OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#526  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2006-06-22 10:18
Az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete (az OFOE) minden kedves Látogatónknak kellemes nyarat kíván. A honlap "takarékos üzemmódban" a vakációban is működik. A Tanácsadó és az Üzenő továbbra is várja a kérdéseket, kéréseket, véleményeket, valamint az aktuális közoktatáspolitikai történésekhez kapcsolódó reflexiókat. Nyár van ugyan, de félő, hogy mire az iskolaév elindul sok minden eldől. Lehet, hogy előbb kellene megszólalnunk...A forró nyárban még egyszer felhívnánk a figyelmüket a 163 pontos cselekvési tervhez fűzött és a honlapunkon a közelmúltban közzé tett gondolatainkra.

 
#525  Szili Kristófszilikristof[kukac]citromail[pont]hu2006-06-14 08:42
Bocsánat: a Találkozónk a Savoya Panzióban lesz!
Szili K.
 
#524  Szili Kristófszilikristof[kukac]citromail[pont]hu2006-06-14 08:20
Tisztelt Tanáraink, Kedves Osztálytársaim,
2006.07. 15-én 10.00 órától Érettségi Találkozót tartunk Ráckevén. Információt ad az érdeklődőknek: Milus László, szervező, milus.laszlo@citromail.hu 06/20/478-0074.
Szili Kristóf (4/c, 1966, Türr István Gimnázium, Pápa).
Bp.2006.06.
 
#523  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2006-06-10 09:05
Kedves Ancsa! Nem olyan nehéz ezt megmagyarázni. Erős a vonzása a nagy pénznek a sikernek, és bizonyos tabuk megszűnésének. A porno lassan mindenütt jelen van, és a megítélése nem olyan egyértelműen negatív már, mint korábban. Tehát a társadalmi visszajelzésekből nem tükröződik határozott elutasítás. Bármilyen nehéz: tudomásul kell vennünk, hogy a diákjainkra gyakorolt hatásunk korlátozott, sok minden más is befolyásolja a döntéseiket. Jelenleg az a helyzet, hogy az iskola, ha jól teszi a dolgát, esetleg labdába rúg a szocializációjukban, értékválasztásukban. Hidd el, semmi baj nincs az emberismereteddel, és nincs miért lelkiismeretfurdalást érezz, hiszen ennek a volt tanítványodnak a döntése nem rajtad múlt. Persze ennek a változatnak a pedagógus (és gondolom a szülő) sem örül, elgondolkodik a miérteken, de hát ez egy ilyen világ.
 
#522  ancsavanda[kukac]sksyu[pont]net2006-06-07 14:48
Nem tudom, hova tegyem, most tudtam meg egy napja, s azota nem tudom megmagyarazni, egy kedves diakom, aki ket eve ballagott el tolunk, pornofilmek sztarja lett, tele vele az internet. Azon torom a fejemet hogy mit es hol rontottunk el, ugye egy kicsit azert mi is felelosek vagyunk ezert, az ertekatvitel nem sikerult. Nem tudok megnyugodni, mert az emberismeretemben csalodtam. Mi visz erre egy szep es okos lanyt?
 
#521  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2006-06-06 11:37
"Csak tanár ne légy, tündérkém!" Ez a címe a Botos Réka írásának. Ugyanarról ír ő is, amivel mi (az OFOE) szeretnénk foglalkozni a közoktatás cselekvési terve kapcsán. Kedves Kollégák, nagyon figyeljetek oda erre a most zajló folyamatra, és tegyünk róla, hogy ne "megszorítás", hanem végül a reális feltételekkel számoló reform lehessen belőle. Bízunk abban, hogy ez rajtunk is múlik. A felháborodás és a panaszkodás önmagában sehová sem visz.
Annak bizonyítására, hogy mi is érzékeljük a valós problémákat álljon itt egy részlet Botos Réka említett írásából (az egész elolvasható a következő internetcímen: http://szochalo.hu/aktualis/ hircentrum/article/106644/737/
„Azt hiszem, kimondhatom, hogy a magyar pedagógus társadalom (pszichésen) beteg. Egyszerre szociális munkás, pszichológus, gyógypedagógus (sajnos sokszor) szülő és persze tanár, de csak a sor végén. Szerintem sokan választanánk azt a lehetőséget, hogy többet tanítunk, ha egy igazi csapattal a hátországban tudnánk együtt dolgozni. Racionalizálni kéne a feladatelosztást, és utána lehetne növelni az óraszámot. Magyar betegség, hogy azt hisszük, ha egy ember ugyanannyi pénzért többet dolgozik, jól járunk gazdaságilag. Számos nagyvállalat és közigazgatási szerv követi el ezt a hibát: az emberek nem mondanak fel, hiszen féltik az állásukat, ám belerokkannak, belefásulnak, sokszor fizikailag belebetegszenek a terhelésbe (azt hiszem, nem árulok el nagy titkot, hogy a magyar emberek között igen szép számmal találhatók pszichiátriai betegek, alkoholisták). Szerencsésebb lenne a megfelelő munkamegosztás kidolgozása, ahol mindenki azt csinálja, amihez ért! Az iskolák nem engedhetik meg maguknak, hogy sok fejlesztő pedagógust, pszichológust alkalmazzanak, miközben egyre nagyobb szükség lenne rájuk.”
Kérek mindenkit, segítsen bennünket, hogy kellő (hang)erővel és hatékonyan képviselhessük a szakma (azaz: a pedagógusok és a diákok közös) érdekeit. Állásfoglalásunk a 163 ponthoz fenn van a honlapunkon. Várjuk ott is a véleményeket.

az OFOE nevében Szekszárdi Juli
 
#520  Ancsinaktoncsi000[kukac]vipmail[pont]hu2006-06-03 22:36
Lelkes Miklós:
Vakáció


Vakáció... az nagyon jó dolog!
A cseresznye pirosat álmodott
róla , még érő sárgászölden , és
elindult benne édes íz , mesés.

Vakáció... az egy remek dolog!
Rigó róla szikrás fütty-dalba fog ,
s előtted lassan nyitja ki az ég
ábrándosan felkéklő nagy szemét.

Vakáció... hiszem , mint hajdanán:
könyvek mögé elrejtett tudomány
bújik elő majd , míg a nyár-napok
fecskehangos csodáit hallgatod.

Vakáció... erdő siet eléd ,
sejtőn közel tegnapi messzeség ,
s ujjad hegyéről hetyke fénybe száll
bohócos-pettyes katicabogár.

Vakáció... az egy pompás dolog!
Fehérfelhőjű csend fel-felragyog ,
s patak küldi merengő zöldön át
hangtalan is zengő csillagdalát.

Hadd pihenjen kicsit az iskola
töprengő-gondolkodó padsora ,
s a tábla is , melyen most krétaszó
nagybetűkkel mondja: VAKÁCIÓ !

Vakáció , régen várt szünidő ,
kigyúlt szépségű drágakő-idő ,
nagy tükrökből piros cseresznye int , -
álmaidba vezesd el álmaink!
 
#519  Ancsiantonietta[pont]dalma[kukac]freemail[pont]hu2006-06-03 19:40
Sziasztok
Tud v.ki sürgősen egy szép évvégi verset?
 
#518  Melindamelisan[kukac]freemail[pont]hu2006-05-31 13:34
Lassan vége a tanévnek, egyre több szabadidős program szerveződik az iskolákban.
Emese azon kesereg, hogy holnap osztályprogram lesz elsős kislányánál, és az eredeti terv szerint buszkirándulást szerveztek volna. Igen ám, de Budapesten 7000 forint a külön busz bérleti díja, és néhány szülő sokallta a rá jutó költséget, a többiek pedig nem voltak hajlandók fizetni az ő részüket is. Így maradt a gyalogos program a viszonylag közeli Margitszigetre. Ez akár még jó is lehetne, de a szabadtéri programhoz a május végéhez képest szokatlanul hideg lett. El lehetne menni a Csodák palotájába, az meg drága. Szóval, lehet, hogy a kislányát el sem engedi ilyen bizonytalanra.
Erről jutott eszembe, hogy vajon belegondolt-e már valamilyen felelős személy abba, hogy milyen nehéz vállalás egy pedagógusnak osztályprogramot szervezni a mai világban. Ha például valamelyik külvárosi iskolából csak a Nemzeti Múzeumig akar bejutni az osztályával, a tömegközlekedés (oda-vissza busz, metró stb.) kb. 800 forint személyenként. És akkor még csak közlekedtek. Miért nincs valami kedvezmény ilyenkor az iskolai csoportoknak? Egyre több olyan gyerek van és lesz, aki nem jut túl nem hogy a városa, hanem a saját kerülete határán. Valahol nincsen ez rendben!
 
#517  Mariherczm[kukac]t-online[pont]hu2006-05-25 13:02
A következő részlet egy főiskolai hallgató dolgozatából származik:

"A (vizsgálati) eredmény sajnos elég gyászos lett. Kimutatta többek között, hogy rengeteg gyermek és fiatal funkcionális analfabéta.
Erről szeretném egy kicsit elmondani a saját véleményemet, mert a téma érdekel. Szemtől szemben kellett találkoznom ugyanis a dologgal hiszen a saját két öcsém is funkcionális analfabéta. Vagyis hiába tudja elolvasni a betűket, a jelentést sokszor nem tudják hozzá társítani.
Hogy mi lehet ennek az oka? Én az okot abban látom, hogy a testvéreim és kortársaik egy sokkal gyorsabb, modernebb társadalomban nőttek fel. Hirtelen érte őket az olyan rengeteg inger, amit feldolgozni igen nehéz és akadályozza a fejlődésüket.
Körülöttük mindenki rohan, 3-4 évesen a kezükbe kerül a távkapcsoló, a mobiltelefon, a playstation és mindenféle butító agresszív és gagyi játék. Ráadásul a fogyasztói társadalom is szegény gyerkőcök ellen dolgozik, hiszen azt sulykolják beléjük, hogy minden érték, ami drága és giccs, de sehol nem látják példának, hogy leüljenek anyuval vagy apuval és olvassanak egy érdekes könyvet.
Nem hibázathatók tehát ők, akik csak igyekeznek életben maradni ebben a világban, viszont ez áldozatokkal jár. Csak mi felnőttek védhetnénk meg őket és terelhetnénk egy helyesebb útra."
 
#516  „Hét lépés az együttműködő iskoláért”hirdetes[pont]7lepes[kukac]napocska[pont]com2006-05-23 06:09
„Hét lépés az együttműködő iskoláért” Nyitó konferencia az iskolakultúra humanizálásáért, az átélhető partnerségért. HOGY AZ ISKOLA VALÓBAN MINDANNYIUNKÉ LEGYEN! Szakmai és szülői szervezetek, a téma iránt nyitott szülők, óvodapedagógusok, pedagógusok, intézményvezetők, társadalmi, önkormányzati és kormányzati partnerek részvételével.
Budapest, 2006. június 8-9. 10 órától 17 óráig. Hotel Mercure Buda (I. ker. Krisztina krt. 41-43) Részletes program: www.gordoniskola.hu
 
#514  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2006-05-20 10:07
Vajon miből futotta erre?
Reformok az oktatásban címmel postán, ingyenes kiadványként érkezett (gondolom nem csak nekem) egy csodálatos kiállítású kötet (320 oldal, műanyagpapír, négyszínnyomás), a könyvesboltban egy ilyenért legalább 6-8 ezer forintot szoktak elkérni. Sehol egy rendes impresszum, csupán annyi tudható meg, hogy Szunyogh Szabolcs kézirata alapján készült, és az Oktatási Minisztérium adta ki(Nyulász Péter közreműködésével, művészeti vezető Fodor Zsolt). A kötet a liberális közoktatáspolitika céljait, a köz- és felsőoktatásban elért eredményeket és további megoldandó problémákat tartalmazza csodálatos színes képekkel, grafikonokkal. Nincs miért aggódni, itt – a tagadhatatlan gondok dacára – minden a lehető legjobb irányban halad. Szerintem ugyan lennének itt vitára érdemes részletek, árnyaltabb elemzést igénylő területek, hiszen nem többről van szó, mint a saját jövőnkről, és az út, amelyen haladunk, meglehetősen döcögős. Az esztétikai szempontból kifogástalan kiadványnak határozottan propaganda íze van, és ismerve a közoktatás sanyarú anyagi helyzetét, ez az íz igen csak keserű. Hogy miért küldi szét az OM (nem tudom hány példányban) ezt a 2006 áprilisában megjelent kötetet, arra sejtem a választ. No de milyen forrásból finanszírozta mindezt közpénzből a mindenki számára érzékelhető költségvetési megszorítások közepette?
 
#513  Juditneuwirth[pont]judit[kukac]citromail[pont]hu2006-05-17 14:43
Kedves István!
Zircről vonattal gyönyörű útvonalon, a Cuha völgyében lehet kirándulni (vasúti menetrendben benne van), kis alagutakon, vadregényes tájakon megy a vonat, visszafelé esetleg egy darabon gyalog is lehet túrázni! Érdemes.
Judit
 
#512  buldognyscs[kukac]freemail[pont]hu2006-05-17 12:59
sziasztok én még itt csak új vagyok és ha valaki tudna segiteni nekem azt nagyon megköszönném
abba kéne segiteni, ogy nyilasi tibor fijának vagyaz e-mail vagy az msn címét meg kénne adni ha valaki megtudná adni annak nagyon hálás lennék és a nyscs@freemail.hu csimre külgye el nekem köszönom sziasztok
 
#510  Sz. Erikaquaika[kukac]t-online[pont]hu2006-05-11 11:29
Ezúttal szeretném felhívni a figyelmüket a Móra Kiadó Lufi és Szamóca című most megjelent gyerekkönyvére, amely kiváló nyári olvasmány lehet 10-12 éves gyerekek számára, és alkalmat adhat az osztályfőnöki órákon zajló beszélgetésre is.
A szerző Balázs Ágnes, a díjnyertes Fekete szivárvány című könyv szerzője regényében a főhős: Lufi tündéri, szókimondó gyerek, aki szeretne nagyobb lánnyá válni. Unaloműző kalandjai közepette keresi társai barátságát, valamint a felnőttek segítségét önmaga megismeréséhez. Szeretettel ajánlom a könyvet a gyerekek, szüleik és pedagógusaik figyelmébe
Szilvássy Erika
 
#509  beabeakovats[kukac]freemail[pont]hu2006-05-03 21:58
Bocs, Szt László pénze
 
#508  Beabeakovats[kukac]freemail[pont]hu2006-05-03 21:56
Zirc: Apátság, Arborétum, Term. tud múzeum!! a gyerekeknek mindig tetszik, fagyizó a focipályánál!
Bakonybél: Hármaskút, Szt István pénz szedés a Gerence patakból, kirándulás a Kőris hegyre, tájmúzeum
Üdv
 
#507  Istvándoistv[kukac]freemail[pont]hu2006-05-03 20:51
Kedves Kollegák,
segítségeteket kérem. Ha járt már vki közületek Bakonybélben és környékén (Zirc, Herend..), kérem segítsen és írjon ide, ill a megadott email címre arról, hogy egy osztálykirándulás keretében mit érdemes megnézni a környéken? Természetesen izgalmas túra-útvonalak is érdekelnek!
Előre is köszönöm!
 
#506  MisleyJuditmisley[kukac]freemail[pont]hu2006-05-03 18:19
Kedves Kollégák,
bár az ofoe szerkesztői ezt már többször is megtették, a Taní-tani-ra irányítanám két percig a figyelmeteket.Tán érdemes újfent hírt hozni róla, megérdemlik a szerzők, a tartalom.
Kedves Kollégák!
Szeretném, ha tudomásotok lenne arról, hogy immár harmadik éve létezik új programmal a Taní-tani c. pedagógiai lap. Élő neveléstörténet és szemlélet formáló dilemma tár, az élet és iskola kibogozhatalan kapcsolatának dokumentátora, aktuális oktatáspolitikai / nevelésügyi kérdések megvitatója, sokat megélt kollégák megszólaltatója, tanárt/diákot alkotásra csábító, különös szellemi kalandozásokhoz kedvet csináló, bátorító lap. Kicsit más hang, más nyelv, mint amit megszoktunk, mint amit eddig míveltünk, de rokon a jó elődeinkével. Az alternatív iskolák lapja, de minden kedves érdeklődőhöz szól.
Szerkesztője:
Takács Géza, csgez@freemail.hu;
a lap megrendelésével kapcsolatos ügyeket intézi :
Fekete Tamás, Bp. Budai Tankönyvcentrum, II. Frankel Leó u. 6. T: 336-17-67
tamás.fekete@fupi.hu.
Jómagam az Alternatív Közgazdasági Gimnázium könyvtárosa vagyok, Taní-tani olvasó és pártoló. Írjatok, ha olvasóként / megrendelőként / szerzőként szívesen kapcsolatba kerülnétek a lappal.
Köszönöm:
MisleyJudit, AKG, 1035 Bp. Raktár u. 1. 250-37-62/120 misley@freemail.hu
2006. május 3.

 
#505  R.Rozáliarozsa[pont]roza[kukac]freemail[pont]hu2006-05-01 01:04
Köszönöm Toncsi!
Már hallottam róla, de most - a javaslatodra -megnéztem, bár alaposabban még nem.A mai információs világban nagyon jónak tartom a honlapokat, de én továbbra is hiszek a nyomtatott formában megjelenő könyvek hatékonyságában is. Egy könyvet hordozhatunk magunkkal, megmutathatjuk, fellapozhatjuk, ilyenekre gondolok...

Köszönöm, hogy jeleztél.
Azt gondolom továbbá, hogy minél több lehetőség létezik, annál hatékonyabb lehet elkerülni a bajokat, a felelőtlenséget, és sok információval ellátni azokat, akikért dolgozunk.

 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.04.19.
„Kiemelkedő” csaló iskolák. Nahalka István írásas
Felmerülnek jogi és oktatásigazgatási kérdések is. Nem vagyok jogász, nem tudom megmondani, hogy a kompetenciamérések során történő csalás jogi értelemben minek minősül. Ha van ilyen...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.04.18.
Odaszúrt az MTA Palkovicséknak egy méretest
Az ITM eddig nem árulta el, hogy javítaná a magyar innovációs teljesítményt, sőt a kormány adós egy részletes tanulmánnyal, de addig is az MTA összeálított egyet, az Eötvös 2020+ anyagot...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.04.17.
Ötéves technikumok lesznek a szakgimnáziumokból
2020 szeptemberétől a mostani szakgimnáziumok ötéves technikummá, a szakközépiskolák pedig hároméves szakképző iskolákká alakulnak – jelentette be Pölöskei Gáborné, az Innováció...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.04.15.
Megreformálnák a tanári pályaalkalmasságit
Jelenlegi formájában nem tölti be valódi szerepét a pedagógusok pálya­alkalmassági vizsgálata az érintett oktatók és hallgatók szerint. A felvételi részét képező vizsgálat jórészt...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.04.15.
A gyermekek érdekét helyezi előtérbe a szaktárca
Az Igazságügyi Minisztérium lépéseket készül tenni azért, hogy a gyermekek legfőbb érdekét szem előtt tartó szabályozás szülessen az úgynevezett jogellenes gyermekelviteli ügyekben....
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.04.15.
A több napja tartó lengyel tanársztrájkról
Ez a magyar médiában néhány példától (itt, itt, itt és itt) eltekintve egyelőre nem kapott nagy figyelmet. A cikkben a sztrájk okait és körülményeit járom körül, mely a Taní-tani Online...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.04.13.
Félelmetes, hogy itt tartunk, és az is félelmetes, hogy nem tiltakozunk
Elnézve az eseményeket, a reakciókat, az általános folyamatokat, komolyan megkérdőjeleződik bennem, van-e értelme az egésznek. Mennyivel egyszerűbb lenne szülőként kimenekíteni a saját...
(Forrás: ckpinfo)
--
2019.04.13.
Orbán Viktor ma azt tesz az oktatás rendszerével, amit akar
Az oktatás szereplői közül mára lényegében már csak a diákok azok, akik érdemben lennének képesek hallatni a hangjukat, de a NER résen van: a kormány ellen többször és több fórumon...
(Forrás: 168 óra)
--
2019.04.13.
Palkovics szerint az MTA átláthatatlan, év végéig pedig át kell szervezni
Cáfolta az MTA hivatalos közleményében Palkovics László innovációs- és technológiai minisztérium Hír Televíziónak adott korábbi nyilatkozatát, melyben azt állította:„A magyar kormá...
(Forrás: mérce)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
  Emese

Tisztelt Szerkesztők!
Segítségüket szeretném kérni néhány információval kapcsolatban.
Magyar-német-könyvtár szakos egyetemi végzettséggel rendelkező pedagógus vagyok, azonban 2007. és 2019. között nem végig dolgoztam pedagógusként, viszont most lehetőségem van ismét tanárként tevékenykedni.
2007. dec. 13-tól egy iskolában könyvtárosként dolgoztam heti 30 órában. 2008. szept. 1-től ugyanebben az iskolában könyvtárostanárként tevékenykedtem heti 40 órában 2013. márc. 17-ig. Ebben az időszakban (2007. dec. 13. és 2013. márc. 17. között tanítottam is magyar nyelv és irodalmat. Ez a szerződésemben nem jelent meg, bérkiegészítésként kaptam meg az óráim díját.)
2013. márc. 18-tól egy kulturális központban, közalkalmazotti jogviszonyban dolgozom könyvtárosként (2016. július 31-ig), illetve gyűjteménykezelőként (2016. aug. 1-től a mai napig). Jelenleg a közalkalmazotti bértáblán H 5-ös besorolással rendelkezem.
Kérdésem a pedagógus előmeneteli rendszerrel kapcsolatban az lenne, hogy a fenti háttérrel, mire számíthatok (ped. II. besorolás pl.), hova kerülök besorolva a pedagógus bértáblát tekintve, mire figyeljek szerződéskötéskor?
Válaszukat előre is köszönöm! Üdvözlettel: Adoryán Emese

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek