OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#581  Amargiamargi[kukac]invitel[pont]hu2006-12-10 22:45
Tisztelt Hölgyeim és Uraim!

A költségvetési törvény-tervezetből első látásra olybá tűnik, mintha az iskolai normatívák esetében a konkrét számított álláshelynek bármi köze is lenne az igényelhető normatíva összegéhez. Csakhogy nem így van. A közölt táblázatból ugyanis rögtön kiderül, hogy a tanítási együttható (Teh) — amely valójában a számított álláshely — nem függ semmitől, hiszen ez a költségvetés-tervezet által konkrétan megadott együttható; egy változtathatatlan konstans. A képlet azt a látszatot is kelti, mintha a konkrét tanulói létszámnak bármi köze is lenne az igényelhető egy főre eső normatívához. Csakhogy ez sem így van. Ugyanis bármennyi a konkrét létszám, tehát bármilyen törttel is kell megszorozni a tanítási együtthatót, az egy tanulóra eső normatíva az adott évfolyamon mindig ugyanannyi marad. Mert ez a bonyolultnak látszó képlet valójában így néz ki (ahol N = normatíva):
Tm = (O : T) x Teh

N/fő = [N x (O : T) x Teh] : O = (N x Teh) : T

Magyarán: a hangzatos elnevezésű teljesítmény-mutató semmi mástól sem függ, mint a kormányzat által kikalkulált (egyébként téves, a valóshoz képest alacsony) változtathatatlan konstanstól: a (rosszul) számított álláshelyszámtól. Az egy főre eső normatíva pedig ettől és egy másik változtathatatlan konstanstól: a megadott átlaglétszámtól. Az új rendszer egyrészt radikális normatíva-csökkentést jelent, másrészt a különböző évfolyamokat különbözőképp támogatja. És ez utóbbi a lényeg: a 7—8. osztály a mostanihoz képest magasabb normatívát kap, a többi jóval kevesebbet. Azért, hogy a falusi kisiskolák, akik először 4 vagy 6 osztályos tagiskolákká kényszerülnek (az SzDSz oktatási programjának megfelelően), mindenképpen gyorsan megszűnjenek, hiszen az anyaiskola össze fogja vonni a tanulókat a saját székhelyén, mert csak a 7—8. osztály „éri meg”. De minek ez a bonyolult képlet? Ennyire ostobának néznek mindenkit? Miért nem mondják ki: pusztuljon a falu! Ne hagyjuk! Fogjunk össze a falusi kisiskolákért!
Tisztelettel és üdvözlettel: amargi@invitel.hu


 
#580  Iluanya0102[kukac]freemail[pont]hu2006-12-01 19:49
Például: Látod, hogy egy tanítványod napok óta szomorú, bántja valami. Úgy érzed, hogy segíteni tudnál, szeretnél neki. Természetesen addig nem lehet, amíg el nem mondja, hogy mi a gondja. Ilyenkor egy alkalmasan megválasztott pillanatban odaszólhatsz neki: "Úgy látom, napok óta valami bánt." vagy "Nagyon szomorúnak látszol. Hogy tudnék segíteni?" vagy ""Szívesen meghallgatlak, ha te is akarod!"
Ezek az "ajtónyitogató" mondatok. Szerintem... :)
(egy mentálhigiénés szakember)
Ilu
 
#579  Juditalapijudit[kukac]freemail[pont]hu2006-11-30 21:22
Meg tudná valaki mondani mi az az "ajtónyitogtó" mondat?
 
#578  achsachs[kukac]teleki-mezotur[pont]sulinet[pont]hu2006-11-27 09:31
A szombati beszélgetésből kifelejtettem néhány fontosat. Hogy például a gyerek csak tükörképe a felnőttek világának, az általuk elkövetett erőszak a felnőttvilág sara, és ha már csak a pofon marad eszközként, akkor a felnőtt társadalmat kellene végigpofoznunk...
Többször láttam, és meg is hívtam tanévelőkészítő fórumra annak a nagyváradi tanítónőnek a foglakozását, aki a szülői értekezleten a drámapedagógia eszközeivel dolgozik, igyekszik igazi szülői közösséget építeni az osztály mögé már csak a gyerekek biztonságérzetének növelése miatt is. Talán az ő hatására próbálkoztam én is a saját osztályomban több-kevesebb sikerrel. Például már háromszor volt "szülői értekezlet" egyikőjük udvarán - tény, hogy csak hat-nyolc résztvevővel - ahol a beszélgetés kilencven százaléka spontán, de nagyon érdekes volt.
Nyilvánvalóan ilyen és ehhez hasonló módszereket kellene összeszedni (például a pofon helyett...)
 
#577  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2006-11-25 18:30
Lezajlott az OFOE szakmai napja, ahol – többek között – arról is szó esett,hogy miként lehet a pedagógusok szakmai érdekeit a jog által biztosított kereteket és a valóságos mozgásteret kihasználva érvényesíteni. A részletekről a későbbiekben folyamatosan tájékoztatást adunk majd a honlapon.
 
#576  PDSZpdsz[kukac]t-online[pont]hu2006-11-25 16:42
Kedves Kollégák!

A 2007. évi költségvetés osztály- és csoport-összevonásokat, iskolabezárásokat, elbocsátásokat eredményez, amelyet a közoktatási tv. legutóbbi módosítása támogat.
Az adminisztráció miatt már az oktatásra, nevelésre kevesebb idő jut, mint annak dokumentálására.
Kifizethetetlen az elvégzett túlóráink egy része , mert törvény tiltja a kifizetést.
Iskolafogászat, osztálykirándulás vs. bér.

Kérjük, december 15-én adjon 2 órát, hogy ne így legyen. Hogy ne bocsássanak el 10-20000 kollégát, esetleg Önt egy-két éven belül.

Kérjük, vegyen részt a figyelmeztető sztrájkban akár tagunk, akár nem - ezt a sztrájktörvény lehetővé teszi.

Látogasson honlapunkra a részletekért. www.pdsz.hu

Tisztelettel: Kerpen Gábor
 
#575  mártahadnagym[kukac]chello[pont]hu2006-11-23 12:20
Kedves Ágota! Teljes mértékben osztom Csiga véleményét! Szerintem nincs annál jobb érzés ezen a pályán, mint látni hogy alakulnak a kezed alatt az emberpalánták! És, nekem legalábbis, nagyon jól esik, még ha hullafárdt vagyok is, amikor szinte nincs olyan szünet hogy ne jöjjenek oda a lányaim, csak úgy pletyizni. Igaz, ők már tizenkettedikesek, de voltak valamikor kilencedikes kislányok is, és az sem utolsó élmény, látni hogy serdültek szinte felnőtt nővé már, de ugyanakkor hogy maradtak gyermekek. És még valami. Tegnap, amint elnéztem őket, ahogy próbáltak a szalagavatóra, ott csendben a sarokban kicsit még el is pityeredtem. Nem akarom, hogy elmenjenek! - tiltakozik a lelkem, pedig persze hogy szeretném, hogy minél többen sikeresen tanuljanak tovább. No, ki lehet ezt pénzben fejezni? Szerintem lehetetlen! Üdv Márta
 
#574  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2006-11-22 08:29
Kedves Kollégák!
Ma felkerült a szakmai napunk programja a honlapra. Nézzétek meg, hátha kedvet kaptok eljönni hozzánk! Talán közösen előbbre juthatunk égető problémáink megoldásában!
Mindenkit nagy szeretettel vár az OFOE.
 
#573  csigaachs[kukac]teleki-mezotur[pont]sulinet[pont]hu2006-11-21 13:46
Kedves Ágota!
Hát persze, hogy van jövője! Sőt! Osztály nélkül az ember csak kallódik. A gyerekeknek meg égető szükségük van olyan hiteles felnőttre a szülői házon kívül, akihez tartozhatnak valahogy.
Eddig se a pénz motiválta az osztályfőnökséget, eddig is ingyen végeztük munkánk nagy (és legszebb) részét.
(Persze ez nem azt jelenti, hogy nem pusztulnék bele a mai helyzetbe, nem azt, hogy látnék akár egy kis fikarcnyi fényt, reményt, de például számomra az osztályomban eltöltött idő az, amikor egy kicsit el tudom felejteni a kinti trágydombot - magyarul az osztályfőnökség önterápia is...) Ha ez biztató...
 
#572  Ágotaagpet[kukac]yahoo[pont]com2006-11-21 09:50
Nagyon örülök, hogy létezik egy egyesület az osztályfőnököknek! De vajon van-e jövője az osztályfőnöki szerepnek? Mert a jelen elég siralmas. A megemelt óraszám mellett lesz-e ember, aki erre a hihetetlen energiát és időt igénylő feladatra ezért a pénzért vállalkozik? A napi hajtás mellett legfeljebb a kötelező adminisztrációra meg a valahogyan kitöltött osztályfőnöki órára marad erő. Nem vagyok túl derülátó! Mondjon már valaki valami biztatót!
 
#571  Bartos Csababalatonguest[kukac]t-online[pont]hu2006-11-20 10:27
Kedves Koléga!Tisztelettel tájékoztatom,hogy a http://www.balatonierdeiiskolak.hu
oldalunkon már megtalálhatók szálláshelyeink 2007.évi szolgáltatásai, árai.
Szállás diákcsoportoknak már 950.-Ft/fő/éj-től, osztálykirándulás 3 nap / 2 éj hétvége
szállással, étkezéssel már 4.150.-Ft/fő-től, 5 nap /4 éjszakás erdei iskola
már 8.250.-Ft/fő-től, 7 nap / 6 éjszakás nyári tábor már 14.500.-Ft/fő-től.Tantestületi kirándulás 3 nap/ 2 éj szállás félpanziós étkezéssel, esti programmal már 6.450.-Ft/fő-től.
Szíves figyelmébe ajánlom megújult honlapunkat is: http://www.balatonguest.hu
Köszönettel venném, ha ismerőseit, kollégáit is tájékoztatná a kirándulás,erdei iskola, nyári tábor lehetőségekről.
További tájékoztatással készséggel állók a rendelkezésére.
Üdvözlettel, Bartos Csaba
Mobil: 06-20-943-06-43 vagy tel/fax:87/482-135
Balatoni ifjúsági szállások http://www.balatonguest.hu

 
#570  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2006-11-18 10:58
FELHÍVÁS ÉS MEGHÍVÁS!

Kedves Kollégák!

Nagyon fontos lenne, hogy minél többen eljöjjetek a meghirdetett (november 25-én szervezendő) szakmai napra. Az előzetes tájékoztató fenn van a honlapon, a pontos program a következő hét elejére felkerül. A rendezvényről az egyesület tagjait korábban e-mailben értesítettük.
A központi téma az iskolai nevelésre (hagyományosan az osztályfőnöki munkára) jogszerűen fordítható órakeret biztosítása. Evvel kapcsolatban dolgoztunk ki egy tervezetet, amelyet egyesületi állásfoglalásként szeretnénk majd felsőbb fórumokon is képviselni.
Az eredményhez azonban nagy szükségünk van a véleményeitekre, javaslataitokra, támogatásotokra. Ezért is lenne nagyon fontos, hogy minél többen jelen legyetek a rendezvényünkön.

Reméljük, így is lesz!

Az OFOE vezetősége nevében Szekszárdi Juli
 
#569  Telegdy Balázsbtelegdy[kukac]fono[pont]hu2006-11-17 11:22
Kedves Kollégák!

Elsősorban középiskolásoknak szóló programot szeretnék ajánlani. SZeretettel várunk mindenkit, és kérjük a segítégüket a program terjesztésében.

Köszönettel:
Telegdy Balázs


Diákszavak 56-ról találkozó
2006. december 02. - 2006. december 03.

A Fonó és az Országos Diákszínjátszó Egyesület közös országos diákszínjátszó találkozója
Helyszín: Fonó Budai Zeneház, Budapest, Sztregova utca 3.

DECEMBER 2. SZOMBAT
09. 00: Tizenévesek 1956-os naplója
Szent Margit Színkör (Budapest). r.: Henger Péterné
10.00: Én ezt nem értem
Köböl színpad (Budakalász), r.: Sági Rita
10.30: Szenvedés, honvágy, remény…
Színparódiák (Pusztaszabolcs). r.: Tánczos Krisztina
11.20: A befejezetlen mondat
Barátság Színkör (Pásztó), Zöldi György
12.20: szakmai beszélgetés
14.00: Életünk
Janikovszky Éva Ált. Isk. (Budapest), r.: Záhonyi Barbara
14:30: Októberi lázrózsák
Szeleburdiák Színpad (Pápa), r.: Németh Ervin
15.10: Angyalok hangja
Éltes Mátyás Ált. Isk. (Pécs) r.: Cséplő Ágnes, Horváth Katalin
15.50-16.30 szakmai beszélgetés
16.30: Nézőpontok ’56
Babérrablók (Győr), r: Patonay Anita
17:00: szakmai beszélgetés
17.30: Próba a verandán
Budai Középiskola (Budapest), Dr. Sárváry Mariann
18.45: Változó lobogók és 56
Virányos 8b (Budapest) r.: Keresztesi Katalin szakmai beszélgetés
20.00: A canadai Arany János és Szent Erzsébet magyar iskolák közös 56-os műsora. DVD vetítés és beszélgetés a canadai magyar közösségekről.
21.00: A Makám zenekar ünnepi koncertje, Krulik Zoltán 56-os dalával


DECEMBER 3. VASÁRNAP
09.40: Mert a haza te magad vagy…
Petőfi Gimnázium (Budapest). r.: Dr. Vörösné Ketler Valéria
10.30: Forr a dalom
Kószák (Szeghalom), Pándiné Csajági Mária
11.15: Zeng a zének, Öcsi?
Szerpentin (Budapest), r.: Jancsó Sarolta
12.30: szakmai beszélgetés
13. 30 – 14.00 Ebéd
14.00: Mi történhetett?
Mi csoport (Pásztó), r.: Dr. Szabó Irén
14.45 Pozsgai Zsolt: Szerelmem, Magyar Katalin
Aranytíz Musical Stúdió, r.: Nádas Eszter
15.50: szakmai beszélgetés
16.20: 56 perc 56-ról
Club színház (Gödöllő), r.: Halász Tibor
17.40: Gyereknapló 56
Városmajori Gimnázium (Budapest), r.: Baku György
18.20: Távol a földtől, közel a naphoz…
Kassák Műhely (Budapest), r.: Mangult Dorka
19.00: szakmai beszélgetés
20.00: Bolygó Magyari
Vörösmarty Mihály Gimnázium, r.: Pap Gábor, a XVII. Országos Diákszínjátszó Találkozó arany okleveles előadása
 
#568  Katakata_linka[kukac]freemail[pont]hu2006-11-16 08:57
Tisztelt Kollégák!

Tókos Katalin vagyok, PhD-hallgató az ELTE Neveléstudományi Doktori Iskolájában. Disszertációm elkészítéséhez -melynek témája: Önismeret a pedagógiai gyakorlatban, az önismeretfejlesztés lehetőségei az oktatási-nevelési gyakorlatban- többek között kérdőíves felmérést is végzek, ehhez szeretném szíves segítségeteket kérni. Az egyik kérdőív tanárok nézeteit vizsgálná az önismeretfejlesztés pedagógiai feladata kapcsán, a másik középiskolás diákok önmagáról alkotott képét, jellemzőit lenne hivatott feltárni.
Kérlek benneteket, ha módotokban áll segíteni, mielőbb jelezzétek az alábbi e-mail címen: kata_linka@freemail.hu
Őszinte köszönettel: Kata
 
#566  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2006-11-03 10:28
Az önálló Vas megyei Pedagógiai Intézet megszüntetése az egyesületünket is érintő szomorú hír, hiszen éppen ezzel az intézettel közös szervezésben tartottuk meg 6 évvel ezelőtt azt az Országos Osztályfőnöki Konferenciát, amelyen megfogalmazódott az osztályfőnöki egyesület létrehozásánek igénye. Reméljük, hogy a szakmai szolgáltatások nem sínylik meg a szükségesnél jobban ezt a változást. A megoldás (összevonás a szombathelyi főiskolával, a feladat áthárítása a kistérségekre) "költséghatékonyabb"! Félő azonban, hogy a felsőoktatási intézmények jelenleg nincsenek abban a helyzetben, hogy saját gondjaik mellett a pedagógiai szolgáltatások felelősségét is átvállalják, a kistérségekben meg gyakran hiányzik a szakmai kompetencia és az anyagi feltételek biztosítása is esetleges. Nem is szólva arról, hogy a pedagógusok körében meglehetősen csekély a "fizetőképes kereslet". Általában is lehangoló a megyei szintű szolgáltató intézmények országszerte tapasztalható elsorvadása (elsorvasztása?)! Életben maradásuk, illetve eltűnésük sajna semmi kapcsolatot nem mutat valóságos teljesítményükkel!
Vajon létezik-e életképes terv az így keletkező légüres tér betöltésére?
 
#565  Várv[pont]varhegyine[kukac]freemail[pont]hu2006-10-29 21:29
Tisztelt OFOE!
Köszönöm válaszlevelét Juli-nak. Amit írt nekem az megszívlelendő. Sajnos nem igazán hiszek benne, hogy ezt ilyen módon lehetne elintézni.
Ezt én úgy látom központilag lehetne csak megoldani, ha a tanároknak úgymond "fentről" jeleznének a vizsgáztatási időszakok csökkentésével kapcsolatban, vagy a követelményrendszer enyhítését célzó megkeresést.
Egyébként a levelező oktatáson megszerzett érettségi soha nem volt olyan elismert a munkáltatók körében, mint a nappalin tanulóké. Mindíg is azt gondolták, hogy az sokkal könnyebb.
Csak a diákok mondhatnák el, hogy ez mekkora nagy tévedés, de ezt senki nem kérdezi meg tőlük, hanem inkább a nappalin elvégzett érettségizőket alkalmazzák a munkakörökbe. Ezt persze nem mondják ki nyíltan, hanem valami másra hivatkozva utasítják el a munkára jelentkezőket.
Ezt az általános nézetet, nem hiszem, hogy valaki is megváltoztatta volna. Éppen ezért továbbra is azt kérném, hogy ne egyénileg, vagy néhány diák magára hagyatkozva oldja meg ezt a problémát, hanem ha tudnak segítsenek ezügyben nekünk!
Előre is köszönve közbenjárásukat.
47 éves tanuló, dolgozó, nő.
2006.10.29.
 
#564  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2006-10-29 09:20
Kedves Kolléganő!
Nagyon szeretnénk segíteni, de félek, hogy problémájának megoldása érdekében keveset tehetünk. Soraiból nagyon sok forrásból származó feszültség olvasható ki, és ennyiből is megállapítható, hogy Ön túlterhelt, kétségbeesett, a helyzetét reménytelennek ítéli. Egyesületként persze hangot adhatunk ennek a kétségbeesésnek, szóvá tehetjük a több okra visszavezethető túlterhelést, de a gond evvel nem fog megoldódni.
A követelmények meghatározásában magának az oktató intézménynek meglehetős mozgástere van. Nem próbálták ott szóvá tenni a problémát? Felnőtt emberek egymás között jó eséllyel egyezségre juthatnának.
A levelező oktatással különben ugyanolyan bizonyítvány szerezhető, mint a nappalival, ezért a követelmények nem térhetnek el. Talán a számonkérés módját,ütemezését illetőn képzelhető el érdemi változtatás. Próbáljon meg egyénileg, esetleg társaival közösen megbeszélést kezdeményezni az oktatókkal! Hátha együtt enyhíthetik a gondot.
A továbbiakhoz sok erőt kívánunk

OFOE
 
#563  Várv[pont]varhegyine[kukac]freemail[pont]hu2006-10-28 01:10
Igen Tisztelt
Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete részére!
Így helyes a címzés, sajnos az előbbi levelembe nem vettem észre elküldés előtt, hogy elírtam véletlenül egy betűt a címzésnél. Elnézést kérek, nem volt szándékos.
2006.10.28.
 
#562  Várv[pont]varhegyine[kukac]freemail[pont]hu2006-10-28 00:40
Igen Tisztelt
Osztályfőkökök Országos Szakmai Egyesülete
részére!

- és a továbbiakban minden olyan Pedagógus
részére akinek fontos, hogy a tanulók mit is gondolnak ma az oktatás politikáról felnőtt fejjel!

A felnőtt, levelezőn tanuló, dolgozó embereknek mikor fogják észre venni a tanárok, hogy nem lehet olyan magas szintű, vizsgaóra számú tanulást produkálniuk, mint a napi 8 órában, nappalin tanuló gyerekeknél. Akiknek más gondjuk nincs csak a tanulás. Az osztályfőnökök, és valamennyi pedagógus az Oktatási Minisztérium felé visszajelezhetne, hogy nagyon magasak a követelmények a levelezőn tanuló emberek számára. Ők látják a legjobban, hogy hány felnőtt ember kiesik már az év elején, sokszor az első években. Tehetnének javaslatot, hogy ne legyen annyira nagy elvárás a dolgozó emberek felé, hiszen Nekik más területen is maximálisan helyt kell állniuk. Pl munkahely, család,főzés, takarítás, bevásárlás, mosás stb. egyáltalán a családjukkal való törődés.Sokszor még az idős szülők felé is segítségadás.Emberibbé, méltányossabbá kellene tenni az iskolai elvárásokat. Félreértés ne essék a tanulás nagyon fontos, de milyen áron, és meddig lehet még a követelményszintet ilyen mértékben emelni, mint ahogy most van? Ehhez olyan emberekre van szükség, akik nem dolgoznak napközben. Aki dolgozik sokszor olyan fáradt már este 9 órakor, mikor befejeződik a levelező oktatás, hogy alig tud figyelni. Nem beszélve az 1/4 évenkénti vizsgákról. A stressz beteggé tesz sok embert, az erőn felüli megfelelés. Ez az Europai Unió hatása. Pozitívum sehol nem tapasztalható, csak az elvárások. A munkahely is elvárja a maximumot és az iskola is. Egy olyan elfogadható kompromisszumot kellene ezen a területen kötni, ami emberileg is segíteni tudja azokat az embereket, akik már 40 éven felül kényszerültek a továbbtanulásra, mert eddig csak dolgozni, gyereket felnevelni, a munkahelyüket tisztességgel kiszolgálni tudták.
A tanároknak üzenem ezen a levélen keresztül, hogy Ők találkoznak a felnőtt oktatás problémáival először, ha van módjuk tegyenek a felnőtt oktatásban részt vevő emberekért.
Több tizezer ember azon dolgozik, hogy megfeleljen az Europai Uniós elvárásoknak és sokszor majdnem 50 évesen kényszerből, mivel már öreg a munkahelyén ezt mondják rá, és elküldik tanulni, hátha kibukik és el lehet küldeni takarítani. Igaz, hogy addig kihasználták a munkaerejét, de ez ma már nem érdekel senkit.
Egyszónak is száz a vége a tanárok tehetnék a legtöbbet azért, hogy a tananyag ne legyen annyira ugyanaz, mint a nappali tagozaton tanuló diákoknak, hanem a felnőtt igényekhez, gondolkodásmódot is vegyék figyelembe a vizsgáztatásnál, Mert például miért kell 50 évesen kémiából, fizikából, matematikából, biológiából, történelemből annyira nagy követelményeket támasztani a vizsgákon. Az állandó jegyzetelés + még a hozzáolvasás, rengeteg energiát elvesz. A munkahelyén sem tud így már maradéktalanul az ember eleget tenni az elvárásoknak. Mivel a munkáltatót sem érdekli semmi, csak a haszon, amit ki tud húzni a dolgozóiból. A család is csak egy stresszel, fáradtsággal teli anyát kap esténként, aki holt fáradtan haza ér a tanulásból,vagy a munkából. Sajnos nem mindenki tudott csak tanulni, a mi korosztályunk a 40-50-esek még a szakmájukból akartak megélni, mert akkor az volt a trend a szakmai tudás. Mostmár csak az irodai munkákat becsülik meg. Persze ahhoz már több papir kell. Na nem tudás, mert lehet, hogy egy ember csak gyors és gépírót, vagy titkárnő képzőt, vagy számítógépkezelőt végzett "csak" el, de lehet hogy jobban tud az emberekkel bánni no meg a számítógéppel is, mint akármilyen iskolai papirokkal rendelkező fiatal munkatársnő. A gyakorlatot, tapasztalatot, emberismeretet, szakmai tudást egy papir sem tudja 4 év alatt pótolni. Ezt mintha észre sem vennék. 20-30 év eltöltött idő a szakmában olyan gyakorlatot adott embereknek, hogy a mai több diplomával is akár rendelkező emberek nem biztos, hogy ugyanúgy eltudnák látni a feladatokat. Mert nem lehet mindent papirral mérni. Mindenki tudja, hogy a kémiát, fizikát nagyon kevés ember fogja alkalmazni, vagy pl. a földrajzot a munkahelyén. 40 éves kor felett az angol nyelv sem megy úgy, mint aki szinte az anyatejjel fiatalon magába szívta.
Kérem gondolkodjanak el rajta mint tanárok, hiszen sokszor a korukbeli emberek tanulnak Önöknél.
Tegyenek valamit ezekért az emberekért, javaslattétel formájában.

Amennyiben valamilyen módon válaszolni szeretnének a levelemre, azt megköszönném.
De csak ha annyit értem el vele, hogy elolvasták és tovább mennek a dolgok felett azt is megértem.
Nézzék meg a statisztikát érdemes utánanézni:
Hány ember jelentkezik be felnőttként levelező tagozatra és abból hánynak sikerül mind a 4 évet kijárnia és érettségiig eljutnia?
Megdöbbentő, hogy talán csak a 100-ból 10 embernek sikerül kb.
Ez pontosan ezért van, mivel a mai magyar oktatás nem veszi figyelembe a megváltozott életkörülményeket, hogy mennyit kell ma egy magyar embernek dolgoznia azért, hogy meg tudjon élni és hány óra marad csak naponta esetleg tanulásra.

Köszönöm figyelmüket. Az email címem: v.varhegyine@freemail.hu.

További jó munkát kívánok minden pedagógusnak!
2006.10.27.

Üdvözlettel:

Várja visszajelzésüket, levelezőn tanuló, nappal dolgozó, gyermekét egyedül felnevelt nő, akinek még nagyon sok hasonló sorstársa van, amiről a fentiekben írtam. Email címem:v.varhegyine@freemail.hu
 
#561  Nagy Lászlónéaranyjaltisk[kukac]vnet[pont]hu2006-10-26 11:05
Jubileumi jutalom szempontjából közalkalmazotti jogviszonynak minősül-e a Budapest Vidéki Postaigazgatóságnál 1981. évben fennállt munkaviszony?

Válaszukat köszönöm, üdvözlettel: Nagy Lászlóné
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.09.06.
Microsoft-botrány: újabb korrupciógyanús szálra bukkant Hadházy
A jelentésben szereplő történet szerint a NAV esetében egy Microsoft-alkalmazott tiltakozott is amiatt, hogy az úgynevezett alvállalkozónak nincsenek kompetenciái a munkához. Azonban felvilá...
(Forrás: Magyar Hang)
--
2019.09.06.
"Kérdezd meg szüleidet, miért nem vagy megkeresztelve" – adja feladatul az ötödikes tankönyv
Bánhegyi könyve nem először kap publicitást: 2015-ben a tiltakozások hatására vissza kellett vonni az általános iskolák ötödik, a hatodik és a hetedik osztályaiból az általa írt tört...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.09.04.
„Füttyre indítható, fegyelmezett szolgahadat képezünk” – Exkluzív interjú Vekerdy Tamással és fiával, Dániellel
Az egyikük önmagában intézmény – bármit mond, az futótűzként terjed az interneten, és szavait anyák ezrei tekintik szinte szentírásnak. A másikuk elbújni szeret, és a szűkebb környezet...
(Forrás: wmn.hu)
--
2019.09.03.
A szelekció rendkívül nagy arányú növekedése a magyar iskolarendszerben 2010 és 2017 között. Nahalka István írása
Számtalan szakember és szervezet hívta már fel a figyelmet arra, hogy a szelekciós, illetve az esélyegyenlőtlenségek növekedését eredményező folyamatok egyre veszélyesebbek Magyarországon...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.09.03.
Friss felmérés: a pedagógusok 18%-a az első lehetséges alkalommal elhagyná a pályát
A gyorsjelentés szerint a válaszadók 79%-a szerint túl kevés az ellenszolgáltatás és túl nagy az elvárás, 21%-a várja, hogy javuljon a helyzet, ezen felül 21%-a munkahelyet változtatna, é...
(Forrás: eduline)
--
2019.09.03.
A szülők csak nem akarják úgy taníttatni a gyereküket, ahogy Orbán mondja
Ha saját gyerekeikről van szó, nem veszik be a családok, hogy a munkaalapú társadalom nevében ne gimnáziumba, hanem szakképzésbe adják őket. Az új tanévben is nagyjából ugyanannyian kezdik...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.08.31.
A magyar oktatás színvonala 30 évvel maradt le a valóságtól, és ez a szám most megduplázódik
– mondta Rózsa Ildikó, a Resuli – a Megújuló Oktatásért Alapítvány vezetője a 24.hu-nak a köznevelési törvény módosításával kapcsolatban. A parlament júliusban szavazta meg a szeptembert...
(Forrás: 24.hu)
--
2019.08.31.
A köznevelési törvény módosításainak eltörlését kéri az ellenzék az Alkotmánybíróságtól
Az ellenzék ma sajtótájékoztatón jelentette be, hogy készített egy alkotmánybírósági beadványt, amely minden alkotmánysértő módosítást pontról pontra végigvesz, és kéri ezek eltö...
(Forrás: mérce)
--
2019.08.31.
Vád alatt az érettségit közreadó nyomdász
Vádat emeltek az érettségi feladatokat kiszivárogtató nyomdai alkalmazott ellen – közölte a Bács-Kiskun Megyei Főügyészség. A vádirat szerint a 41 éves, lajosmizsei férfi egy helyi nyomd...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)

--
  ofoe

Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)

--
  Mohácsi Katalin

Tisztelt OFOE!

Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.

Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin

--
  Sasváriné Rita

Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné

--
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
  ofoe

Kedves Krisztina! Nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül érdemi tanácsot adni, de megpróbálom. Az első lépés valóban átgondolni azt, hogy Te magad mennyiben vagy felelős az adott problémáért. A figyelmeztetőkkel, intőkkel csak a saját feszültségedet oldod némileg, eredményt nem tudsz elérni. Gondold át, hogy melyik ponton romlott el a kapcsolat az adott csoporttal, eleve így fogadtak, vagy menetközben történt valami. Az a soraidból kiderül, hogy nincs köztetek bizalmi kapcsolat, tehát kommunikáció helyett hadakoztok. Időt kellene szánni arra, hogy a problémát tisztázzátok, megállapodásra jussatok a közös megoldás módjában. Ennek vannak különböző technikái. Fontos, hogy ne személyes sértésként kezeld az ügyet, hanem közös megoldandó problémaként. Nem ördögtől való, amit a kollégáid tanácsolnak, hogy fordulj pszichológushoz, aki segíthet azon, hogy a Benned való görcsöt fel tudd oldani. Amíg Te magad nem jutsz túl ezen a görcsön, nem tudod kézbe venni az ügyeket. Ezek a diákok már nem kamaszok, fiatal felnőttek, nekik is fontos, hogy eljussanak az érettségiig, és matematikából is elérjenek egy bizonyos szintet. Ez lehet az a közös ügy, amin együttesen és nem egymás ellenében kellene dolgoznotok. Szívesen levelezek erről Veled privátban is, ha akarod, de nem minden részlet tartozik a nyilvánosságra. Jelezd, ha ezt szeretnéd. Üdvözlettel Szekszárdi Juli

--
  László Krisztina

Kedves OFOE!
Nem tudom mennyire válaszolható meg a kérdésem. Egy középiskolában tanítok, heti 27 órában matematikát, 8 érettségis csoportnak. (Plusz a korrepetálások, plusz a helyettesítések.) Nagyon szeretem a diákjaimat, de mint mindenhol, ahol emberek vannak, előfordulnak konfliktusok. A kb 110 diákból, akiket két éve tanítok, van kb 15, akik állandóan csak a hibát keresik a munkámban, agresszíven és lekezelően bánnak velem, sokszor megaláznak a csoport egésze előtt. Amikor esetleg szaktanári figyelmeztetést adok nekik, akkor hangosan kiröhögnek, hogy az ő szüleiket ez nem érdekli. (Ezek a diákok már 17-19 évesek, mivel a nyelvi tagozat nulladik évfolyama egy évvel megnöveli a középiskolai tanévek számát.) Semmivel nem tudom őket sem motiválni, sem fegyelmezni, tönkre teszik az óráimat.) Hiába fordultam az osztályfőnökökhöz segítségért, mind ők, mind az igazgató-helyettes és a munkaközösség vezető szerint, ez az én hibám, azért viselkednek így velem, mert ez "belőlem jön". Közben az iskolából folyamatosan mennek el a tanárok, és hiába keresett a szakom, (angol-matek) úgy érzem, hogy nem becsülik meg a munkámat. Hiába az a kb 90 diák aki jól teljesít, (nem egy dícséretes 5-ös is van, és emelt matematika érettségi előkészítő csoportok is), hiába a rengeteg dolgozat, számonkérés, ingyen korrepetálás, rendszeres, hogy káromkodva, csapkodva, üvöltözve csapják az asztalomra a kijavított dolgozatot, mert az nem négyes, hanem csak hármas. És közben a vezetőség, az osztályfőnökök és a munkaközösség vezető szerint is, nekem kell változtatnom, pszichológushoz mennem, mert engem nem lehet elviselni. Meg kell jegyezzem, ezek az emberek 25-30 éve vannak ebben az iskolában. Ez a matematika státusz, amit én megkaptam 2 éve, egy előző iskolavezetéstől, már nagyon régóta, úgymond, "forgó hely" volt, mert - más tanárok elmondása szerint - mindig "volt valami probléma a matek tanárokkal". Minden más matematika tanár az iskolában, már 10-20-30 éve itt tanít.
Nem igazán tudom, mit kezdhetnék a problémával. Tudnának esetleg tanácsot adni?
Köszönettel: Krisztina

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek