OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#512  buldognyscs[kukac]freemail[pont]hu2006-05-17 12:59
sziasztok én még itt csak új vagyok és ha valaki tudna segiteni nekem azt nagyon megköszönném
abba kéne segiteni, ogy nyilasi tibor fijának vagyaz e-mail vagy az msn címét meg kénne adni ha valaki megtudná adni annak nagyon hálás lennék és a nyscs@freemail.hu csimre külgye el nekem köszönom sziasztok
 
#510  Sz. Erikaquaika[kukac]t-online[pont]hu2006-05-11 11:29
Ezúttal szeretném felhívni a figyelmüket a Móra Kiadó Lufi és Szamóca című most megjelent gyerekkönyvére, amely kiváló nyári olvasmány lehet 10-12 éves gyerekek számára, és alkalmat adhat az osztályfőnöki órákon zajló beszélgetésre is.
A szerző Balázs Ágnes, a díjnyertes Fekete szivárvány című könyv szerzője regényében a főhős: Lufi tündéri, szókimondó gyerek, aki szeretne nagyobb lánnyá válni. Unaloműző kalandjai közepette keresi társai barátságát, valamint a felnőttek segítségét önmaga megismeréséhez. Szeretettel ajánlom a könyvet a gyerekek, szüleik és pedagógusaik figyelmébe
Szilvássy Erika
 
#509  beabeakovats[kukac]freemail[pont]hu2006-05-03 21:58
Bocs, Szt László pénze
 
#508  Beabeakovats[kukac]freemail[pont]hu2006-05-03 21:56
Zirc: Apátság, Arborétum, Term. tud múzeum!! a gyerekeknek mindig tetszik, fagyizó a focipályánál!
Bakonybél: Hármaskút, Szt István pénz szedés a Gerence patakból, kirándulás a Kőris hegyre, tájmúzeum
Üdv
 
#507  Istvándoistv[kukac]freemail[pont]hu2006-05-03 20:51
Kedves Kollegák,
segítségeteket kérem. Ha járt már vki közületek Bakonybélben és környékén (Zirc, Herend..), kérem segítsen és írjon ide, ill a megadott email címre arról, hogy egy osztálykirándulás keretében mit érdemes megnézni a környéken? Természetesen izgalmas túra-útvonalak is érdekelnek!
Előre is köszönöm!
 
#506  MisleyJuditmisley[kukac]freemail[pont]hu2006-05-03 18:19
Kedves Kollégák,
bár az ofoe szerkesztői ezt már többször is megtették, a Taní-tani-ra irányítanám két percig a figyelmeteket.Tán érdemes újfent hírt hozni róla, megérdemlik a szerzők, a tartalom.
Kedves Kollégák!
Szeretném, ha tudomásotok lenne arról, hogy immár harmadik éve létezik új programmal a Taní-tani c. pedagógiai lap. Élő neveléstörténet és szemlélet formáló dilemma tár, az élet és iskola kibogozhatalan kapcsolatának dokumentátora, aktuális oktatáspolitikai / nevelésügyi kérdések megvitatója, sokat megélt kollégák megszólaltatója, tanárt/diákot alkotásra csábító, különös szellemi kalandozásokhoz kedvet csináló, bátorító lap. Kicsit más hang, más nyelv, mint amit megszoktunk, mint amit eddig míveltünk, de rokon a jó elődeinkével. Az alternatív iskolák lapja, de minden kedves érdeklődőhöz szól.
Szerkesztője:
Takács Géza, csgez@freemail.hu;
a lap megrendelésével kapcsolatos ügyeket intézi :
Fekete Tamás, Bp. Budai Tankönyvcentrum, II. Frankel Leó u. 6. T: 336-17-67
tamás.fekete@fupi.hu.
Jómagam az Alternatív Közgazdasági Gimnázium könyvtárosa vagyok, Taní-tani olvasó és pártoló. Írjatok, ha olvasóként / megrendelőként / szerzőként szívesen kapcsolatba kerülnétek a lappal.
Köszönöm:
MisleyJudit, AKG, 1035 Bp. Raktár u. 1. 250-37-62/120 misley@freemail.hu
2006. május 3.

 
#505  R.Rozáliarozsa[pont]roza[kukac]freemail[pont]hu2006-05-01 01:04
Köszönöm Toncsi!
Már hallottam róla, de most - a javaslatodra -megnéztem, bár alaposabban még nem.A mai információs világban nagyon jónak tartom a honlapokat, de én továbbra is hiszek a nyomtatott formában megjelenő könyvek hatékonyságában is. Egy könyvet hordozhatunk magunkkal, megmutathatjuk, fellapozhatjuk, ilyenekre gondolok...

Köszönöm, hogy jeleztél.
Azt gondolom továbbá, hogy minél több lehetőség létezik, annál hatékonyabb lehet elkerülni a bajokat, a felelőtlenséget, és sok információval ellátni azokat, akikért dolgozunk.

 
#503  Hercz Máriahercz[kukac]uranos[pont]kodolanyi[pont]hu2006-04-12 16:29
Kedves Virág Éva! Lehet, hogy már régesrég készen vagy a dolgozatoddal, de talán a későbbiekben is hasznos lehet egy könyv, ami szerintem az utóbbi évek legjobb ilyen témájú gyűjteménye: Kósáné Ormai Vera: A mi iskolánk című könyve (1998, IF Alapítvány). Az iskolai élet szinte minden területével kapcsolatosan találhatsz benne anyagot (módszereiben a szempontsortól a standard tesztig).
Ha további segítségre van szükséged, jelentkezz bátran:
Mari
 
#502  Hofisrhofi[kukac]citromail[pont]hu2006-04-12 15:06
puszika mindenkinek!!!
 
#501  Toncsitoncsi000[kukac]vipmail[pont]hu2006-04-10 10:17
R.Rozália,
Találtam még egy weboldalt: www.a-ha.hu
Szerintem érdemes megnézni.
 
#497  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2006-04-06 22:22
Kedves Anikó! Dr. Figula Erika e-mail címe: figulae[kukac]zeus [pont]nyf[pont]hu Biztos örülni fog, ha felveszed vele a kapcsolatot. Üdvözlettel Juli
 
#496  Gy. Anikóvanda[kukac]sksyu[pont]net2006-04-06 22:06
Felkeltette az érdeklődésemet a gyermekek bántalmazásáról szóló felmérés. Kaphatnék-e esetleg egy e-mail címet, hogy felvehessem a kapcsolatot a tanulmány szerzőivel? Esetleg itt nálunk is elvégezhetnénk egy hasonló kutatást. Valójában a kérdőív érdekelne, mivel érdekes lenne összevetni a két felmérés eredményeit, de ez csak akkor lehetséges, ha hasonló kérdőívvel dolgoznánk. Vagy nem?
 
#495  Virág Évavive1[kukac]freemail[pont]hu2006-04-03 18:56
Köszönöm, hogy próbálkoztok. Ha többet tudnék a dologról, nem kérnék segítséget. Teljesen tanácstalan vagyok, a számomra érthetetlennek tűnő feladat miatt. A dolgozat pontos címe: Ellenőrzési szempontok gyűjtése az adott területekről: osztályfőnöki munka, ellenőrző, dolgozat, napló, házi füzet. Hogy mi szerint gyűjtök szempontokat, azt én választon ki szerintem, csak már itt elakadtam.
Köszönöm ha érkeznek építő javaslatok!
 
#494  Juditballuska[kukac]freemail[pont]hu2006-04-02 17:16
Kedves Hermanos! Azt hiszem érzékelem a problémát,nagyon jól kifejezi az "ugat-megszólalunk" ellentét.Javaslom kérd(jétek) meg egy Utolsó kiscsoportos elbeszélgetésre, kössetek egy kölcsönös "szerződést", amit igyekeztek mindannyian betartani. Ehhez az kell, hogy mindkét fél tudja mit várnak el tőle - ez a kötelesség címszó alatt fut a házirendben -, és mit tehet meg -ez a jog-. Mindkettő elvárásokat támaszt valamennyi féllel szemben. Ha így sem megy, kellő önkritika után lehet panaszt tenni, különböző fórumokhoz fordulni (dök, ig. szülő,stb). Azt viszont tudnod kell, hogy minden közösség elítéli az alaptalan vádaskodást! (Ugye kellően felkészülsz minden órára, betartod az iskola házirendjét, nem idétlen vicceket engedsz el az óra megzavarására, nem hozod zavarba az ofőt), mert hát bennünket tanárokat is mérhetetlenül zavarba lehet hozni. Sőt még dühöngeni is tudunk, hisz mi is emberből vagyunk. Számunkra sem mindegy milyen PARTNEREKKEL töltjük az időnket, kinek koptatjuk a szánkat, ha akarja, ha nem. Várom a fejleményeket!
 
#493  hermanoskukac[kukac]kukac[pont]hu2006-04-02 15:07
Kedves Judit, Feribá!
Pont ez a probléma, hogy az osztályfőnökünk nem hajlandó meghallgatni. Egyszerűen nem bír minket (4-5 gyereket) elviselni, azonnal ugat, ha megszólalunk és ez belőlünk is indulatokat vált ki. Saját magának számtalanszor mond ellent és (nem csak ezzel) nagyon nagyon aláásta a tekintélyét.
 
#492  Juditballuska[kukac]freemail[pont]hu2006-04-01 23:15
Kedves Hermanos! Jó látni, hogy nem csak pedagógusokat érdekli az ofoe honlap. Az még jobb,hogy van véleményed a dolgokról. Valóban a dolgoknak két oldaluk van, de akkor sem lehet durvasággal nevelni! Viszont a durva dolgokat, agresszív magatartást csitítani kell mindkét félnek. Ezt nevezik konfliktuskezelésnek, de nagyon jó erre az önfegyelem is. Tanulható tanárnak-diáknak egyaránt, akár ilyen "hülyeségekkel" is, mint amik itt olvashatók. Ötletnek nem rossz, ha az ofőd próbálkozik. Legyél partner, talán sikerül saját lábára állni. Nézd el neki, hogy nem saját ötlet. Téma felvetésnek jó, lehet továbbfejleszteni. Sok sikert!
 
#491  Feribánf12[kukac]yahoo[pont]com2006-04-01 21:02
Kedves "Hermanos"! Teljesen egyetértek Veled ebben a kérdésben is, és abban is, amit a saját osztályfőnöködről írtál. Ha nem "önmagát adja", valóban nem jön át a rivaldán, amit mond... Próbáltatok már erről beszélgetni vele? Vagy nagyon nem működik köztetek ez a dolog?
 
#490  hermanos2makkant[kukac]freemail[pont]hu2006-04-01 19:04
Kedves Feribá!
Nem is azért írtam, h felmentsem őket! Csak jeleztem, hogy a dologban a tanárok is érdekeltek! Nem is kicsit...
 
#489  Feribánf12[kukac]yahoo[pont]com2006-04-01 09:47
A felnőttek erőszakossága semmivel sem menthető,tehát az igh.-nak nyilván nem volt joga megrángatni a diákot. Valóban felháborító, ha ezt tette, még akkor is, ha esetleg meg tudja magyarázni, hogy miért borult el így az agya. Példák vannak bőven körülöttünk pozitívak és negatívak is. De, kedves "Hermanosz" ez még nem menti azokat a gyerekeket, akik a társaikat bántják, verik, rettegésben tartják.
 
#488  hermanos2pirike[kukac]freemail[pont]hu2006-03-31 22:59
Érdekes a címlap! Engem ma az igazgató helyettesem rángatott meg és csak azért nam adott pofont mert többen is ott voltak! Van kitől példát tanulni a gyerekeknek!
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.07.19.
Nyáry Luca: A magántanulás mentett meg attól, hogy csődtömeggé váljak – Így látja az új törvényt egy érintett diák
A köznevelési törvény pénteken elfogadott módosításai szerint a következő tanévtől (tehát már idén szeptembertől) megszűnik a magántanulói státusz, felváltja az úgynevezett „egy...
(Forrás: wmn.hu)
--
2019.07.17.
Kell még 164 millió forint közpénz a milliós tandíjjal induló elit magániskolára
Szeptemberben nyit Debrecenben az alapítványi iskola, ahova a jelentkezés is 100 ezer forintba kerül. Ösztöndíjas helyek egyelőre nem lesznek, az építkezést az adófizetők állják, a szá...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.07.17.
Egyszerre 11 óvónő mondott fel egy újpesti óvodában
Olyan pedagógusok hagyták ott az óvodát, akik már az alakulás óta ott dolgoztak, alapítók voltak. Két olyan mesterpedagógus is felállt, akik óriási szaktudással is rendelkeznek. A távoz...
(Forrás: Újpesti Hírmondó)
--
2019.07.17.
Még egy dolog, amiben szembemegyünk Európával: egyre több a korai iskolaelhagyó
A 2010-ben elfogadott Európa 2020 Stratégiában Magyarország azt vállalta, hogy 2020-ra a korai iskolaelhagyók arányát 10 százalékra csökkenti, ettől a célkitűzéstől azonban egyre távolodunk...
(Forrás: Népszava)
--
2019.07.17.
Megőrülsz: almaügyi nyomozást rendelt el a tankerület
Valószínűleg megtaláltuk a hét agygörcsét, pedig még csak kedd van. A magyar általános iskolákban általában almát adnak a tízóraihoz, ám arra, ami most jön, egyetlen almagengszter, egyetlen...
(Forrás: Pécsi Stop)
--
2019.07.17.
A német, az osztrák és a lengyel rektori konferencia kiáll az MTA mellett
Közös közleményben adott hangot kedden aggodalmainak a német, az osztrák és a lengyel rektori konferencia a Magyar Tudományos Akadémia átalakításával kapcsolatos jogszabály elfogadása miatt...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2019.07.17.
Évtizedes kudarcok után újra tanulhatnak
Van, akitől a gyermeknevelés és autista kisfia fejlesztése, van, akitől az önbizalomhiány, és van, akitől a családfenntartó szerep vette el a továbbtanulás lehetőségét. Egyesek beletö...
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.07.17.
Bódis József: Nem csorbulnak a szülői jogok a köznevelési törvény módosításával
Az államtitkár hangsúlyozta: a szülői jogok továbbra is megmaradnak, mert ha a szülő úgy ítéli meg, hogy korai lenne háromévesen óvodába vinni a gyermeket, egy év halasztást kérhet....
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.07.17.
Az érettségi biztos túlbuzgósága miatt semmisítették meg a Szinyei Gimnázium tizenöt végzősének érettségijét
A helyzet abszurditását fokozza, hogy az iskolában a tizenöt említett diákon kívül is voltak olyan érettségizők, akiknek az érintettekhez hasonlóan hiányzott egy-egy természettudományos...
(Forrás: hvg.hu)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
  ofoe

Kedves Krisztina! Nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül érdemi tanácsot adni, de megpróbálom. Az első lépés valóban átgondolni azt, hogy Te magad mennyiben vagy felelős az adott problémáért. A figyelmeztetőkkel, intőkkel csak a saját feszültségedet oldod némileg, eredményt nem tudsz elérni. Gondold át, hogy melyik ponton romlott el a kapcsolat az adott csoporttal, eleve így fogadtak, vagy menetközben történt valami. Az a soraidból kiderül, hogy nincs köztetek bizalmi kapcsolat, tehát kommunikáció helyett hadakoztok. Időt kellene szánni arra, hogy a problémát tisztázzátok, megállapodásra jussatok a közös megoldás módjában. Ennek vannak különböző technikái. Fontos, hogy ne személyes sértésként kezeld az ügyet, hanem közös megoldandó problémaként. Nem ördögtől való, amit a kollégáid tanácsolnak, hogy fordulj pszichológushoz, aki segíthet azon, hogy a Benned való görcsöt fel tudd oldani. Amíg Te magad nem jutsz túl ezen a görcsön, nem tudod kézbe venni az ügyeket. Ezek a diákok már nem kamaszok, fiatal felnőttek, nekik is fontos, hogy eljussanak az érettségiig, és matematikából is elérjenek egy bizonyos szintet. Ez lehet az a közös ügy, amin együttesen és nem egymás ellenében kellene dolgoznotok. Szívesen levelezek erről Veled privátban is, ha akarod, de nem minden részlet tartozik a nyilvánosságra. Jelezd, ha ezt szeretnéd. Üdvözlettel Szekszárdi Juli

--
  László Krisztina

Kedves OFOE!
Nem tudom mennyire válaszolható meg a kérdésem. Egy középiskolában tanítok, heti 27 órában matematikát, 8 érettségis csoportnak. (Plusz a korrepetálások, plusz a helyettesítések.) Nagyon szeretem a diákjaimat, de mint mindenhol, ahol emberek vannak, előfordulnak konfliktusok. A kb 110 diákból, akiket két éve tanítok, van kb 15, akik állandóan csak a hibát keresik a munkámban, agresszíven és lekezelően bánnak velem, sokszor megaláznak a csoport egésze előtt. Amikor esetleg szaktanári figyelmeztetést adok nekik, akkor hangosan kiröhögnek, hogy az ő szüleiket ez nem érdekli. (Ezek a diákok már 17-19 évesek, mivel a nyelvi tagozat nulladik évfolyama egy évvel megnöveli a középiskolai tanévek számát.) Semmivel nem tudom őket sem motiválni, sem fegyelmezni, tönkre teszik az óráimat.) Hiába fordultam az osztályfőnökökhöz segítségért, mind ők, mind az igazgató-helyettes és a munkaközösség vezető szerint, ez az én hibám, azért viselkednek így velem, mert ez "belőlem jön". Közben az iskolából folyamatosan mennek el a tanárok, és hiába keresett a szakom, (angol-matek) úgy érzem, hogy nem becsülik meg a munkámat. Hiába az a kb 90 diák aki jól teljesít, (nem egy dícséretes 5-ös is van, és emelt matematika érettségi előkészítő csoportok is), hiába a rengeteg dolgozat, számonkérés, ingyen korrepetálás, rendszeres, hogy káromkodva, csapkodva, üvöltözve csapják az asztalomra a kijavított dolgozatot, mert az nem négyes, hanem csak hármas. És közben a vezetőség, az osztályfőnökök és a munkaközösség vezető szerint is, nekem kell változtatnom, pszichológushoz mennem, mert engem nem lehet elviselni. Meg kell jegyezzem, ezek az emberek 25-30 éve vannak ebben az iskolában. Ez a matematika státusz, amit én megkaptam 2 éve, egy előző iskolavezetéstől, már nagyon régóta, úgymond, "forgó hely" volt, mert - más tanárok elmondása szerint - mindig "volt valami probléma a matek tanárokkal". Minden más matematika tanár az iskolában, már 10-20-30 éve itt tanít.
Nem igazán tudom, mit kezdhetnék a problémával. Tudnának esetleg tanácsot adni?
Köszönettel: Krisztina

--
  Eleonóra

Kedves OFOE Csapat!
Segítséget szeretnék kérni, azzal kapcsolatban, hogy egy egyházi iskolában dolgozom, mint 50% kollégiumi felügyelő, 50% kollégiumi ápoló. Érdeklődnék, hogy ilyen esetben számomra mennyi szabadság jár? Tavaly fél állásban tanítottam, akkor járt a pedagógusi szabadság, itt úgy olvasom, ebben a munkakörben is jogosult lennék.?
Köszönettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek