál heti 11-13 óra). A
szabadság ugyanannyi marad, csak a távolléti díj, ami a szabadság
idejére jár, az időarányos illetmény alapján lesz megállapítva.
Sajnos a köznevelési törvény szerint nincs már külön napközis
munkakör, ezért azt is tanító szakképzettséggel kell ellátni alsó
tagozaton. Maradnak olyan egyéb foglalkozások, amelyek nem
végzettséghez kötöttek: szakkörök, tehetséggondozó, tanórán kívüli
foglalkozás, tanórán kívüli programok szervezése, lebonyolítása.

--
  OFOE

Tisztelt Szodrai Csilla! A szakképzési törvény 127 § 6 szerint annak, aki már alkalmazott, mindenképp ki kell fizetni, aki új, annak megállapodás esetén:
A munkáltatói jogkör gyakorlója a szakképző intézmény alkalmazottjával megállapodhat a szakképző intézményben eltöltött legalább tizenötéves munkaviszony esetére jubileumi jutalom biztosításában. Az Nkt. e törvény hatálybalépését megelőző napon hatályos rendelkezései szerinti szakgimnázium, illetve szakközépiskola alkalmazottja esetében az ilyen megállapodás a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény szerinti feltételekkel kötelező azzal, hogy a jubileumi jutalomra jogosító időszakban a közalkalmazotti jogviszony és a szakképző intézménnyel fennálló munkaviszony időtartamát egybe kell számítani. (A választ Juhász Ágnes adta meg.)

--
  Gyimesi Krisztina

Kedves OFOE!

Gyesen lévő tanár vagyok (8 osztályos gimnáziumban, magyar irodalom és nyelv, egyetemi diplomával, 16 év munkaviszony, 3 gyermekem miatt 9 tanított év). A következő tanévtől mennék vissza tanítani. Jelenleg 2 lehetőségen gondolkodom:
1. a korábbi gimnáziumomba visszavárnak, azonban teljes állást a 3 gyermek miatt nem vállalnék. Amennyiben jól tudjuk, a 3. gyermek 5 éves koráig az iskolának biztosítania kell a "félállást". Ez valóban így van? Illetve ha nem félállásba, hanem "6 órába" szeretnék visszamenni, van-e lehetőségem, vagy csak ha a munkáltató is beleegyezik? Továbbá a "6 órás" állás a pedagógusoknál pontosan mit jelent (kötelező óraszámok, egyéb kötelezettségek, stb.)
2. Egy általános iskolában, ahol csak alsó tagozat van, tanítót keresnek. Mivel kieső helyen, egy faluban van az iskola, évek óta nincs jelentkező. Én ebben a faluban lakom, és a 3 gyermek mellett átmenetileg szívesen dolgoznék ebben az iskolában. Az lenne a kérdésem, hogy van-e olyan munkakör, amit az egyetemi végzettségemmel, tanári diplomámmal betölthetnék az alsó tagozatban (pl. napközis pedagógus, stb.).

Válaszát előre is köszönöm,
Kriszta

--
  Láng Róbert

T. Cím!
Érdeklődni szeretnék, hogy közalkalmazotti munkaviszonnyal a dec.23-tól megkezdett EGYBEFÜGGŐ szabadságból mennyi vihető át a 2020-as naptári évre a 2019-es keretből?
Köszönöm

--
  Szodrai Csilla

Tisztelt OFOE!
Arra a kérdésre szeretnék választ kapni, hogy a 2020 január 1-jétől oktatókká átminősülő és az új szakképzési törvény hatálya alá kerülő, jelenleg még közalkalmazott pedagógusoknak eddig alanyi jogon járó jubileumi jutalma megmarad-e, vagy 2020. január 1-jétől kezdve ez csak egy adható jutalom lesz, ami a munkáltató anyagi helyzetétől függ majd.Hol találom meg ennek a kérdésnek a megbízható jogi szabályozását?
Köszönettel:
Szodrai Csilla

--
  OFOE

Kedves Dóra! Meg kell kérdezni a döntéshozót, hogy mi indokolja a lépést. Ha ez szóban nem működik, írásban kell megtennie, mégpedig hivatalos levélben: választ vár, és ezt indokolja (nem volt előzmény, váratlanul érte, ragaszkodik az indokláshoz stb.) Mindenképpen menjen másolat a fenntartónak. A levélen fel kell tüntetni, hogy kik kaptak másolatot. (Ha szakszervezeti tag, a szakszervezet támogatását is kérheti.) Felvethető a probléma nevelőtestületi értekezleten is, de ragaszkodni kell a jegyzőkönyvhöz. A levelezés online is lebonyolítható, de fontos, hogy legyen mindennek írásos nyoma. A szakmai munkaközösség támogatását van esélye elnyerni? Reméljük, sikerül tisztázni a dolgot, illetve orvosolni a problémát. Üdvözlettel az OFOE szerkesztősége

--
  Hesz Dóra Virág

Köszönöm a gyors választ!
Pedig így történt, gyakorlatilag ezen a héten, hétfőről keddre már megvonták az osztályfőnökségemet (semmi konkrétumról nem tájékoztattak, "jobb, ha nem is tudom", szülői megkeresések voltak). Valakik valamit mondtak...írásban nem kaptam semmit, fegyelmi, természetesen nem volt, hisz nem követtem el semmit. Van ennek a lépésnek v.milyen formai, írásbeli feltétele? Mind szakmailag, mind anyagilag súlyosan érint ez a döntés, amit nem tartok megalapozottnak. Előre is köszönöm a segítséget!
HEsz Dóra Virág

--
  OFOE

Kedves Dóra! Tulajdonképpen furcsa, hogy így történt. Gondolom, az ügynek voltak előzményei, valamivel feltételezhetően indokolták ezt a lépést.
Az iskolavezetőnek jogában áll lecserélni az osztályfőnököt, de nem csak úgy, ötletszerűen az egyik pillanatról a másikra.

--
  Hesz Dóra Virág

T. Cím!

Az iránt érdeklődöm, hogy tanév közben (szóval most, 2019. nov.végén)megvonható-e az ofő pótlék egy más kolléga kinevezésével egyik napról a másikra...

Várom szíves válaszukat:
Hesz Dóra Virág

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2020) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek