OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#617  Alattyányi Máriaahama[kukac]freemail[pont]hu2007-02-08 19:31
2000 jan-ban szakirányú végzettséget szereztem, s 2000 március-ban átsoroláson várakozási idő csökkentésben részesültem, aminek érvényesítése:2003-2002-re történt. 56 éves múltam,azonban 2000 óta is képeztem magam, s a 120 óra továbbképzést teljesítettem.Utólsó kategóriám 2008-ban lesz. Abban a meggyőződésben nyújtottam be az igazolásaim, hogy csökkentik a várakozási időt. Megtagadták, szerintük 2002-től indult a következő 7 év,annak ellenére,hogy 2000-ben végeztem. Kérem, hogy tájékoztassanak, hogy a törvény hogyan rendelkezik
 
#616  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2007-02-04 12:41
Kedves Mária!

A Nevelési kézikönyv nem csak osztályfőnököknek című kötetben (Szerk: Szekszárdi J.) OKI Kiadó - Dinasztia Tankönyvkiadó, 2001 olvashatsz erről. A leginkább ide vonatkozó fejezet Kósáné Ormai Vera - Völgyi Péterné A társas kapcsolatok és a szerephierarchia alakulása egy általános iskolai osztályban (195-207. o.) Ez egy felsőtagozatos osztály kapcsolatrendszerének alakulását követi és közli a szociometriai vizsgálat szempontjait is.
Egyéb szakirodalom
Mérei Ferenc: Közösségek rejtett hálózata,KJK Bp. 1971 (Létezik újabb kiadása is.)
Mészáros Aranka: Az osztály csoportszerkezete és hatékonysága. In: Iskola szociálpszichológiai jelenségvilága, ELTE, Eötvös Kiadó, 1997.
Társas viszonyok az osztályban. In: Kósáné Ormai Vera: A mi iskolánk. IFA, Budapest, 1998. 150-185. o.

Jó munkát kívánunk

OFOE
 
#615  Máriashiraz5[kukac]citromail[pont]hu2007-02-04 08:55
Kedves kollegák, kedves tanácsadók!
Szociometriai mérést szeretnék elvégezni az elsős osztályomban: érdekel a csoport szerkezete, a perem és a központi gyerekek léte stb.
Melyek azok a kérdések ill. kérdés típusok melyeket alkalmazhatok, és hol olvashatok minderről. Köszönöm Mária
 
#614  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2007-02-03 23:30
Kedves Anna!
Kérdésedet áttettük a Tanácsadó rovatba. Baranyai úr ott fog válaszolni rá. Üdvözlettel OFOE
 
#613  Annajfan[kukac]freemail[pont]hu2007-02-03 18:24
Tisztelt Baranyai Úr!

Beosztott pedagógus vagyok egy általános iskolában. Azzal a kéréssel fordulok Önhöz, legyen szíves tájékoztatni arról, hogy a munkáltatóm jogszerűen jár-e el?
Amennyiben lehetséges ne csak a jogszabály számára, megnevezésére történő hivatkozással, hanem a jogszabály helyes értelmezésével informáljon, hiszen pont ez okozza a problémáinkat.
Munkahelyemen mindannyiunkat (beosztott pedagógusok) érintő kérdés a jogszabályok helyes értelmezése. Igazgatónk kötelezővé teszi számunkra, hogy 7:30- 14:00 h-ig minden nap az iskolában tartózkodjunk, függetlenül az aznapi tanítási óráink számától. Az igazgató úr ezt jogszabályra alapozza, bár minket nem tájékoztatott arról, hogy e tekintetben mely jogszabály az irányadó. Többen próbáltuk ennek jogszabályi hátterét felkutatni, eredménytelenül. Ezért kérem most az Ön segítségét.
Az igazgató nem jelölt ki senki számára tanítási órán kívüli kötelezően ellátandó feladatot.
Amennyiben egyikünknek pl. nincs első két órája, vagy utolsó órái, vagy napközben nincs órája (lyukas óra), akkor is a fentebb említett időtartamban kötelező az intézményben tartózkodnia.
Mindezek mellett, továbbra is vezetnünk kell a munkaidő-nyilvántartást, részletezve ebben a tanítással lekötött munkaidőt, az otthoni felkészülési idő tartamát. Ennek a két időtartamnak az összegét tekinti elvégzett munkának. Tehát ha dolgozatot javítok az iskolában, vagy ebédeltetem a gyerekeket, vagy felügyelek rájuk, beszélgetek velük, cipőjüket kötöm, reggel érkezéskor fogadom, vagy iskolából haza indítom őket, stb. ami egy alsóban tanító pedagógus esetében teljesen normálisnak tekintendő, a munkaidő-nyilvántartás szerint nem számít munkaidőnek. Vagyis ha ott tartózkodom a megadott időszakban (vagyis 6,5 órát), de nem volt csak 4 tanítási órám, és otthon 2 órát készültem, ennek ellenére 6 órát tekintenek elvégzett munkámnak. Az én számításom szerint ez 8,5 óra, hiszen az iskolában 6,5 órát munkával + két órát felkészüléssel töltöttem el.
A fentebb említett kötelezettségeket az igazgatónk 2007. január 22-ével vezette be. Ezekkel kapcsolatosan sem az SZMSZ, sem a Kollektív Szerződés, sem a munkaköri leírásunk nem lett módosítva.
Kérdéseim:
Kötelezővé teszi-e bármilyen jogszabály, hogy a tanítással le nem kötött munkaidőmben - külön feladat meghatározás nélkül – az iskolában kelljen tartózkodnom? ( A Kjt. 55.§ 7. (1) szerint: „ A pedagógus a kizárólag a nevelési-oktatási intézményben ellátható feladatok végzéséhez szükséges időtartamon túlmenően nem köteles a nevelési-oktatási intézményben tartózkodni.” Ezt a jogszabályt kell-e érvényesnek tekinteni?)
Jogszerű-e az, hogy a munkaidő-nyilvántartást a fentebb említett részletezéssel kell vezetnünk, illetve a ledolgozott munkaidő meghatározása helytálló-e? (Tudomásom szerint a tanítással le nem kötött munkaidőt az Alkotmány Bíróság határozata alapján nem kell nyilvántartani, illetve a dolgozó nem kötelezhető erre.)

Előre is köszönöm válaszát.
Tisztelettel: Anna



 
#612  csigaachs[kukac]teleki-mezotur[pont]sulinet[pont]hu2007-02-02 22:19
Kedves Dorina!
Nem tudok okos lenni, de mindenképp szeretnék valami együttérzőt írni.
Sajnos semmi reményt nem látok, egyre biztosabb vagyok a tudatos rongálásban.
Vajon hány olyan kolléga is lehet, akit nem tesznek ki ugyan (egyelőre...), csak éppen megfojtják, elveszik előle a levegőt, talán csak azért, mert értéket képvisel.
Persze ez nem vigasz, csak bizonyíték.
Hát nincs semmi, ami megállítaná a pusztulást? Tényleg vége az országnak?? (Pár évtized agónia után.)
A múltkor láttam valamelyik adón egy kis színest, hogy Észtországban megnyitották a tanévet abban az iskolában, amelybe egyetlen gyerek íratkozott be...
Lehet, hogy az észtek azt érezhetik, hogy ők fontosak, mivelünk meg állandóan azt érzékeltetik, hogy teher, nyűg vagy, csak gondot okozol.
Hát, minden jót, kedves Dorina.
 
#611  Baranyai Imreimrebaranyai[kukac]citromail[pont]hu2007-02-02 20:13
Tisztelt Buday György!
Természetesen az említett Mt.szabály minden munkavállalóra,így a közalkalmazottakra is érvényes.A szabadidőt köteles biztosítani a munkáltató ( fizetés nélküli szabadság)ezen időkre,de munkabért nem.
Üdvözlettel: Baranyai Imre
 
#610  Buday Györgybuday[kukac]globonet[pont]hu2007-02-02 16:49
Tisztelt Baranyai Úr!
A közalkazottakra vonatkozik-e a Mt.115 §-a, mely szerint, ha iskola rendszerű továbbképzésen (pl.második diploma) vesz részt a közalkalmazott és nincs tanulmányi szerződés, akkor is biztosítani kell részére a munkaidő kedvezményeket (kötelező iskolai foglalkozások, vizsganapok, szakdolgozatra, államvizsgára járó szabadság), vagy mindezeket saját szabadsága, vagy fizetés nélküli szabdság terhére kell megoldania.
Köszönettel Budayné
 
#609  Baranyai Imreimrebaranyai[kukac]yahoo[pont]com2007-02-01 20:00
Melindának üzenem:
a 138/1992.sz.kormányrendelet alapján,ha a pedagógus a kötelező ( jelenleg heti 20 )óraszámának keretében vonja a sajátja mellé össze a másik csoportot,akkor 50%-os helyettesítési díj illeti meg ezért.
Viszont,ha ez az összevonás a heti 20 óráján felüli(túlórás) óraszámának keretében történik,akkor a túlóráért járó óradíját 30%-kal kell megemelni.
Üdvözlettel: Baranyai Imre
 
#608  Dorinadorina23[kukac]citromail[pont]hu2007-02-01 18:44
Még egy hét, aztán soha többé. 26 évig tanítottam, és soha többé nem fogok. Soha többé nem mehetek be egy osztályba úgy, hogy ezek a gyerekek az enyémek.Soha többé nem hallgathatom apró titkaikat. Soha többé nem néz rám egyszerre 30 gyerek, nem hallgatják a mesét, nem nevetünk, nem sírunk együtt. Még egy hét, és aztán soha többé. "Megszorító intézkedések, ugye megérted"
 
#607  Tecza Melindamelinda[pont]tecza[kukac]gazeta[pont]pl2007-01-31 17:48
Szakmunkát írok a magyarországi és a lengyel pedagógusi fizetésről,járulékokról. (mint nemet szakos tanar itt elek és dolgozom Lengyelorszagban)Szuksegem volna a munkamhoz a kovetkezo adatra: Ha egy nyelvtanar, aki csoportot tanít osszevonja a csoportjat ugyanaz az osztaly masik csoportjaval, mivel a masik csoport tanítoja pl. betegseg miatt hianyzik, kap-e az ilyen esetben 50%-os óradíjat. (a Kjt. 138/1992) Korm.rendelet 16par.(4) és (6) alapján. Egy gyors válaszért nagyon hálás lennék.
 
#606  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2007-01-28 10:37
Kedves Csilla és Sándor! Kérjük, hogy kérdéseiteket közvetlenül a honlapunk tanácsadó rovatába tegyétek fel. Ott fogtok választ kapni rá. Üdvözlettel OFOE
 
#605  Sándorkover[kukac]axelero[pont]hu2007-01-28 09:30
Azt szeretném kérdezni,hogy az iparitanuló idő, valamint a sorkatonai szolgálat beszámít e a közalakalmazotti munkaviszonyba?
 
#604  Csillaviolinett[kukac]freemail[pont]hu2007-01-27 20:50
azt szeretném kérdezni hogy a felmentési idő nyugdíjazáskor hogyan jár.
 
#603  Baranyai Imreofoe[kukac]chello[pont]hu2007-01-25 20:05
Kedves Gabriella!
Kérdésére válaszolva először is hangsúlyozni szeretnénk, hogy az iskolában oktatott idegen nyelv szabad megválasztását törvényi szinten nem szabályozták.
Ha az iskola pedagógiai programjában rögzítette az idegen nyelv szabad választásának lehetőségét, akkor az intézmény ezt a tanuló igényének megfelelően köteles biztosítani.
A pedagógiai programok ezt a kötelezettséget általában nem tartalmazzák, így a jelentkezők létszáma és egyéb szempontok (pl. nyelvtanárok óraszáma, tanulói csoportlétszám, tantermi, órarendi adottságok stb.)figyelembe vételével osztják be a tanulókat valamelyik nyelvi csoportba.
Természetesen egyedi esetekben, megfelelő indoklással kérhető az igazgatótól a korábbi döntés megváltoztatása. Van rá esély, hogy – amennyiben ezt a feltételek lehetővé teszik – az iskolavezető helyt ad a kérésnek.
Reméljük, sikerül mindenki számára megnyugtató megoldást találniuk.
OFOE
 
#602  Zsókadafuka[kukac]gmail[pont]com2007-01-25 19:42
callmemike! Óvatosan az internetes megmondomazigazat formációval. Veszélyes egy igazgatóról (néven nevezve) fórumon rosszat mondani. Én nagyon féltem a hozzád hasonló tizenéveseket. Őszinték vagytok, az gondoljátok az igazságból nem lehet bajotok. Ez nem így van.Sajna hasonló miatt rúgtak már ki ismerősömet gimnáziumból. Kérlek, légy óvatosabb!
 
#601  Brigibrp[kukac]yahoo[pont]com2007-01-24 20:09
Miért kaptál büntit, Dóryka? Csak nem beszéltél csúnyán? Ejnye-bejnye! Asztán tudol szép szavakat találni?
 
#600  dórysz[pont]doree[kukac]freemail[pont]hu2007-01-24 17:08
szép szavakat kell gyüjtenem magyarra mer az a büntetőm:(
 
#599  gabriella2007gabriella2007[kukac]freemail[pont]hu2007-01-23 13:43
Szeretnék választ kapni arra hogy 2 idegennyelv közül a gyerek választhat-e,vagy az iskola is kétfele oszthatja a létszámot?Jogos-e az iskola döntése,el lell a gyereknek fogadni amelyik idegennyel tanulására kényszerítik.Holott ő a másikat választotta.Köszönettel:gabi
UI: SÜRGŐS VÁLASZT VÁROK!
 
#598  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2007-01-20 18:39
Sajnálom, hogy a dokumentumban rögzített etikai normák nem működnek az iskolátokban, de egy csöppet sem csodálkozom rajta. Különben a radnótis etikai kódex néhány évvel ezelőtt került hozzám, és mivel a készítői továbbra is aktuálisnak tartották, felkerült a honlapra. Magam részéről nem hiszek az etikai kódexekben, hacsak nem alapulnak valamennyi érintettel kialakított konszenzuson. Mivel jelenleg nem működnek, ez a konszenzus bizony hiányzik, és a "szép szavak" üres frázisokká silányulnak. Kár, hogy ez a korábban demokratikus szelleműnek ismert iskola ma már nem egészen hasonlít saját korábbi sajátmagára. Szerinted mit lehet evvel a helyzettel kezdeni?
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.07.19.
Nyáry Luca: A magántanulás mentett meg attól, hogy csődtömeggé váljak – Így látja az új törvényt egy érintett diák
A köznevelési törvény pénteken elfogadott módosításai szerint a következő tanévtől (tehát már idén szeptembertől) megszűnik a magántanulói státusz, felváltja az úgynevezett „egy...
(Forrás: wmn.hu)
--
2019.07.17.
Kell még 164 millió forint közpénz a milliós tandíjjal induló elit magániskolára
Szeptemberben nyit Debrecenben az alapítványi iskola, ahova a jelentkezés is 100 ezer forintba kerül. Ösztöndíjas helyek egyelőre nem lesznek, az építkezést az adófizetők állják, a szá...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.07.17.
Egyszerre 11 óvónő mondott fel egy újpesti óvodában
Olyan pedagógusok hagyták ott az óvodát, akik már az alakulás óta ott dolgoztak, alapítók voltak. Két olyan mesterpedagógus is felállt, akik óriási szaktudással is rendelkeznek. A távoz...
(Forrás: Újpesti Hírmondó)
--
2019.07.17.
Még egy dolog, amiben szembemegyünk Európával: egyre több a korai iskolaelhagyó
A 2010-ben elfogadott Európa 2020 Stratégiában Magyarország azt vállalta, hogy 2020-ra a korai iskolaelhagyók arányát 10 százalékra csökkenti, ettől a célkitűzéstől azonban egyre távolodunk...
(Forrás: Népszava)
--
2019.07.17.
Megőrülsz: almaügyi nyomozást rendelt el a tankerület
Valószínűleg megtaláltuk a hét agygörcsét, pedig még csak kedd van. A magyar általános iskolákban általában almát adnak a tízóraihoz, ám arra, ami most jön, egyetlen almagengszter, egyetlen...
(Forrás: Pécsi Stop)
--
2019.07.17.
A német, az osztrák és a lengyel rektori konferencia kiáll az MTA mellett
Közös közleményben adott hangot kedden aggodalmainak a német, az osztrák és a lengyel rektori konferencia a Magyar Tudományos Akadémia átalakításával kapcsolatos jogszabály elfogadása miatt...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2019.07.17.
Évtizedes kudarcok után újra tanulhatnak
Van, akitől a gyermeknevelés és autista kisfia fejlesztése, van, akitől az önbizalomhiány, és van, akitől a családfenntartó szerep vette el a továbbtanulás lehetőségét. Egyesek beletö...
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.07.17.
Bódis József: Nem csorbulnak a szülői jogok a köznevelési törvény módosításával
Az államtitkár hangsúlyozta: a szülői jogok továbbra is megmaradnak, mert ha a szülő úgy ítéli meg, hogy korai lenne háromévesen óvodába vinni a gyermeket, egy év halasztást kérhet....
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.07.17.
Az érettségi biztos túlbuzgósága miatt semmisítették meg a Szinyei Gimnázium tizenöt végzősének érettségijét
A helyzet abszurditását fokozza, hogy az iskolában a tizenöt említett diákon kívül is voltak olyan érettségizők, akiknek az érintettekhez hasonlóan hiányzott egy-egy természettudományos...
(Forrás: hvg.hu)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
  ofoe

Kedves Krisztina! Nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül érdemi tanácsot adni, de megpróbálom. Az első lépés valóban átgondolni azt, hogy Te magad mennyiben vagy felelős az adott problémáért. A figyelmeztetőkkel, intőkkel csak a saját feszültségedet oldod némileg, eredményt nem tudsz elérni. Gondold át, hogy melyik ponton romlott el a kapcsolat az adott csoporttal, eleve így fogadtak, vagy menetközben történt valami. Az a soraidból kiderül, hogy nincs köztetek bizalmi kapcsolat, tehát kommunikáció helyett hadakoztok. Időt kellene szánni arra, hogy a problémát tisztázzátok, megállapodásra jussatok a közös megoldás módjában. Ennek vannak különböző technikái. Fontos, hogy ne személyes sértésként kezeld az ügyet, hanem közös megoldandó problémaként. Nem ördögtől való, amit a kollégáid tanácsolnak, hogy fordulj pszichológushoz, aki segíthet azon, hogy a Benned való görcsöt fel tudd oldani. Amíg Te magad nem jutsz túl ezen a görcsön, nem tudod kézbe venni az ügyeket. Ezek a diákok már nem kamaszok, fiatal felnőttek, nekik is fontos, hogy eljussanak az érettségiig, és matematikából is elérjenek egy bizonyos szintet. Ez lehet az a közös ügy, amin együttesen és nem egymás ellenében kellene dolgoznotok. Szívesen levelezek erről Veled privátban is, ha akarod, de nem minden részlet tartozik a nyilvánosságra. Jelezd, ha ezt szeretnéd. Üdvözlettel Szekszárdi Juli

--
  László Krisztina

Kedves OFOE!
Nem tudom mennyire válaszolható meg a kérdésem. Egy középiskolában tanítok, heti 27 órában matematikát, 8 érettségis csoportnak. (Plusz a korrepetálások, plusz a helyettesítések.) Nagyon szeretem a diákjaimat, de mint mindenhol, ahol emberek vannak, előfordulnak konfliktusok. A kb 110 diákból, akiket két éve tanítok, van kb 15, akik állandóan csak a hibát keresik a munkámban, agresszíven és lekezelően bánnak velem, sokszor megaláznak a csoport egésze előtt. Amikor esetleg szaktanári figyelmeztetést adok nekik, akkor hangosan kiröhögnek, hogy az ő szüleiket ez nem érdekli. (Ezek a diákok már 17-19 évesek, mivel a nyelvi tagozat nulladik évfolyama egy évvel megnöveli a középiskolai tanévek számát.) Semmivel nem tudom őket sem motiválni, sem fegyelmezni, tönkre teszik az óráimat.) Hiába fordultam az osztályfőnökökhöz segítségért, mind ők, mind az igazgató-helyettes és a munkaközösség vezető szerint, ez az én hibám, azért viselkednek így velem, mert ez "belőlem jön". Közben az iskolából folyamatosan mennek el a tanárok, és hiába keresett a szakom, (angol-matek) úgy érzem, hogy nem becsülik meg a munkámat. Hiába az a kb 90 diák aki jól teljesít, (nem egy dícséretes 5-ös is van, és emelt matematika érettségi előkészítő csoportok is), hiába a rengeteg dolgozat, számonkérés, ingyen korrepetálás, rendszeres, hogy káromkodva, csapkodva, üvöltözve csapják az asztalomra a kijavított dolgozatot, mert az nem négyes, hanem csak hármas. És közben a vezetőség, az osztályfőnökök és a munkaközösség vezető szerint is, nekem kell változtatnom, pszichológushoz mennem, mert engem nem lehet elviselni. Meg kell jegyezzem, ezek az emberek 25-30 éve vannak ebben az iskolában. Ez a matematika státusz, amit én megkaptam 2 éve, egy előző iskolavezetéstől, már nagyon régóta, úgymond, "forgó hely" volt, mert - más tanárok elmondása szerint - mindig "volt valami probléma a matek tanárokkal". Minden más matematika tanár az iskolában, már 10-20-30 éve itt tanít.
Nem igazán tudom, mit kezdhetnék a problémával. Tudnának esetleg tanácsot adni?
Köszönettel: Krisztina

--
  Eleonóra

Kedves OFOE Csapat!
Segítséget szeretnék kérni, azzal kapcsolatban, hogy egy egyházi iskolában dolgozom, mint 50% kollégiumi felügyelő, 50% kollégiumi ápoló. Érdeklődnék, hogy ilyen esetben számomra mennyi szabadság jár? Tavaly fél állásban tanítottam, akkor járt a pedagógusi szabadság, itt úgy olvasom, ebben a munkakörben is jogosult lennék.?
Köszönettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek