OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#538  Ilditoeroeki[kukac]freemail[pont]hu2006-09-06 20:05
A mi önkormányzatunk is elrendelte a heti két óra kötelező tanórán kívüli foglalkozást, és az az érdekes helyzet állt elő, hogy hirtelen annyi tanteremre és időre és persze tanítványra lenne szükségünk, hogy megkezdődött az "aki kapja, marja"-hadművelet.Nyilván senkinek, főleg egy ingázónak, nincs kedve este hatkor korrepetálást vagy szakkört tartani, esetleg minden hónapban tömbösíteni az órákat és a heti pihenőnapon (szombat, vasárnap) szabadidős foglalkozást tartani...
Még nehezebb helyzetben vannak az alsós kollégák, akiknek szinte megoldhatatlan, hogy a délelőtti tanítás után szervezzenek valamit, hiszen alsós gyerekeink többsége napközis.
Félreértés ne essék, nem az zavar elsősorban, hogy ismét nem mérték fel, mennyit is dolgozunk ténylegesen, mert erre még fennállásom hosszú ideje óta nem született jó megoldás. Az bosszant mindannyiunkat, hogy tervezés, előkészítés és kipróbálás nélkül zúdítják mindezt a nyakunkba, megtetézve még a munkaidő-kimutatások adminisztrációjával is.
Hiába az "elrendelhető" meghatározás, ha azt sok településen "el kell rendelni"-nek értelmezik.
Most. Azonnal.
 
#537  Zsutzs[kukac]yahoo[pont]com2006-09-04 17:24
Kedves Éva! Ha rámész a GOOGLE-ra, és beírod kulcsszónak, hogy "konfliktus", nagyon sok izgalmas anyagot találsz. Talán túl sokat is. De ennek az of. honlapnak is van konfliktusokról szóló rovata. Ajánlom még a www.oki.hu honlapot szintén az említett kereső szóval. Nem hiszem, hogy gond lenne erről a témáról anyagot találni. Üdvözlettel Zsu
 
#535  evag[pont]totheva[kukac]citromail[pont]hu2006-09-01 13:43
Konfliktuskezelés az iskolában címmel készítek szakdolgozatot.Hasznos tanácsaitokat, észrevételeiteket, tapasztalataitokat szívesen fogadom! Üdv.: Éva
 
#534  A szerk.nora[kukac]aula[pont]info[pont]hu2006-08-28 16:09
Kedves „Kincses” jeligéjű kérdezőnk! Készen a válasz, de a megadott e-mail cím hibás. Kérem, jelentkezzen, hogy küldhessük a választ (ofoe[kukac]chello[pont]hu).
Üdvözlettel:
Szatmáry N.
 
#533  Bartos Csababalatonguest[kukac]t-online[pont]hu2006-08-22 17:37
Kedves Kollégák!Tisztelettel jelzem,hogy a balatonierdeiiskolak.hu oldalunkon már megtalálhatók szálláshelyeink 2007.évi szolgáltatásai, árai. Szállás már 950.- Ft/fő/éj-től, osztálykirándulás 3 nap / 2 éj hétvége szállással, étkezéssel már 4.150.- Ft/fő-től, 5 nap /4 éjszakás erdei iskola már 8.250.-Ft/fő-től, 7 nap / 6 éjszakás nyári tábor már 14.500.-Ft/fő-től. Köszönettel venném, ha ismerőseit, kollégáit is tájékoztatná a kirándulási, erdei iskola, nyári tábor lehetőségekről.
Balatoni ifjúsági szállások balatonguest.hu
 
#532  Csendes Esztercsendes[pont]eszter[kukac]furgeujjak[pont]hu2006-08-17 15:22
FELHÍVÁS!
FÜRGE UJJAK kötős-horgolós tanfolyamok országszerte

Szerkesztőségünk, a Fürge Ujjak kreatív női magazin - olvasói kéréseknek eleget téve - partnereket keres országszerte kötős-horgolós tanfolyamok indításához.
Várjuk olyan iskolák, és művelődési házak jelentkezését, amelyek szívesen együttműködnének velünk e tanfolyamok megvalósításában.
A Fürge ujjak-tanfolyamok számára
- alapanyagot (fonal, kötő-horgolótű)
- szakmai segítséget,
- ingyenes lapszámokat
és a magazinunkban történő megjelenési lehetőséget biztosítunk.

A jelentkezéseket az alábbi címen várjuk:
E-mail: info@furgeujjak.hu
Telefax: 06-1/436-6111
További információ kérhető telefonon: 06-1/436-6102

Üdvözlettel

Csendes Eszter
főszerkesztő
 
#531  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2006-08-06 23:52
Kedves Osztályfőnökök!
Kedves fenntarthatóságra nevelő pedagógusok!


Az új tanév közeledtével- de egyébként az év minden egyes napjára érvényesen - a Budakeszi Vadaspark terepi oktatójaként szeretném felhívni tisztelettel és szeretettel figyelmüket a Budakeszi Vadaspark területén található kíváló lehetőségeinkre,adottságainkra, amelyek alkalmasint elősegíthetik a tanulók, az ifjúság erősebb kötődését a Földhöz, a természeti környezethez és fokozhatják a környezettudatos magatartás kialakítását, megerősítését!

A Vadaspark a maga naturális,természeti értékeivel, a céltudatosan kialakított terepi oktató és bemutató lehetőségeivel minden idelátogató gyermek számára maradandó értékrendekkel, cselekvési kedv kialakításával bírhat.

Az elmúlt évek során több kifutót,épületet újítottunk fel folyamatosan illetve új,korszerűbb, az európai őshonos állatfajok bemutatására szolgáló építményekkel gazdagodtunk és a pihenésre alkalmas területeinket is áldozatos munkával egyre szebbé igyekszünk varázsolni.

Szakvezetésekkel, tanösvénnyel,könnyenjárható terepi viszonyokkal, egy nemrégen felújított kilátóval ,több mint 140 állatfaj bemutásával kívánunk hasznos és kellemes időtöltést minden pedagógusnak és tanulónak!

Szívesen válaszolok az esetlegesen felmerülő, idevonatkozó kérdéseikre!

Tugyi Mária
06 30 353 0901
tugyi.maria@freemail.hu
 
#530  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2006-08-02 10:16
Kedves Zoltán!
A tanulmányi eredmény szerinti csoportbontás a differenciálás módszereként akár hasznos is lehet, ha elkerülünk bizonyos csapdákat.
Ilyen csapdák (a teljesség igénye nélkül):
1. a rosszabb csoportba kerülés mint stigma, amit az érintett tanuló úgy él meg, hogy alacsonyabb rendű, helyzete mindenképpen reménytelen, nem is tesz tehát erőfeszítést annak érdekében, hogy ezen a minősítésen változtasson. Ez pedig nagyon károsan befolyásolja a motivációját, és esetleg a lehetségesnél is gyengébben teljesít.
2. A jók közé került tanuló elé olyan követelményeket állítanak, ami meghaladja a képességeit, felkészültségét, lehetőségeit, aránytalanul túlterhelik.
3. A homogén csoportok esetében a gyengébbeknél nincs húzóerő, s ezért a teljesítmény is elmarad a várhatótól.
4. A nagyon jók közötti versengés destruktívvá válik, az egyes gyerekek közötti kohézió gyengül.

Hogyan kerülhetők ki ezek a csapdák?
1. Legyenek világosak, a gyerekek által könnyen követhetők a követelmények, és a tanuló legyen tisztában avval, hogy milyen teljesítmény kell a jobb csoportba kerüléshez. Ha valaki lassabban halad, valamiért nem kíván a szükségesnél többet foglalkozni valamelyik tantárggyal, témával, lehet, hogy nem bánja, hogy a gyengébb csoportban van. Érzékelje, hogy rajta is múlik, melyik csoportba kerül. A csoportok ne legyenek merevek, lehessen bizonyos feltételek teljesítésével átkerülni a másik csoportba, és fordítva. A jobbaknak sincsen örökös helye. Az átjárás lehetősége segít a gyerekek önértékelésének fejlesztésében, és motiváló hatása lehet.
2. A jobbakkal szembeni követelmények se legyenek túlzóak, igazodjanak a gyerekek valódi szükségleteihez. A tanár gondoljon arra, hogy nem csupán az ő tantárgya létezik. Más a helyzet, amikor már a pályaválasztási ambíciók, az érdeklődés kikristályosodik. (Általában 17, 18 éves kor után).
3. Minél változatosabb tanulásszervezési módokkal dolgozzunk. Ne csupán homogén csoportok szerveződjenek, hanem legyenek olyan munkaszakaszok, ahol a különböző teljesítményű tanulók együttműködhetnek valamilyen konkrét feladat elvégzésére. Természetesen a munkát ilyenkor úgy kell megtervezni, megszervezni, hogy mindenkinek legyen dolga, a felelősséget valamennyi csoporttag vállalja.
4. A verseny, a rivalizálás rendkívül hasznos lehet, ha minden versenytársnak van esélye, s jobb teljesítmény elérésére ösztönöz. A versengésnek vannak azonban olyan destruktív formái, amelyek rombolják a személyiséget, jogtalan előnyökhöz juttatják a gátlástalanul törtetőket, nem is szólva arról, hogy a versenyhelyzet személyiségtől függően akár károsan is befolyásolhatja a teljesítményt, rombolja az énképet stb.
Minderről itt terjedelmi okokból nincs mód részletesebben írni. Remélem a kérdését sikerült megválaszolnom. Különben a témának kitűnő szakirodalma is van nem is szólva arról, hogy az embert saját tapasztalatai is befolyásolják abban, hogy akár evvel a problémával kapcsolatban is milyen álláspontra jut. Ráadásul ahány gyerek, ahány osztály annyi lehetőség a jó és kevésbé jó megoldásokra. Tehát bármit olvas, hall az ember, az igazi iránytű a saját, természetesen a megélt élmények és olvasmányok hatására formálódó meggyőződése. Üdvözlettel Juli

 
#529  Pingyipingyi[kukac]decologic[pont]hu2006-08-02 09:57
Kedves Zoltán!
Három gyerekem van, mindegyik csoportbontásban tanult 5-8-ig. A képességüknek megfelelő csoportba kerültek, így lehet, hogy matekból egy lassabban haladó csoportban, míg pl angolból egy gyorsan haladó csoportban voltak. Szerintem ez egy rendkívül jó lehetőség tanárnak, diáknak egyaránt. A gyerek kinyílt, aktívan részt vett az órai munkában, a tanárok szerettek bemenni ilyen csoportokba, tudták mire számíthatnak. Megszűnt, hogy a jobb képességű gyerek unatkozik, míg esetleg a másik még mindig nem érti, miről is van szó és neki még magyarázni kell. A lassabban haladókat nem nyomták el a gyorsabbak, tehát megsokszorozódott az iskolai sikerélményük is, ami igencsak ösztönzőleg hat a tanulásra. A gyorsabbak szívesen tanultak többet, boldogan szárnyaltak és végezték a többletmunkát, ami nekik meg se kottyant.
Az egyetlen negatívum, amit tapasztaltam a szülői munkaközösség tagjaként, hogy néhány szülő negatív diszkriminációként éli meg, ha gyermeke egy-egy tárgyból nem a legjobbak közé kerül. Ilyenkor nehéz vele megértetni, hogy legyen türelmes, mert a gyermeke jobban el fogja tudni sajátítani a tananyagot és az a tapasztalat, hogy ezeknek a gyerekeknek az érdemjegyei is javulnak a fentebb leírtak miatt. A jó képességűek pedig végre nem unatkoznak, szintén kinyílnak, szárnyalnak.
Üdv Mariann
 
#528  silver79sil_ver[kukac]freemail[pont]hu2006-08-01 11:50
Üdvözlök mindenkit!

Arról szeretnék érdeklődni, kinek mi a véleménye, a tanulmásnyi eredmény alapján való csoportbontásról 5-8 osztályosoknál.
Ha lehet, mindkét "fél" szemszögét figyelembe véve.Milyen lehetőség a tanárnak, és milyen lehetőség a diáknak? Milyen negatívumai vannak? Hogy hat ez a diákra?

Köszönöm valaszukat.

Zoltán


 
#527  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2006-07-20 07:57
Sok szeretettel köszöntünk mindenkit ebben a nagy meleg nyárban. A vakáció közben is zajlanak a valamennyiünket érintő események. Ezt jelzik – többek között – az Aulán megjelenő hírek (aki még nem vette volna észre, ezek a honlapunk jobb alsó részén folyamatosan olvashatók).
S hogy azért a kollégák között is nő az új fejlemények miatti bizonytalanság és feszültség, arra figyelmeztetnek a Tanácsadónkba érkező munkajogi kérdések, amelyek száma a szünidő alatt sem csökken. Ennek mi persze örülünk, hiszen jó érzés, hogy számon tartanak bennünket mint segítő szolgáltatást. Ugyanakkor elgondolkodunk azon, hogy tudnánk-e egyéb formákat találni a hatékony segítésre. Terveink között szerepel egy osztályfőnöki műhelyhálózat kialakítása az országban, amelynek keretében személyes beszélgetéssorozatot kezdeményeznénk az iskolai nevelés aktuális kérdéseiről, a pedagógusok, szülők és gyerekek problémáiról. De ezt itt csak megemlítem, hogy ne legyen annyira új, amikor majd ősszel konkrétan is előhozakodunk vele. Addig is jó pihenést, kikapcsolódást kívánunk mindenkinek, hogy újult erővel kezdhessünk a következő, egyáltalán nem könnyűnek ígérkező tanévnek. OFOE
 
#526  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2006-06-22 10:18
Az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete (az OFOE) minden kedves Látogatónknak kellemes nyarat kíván. A honlap "takarékos üzemmódban" a vakációban is működik. A Tanácsadó és az Üzenő továbbra is várja a kérdéseket, kéréseket, véleményeket, valamint az aktuális közoktatáspolitikai történésekhez kapcsolódó reflexiókat. Nyár van ugyan, de félő, hogy mire az iskolaév elindul sok minden eldől. Lehet, hogy előbb kellene megszólalnunk...A forró nyárban még egyszer felhívnánk a figyelmüket a 163 pontos cselekvési tervhez fűzött és a honlapunkon a közelmúltban közzé tett gondolatainkra.

 
#525  Szili Kristófszilikristof[kukac]citromail[pont]hu2006-06-14 08:42
Bocsánat: a Találkozónk a Savoya Panzióban lesz!
Szili K.
 
#524  Szili Kristófszilikristof[kukac]citromail[pont]hu2006-06-14 08:20
Tisztelt Tanáraink, Kedves Osztálytársaim,
2006.07. 15-én 10.00 órától Érettségi Találkozót tartunk Ráckevén. Információt ad az érdeklődőknek: Milus László, szervező, milus.laszlo@citromail.hu 06/20/478-0074.
Szili Kristóf (4/c, 1966, Türr István Gimnázium, Pápa).
Bp.2006.06.
 
#523  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2006-06-10 09:05
Kedves Ancsa! Nem olyan nehéz ezt megmagyarázni. Erős a vonzása a nagy pénznek a sikernek, és bizonyos tabuk megszűnésének. A porno lassan mindenütt jelen van, és a megítélése nem olyan egyértelműen negatív már, mint korábban. Tehát a társadalmi visszajelzésekből nem tükröződik határozott elutasítás. Bármilyen nehéz: tudomásul kell vennünk, hogy a diákjainkra gyakorolt hatásunk korlátozott, sok minden más is befolyásolja a döntéseiket. Jelenleg az a helyzet, hogy az iskola, ha jól teszi a dolgát, esetleg labdába rúg a szocializációjukban, értékválasztásukban. Hidd el, semmi baj nincs az emberismereteddel, és nincs miért lelkiismeretfurdalást érezz, hiszen ennek a volt tanítványodnak a döntése nem rajtad múlt. Persze ennek a változatnak a pedagógus (és gondolom a szülő) sem örül, elgondolkodik a miérteken, de hát ez egy ilyen világ.
 
#522  ancsavanda[kukac]sksyu[pont]net2006-06-07 14:48
Nem tudom, hova tegyem, most tudtam meg egy napja, s azota nem tudom megmagyarazni, egy kedves diakom, aki ket eve ballagott el tolunk, pornofilmek sztarja lett, tele vele az internet. Azon torom a fejemet hogy mit es hol rontottunk el, ugye egy kicsit azert mi is felelosek vagyunk ezert, az ertekatvitel nem sikerult. Nem tudok megnyugodni, mert az emberismeretemben csalodtam. Mi visz erre egy szep es okos lanyt?
 
#521  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2006-06-06 11:37
"Csak tanár ne légy, tündérkém!" Ez a címe a Botos Réka írásának. Ugyanarról ír ő is, amivel mi (az OFOE) szeretnénk foglalkozni a közoktatás cselekvési terve kapcsán. Kedves Kollégák, nagyon figyeljetek oda erre a most zajló folyamatra, és tegyünk róla, hogy ne "megszorítás", hanem végül a reális feltételekkel számoló reform lehessen belőle. Bízunk abban, hogy ez rajtunk is múlik. A felháborodás és a panaszkodás önmagában sehová sem visz.
Annak bizonyítására, hogy mi is érzékeljük a valós problémákat álljon itt egy részlet Botos Réka említett írásából (az egész elolvasható a következő internetcímen: http://szochalo.hu/aktualis/ hircentrum/article/106644/737/
„Azt hiszem, kimondhatom, hogy a magyar pedagógus társadalom (pszichésen) beteg. Egyszerre szociális munkás, pszichológus, gyógypedagógus (sajnos sokszor) szülő és persze tanár, de csak a sor végén. Szerintem sokan választanánk azt a lehetőséget, hogy többet tanítunk, ha egy igazi csapattal a hátországban tudnánk együtt dolgozni. Racionalizálni kéne a feladatelosztást, és utána lehetne növelni az óraszámot. Magyar betegség, hogy azt hisszük, ha egy ember ugyanannyi pénzért többet dolgozik, jól járunk gazdaságilag. Számos nagyvállalat és közigazgatási szerv követi el ezt a hibát: az emberek nem mondanak fel, hiszen féltik az állásukat, ám belerokkannak, belefásulnak, sokszor fizikailag belebetegszenek a terhelésbe (azt hiszem, nem árulok el nagy titkot, hogy a magyar emberek között igen szép számmal találhatók pszichiátriai betegek, alkoholisták). Szerencsésebb lenne a megfelelő munkamegosztás kidolgozása, ahol mindenki azt csinálja, amihez ért! Az iskolák nem engedhetik meg maguknak, hogy sok fejlesztő pedagógust, pszichológust alkalmazzanak, miközben egyre nagyobb szükség lenne rájuk.”
Kérek mindenkit, segítsen bennünket, hogy kellő (hang)erővel és hatékonyan képviselhessük a szakma (azaz: a pedagógusok és a diákok közös) érdekeit. Állásfoglalásunk a 163 ponthoz fenn van a honlapunkon. Várjuk ott is a véleményeket.

az OFOE nevében Szekszárdi Juli
 
#520  Ancsinaktoncsi000[kukac]vipmail[pont]hu2006-06-03 22:36
Lelkes Miklós:
Vakáció


Vakáció... az nagyon jó dolog!
A cseresznye pirosat álmodott
róla , még érő sárgászölden , és
elindult benne édes íz , mesés.

Vakáció... az egy remek dolog!
Rigó róla szikrás fütty-dalba fog ,
s előtted lassan nyitja ki az ég
ábrándosan felkéklő nagy szemét.

Vakáció... hiszem , mint hajdanán:
könyvek mögé elrejtett tudomány
bújik elő majd , míg a nyár-napok
fecskehangos csodáit hallgatod.

Vakáció... erdő siet eléd ,
sejtőn közel tegnapi messzeség ,
s ujjad hegyéről hetyke fénybe száll
bohócos-pettyes katicabogár.

Vakáció... az egy pompás dolog!
Fehérfelhőjű csend fel-felragyog ,
s patak küldi merengő zöldön át
hangtalan is zengő csillagdalát.

Hadd pihenjen kicsit az iskola
töprengő-gondolkodó padsora ,
s a tábla is , melyen most krétaszó
nagybetűkkel mondja: VAKÁCIÓ !

Vakáció , régen várt szünidő ,
kigyúlt szépségű drágakő-idő ,
nagy tükrökből piros cseresznye int , -
álmaidba vezesd el álmaink!
 
#519  Ancsiantonietta[pont]dalma[kukac]freemail[pont]hu2006-06-03 19:40
Sziasztok
Tud v.ki sürgősen egy szép évvégi verset?
 
#518  Melindamelisan[kukac]freemail[pont]hu2006-05-31 13:34
Lassan vége a tanévnek, egyre több szabadidős program szerveződik az iskolákban.
Emese azon kesereg, hogy holnap osztályprogram lesz elsős kislányánál, és az eredeti terv szerint buszkirándulást szerveztek volna. Igen ám, de Budapesten 7000 forint a külön busz bérleti díja, és néhány szülő sokallta a rá jutó költséget, a többiek pedig nem voltak hajlandók fizetni az ő részüket is. Így maradt a gyalogos program a viszonylag közeli Margitszigetre. Ez akár még jó is lehetne, de a szabadtéri programhoz a május végéhez képest szokatlanul hideg lett. El lehetne menni a Csodák palotájába, az meg drága. Szóval, lehet, hogy a kislányát el sem engedi ilyen bizonytalanra.
Erről jutott eszembe, hogy vajon belegondolt-e már valamilyen felelős személy abba, hogy milyen nehéz vállalás egy pedagógusnak osztályprogramot szervezni a mai világban. Ha például valamelyik külvárosi iskolából csak a Nemzeti Múzeumig akar bejutni az osztályával, a tömegközlekedés (oda-vissza busz, metró stb.) kb. 800 forint személyenként. És akkor még csak közlekedtek. Miért nincs valami kedvezmény ilyenkor az iskolai csoportoknak? Egyre több olyan gyerek van és lesz, aki nem jut túl nem hogy a városa, hanem a saját kerülete határán. Valahol nincsen ez rendben!
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.09.06.
Microsoft-botrány: újabb korrupciógyanús szálra bukkant Hadházy
A jelentésben szereplő történet szerint a NAV esetében egy Microsoft-alkalmazott tiltakozott is amiatt, hogy az úgynevezett alvállalkozónak nincsenek kompetenciái a munkához. Azonban felvilá...
(Forrás: Magyar Hang)
--
2019.09.06.
"Kérdezd meg szüleidet, miért nem vagy megkeresztelve" – adja feladatul az ötödikes tankönyv
Bánhegyi könyve nem először kap publicitást: 2015-ben a tiltakozások hatására vissza kellett vonni az általános iskolák ötödik, a hatodik és a hetedik osztályaiból az általa írt tört...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.09.04.
„Füttyre indítható, fegyelmezett szolgahadat képezünk” – Exkluzív interjú Vekerdy Tamással és fiával, Dániellel
Az egyikük önmagában intézmény – bármit mond, az futótűzként terjed az interneten, és szavait anyák ezrei tekintik szinte szentírásnak. A másikuk elbújni szeret, és a szűkebb környezet...
(Forrás: wmn.hu)
--
2019.09.03.
A szelekció rendkívül nagy arányú növekedése a magyar iskolarendszerben 2010 és 2017 között. Nahalka István írása
Számtalan szakember és szervezet hívta már fel a figyelmet arra, hogy a szelekciós, illetve az esélyegyenlőtlenségek növekedését eredményező folyamatok egyre veszélyesebbek Magyarországon...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.09.03.
Friss felmérés: a pedagógusok 18%-a az első lehetséges alkalommal elhagyná a pályát
A gyorsjelentés szerint a válaszadók 79%-a szerint túl kevés az ellenszolgáltatás és túl nagy az elvárás, 21%-a várja, hogy javuljon a helyzet, ezen felül 21%-a munkahelyet változtatna, é...
(Forrás: eduline)
--
2019.09.03.
A szülők csak nem akarják úgy taníttatni a gyereküket, ahogy Orbán mondja
Ha saját gyerekeikről van szó, nem veszik be a családok, hogy a munkaalapú társadalom nevében ne gimnáziumba, hanem szakképzésbe adják őket. Az új tanévben is nagyjából ugyanannyian kezdik...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.08.31.
A magyar oktatás színvonala 30 évvel maradt le a valóságtól, és ez a szám most megduplázódik
– mondta Rózsa Ildikó, a Resuli – a Megújuló Oktatásért Alapítvány vezetője a 24.hu-nak a köznevelési törvény módosításával kapcsolatban. A parlament júliusban szavazta meg a szeptembert...
(Forrás: 24.hu)
--
2019.08.31.
A köznevelési törvény módosításainak eltörlését kéri az ellenzék az Alkotmánybíróságtól
Az ellenzék ma sajtótájékoztatón jelentette be, hogy készített egy alkotmánybírósági beadványt, amely minden alkotmánysértő módosítást pontról pontra végigvesz, és kéri ezek eltö...
(Forrás: mérce)
--
2019.08.31.
Vád alatt az érettségit közreadó nyomdász
Vádat emeltek az érettségi feladatokat kiszivárogtató nyomdai alkalmazott ellen – közölte a Bács-Kiskun Megyei Főügyészség. A vádirat szerint a 41 éves, lajosmizsei férfi egy helyi nyomd...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)

--
  ofoe

Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)

--
  Mohácsi Katalin

Tisztelt OFOE!

Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.

Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin

--
  Sasváriné Rita

Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné

--
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
  ofoe

Kedves Krisztina! Nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül érdemi tanácsot adni, de megpróbálom. Az első lépés valóban átgondolni azt, hogy Te magad mennyiben vagy felelős az adott problémáért. A figyelmeztetőkkel, intőkkel csak a saját feszültségedet oldod némileg, eredményt nem tudsz elérni. Gondold át, hogy melyik ponton romlott el a kapcsolat az adott csoporttal, eleve így fogadtak, vagy menetközben történt valami. Az a soraidból kiderül, hogy nincs köztetek bizalmi kapcsolat, tehát kommunikáció helyett hadakoztok. Időt kellene szánni arra, hogy a problémát tisztázzátok, megállapodásra jussatok a közös megoldás módjában. Ennek vannak különböző technikái. Fontos, hogy ne személyes sértésként kezeld az ügyet, hanem közös megoldandó problémaként. Nem ördögtől való, amit a kollégáid tanácsolnak, hogy fordulj pszichológushoz, aki segíthet azon, hogy a Benned való görcsöt fel tudd oldani. Amíg Te magad nem jutsz túl ezen a görcsön, nem tudod kézbe venni az ügyeket. Ezek a diákok már nem kamaszok, fiatal felnőttek, nekik is fontos, hogy eljussanak az érettségiig, és matematikából is elérjenek egy bizonyos szintet. Ez lehet az a közös ügy, amin együttesen és nem egymás ellenében kellene dolgoznotok. Szívesen levelezek erről Veled privátban is, ha akarod, de nem minden részlet tartozik a nyilvánosságra. Jelezd, ha ezt szeretnéd. Üdvözlettel Szekszárdi Juli

--
  László Krisztina

Kedves OFOE!
Nem tudom mennyire válaszolható meg a kérdésem. Egy középiskolában tanítok, heti 27 órában matematikát, 8 érettségis csoportnak. (Plusz a korrepetálások, plusz a helyettesítések.) Nagyon szeretem a diákjaimat, de mint mindenhol, ahol emberek vannak, előfordulnak konfliktusok. A kb 110 diákból, akiket két éve tanítok, van kb 15, akik állandóan csak a hibát keresik a munkámban, agresszíven és lekezelően bánnak velem, sokszor megaláznak a csoport egésze előtt. Amikor esetleg szaktanári figyelmeztetést adok nekik, akkor hangosan kiröhögnek, hogy az ő szüleiket ez nem érdekli. (Ezek a diákok már 17-19 évesek, mivel a nyelvi tagozat nulladik évfolyama egy évvel megnöveli a középiskolai tanévek számát.) Semmivel nem tudom őket sem motiválni, sem fegyelmezni, tönkre teszik az óráimat.) Hiába fordultam az osztályfőnökökhöz segítségért, mind ők, mind az igazgató-helyettes és a munkaközösség vezető szerint, ez az én hibám, azért viselkednek így velem, mert ez "belőlem jön". Közben az iskolából folyamatosan mennek el a tanárok, és hiába keresett a szakom, (angol-matek) úgy érzem, hogy nem becsülik meg a munkámat. Hiába az a kb 90 diák aki jól teljesít, (nem egy dícséretes 5-ös is van, és emelt matematika érettségi előkészítő csoportok is), hiába a rengeteg dolgozat, számonkérés, ingyen korrepetálás, rendszeres, hogy káromkodva, csapkodva, üvöltözve csapják az asztalomra a kijavított dolgozatot, mert az nem négyes, hanem csak hármas. És közben a vezetőség, az osztályfőnökök és a munkaközösség vezető szerint is, nekem kell változtatnom, pszichológushoz mennem, mert engem nem lehet elviselni. Meg kell jegyezzem, ezek az emberek 25-30 éve vannak ebben az iskolában. Ez a matematika státusz, amit én megkaptam 2 éve, egy előző iskolavezetéstől, már nagyon régóta, úgymond, "forgó hely" volt, mert - más tanárok elmondása szerint - mindig "volt valami probléma a matek tanárokkal". Minden más matematika tanár az iskolában, már 10-20-30 éve itt tanít.
Nem igazán tudom, mit kezdhetnék a problémával. Tudnának esetleg tanácsot adni?
Köszönettel: Krisztina

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek