OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#603  Baranyai Imreofoe[kukac]chello[pont]hu2007-01-25 20:05
Kedves Gabriella!
Kérdésére válaszolva először is hangsúlyozni szeretnénk, hogy az iskolában oktatott idegen nyelv szabad megválasztását törvényi szinten nem szabályozták.
Ha az iskola pedagógiai programjában rögzítette az idegen nyelv szabad választásának lehetőségét, akkor az intézmény ezt a tanuló igényének megfelelően köteles biztosítani.
A pedagógiai programok ezt a kötelezettséget általában nem tartalmazzák, így a jelentkezők létszáma és egyéb szempontok (pl. nyelvtanárok óraszáma, tanulói csoportlétszám, tantermi, órarendi adottságok stb.)figyelembe vételével osztják be a tanulókat valamelyik nyelvi csoportba.
Természetesen egyedi esetekben, megfelelő indoklással kérhető az igazgatótól a korábbi döntés megváltoztatása. Van rá esély, hogy – amennyiben ezt a feltételek lehetővé teszik – az iskolavezető helyt ad a kérésnek.
Reméljük, sikerül mindenki számára megnyugtató megoldást találniuk.
OFOE
 
#602  Zsókadafuka[kukac]gmail[pont]com2007-01-25 19:42
callmemike! Óvatosan az internetes megmondomazigazat formációval. Veszélyes egy igazgatóról (néven nevezve) fórumon rosszat mondani. Én nagyon féltem a hozzád hasonló tizenéveseket. Őszinték vagytok, az gondoljátok az igazságból nem lehet bajotok. Ez nem így van.Sajna hasonló miatt rúgtak már ki ismerősömet gimnáziumból. Kérlek, légy óvatosabb!
 
#601  Brigibrp[kukac]yahoo[pont]com2007-01-24 20:09
Miért kaptál büntit, Dóryka? Csak nem beszéltél csúnyán? Ejnye-bejnye! Asztán tudol szép szavakat találni?
 
#600  dórysz[pont]doree[kukac]freemail[pont]hu2007-01-24 17:08
szép szavakat kell gyüjtenem magyarra mer az a büntetőm:(
 
#599  gabriella2007gabriella2007[kukac]freemail[pont]hu2007-01-23 13:43
Szeretnék választ kapni arra hogy 2 idegennyelv közül a gyerek választhat-e,vagy az iskola is kétfele oszthatja a létszámot?Jogos-e az iskola döntése,el lell a gyereknek fogadni amelyik idegennyel tanulására kényszerítik.Holott ő a másikat választotta.Köszönettel:gabi
UI: SÜRGŐS VÁLASZT VÁROK!
 
#598  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2007-01-20 18:39
Sajnálom, hogy a dokumentumban rögzített etikai normák nem működnek az iskolátokban, de egy csöppet sem csodálkozom rajta. Különben a radnótis etikai kódex néhány évvel ezelőtt került hozzám, és mivel a készítői továbbra is aktuálisnak tartották, felkerült a honlapra. Magam részéről nem hiszek az etikai kódexekben, hacsak nem alapulnak valamennyi érintettel kialakított konszenzuson. Mivel jelenleg nem működnek, ez a konszenzus bizony hiányzik, és a "szép szavak" üres frázisokká silányulnak. Kár, hogy ez a korábban demokratikus szelleműnek ismert iskola ma már nem egészen hasonlít saját korábbi sajátmagára. Szerinted mit lehet evvel a helyzettel kezdeni?
 
#597  callmemikecallmemike88[kukac]gmail[pont]com2007-01-20 17:09
Az ELTE Radnóti Mikós gyakorlóiskolájának diákjaként kiemelt érdeklődéssel olvastam az iskola etikai normáiról számot adó dokumentumot.
A bejegyzés minden bizonnyal jól lopható saját iskolánk házirendjébe, szakdolgozatokba vagy hasonlókba, és bizonyára nagyon jól is hangzik, "humanizmus" "kölcsönös tisztelet", "megértés", satöbbi.
Diákként azonban szinte soha nem érzékeltem ennek a normarendszernek a gyakorlati megvalósulását. A Radnótiban sajnos éppen olyan autoriter ostobaságoknak kell megfelelni, mint a magyar középiskolák többségében.Minden diáknak el kell tűrnie a pedagógusok és az iskola más dolgozóinak kisebb, de egyértelmű jogsértéseit (korbács nincs például, pofont viszont már nem is egyet láttam az elmúlt években).
Radnótis jellegzetesség azonban, hogy a DÖK munkája már régen nem a diákok jogainak védelmére, hanem teadélutánok szervezésére összpontosul. Tisztelt igazgatónk, Tomcsányi Péter így elég lazán lépeget át fontos témákat:
egy DÖK-táborban például indoklás nélkül közölte, hogy egy bizonyos tanár ellen benyújtott panaszokkal nem foglalkozik. Majdnem ugyanilyen érdekes az az eset is, miszerint az iskola diákjaitól valószínűsíthetően rendszeresen lopkodó, egy diák által lebuktatott takarítónő még mindig az iskola alkalmazásában áll, miközben az esetről a DÖK és a megkárosított diákok tudomást sem szereztek.
Hát, ennyi a különbség a valóság és egy szép hosszú karaktersor között.
 
#596  raczicsillacsillamama[kukac]citromail[pont]hu2007-01-12 22:09
Kedves Mé!
Nagyon sajnálom a helyzeteteket! Én kb. két éve kértem állásfoglalást az oktatási minisztérium jogászától ( direkt írtam kis betűvel )a fenntartó direktíváival kapcsolatban: nem értették, hogy ilyen helyzet előfordulhatott egyátlatán, különben meg a fenntartót, ha forráshiányos költségvetése van minden fölmenti a kötelesség alól, de a saját pénzemen kérhetek szakértői ellenőrzést, ennyit tudtak ajánlani. Kösz, mondtam és próbáltam nem belefulladni a könnyeimbe, majd a kollégáim kilátástalanságán kaptam majdnem infarktust. Mindez emberi tényező, a 22-es csapdája, a kör bezárult, felejtse el, soroljam még.?!
 
#595  penzugy[kukac]jozsefa-pszabolcs[pont]sulinet[pont]hu2007-01-12 12:28
Kedves kollégák!

Kérem, aki tud segítsen az alábbi témákban.

1.
Megteheti-e a fenntartó a költségvetés tervezésekor, hogy a nem kötelező órákat és az egyéni foglalkozásokat létszámarányosan finanszírozza minden évfolyamon?
Tehát, nem a kötelező óra törvényben meghatározott százalékának megfelelően biztosítja ezeket a járulékos órákat, hanem annak annyi százalékát, ahány százaléka az osztály tanulói létszáma a maximális osztálylétszámnak.
Pl: 8. évfolyamon 64 tanulónk van, ez a max.létszám 71%-a. A törvény a nem kötelező foglalkozások 30%-át, azaz 7,5 órát engedélyezne, ami 22,5 óra lenne. Ehelyett a fent említett 71%-os létszám miatt, csak 15,975 órát biztosít a fenntartó ezen az évfolyamon.
Ugyanez érvényes az egyéni foglalkozásra is, ahol 8. évfolyamon a 6 óra helyett csak 4,26 órát biztosít.

2.
A képességvizsgáló és rehabilitációs intézet javaslata alapján magántanulóként heti 10 órában foglalkozunk egy tanulóval. Erre az órakeretet biztosította a fenntartó, viszont szerinte ez egyéni foglalkozásnak minősül, tehát az szeretné, hogy "grátisz" órában végezzék a kollégák.
Lehet-e az ilyen magántanulós óra "grátisz"?

3.
A tanítási időkeret mellet kitöltjük a munkaidő nyilvántartó lapokat is. Van-e olyan határozat, jogszabály, ami ezt eltörölte, vagy a továbbiakban is vezessük ezt a munkaidő nyilvántartást?

Szívesen veszek mindenféle útmutatást, segítséget, választ a fenti témákban.

Köszönöm
 
#594  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2006-12-31 14:16
BOLDOG ÉS SIKERES ÚJESZTENDŐT KÍVÁN AZ OSZTÁLYFŐNÖKÖK ORSZÁGOS SZAKMAI EGYESÜLETE
 
#593  tomiseniortomisenior[kukac]chello[pont]hu2006-12-21 12:53
Nagyon köszönöm mindanjiuk kedvességét, és segítségét. Kellemes ünnepeket kívánok.
 
#592  toncsi13toncsi000[kukac]vipmail[pont]hu2006-12-20 11:16
Kedves Apuka,
Mint osztályfőnök kerültem már hasonló helyzetbe. Én a történtek után behívattam mindkét gyerköc szüleit, és az igazgatóval, a szülőkkel és a gyerekekkel együtt közösen beszéltük meg a problémát. Szerintem nagyon fontos, hogy a gyerekek (a bántó és a bántott) ott legyenek ezen a beszélgetésen és hallják, hogy tettük mivel jár.
Nálam használt, és bár a két fiú soha többet nem szólt egymáshoz, nem volt több verés és piszkálódás. Kérje meg az osztályfőnököt egy ilyen beszélgetésre.
 
#591  Krisztipeerk[kukac]freemail[pont]hu2006-12-19 19:38
Kedves Apuka,
Sajnos nagyon kevés olyan iskola létezik, ahol kislétszámú osztályokban tanulhatnak gyerekek (magatartásprobléma vagy tanulási probléma miatt ezt ajánlják), ezért nem tudják a tanulási problémával küzdőket külön iskolába küldeni. Valóban van olyan, hogy a tanárok már nem tudnak újabb "trükköket", vagy eszközöket bevetni a gyerekek érdekében. És nem könnyű egy ilyen helyzetben azzal foglalkozni, a másik gyerek vajon miért ilyen (miért verekszik, bánt másokat), de higgye el, nem magától lett ilyen. Neki is segítségre van szüksége (iskolapszichológus, vagy Nevelési Tanácsadó, esetleg a családja!) és sok figyelemre. Talán le lehetne ülnie a pedagógusoknak a két gyermekkel (bár nem tudom, csak az ön fiát bántja-e, mert ez is fontos lehet, hogy ha igen, miért), esetleg a gyerekekkel és a szülőkkel közösen (mindkét gyermek szüleivel). Ha úgy érzi, fiának is fontos lenne egy szakemberrel beszélnie a lelki sérelmei miatt, ne habozzanak felkeresni egy pszichológust (ez a szülőnek is mindig hasznos tud lenni)! Ha már ennyi energiát tett bele, mert fontos önnek a fia lelki egészsége, próbáljon meg az iskolában még egyszer segítséget kérni. Kitartást kívánok és becsülöm, amit eddig is tett!
 
#590  tomiseniortomisenior[kukac]chello[pont]hu2006-12-19 11:09
Szép napot mindanyjiuknak.
Először keveredtem erre az oldara, és segítséget kérnék, abban, hogy milyen eszközökkel, vagy lehhetőségekkel tudnám végre az iskolában folyamatossan inzultált, és " terrorizált " fiam ügyében a megoldást elérni. A kisfiú már harmadik éve jár ebbe az iskolába, ahová a gyengébb tanulmányi teljesítménye miatt került, egy kissebb létszámú csoportba. Itt az osztályban egy -a fizikai fölényét kihasználó - igen testes, és túlkoros gyermek állandó célpontjává vált. Már több alkalommal kerestük fel mind az osztályfőnököt, mind az igazgatónőt, akitől a probléma megoldására ígéretet kaptunk. A helyzet nem változott, a fiú tanulmányi eredményében ugyan javulás történt, de a lelki sérelmek miatt egyre inkább visszahúzódik, és ez már tarthatatlan, mivel a támadások, és attrocitások nem szűnnek, és a pedagógusok csak egy bizonyos szintig kompetensek. A kérdésem, illetve a kérésem annyi lenne, hogy kit, illetve mit lehetne az ügyben lépnünk ? Hol kereshetünk végérvényesen akár jogorvoslatot is a helyzetre. Hozzáteszem, hogy a bántalmazó fiatalnak ez már a harmadik iskolája, de őt onnan eltávolítani nem hajlandóak.
Köszönettel. Egy elkeseredett apa Baranya megyéből.
 
#589  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2006-12-19 08:10
Kedves Csilla, Emese stb.! Megértem az elkeseredést, senkinek sem könnyű manapság. De azért úgy gondolom: éppen ideje lenne, hogy mi, pedagógusok végre valamifajta konstruktív dialógust kezdjünk egymással, és a panaszkodás helyett közösen keressünk kiutat. Én erre látok némi lehetőséget. Szóval csak előre lehet menekülni. A honlapon a közeljövőben konkrét javaslatokat is közzé szeretnénk tenni a mit és hogyant illetően.
 
#588  raczicsillacsillamama[kukac]citromail[pont]hu2006-12-18 21:59
Kedves Emese és mindenki!
A létbizonytalanság!!! Igen, ez a főok. Én legalább is szeretném innen eredeztetni. Az etikátlanság ( ha nem jár minimális szakmai elismerés, akkor jól jön az ajándék, vagy a férjem, feleségem munkanélküli, legalább a szülők ajándéka "bearanyozza" a tanév utolsó napját.) A kiégettség: nincs pozitív megerősítés, a szülőket sem érdekli gyermekei továbbhaladása, gyermekeik szubjektív problémái, azért van a tanár, hogy megoldja! A létbizonytalanság: az új munkaidő elszámolás az alapja mindennek, a fenntartói jogosítványok szinte megkötik az intézményvezetők kezét ( létszámmeghatározás: gyerek, pedagógus ) Felháborító! Mi emberekkel, élő szervezetekkel, indivídumokkal dolgozunk. Itt nincs selejt, ez nem az ISO 2000. Ők gyermekek, akik a legnagyobb értékek, minden pénzt megérnek?? Van egy Ferge Zsuzsánk, aki a statisztikai adatokat alapul véve pozitív hangulatban nyilatkozik a kormányról, a felszámolandó gyermekszegénységről, (de ki az igazán szegény?) a Népszabadságban!! Jöjjön ide! Nézze meg! A XXI. században szenvedhetnek a gyermekek a családon belüli erőszaktól, mert a rendőr nem megy ki családhoz, csak, ha vér folyik. Bizonyíték nélkül nem veheted védelembe, ha nincs védelembe véve, nem számít halmozottan hátrányos helyzetűnek és akkor nem kell fölvenni napközibe, nem kell neki egész napos óvodai elhelyezést biztosítani. Igaz lehet, hogy az egy főre jutó havi jövedelme, papíron éppen meghaladja a nyugdíjminimumumot, akkor a szülei nem kapnak sem lakásfenntartási támogatást, sem rendszeres gyermekvédelmi támogatást, fizetniük kell a tankönyvért, a napköziért, tehát a gyerek is csak kiadás. Drága az iskolaotthonos ellátás! Csökkentsük a napközis csoportok számát! Úgy is otthon van anyuka anyaságin-érvel a fenntartó!!! Anyuka a szociális biztonság miatt az aluliskolázottság és a munkanélküliség miatt ( főleg ) van anyaságin a harmadik...... gyermekkel, de nem amiatt, hogy nevelni akarja a gyermekeit. A harmincas korosztály sem angolul, sem németül nem tanult. Most elvárjuk tőle, hogy 9-10 éves gyermekétől otthon kérdezze ki a néme-angol házit, megmagyarázva hozzájuk a nyelvtant, gyakorolja vele a számítógép-használatot holott ő jobb esetben csupán be tudja kapcsolni a számítógépet, ha van otthon. Mikor jönnek rá, hogy jó a dán-modell, kell a két pedagógus egy osztályban!! De nem, még az óvodát is kurtítjuk. Végbe hallgattuk a MSZP-s kampányt: az óvoda 3 éves kortól lesz kötelező: Iskolaszolga 2006. decemberi szám: majd a fenntartó meghatározza a csoportok számát, a pedagógus létszámot, a többiről meg majd dönt az óvodavezető, felvállalva az elutasított felvételi kérelmeket az aktuális szülővel. ( szocializáljuk a gyermeket, harmónikus, családias környezetet biztosítva. ) Undorító és felháborító!!! A dolgok ilyetén való alakulása megint azt sugalja: a szülő haragszik az iskolára, mert nem tudja, hogy a fenntartó mit határoz meg egy-egy intézménynek, haragszik a pedagógusra, mert jól fizető állása van és mindennek tetejében 46 nap szabadsága. Haragszik a pedagógusra, mert tanév végén pironkodva bár, de az ajándékot elfogadja, nem biztos, hogy mérlegelve a szülő utolsó 300 forintját adta be az osztálypénztárba. Haragszik a pedagógusra, mert a gyerek szalagavató ruhája, tánctanára belépője, meghívója kb. 30000 forintjába kerül. Miért is vállaljon vele sorsközösséget. Ő nem lát a színfalak mögé. Nem látja a mi kiszolgáltatott helyzetünket, kényszerpályánkat. Nem látom a megoldást. De úgy gondolom, hogy a sok adoptált baromság helyett, az EU ajánlásaihoz jobb lett volna megfogalmazni a saját oktatáspolitikánkat és belátni számos előnyünk mellett még több fogyatékosságunkat, és ezen nyomdokán szépen fokozatosan felépítkeznünk. Költséges, de magabiztos gyermek és talán kiegyensúlyozottabb szülői társadalom nézne velünk szembe, és hinné el, hogy valóban lámpásként vagy jegenyeként szereplünk életükben. Mindezek után minisztériumi dicséret nélkül, szakmai elismerésként gyermeki tekintetek, szülői kézszorítások, könnyes szemek igazolnák vissza, hogy érdemes volt nagy dolgokért élnünk! Sok a pedagógus, használjuk őket, párosával! Higyjék el megérné! Az olcsó áru még soha nem volt a minőség biztosítéka, ezt az ISO is tudja!
 
#587  Emeseelemh[kukac]freemail[pont]hu2006-12-17 09:14
Hát bizony, nehéz védeni a "mundér becsületét", hiszen a pedagógusok között sok olyan akad, aki szennyezi ezt a mundért. Ennek pedig csak részben okai a kiégettség és a rosszabbodó körülmények.Mindehhez az is hozzájárul, hogy a bizonytalanság miatti szorongás miatt még a legkülönb pedagógusok is el-elvesztik a türelmüket, és olyat tesznek, mondanak, amit gyakran maguk is megbánnak. A gyerekek pedig figyelnek, lecsapnak minden tévedésre, hibára, és egyre jobban kicsúsznak a felnőttek kezéből, egyre kezelhetetlenebbé válnak. Szóval itt vannak önmagukat is gerjesztő folyamatok. És a presztízs mindeközben egyre romlik. Nem tudom, mit lehetne ez ellen tenni, hogyan lehetne ezeket a rossz köröket megszakítani!
 
#586  raczicsillacsillamama[kukac]citromail[pont]hu2006-12-16 21:39
Kedves Emese!
Feltétlenül igazat adok neked, magam is támogattam a sztrájkot. Én csupán arra a mondatra reagáltam, ami kevesli a velünk együttérzők táborát. Az állam, kormány ügyesen végzi ezt az oszd meg és uralkodj című műsort. Már a társadalom számos rétegét megosztotta. A nyugdíjasokat, az orvosokat stb. És ami a legbántóbb, hogy mindeközben közöttünk is vannak automatizmusban, kiégéstől szenvedő kollégák, empatia nélküliek, etikátlanok. Mindaddig, amíg, ezek a szakmánktól és a saját szakmánkból adódó körülmények fennállnak, nem várhatunk teljes megértést.
 
#585  Emeseelemh[kukac]freemail[pont]hu2006-12-16 08:27
Nagyrészt egyetértek veled, Csilla. Valóban "süket csend" uralkodik szinte az egész országban. mindenki magát sajnálja, és eközben nem marad ideje, energiája, kedve mások bajaival foglalkozni. És mindeközben a hatalom részéről valóban tökéletesen érvényesül az "Oszd meg és uralkodj" többször bevált elve. Mindenki saját sebeit nyalogatja, és nem figyel oda arra, ami másoknak fáj.
Engem már régen foglalkoztat, hogy a nehéz körülmények felmentenek-e bennünket, pedagógusokat a tanítványaink iránti felelősség alól.(Egyértelmű persze, hogy nem mentenek fel.) De a helyzet körülöttünk (ide értve az iskolák légkörét is) egyre rosszabb, a hangulat egyre feszültebb, a kölcsönös bizalmatlanság nő.
A sztrájk ugyan nem megoldás,de legalább valamifajta jelzés lehet a hatalom számára, hogy a dolgok nem mennek símán, a pedagógusokat sem lehet kihagyni az őket érintő kérdésekben hozott döntésekből. Nagyon hiányzik az igazi szakmai érdekképviselet!
 
#584  raczicsillaovicuki[kukac]citromail[pont]hu2006-12-15 19:53
Igazad van Emese. Valóban elviselhetetlen süket csönd van, évek óta. Csak nem csak az iskolákban, hanem a társadalom bármely régegében. Az angol gyarmatosítók jelszava a legkíválóbban érvényesül ma: Oszd meg, és uralkodj! Elviselhetetlen a kishitűség, a kicsineyesség, az irigység, a megalázás és a megaláztatás. Mi pedagógusok hangoztatjuk, hogy megőrülönk a rengeteg munkától. A kereskedelemben dolgozók napi 12-14 órát gürcölnek, a munkanélkülinek nincs esélye sem, hogy visszakapaszkodjon, a tartós beteg gyermek szüleitől elveszik a kedvezményeket, gyárakat zárnak be és rengetegen lesznek munkanélkül. Miért nem szólunk mi pedagógusok minden egyes gyermek érdekében, hogy miért lett munkanélküli anyád, apád? Ki tudja fizetni a szalagavatós ruhád árát? Év végén a tanárnak, az ajándékra be tudja fizetni a megállapított összeget az SZMK_snak? Elteszed az ajándékot, látod rajta, hogy a szülő szívesen adta, vagy kifacsarták belőle? Sajnáltathatjuk magunkat? Sajnáljuk a gyermeket, hogy elvesznek fejlesztő csoportot? Sajnáltad, amikor az anyja munkanélküli lett? Tudod miről mond le karácsonykor? Tudod hány kiló, deka gyümölcsöt eszik meg egy hónapban? Te nézed, vagy látod a gyereket, ha látod, ne hivatkozz rá, mert látnod kellene a mögötte álló családot, a társadalom egy szeletét? A fizetésedet félted? Én is, és vele együtt a családomat. A kohászt ki sajnálta? Bemégy ingyen korrepetálni? Fogadsz ingyen tanítványt, hogy pusztán csak segíts? Ne várjunk addig össztársadalmi megértést, amíg mindezeket végig nem gondoltuk és pipáltuk ki magunkon: Kedves pedagógusok, sajnálom magunkat, tudom, hogy nagyon sokat dolgozunk, de mások is. Valóban a gyerekkel együtt a családot is nekem kellene nevelnem. Szivesen is tenném, ha tudnám, hogy az én kicsi lányommal is helyettem is törődnek a napköziben és nem hivatkozik arra a pedagógus, hogy nem képes ennyi gyerekkel a minőséget is ellenőrizni.
Tisztelet, Szeretet, Béke, Remény, Hit, ne csak ádventkor, minden nap, minden órában, minden percben töltse ki az életedet. Én nem vagyok hívő, csak szeretnék ember lenni, anya, pedagógus, feleség. Ezt a magatartást várom vissza !!! Minden pedagógus nevében mered állítani, hogy így akar élni, és minden nap erre törekszik? Ha igen sztrájkoljunk, és várjuk a megértést.
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.11.22.
A serdülők 80 százaléka nem él elég aktív életet, amivel kockáztatják az egészségüket a WHO új jelentése szerint
Az ENSZ Egészségügyi Világszervezete szerint a helyzet súlyos, lépéseket kell tenni, hogy a fiatalok többet sportoljanak, mert az inaktivitás veszélyezteti az egészségüket. „Sürgős politikai...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2019.11.22.
Maruzsa Zoltán: A gyerekek érdekeit szem előtt tartva hoztuk meg a köznevelési törvény módosítását
Mint mondta, az óvodába lépés halasztása eddig a jegyző hatásköre volt, januártól azonban ez átkerül a kormányhivatalokhoz, amelyek az Oktatási Hivatal országos adatbázisa alapján fogj...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.11.22.
Az Emmi ígéri, figyelembe veszik a szülő véleményét is az iskolakezdésnél
Megjelent a Magyar Közlönyben egy kormányrendelet, ami több jogszabályt módosít a 2020-tól megváltozó beiskolázási és óvodakezdési rend érdekében. Az Emberi Erőforrások Minisztériuma...
(Forrás: index)
--
2019.11.22.
Az Emmi a pedagógustüntetésről: S.O.R.O.S.
"A pedagógus és más szakszervezetek által ma bejelentett tüntetés, ismét az ellenzék és a Soros-hálózat politikai céljait, nem a pedagógusokat, pláne nem a gyermekeket szolgálja. Ugyanazok...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.11.21.
Nádori Gergely: A rossz oktatás is életeket követel
Azoktól a gyerekektől, akiknek ma nem nyújtunk megfelelő oktatást, tíz-húsz évet veszünk el. Mindezt a Családok éve és a Legfőbb kincsünk a gyermek transzparensek alatt. A legfurcsább,...
(Forrás: index)
--
2019.11.21.
Ha lesz budapesti szuperegyetem, a körvonalai már látszódnak
Polónyi István oktatáskutató a HVG Diploma 2020 kiadványának elmondta, hogy ezt a célt nem lehetetlen elérni, de éppen politikai döntés kellene hozzá. Szerinte ugyanis az, hogy egy magyar...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.11.21.
Nem mondom a gyerekemnek, hogy hazudjon, csak azért, hogy támogatást kapjunk
Elkezdődött a gyermekek otthongondozási díja (gyod) kapcsán az otthon ápolt gyerekek állapotfelmérése. Úgy tűnik, hogy a szülők nem véletlenül féltek a szigorú kritériumrendszertől....
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.11.20.
Harcolhat-e az iskolapszichológia a gyermekjogokért?
Nálunk nem az a legnagyobb baj, hogy nem elég gyors a folyamat, hanem, hogy visszafelé megyünk – és maguk a jogok sérülnek. Ahogy a diákoknak már nincs véleményezési joguk az iskolaigazgat...
(Forrás: mérce)
--
2019.11.20.
Emberi Erőforrások Minisztériuma: A gyermekek védelme mindennél fontosabb
A gyermekek védelme, egészséges testi-lelki-szellemi fejlődésük biztosítása mindennél fontosabb a magyar kormány számára – hangsúlyozta az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) a gyermekjogi...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Zoltán!
A munkaszerződéssel foglalkoztatottakra is a pedagógus-előmeneteli
rendszer vonatkozik, a hozzá tartozó illetményrendszerrel, és a
szabadság. valamint pótszabadság is azonos, a távolléti díj számítása
az Nkt. alapján történik, a túlmunka díjazása, beleértve a
pihenőnapokon végzett munkát, mindenki esetében az Mt .és a
326/2013-as rendelet alapján történik, ahogy az eseti helyettesítésre
vonatkozó előírások is azonosak. Nem jár jubileumi jutalom, és a
végkielégítés is csak az Mt. alapján, ahogy távozáskor nincs
felmentési idő, hanem jóval rövidebb felmondási idő van. A nők negyven
év jogosultsági idő alapján nem kérhetik a felmentésüket, hanem közös
megegyezéssel vagy felmondással mehetnek el. A munkaviszony sokkal
könnyebb felmondással megszüntetni, mint felmentéssel, mert csak annyi
a kritérium, hogy az indok legyen valós és okszerű. Ha valakit
felmondással el akarnak küldeni, az Mt. hatálya alá tartozó munkáltató
esetében nem kötelező az előzetes állásfelajánlás. Küldök egy
összehasonlító táblázatot

((A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk. Az ígért táblázatot a mail címre küldtük el).

--
  Tóth Zoltán

Üdvözlöm!
Szeretnék választ kapni az alábbi kérdésemre.
Alapítványnál, pedagógus munkakörben foglalkoztatott munkavállalóra a munatörvénykönyve vonatkozik. Minden kérdésben? Melyekben nem?
Különösen a heti munkaidő, az éves szabadság és a túlmunka díjazása (szombat, vasárnap) érdekelne.
Várom válaszát,
üdvözlettel: Zoltán

--
  ofoe

Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)

--
  ofoe

Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)

--
  Mohácsi Katalin

Tisztelt OFOE!

Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.

Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin

--
  Sasváriné Rita

Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné

--
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek