OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 |
#573  csigaachs[kukac]teleki-mezotur[pont]sulinet[pont]hu2006-11-21 13:46
Kedves Ágota!
Hát persze, hogy van jövője! Sőt! Osztály nélkül az ember csak kallódik. A gyerekeknek meg égető szükségük van olyan hiteles felnőttre a szülői házon kívül, akihez tartozhatnak valahogy.
Eddig se a pénz motiválta az osztályfőnökséget, eddig is ingyen végeztük munkánk nagy (és legszebb) részét.
(Persze ez nem azt jelenti, hogy nem pusztulnék bele a mai helyzetbe, nem azt, hogy látnék akár egy kis fikarcnyi fényt, reményt, de például számomra az osztályomban eltöltött idő az, amikor egy kicsit el tudom felejteni a kinti trágydombot - magyarul az osztályfőnökség önterápia is...) Ha ez biztató...
 
#572  Ágotaagpet[kukac]yahoo[pont]com2006-11-21 09:50
Nagyon örülök, hogy létezik egy egyesület az osztályfőnököknek! De vajon van-e jövője az osztályfőnöki szerepnek? Mert a jelen elég siralmas. A megemelt óraszám mellett lesz-e ember, aki erre a hihetetlen energiát és időt igénylő feladatra ezért a pénzért vállalkozik? A napi hajtás mellett legfeljebb a kötelező adminisztrációra meg a valahogyan kitöltött osztályfőnöki órára marad erő. Nem vagyok túl derülátó! Mondjon már valaki valami biztatót!
 
#571  Bartos Csababalatonguest[kukac]t-online[pont]hu2006-11-20 10:27
Kedves Koléga!Tisztelettel tájékoztatom,hogy a http://www.balatonierdeiiskolak.hu
oldalunkon már megtalálhatók szálláshelyeink 2007.évi szolgáltatásai, árai.
Szállás diákcsoportoknak már 950.-Ft/fő/éj-től, osztálykirándulás 3 nap / 2 éj hétvége
szállással, étkezéssel már 4.150.-Ft/fő-től, 5 nap /4 éjszakás erdei iskola
már 8.250.-Ft/fő-től, 7 nap / 6 éjszakás nyári tábor már 14.500.-Ft/fő-től.Tantestületi kirándulás 3 nap/ 2 éj szállás félpanziós étkezéssel, esti programmal már 6.450.-Ft/fő-től.
Szíves figyelmébe ajánlom megújult honlapunkat is: http://www.balatonguest.hu
Köszönettel venném, ha ismerőseit, kollégáit is tájékoztatná a kirándulás,erdei iskola, nyári tábor lehetőségekről.
További tájékoztatással készséggel állók a rendelkezésére.
Üdvözlettel, Bartos Csaba
Mobil: 06-20-943-06-43 vagy tel/fax:87/482-135
Balatoni ifjúsági szállások http://www.balatonguest.hu

 
#570  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2006-11-18 10:58
FELHÍVÁS ÉS MEGHÍVÁS!

Kedves Kollégák!

Nagyon fontos lenne, hogy minél többen eljöjjetek a meghirdetett (november 25-én szervezendő) szakmai napra. Az előzetes tájékoztató fenn van a honlapon, a pontos program a következő hét elejére felkerül. A rendezvényről az egyesület tagjait korábban e-mailben értesítettük.
A központi téma az iskolai nevelésre (hagyományosan az osztályfőnöki munkára) jogszerűen fordítható órakeret biztosítása. Evvel kapcsolatban dolgoztunk ki egy tervezetet, amelyet egyesületi állásfoglalásként szeretnénk majd felsőbb fórumokon is képviselni.
Az eredményhez azonban nagy szükségünk van a véleményeitekre, javaslataitokra, támogatásotokra. Ezért is lenne nagyon fontos, hogy minél többen jelen legyetek a rendezvényünkön.

Reméljük, így is lesz!

Az OFOE vezetősége nevében Szekszárdi Juli
 
#569  Telegdy Balázsbtelegdy[kukac]fono[pont]hu2006-11-17 11:22
Kedves Kollégák!

Elsősorban középiskolásoknak szóló programot szeretnék ajánlani. SZeretettel várunk mindenkit, és kérjük a segítégüket a program terjesztésében.

Köszönettel:
Telegdy Balázs


Diákszavak 56-ról találkozó
2006. december 02. - 2006. december 03.

A Fonó és az Országos Diákszínjátszó Egyesület közös országos diákszínjátszó találkozója
Helyszín: Fonó Budai Zeneház, Budapest, Sztregova utca 3.

DECEMBER 2. SZOMBAT
09. 00: Tizenévesek 1956-os naplója
Szent Margit Színkör (Budapest). r.: Henger Péterné
10.00: Én ezt nem értem
Köböl színpad (Budakalász), r.: Sági Rita
10.30: Szenvedés, honvágy, remény…
Színparódiák (Pusztaszabolcs). r.: Tánczos Krisztina
11.20: A befejezetlen mondat
Barátság Színkör (Pásztó), Zöldi György
12.20: szakmai beszélgetés
14.00: Életünk
Janikovszky Éva Ált. Isk. (Budapest), r.: Záhonyi Barbara
14:30: Októberi lázrózsák
Szeleburdiák Színpad (Pápa), r.: Németh Ervin
15.10: Angyalok hangja
Éltes Mátyás Ált. Isk. (Pécs) r.: Cséplő Ágnes, Horváth Katalin
15.50-16.30 szakmai beszélgetés
16.30: Nézőpontok ’56
Babérrablók (Győr), r: Patonay Anita
17:00: szakmai beszélgetés
17.30: Próba a verandán
Budai Középiskola (Budapest), Dr. Sárváry Mariann
18.45: Változó lobogók és 56
Virányos 8b (Budapest) r.: Keresztesi Katalin szakmai beszélgetés
20.00: A canadai Arany János és Szent Erzsébet magyar iskolák közös 56-os műsora. DVD vetítés és beszélgetés a canadai magyar közösségekről.
21.00: A Makám zenekar ünnepi koncertje, Krulik Zoltán 56-os dalával


DECEMBER 3. VASÁRNAP
09.40: Mert a haza te magad vagy…
Petőfi Gimnázium (Budapest). r.: Dr. Vörösné Ketler Valéria
10.30: Forr a dalom
Kószák (Szeghalom), Pándiné Csajági Mária
11.15: Zeng a zének, Öcsi?
Szerpentin (Budapest), r.: Jancsó Sarolta
12.30: szakmai beszélgetés
13. 30 – 14.00 Ebéd
14.00: Mi történhetett?
Mi csoport (Pásztó), r.: Dr. Szabó Irén
14.45 Pozsgai Zsolt: Szerelmem, Magyar Katalin
Aranytíz Musical Stúdió, r.: Nádas Eszter
15.50: szakmai beszélgetés
16.20: 56 perc 56-ról
Club színház (Gödöllő), r.: Halász Tibor
17.40: Gyereknapló 56
Városmajori Gimnázium (Budapest), r.: Baku György
18.20: Távol a földtől, közel a naphoz…
Kassák Műhely (Budapest), r.: Mangult Dorka
19.00: szakmai beszélgetés
20.00: Bolygó Magyari
Vörösmarty Mihály Gimnázium, r.: Pap Gábor, a XVII. Országos Diákszínjátszó Találkozó arany okleveles előadása
 
#568  Katakata_linka[kukac]freemail[pont]hu2006-11-16 08:57
Tisztelt Kollégák!

Tókos Katalin vagyok, PhD-hallgató az ELTE Neveléstudományi Doktori Iskolájában. Disszertációm elkészítéséhez -melynek témája: Önismeret a pedagógiai gyakorlatban, az önismeretfejlesztés lehetőségei az oktatási-nevelési gyakorlatban- többek között kérdőíves felmérést is végzek, ehhez szeretném szíves segítségeteket kérni. Az egyik kérdőív tanárok nézeteit vizsgálná az önismeretfejlesztés pedagógiai feladata kapcsán, a másik középiskolás diákok önmagáról alkotott képét, jellemzőit lenne hivatott feltárni.
Kérlek benneteket, ha módotokban áll segíteni, mielőbb jelezzétek az alábbi e-mail címen: kata_linka@freemail.hu
Őszinte köszönettel: Kata
 
#566  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2006-11-03 10:28
Az önálló Vas megyei Pedagógiai Intézet megszüntetése az egyesületünket is érintő szomorú hír, hiszen éppen ezzel az intézettel közös szervezésben tartottuk meg 6 évvel ezelőtt azt az Országos Osztályfőnöki Konferenciát, amelyen megfogalmazódott az osztályfőnöki egyesület létrehozásánek igénye. Reméljük, hogy a szakmai szolgáltatások nem sínylik meg a szükségesnél jobban ezt a változást. A megoldás (összevonás a szombathelyi főiskolával, a feladat áthárítása a kistérségekre) "költséghatékonyabb"! Félő azonban, hogy a felsőoktatási intézmények jelenleg nincsenek abban a helyzetben, hogy saját gondjaik mellett a pedagógiai szolgáltatások felelősségét is átvállalják, a kistérségekben meg gyakran hiányzik a szakmai kompetencia és az anyagi feltételek biztosítása is esetleges. Nem is szólva arról, hogy a pedagógusok körében meglehetősen csekély a "fizetőképes kereslet". Általában is lehangoló a megyei szintű szolgáltató intézmények országszerte tapasztalható elsorvadása (elsorvasztása?)! Életben maradásuk, illetve eltűnésük sajna semmi kapcsolatot nem mutat valóságos teljesítményükkel!
Vajon létezik-e életképes terv az így keletkező légüres tér betöltésére?
 
#565  Várv[pont]varhegyine[kukac]freemail[pont]hu2006-10-29 21:29
Tisztelt OFOE!
Köszönöm válaszlevelét Juli-nak. Amit írt nekem az megszívlelendő. Sajnos nem igazán hiszek benne, hogy ezt ilyen módon lehetne elintézni.
Ezt én úgy látom központilag lehetne csak megoldani, ha a tanároknak úgymond "fentről" jeleznének a vizsgáztatási időszakok csökkentésével kapcsolatban, vagy a követelményrendszer enyhítését célzó megkeresést.
Egyébként a levelező oktatáson megszerzett érettségi soha nem volt olyan elismert a munkáltatók körében, mint a nappalin tanulóké. Mindíg is azt gondolták, hogy az sokkal könnyebb.
Csak a diákok mondhatnák el, hogy ez mekkora nagy tévedés, de ezt senki nem kérdezi meg tőlük, hanem inkább a nappalin elvégzett érettségizőket alkalmazzák a munkakörökbe. Ezt persze nem mondják ki nyíltan, hanem valami másra hivatkozva utasítják el a munkára jelentkezőket.
Ezt az általános nézetet, nem hiszem, hogy valaki is megváltoztatta volna. Éppen ezért továbbra is azt kérném, hogy ne egyénileg, vagy néhány diák magára hagyatkozva oldja meg ezt a problémát, hanem ha tudnak segítsenek ezügyben nekünk!
Előre is köszönve közbenjárásukat.
47 éves tanuló, dolgozó, nő.
2006.10.29.
 
#564  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2006-10-29 09:20
Kedves Kolléganő!
Nagyon szeretnénk segíteni, de félek, hogy problémájának megoldása érdekében keveset tehetünk. Soraiból nagyon sok forrásból származó feszültség olvasható ki, és ennyiből is megállapítható, hogy Ön túlterhelt, kétségbeesett, a helyzetét reménytelennek ítéli. Egyesületként persze hangot adhatunk ennek a kétségbeesésnek, szóvá tehetjük a több okra visszavezethető túlterhelést, de a gond evvel nem fog megoldódni.
A követelmények meghatározásában magának az oktató intézménynek meglehetős mozgástere van. Nem próbálták ott szóvá tenni a problémát? Felnőtt emberek egymás között jó eséllyel egyezségre juthatnának.
A levelező oktatással különben ugyanolyan bizonyítvány szerezhető, mint a nappalival, ezért a követelmények nem térhetnek el. Talán a számonkérés módját,ütemezését illetőn képzelhető el érdemi változtatás. Próbáljon meg egyénileg, esetleg társaival közösen megbeszélést kezdeményezni az oktatókkal! Hátha együtt enyhíthetik a gondot.
A továbbiakhoz sok erőt kívánunk

OFOE
 
#563  Várv[pont]varhegyine[kukac]freemail[pont]hu2006-10-28 01:10
Igen Tisztelt
Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete részére!
Így helyes a címzés, sajnos az előbbi levelembe nem vettem észre elküldés előtt, hogy elírtam véletlenül egy betűt a címzésnél. Elnézést kérek, nem volt szándékos.
2006.10.28.
 
#562  Várv[pont]varhegyine[kukac]freemail[pont]hu2006-10-28 00:40
Igen Tisztelt
Osztályfőkökök Országos Szakmai Egyesülete
részére!

- és a továbbiakban minden olyan Pedagógus
részére akinek fontos, hogy a tanulók mit is gondolnak ma az oktatás politikáról felnőtt fejjel!

A felnőtt, levelezőn tanuló, dolgozó embereknek mikor fogják észre venni a tanárok, hogy nem lehet olyan magas szintű, vizsgaóra számú tanulást produkálniuk, mint a napi 8 órában, nappalin tanuló gyerekeknél. Akiknek más gondjuk nincs csak a tanulás. Az osztályfőnökök, és valamennyi pedagógus az Oktatási Minisztérium felé visszajelezhetne, hogy nagyon magasak a követelmények a levelezőn tanuló emberek számára. Ők látják a legjobban, hogy hány felnőtt ember kiesik már az év elején, sokszor az első években. Tehetnének javaslatot, hogy ne legyen annyira nagy elvárás a dolgozó emberek felé, hiszen Nekik más területen is maximálisan helyt kell állniuk. Pl munkahely, család,főzés, takarítás, bevásárlás, mosás stb. egyáltalán a családjukkal való törődés.Sokszor még az idős szülők felé is segítségadás.Emberibbé, méltányossabbá kellene tenni az iskolai elvárásokat. Félreértés ne essék a tanulás nagyon fontos, de milyen áron, és meddig lehet még a követelményszintet ilyen mértékben emelni, mint ahogy most van? Ehhez olyan emberekre van szükség, akik nem dolgoznak napközben. Aki dolgozik sokszor olyan fáradt már este 9 órakor, mikor befejeződik a levelező oktatás, hogy alig tud figyelni. Nem beszélve az 1/4 évenkénti vizsgákról. A stressz beteggé tesz sok embert, az erőn felüli megfelelés. Ez az Europai Unió hatása. Pozitívum sehol nem tapasztalható, csak az elvárások. A munkahely is elvárja a maximumot és az iskola is. Egy olyan elfogadható kompromisszumot kellene ezen a területen kötni, ami emberileg is segíteni tudja azokat az embereket, akik már 40 éven felül kényszerültek a továbbtanulásra, mert eddig csak dolgozni, gyereket felnevelni, a munkahelyüket tisztességgel kiszolgálni tudták.
A tanároknak üzenem ezen a levélen keresztül, hogy Ők találkoznak a felnőtt oktatás problémáival először, ha van módjuk tegyenek a felnőtt oktatásban részt vevő emberekért.
Több tizezer ember azon dolgozik, hogy megfeleljen az Europai Uniós elvárásoknak és sokszor majdnem 50 évesen kényszerből, mivel már öreg a munkahelyén ezt mondják rá, és elküldik tanulni, hátha kibukik és el lehet küldeni takarítani. Igaz, hogy addig kihasználták a munkaerejét, de ez ma már nem érdekel senkit.
Egyszónak is száz a vége a tanárok tehetnék a legtöbbet azért, hogy a tananyag ne legyen annyira ugyanaz, mint a nappali tagozaton tanuló diákoknak, hanem a felnőtt igényekhez, gondolkodásmódot is vegyék figyelembe a vizsgáztatásnál, Mert például miért kell 50 évesen kémiából, fizikából, matematikából, biológiából, történelemből annyira nagy követelményeket támasztani a vizsgákon. Az állandó jegyzetelés + még a hozzáolvasás, rengeteg energiát elvesz. A munkahelyén sem tud így már maradéktalanul az ember eleget tenni az elvárásoknak. Mivel a munkáltatót sem érdekli semmi, csak a haszon, amit ki tud húzni a dolgozóiból. A család is csak egy stresszel, fáradtsággal teli anyát kap esténként, aki holt fáradtan haza ér a tanulásból,vagy a munkából. Sajnos nem mindenki tudott csak tanulni, a mi korosztályunk a 40-50-esek még a szakmájukból akartak megélni, mert akkor az volt a trend a szakmai tudás. Mostmár csak az irodai munkákat becsülik meg. Persze ahhoz már több papir kell. Na nem tudás, mert lehet, hogy egy ember csak gyors és gépírót, vagy titkárnő képzőt, vagy számítógépkezelőt végzett "csak" el, de lehet hogy jobban tud az emberekkel bánni no meg a számítógéppel is, mint akármilyen iskolai papirokkal rendelkező fiatal munkatársnő. A gyakorlatot, tapasztalatot, emberismeretet, szakmai tudást egy papir sem tudja 4 év alatt pótolni. Ezt mintha észre sem vennék. 20-30 év eltöltött idő a szakmában olyan gyakorlatot adott embereknek, hogy a mai több diplomával is akár rendelkező emberek nem biztos, hogy ugyanúgy eltudnák látni a feladatokat. Mert nem lehet mindent papirral mérni. Mindenki tudja, hogy a kémiát, fizikát nagyon kevés ember fogja alkalmazni, vagy pl. a földrajzot a munkahelyén. 40 éves kor felett az angol nyelv sem megy úgy, mint aki szinte az anyatejjel fiatalon magába szívta.
Kérem gondolkodjanak el rajta mint tanárok, hiszen sokszor a korukbeli emberek tanulnak Önöknél.
Tegyenek valamit ezekért az emberekért, javaslattétel formájában.

Amennyiben valamilyen módon válaszolni szeretnének a levelemre, azt megköszönném.
De csak ha annyit értem el vele, hogy elolvasták és tovább mennek a dolgok felett azt is megértem.
Nézzék meg a statisztikát érdemes utánanézni:
Hány ember jelentkezik be felnőttként levelező tagozatra és abból hánynak sikerül mind a 4 évet kijárnia és érettségiig eljutnia?
Megdöbbentő, hogy talán csak a 100-ból 10 embernek sikerül kb.
Ez pontosan ezért van, mivel a mai magyar oktatás nem veszi figyelembe a megváltozott életkörülményeket, hogy mennyit kell ma egy magyar embernek dolgoznia azért, hogy meg tudjon élni és hány óra marad csak naponta esetleg tanulásra.

Köszönöm figyelmüket. Az email címem: v.varhegyine@freemail.hu.

További jó munkát kívánok minden pedagógusnak!
2006.10.27.

Üdvözlettel:

Várja visszajelzésüket, levelezőn tanuló, nappal dolgozó, gyermekét egyedül felnevelt nő, akinek még nagyon sok hasonló sorstársa van, amiről a fentiekben írtam. Email címem:v.varhegyine@freemail.hu
 
#561  Nagy Lászlónéaranyjaltisk[kukac]vnet[pont]hu2006-10-26 11:05
Jubileumi jutalom szempontjából közalkalmazotti jogviszonynak minősül-e a Budapest Vidéki Postaigazgatóságnál 1981. évben fennállt munkaviszony?

Válaszukat köszönöm, üdvözlettel: Nagy Lászlóné
 
#560  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2006-10-26 07:53
Egyre inkább rádöbbenek, hogy érdemes blogokat olvasni. Magam részéről egyre nagyobb kívncsisággal klikkelek rá egyik-másik internetes naplóra, és követem nyomon az ezekhez fűzött spontán megjegyzéseket. Az Aula honlapjának közvetítésével(www.aula.info hu) például egy sor pedagógusoktól, szülőktől származó a gyerekneveléssel, az iskolai élet aktuális gondjaival foglalkozó blog érhető el. Ott van például Zöld Béka tanár úr ... És hogy még ki mindenki? Nézzetek utána!



 
#558  PDSZpdsz[kukac]t-online[pont]hu2006-10-11 20:21
Kedves Kollégák, Tisztelt Szülők!
Meghívó Országos Szülői Értekezletre, Budapestre.
A Margit híd pesti hídfőjénél levő Olimpiai Emlékparkba. 13-án 16 órára. Az ok a Közoktatás védeleme,az ingyenmuka visszavonása, a kéthavi munkaidőkeret - amely a túlórák ingyenességét, az eredei iskolák megszűnését okozza -, eltörlése. Minden szülőt, padagógust várunk - szakszervezeti agságtól függetlenül - a demonstrációra.
 
#557  Hercz Máriahercz[kukac]uranos[pont]kodolanyi[pont]hu2006-10-06 12:08
Kedves Kollégák! A pedagógusok gondolkodását (a gyermekek fejlődéséről és fejlesztéséről) vizsgáló PhD dolgozatomhoz szeretném a segítségeteket kérni. A kutatás egyik részéhez egy kérdőívet kellene kitölteni, a másikhoz egy olyan történet leírni, amit pályátok sikertörténetének éreztek. Össze szeretném hasonlítani a különböző iskolatípusokban, és különböző méretű településeken élők gondolkodását. Ahhoz, hogy megállapításaim igazak lehessenek, sok-sok résztvevőre lenne szükségem. Kérlek Benneteket, segítsetek személyes részvétellel, illetve nevelőtestületetekben. Jelentkezéseteket várom a hercz@uranos.kodolanyi.hu e-mail címen.Bízva jelentkezésetekben segítségeteket előre is köszömöm:
Mária

 
#556  dévainé bagány mártadevaimarti[kukac]citromail[pont]hu2006-10-06 09:26
Az Enterteen 1 és2. tankönyvhöz kérném segítségeteket tanmenet-ügyileg. Előre is nagyon köszönöm
Márti
 
#555  Szili Kristófszilikristof[kukac]gmail[pont]com2006-10-03 15:36
2007-ben találkozunk 4 cések! Pápán! (Remélem meg tudjuk ismételni Ráckevét!)
szili Kristóf
Pápa
Türr 1958/62
 
#554  Gyöngygömbgy1993[kukac]freemail[pont]hu2006-10-02 14:38
Bocs Nóri,de az ott lévő tanmenet a régebbi 3-4 Meseutazás olvasókönyvhöz és a Meseutazás nyeltanhoz van, nem az új 4-eshez, és a Magyar nyelv 4-hez. Még a nyelvtant át lehet ültetni, de a könyvben a mesék,versek nem egyeznek meg a régebbi könyvvel.
 
#553  TNóraszucsanti[kukac]freemail[pont]hu2006-10-01 18:47
A 4. osztályos tanulásban akadályozott tanulók tanmenetei (így a magyar is) letölthető a Konsept-H kiadó honlapjáról: (www.konsept.hu) a segédanyagok linket megnyitva.
 
#552  zsuzsunzsuzsi[kukac]pannongsm[pont]hu2006-09-26 22:59
Kedves Gyöngygömb!Ha sikerült tanmeneteket szerezned(Meseutazás),kérlek tegyél jót velem is! Nagyon várom a segítséget!
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2020.01.19.
Most megszüntetni a médiaismeret tantárgyat olyan, mint monszun idején megszabadulni az esőkabátoktól
A médiatanárok és a tanagyagot kialakító film- és médiatudománnyal foglalkozó kutatók felháborodtak a kivezetésről szóló hír hallatán. Hartai László, az ELTE Filmtudomány tanszéké...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.01.19.
Ragaszkodnak az SNI-s gyerekek szülei a bezárásra ítélt egri általános iskolához
Tavaly februárban jogerős bírósági ítélet mondta ki, hogy fel kell számolni a szegregációt több hazai iskolában. Az egyik érintett iskolát, az egri Móra Ferenc Általános iskolát fenntart...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.01.19.
Századvég: A magyarok kétharmada igazságtalannak véli a gyöngyöspatai roma családok kártérítését
A miniszterelnök és más kormánytagok azóta is hangoztatják, hogy a szegregált romáknak nem akarják kifizetni a bíróságon megítélt kártérítést. A Századvég közleménye alapján má...
(Forrás: 24.hu)
--
2020.01.19.
Huszártelepen majdnem áldozatul estek a szegregáció elleni harcnak
A gyöngyöspatai per kapcsán ismét a középpontba került az iskolai szegregáció témája. A kártérítés híre könnyen bírósági eljárások tömegét generálhatja, akár az olyan helyeken...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.01.19.
Pénz helyett képzést adna az állam a gyöngyöspataiaknak
Dacára annak, hogy a Kúrián a mai napon jogerőre emelkedik a a gyöngyöspatai ítélet, amely százmilliós nagyságrendű kártérítést adna roma családoknak, a magyar kormány kitart azon á...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.01.19.
Megtagadott ítélet: máig sem kapták meg az évekig szegregált gyerekeknek jogerősen járó kártérítést Gyöngyöspatán
Horváth László, a térség fideszes országgyűlési képviselője Farkas Lilla felvetésére úgy reagált: neki választott képviselőként minden, a körzetéhez tartozó település ügyével...
(Forrás: Népszava)
--
2020.01.19.
A gimnáziumi vezetők azt kérik, 2021 szeptemberéig ne lépjen hatályba az új NAT
Az Élenjáró Gimnáziumok Igazgatói Grémiuma azt kéri a kormánytól, hogy legkorábban 2021 szeptemberében lépjen hatályba az új Nemzeti alaptanterv (Nat).Az MTI-hez péntek este eljuttatott...
(Forrás: Népszava)
--
2020.01.15.
"A szülők értelmesebbek, mint Parragh Lászlóék"
Csökkent a szakképzésben részt vevő gyerekek száma a KSH adatai szerint, bár Palkovics László innovációs miniszter és Parragh László MKIK-elnök korábban trendfordulóról beszélt, arr...
(Forrás: Klubrádió)
--
2020.01.15.
Az MTA szívesen segítene a Nemzeti alaptantervben, de válaszokat nem kaptak
A visszajelzések hiánya ellenére a Magyar Tudományos Akadémia továbbra is kész részt venni az ország jövője szempontjából meghatározó fontosságú Nemzeti alaptanterv (NAT) társadalmi...
(Forrás: index)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Láng Róbert! Ime a szabály
Mt. 123. § (1) A szabadságot esedékességének évében kell kiadni.

(2) A szabadságot, ha a munkaviszony október elsején vagy azt követően kezdődött, a munkáltató az esedékességet követő év március 31-ig adhatja ki.

(3) A szabadságot, ha a munkavállaló oldalán felmerült ok miatt nem lehetett az (1) bekezdésben meghatározottak szerint kiadni, az ok megszűnésétől számított hatvan napon belül ki kell adni.

(4) Az esedékesség évében kell kiadottnak tekinteni a szabadságot, ha igénybevétele az esedékesség évében megkezdődik és a szabadság következő évben kiadott része nem haladja meg az öt munkanapot.

(A választ Nagy Erzsébettől, a PDSZ szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Gyimesi Krisztina! A PDSZ szakértőjétől, Nagy Erzsébettől kaptuk a következő választ:
1. A Kjt. 23/B. § -a adott mint lehetőség:
(1) A teljes munkaidőben foglalkoztatott közalkalmazott írásbeli
kérelmére a munkáltató köteles a kinevezésben heti húszórás
részmunkaidőt kikötni, ha a közalkalmazott a kérelem benyújtásakor az
Mt. 128. §-ában foglalt fizetés nélküli szabadságot vesz igénybe.
(2) A munkáltató a közalkalmazottnak a munkaidő egyenlőtlen
beosztására vonatkozó kérelmét csak abban az esetben tagadhatja meg,
ha az számára lényegesen nagyobb munkaszervezési terhet jelentene. A
munkáltató köteles írásban megindokolni a kérelem megtagadását.
(3) A részmunkaidő kikötése
a) a fizetés nélküli szabadság megszűnését követő naptól,
b) ha a közalkalmazott betegsége vagy a személyét érintő más
elháríthatatlan akadály esetén az akadályoztatás megszűnésétől
számított harminc napon belül ki kell adni rendes szabadságát, a
szabadság leteltét követő naptól hatályos.
A b) pontban foglaltak alkalmazása esetén - a felek eltérő
megállapodása hiányában - a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő első munkanapon meg kell kezdeni.
Eltérő megállapodás esetén a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő harminc napon belül meg kell
kezdeni.
(4) A kérelmet az (1) bekezdés szerinti fizetés nélküli szabadság
igénybevételének megszűnése előtt legalább hatvan nappal kell a
munkáltatóval közölni. A kérelemben a közalkalmazott köteles
tájékoztatni a munkáltatót
a) a fizetés nélküli szabadság igénybevételére jogosító gyermeke
harmadik életéve betöltésének időpontjáról, továbbá
b) ha egyenlőtlen munkaidő-beosztásban kíván dolgozni, a
munkaidő-beosztásra vonatkozó javaslatáról.
(5) A (4) bekezdésben foglaltaktól eltérően a nevelési-oktatási
intézményben pedagógus munkakörben foglalkoztatottak esetében a
kérelmet a fizetés nélküli szabadság tartama alatt, a tanév szorgalmi
időszakának befejezését, illetve az első félév befejezését megelőző
hatvan nappal korábban kell a munkáltatóval közölni.
(6) A (3) bekezdés szerinti időponttól a közalkalmazotti jogviszony
alapján közvetlenül vagy közvetve nyújtott pénzbeli vagy természetbeni
juttatás tekintetében e törvény erejénél fogva az időarányosság elve
alkalmazandó, ha a juttatásra való jogosultság a munkaidő mértékével
összefügg.
(7) Az (1) bekezdés szerinti kérelem alapján kikötött részmunkaidőben
a munkáltató a közalkalmazottat
a) a kérelem szerinti időpontig, de
b) legfeljebb a gyermek négyéves koráig, három vagy több gyermeket
nevelő közalkalmazott esetén a gyermek hatéves koráig
köteles foglalkoztatni. Ezt követően a közalkalmazott munkaidejét a
kérelem benyújtása előtti mérték szerint kell megállapítani.
(8) Az (1)-(7) bekezdés nem alkalmazható a vezetői megbízású
közalkalmazott tekintetében.
Ekkor a kötött munkaidő a részmunkaidő 80%-a lesz, pl. félállás esetén
heti 20 óra, és a neveléssel-oktatással lekötött munkaidő is a
csökkentett munkaidő 55-65 százaléka. (félállásnál heti 11-13 óra). A
szabadság ugyanannyi marad, csak a távolléti díj, ami a szabadság
idejére jár, az időarányos illetmény alapján lesz megállapítva.
Sajnos a köznevelési törvény szerint nincs már külön napközis
munkakör, ezért azt is tanító szakképzettséggel kell ellátni alsó
tagozaton. Maradnak olyan egyéb foglalkozások, amelyek nem
végzettséghez kötöttek: szakkörök, tehetséggondozó, tanórán kívüli
foglalkozás, tanórán kívüli programok szervezése, lebonyolítása.

--
  OFOE

Tisztelt Szodrai Csilla! A szakképzési törvény 127 § 6 szerint annak, aki már alkalmazott, mindenképp ki kell fizetni, aki új, annak megállapodás esetén:
A munkáltatói jogkör gyakorlója a szakképző intézmény alkalmazottjával megállapodhat a szakképző intézményben eltöltött legalább tizenötéves munkaviszony esetére jubileumi jutalom biztosításában. Az Nkt. e törvény hatálybalépését megelőző napon hatályos rendelkezései szerinti szakgimnázium, illetve szakközépiskola alkalmazottja esetében az ilyen megállapodás a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény szerinti feltételekkel kötelező azzal, hogy a jubileumi jutalomra jogosító időszakban a közalkalmazotti jogviszony és a szakképző intézménnyel fennálló munkaviszony időtartamát egybe kell számítani. (A választ Juhász Ágnes adta meg.)

--
  Gyimesi Krisztina

Kedves OFOE!

Gyesen lévő tanár vagyok (8 osztályos gimnáziumban, magyar irodalom és nyelv, egyetemi diplomával, 16 év munkaviszony, 3 gyermekem miatt 9 tanított év). A következő tanévtől mennék vissza tanítani. Jelenleg 2 lehetőségen gondolkodom:
1. a korábbi gimnáziumomba visszavárnak, azonban teljes állást a 3 gyermek miatt nem vállalnék. Amennyiben jól tudjuk, a 3. gyermek 5 éves koráig az iskolának biztosítania kell a "félállást". Ez valóban így van? Illetve ha nem félállásba, hanem "6 órába" szeretnék visszamenni, van-e lehetőségem, vagy csak ha a munkáltató is beleegyezik? Továbbá a "6 órás" állás a pedagógusoknál pontosan mit jelent (kötelező óraszámok, egyéb kötelezettségek, stb.)
2. Egy általános iskolában, ahol csak alsó tagozat van, tanítót keresnek. Mivel kieső helyen, egy faluban van az iskola, évek óta nincs jelentkező. Én ebben a faluban lakom, és a 3 gyermek mellett átmenetileg szívesen dolgoznék ebben az iskolában. Az lenne a kérdésem, hogy van-e olyan munkakör, amit az egyetemi végzettségemmel, tanári diplomámmal betölthetnék az alsó tagozatban (pl. napközis pedagógus, stb.).

Válaszát előre is köszönöm,
Kriszta

--
  Láng Róbert

T. Cím!
Érdeklődni szeretnék, hogy közalkalmazotti munkaviszonnyal a dec.23-tól megkezdett EGYBEFÜGGŐ szabadságból mennyi vihető át a 2020-as naptári évre a 2019-es keretből?
Köszönöm

--
  Szodrai Csilla

Tisztelt OFOE!
Arra a kérdésre szeretnék választ kapni, hogy a 2020 január 1-jétől oktatókká átminősülő és az új szakképzési törvény hatálya alá kerülő, jelenleg még közalkalmazott pedagógusoknak eddig alanyi jogon járó jubileumi jutalma megmarad-e, vagy 2020. január 1-jétől kezdve ez csak egy adható jutalom lesz, ami a munkáltató anyagi helyzetétől függ majd.Hol találom meg ennek a kérdésnek a megbízható jogi szabályozását?
Köszönettel:
Szodrai Csilla

--
  OFOE

Kedves Dóra! Meg kell kérdezni a döntéshozót, hogy mi indokolja a lépést. Ha ez szóban nem működik, írásban kell megtennie, mégpedig hivatalos levélben: választ vár, és ezt indokolja (nem volt előzmény, váratlanul érte, ragaszkodik az indokláshoz stb.) Mindenképpen menjen másolat a fenntartónak. A levélen fel kell tüntetni, hogy kik kaptak másolatot. (Ha szakszervezeti tag, a szakszervezet támogatását is kérheti.) Felvethető a probléma nevelőtestületi értekezleten is, de ragaszkodni kell a jegyzőkönyvhöz. A levelezés online is lebonyolítható, de fontos, hogy legyen mindennek írásos nyoma. A szakmai munkaközösség támogatását van esélye elnyerni? Reméljük, sikerül tisztázni a dolgot, illetve orvosolni a problémát. Üdvözlettel az OFOE szerkesztősége

--
  Hesz Dóra Virág

Köszönöm a gyors választ!
Pedig így történt, gyakorlatilag ezen a héten, hétfőről keddre már megvonták az osztályfőnökségemet (semmi konkrétumról nem tájékoztattak, "jobb, ha nem is tudom", szülői megkeresések voltak). Valakik valamit mondtak...írásban nem kaptam semmit, fegyelmi, természetesen nem volt, hisz nem követtem el semmit. Van ennek a lépésnek v.milyen formai, írásbeli feltétele? Mind szakmailag, mind anyagilag súlyosan érint ez a döntés, amit nem tartok megalapozottnak. Előre is köszönöm a segítséget!
HEsz Dóra Virág

--
  OFOE

Kedves Dóra! Tulajdonképpen furcsa, hogy így történt. Gondolom, az ügynek voltak előzményei, valamivel feltételezhetően indokolták ezt a lépést.
Az iskolavezetőnek jogában áll lecserélni az osztályfőnököt, de nem csak úgy, ötletszerűen az egyik pillanatról a másikra.

--
  Hesz Dóra Virág

T. Cím!

Az iránt érdeklődöm, hogy tanév közben (szóval most, 2019. nov.végén)megvonható-e az ofő pótlék egy más kolléga kinevezésével egyik napról a másikra...

Várom szíves válaszukat:
Hesz Dóra Virág

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2020) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek