OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#590  tomiseniortomisenior[kukac]chello[pont]hu2006-12-19 11:09
Szép napot mindanyjiuknak.
Először keveredtem erre az oldara, és segítséget kérnék, abban, hogy milyen eszközökkel, vagy lehhetőségekkel tudnám végre az iskolában folyamatossan inzultált, és " terrorizált " fiam ügyében a megoldást elérni. A kisfiú már harmadik éve jár ebbe az iskolába, ahová a gyengébb tanulmányi teljesítménye miatt került, egy kissebb létszámú csoportba. Itt az osztályban egy -a fizikai fölényét kihasználó - igen testes, és túlkoros gyermek állandó célpontjává vált. Már több alkalommal kerestük fel mind az osztályfőnököt, mind az igazgatónőt, akitől a probléma megoldására ígéretet kaptunk. A helyzet nem változott, a fiú tanulmányi eredményében ugyan javulás történt, de a lelki sérelmek miatt egyre inkább visszahúzódik, és ez már tarthatatlan, mivel a támadások, és attrocitások nem szűnnek, és a pedagógusok csak egy bizonyos szintig kompetensek. A kérdésem, illetve a kérésem annyi lenne, hogy kit, illetve mit lehetne az ügyben lépnünk ? Hol kereshetünk végérvényesen akár jogorvoslatot is a helyzetre. Hozzáteszem, hogy a bántalmazó fiatalnak ez már a harmadik iskolája, de őt onnan eltávolítani nem hajlandóak.
Köszönettel. Egy elkeseredett apa Baranya megyéből.
 
#589  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2006-12-19 08:10
Kedves Csilla, Emese stb.! Megértem az elkeseredést, senkinek sem könnyű manapság. De azért úgy gondolom: éppen ideje lenne, hogy mi, pedagógusok végre valamifajta konstruktív dialógust kezdjünk egymással, és a panaszkodás helyett közösen keressünk kiutat. Én erre látok némi lehetőséget. Szóval csak előre lehet menekülni. A honlapon a közeljövőben konkrét javaslatokat is közzé szeretnénk tenni a mit és hogyant illetően.
 
#588  raczicsillacsillamama[kukac]citromail[pont]hu2006-12-18 21:59
Kedves Emese és mindenki!
A létbizonytalanság!!! Igen, ez a főok. Én legalább is szeretném innen eredeztetni. Az etikátlanság ( ha nem jár minimális szakmai elismerés, akkor jól jön az ajándék, vagy a férjem, feleségem munkanélküli, legalább a szülők ajándéka "bearanyozza" a tanév utolsó napját.) A kiégettség: nincs pozitív megerősítés, a szülőket sem érdekli gyermekei továbbhaladása, gyermekeik szubjektív problémái, azért van a tanár, hogy megoldja! A létbizonytalanság: az új munkaidő elszámolás az alapja mindennek, a fenntartói jogosítványok szinte megkötik az intézményvezetők kezét ( létszámmeghatározás: gyerek, pedagógus ) Felháborító! Mi emberekkel, élő szervezetekkel, indivídumokkal dolgozunk. Itt nincs selejt, ez nem az ISO 2000. Ők gyermekek, akik a legnagyobb értékek, minden pénzt megérnek?? Van egy Ferge Zsuzsánk, aki a statisztikai adatokat alapul véve pozitív hangulatban nyilatkozik a kormányról, a felszámolandó gyermekszegénységről, (de ki az igazán szegény?) a Népszabadságban!! Jöjjön ide! Nézze meg! A XXI. században szenvedhetnek a gyermekek a családon belüli erőszaktól, mert a rendőr nem megy ki családhoz, csak, ha vér folyik. Bizonyíték nélkül nem veheted védelembe, ha nincs védelembe véve, nem számít halmozottan hátrányos helyzetűnek és akkor nem kell fölvenni napközibe, nem kell neki egész napos óvodai elhelyezést biztosítani. Igaz lehet, hogy az egy főre jutó havi jövedelme, papíron éppen meghaladja a nyugdíjminimumumot, akkor a szülei nem kapnak sem lakásfenntartási támogatást, sem rendszeres gyermekvédelmi támogatást, fizetniük kell a tankönyvért, a napköziért, tehát a gyerek is csak kiadás. Drága az iskolaotthonos ellátás! Csökkentsük a napközis csoportok számát! Úgy is otthon van anyuka anyaságin-érvel a fenntartó!!! Anyuka a szociális biztonság miatt az aluliskolázottság és a munkanélküliség miatt ( főleg ) van anyaságin a harmadik...... gyermekkel, de nem amiatt, hogy nevelni akarja a gyermekeit. A harmincas korosztály sem angolul, sem németül nem tanult. Most elvárjuk tőle, hogy 9-10 éves gyermekétől otthon kérdezze ki a néme-angol házit, megmagyarázva hozzájuk a nyelvtant, gyakorolja vele a számítógép-használatot holott ő jobb esetben csupán be tudja kapcsolni a számítógépet, ha van otthon. Mikor jönnek rá, hogy jó a dán-modell, kell a két pedagógus egy osztályban!! De nem, még az óvodát is kurtítjuk. Végbe hallgattuk a MSZP-s kampányt: az óvoda 3 éves kortól lesz kötelező: Iskolaszolga 2006. decemberi szám: majd a fenntartó meghatározza a csoportok számát, a pedagógus létszámot, a többiről meg majd dönt az óvodavezető, felvállalva az elutasított felvételi kérelmeket az aktuális szülővel. ( szocializáljuk a gyermeket, harmónikus, családias környezetet biztosítva. ) Undorító és felháborító!!! A dolgok ilyetén való alakulása megint azt sugalja: a szülő haragszik az iskolára, mert nem tudja, hogy a fenntartó mit határoz meg egy-egy intézménynek, haragszik a pedagógusra, mert jól fizető állása van és mindennek tetejében 46 nap szabadsága. Haragszik a pedagógusra, mert tanév végén pironkodva bár, de az ajándékot elfogadja, nem biztos, hogy mérlegelve a szülő utolsó 300 forintját adta be az osztálypénztárba. Haragszik a pedagógusra, mert a gyerek szalagavató ruhája, tánctanára belépője, meghívója kb. 30000 forintjába kerül. Miért is vállaljon vele sorsközösséget. Ő nem lát a színfalak mögé. Nem látja a mi kiszolgáltatott helyzetünket, kényszerpályánkat. Nem látom a megoldást. De úgy gondolom, hogy a sok adoptált baromság helyett, az EU ajánlásaihoz jobb lett volna megfogalmazni a saját oktatáspolitikánkat és belátni számos előnyünk mellett még több fogyatékosságunkat, és ezen nyomdokán szépen fokozatosan felépítkeznünk. Költséges, de magabiztos gyermek és talán kiegyensúlyozottabb szülői társadalom nézne velünk szembe, és hinné el, hogy valóban lámpásként vagy jegenyeként szereplünk életükben. Mindezek után minisztériumi dicséret nélkül, szakmai elismerésként gyermeki tekintetek, szülői kézszorítások, könnyes szemek igazolnák vissza, hogy érdemes volt nagy dolgokért élnünk! Sok a pedagógus, használjuk őket, párosával! Higyjék el megérné! Az olcsó áru még soha nem volt a minőség biztosítéka, ezt az ISO is tudja!
 
#587  Emeseelemh[kukac]freemail[pont]hu2006-12-17 09:14
Hát bizony, nehéz védeni a "mundér becsületét", hiszen a pedagógusok között sok olyan akad, aki szennyezi ezt a mundért. Ennek pedig csak részben okai a kiégettség és a rosszabbodó körülmények.Mindehhez az is hozzájárul, hogy a bizonytalanság miatti szorongás miatt még a legkülönb pedagógusok is el-elvesztik a türelmüket, és olyat tesznek, mondanak, amit gyakran maguk is megbánnak. A gyerekek pedig figyelnek, lecsapnak minden tévedésre, hibára, és egyre jobban kicsúsznak a felnőttek kezéből, egyre kezelhetetlenebbé válnak. Szóval itt vannak önmagukat is gerjesztő folyamatok. És a presztízs mindeközben egyre romlik. Nem tudom, mit lehetne ez ellen tenni, hogyan lehetne ezeket a rossz köröket megszakítani!
 
#586  raczicsillacsillamama[kukac]citromail[pont]hu2006-12-16 21:39
Kedves Emese!
Feltétlenül igazat adok neked, magam is támogattam a sztrájkot. Én csupán arra a mondatra reagáltam, ami kevesli a velünk együttérzők táborát. Az állam, kormány ügyesen végzi ezt az oszd meg és uralkodj című műsort. Már a társadalom számos rétegét megosztotta. A nyugdíjasokat, az orvosokat stb. És ami a legbántóbb, hogy mindeközben közöttünk is vannak automatizmusban, kiégéstől szenvedő kollégák, empatia nélküliek, etikátlanok. Mindaddig, amíg, ezek a szakmánktól és a saját szakmánkból adódó körülmények fennállnak, nem várhatunk teljes megértést.
 
#585  Emeseelemh[kukac]freemail[pont]hu2006-12-16 08:27
Nagyrészt egyetértek veled, Csilla. Valóban "süket csend" uralkodik szinte az egész országban. mindenki magát sajnálja, és eközben nem marad ideje, energiája, kedve mások bajaival foglalkozni. És mindeközben a hatalom részéről valóban tökéletesen érvényesül az "Oszd meg és uralkodj" többször bevált elve. Mindenki saját sebeit nyalogatja, és nem figyel oda arra, ami másoknak fáj.
Engem már régen foglalkoztat, hogy a nehéz körülmények felmentenek-e bennünket, pedagógusokat a tanítványaink iránti felelősség alól.(Egyértelmű persze, hogy nem mentenek fel.) De a helyzet körülöttünk (ide értve az iskolák légkörét is) egyre rosszabb, a hangulat egyre feszültebb, a kölcsönös bizalmatlanság nő.
A sztrájk ugyan nem megoldás,de legalább valamifajta jelzés lehet a hatalom számára, hogy a dolgok nem mennek símán, a pedagógusokat sem lehet kihagyni az őket érintő kérdésekben hozott döntésekből. Nagyon hiányzik az igazi szakmai érdekképviselet!
 
#584  raczicsillaovicuki[kukac]citromail[pont]hu2006-12-15 19:53
Igazad van Emese. Valóban elviselhetetlen süket csönd van, évek óta. Csak nem csak az iskolákban, hanem a társadalom bármely régegében. Az angol gyarmatosítók jelszava a legkíválóbban érvényesül ma: Oszd meg, és uralkodj! Elviselhetetlen a kishitűség, a kicsineyesség, az irigység, a megalázás és a megaláztatás. Mi pedagógusok hangoztatjuk, hogy megőrülönk a rengeteg munkától. A kereskedelemben dolgozók napi 12-14 órát gürcölnek, a munkanélkülinek nincs esélye sem, hogy visszakapaszkodjon, a tartós beteg gyermek szüleitől elveszik a kedvezményeket, gyárakat zárnak be és rengetegen lesznek munkanélkül. Miért nem szólunk mi pedagógusok minden egyes gyermek érdekében, hogy miért lett munkanélküli anyád, apád? Ki tudja fizetni a szalagavatós ruhád árát? Év végén a tanárnak, az ajándékra be tudja fizetni a megállapított összeget az SZMK_snak? Elteszed az ajándékot, látod rajta, hogy a szülő szívesen adta, vagy kifacsarták belőle? Sajnáltathatjuk magunkat? Sajnáljuk a gyermeket, hogy elvesznek fejlesztő csoportot? Sajnáltad, amikor az anyja munkanélküli lett? Tudod miről mond le karácsonykor? Tudod hány kiló, deka gyümölcsöt eszik meg egy hónapban? Te nézed, vagy látod a gyereket, ha látod, ne hivatkozz rá, mert látnod kellene a mögötte álló családot, a társadalom egy szeletét? A fizetésedet félted? Én is, és vele együtt a családomat. A kohászt ki sajnálta? Bemégy ingyen korrepetálni? Fogadsz ingyen tanítványt, hogy pusztán csak segíts? Ne várjunk addig össztársadalmi megértést, amíg mindezeket végig nem gondoltuk és pipáltuk ki magunkon: Kedves pedagógusok, sajnálom magunkat, tudom, hogy nagyon sokat dolgozunk, de mások is. Valóban a gyerekkel együtt a családot is nekem kellene nevelnem. Szivesen is tenném, ha tudnám, hogy az én kicsi lányommal is helyettem is törődnek a napköziben és nem hivatkozik arra a pedagógus, hogy nem képes ennyi gyerekkel a minőséget is ellenőrizni.
Tisztelet, Szeretet, Béke, Remény, Hit, ne csak ádventkor, minden nap, minden órában, minden percben töltse ki az életedet. Én nem vagyok hívő, csak szeretnék ember lenni, anya, pedagógus, feleség. Ezt a magatartást várom vissza !!! Minden pedagógus nevében mered állítani, hogy így akar élni, és minden nap erre törekszik? Ha igen sztrájkoljunk, és várjuk a megértést.
 
#583  Emeseelemh[kukac]freemail[pont]hu2006-12-15 11:16
Elviselhetetlen süket csend van így reggel. Az interneten sem találtam híradást a sztrájkról. Nem értem a szülői szervezetek tiltakozását a sztrájk ellen! A gyerekfelügyelet megoldott, a két órával nem sérül a "tanulók tanuláshoz való joga" Nem lenne nekik is jobb, ha jó közérzetű, a jogaikért kiállni képes, lelkileg egészséges pedagógusok tanítanák a gyerekeiket? A Nagycsaládosok lám a sztrájkolók mögé álltak. Persze, mert ők a saját bőrükön kénytelenek érezni, hogy egyre reménytelenebb a helyzet.
 
#582  Emeseelemh[kukac]freemail[pont]hu2006-12-13 09:33
Na, kíváncsi vagyok, hogy hányan sztrájkolnak pénteken. Meg arra, hogy az egésznek lesz-e valami hatása. Jó lenne, ha a közoktatási kormányzat végre érdemben szóba állna velünk. A mostani tanévkezdés olyan volt, mint egy rossz álom, amiből még azóta sem ébredtünk fel. Lehet, hogy a sztrájk nem e legmegfelelőbb eszköz? Akkor mondjon valaki valami jobbat!
 
#581  Amargiamargi[kukac]invitel[pont]hu2006-12-10 22:45
Tisztelt Hölgyeim és Uraim!

A költségvetési törvény-tervezetből első látásra olybá tűnik, mintha az iskolai normatívák esetében a konkrét számított álláshelynek bármi köze is lenne az igényelhető normatíva összegéhez. Csakhogy nem így van. A közölt táblázatból ugyanis rögtön kiderül, hogy a tanítási együttható (Teh) — amely valójában a számított álláshely — nem függ semmitől, hiszen ez a költségvetés-tervezet által konkrétan megadott együttható; egy változtathatatlan konstans. A képlet azt a látszatot is kelti, mintha a konkrét tanulói létszámnak bármi köze is lenne az igényelhető egy főre eső normatívához. Csakhogy ez sem így van. Ugyanis bármennyi a konkrét létszám, tehát bármilyen törttel is kell megszorozni a tanítási együtthatót, az egy tanulóra eső normatíva az adott évfolyamon mindig ugyanannyi marad. Mert ez a bonyolultnak látszó képlet valójában így néz ki (ahol N = normatíva):
Tm = (O : T) x Teh

N/fő = [N x (O : T) x Teh] : O = (N x Teh) : T

Magyarán: a hangzatos elnevezésű teljesítmény-mutató semmi mástól sem függ, mint a kormányzat által kikalkulált (egyébként téves, a valóshoz képest alacsony) változtathatatlan konstanstól: a (rosszul) számított álláshelyszámtól. Az egy főre eső normatíva pedig ettől és egy másik változtathatatlan konstanstól: a megadott átlaglétszámtól. Az új rendszer egyrészt radikális normatíva-csökkentést jelent, másrészt a különböző évfolyamokat különbözőképp támogatja. És ez utóbbi a lényeg: a 7—8. osztály a mostanihoz képest magasabb normatívát kap, a többi jóval kevesebbet. Azért, hogy a falusi kisiskolák, akik először 4 vagy 6 osztályos tagiskolákká kényszerülnek (az SzDSz oktatási programjának megfelelően), mindenképpen gyorsan megszűnjenek, hiszen az anyaiskola össze fogja vonni a tanulókat a saját székhelyén, mert csak a 7—8. osztály „éri meg”. De minek ez a bonyolult képlet? Ennyire ostobának néznek mindenkit? Miért nem mondják ki: pusztuljon a falu! Ne hagyjuk! Fogjunk össze a falusi kisiskolákért!
Tisztelettel és üdvözlettel: amargi@invitel.hu


 
#580  Iluanya0102[kukac]freemail[pont]hu2006-12-01 19:49
Például: Látod, hogy egy tanítványod napok óta szomorú, bántja valami. Úgy érzed, hogy segíteni tudnál, szeretnél neki. Természetesen addig nem lehet, amíg el nem mondja, hogy mi a gondja. Ilyenkor egy alkalmasan megválasztott pillanatban odaszólhatsz neki: "Úgy látom, napok óta valami bánt." vagy "Nagyon szomorúnak látszol. Hogy tudnék segíteni?" vagy ""Szívesen meghallgatlak, ha te is akarod!"
Ezek az "ajtónyitogató" mondatok. Szerintem... :)
(egy mentálhigiénés szakember)
Ilu
 
#579  Juditalapijudit[kukac]freemail[pont]hu2006-11-30 21:22
Meg tudná valaki mondani mi az az "ajtónyitogtó" mondat?
 
#578  achsachs[kukac]teleki-mezotur[pont]sulinet[pont]hu2006-11-27 09:31
A szombati beszélgetésből kifelejtettem néhány fontosat. Hogy például a gyerek csak tükörképe a felnőttek világának, az általuk elkövetett erőszak a felnőttvilág sara, és ha már csak a pofon marad eszközként, akkor a felnőtt társadalmat kellene végigpofoznunk...
Többször láttam, és meg is hívtam tanévelőkészítő fórumra annak a nagyváradi tanítónőnek a foglakozását, aki a szülői értekezleten a drámapedagógia eszközeivel dolgozik, igyekszik igazi szülői közösséget építeni az osztály mögé már csak a gyerekek biztonságérzetének növelése miatt is. Talán az ő hatására próbálkoztam én is a saját osztályomban több-kevesebb sikerrel. Például már háromszor volt "szülői értekezlet" egyikőjük udvarán - tény, hogy csak hat-nyolc résztvevővel - ahol a beszélgetés kilencven százaléka spontán, de nagyon érdekes volt.
Nyilvánvalóan ilyen és ehhez hasonló módszereket kellene összeszedni (például a pofon helyett...)
 
#577  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2006-11-25 18:30
Lezajlott az OFOE szakmai napja, ahol – többek között – arról is szó esett,hogy miként lehet a pedagógusok szakmai érdekeit a jog által biztosított kereteket és a valóságos mozgásteret kihasználva érvényesíteni. A részletekről a későbbiekben folyamatosan tájékoztatást adunk majd a honlapon.
 
#576  PDSZpdsz[kukac]t-online[pont]hu2006-11-25 16:42
Kedves Kollégák!

A 2007. évi költségvetés osztály- és csoport-összevonásokat, iskolabezárásokat, elbocsátásokat eredményez, amelyet a közoktatási tv. legutóbbi módosítása támogat.
Az adminisztráció miatt már az oktatásra, nevelésre kevesebb idő jut, mint annak dokumentálására.
Kifizethetetlen az elvégzett túlóráink egy része , mert törvény tiltja a kifizetést.
Iskolafogászat, osztálykirándulás vs. bér.

Kérjük, december 15-én adjon 2 órát, hogy ne így legyen. Hogy ne bocsássanak el 10-20000 kollégát, esetleg Önt egy-két éven belül.

Kérjük, vegyen részt a figyelmeztető sztrájkban akár tagunk, akár nem - ezt a sztrájktörvény lehetővé teszi.

Látogasson honlapunkra a részletekért. www.pdsz.hu

Tisztelettel: Kerpen Gábor
 
#575  mártahadnagym[kukac]chello[pont]hu2006-11-23 12:20
Kedves Ágota! Teljes mértékben osztom Csiga véleményét! Szerintem nincs annál jobb érzés ezen a pályán, mint látni hogy alakulnak a kezed alatt az emberpalánták! És, nekem legalábbis, nagyon jól esik, még ha hullafárdt vagyok is, amikor szinte nincs olyan szünet hogy ne jöjjenek oda a lányaim, csak úgy pletyizni. Igaz, ők már tizenkettedikesek, de voltak valamikor kilencedikes kislányok is, és az sem utolsó élmény, látni hogy serdültek szinte felnőtt nővé már, de ugyanakkor hogy maradtak gyermekek. És még valami. Tegnap, amint elnéztem őket, ahogy próbáltak a szalagavatóra, ott csendben a sarokban kicsit még el is pityeredtem. Nem akarom, hogy elmenjenek! - tiltakozik a lelkem, pedig persze hogy szeretném, hogy minél többen sikeresen tanuljanak tovább. No, ki lehet ezt pénzben fejezni? Szerintem lehetetlen! Üdv Márta
 
#574  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2006-11-22 08:29
Kedves Kollégák!
Ma felkerült a szakmai napunk programja a honlapra. Nézzétek meg, hátha kedvet kaptok eljönni hozzánk! Talán közösen előbbre juthatunk égető problémáink megoldásában!
Mindenkit nagy szeretettel vár az OFOE.
 
#573  csigaachs[kukac]teleki-mezotur[pont]sulinet[pont]hu2006-11-21 13:46
Kedves Ágota!
Hát persze, hogy van jövője! Sőt! Osztály nélkül az ember csak kallódik. A gyerekeknek meg égető szükségük van olyan hiteles felnőttre a szülői házon kívül, akihez tartozhatnak valahogy.
Eddig se a pénz motiválta az osztályfőnökséget, eddig is ingyen végeztük munkánk nagy (és legszebb) részét.
(Persze ez nem azt jelenti, hogy nem pusztulnék bele a mai helyzetbe, nem azt, hogy látnék akár egy kis fikarcnyi fényt, reményt, de például számomra az osztályomban eltöltött idő az, amikor egy kicsit el tudom felejteni a kinti trágydombot - magyarul az osztályfőnökség önterápia is...) Ha ez biztató...
 
#572  Ágotaagpet[kukac]yahoo[pont]com2006-11-21 09:50
Nagyon örülök, hogy létezik egy egyesület az osztályfőnököknek! De vajon van-e jövője az osztályfőnöki szerepnek? Mert a jelen elég siralmas. A megemelt óraszám mellett lesz-e ember, aki erre a hihetetlen energiát és időt igénylő feladatra ezért a pénzért vállalkozik? A napi hajtás mellett legfeljebb a kötelező adminisztrációra meg a valahogyan kitöltött osztályfőnöki órára marad erő. Nem vagyok túl derülátó! Mondjon már valaki valami biztatót!
 
#571  Bartos Csababalatonguest[kukac]t-online[pont]hu2006-11-20 10:27
Kedves Koléga!Tisztelettel tájékoztatom,hogy a http://www.balatonierdeiiskolak.hu
oldalunkon már megtalálhatók szálláshelyeink 2007.évi szolgáltatásai, árai.
Szállás diákcsoportoknak már 950.-Ft/fő/éj-től, osztálykirándulás 3 nap / 2 éj hétvége
szállással, étkezéssel már 4.150.-Ft/fő-től, 5 nap /4 éjszakás erdei iskola
már 8.250.-Ft/fő-től, 7 nap / 6 éjszakás nyári tábor már 14.500.-Ft/fő-től.Tantestületi kirándulás 3 nap/ 2 éj szállás félpanziós étkezéssel, esti programmal már 6.450.-Ft/fő-től.
Szíves figyelmébe ajánlom megújult honlapunkat is: http://www.balatonguest.hu
Köszönettel venném, ha ismerőseit, kollégáit is tájékoztatná a kirándulás,erdei iskola, nyári tábor lehetőségekről.
További tájékoztatással készséggel állók a rendelkezésére.
Üdvözlettel, Bartos Csaba
Mobil: 06-20-943-06-43 vagy tel/fax:87/482-135
Balatoni ifjúsági szállások http://www.balatonguest.hu

 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.05.18.
Ebbe az iskolába járatja gyerekeit a budai elit: 10-szeres a túljelentkezés, tandíj nincs
"Ha ma elmegyek egy 15 éves érettségi találkozóra, ott az egykori tanítványaim jó része olyan szakmában dolgozik vagy olyan foglalkozást végez, amiről fogalmam sincs, hogy mit jelent, egyszer...
(Forrás: Pénzcentrum)
--
2019.05.18.
Forradalmasítják a vak tanulók matematika oktatását
Ma már minden technológiai feltétel adott, hogy a közoktatásban a látássérült diákok ugyanolyan szinten tanulhassák a matematikát, mint a látó társaik. A szükséges matematikai leíró...
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.05.18.
Ne szenvedjenek, mosolyogjanak, ha lecigányozzák őket
A több ezer, családjából kiemelt gyerek jó része roma, és a szakértők egy része szerint jó lenne, ha a többségük roma nevelőszülőhöz kerülhetne. Ők általában könnyebben megtalá...
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.05.17.
Robotdiák helyettesít egy beteg gyereket a tanórákon Bécsben
Egy különleges diák, egy 30 centis robot is jár az osztrák főváros egyik általános iskolájába, a Volksschule Neilreichgasséba. Az AV1 névre hallgató robot az egyik tanulót, Dominikot helyettes...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.05.17.
Csak a politika szintjére ne süllyedjen le a vita – történelemtanítás másképp
Miért nem lehet hagyományos módon tanítani a történelmet? Mit kezdjen egy tanár a 20. századdal, amikor a politika is állandóan újra próbálja írni azt? Az ismeretekre vagy a diákok készs...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.05.17.
Az ombudsman szerint alapjogokba ütközik a kötelező nyelvvizsga bevezetése
Az intézkedés veszélyeire korábban többek között Aáry-Tamás Lajos, az oktatási jogok biztosa is felhívta a figyelmet, szerinte a felvételi rendszer bemeneti feltételeinek módosítása tö...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.05.14.
Ahelyett, hogy megvédenék, büntetik a prostitúcióra kényszerített gyerekeket
Április végén egy gyermekprostitúciós ügyben a bíró szigorúbb ítéletét azzal indokolta, hogy az elkövetés helyszínén az utóbbi években megsokasodtak az ilyen bűncselekmények. A helysz...
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.05.14.
Rettegtek a gyerekek a súlyos lelki traumákat okozó óvónőtől, de semmi nem történt, amíg egy szülő feljelentést nem tett
Az olyan panaszokat, ahol nincs látható nyom, külső sérülés, sajnos nagyon nehéz bizonyítani – nyilatkozta a Népszavának Gyurkó Szilvia gyermekjogi szakértő. Tapasztalatai szerint az é...
(Forrás: népszava)
--
2019.05.14.
Friss kutatás: a munkahely nem helyettesíti az egyetemi tanulást
Egy kutatás szerint jelentős a lemorzsolódás az egyetemi alapképzéseken: a hallgatók 40 százaléka megszakítja tanulmányait – az okok egyelőre nem tisztázottak, de annyi biztos, hogy sok...
(Forrás: eduline)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
  Emese

Tisztelt Szerkesztők!
Segítségüket szeretném kérni néhány információval kapcsolatban.
Magyar-német-könyvtár szakos egyetemi végzettséggel rendelkező pedagógus vagyok, azonban 2007. és 2019. között nem végig dolgoztam pedagógusként, viszont most lehetőségem van ismét tanárként tevékenykedni.
2007. dec. 13-tól egy iskolában könyvtárosként dolgoztam heti 30 órában. 2008. szept. 1-től ugyanebben az iskolában könyvtárostanárként tevékenykedtem heti 40 órában 2013. márc. 17-ig. Ebben az időszakban (2007. dec. 13. és 2013. márc. 17. között tanítottam is magyar nyelv és irodalmat. Ez a szerződésemben nem jelent meg, bérkiegészítésként kaptam meg az óráim díját.)
2013. márc. 18-tól egy kulturális központban, közalkalmazotti jogviszonyban dolgozom könyvtárosként (2016. július 31-ig), illetve gyűjteménykezelőként (2016. aug. 1-től a mai napig). Jelenleg a közalkalmazotti bértáblán H 5-ös besorolással rendelkezem.
Kérdésem a pedagógus előmeneteli rendszerrel kapcsolatban az lenne, hogy a fenti háttérrel, mire számíthatok (ped. II. besorolás pl.), hova kerülök besorolva a pedagógus bértáblát tekintve, mire figyeljek szerződéskötéskor?
Válaszukat előre is köszönöm! Üdvözlettel: Adoryán Emese

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek