OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 |
#537  Zsutzs[kukac]yahoo[pont]com2006-09-04 17:24
Kedves Éva! Ha rámész a GOOGLE-ra, és beírod kulcsszónak, hogy "konfliktus", nagyon sok izgalmas anyagot találsz. Talán túl sokat is. De ennek az of. honlapnak is van konfliktusokról szóló rovata. Ajánlom még a www.oki.hu honlapot szintén az említett kereső szóval. Nem hiszem, hogy gond lenne erről a témáról anyagot találni. Üdvözlettel Zsu
 
#535  evag[pont]totheva[kukac]citromail[pont]hu2006-09-01 13:43
Konfliktuskezelés az iskolában címmel készítek szakdolgozatot.Hasznos tanácsaitokat, észrevételeiteket, tapasztalataitokat szívesen fogadom! Üdv.: Éva
 
#534  A szerk.nora[kukac]aula[pont]info[pont]hu2006-08-28 16:09
Kedves „Kincses” jeligéjű kérdezőnk! Készen a válasz, de a megadott e-mail cím hibás. Kérem, jelentkezzen, hogy küldhessük a választ (ofoe[kukac]chello[pont]hu).
Üdvözlettel:
Szatmáry N.
 
#533  Bartos Csababalatonguest[kukac]t-online[pont]hu2006-08-22 17:37
Kedves Kollégák!Tisztelettel jelzem,hogy a balatonierdeiiskolak.hu oldalunkon már megtalálhatók szálláshelyeink 2007.évi szolgáltatásai, árai. Szállás már 950.- Ft/fő/éj-től, osztálykirándulás 3 nap / 2 éj hétvége szállással, étkezéssel már 4.150.- Ft/fő-től, 5 nap /4 éjszakás erdei iskola már 8.250.-Ft/fő-től, 7 nap / 6 éjszakás nyári tábor már 14.500.-Ft/fő-től. Köszönettel venném, ha ismerőseit, kollégáit is tájékoztatná a kirándulási, erdei iskola, nyári tábor lehetőségekről.
Balatoni ifjúsági szállások balatonguest.hu
 
#532  Csendes Esztercsendes[pont]eszter[kukac]furgeujjak[pont]hu2006-08-17 15:22
FELHÍVÁS!
FÜRGE UJJAK kötős-horgolós tanfolyamok országszerte

Szerkesztőségünk, a Fürge Ujjak kreatív női magazin - olvasói kéréseknek eleget téve - partnereket keres országszerte kötős-horgolós tanfolyamok indításához.
Várjuk olyan iskolák, és művelődési házak jelentkezését, amelyek szívesen együttműködnének velünk e tanfolyamok megvalósításában.
A Fürge ujjak-tanfolyamok számára
- alapanyagot (fonal, kötő-horgolótű)
- szakmai segítséget,
- ingyenes lapszámokat
és a magazinunkban történő megjelenési lehetőséget biztosítunk.

A jelentkezéseket az alábbi címen várjuk:
E-mail: info@furgeujjak.hu
Telefax: 06-1/436-6111
További információ kérhető telefonon: 06-1/436-6102

Üdvözlettel

Csendes Eszter
főszerkesztő
 
#531  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2006-08-06 23:52
Kedves Osztályfőnökök!
Kedves fenntarthatóságra nevelő pedagógusok!


Az új tanév közeledtével- de egyébként az év minden egyes napjára érvényesen - a Budakeszi Vadaspark terepi oktatójaként szeretném felhívni tisztelettel és szeretettel figyelmüket a Budakeszi Vadaspark területén található kíváló lehetőségeinkre,adottságainkra, amelyek alkalmasint elősegíthetik a tanulók, az ifjúság erősebb kötődését a Földhöz, a természeti környezethez és fokozhatják a környezettudatos magatartás kialakítását, megerősítését!

A Vadaspark a maga naturális,természeti értékeivel, a céltudatosan kialakított terepi oktató és bemutató lehetőségeivel minden idelátogató gyermek számára maradandó értékrendekkel, cselekvési kedv kialakításával bírhat.

Az elmúlt évek során több kifutót,épületet újítottunk fel folyamatosan illetve új,korszerűbb, az európai őshonos állatfajok bemutatására szolgáló építményekkel gazdagodtunk és a pihenésre alkalmas területeinket is áldozatos munkával egyre szebbé igyekszünk varázsolni.

Szakvezetésekkel, tanösvénnyel,könnyenjárható terepi viszonyokkal, egy nemrégen felújított kilátóval ,több mint 140 állatfaj bemutásával kívánunk hasznos és kellemes időtöltést minden pedagógusnak és tanulónak!

Szívesen válaszolok az esetlegesen felmerülő, idevonatkozó kérdéseikre!

Tugyi Mária
06 30 353 0901
tugyi.maria@freemail.hu
 
#530  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2006-08-02 10:16
Kedves Zoltán!
A tanulmányi eredmény szerinti csoportbontás a differenciálás módszereként akár hasznos is lehet, ha elkerülünk bizonyos csapdákat.
Ilyen csapdák (a teljesség igénye nélkül):
1. a rosszabb csoportba kerülés mint stigma, amit az érintett tanuló úgy él meg, hogy alacsonyabb rendű, helyzete mindenképpen reménytelen, nem is tesz tehát erőfeszítést annak érdekében, hogy ezen a minősítésen változtasson. Ez pedig nagyon károsan befolyásolja a motivációját, és esetleg a lehetségesnél is gyengébben teljesít.
2. A jók közé került tanuló elé olyan követelményeket állítanak, ami meghaladja a képességeit, felkészültségét, lehetőségeit, aránytalanul túlterhelik.
3. A homogén csoportok esetében a gyengébbeknél nincs húzóerő, s ezért a teljesítmény is elmarad a várhatótól.
4. A nagyon jók közötti versengés destruktívvá válik, az egyes gyerekek közötti kohézió gyengül.

Hogyan kerülhetők ki ezek a csapdák?
1. Legyenek világosak, a gyerekek által könnyen követhetők a követelmények, és a tanuló legyen tisztában avval, hogy milyen teljesítmény kell a jobb csoportba kerüléshez. Ha valaki lassabban halad, valamiért nem kíván a szükségesnél többet foglalkozni valamelyik tantárggyal, témával, lehet, hogy nem bánja, hogy a gyengébb csoportban van. Érzékelje, hogy rajta is múlik, melyik csoportba kerül. A csoportok ne legyenek merevek, lehessen bizonyos feltételek teljesítésével átkerülni a másik csoportba, és fordítva. A jobbaknak sincsen örökös helye. Az átjárás lehetősége segít a gyerekek önértékelésének fejlesztésében, és motiváló hatása lehet.
2. A jobbakkal szembeni követelmények se legyenek túlzóak, igazodjanak a gyerekek valódi szükségleteihez. A tanár gondoljon arra, hogy nem csupán az ő tantárgya létezik. Más a helyzet, amikor már a pályaválasztási ambíciók, az érdeklődés kikristályosodik. (Általában 17, 18 éves kor után).
3. Minél változatosabb tanulásszervezési módokkal dolgozzunk. Ne csupán homogén csoportok szerveződjenek, hanem legyenek olyan munkaszakaszok, ahol a különböző teljesítményű tanulók együttműködhetnek valamilyen konkrét feladat elvégzésére. Természetesen a munkát ilyenkor úgy kell megtervezni, megszervezni, hogy mindenkinek legyen dolga, a felelősséget valamennyi csoporttag vállalja.
4. A verseny, a rivalizálás rendkívül hasznos lehet, ha minden versenytársnak van esélye, s jobb teljesítmény elérésére ösztönöz. A versengésnek vannak azonban olyan destruktív formái, amelyek rombolják a személyiséget, jogtalan előnyökhöz juttatják a gátlástalanul törtetőket, nem is szólva arról, hogy a versenyhelyzet személyiségtől függően akár károsan is befolyásolhatja a teljesítményt, rombolja az énképet stb.
Minderről itt terjedelmi okokból nincs mód részletesebben írni. Remélem a kérdését sikerült megválaszolnom. Különben a témának kitűnő szakirodalma is van nem is szólva arról, hogy az embert saját tapasztalatai is befolyásolják abban, hogy akár evvel a problémával kapcsolatban is milyen álláspontra jut. Ráadásul ahány gyerek, ahány osztály annyi lehetőség a jó és kevésbé jó megoldásokra. Tehát bármit olvas, hall az ember, az igazi iránytű a saját, természetesen a megélt élmények és olvasmányok hatására formálódó meggyőződése. Üdvözlettel Juli

 
#529  Pingyipingyi[kukac]decologic[pont]hu2006-08-02 09:57
Kedves Zoltán!
Három gyerekem van, mindegyik csoportbontásban tanult 5-8-ig. A képességüknek megfelelő csoportba kerültek, így lehet, hogy matekból egy lassabban haladó csoportban, míg pl angolból egy gyorsan haladó csoportban voltak. Szerintem ez egy rendkívül jó lehetőség tanárnak, diáknak egyaránt. A gyerek kinyílt, aktívan részt vett az órai munkában, a tanárok szerettek bemenni ilyen csoportokba, tudták mire számíthatnak. Megszűnt, hogy a jobb képességű gyerek unatkozik, míg esetleg a másik még mindig nem érti, miről is van szó és neki még magyarázni kell. A lassabban haladókat nem nyomták el a gyorsabbak, tehát megsokszorozódott az iskolai sikerélményük is, ami igencsak ösztönzőleg hat a tanulásra. A gyorsabbak szívesen tanultak többet, boldogan szárnyaltak és végezték a többletmunkát, ami nekik meg se kottyant.
Az egyetlen negatívum, amit tapasztaltam a szülői munkaközösség tagjaként, hogy néhány szülő negatív diszkriminációként éli meg, ha gyermeke egy-egy tárgyból nem a legjobbak közé kerül. Ilyenkor nehéz vele megértetni, hogy legyen türelmes, mert a gyermeke jobban el fogja tudni sajátítani a tananyagot és az a tapasztalat, hogy ezeknek a gyerekeknek az érdemjegyei is javulnak a fentebb leírtak miatt. A jó képességűek pedig végre nem unatkoznak, szintén kinyílnak, szárnyalnak.
Üdv Mariann
 
#528  silver79sil_ver[kukac]freemail[pont]hu2006-08-01 11:50
Üdvözlök mindenkit!

Arról szeretnék érdeklődni, kinek mi a véleménye, a tanulmásnyi eredmény alapján való csoportbontásról 5-8 osztályosoknál.
Ha lehet, mindkét "fél" szemszögét figyelembe véve.Milyen lehetőség a tanárnak, és milyen lehetőség a diáknak? Milyen negatívumai vannak? Hogy hat ez a diákra?

Köszönöm valaszukat.

Zoltán


 
#527  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2006-07-20 07:57
Sok szeretettel köszöntünk mindenkit ebben a nagy meleg nyárban. A vakáció közben is zajlanak a valamennyiünket érintő események. Ezt jelzik – többek között – az Aulán megjelenő hírek (aki még nem vette volna észre, ezek a honlapunk jobb alsó részén folyamatosan olvashatók).
S hogy azért a kollégák között is nő az új fejlemények miatti bizonytalanság és feszültség, arra figyelmeztetnek a Tanácsadónkba érkező munkajogi kérdések, amelyek száma a szünidő alatt sem csökken. Ennek mi persze örülünk, hiszen jó érzés, hogy számon tartanak bennünket mint segítő szolgáltatást. Ugyanakkor elgondolkodunk azon, hogy tudnánk-e egyéb formákat találni a hatékony segítésre. Terveink között szerepel egy osztályfőnöki műhelyhálózat kialakítása az országban, amelynek keretében személyes beszélgetéssorozatot kezdeményeznénk az iskolai nevelés aktuális kérdéseiről, a pedagógusok, szülők és gyerekek problémáiról. De ezt itt csak megemlítem, hogy ne legyen annyira új, amikor majd ősszel konkrétan is előhozakodunk vele. Addig is jó pihenést, kikapcsolódást kívánunk mindenkinek, hogy újult erővel kezdhessünk a következő, egyáltalán nem könnyűnek ígérkező tanévnek. OFOE
 
#526  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2006-06-22 10:18
Az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete (az OFOE) minden kedves Látogatónknak kellemes nyarat kíván. A honlap "takarékos üzemmódban" a vakációban is működik. A Tanácsadó és az Üzenő továbbra is várja a kérdéseket, kéréseket, véleményeket, valamint az aktuális közoktatáspolitikai történésekhez kapcsolódó reflexiókat. Nyár van ugyan, de félő, hogy mire az iskolaév elindul sok minden eldől. Lehet, hogy előbb kellene megszólalnunk...A forró nyárban még egyszer felhívnánk a figyelmüket a 163 pontos cselekvési tervhez fűzött és a honlapunkon a közelmúltban közzé tett gondolatainkra.

 
#525  Szili Kristófszilikristof[kukac]citromail[pont]hu2006-06-14 08:42
Bocsánat: a Találkozónk a Savoya Panzióban lesz!
Szili K.
 
#524  Szili Kristófszilikristof[kukac]citromail[pont]hu2006-06-14 08:20
Tisztelt Tanáraink, Kedves Osztálytársaim,
2006.07. 15-én 10.00 órától Érettségi Találkozót tartunk Ráckevén. Információt ad az érdeklődőknek: Milus László, szervező, milus.laszlo@citromail.hu 06/20/478-0074.
Szili Kristóf (4/c, 1966, Türr István Gimnázium, Pápa).
Bp.2006.06.
 
#523  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2006-06-10 09:05
Kedves Ancsa! Nem olyan nehéz ezt megmagyarázni. Erős a vonzása a nagy pénznek a sikernek, és bizonyos tabuk megszűnésének. A porno lassan mindenütt jelen van, és a megítélése nem olyan egyértelműen negatív már, mint korábban. Tehát a társadalmi visszajelzésekből nem tükröződik határozott elutasítás. Bármilyen nehéz: tudomásul kell vennünk, hogy a diákjainkra gyakorolt hatásunk korlátozott, sok minden más is befolyásolja a döntéseiket. Jelenleg az a helyzet, hogy az iskola, ha jól teszi a dolgát, esetleg labdába rúg a szocializációjukban, értékválasztásukban. Hidd el, semmi baj nincs az emberismereteddel, és nincs miért lelkiismeretfurdalást érezz, hiszen ennek a volt tanítványodnak a döntése nem rajtad múlt. Persze ennek a változatnak a pedagógus (és gondolom a szülő) sem örül, elgondolkodik a miérteken, de hát ez egy ilyen világ.
 
#522  ancsavanda[kukac]sksyu[pont]net2006-06-07 14:48
Nem tudom, hova tegyem, most tudtam meg egy napja, s azota nem tudom megmagyarazni, egy kedves diakom, aki ket eve ballagott el tolunk, pornofilmek sztarja lett, tele vele az internet. Azon torom a fejemet hogy mit es hol rontottunk el, ugye egy kicsit azert mi is felelosek vagyunk ezert, az ertekatvitel nem sikerult. Nem tudok megnyugodni, mert az emberismeretemben csalodtam. Mi visz erre egy szep es okos lanyt?
 
#521  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2006-06-06 11:37
"Csak tanár ne légy, tündérkém!" Ez a címe a Botos Réka írásának. Ugyanarról ír ő is, amivel mi (az OFOE) szeretnénk foglalkozni a közoktatás cselekvési terve kapcsán. Kedves Kollégák, nagyon figyeljetek oda erre a most zajló folyamatra, és tegyünk róla, hogy ne "megszorítás", hanem végül a reális feltételekkel számoló reform lehessen belőle. Bízunk abban, hogy ez rajtunk is múlik. A felháborodás és a panaszkodás önmagában sehová sem visz.
Annak bizonyítására, hogy mi is érzékeljük a valós problémákat álljon itt egy részlet Botos Réka említett írásából (az egész elolvasható a következő internetcímen: http://szochalo.hu/aktualis/ hircentrum/article/106644/737/
„Azt hiszem, kimondhatom, hogy a magyar pedagógus társadalom (pszichésen) beteg. Egyszerre szociális munkás, pszichológus, gyógypedagógus (sajnos sokszor) szülő és persze tanár, de csak a sor végén. Szerintem sokan választanánk azt a lehetőséget, hogy többet tanítunk, ha egy igazi csapattal a hátországban tudnánk együtt dolgozni. Racionalizálni kéne a feladatelosztást, és utána lehetne növelni az óraszámot. Magyar betegség, hogy azt hisszük, ha egy ember ugyanannyi pénzért többet dolgozik, jól járunk gazdaságilag. Számos nagyvállalat és közigazgatási szerv követi el ezt a hibát: az emberek nem mondanak fel, hiszen féltik az állásukat, ám belerokkannak, belefásulnak, sokszor fizikailag belebetegszenek a terhelésbe (azt hiszem, nem árulok el nagy titkot, hogy a magyar emberek között igen szép számmal találhatók pszichiátriai betegek, alkoholisták). Szerencsésebb lenne a megfelelő munkamegosztás kidolgozása, ahol mindenki azt csinálja, amihez ért! Az iskolák nem engedhetik meg maguknak, hogy sok fejlesztő pedagógust, pszichológust alkalmazzanak, miközben egyre nagyobb szükség lenne rájuk.”
Kérek mindenkit, segítsen bennünket, hogy kellő (hang)erővel és hatékonyan képviselhessük a szakma (azaz: a pedagógusok és a diákok közös) érdekeit. Állásfoglalásunk a 163 ponthoz fenn van a honlapunkon. Várjuk ott is a véleményeket.

az OFOE nevében Szekszárdi Juli
 
#520  Ancsinaktoncsi000[kukac]vipmail[pont]hu2006-06-03 22:36
Lelkes Miklós:
Vakáció


Vakáció... az nagyon jó dolog!
A cseresznye pirosat álmodott
róla , még érő sárgászölden , és
elindult benne édes íz , mesés.

Vakáció... az egy remek dolog!
Rigó róla szikrás fütty-dalba fog ,
s előtted lassan nyitja ki az ég
ábrándosan felkéklő nagy szemét.

Vakáció... hiszem , mint hajdanán:
könyvek mögé elrejtett tudomány
bújik elő majd , míg a nyár-napok
fecskehangos csodáit hallgatod.

Vakáció... erdő siet eléd ,
sejtőn közel tegnapi messzeség ,
s ujjad hegyéről hetyke fénybe száll
bohócos-pettyes katicabogár.

Vakáció... az egy pompás dolog!
Fehérfelhőjű csend fel-felragyog ,
s patak küldi merengő zöldön át
hangtalan is zengő csillagdalát.

Hadd pihenjen kicsit az iskola
töprengő-gondolkodó padsora ,
s a tábla is , melyen most krétaszó
nagybetűkkel mondja: VAKÁCIÓ !

Vakáció , régen várt szünidő ,
kigyúlt szépségű drágakő-idő ,
nagy tükrökből piros cseresznye int , -
álmaidba vezesd el álmaink!
 
#519  Ancsiantonietta[pont]dalma[kukac]freemail[pont]hu2006-06-03 19:40
Sziasztok
Tud v.ki sürgősen egy szép évvégi verset?
 
#518  Melindamelisan[kukac]freemail[pont]hu2006-05-31 13:34
Lassan vége a tanévnek, egyre több szabadidős program szerveződik az iskolákban.
Emese azon kesereg, hogy holnap osztályprogram lesz elsős kislányánál, és az eredeti terv szerint buszkirándulást szerveztek volna. Igen ám, de Budapesten 7000 forint a külön busz bérleti díja, és néhány szülő sokallta a rá jutó költséget, a többiek pedig nem voltak hajlandók fizetni az ő részüket is. Így maradt a gyalogos program a viszonylag közeli Margitszigetre. Ez akár még jó is lehetne, de a szabadtéri programhoz a május végéhez képest szokatlanul hideg lett. El lehetne menni a Csodák palotájába, az meg drága. Szóval, lehet, hogy a kislányát el sem engedi ilyen bizonytalanra.
Erről jutott eszembe, hogy vajon belegondolt-e már valamilyen felelős személy abba, hogy milyen nehéz vállalás egy pedagógusnak osztályprogramot szervezni a mai világban. Ha például valamelyik külvárosi iskolából csak a Nemzeti Múzeumig akar bejutni az osztályával, a tömegközlekedés (oda-vissza busz, metró stb.) kb. 800 forint személyenként. És akkor még csak közlekedtek. Miért nincs valami kedvezmény ilyenkor az iskolai csoportoknak? Egyre több olyan gyerek van és lesz, aki nem jut túl nem hogy a városa, hanem a saját kerülete határán. Valahol nincsen ez rendben!
 
#517  Mariherczm[kukac]t-online[pont]hu2006-05-25 13:02
A következő részlet egy főiskolai hallgató dolgozatából származik:

"A (vizsgálati) eredmény sajnos elég gyászos lett. Kimutatta többek között, hogy rengeteg gyermek és fiatal funkcionális analfabéta.
Erről szeretném egy kicsit elmondani a saját véleményemet, mert a téma érdekel. Szemtől szemben kellett találkoznom ugyanis a dologgal hiszen a saját két öcsém is funkcionális analfabéta. Vagyis hiába tudja elolvasni a betűket, a jelentést sokszor nem tudják hozzá társítani.
Hogy mi lehet ennek az oka? Én az okot abban látom, hogy a testvéreim és kortársaik egy sokkal gyorsabb, modernebb társadalomban nőttek fel. Hirtelen érte őket az olyan rengeteg inger, amit feldolgozni igen nehéz és akadályozza a fejlődésüket.
Körülöttük mindenki rohan, 3-4 évesen a kezükbe kerül a távkapcsoló, a mobiltelefon, a playstation és mindenféle butító agresszív és gagyi játék. Ráadásul a fogyasztói társadalom is szegény gyerkőcök ellen dolgozik, hiszen azt sulykolják beléjük, hogy minden érték, ami drága és giccs, de sehol nem látják példának, hogy leüljenek anyuval vagy apuval és olvassanak egy érdekes könyvet.
Nem hibázathatók tehát ők, akik csak igyekeznek életben maradni ebben a világban, viszont ez áldozatokkal jár. Csak mi felnőttek védhetnénk meg őket és terelhetnénk egy helyesebb útra."
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2020.03.28.
Távoktatás? Nem most van a nagydolgozatok íratásának ideje
„A kényszer szülte átállás a digitális távoktatásra nálunk most aránylag gyorsan megtörtént” – mondta a HVG-nek Ignácz István, Európa első roma nemzetiségű középiskolája, a...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.03.28.
Pörög a távoktatás: mi lesz az évvégi jegyekkel?
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma tájékoztatása szerint a számonkérések módja lehet például beadandó dolgozat, prezentáció vagy videós beszámoló, de használhatnak valamilyen teszt...
(Forrás: eduline)
--
2020.03.28.
Májustól vakáció, augusztustól új tanév - a Pedagógus Kar ötlete
Észrevételei vannak a digitális átállással kapcsolatban a Nemzeti Pedagógus Karnak. Pontos napirendet és a tananyag mérséklését javasolja a Nemzeti Pedagógus Kar a digitális távoktatásban...
(Forrás: Infostart)
--
2020.03.27.
A tanárok számára is kihívás az újfajta oktatás
Egy kis baranyai település általános iskolai tantestülete az iskolák bezárása és a digitális oktatás kihirdetése (március 11.) után rögtön összeült, hogy a kialakult helyzetet közö...
(Forrás: BAMA)
--
2020.03.27.
A távoktatás pluszteher tanárnak, gyereknek, szülőnek
Soha nem volt még ilyen fontos a tanulók, a szülők és a pedagógusok együttműködése, egymásba vetett bizalma. A digitális munkarend sikere jelentős mértékben ezen múlik.Ezt a nehéz idő...
(Forrás: 24.hu)
--
2020.03.27.
Az összefogás ideje jött el a tanulásban is
A koronavírus-járvány miatti távoktatás kapcsán több száz egyetemista döntött úgy, hogy önkéntesen online tanórákat tart az egészségügyben dolgozók gyermekeinek. Az alapítvány má...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.03.27.
Pedagóguskar: Ne várjunk el folyamatos online jelenlétet!
Fontos a napirend az új munkarendben is, éjszaka és hétvégén lehetőleg ne küldjenek feladatokat a diákoknak – többek között erre hívja fel a figyelmet friss ajánlásában a Nemzeti Pedag...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.03.27.
A bölcsődei, óvodai dolgozókat átállíthatják fogyatékkal élők segítésére
A fogyatékkal, de saját otthonukban élő emberek és családjaik támogatásáról szóló, a koronavírus-járvány idejére vonatkozó intézkedési tervet kaptak az önkormányzatok a pénteken...
(Forrás: index)
--
2020.03.27.
Kötelező otthoni videó a tesióráról? Nem hozhatnák ilyen helyzetbe a diákokat
Azt mindenképp le kell szögezni, a digitális távoktatás főként a rendszer újdonsága miatt még nincs törvényi szinten szabályozva. Ezért bizonyos kereteket fontos lenne megszabni, főleg...
(Forrás: eduline)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Doroginé Kiss Ildikó!
A Kjt. 24. § (1) bekezdése szerint "Ha a közalkalmazott munkaköre
ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más
munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős
többletmunkát végez, illetményén felül a végzett munkával arányos
külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti." A helyettesítési díj
mértékét jogszabály nem határozza meg, csak azt, hogy a végzett
munkával arányosnak kell lennie. Az a javaslatom, hogy a fenti
rendelkezésre hivatkozva kérje, hogy részére az Mt. 139. §-ában
meghatározott óradíj legalább 50 százalékának megfelelő helyettesítési
díjat állapítsanak meg. Ha ezt a munkáltató megtagadja, munkaügyi per
indítható. (A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk.)

--
  Szilágyi István

Tisztel Címzett!
Nagyon szépen köszönöm a szakszerű és megnyugtató válaszát.
Tisztelettel: Szilágyi István.

--
  OFOE

Kedves Szilágyi István! Pedagógus-munkakörben a köznevelési törvény 64. § (2a) bekezdése
alapján az évi 25 munkanap pótszabadság nem adható, hanem jár. A
pótszabadságból a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (2)
bekezdése alapján
a) továbbképzés, foglalkoztatást elősegítő képzés,
b) a nevelési-oktatási intézmény tevékenységi körébe tartozó nevelés,
oktatás, a pedagógiai szakszolgálati intézmény tevékenységi körébe
tartozó pedagógiai szakszolgálati tevékenység,
c) ha a pedagógus szabadságát részben vagy egészben a szorgalmi
időben, óvodapedagógus esetében - a június 1-jétől augusztus 31-éig
tartó időszak kivételével - a nevelési évben adják ki,
lehet legfeljebb 15 munkanapot igénybe venni. Az tehát nem jogszerű,
ha nem a fenti indokok valamelyike miatt, hanem úgymond, időarányosan
vesz le a pótszabadságból napokat a munkáltató. Javaslom, hogy ezt az
intézkedést ne fogadja el, hanem ragaszkodjon a pótszabadság
kiadásához. A felmentési időnek abban a felében, amikor munkavégzésre
kötelezhető, ki kell adni az időarányos szabadságot. Ha a szabadság
kiadására nincs mód, azt a jogviszony megszűnése esetén - az Mt. 125.
§-a szerint - pénzben kell megváltani. (A válszt a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Harmat Krisztina! Jogszerűnek jogszerű, mivel a munkaidő kötött és kötetlen munkaidőből
áll, csak éppen nem nevezhető etikusnak. Úgy lehet kivédeni, hogy a munkavállaló is kivehet az Mt. 122. § (2) bekezdése alapján hét munkanap szabadságot akkor, amikor akar, csak előtte 15 nappal be kell ezt jelenteni. (A válasz a PDSZ szakértőjétől érkezett.)

--
  Harmat Krisztina

Kedves OFOE!
Szeretném kérdezni, hogy jogszerű-e szorgalmi időben, tanítási (hétköznap) napon szabadságot elrendelni a pedagógus számára akkor, amikor annak nincs sem tanítási órája órarend szerint, sem más feladata a neveléssel-oktatással le nem kötött munkaidejében?
Köszönettel:
Harmat Krisztina

--
  Szilágyi István

Azt szeretném megkérdezni, hogy pedagógus munkakörben a 25nap pótszabadság jár, vagy adható? Nyugdíjazás előtt a munkáltató az időarányosan járó 18 nappótszabadságomból 11 napot igénybe vett a tanév zavartalan befejezése érdekében, amihez ugyan joga van, de én úgy gondolom, hogy mivel a felmentési időben nem került kiadásra az időarányos szabadság, azt a munkáltatónak pénzben kell megváltani. Sajnos nem igy történt. Kérdezem, hogy helyesen járt el a munkáltató? Várom megtisztelő válaszát!
Tisztelettel: Szilágyi István.

--
  Doroginé Kiss Ildikó

Tisztelt Egyesület!
Nyelvtanárként 2019 szeptember közepétől december 20-ig (téli szünet kezdete) az én tanulócsoportomat összevontam az említett idő alatt táppénzen levő kolléganőm csoportjával heti 3 órában. Ez összesen 3 osztályt érintett, ami heti heti 9 összevont órát jelentett. Mikor rákérdeztem, hogy ezért jár-e túlóra íj vagy valami plusz bér, azt a választ kaptam, hogy nem mert az összevont órákért semmi sem jár. Ráadásul ugyanígy több mint három hónapot már a tavalyi évben is helyettesítettem ugyan így. Kérdésem, valóban nem jár az összevont órák után túlóra? Mit mond erről a jogszabály?
Üdvözlettel: Doroginé Kiss Ildikó, tanár

--
  OFOE

Kedves Láng Róbert! Ime a szabály
Mt. 123. § (1) A szabadságot esedékességének évében kell kiadni.

(2) A szabadságot, ha a munkaviszony október elsején vagy azt követően kezdődött, a munkáltató az esedékességet követő év március 31-ig adhatja ki.

(3) A szabadságot, ha a munkavállaló oldalán felmerült ok miatt nem lehetett az (1) bekezdésben meghatározottak szerint kiadni, az ok megszűnésétől számított hatvan napon belül ki kell adni.

(4) Az esedékesség évében kell kiadottnak tekinteni a szabadságot, ha igénybevétele az esedékesség évében megkezdődik és a szabadság következő évben kiadott része nem haladja meg az öt munkanapot.

(A választ Nagy Erzsébettől, a PDSZ szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Gyimesi Krisztina! A PDSZ szakértőjétől, Nagy Erzsébettől kaptuk a következő választ:
1. A Kjt. 23/B. § -a adott mint lehetőség:
(1) A teljes munkaidőben foglalkoztatott közalkalmazott írásbeli
kérelmére a munkáltató köteles a kinevezésben heti húszórás
részmunkaidőt kikötni, ha a közalkalmazott a kérelem benyújtásakor az
Mt. 128. §-ában foglalt fizetés nélküli szabadságot vesz igénybe.
(2) A munkáltató a közalkalmazottnak a munkaidő egyenlőtlen
beosztására vonatkozó kérelmét csak abban az esetben tagadhatja meg,
ha az számára lényegesen nagyobb munkaszervezési terhet jelentene. A
munkáltató köteles írásban megindokolni a kérelem megtagadását.
(3) A részmunkaidő kikötése
a) a fizetés nélküli szabadság megszűnését követő naptól,
b) ha a közalkalmazott betegsége vagy a személyét érintő más
elháríthatatlan akadály esetén az akadályoztatás megszűnésétől
számított harminc napon belül ki kell adni rendes szabadságát, a
szabadság leteltét követő naptól hatályos.
A b) pontban foglaltak alkalmazása esetén - a felek eltérő
megállapodása hiányában - a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő első munkanapon meg kell kezdeni.
Eltérő megállapodás esetén a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő harminc napon belül meg kell
kezdeni.
(4) A kérelmet az (1) bekezdés szerinti fizetés nélküli szabadság
igénybevételének megszűnése előtt legalább hatvan nappal kell a
munkáltatóval közölni. A kérelemben a közalkalmazott köteles
tájékoztatni a munkáltatót
a) a fizetés nélküli szabadság igénybevételére jogosító gyermeke
harmadik életéve betöltésének időpontjáról, továbbá
b) ha egyenlőtlen munkaidő-beosztásban kíván dolgozni, a
munkaidő-beosztásra vonatkozó javaslatáról.
(5) A (4) bekezdésben foglaltaktól eltérően a nevelési-oktatási
intézményben pedagógus munkakörben foglalkoztatottak esetében a
kérelmet a fizetés nélküli szabadság tartama alatt, a tanév szorgalmi
időszakának befejezését, illetve az első félév befejezését megelőző
hatvan nappal korábban kell a munkáltatóval közölni.
(6) A (3) bekezdés szerinti időponttól a közalkalmazotti jogviszony
alapján közvetlenül vagy közvetve nyújtott pénzbeli vagy természetbeni
juttatás tekintetében e törvény erejénél fogva az időarányosság elve
alkalmazandó, ha a juttatásra való jogosultság a munkaidő mértékével
összefügg.
(7) Az (1) bekezdés szerinti kérelem alapján kikötött részmunkaidőben
a munkáltató a közalkalmazottat
a) a kérelem szerinti időpontig, de
b) legfeljebb a gyermek négyéves koráig, három vagy több gyermeket
nevelő közalkalmazott esetén a gyermek hatéves koráig
köteles foglalkoztatni. Ezt követően a közalkalmazott munkaidejét a
kérelem benyújtása előtti mérték szerint kell megállapítani.
(8) Az (1)-(7) bekezdés nem alkalmazható a vezetői megbízású
közalkalmazott tekintetében.
Ekkor a kötött munkaidő a részmunkaidő 80%-a lesz, pl. félállás esetén
heti 20 óra, és a neveléssel-oktatással lekötött munkaidő is a
csökkentett munkaidő 55-65 százaléka. (félállásnál heti 11-13 óra). A
szabadság ugyanannyi marad, csak a távolléti díj, ami a szabadság
idejére jár, az időarányos illetmény alapján lesz megállapítva.
Sajnos a köznevelési törvény szerint nincs már külön napközis
munkakör, ezért azt is tanító szakképzettséggel kell ellátni alsó
tagozaton. Maradnak olyan egyéb foglalkozások, amelyek nem
végzettséghez kötöttek: szakkörök, tehetséggondozó, tanórán kívüli
foglalkozás, tanórán kívüli programok szervezése, lebonyolítása.

--
  OFOE

Tisztelt Szodrai Csilla! A szakképzési törvény 127 § 6 szerint annak, aki már alkalmazott, mindenképp ki kell fizetni, aki új, annak megállapodás esetén:
A munkáltatói jogkör gyakorlója a szakképző intézmény alkalmazottjával megállapodhat a szakképző intézményben eltöltött legalább tizenötéves munkaviszony esetére jubileumi jutalom biztosításában. Az Nkt. e törvény hatálybalépését megelőző napon hatályos rendelkezései szerinti szakgimnázium, illetve szakközépiskola alkalmazottja esetében az ilyen megállapodás a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény szerinti feltételekkel kötelező azzal, hogy a jubileumi jutalomra jogosító időszakban a közalkalmazotti jogviszony és a szakképző intézménnyel fennálló munkaviszony időtartamát egybe kell számítani. (A választ Juhász Ágnes adta meg.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2020) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek