OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#630  óvónőcsillamama[kukac]citromail[pont]hu2007-03-05 19:51
Tisztelt Leiner tanár úr!
Mélyen egyetértek a február 11-i írásával. Igaz én óvónő vagyok, de szeretném azt hinni, hogy izig-vérig. Egy dologhoz szeretnék érteni közel húsz éve: a kisgyermekneveléshez. Úgy érzem, megfojtanak a pedagógiai programokkal, mert csak nevelni a jóra nem lehet: le kell dokumentálni: mérhető sikerkritériumokkal. Azt nem hiszik el, hogy mi azért járunk be dolgozni, mert hivatástudatunk van: le kell dokumentálni. Évek óta nem kérünk túlórapénzt, mert akkor sok a bérünk: inkább egymást kihelyettesítjük szivességből, mert tiszteljük egymást és egymás családját, ezt sem hiszik el, mert: munkaidő, nevelési-időkeret, teljesítjük-e?, biztos, hogy a másnap kifestendő nyaksálak kivágásához tényleg egy óra kell? A vezető ellenőrzi? Minek? IMIP: egy jó vezető a másodperc töredéke alatt végez ellenőrzést, ügyviteli munkát, stratégiai döntést hoz, valószínűség-számítást végez, statisztikai táblát készít, beszámolót ad, tisztában van a költségvetés precíz elszámolásával, a normatívák pontos kiszámításával?: egyszerre kell jogász, informatikus, pénzügyi szakember a vezetéshez. Akkor ezt úgy hívják: menedzsment. Én emberi lényekkel dolgozom, nem látok selejtet, csak gyermeket, vagy gyermekéért, éltéért, megkeseredettségétől, megélhetéséért küzdő szülőt. A gyermek él, és élni akar. A szülő elfáradt. Nem érdekli a pedagógus kínja, ha érdekli valami, az csakis a saját civil szférája. (többség) Engedjék, hogy neveljem a gyermekeket!
 
#629  Lajkó Júliacsutihvc[kukac]freemail[pont]hu2007-03-05 19:49
Kedves Juli! Kérlek,segíts,ha tudsz: média tanítást tanul egyik kollégám.Szakdolgozatában szeretne a média hatás és a gyerekek agesszivításának kapcsolatáról írni. Ha tudsz gyerek-mérőeszközzel segítei, kérlek,tedd légyszíves. Köszönöm. Jól vagy, sok a dolgod,erővel és egészséggel bírod? Ezt kívánok és köszönöm a sgítséget. Puszillak a másik Juli
 
#628  selliselli69[kukac]citromail[pont]hu2007-03-05 15:22
Valaki nyugtasson meg, hogy kudarijudit nem pedagógus - ezzel a helyesírással.
 
#627  sacagajdasaci[kukac]tvnetwork[pont]hu2007-03-02 16:05
Sziasztok4
Egy kis közvélemény kutatást végzek készülő dolgozatomhoz. Szívesen fogadok minden véleményt a közoktatási intézmények belső ellenőrzési rendszeréről.
pl: Szerintetek jelenleg érezhető-e a hatása óvodákban, iskolákban e rendszer működésének, (működik-e)? Ha működik, akkor hogyan hat ez a pedagógusi pálya társadalmi presztízsére, szakmai pedagógiai munka színvonalára, szerepet játszik e a közoktatás anyagi finanszírozásában? stb. Köszönöm a gyors véleményeket.
 
#626  zoldbekaleinerk[kukac]freemail[pont]hu2007-02-23 20:05
Kedves bertuli! Ma hallottam az illetékesektől a tv-ben, hogy a két pedszálló közül csak a Gyáli úti marad meg-az is önköltséges lesz (kb 40-60ezer havonta).Elhagzott az Ablak műsorában !
 
#625  bertulibertuli[kukac]freemail[pont]hu2007-02-23 14:50
Sziasztok!

Tud vki, vmit a budapesti pedagógusszállókról?
 
#624  kudarijuditkudarijudit[kukac]citromail[pont]hu2007-02-23 11:46
Köszönöm a válaszukat.
 
#623  A szerk.ofoe[kukac]chello[pont]hu2007-02-23 11:29
Kedves Kudari Judit!
Kérdésére a választ itt találja: tanacs.php?id=1677.
 
#622  kudarijuditkudarijudit[kukac]citromail[pont]hu2007-02-23 11:08
Drága Erzsébet de ott legalább rögtön kapok választ és nem 2 hónap múlva SE! már lassan nem is lesz aktuális a kérdésem!
 
#621  Erzsébeterzsi54[kukac]gmail[pont]com2007-02-22 16:07
Judit! Szerintem is fordulj inkább ügyvédhez, alkalmanként tizezerért...
 
#620  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2007-02-20 18:36
Kedves Judit! Sajnáljuk, hogy késik a válasz, bár két hónap nem igen szokott előfordulni. Magyarázat (ha nem is mentség), hogy hihetetlen mennyiségű kérdés érkezik és nem győzzük idővel és emberrel. Utána nézünk, és addig is türelmedet kérjük. Üdvözlettel OFOE
 
#619  kudarijuditkudarijudit[kukac]citromail[pont]hu2007-02-20 07:52
Azért köszi, hogy 2 hónap után sem kapok választ a kérdéseimre!!!! Aranyosak vagytok. Legközelebb biztos hozzátok fordulok!!!!
 
#618  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2007-02-08 20:46
Kedves Alattyányi Mária! Kérdését áttettük a Tanácsadó rovatba, ahol szakértőnk válaszolni fog a kérdésére. Addig is szíves türelmét kérjük. OFOE
 
#617  Alattyányi Máriaahama[kukac]freemail[pont]hu2007-02-08 19:31
2000 jan-ban szakirányú végzettséget szereztem, s 2000 március-ban átsoroláson várakozási idő csökkentésben részesültem, aminek érvényesítése:2003-2002-re történt. 56 éves múltam,azonban 2000 óta is képeztem magam, s a 120 óra továbbképzést teljesítettem.Utólsó kategóriám 2008-ban lesz. Abban a meggyőződésben nyújtottam be az igazolásaim, hogy csökkentik a várakozási időt. Megtagadták, szerintük 2002-től indult a következő 7 év,annak ellenére,hogy 2000-ben végeztem. Kérem, hogy tájékoztassanak, hogy a törvény hogyan rendelkezik
 
#616  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2007-02-04 12:41
Kedves Mária!

A Nevelési kézikönyv nem csak osztályfőnököknek című kötetben (Szerk: Szekszárdi J.) OKI Kiadó - Dinasztia Tankönyvkiadó, 2001 olvashatsz erről. A leginkább ide vonatkozó fejezet Kósáné Ormai Vera - Völgyi Péterné A társas kapcsolatok és a szerephierarchia alakulása egy általános iskolai osztályban (195-207. o.) Ez egy felsőtagozatos osztály kapcsolatrendszerének alakulását követi és közli a szociometriai vizsgálat szempontjait is.
Egyéb szakirodalom
Mérei Ferenc: Közösségek rejtett hálózata,KJK Bp. 1971 (Létezik újabb kiadása is.)
Mészáros Aranka: Az osztály csoportszerkezete és hatékonysága. In: Iskola szociálpszichológiai jelenségvilága, ELTE, Eötvös Kiadó, 1997.
Társas viszonyok az osztályban. In: Kósáné Ormai Vera: A mi iskolánk. IFA, Budapest, 1998. 150-185. o.

Jó munkát kívánunk

OFOE
 
#615  Máriashiraz5[kukac]citromail[pont]hu2007-02-04 08:55
Kedves kollegák, kedves tanácsadók!
Szociometriai mérést szeretnék elvégezni az elsős osztályomban: érdekel a csoport szerkezete, a perem és a központi gyerekek léte stb.
Melyek azok a kérdések ill. kérdés típusok melyeket alkalmazhatok, és hol olvashatok minderről. Köszönöm Mária
 
#614  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2007-02-03 23:30
Kedves Anna!
Kérdésedet áttettük a Tanácsadó rovatba. Baranyai úr ott fog válaszolni rá. Üdvözlettel OFOE
 
#613  Annajfan[kukac]freemail[pont]hu2007-02-03 18:24
Tisztelt Baranyai Úr!

Beosztott pedagógus vagyok egy általános iskolában. Azzal a kéréssel fordulok Önhöz, legyen szíves tájékoztatni arról, hogy a munkáltatóm jogszerűen jár-e el?
Amennyiben lehetséges ne csak a jogszabály számára, megnevezésére történő hivatkozással, hanem a jogszabály helyes értelmezésével informáljon, hiszen pont ez okozza a problémáinkat.
Munkahelyemen mindannyiunkat (beosztott pedagógusok) érintő kérdés a jogszabályok helyes értelmezése. Igazgatónk kötelezővé teszi számunkra, hogy 7:30- 14:00 h-ig minden nap az iskolában tartózkodjunk, függetlenül az aznapi tanítási óráink számától. Az igazgató úr ezt jogszabályra alapozza, bár minket nem tájékoztatott arról, hogy e tekintetben mely jogszabály az irányadó. Többen próbáltuk ennek jogszabályi hátterét felkutatni, eredménytelenül. Ezért kérem most az Ön segítségét.
Az igazgató nem jelölt ki senki számára tanítási órán kívüli kötelezően ellátandó feladatot.
Amennyiben egyikünknek pl. nincs első két órája, vagy utolsó órái, vagy napközben nincs órája (lyukas óra), akkor is a fentebb említett időtartamban kötelező az intézményben tartózkodnia.
Mindezek mellett, továbbra is vezetnünk kell a munkaidő-nyilvántartást, részletezve ebben a tanítással lekötött munkaidőt, az otthoni felkészülési idő tartamát. Ennek a két időtartamnak az összegét tekinti elvégzett munkának. Tehát ha dolgozatot javítok az iskolában, vagy ebédeltetem a gyerekeket, vagy felügyelek rájuk, beszélgetek velük, cipőjüket kötöm, reggel érkezéskor fogadom, vagy iskolából haza indítom őket, stb. ami egy alsóban tanító pedagógus esetében teljesen normálisnak tekintendő, a munkaidő-nyilvántartás szerint nem számít munkaidőnek. Vagyis ha ott tartózkodom a megadott időszakban (vagyis 6,5 órát), de nem volt csak 4 tanítási órám, és otthon 2 órát készültem, ennek ellenére 6 órát tekintenek elvégzett munkámnak. Az én számításom szerint ez 8,5 óra, hiszen az iskolában 6,5 órát munkával + két órát felkészüléssel töltöttem el.
A fentebb említett kötelezettségeket az igazgatónk 2007. január 22-ével vezette be. Ezekkel kapcsolatosan sem az SZMSZ, sem a Kollektív Szerződés, sem a munkaköri leírásunk nem lett módosítva.
Kérdéseim:
Kötelezővé teszi-e bármilyen jogszabály, hogy a tanítással le nem kötött munkaidőmben - külön feladat meghatározás nélkül – az iskolában kelljen tartózkodnom? ( A Kjt. 55.§ 7. (1) szerint: „ A pedagógus a kizárólag a nevelési-oktatási intézményben ellátható feladatok végzéséhez szükséges időtartamon túlmenően nem köteles a nevelési-oktatási intézményben tartózkodni.” Ezt a jogszabályt kell-e érvényesnek tekinteni?)
Jogszerű-e az, hogy a munkaidő-nyilvántartást a fentebb említett részletezéssel kell vezetnünk, illetve a ledolgozott munkaidő meghatározása helytálló-e? (Tudomásom szerint a tanítással le nem kötött munkaidőt az Alkotmány Bíróság határozata alapján nem kell nyilvántartani, illetve a dolgozó nem kötelezhető erre.)

Előre is köszönöm válaszát.
Tisztelettel: Anna



 
#612  csigaachs[kukac]teleki-mezotur[pont]sulinet[pont]hu2007-02-02 22:19
Kedves Dorina!
Nem tudok okos lenni, de mindenképp szeretnék valami együttérzőt írni.
Sajnos semmi reményt nem látok, egyre biztosabb vagyok a tudatos rongálásban.
Vajon hány olyan kolléga is lehet, akit nem tesznek ki ugyan (egyelőre...), csak éppen megfojtják, elveszik előle a levegőt, talán csak azért, mert értéket képvisel.
Persze ez nem vigasz, csak bizonyíték.
Hát nincs semmi, ami megállítaná a pusztulást? Tényleg vége az országnak?? (Pár évtized agónia után.)
A múltkor láttam valamelyik adón egy kis színest, hogy Észtországban megnyitották a tanévet abban az iskolában, amelybe egyetlen gyerek íratkozott be...
Lehet, hogy az észtek azt érezhetik, hogy ők fontosak, mivelünk meg állandóan azt érzékeltetik, hogy teher, nyűg vagy, csak gondot okozol.
Hát, minden jót, kedves Dorina.
 
#611  Baranyai Imreimrebaranyai[kukac]citromail[pont]hu2007-02-02 20:13
Tisztelt Buday György!
Természetesen az említett Mt.szabály minden munkavállalóra,így a közalkalmazottakra is érvényes.A szabadidőt köteles biztosítani a munkáltató ( fizetés nélküli szabadság)ezen időkre,de munkabért nem.
Üdvözlettel: Baranyai Imre
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.04.19.
„Kiemelkedő” csaló iskolák. Nahalka István írásas
Felmerülnek jogi és oktatásigazgatási kérdések is. Nem vagyok jogász, nem tudom megmondani, hogy a kompetenciamérések során történő csalás jogi értelemben minek minősül. Ha van ilyen...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.04.18.
Odaszúrt az MTA Palkovicséknak egy méretest
Az ITM eddig nem árulta el, hogy javítaná a magyar innovációs teljesítményt, sőt a kormány adós egy részletes tanulmánnyal, de addig is az MTA összeálított egyet, az Eötvös 2020+ anyagot...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.04.17.
Ötéves technikumok lesznek a szakgimnáziumokból
2020 szeptemberétől a mostani szakgimnáziumok ötéves technikummá, a szakközépiskolák pedig hároméves szakképző iskolákká alakulnak – jelentette be Pölöskei Gáborné, az Innováció...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.04.15.
Megreformálnák a tanári pályaalkalmasságit
Jelenlegi formájában nem tölti be valódi szerepét a pedagógusok pálya­alkalmassági vizsgálata az érintett oktatók és hallgatók szerint. A felvételi részét képező vizsgálat jórészt...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.04.15.
A gyermekek érdekét helyezi előtérbe a szaktárca
Az Igazságügyi Minisztérium lépéseket készül tenni azért, hogy a gyermekek legfőbb érdekét szem előtt tartó szabályozás szülessen az úgynevezett jogellenes gyermekelviteli ügyekben....
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.04.15.
A több napja tartó lengyel tanársztrájkról
Ez a magyar médiában néhány példától (itt, itt, itt és itt) eltekintve egyelőre nem kapott nagy figyelmet. A cikkben a sztrájk okait és körülményeit járom körül, mely a Taní-tani Online...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.04.13.
Félelmetes, hogy itt tartunk, és az is félelmetes, hogy nem tiltakozunk
Elnézve az eseményeket, a reakciókat, az általános folyamatokat, komolyan megkérdőjeleződik bennem, van-e értelme az egésznek. Mennyivel egyszerűbb lenne szülőként kimenekíteni a saját...
(Forrás: ckpinfo)
--
2019.04.13.
Orbán Viktor ma azt tesz az oktatás rendszerével, amit akar
Az oktatás szereplői közül mára lényegében már csak a diákok azok, akik érdemben lennének képesek hallatni a hangjukat, de a NER résen van: a kormány ellen többször és több fórumon...
(Forrás: 168 óra)
--
2019.04.13.
Palkovics szerint az MTA átláthatatlan, év végéig pedig át kell szervezni
Cáfolta az MTA hivatalos közleményében Palkovics László innovációs- és technológiai minisztérium Hír Televíziónak adott korábbi nyilatkozatát, melyben azt állította:„A magyar kormá...
(Forrás: mérce)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
  Emese

Tisztelt Szerkesztők!
Segítségüket szeretném kérni néhány információval kapcsolatban.
Magyar-német-könyvtár szakos egyetemi végzettséggel rendelkező pedagógus vagyok, azonban 2007. és 2019. között nem végig dolgoztam pedagógusként, viszont most lehetőségem van ismét tanárként tevékenykedni.
2007. dec. 13-tól egy iskolában könyvtárosként dolgoztam heti 30 órában. 2008. szept. 1-től ugyanebben az iskolában könyvtárostanárként tevékenykedtem heti 40 órában 2013. márc. 17-ig. Ebben az időszakban (2007. dec. 13. és 2013. márc. 17. között tanítottam is magyar nyelv és irodalmat. Ez a szerződésemben nem jelent meg, bérkiegészítésként kaptam meg az óráim díját.)
2013. márc. 18-tól egy kulturális központban, közalkalmazotti jogviszonyban dolgozom könyvtárosként (2016. július 31-ig), illetve gyűjteménykezelőként (2016. aug. 1-től a mai napig). Jelenleg a közalkalmazotti bértáblán H 5-ös besorolással rendelkezem.
Kérdésem a pedagógus előmeneteli rendszerrel kapcsolatban az lenne, hogy a fenti háttérrel, mire számíthatok (ped. II. besorolás pl.), hova kerülök besorolva a pedagógus bértáblát tekintve, mire figyeljek szerződéskötéskor?
Válaszukat előre is köszönöm! Üdvözlettel: Adoryán Emese

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek